Transsukupuolinen lapsi voitti taistelun. Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä pointti, en ole ikinä nimittäin kuullut että mitä se naiseus näiden mielestä on jos se ei ole sukupuoli eikä stereotyyppinen käyttäytymismalli? Ja olen aikoinaan pyörinyt näissä piireissä aika paljon.

On se varmaan sukupuoli, mutta siitähän tässä on juuri erimielisyyttä, mitä se sukupuoli tarkoittaa. Tässä ketjussa sen on joku jopa tulkinnut tarkoittavan vain penetraatiota (hohhoijaa).

En minäkään osaa määritellä. Olen siis nainen, mutta ei se liity minulla stereotyyppiseen sukupuolirooliin eikä vain siihen, millainen keho minulla on. Kyllä se toki osittain kehoonkin liittyy, ja sen vuoksihan tarnssukupuoliset usein haluavat sukupuolenkorjauksen (hormonihoidon, ehkä leikkauksen myös), jotta heidän oma kokemuksensa sukupuolesta ei olisi enää ristiriidassa kehon kanssa.

Jotenkin älytöntä ajatella, että sukupuoli tulee stereotyyppisestä sukupuoliroolista. Eli sen mukaan mies ei enää ole mies, jos hoitaa lastaan. Tai nainen ei ole nainen, jos on parempituloinen kuin miehensä Naurettavaa. Tai hiusten pituutta elämänsä aikana vaihteleva vaihtelisi siinä samalla sukupuoltaan :D

Yhtä älyttömiä nuo penetraatio-heitot - ihan kuin tietynlaiset genitaalit edellyttäisivät juuri tietynlaista seksin harrastamista. Pakkohan ei ole harrastaa seksiä ollenkaan, mutta ei se varmaan poista ihmisen sukupuolta?

On ihan oma asia jossei saa päätään kuntoon muutakun luottamalla että joku ulkopuolinen sen korjaa.
Totuus on kuitenkin aivan toisenlainen.

Juuri tässä luulossa ne lääkkeetkin otetaan vastaan.

Ihmistä voi auttaa tiettyyn pisteeseen kuuntelemalla ja tukemalla, muttei tunkemalla lääkkeitä nassuun ja vaihtamalla kuuntelijaa joka kerta.

Tässäkin taas ne omat ihmissuhteet ois paljon kannattavampi voima.

Kaikilla ei läheisiä ole. Mutta ongelma ei itsessään syntynyt kehossasi vaan mielessäsi jossa sen itse sekoitit. Sen mielen korjaakin silloin itse, jos yhtään osaa ajatella mistä ongelma lähti. Jos joku ulkopuolinen voi tässä TUKEA niin hyvä. Mutta kukaan ulkopuolelta ei sinun sisimmissäsi olevia asioita paranna.

Sen teet joko sinä itse sisäisellä työskentelyllä tai sitä ei tee kukaan.
sit sun viellä kannattaa miettiä uuestaan tota psygolointia t tuli mieleen :D.

mites esim caitlyn jenner jonka perhesuhteet hyvät? ei parannakaan vaan antaa ne välineet jolla voi havainnolistaa omia ongelmiaan . tämä ei ole ongelma jos se ainoo ongelma on että ei pääse leikkaukseen on sitä ongelmaa turha vuosia pohtia elämä on kovin lyhyt jos ongelma kerta häviäis niin sillon mä toiminnan miehenä menisin leikkaukseen että mieleni vihdoin saisi rauhan. mun mielikuva on että hyvin harva on sitä leikkausta katunu. tästähän voisi tehdä maailmanlaajuisen kyselyn :)

Tässähän tämä mun teoria tuli todistetuksi, ihmiset haluavat vaihtaa sukupuoltaan, koska maailma ei anna heidän olla sellasia kuin ovat omina itseinään, joten kuvittelevat että asia korjaantuu kuorta vaihtamalla.
todisti vain sen että et ymmärtänyt mä esitin kysymyksen sinun luuloista käsin. sinä ehdotit että tämä vika pitää hoitaa terapeutilla että saisi pääkoppansa kuntoon. mutta jos se vitun ongelma on se että ei pääsekkään sinne vitun leikkaukseen niin vittu se pää nuppi silloin kiertää kehää loppuelämänsä.

On se varmaan sukupuoli, mutta siitähän tässä on juuri erimielisyyttä, mitä se sukupuoli tarkoittaa. Tässä ketjussa sen on joku jopa tulkinnut tarkoittavan vain penetraatiota (hohhoijaa).

