***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

Pakkohan se oli vielä tänne tulla käymään, kun on parina päivänä vähemmälle jäänyt.

Kotiuduin noin puol tuntia sitten, olin kaverin 40 vuotis juhlissa. Oli kyllä panostanut tarjottaviin :p , ja kivahan se oli valmiiseen pöytään päästä. Autolla olin, en tiedä miksei mennyt läpi kun kysyivät miksi tulin autolla, niin sanoin olevani raskaana ;) .

laitettiin tänään lasten kanssa keltaiseksi värjättyjä gallunoita ja havuja ruukkuihin.

Commander ja Cabria oli kiva kuulla teistä.

No nyt tän mamman pitäis varmaan saänkyyn kavuta, kun huomenna kuitenkin herätys on seitsemän ja kahdeksan välillä. |O

Hyvää yötä

-Minnihiiri-
 
mä täällä viikonloppuleskenä,kun miehellä päivystys ja koko ajan töissä.oli se eilen 1,5hkotona ja yöllä tuli johonkin aikaan ja aamulla oli lähtenyt taas ennen kuutta |O
markus söi aamupuuron seiskan aikaan ja mentiin torkuille ysiltä ja yheltätoista herättiin
=) sitten olikin taas vuorossa ruoka.
ulkona on aurinkoinen ilma ja tekis mieli lähtee vaunulenkille,jos ehin ennen kuin pitää tehä ruoka.
miehen tyttö on tulossa meille tänään pitkästä aikaa,kiva nähdä sitäkin.

eipä muuta taas...
 
Heippa kaikille :wave:

Olipa mukava kuulla Gabrian ja Commanderin kuulumisia :)

Gabria, kiva, että teillä alkaa elämä voittaa! Täältä saat aina tsemppausta, jos tuntuu, että sellaista tarvitset :) :hug: Aurinkoisia päiviä perheellenne :flower:

Commander, minäkin olen ajatellut niitä Scootereita, mutta en ole oikein vielä innostunut siitä, että niissä Maija olisi vain naama menosuuntaan :/ Hyvät rattaathan ne on, parilla kaverilla on sellaiset ja tykkäävät tosi paljon! Ja edullisuus on yksi niiden hyvistä puolista :)

Meillä meni eilen hyvin se Jyväskylän reissu, löydettiin vaikka mitä tarpeellista ja ehkä tarpeetontakin :whistle: Osa kengistä jäi ostamatta, kun ei ollut kokoja kahdessa etsimässämme kaupassa :kieh: Sitten ei jaksettu enää etsiä ja päätettiin odotella, että uudet erät vielä tulee kauppoihin :/ Ja tytön ja pojan toppahaalarit jäi myös ostamatta. No, ehtiihän tuota vielä, toivottavasti ;) Kaksiosaiset puvut on molemmilla, mutta mäenlaskussa haalarit on meillä ainakin ykköset!

Maija on kova peruuttelemaan :D Nytkin se tuolla menee jo kaukana...

Täällä on aivan ihana syksypäivä, aurinko on paistanut koko päivän! Ja minä en ole vielä ollut edes ulkona :ashamed: Tämä yksinolo viikonloppuisin lasten kanssa on kyllä aikamoista aikatauluttamista :/ Jotenkin tämä yksinolo on alkanut nyt tänä syksynä oikein rassaamaan minua :| Aamulla olisi kuitenkin kiva köllötellä sängyssä lasten kanssa tuonne aamu 9:ään, kun on vapaata, eikä kiirettä. Tänä aamuna tuo aurinko paistoi niin, että kaikki pölyt ja murut näkyi, joten imurointi aloitettiin samalla, kun laitoin puuron tulelle. Kun oli syöty, imuroitu, pyyhitty vähän pölyjä, vaihdettu vaippaa, syötetty, juotettu, pedattu sängyt, kerätty leluja.... lapset pääsivät ulos ja äiti jäi tekemään ruokaa. Aamu muuten alkoi niin, että puoli kolmen aikaan yöllä esikoinen oksensi mahansa tyhjäksi :x ja miehen kello olisi soinut kolmelta, mutta heräsi samalla kertaa, kun ei enää puoleksi tuntia viitsinyt ummistaa silmiään. Aamukuudelta tuli tyttö sängyn viereen sanomaan, että äiti minun pikkuhousut on märät ja itku päälle :whistle: Pesin tytön ja peittelin hänet meidän sänkyyn, sitten menin ottamaan märät lakanat, peitot, ym. ja laitoin koneen pyörimään. Ehdin kuitenkin nukkua vielä sinne 9 asti kolme lasta kainalossa :D Ja nyt sitten nukkuu tyttö päikkäreitä, kun olisi toinen hetki mennä ulos... Voisihan sitä aina käydä kuikuilemassa, että onko herännyt, mutta valitsin sitten tämän netin :ashamed: Että turhaapa valitan, kun kerran nyt olis mahikset mennä ulos :headwall:

Itsehän olemme tämän järjestelyn ja lapset halunneet, että turha valitus pois :whistle: Mutta välillä kyllä sieppaa ja ärsyttää :headwall: :ashamed: Aina on jotain tekemistä... Mutta se tekeminen ei taida kyllä tälläisen poppoon kanssa koskaan loppua... ;)

Kata ja muut isojen perheiden äidit, miten te ohjelmoitte päivänne? Ja onko teillä miehet aina apuna? Suurin syy ehtimättömyyten taitaa olla juuri se, että olen viikonloput aina yksin :( Tai sitten se on minulle vain tekosyy :ashamed: Mies kyllä auttaa viikolla kovastikin, mutta nämä yksinolot on sitten vähän niin ja näin...

