*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja KNiinKuinKirppu:
Meille syntyi tyttö 27.5.2007 klo.00.53:) olin tuolla toukokuisten odotuspuolella nimellä mutteri ja laskettuaika oli 24.5:) Hyvin on lähteny arki käyntiin, jos nyt ei ilmavaivoja lasketa ku ne vähä valvottaa pikkusta ja äitiä, mutta en vaihtais tätä mihinkään.
Täällä tais olla muitakin kenen pikkusella oli mahavaivaa?Missäs teidän vaavit nukkuu?Omassa sängyssä vai vieressä?meillä nukahdetaan mielellään viereen, mut siitä sen sitten voi yleensä vaivatta laittaa omaan sänkyyn.Yöllä kyllä saattaa jäädä kokonaan viereen.
(sori tää kielioppi, mut jotenki kirjottaa niin innoissaan)


Paljon onnea :flower: :flower: Päivitän sinut tuonne odotuspuolen listalle kans :)
 
KNiinKuinKirppu,

Meillä nukutaan vieressä, kun niin herkästi herää tuo meitin Elsa,
jos sitä aletaan siirtelemään. Kyllä jossain vaiheessa on pakko opetella nukkumaan omassa kehdossa/pinniksessä, että mamma sais nukuttua paremmiin. Josko sitten, kun massuvaivat helpottavat.

-mennis ja "Elsa" 3vko+3pv-
 

TERVEHDYS tällekkin puolelle!

Ei tullut meille toukovauvaa vaan yhä nyyttiä odotetaan.... No enää ei ole paljon jäljellä.

Jaksamisia teille kaikille vauva arkeen!!!
Pian se koittaa meilläkin :saint: !

Hepotyty ja toko 40+4
 
Minutkin voi tosiaan Commander sitten jossain vaihessa päivitellä tuonne etusivulle kun ehtii..

Onnea Hanna!! ja muutkin vauvan saaneet!!

Meillä on hyvin alkanut arki käyntiin, tosin vauvalle tulee aika useasti hikka kun sen nostaa röyhtäseen..tosi kurjaa sille. Olen antanut sitten vähän keitettyä vettä lusikalla perään ja jos ei ole auttanut niin olen sitten hetkeksi antanut vielä tissiä perään jos huolii.
Tosi kiltti poika ja pitkiä aikoja on vaan hiljaa ja kattelee, ei turhista kitise.
Mulla tuli semmonen mieleen, kun tuo kohtelu tuolla sairaalassa oli mulle mitä oli ja olen edelleen tosi kipeä tuolta alapäästä ja mahalta, enkä pysty keskeyttään vielä pissasuihkua, koska jonku ihmeen vuoksi katetroivat minua siellä sairaalassa 3 kertaa, vaikka sanoin,että ihan normaalisti kyllä pissa tulee. Katetroitiinko teitä? Syyksi sanoivat,ettei ole tullut mitään hermovaurioita ja on aina kontroloitava kun on pissannut, että jääkö jäännösvirtsaa.. No, mutta koska te alatte vai oletteko alkaneet jo kunnolla jumppaan noita alapään lihaksia? mulla ainakin vielä hieman sattuu se, mutta yritän kyllä jo hieman pitkin päivää.

Niin ja outoa oli tuolla sairaalassa sekin, että vauvaa ei pesty ekapäivänä ollenkaan, kun tulee kuulemma kylmä. eli seuraavana päivänä vasta. pyyhkivät kuiten jotenkin, koska ei niin verinen ollut ;)
Ja toinen, eivät antaneet mitään lisämaitoja kenellekkään ensimmäiseen 2 vuorokauteen vaikka äideillä ei tullut mitään maitoa ja lapset huusivat nälissään. Kun kuulemma pärjäävät kuitenkin..minusta tosi outoa. Ja luojan kiitos mulla tuli maitoa ja toisena päivänä tuli jo kunnolla maidot tisseihin.En olis kestäny kun toiselle ei anneta ruokaa!!

No mutta tämmöisiä asioita täällä ja univelkaa kyllä kertyy silti vaikka kuinka koittaa nukkua..

Moonlight ja poitsu 1 vko.
 
Heips

Moonlightille paljon vastauksia (hih):

Kyllä meillä sairaalassa annettiin lisämaitoa meidän pojalle, itse en ollut vielä edes kysynyt (mutta olin ajatellut), niin hoitaja kysyi mitä mieltä olen, haluanko antaa. Mulla ei siis tullut juuri mitään ja vauva oli kuitenkin ison kokoinen.

Niin ja tuo katetrointi sulla moonlight kuulostaa aika oudolta... ei mulla ole kummastakaan katetroitu. Oisko se sen takia kun sulla oli muutenkin niitä ongelmia?!?! en tiä.

