***Toukovauvat 2007*** elokuu

Heippa "pitkästä" aikaa... meillä ollu kolme päivää kone pimennossa ja olen ollu ku tulisilla hiilillä ku en ole päässy koneelle... :ashamed:

KYLVETYKSESTÄ meillä mie kylvetän pojan.. mies kylvetti esikoisen aina silloin tällöin, mutta ku oli ambulanssissa töissä niin yleensä se jäi sitte mulle ku ei tienny, että jos keikka tulee. Joten rutiinilla sitte olen nämä muutki kylvettäny.

MAITOJAUHEEN hinnasta MIAM? kyseli niin täällä maksaa 300gramma tutteli-jauhe 3.29? ja 500gramman Nan-maitojauhe 4.40?. Eli aika hintaerot...

Meillä oli eilen neuvola ja siellä

Paino 7360grammaa
Pituus 62,8cm
Pää 41,8cm

Eli kaikki hyvin... vasiten neuvolatädin kanssa katottiin käyriltä, että jos tätä menoa kasvaa niin aikuisena kasvuarvio olis 186cm pitkä ja painoa 100kg.. eli ei ihan pikkukirppu :LOL: Saa sitte isä-pappaansa taputella kaljulle ja sanoa, että "olehan sie hiljaa... nyt tehhään näin!!" :kieh:

Neuvolantäti sano, että voidaan alkaa alottamaan kiinteät ku poika jo niin iso... että maito ei kauaa nälkää pidä ja itte olen kyllä samaa mieltä vaikka ihan hyvin yöt meneeki... Paitsi viimeyö! Laitettiin se ROKOTE ja siitä 5tunnin päästä alko kauhea itku ja huuto.. huusi puolituntia kunnes suppo alko vaikuttamaan nukku supolla yöhön 3 asti, jonka jälkeen oli pirteä ku peipponen :eek: Ja mulla olis niin pirusti nukuttanu... Noh.. onneksi sitte neljältä nukahti uuestaan ja heräs sitte seiskalta ylös.

ÄITIYSLOMA mulla loppuu helmikuun lopussa ja aattelin jäädä kotihoidon tuelle sinne syksyyn 2008 asti. Sunnuntaisin kyllä käyn töissä niinku nytkin niin saa edes vähän enemmän liksaa eikä vaikuta Kelan rahoihin ku nehän maksetaan maanataista-lauantaihin.

Taas mennään samoilla "aalto-pituuksilla" PARASTA AIKAA... Ei tuo meidänkään 10-vuotias esikoinen millään tulis syliin... ja ku yhessä liikutaan niiin kulkee joko 20 metriä eempänä tai 20 metriä jäljessä.. :whistle: Ja mulla on kans huutonetissä iso kasa vaatteita myynnissä...

PERSOONANA Paavo on aika erilainen ku tytöt oli... kova nauramaan ja syli olis se paras paikka. Ei käänny vielä selälleen eikä masulleen eikä muutenkaan vielä kehumista tuossa motorisessa puolessa. Jännä kuinka se kuitenki jo tajuaa eri asioita... Jos sanon sille, että haluttaisko tissiä niin se alkaa pitämään sellaista ihanaa yninää, mitä ei muulloin tee ja sitte aika hauska on kans se, että se ei kaki vaippaansa vaan poika pitää laittaa sitteriin istumaan niin, että vaippa on auki ja sitte sinne tekee asiansa... lattialla ei tätä samaa tee, vain sitterissä... Hieno mies... kuka se nyt housuihinsa kakkaa... :LOL:

MATKARATTAITA meillä ei vielä ole, mutta ajattelin niitä Emmaljungan Scootereita tai City Jet-merkkisiä.. Onneksi sen hankitaan on vielä aikaa.. opetelkoon ensin olemaan noissa vaunuissa.

Mulla sai tuolta Elokuun-masujen puolelta kaveri tänään poikavauvan sektioilla... On se niin ihanaa tuo vauvan syntymä :heart: Innolla ootan sen synnytyskertomusta..

Olikohan tässä nyt kaikki mitä piti kirjoittaa.. nyt muutaki touhuilemaan..

Hanna ja Paavo 12vkoa ja 2pv :heart:
 
Sisko on nukuttamassa taaperoa ;) het sai nukutuspuuhat kun meille tuli :D saas nähä kuinka yö menee....vauva se nukahti JO vähän 18 jälkeen ja näköjään yöunille kun aina vaan nukkuu. arvasin kyllä et näin voi käydä kun jäi iltapäiväpäikkärit niin lyhyeen,maha oli taas niin hirmu kipee :'( kiikuttelin vaunuja ja nukahti,mut aina pian heräs vääntelemään ja huutamaan.Nyt sitten vihdoin nukahti sillon kuuden jälkeen tissille,imutteli pitkän aikaa ja röyhtäiltiin.no pääasia et vihdoin saa nukuttua!!menköö yö sitte miten menee...luulen kyllä että nukkuu,mut syöntejä voi olla useampi .