No, nyt tuli niin vali-vali tekstiä, että parempi lopettaa :ashamed: Onhan minulla kymmeniä asioita, joista iloita, joten ehkä tämä "ulkoilun puute" on niitä pienimpiä murheita elämässä :ashamed:

 
Heipä hei ja hyvää iltaa toivottelen täältä Markon mummolasta=mun vanhemmat:D

Eipä ole vielä Markolle syntyny serkkua(mun nuorimmalle veljelle ja hänen avovaimolle ),la oli jo 11.10 :whistle: Sanoinkin kälylle,että paas tehden ennen tiistaita se muksu,niin ehditään serkkutyttö/-poika näkeen ennenku palataan kotiin :)

Täällä kävi tänään pojua hellimässä just tää samainen nuorin veli emäntineen ja sit mun sisko tuli kans tänään. Mummo ja pappa ollu onnessaan ku saivat näin moneksi päiväksi pojan kyläileen :) Huomenna juhlitaan edelleen samaisen veljen pojan(mun kummipoika ) 5-v synttäreitä :)

Kohta saunaan ja sit Huuma tai sit toisin päin,kun kello näkyy olevan jo puol 8 :eek: Mihin tää päivä on hävinny... jaa no sain yhden hyödyllisen askareen tehtyä;tein tiikerimuffinsseja :p

No juu,hölöhölö tällä erää...seuraavaan kertaan :wave:

Tv.TuiKKu ja Marko
 
Silmät sikkurassa tulen kirjottamaan muutaman sanan.
Tänään saatiin muksulle kummitäti miesystävänsä kanssa lapsenvahdeiksi ja livahdettiin sitten miehen kanssa kaakeliostoksille. Lisäksi käytiin ostamassa neidille uikkari, kun huomenna alkaa se vauvauinti. Innolla odotan! =)

Neiti ollut reilun tunnin jo nukkumaassa ja mie täällä yksikseni olen iltaa vietellyt. Mies on kaverinsa varpajaisissa, saivat eilen tyttö-vauvan. :heart:
Käytännössä olen läärännyt puhelimessa ja laittanut huomista varten uintikamoja kasaan. Aivan järjettömästi väsyttää eli kohta painun pehkuihin.
Tulen huomenna kertomaan kuinka meni uipottelu. :wave:
 
Iltaa!

Muaki kiukuttaa. Päivä meni ihan ok. Sit illaksi lähettiin miehen toivomuksesta kylään ja ajattelin/sanoin jo lähtiessä, että mitähän siitä tulee kun olemme tosiaan niin iltaunisia. Vauvat helposti kätisee illasta jos eivät pääse nukkumaan tai jos muuten unirytmit menee sekaisin. Se on kyllä tosi rajoittavaa, mutta eiköhän se aikaa myöten parane.
No iltahan meni juuri niinkuin arvelin, että pojat kätisi koko ajan ja siellä talossa oli niin kuuma ja isot lapsetkin innostuivat "parhaat" puolensa näyttämään. :kieh: :kieh:
Ja tulos on nyt se, että kukaan neljästä ei vielä nuku ja vauvat kätisee vuorotellen tuolla. Normaalisti viim. puol ysi kaikki nukkuu.No, saa mies hoidella kaikki unten maille. Minä olen netissä. Ottaa niin päähän kun tiesin, että unet kaikilla sen jälkeen mitä sattuu. Ja on niin raivostuttava hytkyttää vauvoja ja yrittää keskutella aikuisten kans.Yritin sanoa, että lähtis yksin tai ottais koululaiset mukaan ja mä jäisin vauvojen kans kotiin, mut ei niin ei. :(

Niin, että kyllä täällä parasta aikaa muutkin välillä valittaa.
Ketä tarkoitit suuren perheen äideillä? Kait minäkin sitä olen?
MEillä siis 7v, 6v ja nämä kaksoset, tänään puoli vuotta!
Meillä kyllä on silti vieläkin ihan kohtuullinen työmäärä tällä porukalla. Kotihommat eivät juurikaan ole lisääntyneet vauvojen myötä. Pyykkiä tulee enemmän, mutta konekkin ostettiin isompi ja kuivausrumpu, niin jopa minä olen alkanut huolehtia pyykeistä. Aikaisemmin en koskaan koskenutkaan niihin.Ei meillä kyllä mitenkään aikatauluteta päiviä. Menevät omalla painollaan rauhallisesti. Mut ulkoilu on täälläkin tärkeä sekä lapsille että äitille. Jos en ulos mee koko päivänä, niin sen kyllä huomaa illasta. KAikki suttaa sen jälkeen. Joten menen säällä kuin säällä pihalle ja lenkille.

Vauvat nukkuvat edelleen tosi paljon päivisin. Pari tuntia hereillä on jo paljon. 2-3h kerrallaan 2-3 krt päivässä ja kellon kiekka yöllä.

Mennis mukavia uintihetkiä teille!