Nykyään vauvoja ei pestä kuin vasta päivän, parin ikäisenä, että saa se kina rauhassa imeytyä vauvaan. tekee kuulemma hyvää vauvan iholle. Meidänkin vauvan päässä oli kuivuneita veriläikkiä, kun oltiin ekaa päivää sairaalassa. Ne sit varovasti pesin kuitenkin pois...

lantiopohjan lihaksia olen treenannut jo laitoksella, mulla ei tosin tehnyt yhtään kipeää. Nyt koitan muistaa treenailla vähän joka päivä, mutta pakkaa vaan unohtumaan. :ashamed:

muuta...
meillä poju kasvaa ja komistuu :heart: :heart:
Huomenna siskon lakkiaiset ja sunnuntaina vauvan ristiäiset.
Mitään muuta ihmeellistä ei ole ilmassa... vauvan ruokahalu on aika huimaa, pulloa on jouduttu antamaan enemmän vaan koko ajan. Mut koitan toki imettää niin paljon ku mahdollista.

Gabria ja poju tasan 1kk!!! (meneepä aika äkkiä!)
 
Moro
Moonlightille: Kyllä täällä kaikki vauvat sai lisämaitoa sairaalassa. Meillä tyttö muutenkin kun sillä seurattiin eka vuorokausi niitä sokereita.
Ja Synnytys salissa jo kätilö kylvetti tytön. Mun mielestä olis ainakin ollu jokseenkin outoa jos häntä ei olisi pesty, mutta taitaa tuokin olla sit sairaala kohtaista.
Ja katetrointia ei ainakaan mulle tehty.
Lantionpohja lihaksia aloin jumppaamaan jo sairaalassa ollessa. Vaihtelevalla muisti menestyksellä olen sitten niitä jumpannu. Vielä eivät ainakaan tunnu olevan ihan entisellään, mutta eiköhän ne siitä...

Tyttö nukkuu vieläkin päikkäreitä. Nukku ulkona vajaa neljä tuntia ja sit kun alko siellä heräämisen merkkejä osoittamaan niin otin vaunut sisälle. Nyt sitten nukkuu ihan sikeesti niissä vieläkin.
Eilen meillä oli taas useamman tunnin itku/kähnä konsertti. Tais olla maha reppanalla tosi kipee kun rauhottu joka kerta sen jälkeen kun oli saanu kunnolla röyhtästyä tai pulautettua. On siinä vaan niin avuton olo kun toisella massua kipristää. Mulla ainakin helpottaa kestää sitä itkua kun ajattelen että hän ei turhaan itke. Noin pieni vauva kun ei kuulemma ilman syytä itke. Aina on joku... nälkä, väsy, muuten vaan epämukavaa...

Nyt meen tytön luo kun kuulostaa olevan hereillä...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Kojo ja Noora 5 vk
 
Moi! :wave:

Täältä kiireiden keskeltä kirjoittelen kun Konsta nukkuu. Saapi nähdä mitä ehdin kirjottamaan ennenku poika päättää herätä. Nukuin Konstan vieressä äsken tunnin verran ja teki kyllä päiväunet tosi hyvää. :D

Mun toipumisessa tapahtu hieman takapakkia. Oltiin keretty olemaan 2 päivää kotona kun mulle nousi kova kuume. Mies passitti mut takasin sairaalaan ja jäin 2 päiväksi antibiootti tiputukseen kun episiotomiahaava tulehtu. Mutta nyt on ihanaa olla taas kotona!! :heart:

Meillä on arki lähteny hyvin rullaamaan. Täytyy vaan muistaa itsekin nukkua päivisin niin jaksaa sitten yöllä valvoa paremmin. Poika herää öisin syömään 2-3 krt, joten helpolla olen päässy. Maitoakin tulee tosi hyvin.

Mies jää huomenna Konstan kanssa kotiin ja mä meen kaupungille rentoutumaan ja shoppailemaan. Muutamat kengät pitäis ostaa ja sitten vaan nauttia vapaa-ajasta. Vauva nukkuu aina pitkät pätkät kerrallaan, joten syötän vatsan täyteen maitoa ja laitan pojan nukkumaan niin voin rauhassa olla kaupungilla 2-3 tuntia ja poika varmaan nukkuu koko sen ajan. Multa tuli alussa ihan hirveesti maitoa ja sitä on nyt pakastimessa, joten mies saa sieltä sulatella jos pojalle tulee nälkä.

Tänään kävi terkka kotona ja kaikki oli niinku pitikin. Sano vaan että mä oon tosi kalpee, mutta niinhän mä olen ku synnytyksen jälkeen hemppa tippu 89:ään. Nyt on tullu otettua tota "rautamehua" joten eiköhän sekin siitä pian korjaannu. Tiistaina mennään taas neuvolaan ku terkalla ei ollu puntaria mukana ja samalla mitataan mun Hb.

Nyt taitaa Konsta pikkuhiljaa heräillä. Taidetaan mennä vaunuilemaan kunhan on masu täynnä maitoa ja puhdas vaippa vaihdettu.

