Äiti kävi taistelun saadakseen alaikäisen poikansa kannabiskoukusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sara";29514905]Kannabis keskusteluista jää aina pois sen yhteys psykoosiin sairastumiseen!!! Voi tulla jo kokeilusta, jos alttius aivoissa olemassa.. Ja sitä kun ei voi etukäteen tietää kellä alttiutta on, oletko valmis ottamaan riskin tai annatko lapsesi polttaa? Tästä kun voi puhjeta vakava psyykkinen sairaus, joka seuraa loppuelämän mukana!!! t. Lisääntyvästi näitä tapauksia työssään kohtaava[/QUOTE]

Niin kaikkihan on mahdollista. Myös alkoholi aiheuttaa samaa. Ainoa merkittävä tieto onkin että millä todennäköisyydellä? Kaikissa on aina riskinsä, ihan jo ilman hengittämisessä. Mutta psykoosi asiaan saamme varmaan muutaman vuoden sisällä paljon lisätietoa kun Colorado:n terveysviranomaisilta alkaa valumaan vertailukelpoista dataa.

Sori, mulla ei ole nikkiä, mutta totta joka sana. On niin surullista, kun tämä riski jää aina keskusteluista pois. Ja työskentelen psyk.poliklikalla, jos et halua uskoa niin se on sun ongelma.

[QUOTE="sara";29514920]Sori, mulla ei ole nikkiä, mutta totta joka sana. On niin surullista, kun tämä riski jää aina keskusteluista pois. Ja työskentelen psyk.poliklikalla, jos et halua uskoa niin se on sun ongelma.[/QUOTE]

Se tässä onkin ikävää, kun en tykkää oikein koskaan asioista mitkä vaatii nimenomaan uskomista yksistään.

Riski psykoosiin sairastumiseen ei ole iso, tutkimusten mukaan muistaakseni 2% luokkaa. Mutta sairaus on vakava ja alttiuttaan ei voi etukäteen tietää! Ja kannabispsykoosista vaan netistä etsimään tietoa, jos aihe alkoi kiinnostaa. Alkoholilla on riskejä, mutta ei vastaavaa laukaisevaa tekijää nimenomaan psykoosiin kuten kannabiksella.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en kestä;29514600:
SIIS kai tää koko vtun kirjoitus on joku iso vitsi?! :laugh: ei oo todellista..
kyllähän meiän jere nyt röökiä saa vetää mutta herranjumala kun se polttaa sitä kannabista!!!11111

Osui silmään sama kohta. Luultavasti myös äiti polttaa tupakkaa, joten hänellä ei ole minkäänlaista uskottavuutta käskeä lopettamaan polttamista.

No, hyvä että kannabiksesta poika pääsi eroon, selvästi se aiheutti jotain flegmaattisuutta. Toivottavasti töitä löytyy, tuollainen rutiinittomuus ja pleikan peluu pitkin päivää ei voi helpottaa oloa.

Mistä se pössyttelijöiden hitaus johtuu?

Raivostuttavaa kun vaikkapa kysyy jotain nii tyypin päässä ei tapahdu hetkeen mitään ja sitten lähtee kone käymään tyyliin öööh ööööh 1 öööh + ööööh 2 ööööööööööööh oooon öööööööh 3 ööööh.

[QUOTE="sara";29514933]Riski psykoosiin sairastumiseen ei ole iso, tutkimusten mukaan muistaakseni 2% luokkaa. Mutta sairaus on vakava ja alttiuttaan ei voi etukäteen tietää! Ja kannabispsykoosista vaan netistä etsimään tietoa, jos aihe alkoi kiinnostaa. Alkoholilla on riskejä, mutta ei vastaavaa laukaisevaa tekijää nimenomaan psykoosiin kuten kannabiksella.[/QUOTE]
Long term cannabis use "increases the risk of psychosis in people with certain genetic or environmental vulnerabilities", but does not cause psychosis

lainattu wikipediasta.

