Transsukupuolinen lapsi voitti taistelun. Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä se nähdään.

Älkää lähtekö puhumaan asioista jossette ole oikeasti niihin paneutuneet. Lue raamattu. Siinä sinulle uutta tutkimista. Sitten olen valmis keskustelemaan kanssasi.

Kumpi on ymmärtämätön?

Olen lukenut sen muutaman kerran joitain vuosia sitten.

Itselleni toki on aika sama, mitä sieltä löytyy, koska en perusta maailmankatsomustani kyseiseen kirjaan tai uskontoon. Mutta ne, jotka vetoavat Raamattuun, tekevät sen yleensä varsin valikoidusti, mikä syö uskottavuutta. Ja transsukupuolisuudesta tai sukupuolen korjausleikkauksesta en kyllä muista siellä olevan mitään mainintaa. Mutta jos sellainen kuitenkin on, niin kertokaapas, mitä siellä sanotaan! Ja mielellään Jeesuksen opetuksia eikä jotain Vanhan Testamentin juttuja. Kun ette noudata muitakaan Vanhan Testamentin lakeja, niin ei ole loogista poimia sieltä vain seksuaali- tai sukupuolivähemmistöihin sovellettavia kohtia.

Voit toki oman kotisi säännöt laatia. Mutta et voi puuttua muiden ihmisten kenkien käyttöön noin yleensä. Joten vaikka itse haluaisit kaikkien olevan aina sisällä sukkasillaan, et voi - eikä sinulla ole oikeutta - vaatia muita noudattamaan tätä sääntöä. Muualla kuin omassa kodissasi.

Aika sherlock.

Enhän ole muuta väittänytkään?

Nimenomaan, voin laatia oman kotini säännöt ja elämän säännöt luojan kautta jos haluan.
En vaadi transuja olemaan "väärässä kehossaan" mutta en myöskään miellä sitä oikeaksi tai hyväksi tavaksi korjata itseään.

Se ei siitä muutu.

isä on sannut minulle mikä on syntiä ja mikä ei. tää on hullua mut jos olisin sanomassa jotain väärää toinen ääni sen estää. isä tarkoittaa sitä kun rakastat ja olet onnellinen silloin jaat hyvää maailmaan tätä rakkautta estävät eivät elä isän oppien mukaan ainoostaan omien käsitystensä mukaan joka on siis jumalanpilkkaa.

Vihdoinkin saa lukea jotain järjellistä uskontulkintaa palstalta.

Olen lukenut sen muutaman kerran joitain vuosia sitten.

Itselleni toki on aika sama, mitä sieltä löytyy, koska en perusta maailmankatsomustani kyseiseen kirjaan tai uskontoon. Mutta ne, jotka vetoavat Raamattuun, tekevät sen yleensä varsin valikoidusti, mikä syö uskottavuutta. Ja transsukupuolisuudesta tai sukupuolen korjausleikkauksesta en kyllä muista siellä olevan mitään mainintaa. Mutta jos sellainen kuitenkin on, niin kertokaapas, mitä siellä sanotaan! Ja mielellään Jeesuksen opetuksia eikä jotain Vanhan Testamentin juttuja. Kun ette noudata muitakaan Vanhan Testamentin lakeja, niin ei ole loogista poimia sieltä vain seksuaali- tai sukupuolivähemmistöihin sovellettavia kohtia.

No tolla asenteella siitä ei varmaan paljon irtoakkaan, joten miksi vaivaudut puhumaan sen puolesta?

Olette te kyllä. Puhutte itsenne pussiin koko ajan :D

Yhtäkään asiaa ette ole itse ymmärtäneet oikein mitä olen kirjoittanut. Mutta eipä siinä. Jätän teidät kaksi peesaamaan toisianne ja hyväksyn sen kyllä vaikka tunkisitte munaa tai tikkua perseeseenne.

Ei se muutakuin ole kahistus lapsille, ja luojalle.
Ja kaikelle luonnolliselle minkä se tuhoaa.