HeLiNä ja Konsta 11pv
 
Onpas täälä sivut uudistunut :D hauskan näköset...osaako tätä enää ees käyttää :LOL:
Pikku-ukko nukkuu ja isompi tossa touhottaa....tahtoo välillä olla niin kiukkunen tuo meidän esikoinen. onneks mies on lomalla et pääsee vähän helpommalla ;) oon nukkunu päikkäritkin vauvan kans joka päivä...mies laittanut esikoisen aina päikkäreille niin mä oon päässy vaavin kans unille =) kyllä het paremmin jaksaa ku saa unta palloon edes tunnin sillon tällön. yöt meillä menee ihhan kivasti....välillä vauva vähän ähisee kakkaa tai puklua,mut pääsääntösesti aika hyvin tulee röyhtäsy syönnin päälle ja se takaakin levollisemmat unet. nukkuu sellaset 3tuntia ja sitte taas syö. maitoa tulee ihan hyvin....vielä vähän liianki kanssa.tissit ihan räjähdyspisteessä kaiken aikaa. mut ehkäpä se tästä alkaa tasottua pikkuhiljaa :)
Moonlight aika outo juttu ettei lisämaitoa anneta,jos tosiaanki sitä tarttee. eihän kaikilla tissit ala heti niin tuottamaan sitä maitoa et riittäs. mulla itellä on molempien poikien kohdalla vasta muutaman päivän päästä synnytyksestä maito kunnolla noussut et on tarvittu alussa lisämaitoa. onneks sitä sairaalassa sai vaikka meillä pitikin aina pyytää sitä...toinen hoitaja toi paremmin ja toinen taas vähän huonommin olis tuonut,mut kyllä sitä kuitenkin sai jos tosiaan tarve vaati. Lantionpohjanlihaksia oon vasta kerran jumpannut :ashamed: oon vähän laiskan puoleinen niitten kans.....esikoisenki aikana jäi tosi vähiin jumpat ku ei oireitakaan ollut. ei sais niin ajatella ja varsinki nyt ku toinen synnytys niin pitäs ottaa kyl itteäni niskasta kiinni ja vähän treenata. tuntuu vaan ettei muka oo ylimäärästä aikaa :ashamed: heh

juu mutta nyt meen kattomaan joko tuo pikku-ukko pian heräilee....sitä on niin ilo tuijotella :heart: nii joo mutkin saa lisätä tohon etusivulle sitten kun joku(commander?) sitä päivittelee :)

mmamaa&ukkeli1vk & isompi ukkeli1,5v
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan.

Meille syntyi poika 25.5. klo 9.10 suunnitellulla keisarileikkauksella.
Pituus 50 cm, paino 3520 g ja pipo 33.5 cm. Poikaa kutsutaan alusta lähtien tulevalla nimellään eli Luka. :heart:

Leikkauspäätös tuli vasta 14.5., koska lääkäri ei äippäpolilla ollut huomannut erästä leikkausta, joka tehtiin v. 2004. Oli hyvä, että kerroin asiasta koska muuten olisi käynyt pahasti ponnistusvaiheessa.

Leikkauksesta olen toipumassa hyvää vauhtia ja kotiin päästiin torstaina 31.5. (Pojan laskettuna päivänä). Aluksi tikit olivat kipeitä, mutta kipulääkkeillä ja vahvalla panadolilla on selvitty kolme ensimmäistä päivää leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen pelkällä panadolilla. Kohta varmaan selviää ilmankin.

Maitoa tulee riittävästi ja vähän menee pakkaseenkin hätävaraksi.
 
Onnea MayaM pojasta!! Ja kiva kun Helinä pääsit kotiin, mulla se kuume nousi heti kun oltiin tehty se kaavinta. Ja olin sitten tiputuksessa siellä 4 päivää kans kun sain antibiootteja.

Niin siis mullehan tehtiin tosiaan Kaavinta siinä heti tikkaamisen jälkeen kun aloin vuotaan, ja ilman mun tahtoa ja ilman puudutuksia. Se oli elämäni järkyttävin kokemus!! Ja vuoto vaan jatkui ja sain sitten nukutuksessa seuraavana päivänä uuden kaavinnan. Eli aika älytöntä oli tuolla sairaalassa mun kohtelu, ja se uusi lääkäri joka teki tämän kaavinnan nukutuksessa käski minun tehdä asiasta tosiaan jutun ja hän itsekkin aikoi tälle lääkärille ottaa asian esille. Koska näin ei koskaan toimita.

No siitä siis kysymys, Onko teillä muilla tosi menkkamaista kipua vatsassa? Ja onko siis ihan normaalia tämä menkka kipu ja mullahan ainakin vuotaa tietenkin vieläkin kun on vasta vähän aikaa mennyt ja niin kovat jutut joutu tuo kohtu kokemaan.
Ja tuosta lisämaidosta, juuri sitä kiittelin että onneksi itselle tuli maitoa.. mutta se naapurin vauva huusi ku hyeena koko sen 2 päivää kun äidiltä ei tullut maitoa ja varmaan sillä oli nälkä! Sanoin kyllä sille äidille, että vois auttaa lisämaito, mutta hän oli kans sitä mieltä että pitäis pärjätä ja maito nousee kyllä aikanaan.. joten oli hänen päätös.