Mitähän ihmettä mun piti kirjottaa,meni ajatukset aivan ku mesessä samalla juttelen
;)
no eikai sitte mitään ihmeellistä,palaan jos/kun muistan =)
mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

 
Matkarattaista:
Meillä on Emma-merkkiset (joku kirjain-yhdistelmä oli malli :ashamed: )
No joka tapauksessa olivat tarjouksessa lastentarvikkeessa 89 ekee.. ei paha. On kuitenkin olleet ainakin toistaiseksi tosi hyvät meille. Tykkään että on kunnon kuomu ja " kunnon" kaari ratasosan päällä, siis se mistä lapsi pitää kiinni.
Mä en ole laittanut enään mitään sinne alle, koska meidän neito ainakin hikoilee jos alla on jotain ja toisekseen se on jo laitettava valjaisiin kiinni, kun ylöspäin on menevän mieli :LOL:
Mieskin tykkää kun on noi matkikset, käyttää niitä sisävaunuina, kun niihin tyttö yleensä rauhoittuu
=)

Nyt hyvät yöt!

Saapa kyllä nähdä kuinka mammalle uni maistuu kun tyttö ekaa yötä omassa huoneessa :'(

 
Täällä on vietetty hieman tavallista rauhallisempaa iltaa kun esikoinen lähti mummilaan yökylää, kovasti vaikuttaa menoon, kun noi isommat ei pääse kahdestaan riehumaan, poikakin on huomattavan rauhallinen, kun Helmistä ei vielä ole leikkikaveriksi, aikaa oli äidin sylissäkin istua.

Kävin toissa päivänä ale vaateostoilla, hirmuisen tyydytyksen tuo kun tekee hyviä löytöjä, mitä suurempi ale sitä paremmat kiksit...

Hanna-77 oletko oikeesti ottanut selvää, et sunnuntaina tehty työ ei vaikuta tukiin? Toisaalta kun me saadaan täällä kuntalisää jonka menettäisin jos olisin töissä, kuulostais vaan aika mielenkiintoiselta, kun munkin omalla työpaikalla kyllä varmasti keikkaa riittäis.

Meidän neiti kävi tänään ensi kertaa saunassa. Aikaisin on nää vanhemmatkin alkaneet saunomaan, kun käytiin heidän kanssa vauvauinnissa, nyt ei taideta lähteä, kun jotenkin kun siellä tuli niin pitkää käytyä, alkoi se jo tuntua rasitteelta, kun joka lauantai aamu oli sinne kammettava, varsinkin kun ekat ryhmät alkoi jo yhdeksältä.

En ole vielä osannnut päättää miten kauan kotona olen, ja todennäköisesti kun palaan töihin rupean taas tekemään sitä osittaista hoitovapaata, eli ns. kuusi tuntista päivää vaikkakin tein sen niin, että tein täysiä päiviä ja sitten mulla oli enemmän vapaa päiviä.

Olen hurjan tyytyväinen itseeni, kun olen "jo" kolme päivää pystynyt tarkkailemaan syömisiäni. Sillä mulla nää lapsien myötä jääneet kilot on vaikuttaneet itsetuntoon, mua ällöttää toi löysä maha ja kun olen jonneen olen lähdössä kiukkuilen noiden vaatteiden kanssa, kun kaikki vanhat tuntuu tiukoilta ja näyttää päällä makkaran kuorilta. :(

Helmi on saanut kesäflunssan ja samalla muistui mieleen, että mie olen unohtanut ottaa vakuutuksen :/ Aina kun asia on muistunut mun mieleen on ilta tai viikonloppu, kyllä sen tietysti netistäkin saisi, mutta jotenkin tykkään saada tollaisissa asioissa palvelua. Nyt maanantaina on pakko muistaa.

T:Minnihiiri
 
Juu, minä teen myöskin töitä sunnuntaisin! Meillä kun ei ole väliä, koska laskuja väännän taikka palkkoja lasken. Useimmiten otan koneen kotiin ja sitten kun sunnuntai on ainoa päivä, jolloin toi köriläs on kotona, on hyvää aikaa naputella :LOL: Eipä mulla töissä mene muutenkaan kun korkeintaan neljä tuntia, joten voiko sitä ees työksi sanoa...

Jee tänään mennään mun vanhan kaverin häihin ja Viivi on ekaa kertaa oikeasti hoidossa, paitsi että hoitaja tulee meille, mutta kuitenkin. Olen jo pumpannut kolme desiä tuoretta maitoa ja pakkasesta löytyy sitten lisätarpeet. Mutta silti aloin jo aamulla miettimään, että jospa olisin sittenkin se kuski... kaikki pääsisivät helpommalla ja... mutta ei, en anna periksi ja ala nössöilemään! Nyt lähden pitämään hauskaa ja katson sitten oliko niin hauskaa :LOL: että kannatti.