Jaksokohan tätä taaskaan edes kukaan lukea, kun jaarittelen niin pitkästi aina. :ashamed:

Tirlittan ja pojat 6 kk
 
tirlittan sympatiat sulle.anna tosiaankin miehes nyt hoitaa kaikki nukkumaan.
mä muistan kun kaksosten kans jonnekkin mentiin niin rytmi meni sekaisin pariksi pväski eteenpäin.

suurperhe kyselyyn vastaan vaikkei suurperhe ollakkaan.mä oon suosiolla jättänyt kaikki ei niin tärkeet hommat tekemättä,jos oon yksin ja mulla kun noi tytöt ovat jo niin isoja niin heistä suuri apu kotitöissä ja vauvanhoidossa.
mulla meni kauan ennen,kuin annoin periks ja tosiaankin mietin mitkä kotityöt on pakko tehä ja mitkä voi siirtää.ei ne minnekkään karkaa ja kun aina ei sitä intookaan löydy niitä tekemään.
ja jos ei ulos ehditä joka pvä pojan kans niin so what ei se maailmaa kaada ja seuraavan pvänä koitetaan uudestaan.
no en tie oliks tää nyt viisas vastaus mut jotain kuitenkin...aivot jo unilla...
 
Täällä on pakkas aamu, juuri tossa miehen kanssa arvottiin, että pitääkö kohta autoon laittaa talvirenkaat, mutta nyt ainakin jos sää tiedotuksiin on luottaminen, niin yöt taas lämpenisi.

Kävin eilen isompien lasten kanssa katsomassa sen rottatoullen, hieman jännitin, että tuleeko meille uniin ne vilistelevät rotat, mutta ainakin viimeyönä niistä säästyttiin. Vähän myös jännitti, että jaksaako toi meidän kolve vuotias vielä keskittyä kun kuva kesti kaks tuntia, mutta hyvin meni, ihan vaan pientä pyörimistä, josta ei muille ollut haittaa, olin jo etukäteen asennoitunut, että lähdetään sitten vaikka kesken pois, ettei toisten tarvi kärsiä. :)

Nyt olen sitten saanut miehen myöntymään, että lähdetään kuitenkin talvella pohjoisempaan. Näillä näkymin mennään Rukalle, en ole koskaan siellä ollut. Ollaan aina menty, Vuokattiin, Ylläkselle tai Leville. Toisena vaihtoehtona olis Saariselkä, onko kellään siitä kokemuksia? Esitteestä katselin, että pisin rinne siellä oli samaa luokkaa kuin Rukalla. Mie olen nykyään sellainen rauhallinen laskija, tykkään pitkistä ja loivista laskuista, siksi Ylläs on ollut rinteiden puolesta mun lemppari. No nyt on kuitenkin pääasia, että pääsee kotoonta jonnekin ja Rukalla oli esitteen mukaan ainakin lapset otettu hyvin huomioon. Se taas on mun mielestä ollut Levin valtti.

Tänään Helmin kummi tulee meille käymään, ei asu tällä paikkakunnalla ja onkin nähnyt neidin viimeeksi ristiäisissä.

Parasta aikaa kirjoitti ulkoilusta ja päivittäisistä rytmeistä. Mie kanssa kuulun niihin, joilla on heti hirmuisen huono omatunto, jos lapset eivät ole päivittäin ulkona. Ja sitten sitä purkaamatonta virtaakin heillä on niin paljon, että loppujen lopuksi äidiltä menee hermot sisällä peuhaamiseen.
Mulla taas on melkein päinvastoin kuin parasta aikaa kirjoitit, että viikolla kun mies on poissa, niin ollaan paremmissa ajoissa ulkona, ja kämpässäkin jonkunlainen järjestys, kun taas viikonloppuna, tulee hiippailtua pidemmän aikaa yökkäreissä ja kahviteltua, yms. Tuskin tarvii lisätä, että sen pidempää täällä ei kyllä nukuta kuin arkisinkaan ;) , todella hämmästyttävää.

No nyt pitää kuitenkin alkaa ohjelmoimaan, noita isompia, kun meno alkaa kiihtyä.

T:Minnihiiri
 
Me käytiin vanhemman pojan kans ja vauvauinnissa ja tykättiin kyllä paljon molemmat. Nuorimmaisen kanssa en ole alkanut kun jotenkin kotihommat hevostalli työt ja kaikki muut duunit vie mehut. Uimahalli olis kyllä 2km päässä.
Täällä oli eilen tosi aurinkoinen ja hieno ilma oltiin monta tuntia pihalla, kavereita kävi kylässä pojille ja äitille seuraa pitämässä. Miehen päivä meni metsästä tuulen kaatamia puita ajaessa pihaan polttopuiksi.Täällä olis ensi viikko syyslomaa joten härdelliä piisaa sisko tulossa kolmen lapsen kanssa yö kylään loppuviikosta ja ratsastajia olis tulos...
Meillä 5kk neuvola huomenna kivaa tykkään aina käydä neuvolareisus.
 
parasta aikaa minusta sinä puuhaat aina vaikka kuinka paljon ja olen monta kertaa miettinytkin miten sinä jaksat ja ehdit tekemään niin paljon kaikkea noin monen lapsen kanssa. Itsellä vaikka ei ole kuin yksi lapsi niin tuntuu, että aika ei riitä mihinkään.

Eilen meillä oli miehen synttärivieraita. Leivoin perjantaina ja eilen miehen kanssa siivottiin. Ehdittiin siinä välissä käymään tytön kanssa lääkärissäkin. Ja meillä oli kaikki valmiina puoli tuntia ennen kuin vieraat tulivat, siis kupit ja kaikki pöydällä. ennen tyttöä meillä ei kyllä ollut kuppeja pöydällä kun vieraat tulivat (joskus harvoin) ja voitiin tiskata viimeisiä astioita juuri ennenkuin vieraat tulivat. Tuntuu vaan niin hassulta nyt kun on tuo tyttö, että sitä onkin ennemmin ajoissa kuin myöhässä B) minusta ihan kiva juttu.