Mutta nyt meillä vauva tuolla heräilee.. joten on mentävä.
 
Iltaa täältäkin.
Ulkona oltu koko päivä melkein. Maalaisin aitalautoja ja tein puutarhahommia. Pojat nukkuivat melkein koko päivän ulkona, pari kertaa käytiin välillä sisällä syömässä. Syöttäisinkin ulkona, jos tää kaksosten imetys ei olis niin paljastavaa puuhaa. Sitä ei nimittäin nätisti ja huomaamattomasti tehdä. Paita ylös ja tissit paljaaksi vaan. :) Ja miestä aina naurattaa, kun tissit on isommat kuin vauvojen päät... :eek:
Niin ja yks syy siihen miten niin hyvin ulkona viihdyin, on se, että pitäis ristiäisiä jaksaa alkaa laittaan, mutta laiskottaa niin siivota. No, huomenna pakko jaksaa...

Nyt pojat tuossa sittereissä istuu ja katselee maailman menoa. Viihtyvät hereillä tosi hyvin nuissa sittereissä. Onneksi, sillä aika kamalaa ois, jos kaks vauvaa pitäis kanniskella koko ajan. EKat hymyt on pongattu!

Ja vanhat housut meni jalkaan, jess! Paidoista ei sitten puhuta mitään :ashamed:

Mukava kun Helinä pääset yksin tuulettumaan.
Moonlightille myötätuntohali :hug: , kamalaa kohtelua siellä! Tee se valitus.
Gabria, meillä myös ristiäiset sunnuntaina. Pappi kävi tänään aamupäivällä jo kotona tutustumassa ja juttelemassa. Oli minusta vähän outoa ja kiusallista. Outo mies tulee istumaan sohvalle ja kyselemään vauva-arjesta yms. Hyvä ettei sentään kysellyt maidon riittävyyttä, niinkuin kaikki ruukaa kysellä. minusta on jotenkin hassua, kun kaikkia kiinnostaa, että voiko maito riittää kahdelle vauvalle. :D

Voimia kaikille vauva-arkeen!

Tirlittan ja pojat 6 vkoa

p.s eikö tähän päivitettyyn versioon voi enää harmaana kirjoittaa???
 
Heippa kaikille :wave:
Nämä sivut on nyt niin uudennäköiset, että mitenhän onnistuu tämä kirjoitus... :D Ihan hauskannäköiset, mutta tuntuu kyllä ainakin nyt oudoilta :whistle:

Pitkä on ollut aika, etten ole kirjoitellut! Huonosti olen käynyt lukemassakin tätä pinoa... :ashamed: Nyt täytyy tehdä parannus!

Onnea kaikille vauvan saaneille :hug: :flower: Täytyy lukea pino rauhassa ja katsoa mitä kenellekin kuuluu!

Meille kuuluu ihan hyvää, Maija kasvaa hurjaa vauhtia, on perustyytyväinen vauva :heart: Välillä on iltaisin vähän mahanpuruja, mutta yleensä tulevat vain silloin, jos olen itse sattunut syömään jotain "ihmeellistä", eli pitäisi vain olla itse tarkkana syömisten suhteen :) Maija herää yöllä kerran syömään, siinä 2 aikaan yleensä. Menee nukkumaan 9-23 väliin, niin sitä syöttöä en yösyötöksi laske, kun yleensä olen itsekin vielä silloin hereillä. Aamulla syö taas siinä 6-7 väliin ja silloin nousen yleensä itsekin. Viikonloppuisin tulee vielä itsekin nukahdettua tuon aamusyötön jälkeen, mutta sitten on kyllä tosi tokkurainen olo :whistle: Eli parempi on vain nousta aikaisemmin, niin aamukin tuntuu toooosi pitkältä ja saa aikaa vaikka mitä!

Nyt on kyllä ollut ihanaa, kun on ollut niin kauniita ilmoja! Toivotaan, että se kesä tästä nyt sitten alkaisi oikein kunnolla B) Tänään me mennäänkin mökille saunomaan ja grillaamaan =)

Mutta nyt täytyy mennä, pyykit odottaa levittäjää ja Maija nukkuu, niin on hetki aikaa olla isompien kanssa!

