Transsukupuolinen lapsi voitti taistelun. Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä ajattelit että sitten oppisin sieltä?
Ei kukaan voi syntyä väärään sukupuoleen. Ihmiset vain ovat kovia haluamaan kaikenlaista mitä niillä ei ole ja haluavat paeta sitä mitä ovat, tai eivät uskalla olla mitä ovat.
noh miten he kokevat elämäää? kärsivätkö he ennen ja mikä on tilanne nyt. juuri silloin he uskaltavat olla sitä mitä ovat. pakenia on sellainen joka ei toteuta itseään. sovitaan niin että ei vertailla heitä mihkään vaan heillä on kumpaakin itsessään joka on monipuolisuutta.

noh miten he kokevat elämäää? kärsivätkö he ennen ja mikä on tilanne nyt. juuri silloin he uskaltavat olla sitä mitä ovat. pakenia on sellainen joka ei toteuta itseään. sovitaan niin että ei vertailla heitä mihkään vaan heillä on kumpaakin itsessään joka on monipuolisuutta.
Minä olen sillälailla vanhanaikainen, että pitäisin parempana, että ihmiset uskaltaisivat ja saisivat olla omia itsejään, sukupuolesta riippumatta. Eikä heidän tarvitsisi olettaa että ovat jotenkin syntyneet vääränmallisiksi, jos eivät sovi luonteeltaan ahtaaseen lokeroon.

Minä olen myös ihminen ja koen elämää omalla tavallani.
Mutta minun ei tarvitse elää elämää vain ulkoisten piirteiden kautta.

Jos tuntisin olevani väärässä kehossa, kyllä ensimmäine asia olisi korjata se mikä niin pistää ajattelemaan. Eli mieli. Ei ulkoisen asian kautta, kuten pukeutua eritavalla ja leikellä itseäni.

Ja paskat ne on tyytyväisiä senkään jälkeen. Kun oma muutos on tehty mennään huutamaan bride kulkueeseen ja täytetään seuraavia henkisiä aukkoja.

Tiesitkö että YLPEYS (bride) On synti?

Minä olen myös ihminen ja koen elämää omalla tavallani.
Mutta minun ei tarvitse elää elämää vain ulkoisten piirteiden kautta.

Jos tuntisin olevani väärässä kehossa, kyllä ensimmäine asia olisi korjata se mikä niin pistää ajattelemaan. Eli mieli. Ei ulkoisen asian kautta, kuten pukeutua eritavalla ja leikellä itseäni.

Ja paskat ne on tyytyväisiä senkään jälkeen. Kun oma muutos on tehty mennään huutamaan bride kulkueeseen ja täytetään seuraavia henkisiä aukkoja.

Tiesitkö että YLPEYS (bride) On synti?
on tervettä ylpeyttä ja huonoa tiädätkö näiden eroa. tottakait se on sisäistä mut jos haluaa laittaa itsensä nätiksi myös niin ei se väärinkään ole? jos on unelmoinnu jostain esim vartalosta ja niin haluaa tehdä miksi ei voisi? minä en halua laittaa botoksia naamaan enkä ymmärrä miksi joku muukaan kun lopputuleman näkee sitä käyttäneiden naamasta joka ei liiku mihkään. mut jos mä haluisin vaik tissit niin se on mun valinta ja olen aikuinen ihminen itselleni teen mitä haluan ja ahdasmieliset sitten koittaa hallita tätä minun vapauttani. between amerikkalainen psykiatri sai homouden pois sairaus listoilta 70 luvulla. well rakkaus on rajatonta ja silloin kun olet rakastunut toteutat hänen tahtoaan. rakastunu ei tee pahaa vaan oikein.

on tervettä ylpeyttä ja huonoa tiädätkö näiden eroa. tottakait se on sisäistä mut jos haluaa laittaa itsensä nätiksi myös niin ei se väärinkään ole? jos on unelmoinnu jostain esim vartalosta ja niin haluaa tehdä miksi ei voisi? minä en halua laittaa botoksia naamaan enkä ymmärrä miksi joku muukaan kun lopputuleman näkee sitä käyttäneiden naamasta joka ei liiku mihkään. mut jos mä haluisin vaik tissit niin se on mun valinta ja olen aikuinen ihminen itselleni teen mitä haluan ja ahdasmieliset sitten koittaa hallita tätä minun vapauttani. between amerikkalainen psykiatri sai homouden pois sairaus listoilta 70 luvulla. well rakkaus on rajatonta ja silloin kun olet rakastunut toteutat hänen tahtoaan. rakastunu ei tee pahaa vaan oikein.

No ei ole ylpeyttä hyvää minkäänlaista. Jos sanotaan että olen ylpeä jostain toisen saavutuksesta tai muusta ei oikeastaan tarkoita siinä kohtaa ylpeyttä vaan onnellisuutta toisen puolesta.

Muuten kyse on saavutuksesta jolle toinen on pistänyt määrityksen/velvoitteen jonka toinen toteuttaa. Joten ylpeys tulee aina itsestä itselle.