Aika sherlock.

Enhän ole muuta väittänytkään?

Nimenomaan, voin laatia oman kotini säännöt ja elämän säännöt luojan kautta jos haluan.
En vaadi transuja olemaan "väärässä kehossaan" mutta en myöskään miellä sitä oikeaksi tai hyväksi tavaksi korjata itseään.

Se ei siitä muutu.

Eli toisin hyväksyt sen, että korjaavat sukupuoltaan? Eihän sinun tarvitsekaan ymmärtää tai hyväksyä, kunhan vaan et yritä myöskään vaikuttaa asiaan millään lailla. Tuolla aiemmin tosin ilmaisit, että "vaadit" muilta jotain. Mutta jos et nyt sitten vaadikaan, niin hyvä.

isä on sannut minulle mikä on syntiä ja mikä ei. tää on hullua mut jos olisin sanomassa jotain väärää toinen ääni sen estää. isä tarkoittaa sitä kun rakastat ja olet onnellinen silloin jaat hyvää maailmaan tätä rakkautta estävät eivät elä isän oppien mukaan ainoostaan omien käsitystensä mukaan joka on siis jumalanpilkkaa.
Isä ilmestyi minulle kerran ja kertoi että nämä homojen ja transsukupuolisten vihaajat ovat syntisistä syntisimpiä.

Jumalaa ei halua sinun jatkavan asioita jotka ovat syntiä.

Jumala juurikin on se järjestys. Hän tietää mikä on ihmisen parhaaksi, ja siksi jotka jumalaan uksovat vastustavat muiden ja omia syntisiä tekoja.

Jumala on luonnollisuus, mutta he jotka elävät ja jatkavat synnissä saavat toki jumalalta rakkauden, vaan ei hyväksyntää synteihinsä.

Kuitenkin aina vo parantaa tapansa olla ja ajatella toisin. Tai sitten jatkaa syntisiä tekojaan.

Ja te niitä ahdasmielisiä olette, jos asioista ei saa puhua uskon kautta, ja silti sitä tänne olette itsekkin törkänneet.

Sinun uskontosi mukaan. Sinun uskontosi ei kuitenkaan edusta muuta kuin sinun (ja muiden samoin uskovien) totuutta.

No minäpä tunnen. Ei sukupuolen korjausleikkaus tietenkään tee ihmisestä megalomaanisen onnellista, jota ei koskaan mitään vaivaisi. Toki voi olla murheita ja suruja muista syistä johtuen. Mutta ainakaan se oman kehon biologinen sukupuoli (sori, tämä on varmaan vähän väärä termi, mutta en oikeastaan tiedä, mikä olisi korrekti) ei ole murheiden aiheuttaja enää. Ja voit esim. googlata Marja-Sisko Aaltoa, hänhän on se pappi, joka on kertonut julkisuudessa prosessistaan ja kokee todellakin leikkauksen jälkeen itsensä kokonaisemmaksi ja sellaiseksi, mitä oikeasti on.

Sukupuolen korjauksessa on kyse eri asiasta kuin kauneusleikkauksesta. Ja kaikki eivät muuten edes vie prosessia kirurgisesti täysin loppuun asti. Tuossa prosessissahan on paljon muutakin kuin pelkkä leikkaus. Esimerkiksi uusi henkilötunnus ja hormonihoito. Ja sukupuolen korjaukseen ei noin vaan mennä, vaan sitä edeltää psykologihaastattelut - kyllä se prosessi on sen verran iso, että siihen ryhdytään pitemmän ja syvällisemmän harkinnan seurauksena kuin johonkin nenäleikkaukseen, johon voi vaan mennä varaamalla ajan Nordströmiltä.

Juu, mutta puhuinkin kauneusleikkauksista erikseen, se ei enää liittynyt tähän sukupuolen "korjaamiseen", joka muuten on terminä aika hölmö. Sukupuoli on syntymäominaisuus, eikä minusta vaadi "korjaamista".
Ihmisen psyyke vaatisi hoitoa, jos pitää kehoaan viallisina ilman oikeaa vikaa.
Mutta maailma on mennyt jo niin omituiseksi, että en ihmettelisi vaikka kohta voitaisiin vaihtaa päitä ja kehoja jossain liikkeessä, kun mikään ei enää tyydytä.