Tsemppiä kaikille ja aurinkoisia päiviä :hug: :wave:
 
Heippa tällekin puolelle!
Piti näköjään vihdoin rekisteröityä, kun muuten ei ilmeisesti enää pääse kirjoittelemaan. No, tulipa sekin vihdoin tehtyä. Jätin siis tuon vuosiluvun perästä pois, Vilmis82:sena mut on tuolla edellisellä listalla tunnettu..
Eli ilmoittaudun mukaan.. Poika syntyi 26.5. 3880g:n ja 51,5cm:n mitoilla varustettuna. Kirjoitin odotuspuolelle synnytystarinan.. Ihan kivasti kaikki meni, ei mitään traumoja jäänyt, vaikka kipeän haavan sain muistoksi. Nyt pystyy jo melkein istumaan :/
MOONLIGHtille vielä kovasti voimia karmean kokemuksen jälkeen. Ihan järkkyä toimintaa kaikin puolin. Kyllä meidän poitsu pestiin noin tunti synnytyksen jälkeen.. Katetrointia ei mulle tehty, kun varmistui että pystyn pissaamaan. Niin ja lisämaitoa poika sai kerran, kun ei vielä maito ollut mulla noussut.
Mitäs vielä? Meillä arki alkanut kivasti, poika on tosi tyytyväinen ja reipas. Valvoo pitkiä aikoja tyytyväisenä ja huutaa vaan ennen ruokaa ja vatsan toimintaa :) Ensimmäinen kurja juttu tosin ilmeni eilen, pojalla on silmätulehdus :( Ilmeisesti sairaalasta sai sellaisen mukaansa.. No eilen saatiin tipat ja nyt vaikuttaa jo paremmalta. Eikä onneksi ole yleiskunto mitenkään huonontunut, silmä vain rähmii. Iloinen uutinen oli se, että poika painaa jo 3910g, eli yli on menty lähtöpainosta jo ekan viikon aikana.
Mukavaa viikonloppua kaikille :hug: Me lähdetään kohta valmistujaisiin, poitsun ekat juhlat siis edessä :)
vilmis ja poika 1vko
 
Tuli tässä mieleen et kesäkuu...piti kysellä et vaihtuuko tämäkin pino kuukausittain vai miten?? onko commander vielä päivityshommissa? :)

Meillä nukutaan...pian kolme tuntia nukkunut. on kyllä ollu täs pitkin päivää ähinää ja hereillä useemmin. vieraitakin käynyt koko päivän.
jahas ja nyt kuuluu heräämisen äänet...mentävä vaipan vaihtoon ettei hermostu ku ruokailu ei ala heti :p
palaillaan!!! :wave:
 
Ihanan rentouttavaa päivää vietetty tänään. :) Aamupäivä meni kaupungilla shoppailessa ja kaikkea kivaa kesävaatetta tarttu mukaan. Käytiin myös vaunuilemassa ja pehmiksellä koko perhe ja mukavaa oli. Ihanaa päästä vihdoin itsekin nauttimaan lämmöstä ja auringon paisteesta ulkona. Vaunujen työntely on aivan erityisen mukavaa puuhaa.

Muistaako muuten kukaan millon vauvan kynnet saa leikata ensimmäisen kerran?? Alkaa Konstalla olla kynnet niin pitkät että vois pikkuhiljaa jo leikata.

Konsta on nukkunu koko illan. Se oli hereillä koko aamupäivän ja nyt se onkin sitten nukkunu jo monta tuntia putkeen mitä nyt välillä heräilly vähäksi aikaa syömään. Sais kyllä poika heräillä jo kun äiti alkaa jo kovasti ikävöimään pikkuisensa seuraa.. :heart:

Nyt menen ja koitan nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta ja kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa kun poika vielä nukkuu.

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

HeLiNä-83 ja Konsta 12pv
 
Meillä on arki alkanut hyvin, tosin tuntuu välillä tosi ahdistavalta kun tämä hoitaja kykkii nurkissa. Eli siis täällä saa synnytys avun jonka vakuutus maksaa 8 päiväksi koti synnytyksestä (en nyt muista tunti määriä tarkkaan esikosta kuitenkin oli paljon vähemmän koska jouduin olemaan sairaalassa synnytyksen jälkeen)

Noh vessa loistaa puhtautta sekä kylppäri, tiskit on astian pesukoneessa. Lakanat vaihdettu joka päivä. Vaikka ei ne nyt olleet likaisetkaan. 4 ekaa päivää oli hoitaja sama, nyt tänään sitten vaihtu eli hän on loput 4 päivää. Ja molemmat tekee kaiken ihan erillälailla. Kumpikaan ei hirveen hyvin englantia puhunut, tämä jota pitäis kattella vielä 3 päivää ei oikeen kemiat sovi yhteen. Tosin on jonkin näköinen imetys tietokeskus joka lasketaan eduksi koska esikon kanssa imetys ei onnistunut ja nytkin tosi hankalaa.

Tyttö on saanut nyt lisä maitoo tässä muutaman päivän aikana. mut tänään olen imettänyt jo 4 syötöistä ja lusikalla ollaan sitten hörpitetty korviketta. Ongelmana on ollut kivuliaisuus vaikka imuote on oikein ja nännit ehjät.. (sama juttu esikon kanssa mutta sairaalassa kuulin sata mielipidettä mikä on vikana ja sitten rupes väsykin painamaan kun ei ollut moneen yöhän nukkunut ollenkaan, joten se lopahti siihen vaikka niin halusin imettää) Jos sais tän pikkuhiljaa onnistumaan... Yrittää olla positiivinen ja jne.