Mitäs alkoholi tekee? Ei tarvitse olla edes väkivaltaisuuteen suuntautunut ihminen ja se saa silti sen aikaiseksi,aggressiivista käytöstä ja vielä aika suurella prosentilla.

Alkoholi on laillista ja sen aiheuttamat lieveilmiöt sekä suora syy-seuraus suhde on järkyttävän laaja yhteiskunnassa. Kun taas kannabiksen psykoosi puheet on hyvin pitkälle asiaan taipuvaisten ihmisten ongelmia.

[QUOTE="sara";29514933]Riski psykoosiin sairastumiseen ei ole iso, tutkimusten mukaan muistaakseni 2% luokkaa. Mutta sairaus on vakava ja alttiuttaan ei voi etukäteen tietää! Ja kannabispsykoosista vaan netistä etsimään tietoa, jos aihe alkoi kiinnostaa. Alkoholilla on riskejä, mutta ei vastaavaa laukaisevaa tekijää nimenomaan psykoosiin kuten kannabiksella.[/QUOTE]

En ala puolestasi etsimään väitteillesi lähdettä joten valaise nyt edes sen verran että 2% mistä? 2% kokeilleista (heheh), 2% satunnaiskäyttjistä (just joo), 2% aktiivikäyttäjistä (...) vai 2% ongelmakäyttäjistä (joilla sitten tuppaa olemaan kuuppa täynnä muitakin ongelmia)?

[QUOTE="sara";29514965]Käy lukemassa päihdelinkin sivuilta kannabiksen vaikutuksista..[/QUOTE]

Ei se auta, että puhutaan marginaaliongelmista, kun suuremmat ongelmat tulee siitä että halutaan kieltää jotain jonka kieltämisessä ei ole järkeä. Varsinkin kun on laillista käyttää ihmiselle paljon haitallisempia aineita, paljon pahemmin yhteiskuntaa niin rahallisesti kuin resurssien puolesta kuormittavia.

2% käyttäjistä, täytyy myöntää, etten muista mikä oli käyttäjien määritys tutkimuksissa. Mutta totta on siis se, että alttius sairastua täytyy olla olemassa. Kannabis toimii laukaisijana psykoosille, jopa skitsofrenialle. Ja pointtini ei ole yleisyys, vaan se tragedia, jonka jokaisen kohtaamani sairastunut ja tämän perhe on kohdannut. Olen tavannut sekä muutaman kerran pössytelleitä että ongelmakäyttäjiä, jotka ovat sairastuneet kannabiksen seurauksena.

[QUOTE="sara";29514965]Käy lukemassa päihdelinkin sivuilta kannabiksen vaikutuksista..[/QUOTE]

Olen lukenut aiheesta käyttäjäkokemuksia ihan riittävästi. Kun puhutaan laillistamisesta tarvitaan vertailukelpoisia tilastoja ja perusteltuja lukuja. Käyttäjien kommentit eivät vie keskustelua suuntaan tai toiseen. Kuten ei myöskään toisella puolella aitaa meuhkaavat "huumeet tappaa" -ihmiset.

[QUOTE="sara";29514984]2% käyttäjistä, täytyy myöntää, etten muista mikä oli käyttäjien määritys tutkimuksissa. Mutta totta on siis se, että alttius sairastua täytyy olla olemassa. Kannabis toimii laukaisijana psykoosille, jopa skitsofrenialle. Ja pointtini ei ole yleisyys, vaan se tragedia, jonka jokaisen kohtaamani sairastunut ja tämän perhe on kohdannut. Olen tavannut sekä muutaman kerran pössytelleitä että ongelmakäyttäjiä, jotka ovat sairastuneet kannabiksen seurauksena.[/QUOTE]

Sekin on traagista että alkoholin suora tai epäsuora vaikutus tappaa niin monta ihmistä vuodessa.

Montako kannabis tappaa?