Kuka siinä pilkkaa jos tekee kaikkea hänen ohjeitaan vastaan?

Kyllä teillä on niin hassu näkemys uskosta ja jumalasta. Kaikki ei tosiaankaan ole luojalle ihan fine mitä sä vaan teet tai sanot.

Ne on sun omia harhaluulojas ja uskomuksias. Joku muu kyllä silloin korvaas kuiskii kuin luoja jos se synnissä kehottaa pysymään ja taputtelee vaan sun päätäs.

Isä ilmestyi minulle kerran ja kertoi että nämä homojen ja transsukupuolisten vihaajat ovat syntisistä syntisimpiä.
ja se oli vale ei isä ole sinulle puhunut muuten tiätäisit. rakkauden polkuun käyminen tuo isän sinun luoksesi se on korkee vuori joskus se kiipeeminen kannattaa alottaa. tästä asiasta kuohahdan niin moni puhuu isän suulla vaikka eivät ole koskaan antautuneetkaan hänelle. koska silloin he tiätäisivät mitä on isän rakkaus

Kuka siinä pilkkaa jos tekee kaikkea hänen ohjeitaan vastaan?

Kyllä teillä on niin hassu näkemys uskosta ja jumalasta. Kaikki ei tosiaankaan ole luojalle ihan fine mitä sä vaan teet tai sanot.

Ne on sun omia harhaluulojas ja uskomuksias. Joku muu kyllä silloin korvaas kuiskii kuin luoja jos se synnissä kehottaa pysymään ja taputtelee vaan sun päätäs.
niin kun en tee pahaa muille vaan keskityn elämän rakastamiseen silloin teen hyvää.

ja se oli vale ei isä ole sinulle puhunut muuten tiätäisit. rakkauden polkuun käyminen tuo isän sinun luoksesi se on korkee vuori joskus se kiipeeminen kannattaa alottaa. tästä asiasta kuohahdan niin moni puhuu isän suulla vaikka eivät ole koskaan antautuneetkaan hänelle. koska silloin he tiätäisivät mitä on isän rakkaus
Hän on myös kertonut minulle että tämän asian kieltäjät ja uskoni paheksujat ovat demonejen ja saatanan puolella. Mene pois, pahuus. Kyllä minä sinut tunnistan. Uskoni on vahva kuin vuori.

Mulle on ihan sama saako joku murhaaja vaikka mielihyvää tappamisesta, jos niin kertoo.

Se ei silloin tarkoita että sitä tulisi hyäksyä..

Ja kyllä, kypsempi ainakin vanhemmaksi olen sitä kautta että koen olevani vastuussa mitä opetan lapsilleni. Ja se on ehdottomasti varma, että hänen pitää hyväksyä itsensä ja muut heidän omassa kehossaan millaiseksi on syntynyt.

Asioilla on maailmassa ihan tarkoituksella olemassa tietty järjestys. Nyt kaikki on sekaisin kun kaikki on suvaittava ja sallittava ja ymmärrettävä.

Juu ymmärtää voi, muttei tarvitse hulluutta hyväksyä.
Ne asiat joita en koe tarpeelliseksi hyväksyä, jotta ihmiselämä olisi nautinnollisempaa vaadin myös itseltäni.

Kaikki ne asiat jotka koen vääriksi koen myös itselläni vääräksi. Se on tasa arvoa parhaimmillaan.
En puhu ja käyttäydy toisin.
Sanon miten ajattelen ja se mitä vaadin muilta vaadin myös itseltäni.
Mikä tarkoitus on intersukupuolisilla ja pitääkö heidänkin olla ilman leikkausta?

Luuletko tosiaan ettei jokainen joskus ole ajatellut että olisi parempi ollut syntyä miehenä taikka naisena?