Siksi lause "olen ylpeä lapsistani" on harhaanjohtava. Ovatko he tavoittaneet saavutuksen/tavoitteen jota heiltä odotetaan? Juuri näin ei voi olla oma itsensä.

Useat vanhemmat tarkoittavat tässä kohtaa onnellisuutta lapsensa puolesta, jos saavutukset eivät ole olleet vain muille tehtyä.

Psykiatria ei ole kovin painava sana omasta mielestäni, joten siitä voimme jättää hetikin keskustelematta.

Se on ihan sama mitä tissiä itseesi tunget, Mutta älä pakota muita uskomaan, että se olisi ihan normaalia. Sillä minun ei tarvitse olla ylpeä kehostani vaan viihtyä siinä juuri sellaisena kuin se on minulle luotu. Olla onnellinen ja keskittyä annetulla elämään.

No ei ole ylpeyttä hyvää minkäänlaista. Jos sanotaan että olen ylpeä jostain toisen saavutuksesta tai muusta ei oikeastaan tarkoita siinä kohtaa ylpeyttä vaan onnellisuutta toisen puolesta.

Muuten kyse on saavutuksesta jolle toinen on pistänyt määrityksen/velvoitteen jonka toinen toteuttaa. Joten ylpeys tulee aina itsestä itselle.

Siksi lause "olen ylpeä lapsistani" on harhaanjohtava. Ovatko he tavoittaneet saavutuksen/tavoitteen jota heiltä odotetaan? Juuri näin ei voi olla oma itsensä.

Useat vanhemmat tarkoittavat tässä kohtaa onnellisuutta lapsensa puolesta, jos saavutukset eivät ole olleet vain muille tehtyä.

Psykiatria ei ole kovin painava sana omasta mielestäni, joten siitä voimme jättää hetikin keskustelematta.

Se on ihan sama mitä tissiä itseesi tunget, Mutta älä pakota muita uskomaan, että se olisi ihan normaalia. Sillä minun ei tarvitse olla ylpeä kehostani vaan viihtyä siinä juuri sellaisena kuin se on minulle luotu. Olla onnellinen ja keskittyä annetulla elämään.
olen ylpeä itsestäni tälläisenä kuin olen tekemättä muille pahaa.voin tuntea ylpeyttä siitä että uskaltauduin marssille? huonoa ylpeyttä on nostaa itsensä muiden yläpuolelle silloin lukittautuu yhteen käsitykseen elämästä näkemättä muita vaihtoehtoja. sitten kun kuvittelee oman elämänsä täydellisenä. kauhistelee transeksuaalisuuden luonnottumuutta. sitä kait on se huono ylpeys ja mielestäni mustavalkoinen maailma siksi jos haluan muuttaa kehoani ja olen senkin jälkeen ylpeä itsestäni niin sinulta se ei ole pois? mutta niin itteäni en ole muokkaamassa mutta ajattelin asiaa siltä kantilta jotka niin haluavat tehdä. musta toisen ihmisten kauhistelu omasta päätöksestä on vaan ahdasmielisyyttä? varsinkaan jos hyödyt ja haitat jää sille päätöksentekijälle. mut nyt meen ulos

olen ylpeä itsestäni tälläisenä kuin olen tekemättä muille pahaa.voin tuntea ylpeyttä siitä että uskaltauduin marssille? huonoa ylpeyttä on nostaa itsensä muiden yläpuolelle silloin lukittautuu yhteen käsitykseen elämästä näkemättä muita vaihtoehtoja. sitten kun kuvittelee oman elämänsä täydellisenä. kauhistelee transeksuaalisuuden luonnottumuutta. sitä kait on se huono ylpeys ja mielestäni mustavalkoinen maailma siksi jos haluan muuttaa kehoani ja olen senkin jälkeen ylpeä itsestäni niin sinulta se ei ole pois? mutta niin itteäni en ole muokkaamassa mutta ajattelin asiaa siltä kantilta jotka niin haluavat tehdä. musta toisen ihmisten kauhistelu omasta päätöksestä on vaan ahdasmielisyyttä? varsinkaan jos hyödyt ja haitat jää sille päätöksentekijälle. mut nyt meen ulos

Niin, eli kun saavutat tavoitteen jonka on muut/sinä itse asettanut voit olla ylpeä :D

Onneksi toiset osaa vaan olla onnellisia asioista, ilman sen suurempaa ylpistymisen tunnetta. Kas kun asiat jos tehdään itselle, ne tekevät onnelliseksi, ei ylpeäksi.

Niin ja 9mmm.

Kanssasi on kovin vaikea keskustella. Kun et sisällytä asioita joita kirjoitan?
Vastauksesi kertovat siitä.

Ja jos sinua ei taas kiinnosta, niin se ei ole ongelma, vaan silloin voit tietty lopettaa keskustelunkin kokonaan kanssani.

Niin ja 9mmm.

Kanssasi on kovin vaikea keskustella. Kun et sisällytä asioita joita kirjoitan?
Vastauksesi kertovat siitä.