Tyttö edelleen kipeä. Pientä lämpöä iltaisin ja räkä valuu. Viime yön sentään nukkui paremmin, edellis yönä heräsi noin tunnin välein. Olin kyllä eilen aika loppu, en edes muista mitä olen vieraiden kanssa puhunut. :eek: Mutta päivisin on tosiaan iloinen ja reipas eikä yhtään huomaa, että on kipeä. Lääkärissä tosiaan käytiin ja ihan tavallista flunssaa ei onneksi ollut keuhkoissa eikä korvissa mitään.

hampaita ei ole vielä tullut vaikka ikää jo 6 kk ja viikko. Eikä ole hiuksiakaan. Siis hampaaton ja kalju on meidän tyttö :whistle: mites muilla onko paljon hiuksia?

Kysyn nyt vielä tuosta imetyksestä, Tirlittan81 sinä ainakin annat tissiä soseiden lisäksi. Annatko tissiä heti ruuan jälkeen vai odotatko jonkun aikaa?

No nyt pitäisi taas mennä, tyttö nukkuu ja mies rakentaa joten nyt olisi taas oivaa aikaa tehdä koulujuttuja. Sain aamulla nukkua vielä puoli kasin jälkeen kun mies meni tytön kanssa keittiöön hääräämään. Sai edes vähän univelkaa pois. Nyt :wave: :wave:
 
voi ei! Itku kohta tulee.. Kone huollossa ja kännyllä kirjotan jo kolmatta kertaa tänne ja aina teksti häviää :headwall: joten ku pääsen oikealle koneelle niin sitte kertoilen kuulumisia..sen verran nyt vaan, että jos haluatte saada kotihommat tehdyksi niin kuskaatkaa tietsikat johonki.. Yllättävän paljon saa tehtyä hommia ilman sitä :D
 
Tervehdys :wave:

Varmaan tosiaan olisi koti paljon siistimmän näköinen, jos netti olisi pois toiminnasta :D Tsemppiä Hannalle nettipimentoon :D

Täällä taas flunssaisina :( Ei ole kivaa ei. Mutta onneksi ei ole ainakaan vielä kuume noussut, toivotaan että selvitäänkin pelkällä räkätaudilla. Harmittaa vaan, kun joudun siirtämän 5kk-neuvolan, jota on kovasti meilläkin odotettu.

Kiva Mennis, että pääsitte uiskentelemaan. Meiltä jäi tämä viikko väliin tämän räkiksen takia, toivottavasti ensi viikolla päästään.

Meidänkää poitsulla ei ole hampaita eikä mainittavasti hiuksiakaan :) Tummat kulmakarvat kyllä löytyy :p

Nyt ei jotenkin irtoa tekstiä alkuunkaan, taidan olla itsekin kipeytymässä :/ Mutta mukavaa uutta viikkoa kaikille :wave: Palailen, kun on jotain asiaakin :D

vilmis ja poika, melkein 5kk

ps. Ihana kuulla Gabria, että teidän tilanne on helpottamaan päin!!
 
Heipparallaa nyt sitten uudelleen :) :wave:

Kirjoitin pitkät pätkät enkä tällä kertaa kopioinut tekstiä, sehän hävisi sitten kuin tuhka tuuleen :kieh:

Uudestaan sitten, kun on tänään parempi mielikin :D

Tirlittan, tottakai olet ison perheen äiti :) Enkä sitä toki niin kirjaimellisesti tarkoittanut ;) Eilen oli tosiaan vain niin kurja olo, että tuntui, että olen ainut äiti, joka ei saa itseään lasten kanssa ulos ja pidettyä siinä sivussa vielä kodinkin järjestyksessä :ashamed:
Toivottavasti teillä on tänä iltana jo rytmit kohdallaan!

mettis, tuo on kanssa hyvä vinkki, että jättää kaikki "ei niin elintärkeät" jutut välillä tekemättä :) Mulla näitä "ei-niin-tärkeitä" toimintoja on paljon :whistle: ja sehän syö kyllä aikaa sitten siltä oleellisemmalta :ashamed: Meillä myös näistä isommista tytöistä tosi iso apu, se on kyllä ihana asia :) Ja kun vielä mielellään yleensä auttavat, niin ei äidillekään tule huono omatunto apua heiltä pyytää.

Minnihiiri, meillä on jälleen samanlaiset suunnitelmat kuin teillä :D Ollaan kanssa suunnittelemassa reissua pohjoiseen hiihtolomalla. Oli kiva kuulla, että Ylläs on ollut mieluinen paikka, koska sinne meinattiin suunnata. Me olemma kanssa tykänneet tosi paljon Levistä, oli lapsille hyvä paikka. Rukalta meillä on sellaisia kokemuksia, että oli ainakin muutama vuosi sitten tosi suosittu nuorison keskuudessa ja aikamoinen "bile"paikka. Mutta me oltiin jo silloin niin lapsiperhe-orientoituneita, että bailaamiset oli toisarvoisia juttuja :D