Kätilö kävi Perjantaina käynnillä ja punnitsi, tähän mennessä ei ole tippunut paino kuin 140 gr. Huomenna aamupäivällä tulossa taas, joten varmaan punnitsevat silloin myös. En sitten tiedä tulevatko seuraavan kerran tiistaina kun se hoitsu on täällä vikaa päivää.

Maitokin noussut nyt tuolla on tuolla jääkaapissa yli desi maitoa pumpattuna ihan varmuuden vuoksi jos tuntuu siltä että pitää antaa rintojen levätä, ettei tarvitse korviketta antaa. Esikosta en pystynyt edes pumppaan kun oli liian kivuliasta, nyt onnistuu.

Meillä on nukuttu tosi hyvin aika vähän seurustelua vielä. Esikko on enemmän kiinnostunut uusista lampaista kuin vauvasta (ikää melkein 1v 3kk)

Meillä on luultavasti tiedossa leikkaus vauvalle ennen vuoden ikää. Ei mikään suuri operaatio mutta molemmissa jaloissa kaksi varvasta on kasvanut ihosta yhteen. Ainakin kätilö epäili että tulee oleen leikkaus, tosin ehkä tuo lääkärikin tulee käymään kotikäynnillä jossain vaiheessa, niin kuin täällä on tapana jotta saadaan ammattilaisen m ielipide.

Mucho ja tyttö nimeltä Laura (3740 gr. pituutta täällä ei mitata lonkkien rasittumisen vuoksi vielä syntyessä vasta ekassa neuvolassa, (itse mitattuna arvioitu mitta on 50 cm)
 
Hei kaikille! Nyt vihdoin ja viimmein ilmottaudun mukaan tänne syntyneiden puolelle. Poika syntyi jo 5.5 painoa oli 3675 g ja pituutta 51 cm. Pipoa nyt en muista. Synnytys kertomus on odotus puolella, kun en aluksi löytänyt tätä pinoa. :ashamed: . Mullahan meni synnytys hyvin salissa tuumasin, että voi ottaa uudestaan. Mutta tää jälki toipuminen on ollut hidasta, hb tippu 88, tuli pissa tulehdus ja eppari haava aukes uudestaan. Päälly kerros on vieläkin auki, mutta on parantumassa. Yhden viikonlopun makasin vain sohvalla ja pakolliset liikuin, mies nostelli vauvaa syömään rinnalle. Muutenkin oli olo heiko aika kauan. Viimme viikolla rupes tuntumaan, että elämä voittaa. =)
Vauva arki on sujunut hyvin, esikoinen on ottanut nypperön hyvin vastaan. Tuleehan meille vanhemmille tinttailtua, mutta ei onneksi vauvaan kohdista sitä. Mieskin jää nyt isyyslomalle 3 viikoksi, ihanaa. Ristiäiset on meillä vasta 14.7, kun ei meinattu paikkaa ja pappia sopimaan samaki päiväksi. Kotona ei pidetä sen takia ristiäisiä, kun ei mahdu, vaikka vaan sisarukset ja iso vanhemmat kutsutaan. Miehellä nimittäin 6 sisarusta ja kaikilla puolisot, sekä niitten lapset. Miehen puolelle nypperö oli 17 lapsenlapsi. Ikä haarukka serkuksilla on 23 vuotta. Melkein 50 vierasta tulee jos kaikki kutsutut tulee. *pyyhkii jo hikeä otsalta* :LOL: . Onneksi yks serkku likka on luvannut tulla passaamaan. Tästä tulee oikein romaani. :whistle: Vatta vaivoja on meilläkin, mutta onneksi yöt nukuttaan hyvin. 2 syöttöä yöllä "pitää" tehdä. Maitoa tulee, mutta lisämaitoa jouduttaan antamaan jonkun verran. Huomenna tulee neuvola täti niin tietää sitten tän hetken painon, epäillään että menee yli 4 kilon. Mut kans katetroitiin synnytyksessä 2 kertaa. Mutta olinkin koko päivän johdoissa kiinni ja alusastialle piti pissata. Joinkin niin paljon kyllä vettä synnytyksen aikana, että mies nauroi että oot juonut seinäjoen vesilaitoksen tyhjäksi. Mutta nyt kattomaan pikkuista. Ja sekä isompia miehiä. Yritän laittaa vauvan kuvaa profiiliin. Ensimmäiset hymyt myös meillä huomattu. :heart: Sydäntä sulattavia.

Elli Ja Nypperö (poika ristiny nypperöksi) 2 päivää vaille 1kk :heart:
 
mamma80
Moiii!

Mä en taas oo täällä ehtinyt naamaani näyttää, mutta pikaiseen kerron että meille syntyi ihana pieni poika (ultran veikkaus osui oikeaan) 24.5.2007. :heart:

Synnytys meni hyvin ja melko nopeasti, ekoista poltoista meni alle 9 tuntia kun poika oli jo maailmassa. Ei se synnyttäminen mitään kivaa ollut, mutta ei ollenkaan niin kamalaa kuin etukäteen pelkäsin.