Kyllä. Toki olen tuntenut itse noita IHAN NORMAALEJA ajatuksia. JOtka ihmeselle eri elämäntilanteissa saattaa tulla.

On eriasia meneekö moiseen ajatteluun mukaan ja kasvattaa siitä itselleen pakkomielteisen fetissin ja lulee sen jälkeen kaiken olevan jotenkin paremmin.

Ei se siitä kehosta riipu, se ihmiselämän tyytyväisyys.

Sen verran kyllä olen kehittyneempi tässä asiassa. Kypsempi. Toiset jäävät vellomaan ajatuksiin ja pakkomielteisiin. Toiset työstävät itseään sisältä enemmin kuin aloittavat ulkoisesta muutoksesta. ja Ovat taas tyytyväisiä juuri sellaisena elämään kuin on syntynytkin.

Nimenomaan on luonnollista tuntea olevansa väärässä kehossa joskus, mutta ei ole luonnollista taistella sitä vastaan mikä on luonnollista.
(y) Nimenomaan.

Juu, mutta puhuinkin kauneusleikkauksista erikseen, se ei enää liittynyt tähän sukupuolen "korjaamiseen", joka muuten on terminä aika hölmö. Sukupuoli on syntymäominaisuus, eikä minusta vaadi "korjaamista".
Mutta maailma on mennyt jo niin omituiseksi, että en ihmettelisi vaikka kohta voitaisiin vaihtaa päitä ja kehoja jossain liikkeessä, kun mikään ei enää tyydytä.
Nimenomaan ihmisen psyyke tutkitaan ensin hyvin tarkkaan, ennenkuin mitään hoitoja aloitetaan, niille joille aloitetaan. Ei niitä kevein perustein tehdä.
Ja jotenkin olen taipuvainen luottamaan enemmän lääketieteen ammattilaisiin, kuin uskovaisiin tai mutu-mammoihin. Oon sillee hassu.

Katsopa tuo Transamerica leffa. Vaikka onkin elokuva eikä dokkari, niin voisi avartaa sinunkin ajatusmaailmaa edes hieman.

niin entäs henkilö jolta ammutaan naama pois olisiko kauneusleikkaus silloin ok?.

miten tää homma nähdään turhamaisena asiana niinku hienostorouvan käsilaukkujen osto. jos se vika on päänsisäinen ja ongelma paranee leikkauksella eikö silloin juuri ole hoidettu se pään sisäinen ongelma pois?

Nimenomaan ihmisen psyyke tutkitaan ensin hyvin tarkkaan, ennenkuin mitään hoitoja aloitetaan, niille joille aloitetaan. Ei niitä kevein perustein tehdä.
Ja jotenkin olen taipuvainen luottamaan enemmän lääketieteen ammattilaisiin, kuin uskovaisiin tai mutu-mammoihin. Oon sillee hassu.

Katsopa tuo Transamerica leffa. Vaikka onkin elokuva eikä dokkari, niin voisi avartaa sinunkin ajatusmaailmaa edes hieman.

Ihmispsyyke on yhä lähes täysin tuntematon.
Tämä on todistettu jo ajat sitten.

Kukaan toinen ei sua kuuntelemalla tunne sinua mitenkään, tai voi olla varma sinusta millään tavalla mitä oikeasti ajattelet.

Huomaa ketkä näihin muutoksiin sortuvat. He jotka luottavat ulkopuoliseen apuun enemmän kuin itseensä ja siihen että apu tulee aina ulkopuolelta ja oireiden syyt tietää joku muu kuin elämäänsä elänyt ihminen itse.

Harhaluulo sanon minä.

Lääkärit ovat saaneet paljon tuhoa aikaiseksi ja sen jo todistaa suurinosa ihmisistä jotka kulkevat zombeina lääkittynä.

Tämä meneekin sitten jo ihan eriasiaan, mutta anyways. Ei pahemmin irtioa luottoa noihin "ammattilaisiin"

Yhteistyössä