Mies kävi tosiaan katsomassa sitä yhtä mökkiä siellä Ylläksellä, mutta siitä peruttiin tarjous. Nyt on kiikarissa ja varattunakin jo toinen mökki, jota mies lähtee ensi viikolla katsomaan. Tällä kertaa minä lähden lasten kanssa mukaan. Tai ainakin Maija lähtee, vähän riippuen millä autolla mennään, niin todennäköisesti tyttö ja poikakin lähtevät. Appiukko tulee kotimieheksi koululaisille. Sinne sitten olisi tarkoitus mennä hiihtolomaa viettämään :)

mennis, kiva, että uinti sujui hyvin :) Hieno homma, että saitte sen paikan!

tähti 75, täällä syyslomaviikko lopuillaan, arki alkaa huomenna :)

lumikko, kiitos kauniista sanoistasi :hug: :) Saitpa minulle kyllä tosi hyvän mielen, kiitos siitä :flower: Toivottavasti tyttö paranee pian :hug: Meillä hiuksia on ollut runsaasti koko ajan, mutta hampaita ei ole meilläkään :)

Hanna-77, tuo on niin totta, että jos nettiä ei olisi, niin täälläkin varmaan luuttu heiluisi pikkaisen useammin... :D Mies on useinkin ehdottanut, että ollaan vaikka kuukausi ilman televisiota ja nettiä, minun reaktio on siihen aina yhtä spontaani :eek: Saavutettuja etuuksia on niiiiiiiin vaikea luovuttaa pois :ashamed: Toivottavasti kone on taas pian kunnossa ja kuulemme enemmän kuulumisiasi!

vilmis, pikaista paranemista teille :hug:

Sisko tuli käymään ja toi hirmuisesti kaikkia herkkuja :p Äidin kevennykset kyllä huutaa hoosiannaa |O :headwall: No, huomenna on taas lenkkiaamu, kun mies palaa kotiin :) Esikoinen leipoi tänään taas sitruunamuffinssejakin :whistle: En hennonut kieltää, kun toinen hoiti kaiken alusta alkaen yksin ja tiskasi tiskit vielä päälle, ihana tyttö :heart:

Onko kukaan muu ostanut niitä Muksu-hedelmäsoseita? Minä ostin niitä oikein enemmän viime viikolla ja ovat kyllä ihme mössöjä :/ Kaikki on mausta riippumatta samanvärisiä ja aika veteliä... makukaan ei minusta ole mitenkään herkullinen :ashamed: Mutta Maijalle maistuu, niin eiköhän me ne syödä puuron kanssa :) Kun Piltit taas on jokainen vähän eri värisiä ja koostumus on erilainen, riippuen hedelmästä.

Tänään on tosiaan ollut paljon parempi päivä :) Eilen piti valvoa yömyöhään ja katsoa se Magdalena-sisaret :ashamed: Tuli törkeän myöhään ja oli kyllä järkyttävä elokuva :'( Mutta hyvä se kyllä oli ja herätti kovasti ajatuksia.

Minulla on varmaan nyt oikein sellainen hormoonimyrskykin meneillään, kun on menkat. Nyt nekin tuntuvat palautuneen normaaleiksi, eli vuodan kuin saavista kaatamalla :( Ei oikein kiva, kun yölläkin saa herätä rättiä vaihtamaan :x Terkkarin kanssa tästä juuri juteltiin, mutta kun hemoglobiini on ok, eikä huippaa, niin antaapi sitten vuotaa vain :whistle: Ja kun vaihtoehtona olisi sitten kondomi tai sterilisaatio, niin tämä on ok :)

Mutta nyt Maija tuolla leikkimatolla huutelee kaveria, joten täytyy mennä!

Voikaa hyvin ja kirjoitelkaahan ahkerasti :wave:
Minä laitan takkaan tulen ja jään odottamaan miestä kotiin :heart:

Parasta aikaa ja Maija 6kk :heart:
 
No voi jessus mä olen yksinkertainen :headwall: :LOL: Tarkastelin tuossa iltapuuroa tehdessä niitä Muksu-soseita tarkemmin... Ne on täyshedelmäsoseita :ashamed: Niihin ei siis ole lisätty sokeria, vettä tai sakeuttamisaineita... Olihan kaapissa niitä lasipurkeissa olevia Muksu-soseitakin ja nehän oli sitten ihan erivärisiä ja samanmoisia kuin Piltti-purkitkin. Eli eihän nuo täyshedelmäsoseet nyt voikaan kovin erivärisiä olla...

Kyllä tunnen olevani aika yksinkertainen tällä hetkellä :LOL: :ashamed: Saatiinpahan hyvät naurut ;) :LOL:

Nyt iltapesuille ja ehtii vielä tovin lapsetkin katsoa Talenttia :)
 
Iltaa taas!

Täällä ollut tänäänkin vielä jotenkin mollisointu päällä äitillä. Tätä oli aluksi useammin ja pitkät pätkät mennyt hyvillä mielin, mutta nyt on taas niiiiiiin arrggh-mieli. Joka asiasta palaa pinna :ashamed: :ashamed:

Gabria, oli kiva kuulla, että elämä alkaa sujumaan taas jotenkin. Voima :hug: hali sinne.

Hanna, ajattelinkin jo, että missäs luuraat kun kirjoittelet kuulumisiasi kuitenkin päivittäin. Ja niitä on kiva lukea. Tsemiä sinne pimentoon.