En minäkään osaa määritellä. Olen siis nainen, mutta ei se liity minulla stereotyyppiseen sukupuolirooliin eikä vain siihen, millainen keho minulla on. Kyllä se toki osittain kehoonkin liittyy, ja sen vuoksihan tarnssukupuoliset usein haluavat sukupuolenkorjauksen (hormonihoidon, ehkä leikkauksen myös), jotta heidän oma kokemuksensa sukupuolesta ei olisi enää ristiriidassa kehon kanssa.

Jotenkin älytöntä ajatella, että sukupuoli tulee stereotyyppisestä sukupuoliroolista. Eli sen mukaan mies ei enää ole mies, jos hoitaa lastaan. Tai nainen ei ole nainen, jos on parempituloinen kuin miehensä Naurettavaa. Tai hiusten pituutta elämänsä aikana vaihteleva vaihtelisi siinä samalla sukupuoltaan :D

Yhtä älyttömiä nuo penetraatio-heitot - ihan kuin tietynlaiset genitaalit edellyttäisivät juuri tietynlaista seksin harrastamista. Pakkohan ei ole harrastaa seksiä ollenkaan, mutta ei se varmaan poista ihmisen sukupuolta?
Olen samaa mieltä. Ja totta, stereotyyppiset sukupuoliroolit ovat ihan hulluja, eivät ne määrää sukupuolta. Jos määräisivät, minäkin olisin vissiin sitten mies ja mieheni nainen... mutta voitko kertoa mistä se sukupuoli sinun tapauksessasi määräytyy jos ei kokonaan stereotypioista eikä kehostakaan? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Intersukupuolisuus ei tarkoita naisen ja miehen vehkeitä ja transsukupuolisuus tarkoittaa että henkilö tuntee sukupuolensa vääräksi.

Hohhoh..Kyllä se vain on vähän juurikin sitä.

"Intersukupuolisuus on sukupuolisuuden kehityspoikkeama, jossa yksilön sukupuolta ei voida yksiselitteisesti määrittääsukupuoliominaisuuksien avulla. Intersukupuolisella voi olla sekä mies -että naistyypillisiä sukupuolen tunnusmerkkejä,"

todisti vain sen että et ymmärtänyt mä esitin kysymyksen sinun luuloista käsin. sinä ehdotit että tämä vika pitää hoitaa terapeutilla että saisi pääkoppansa kuntoon. mutta jos se vitun ongelma on se että ei pääsekkään sinne vitun leikkaukseen niin vittu se pää nuppi silloin kiertää kehää loppuelämänsä.
Ei kai nuppivika sillä korjaannu että leikkauttaa itselleen erilaisen värkin.

Viimeksi muokattu:
Mutta nyt tämä uskovainen hihhuli lähtee joten en viitsi jatkaa enempää tätä hedelmällistä keskustelua :D

Kiitos kuitenkin! Sain monet hyvät naurut :)

Ja varmasti jotain jäi korvan taaksekkin.

Heido.

sit sun viellä kannattaa miettiä uuestaan tota psygolointia t tuli mieleen :D.

mites esim caitlyn jenner jonka perhesuhteet hyvät? ei parannakaan vaan antaa ne välineet jolla voi havainnolistaa omia ongelmiaan . tämä ei ole ongelma jos se ainoo ongelma on että ei pääse leikkaukseen on sitä ongelmaa turha vuosia pohtia elämä on kovin lyhyt jos ongelma kerta häviäis niin sillon mä toiminnan miehenä menisin leikkaukseen että mieleni vihdoin saisi rauhan. mun mielikuva on että hyvin harva on sitä leikkausta katunu. tästähän voisi tehdä maailmanlaajuisen kyselyn :)
Caitlyn Jennerin perhesuhteet hyvät? Huhhuh, sen lisäksi hän vastustaa homoliittoja (vaikka on itse "aina ollut" nainen ja oli naimisissa naiseen... hmm) ja sanoi että "naiseudessa vaikeinta on päättää minkä mekon pukee". Sen lisäksi hän antoi teinitytölleen lahjaksi bikinit missä on hänen naamansa kuvia... hyrr.

Caitlyn Jennerin perhesuhteet hyvät? Huhhuh, sen lisäksi hän vastustaa homoliittoja (vaikka on itse "aina ollut" nainen ja oli naimisissa naiseen... hmm) ja sanoi että "naiseudessa vaikeinta on päättää minkä mekon pukee". Sen lisäksi hän antoi teinitytölleen lahjaksi bikinit missä on hänen naamansa kuvia... hyrr.
suoraan ne puhuu toisilleen hirveemmin salailematta itseään kertoo kuitenkin jotain eikö?