Vauvan kanssa on ollut ihanaa ja tuntuu olevan tosi rauhallinen poika. On se niin suloinen että täällä on äiti ja isi aivan myytyjä.. :D

Ylempää ehdin vähän lukemaan teidän juttuja, mulla katetroitiin synnytyksessä yhden kerran, sain kyllä ensin yrittää itse pissata alulautaselle mutta ei onnistunut. Virtsarakko oli niin täynnä että aivan näkyi päällepäin kun pullotti. Niin ja vauva pestiin kyllä jo salissa.

Nyt menen pesemään ikkunoita!!

mamma80 ja poika 1 viikko 3 päivää

 
Kerran imetätte? Mulle se neuvolan täti sano, että näistä voi tulla mahavaivoja vauvalle,.. mutta syöttekö muut näitä, jotka olette muutenkin syöneet paljon sipulia ja valkosipulia? Minä ainakin olen syönyt jo koko odotuksen ajankin, joten pitäiskö vaan kokeilla sitten? Ja toinen mitä sanoi se neuvolan täti, niin pepsiä ym. limsaa jossa on happoja niin ei tulisi juoda? Miten tämän asian kanssa??

Sitten tuosta tissitulehduksesta, . . Miten te nyt kun on helteet niin suojaatte rintoja? Minä ainakin aivan t-paidassa mielellään kyllä kulkisin, mutta tuleekohan se sitten helposti? Jotkuhan sanoo, että voi tulla jo jääkaapin avaamisesta. Mutta kaipaisin hieman vinkkejä, kun täällä ainakin on sika kuuma kulkea jollain paksulla paidalla ja onko rintaliivit ja sinne parit suojat tarpeeksi?

Nyt grillaan terassille ja odotteleen vastauksia. . :D
 
Heippa kaikille :wave:

Onnitteluja teille kaikille, ketä en ole vauvoista vielä onnitellut :) :hug: :flower:

Moonlight tuosta sipulin ja valkosipulin syönnistä.... Minä olen himosyöjä, mutta nyt olen kyllä niitä yrittänyt vältellä. Tosin söin niitä kovasti odotusaikana, joten vauva on varmasti jotensakin vähän tottunut niihin jo masussa ;) Mutta tämä kesäaika grillailuineen on aika hankalaa =) Kun jokapaikkaan tekisi mieli laittaa sipulia ja valkosipulia :D Toinen minun himoni on just noi cola ja pepsi juomat :ashamed: Ai kauheeta, kun niitä ei passais minun kyllä lipittää, mutta en voi sille mitään :whistle: Olipas muuten hyvä tietää, että niistäkin voi masuväänteitä vauvalle tulla!

Tissien suojaamisesta sen verran, että minulle on kaikkien viiden lapsen jälkeen tullut rintatulehdus ja aina olen tarvinnut antibioottikuurin :/ Nytkin tuli tulehdus, rinnat oli tooooosi kipeät ja kuume nousi. En päässyt heti lääkäriin ja yön aikana olo helpotti kovasti, eli en mennyt seuraavana päivänä lääkäriin, koska kuume oli poissa ja rinnat tuntui jo paremmilta. Eli nyt säästyttiin lääkekuurilta. Olen yrittänyt kovasti aina suojata rintoja, mutta aina on näin käynyt. Nyt kyllä olen ollut ihan T-paidalla ja imettänytkin ulkona. Eihän sitä sissikään ole tuolla helteessä paksut topingit päällä :D Olenkin sitten ajatellut, että tulee jos on tullakseen!

Eilen olimme tosiaan siellä mökillä. Isäni ja äitipuoleni ottivat kaikki muut lapset jo aiemmin kyytiinsä ja menivät siskoni perheen kanssa edeltä. Minä ja Maija saimme ihan rauhassa tehdä lähtöä :) Mökillä ei käynyt kuin ihan pieni tuulenvire, oli ihana ilma! Lapset saunoivat ja uivat niin että niille taisi kasvaa evät ;) Äitipuoleni ja isäni grillasivat aivan mahtavia herkkuja, he olivat kattaneet pöydän katetulle terassille, liinat ja kaikki =) Sain vain istua lepotuolissa ja seurata lasten iloja, Maija nukkui turvaistuimessa. Oli ihanaa käydä valmiiseen pöytään ja herkutella suussasulavilla ruuilla :p Ja kun masut olivat haljeta :ashamed: niin istuskelu ja nauttiminen jatkui, ei tarvinnut tiskailla tai siivoilla :D Lepoa oli yllinkyllin omalla möksällä! Saunomisen jälkeen minä paistoin koko revohkalle muurinpohjalettuja, hilloa ja vaniljakastiketta päälle :p Ai hitsi, että tuli syötyä :D

Kaikki muut lapset, paitsi Maija, jäivät mökille yöksi. Saimme Maijan kanssa nukkua meidän sängyssä, eikä tarvinnut pelätä yöllisiä viereentulijoita ;) Nukuttiinkin piiiitkään, kun ei tarvinnut mihinkään herätä!