Ja jos sinua ei taas kiinnosta, niin se ei ole ongelma, vaan silloin voit tietty lopettaa keskustelunkin kokonaan kanssani.
niin mä toinkin toista kulmaa niihin . vai pitäskö toistaa perässä sitten?. juteltiin ylpeydestä niin saatiin eri vastaukset eri lailla aateltiin siis siitä hommasta. kieltämättä itselle vaikeeta välil keskittyy jos tuntuu siltä et kuullu noi samat jutut niin monta kertaa. pyrin siihen et jos joka päivä oppisin pikkasen uutta niin päiväkään ei ole mennyt hukkaan :)

Höpölöpö, stereotypioista luotu keksitty ongelma.
Kukaan ei voi syntyä vääräksi olennoksi. Olisin minäkin mieluummin lintu kuin ihminen, mutta minkäs teet, aina ei saa mitä haluaa.

No, linnuksi muuttuminen ei toki ole mahdollista, mutta kun kerran nykylääketiede mahdollistaa sukupuolen korjaamisen (omaa minäkuvaa vastaavaksi), niin hyvähän se sitten on, että niin voi tehdä.

Sitä en tiedä, olisiko transsukupuolisuutta käsitteenä olemassa, jos emme määrittelisi ja kategorioisi ihmisiä niin tarkkaan genitaalien perusteella. Mutta nyt kun niin tehdään, niin ymmärrän hyvin, miksi esim. itsensä naiseksi kokeva mies haluaa korjata kehonsa vastaamaan yleistä käsitystä naisen kehosta.

Oma käsitys. En tunne "transsukupuolisia" ihmisiä.
Hyvä jos onnellisia löytyy.
Mutta esim plastiikkakirurgia on kyllä sellanen asia, missä niillä kirurgeilla ei tunnu olevan minkäänlaista moraalia jäljellä.
Kyllä jonkun pitäis puhaltaa peli poikki, jos ihminen on selvästi esim koukussa "kauneus"leikkauksiin eikä enää hallitse itseään.
Mutta sama se mulle on, ihmettelen vaan mihin tää maailma on menossa.

No minäpä tunnen. Ei sukupuolen korjausleikkaus tietenkään tee ihmisestä megalomaanisen onnellista, jota ei koskaan mitään vaivaisi. Toki voi olla murheita ja suruja muista syistä johtuen. Mutta ainakaan se oman kehon biologinen sukupuoli (sori, tämä on varmaan vähän väärä termi, mutta en oikeastaan tiedä, mikä olisi korrekti) ei ole murheiden aiheuttaja enää. Ja voit esim. googlata Marja-Sisko Aaltoa, hänhän on se pappi, joka on kertonut julkisuudessa prosessistaan ja kokee todellakin leikkauksen jälkeen itsensä kokonaisemmaksi ja sellaiseksi, mitä oikeasti on.

Sukupuolen korjauksessa on kyse eri asiasta kuin kauneusleikkauksesta. Ja kaikki eivät muuten edes vie prosessia kirurgisesti täysin loppuun asti. Tuossa prosessissahan on paljon muutakin kuin pelkkä leikkaus. Esimerkiksi uusi henkilötunnus ja hormonihoito. Ja sukupuolen korjaukseen ei noin vaan mennä, vaan sitä edeltää psykologihaastattelut - kyllä se prosessi on sen verran iso, että siihen ryhdytään pitemmän ja syvällisemmän harkinnan seurauksena kuin johonkin nenäleikkaukseen, johon voi vaan mennä varaamalla ajan Nordströmiltä.

No, elämä on helppoa kun ei tajua mitään. Eipä tarvitse ajatellakaan, ja mikäs sen mukavampaa ja helpompaa.

Tai sitten on helppo arvostella muiden tajuamista, kun ei tunnekkaan (y)

Kaikenlisäksi minä tunnen ihan samanlaisia asioita kuin muut. Ajattelen välillä asioista samoin ja joissain asioissa olen erimieltä.

Minun ongelmani ei ole minkään näköinen ymmärtämättömyys.
Vaan nimenomaan ymmärrän asian niinkuin sitä itseni kautta tutkin.

Minä koen, että minussa on sielu, ja se sielu ja henki syntyi kehoon, joka kelpaa minulle, sillä se on se millaiseksi minut luotiin. Sisimmissäni olen silti nainen, mies, lapsi ja osa luojaa. Mutta maailmaan, minä synnyin naiseksi ja se oli jumalan tahto.

En koe sitä tarpeelliseksi muuttaa, vaan hyväksyä itseni sellaisena kuin olen. Kokonaisuudessan. Pystyn ihan omassa kehossani tekemään kaikki asiat, mitä jokainen terve ihminen. Ja se riittää.

Ja jos taas jollakin on kyse siitä,että haluaa kalun jotta voi panna niinkuin mies tai toisinpäin, niin se on jo ihan eriasia. Kyse on seksuaalisesta mieltymyksestä, eikä liity tunteeseen olla väärässä kehossa

Marja-Sisko Aaltoa... :D

No kylläpä on oikein mainio edustaja tälle asialle :D

Minulle se vaan todistaa lisää sitä ettei kaikki ole omalla kohdallaan ihan ok, kun sitä katselee ja sen jorinoita.

Yhteistyössä