On muuten jännä homma kun sitä näiden tekstien perusteella tekee mielikuvissaan päätelmiä minkä näköinen kukakin on jne. :)

Lumikko, kyselit siitä imetyksestä. Aamulla en kiinteän päälle anna tissiä. Illalla puuron jälkeen n. tunnin päästä tissitellään viimeisen kerran ennen unia. Muuten mennään siis edelleen pelkällä tissillä. Äitiä laiskottaa se opettelu :ashamed:

Vilmis kyseli tukan ja hampaiden määrää. MEillä ei ole kumpiakaan. Isommillakin tuli hampaat vasta n.9 kk:n iässä ja tukaton pää on 1 vuotis kuvassa. Hiuksia hyvin vähän vielä 2-vuotiaanakin. Jotenkin oletan menevän nämä hommat samanlailla näillä kaksosillakin.

Käytiin Mäkkärissä syysloman kunniaksi ja tuntuu, että ihmiset töllöttää ihan kamalasti meitä. Miten muilla joilla isot perheet? Tuntuuko, että ihmiset kyttää?
Ihmettelen, että ei meitä ennen ole kukaan töllänyt. Johtuukohan se tästä isosta perheestä (4 lasta) vai kaksosista? Välillä häiritsee.

Parasta aikaa minäkin olen suunnitellut tuota tulen takkaan laittamista jo monta iltaa, mutta en ole saanut sitäkään aikaiseksi. Sen kans pitää olla niin varovainen kun viime talvena viimeksi sitä käytetty, että ei käy niinkuin oliko se nyt lumikolla, että savut tulee sisään.

Jos vauvanne hereillä, niin vaativatko jatkuvaa läsnäoloa??

Nyt pojat tissittelemään yötä vasten.

Kirjoitelkaa!

Tirlittan, vähän allapäin edelleen
 
Noista soseista piti kysyä, että mitkä muut on kiinteitä koostumukseltaan kuin ainakin piltti päärynä, banaani&persikka ja tyrni&banaani. niitä olen vain käyttänyt, kun ärsyttää ne kauhean lirut soseet kun ne sotkee vielä tosi paljon tässä harjoittelu vaiheessa. Semperin soseet todettu meillä toivottomiksi kun ovat niiin liruja.
 
No niin, nyt on sitten meidänkin poijalle ensimmäinen hammas ja toinen on tulossa varmaan aika pian siihen viereen. Lämpöillyt raasu sitten sen johdosta hieman, mutta ollaan sitten laitettu yöksi suppoa. Ei onneksi niin kauheita kuumeita nostanut kun Hannan Paavolle.., niin ja voimia sulle sinne netti pimentoon, se on toisaalta aika ärsyttävääkin!!
Niin ja tukkaakin meidän pojalla on aika kivasti,Eli nyt on siis tukkaa ja hampaita niinku kyseltiin..
vaihdan pian profiilin uuden kuvan, kunhan löydän kameran usb kaapelin, että voi uudet kuvat siirtää koneelle..
Käytiin kans tänään tutustumassa vauvauintiin ja kivalta näytti. Luulen että meilläkin pikku ukko tykkää, niin kovasti sinne oli jo kädet ojossa ja meillähän kylvetään joka ilta. Kiva Mennis, että teilläkin tyttö tykkäs!
Tirlittan; Mä kans totesin nuo sempperin soseen aivan onnettomiksi, inhottavaa sotkua oli se syöttäminennki ku ne lirut valuu..
Mun mielestä se aprikoosi ja mangokin noista pilteistä on samanlaista koostumukseltaan ku päärynä, muttä en mene vannomaan kun kokeiltiin kerran ja päärynä on ainut mitä kestää nyt.

Meille ostettiin eilen se Stokken syöttötuoli, tosi hyvä ostos! Helpotti kyllä kivasti meidän syöttämistä ja vauva istuu siinä tosi tukevastikkin.
Mutta kivan kova hintakin sillä kyllä..onneksi siinä on pitkä 7 vuoden takuu!

No mutta eipäs tässä kummempia tällä kertaa, nyt saunaan ja nukkumaan kun ollaan saatu kerran vauvan nukkuma rytmiä käännettyä tuohon kello kahdeksaan tai puoli yhdeksään.. kiitos Pantleyn kirjalle, joka on kyllä vielä hieman kesken
;)
Moonlight ja pikku ukko muutamia päiviä vaille 5kk ja yks hammas :D
 
Parasta aikaa - mustakin sä olet valtava tarmonpesä tuon ison katraan kanssa! Kun joudut vielä olemaan paljon itsekseen lasten kanssa. Meillä tykätään todella paljon siitä Muksu vadelma-mustikkasoseesta, mutta me :)laugh: ME! Siis vauva!) ei syödäkään sitä pelkältään vaan puuron kanssa (käytetään sitä kaurapuurojauhetta).

Hanna kannattaa kokeilla sitä että lähettää ekaksi vaan lyhyen viestin ja muokkaa sitten sitä, niin ne kirjoitukset ei katoa. Mullakin oli tuo homma aikanaan riesana, ja se on harmillista kun kirjoitukset katoaa. Jokos teillä lunta on tullut?

Tirlittan; kyllä meillä vauva yleensä aika paljon huomiota tarvii hereillä ollessaan. Joskus tykkää olla sitterissä ja katsoa kun teen jotain, ja joskus katselee pitkiä aikoja isompien touhuja. Mutta pianhan nämä tästä alkavat istua ja liikkua, vielä hetken saa nauttia mamman sylivauvelista.

Me käytiin tänään mummulassa ja tosi kivasti meni. Voishan sitä useamminkin käydä.
 