[QUOTE="sara";29514984]2% käyttäjistä, täytyy myöntää, etten muista mikä oli käyttäjien määritys tutkimuksissa. Mutta totta on siis se, että alttius sairastua täytyy olla olemassa. Kannabis toimii laukaisijana psykoosille, jopa skitsofrenialle. Ja pointtini ei ole yleisyys, vaan se tragedia, jonka jokaisen kohtaamani sairastunut ja tämän perhe on kohdannut. Olen tavannut sekä muutaman kerran pössytelleitä että ongelmakäyttäjiä, jotka ovat sairastuneet kannabiksen seurauksena.[/QUOTE]

Ymmärrän toki näkökantasi kun joudut kyseisiä ihmisiä kohtaamaan. Muutamalla yksittäisellä tapauksella ei kuitenkaan voida laillistamiskeskustelussa tehdä minkäänlaisia pitäviä perusteluita.

Niin ja oli sitten määritelmä mikä tahansa tuolle käyttäjälle niin 2% tarkoittaisi sitä että pilven takia jenkeissä olisi jo useampi miljoona psykoosi potilasta.. Uskottavammalta äkkiä kuulostaisi jos puhuttaisiin 2% kannabiksen käyttistä joilla on jo ennestään taipumusta psyykkisiin ongelmiin. Tiedä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29515012:
Kaikki pössyttelijät jotka mä tunnen ovat taantuneet teinivaiheeseen. Eli työ eikä opiskelu maistu ja ollaan vaan ja chillaillaan, ei tätä elämää kato kannata tuhlata jatkuvaan kiireeseen.

Miten kaikille tuntemillesi alkoholisteille on käynyt? Tämä on taas yksi niitä sudenkuoppia mitkä tulevat joka kerta keskusteluissa vastaan. Kannabistahan ei voi käyttää kohtuudella? Aina otetaan esimerkisi kaverit jotka olisivat jo sillan alla jos se drug of choice olisi pilven sijasta viina.

sellasen henkilön, joka on erittäin altis jollekkin psykooseille sun muille on ehkä viisainta pysyä erossa ihan kaikista päihteistä, myöskin siitä kuningas alkoholista joka aiheuttaa myös kivoja pikku psykooseja!

Miten kaikille tuntemillesi alkoholisteille on käynyt? Tämä on taas yksi niitä sudenkuoppia mitkä tulevat joka kerta keskusteluissa vastaan. Kannabistahan ei voi käyttää kohtuudella? Aina otetaan esimerkisi kaverit jotka olisivat jo sillan alla jos se drug of choice olisi pilven sijasta viina.

En taida tuntea yhtään alkoholistia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29515012:
Kaikki pössyttelijät jotka mä tunnen ovat taantuneet teinivaiheeseen. Eli työ eikä opiskelu maistu ja ollaan vaan ja chillaillaan, ei tätä elämää kato kannata tuhlata jatkuvaan kiireeseen.

Mä olen varmastikin aika täydellinen esimerkki tästä kuvaamastasi ihmistyypistä. Siis ihan oikeasti. Oon aika lapsellinen. En käy töissä enkä opiskele, eikä kyllä oikeastaan ole intoakaan sellaiseen. Olen vaan ja chillailen. Vihaan kiirettä, eikä elämää kannata siihen mielestäni tuhlata. Niin ja siis olen pössyttelijä! Mutta se vaan, että olen ollut tälläinen jo paljon ennen kuin aloin polttelemaan. Mitähän mulle tulevaisuudessa käy!

Alkuperäinen kirjoittaja entäpäs;29515081:
Mä olen varmastikin aika täydellinen esimerkki tästä kuvaamastasi ihmistyypistä. Siis ihan oikeasti. Oon aika lapsellinen. En käy töissä enkä opiskele, eikä kyllä oikeastaan ole intoakaan sellaiseen. Olen vaan ja chillailen. Vihaan kiirettä, eikä elämää kannata siihen mielestäni tuhlata. Niin ja siis olen pössyttelijä! Mutta se vaan, että olen ollut tälläinen jo paljon ennen kuin aloin polttelemaan. Mitähän mulle tulevaisuudessa käy!

Tuskin mitään, miksi mikään sun elämässä muuttuisi?

Yhteistyössä