Hohhoh..Kyllä se vain on vähän juurikin sitä.

"Intersukupuolisuus on sukupuolisuuden kehityspoikkeama, jossa yksilön sukupuolta ei voida yksiselitteisesti määrittääsukupuoliominaisuuksien avulla. Intersukupuolisella voi olla sekä mies -että naistyypillisiä sukupuolen tunnusmerkkejä,"
Näetkö nuo sanat "voi olla" tuolla? Yleensä kummatkin värkit ovat joko kehittymättömiä tai muuten vain epämuodostuneita, tuo miten sinä sanoit sen saa sen kuulostamaan siltä että kaikilla intersukupuolisilla on toimiva penis ja vagina. Näin ei ole.

ah leikkimielisyys :) mutta eihän eri värkkiä laitetakkaan transeksuaalithan on kameolentteja josta löytyy kumpaakin vittu menee itelläkin pää pyörälle :) menen siis ulos.
Moniko mukamas omistaa molemmat sukuelimet, tuskin kovinkaan moni niistä joka itsensä "korjauttaa".
Kyllä minäkin sen voin ymmärtää että jos joku raukka omistaa molemmat värkit, niin haluaa eroon jommastakummasta. Mutta onko sellasia luonnonoikkuja oikeasti olemassa, vai onko sekin vain urbaani legenda.

niin miksi ei jos se hänen mielestään on se syy monet eivät mene leikkaukseen jotkut menevät kun itse niin tahtovat jos se parantaa elämänlaatua. mitä tekemistä sillä on muiden hyväksynnän kanssa? jos itse antaa muiden ohjailla minuutta ei se tarkoita että muut niin tekis.
Meinaatko että jos joku "mä haluun" ihminen olis elänyt ikänsä yksin vaikka luolassa, sille tulis mieleen että se on vääränlainen.
Enpä oikein usko.

Moniko mukamas omistaa molemmat sukuelimet, tuskin kovinkaan moni niistä joka itsensä "korjauttaa".
Kyllä minäkin sen voin ymmärtää että jos joku raukka omistaa molemmat värkit, niin haluaa eroon jommastakummasta. Mutta onko sellasia luonnonoikkuja oikeasti olemassa, vai onko sekin vain urbaani legenda.
ahaa nyt ymmärsin pimppiä nyt on vissiin vaikeempi rakentaa. kyse onkin millaisena itsensä haluaa nähdä tää on nyt vähän sama kun daami lähtee ulos niin haluaa näyttää hyvälle. sitten ehkäpä tämä transeksuaalikin haluaa näyttä hyvältä kun lähtee ulos niin mikä siinä on ongelma eli jos transeksuaali haluaa itse näyttää hyvältä niin tässä tapauksessa se onkin ympäristön pakottamaa. niin ja edelleenkään kukaan ei pakota mihkään mutta jos henkinen hyvinvointi on siitä kiinni niin miksi ei?. lisäksi kuinka moni on katunu leikkaustaan mulle ei tuu mieleen kun muutama. siksi sitä ei pitäisikään tehdä heti.

Niinpä niin. Tytöt / naiset saavat jälleen kerran kärsiä poikien / miesten takia. Enpä ole koskaan kuullut, että transsukupuolinen mies olisi vaatimalla vaatinut pääsyä miesten vessaan tai pukuhuoneeseen. Joku siinä miesten aivotoiminnassa on vain sellaista, että tyttö / nainen pitää alistaa omaan tahtoon. Mitähän ne oikeat tytöt ajattelevat, kun heidän sekaan tulee poika, joka kuvittelee olevansa tyttö?

ahaa nyt ymmärsin pimppiä nyt on vissiin vaikeempi rakentaa. kyse onkin millaisena itsensä haluaa nähdä tää on nyt vähän sama kun daami lähtee ulos niin haluaa näyttää hyvälle. sitten ehkäpä tämä transeksuaalikin haluaa näyttä hyvältä kun lähtee ulos niin mikä siinä on ongelma eli jos transeksuaali haluaa itse näyttää hyvältä niin tässä tapauksessa se onkin ympäristön pakottamaa. niin ja edelleenkään kukaan ei pakota mihkään mutta jos henkinen hyvinvointi on siitä kiinni niin miksi ei?. lisäksi kuinka moni on katunu leikkaustaan mulle ei tuu mieleen kun muutama. siksi sitä ei pitäisikään tehdä heti.
Tuskin se transjne kulkee ulkona värkki suittuna ja esillä.
Tarkoitan vain, että ei kai pukeutuminen voi olla värkeistä kiinni, tai ei ainakaan pitäis olla.

Yhteistyössä