Pikaisesti taas :wave:

Hanna puhui kyllä niin totta, tsemit sulle!

Soseista minä tykkään syöttää Peetulle sitä muksujen peruna-porkkanamuusia. On sopivan kiinteää eikä ole puolet rinnuksilla. Nyt on kyllä niitä omatekoisia joita syöttelen.

Seuraa ollaan täälläkin tätä nykyä vailla enemmän. Onneksi tuo 3 vee leikkii usein Peetun kanssa lattialla ja höpöttelee sille niin ei tarvi minun päiviä lattialla istuskella =)

Hiuksista ja hampaista hampaita ei ole yhtään, hiuksia hyvin hyvin vähän. Sit on seassa muutamia yli 5cm hiushaivenia, ja mies nimittääkin tuota poikaa kultaintopiiksi, aku ankan mukaan =)

Huomenna lähden lasten kanssa siskon luo yökylään, eli nettipimentoon minäkin pariksi päivää ;)

Siihen saakka :wave:

Tiitteräinen ja Peetuli
 
Huomenta!

Hampaita ja tukkaa on tääläkin kovin vähän, eli hampaita ei lainkaan ja tukkaa vähän (on tosin tuuhentumaan päin :LOL: )

Tirlittan Meillä vauva vaatii välillä huomiota liiankin kanssa, no sitähän tää kait on ja kohta mua harmittaa kun ei viihdytä sylissä lainkaan
:eek:

Mutta nyt pakko jatkaa hommia :wave:


Kippana ja Sirppana
 
:wave: heippa!
Täälä poika ssylissä koitan jotain kirjotella =)
hiuksia ja hampaita meidän pojulta löytyy :D tää on oikea peikko tukka ja kasvaa vaan...sinänsä hauska kun esikolla oli paljon vähemmän tukkaa,mut tällä syntymästä saakka paljon tukkaa ollut ja kasvaa hyvää vauhtia.hampaatkin ennemmin saanut alas....luulen et ylös pian tulee.

huomioo vaatii ihan kivasti,mutta viihtyy kyllä lattialla aika hyvin hetkiä :) utelias on ja ei millään malttas edes nukkua ku niin kiinnostaa kaikki :D
ääntälöytyy ja sitä kokeillaan tosi voimakkaasti!!hirveä kiljukalle välillä :LOL: :heart:
tissillä ollaan vielä hyvin pärjätty et ei oo vielä kiinteitä meillä kuvioissa.nyt kyl oon ruvennu miettimään et 5kk lähestyy ja pian vois alkaa perunaa tai jotai maistelemaan...kyllä sitä maitoa taitaa aika paljon mennä pissamäärästä päätellen :whistle: mut ei tämä silti liian usein syö...yöllä kerran ja päivisin 2-3tunnin välein ja vaihtelee paljon syökö kerralla paljon vai vähän.määristä ei tietoa,vain aavistus tissien painosta...heh

ja nyt tämä kaveri tympääntyy sylissä,toimintaa keksittävä ;) kipeille paranemistoivotuksia ja kaikille mukavaa uutta viikkoa =) :wave:
 
Olipa mukava lukea, että teille Gabria kuuluu jo parempaa! Ja kiva kuulla sinustakin Commander!

Täällä kans olen huomannut, että ihmiset tuijottavat, kun menemme koko porukalla jossain. Tottahan kuuden hengen porukka on jo nykypäivänä oudompi näky. No, kyllähän monet hymyilevät jo, kun kaksostenrattaitakin vain työntelen ;) Pieni ihminen tuuppii isoja vankkureita, niin vähemmästäkin naurattaa... :kieh:

Minua ainakin välillä oikein hävettää, kun tuntuu, että tällä palstalla monetkin suurperheen äidit tekevät hurjasti kaikkia askareita ja leipomisjuttuja. Ja minä en saa aikaiseksi juuri mitään :ashamed: Netissäkään en käy juuri muuten kuin posteja katsomassa, laskut maksamassa ja tätä palstaa lukemassa. Olen ajatellut, että silloin harvoin kun pikkupojat nukkuvat yhtäaikaa, en tee mitään ei-niin-tähdellisiä kotihommia, vaan otan siitä itselleni sen oman ajan. Muuten sitä ei juurikaan ole. Olen Mettiksen kanssa samoilla linjoilla noiden kotitöiden ja ulosmenojen suhteen, ettei niillä jaksa ressata. Kyllähän minäkin rakastan siistiä kotia ja välillä pärräänkin täällä jälkien siivoamisesta, mutta se on aika mahdotonta pitää kotia koko ajan siistinä tällä porukalla ja pienessä kämpässä, jossa tavaraakin on tuhottomasti. Tuo meidän 1v8kk on niin mahdoton, että sen perässä saisi jatkuvasti kulkea noukkien tavaroita ja pyyhkien rätillä :LOL:

Televisiosta tuli mieleen, että mehän tehtiin periaatepäätös ja lopetettiin television katselu digiaikaan siirryttäessä. Eipä sitä juuri muutenkaan tullut katseltua, kun pikkuherran Fröbelin palikat tai Tomy Traktori siellä pikemminkin pyöri ;) No, kyllähän muutamat kaverit ihmettelivät meitä ja vitsailivat, josko lestadiolaisiksi ollaan ryhdytty, kun perhe kasvaa ja televisio ta ei katsella :LOL:

Mitähän vielä... juu niin, käytiin Miskan neuvolassa tänään. Piti olla 5kk neuvola, mutta 6kk tulee täyteen tällä viikolla. Painoa oli 8050g, mutta pituus oli jämähtänyt 63cm :/ Kaitpa tuolla allergialla on osuutensa asiaan. Olen nyt lopetellut imettämistä viikon verran, enää syötän vain kaksi kertaa päivässä. Huomenna tai ylihuomenna yritän antaa enää kerran :( Anteeksi, kun aina vaan vaahtoan tästä, mutta ihmetyttää aina välillä tämä elämänmeno. Kuten miksi sitä maitoa nyt olisi tullut, jos en kerta voi imettääkään :headwall: Mitäs muuten Mieskun allergiaepäilyihin kuuluu?