Käytiin tänään vaunuttelemassa reilut pari tuntia, ai että tuo ilma on ollut ihana B) Käveltiin rantateillä ja kävin ostamassa ison jätskin :ashamed: :D Imettelin tuolla hiljaisella rantatiellä Maijaa, hengitin syvään ja ihastelin kimmeltävää vedenpintaa... Jaksaa taas yöllä nousta ja kuunnella isompien lasten kinastelua :LOL:

Äsken vasta palautuivat toiset lapset mummin ja papan matkasta, osa nukkuu päikkäreitä. Olivat taas uineet ja saunoneet koko päivän!

Kyllä kesä on ihanaa aikaa B) :)
 
En mäkään oo tissejä suojannu sen kummemmin. T-paidalla oon ulkona ollu, joten toivotaan että tulehduksilta vältytään.

Kysyisin vielä että mitä ootte pukenu vauvalle päälle vaunuttelureissuille? Tuntuu että puen vauvaa aivan liikaa...vaikeeta.. :/
 
sipuleista mietinki just tänään et aiheuttikos nekin mahavaivoja..juu olen syönyt,mut pitäs vissiin alkaa välttämään kun meidän poika kyllä äheltää jo pikkasen mahaansa :'(
ja tuohon vaateasiaan....mä oon myös kulkenut t-paidassa ym. ohuemmassa. ei näillä helteillä jaksa topata paksusti,mut kaupassa muuten huomas et vähän otti tisseihin kylmyys esimö maitohyllyllä. on tää hankalaa aikaa...uiminenki varmaan täytyy jättää väliin ettei tuu tulehdusta. en oo rintatulehdusta kokenut enkä haluakkaan joten yritän kyl mahdollisuuksien mukaan suojautua :)

vauvan ulos pukemisesta mäkin mietin tänään et mitä ihmettä laittaa päälle. voiko vauvan laittaa vaan vaikka body päällä vaunuihin? meille tulee huomenna neuvolan täti kotikäynnille ja ajattelin siltä kysellä ku en mä tyhmänä tiedä miten kesävauvan kans toimitaan :ashamed:
ulkoiltu ollaan kahtena päivänä,mut tuntuu et pukenut oon liikaa. aika lämmin on vauvalle tullut.ei kyl olla kauan vielä oltukaan vaunuttelemassa just sen takia ku en tiedä miten pukea.

Nyt jään odottelemaan et pikkumies heräilee vielä syömään niin pääsen itekki nukkumaan.jäi päikkärit ottamatta joten sänky jo kutsuu. viime yö menikin hyvin...kolmen tunnin välein vauva heräs syömään vaikka 3-4valvottiinki pienen ähinän takia,mut muuten nukuin joka välis tosi hyvin :D olokin oli aamulla pirteä :D

nyt ei muuta kun hyvät yöt kaikille :wave:

 
Heips

olen mäkin syönyt sipulia ja valkosipulia, mutta olen koittanut vähentää... Kahvia juon, vaikka sekin vaivoja voi aiheuttaa, mutta olen senkin käytön yrittänyt laittaa minimiin... Jos sais noita masuvaivoja edes vähän vältettyä.

Ristiäiset oli eilen, Niilo Aukusti nukkui rauhallisesti koko kasteen ajan ja isoveli oli todella hienosti juhlassa. Ristiäiset oli täällä meillä kotona ja kaikki meni oikein hienosti. Ainoa vaan, että saatiin pitopalvelusta väärä kakku... tilattiin 20 hengen kakku ja saatiin 40 hengen... :D Nyt on kakkua vaikka muille jakaa... eilen pidettiin jo yhdet rääppiäset ja tänään toiset. No, meitä ei tämä haittaa, mutta entäs niitä jotka tilas sen 40 hengen kakun ja saivat puolet pienemmän!?!?!? =)

Upeat ilmat on. Ihanaa olla ulkona melkein koko päivän. Te, keillä vanhempia lapsia vauvan lisäksi... meidän esikoinen odottaa kovasti, koska voitais laittaa sellanen "uima-allas" tuohon pihalle. Joko sen voisi laittaa? En oo vielä laittanut, kun ajattelin et jos maa on vielä kylmää tms?!?

Rintatulehduksesta En ole kanssa ihmeemmin varonut rintatulehdusta, kun nyt ehdoin tahdoin en itseäni kylmetä, eli aina on joku neule tms. mukana et saan sen päälle jos alkaa tuntuu viileältä. Mut olen kyllä eilenkin ollut narutopissa ulkona... esikoisesta mulla ei tullut tulehdusta, vaikka oli syksy ja toimin samalla tavoin. Toivottavasti ei nytkään tule.

Mut nyt aamupalalle!

Mukavaa päivän jatkoa
Gabria ja Niilo 1kk
 

Yhteistyössä