Jahas, pojat päättivät sitten herätä yhtäaikaa. Eikun lastenhoitoon =)
Moi :wave:

Sammakko + Miska kohta 6kk :heart:
 
Neidin 5 kk neuvola oli juuri: 68 cm ja 7745 gr. Eli hyvin on neiti kasvanut rintamaidolla. Aloitinkin samantien antamaan kerran päivässä perunaa. Tänään jo meni vähän paremmin, siis ilman suurempia nenun nyrpistelyjä :|
Neiti on vain tullut nyt "kitinäiseksi.."
Olen tyytynyt toistaiseksi vain kaupan Bona/Piltti purkkeihin.
Ne on niin käteviä!

Mäkin olen huomannut että toiset ihmiset katsoo pitäkään :eek:
kun suurperheen kanssa on liikkeellä.
Itse en ole kauheesti stressiä ottanut vaikka paikat kotona ei olekkaan ihan tiptop eikä pullan tuoksua ole joka päivä ilmassa. Toisaalta tuntuu että kun on saanut kaksikerroksisen kodin siivottua ja paikat järjestykseen. Ei mene kuin hetki että paikat on vähän rempallaan.
Enkä usko että muutkaan sitä odottavat, kun perheessä on pieniä lapsia. =)

Sammakko kyselit allergiaepäilystä... Olen siis ihan :eek: neuvolalääkäri sai mut uskomaan että koetetaan jatkaa siten että alan taas käyttämään maitotuotteita ja seurataan tuleeko muista ruuista oireita. Kun neitillä on vain noita suolisto-oireita, ei siis ihottumaa eikä itkuisuutta ja hyvin on kasvanut. Niin ei pitäisi olla kovin vaarallista :eek: eikä siten kiusata tyttöä noilla testeillä. (näin sanoi lääkäri)
Mutta kyllä se neitin kakka heti muuttui entisenlaiseksi kun aloin syömään maitotuotteita. No, pitää vähän seurata ja menen välittömästi yksityiselle jos tuntuu että neidillä on todella allergiaa.
Jotenkin sitä itsekin on alkanut epäilemään :ashamed:

Hiuksista ja hampaista ollut kirjoittelua. Millalla jo syntymästään pitkät hiukset (korvan päälle), mutta hampaita ei vielä ole puhjennut.
Oli muuten lapsistani ainoa jolla näin pitkät hiukset ja olikin sitten myös odotusaikana närästystä - josko sitten pitää paikkaansa :LOL:
 
Moi taas!

Kiitos, että olette kaivanneet, niin olen minäkin teitä. Jospa tosiaan nyt vähän useammin pääsisin käväisemään, kun elämä on rauhoittunut hieman.

Hiuksista ja hampaista: Viivin tukka on ihan tässä viime viikkoina ruvennut tuuhentumaan ja kasvamaan. Aika ohkaista on takaraivon "ponnaria" lukuunottamatta tähän asti ollut. Nyt on selkeästi siis kasvanut. Hampaita pilkistelee jo 3, mutta meillä on siis tilanne se, että Viivin hampaat tulee läpi ikenistä kasvuvaiheessaan, eli varsinaisesti oikeassa paikassa ei ole vielä yhtään hammasta :)


Tirlittan kyselit seurankaipuusta: meillä on kyllä todella harvinainen tuo tyttö, viihtyy nimittäin vaikka kuinka kauan yksin lattialla touhuamassa. Ja on viihtynyt pienestä asti. Itse huolehdin siitä, että välillä käyn touhuamassa sen kanssa tai otan syliin yms. Parhaimmillaan touhuaa semmoisin 45-50 minuuttiakin itsekseen, jos ympärillä on katseltavaa ja kosketeltavaa. Näin mm. esikoisen jumpassa, jossa tyttö on itsekseen jumppasalin nurkassa ja leikkii leluillaan/katselee jumppaajia. Ihme juttu, mutta helpottaa kyllä arkea.

Äänenkäytöstä oli puhetta. Meilläkin on pop tuo kiljuminen, ollut jo puolitoista kuukautta. Kyllä välillä tulee juttuakin, mutta kiljuminen ja kikattaminen tuntuvat olevan vallalla olevat äänteet. Ja pärinä on tullut myös mukaan kuvioihin. Viivi ei itke oikeastaan ollenkaan, vaan kiljumisen volyymistä ja tasosta pitää päätellä onko kyseessä keskustelu, nälkä, väsymys vai vaipanvaihtotarve. Itku tulee vain, jos sattuu (esim. selälleen kumpsahtaessa) tai tarpeisiin ei pitkän kiljumisen jälkeen ole vastattu.

Mutta nyt saunaan, äiti ottaa nyt vähän laatuaikaa ja värjää tukkansa! JEEEE!

Commander



 

Yhteistyössä