Voikaa hyvin ja hauskaa viikonloppua kaikille. Minulla ei ehkä huomenna enää ole kovinkaan hauskaa :LOL:

Viivit
 

Moi!

Meidän ukko on yhä vaan kiltti ja rauhallinen syli vauva. Sitterissä viihtyy välillä hetken mut lattialla ei juurikaan... Pari muutaman minuutin mittaista hetkeä on vaan suostunut olemaan. Mahallaankaan ei juuri viihdy vaan alkaa kätinä. Mut ei kyllä siskonsakaan viihtyneet. Nyt poju tosi iloisena juttelee sylissä =) .

Ukon lapsuuden ystävälle syntyi torstaina ihana pikku prinsessa ja ens kuussa olis vielä kahdelle tutulle vauva tulossa.... Alkaa itellekin tulemaan vauva kuume vaikka onhan tuo ukko viel ihan vauva...

Nyt kyl tuli huuto joten täytyy mennä... :wave:
 
Minnihiiri, saa homma, raskaudesta jääneet kilot ällöttävät. Vaikka olen kuinka tarkkaillut syömisiäni, niin, kilot eivät vaan ota tippuakseen. Olen jo kaikki herkut jättänyt (ja niitä meni välillä paljon!!) eikä melkein mitään vaikutusta. Siis todella masentavaa, enkö enää ikinä pysty syömään mitään herkkuja. Toisaalta on ihanaa syödä oikein terveellisesti, mutta välillä ois kiva syödä jotain hyviä. Muistan aina äitiäni, tässä iässä se meni hänelläkin sellaiseksi, että herkkuja ei enää voinut syödä kun kaikki näkyi heti painossa.

Miten pian teillä on alkaneet kuukautiset? Kun mä olen ihmetellyt, kun tässä on on mennyt jo monta viikkoa siitä kun lopetin imetyksen ja sitä ennenkin imetys oli aika niukkaa. Alan ihmetellä tätä yöhikoilua, kuukautisten odottelua ja tuota ettei paino laske millään, että mitkä vaihdevuodet tässä on alkaneet. Äidilla alkoi aikanaan tosi varhain. Edellisten odotusten jälkeen ovat hyvin aikasin alkaneet menkat.

Muuten täällä suhtmukavasti menee. Aamuyöstä on vähän valvomista mutta yritän ottaa niitä takaisin aina kuin voin. Tänäänkin nukuin pari tuntia Rasmuksen kanssa iltapäivällä. Rasmus syö jo mukavasti soseita, erityisherkkuna omatekoinen banaani-vadelmasose (vedän siivilän läpi ½ banaania ja 6 vadelmaa ja se menee hujauksessa).

Hanna teillepä tulee iso poika!! No mikäpä siinä jos oikeasti kasvaa noin isoksi. Oletteko vanhemmatkin pitkiä? Tosi ihana teidän Paavo tuossa profiilikuvassa.
 
Vaniljatäti, mie en todellakaan ole pitkä.. vain 159cm.. :whistle: Mies on 178cm eli ei sekään mikään mahoton pitkä ole. Niin ja nuohan on vain niitä oletuksia Paavosta... Minun muistaakseni 2-vuotis neuvolassa aina tehtiin se pituusarvio lapsista.. Esikoisesta se on 163cm ja keskimmäisestä 168cm.. eli nämä ainaki aika "reaali-pituuksia".. tai eihän sitä tiedä.. nykyajan nuorethan on aika isokokosia ainaki verrattuna siihen, minkä kokoksia minun nuoruudessa nuoret oli.. Ja monesti pojat kasvaa isiänsä isommaksi.. nähtäväksi jää ;) Juu, ihan hauskan näkönen poika (vaikka itte sanonki :whistle: ), kova hymyilemään ja silmät on todella erikoisen väriset.. ne on pupillin ympäriltä heti ruskeat,keskeltä vihreät ja laidoilta siniset... ja sitte ku oikein suuttuu niin ne menee kellertäviksi... :eek: Anoppi sano, että hänen miehellään (eli miehen isällä) oli aivan samanväriset... eli on tullut siinä Paavo-pappaansa.

Eilen alotettiin sitte vellin maistelu... annoin 20ml peruna-porkkana velliä ja hyvin meni alas... Tottakai sitte ajattelin, että nyt poika varmaan nukkuu sitte pitkät yöunet ennenku herää yösyöntiin... niin kattia kans... söi parin tunnin välein koko yön... eli se siitä oletuksesta. Tänään vois antaa illalla sitte 30ml..

Nyt tytöt alko riitelemään... täytyy lähteä selvittämään, mikä nyt TAAS on |O

Hanna ja Paavo :heart:
 
täällä taas ollaan,lihapullat ja mureke uunissa,nami :p tuntuu että näin sunnuntaisin tuota virtaa riittää koko viikon edestä.mies on aina viikonloput kotona auttamassa,viikot sitten töissä.

meillä neitillä on kamalasti karstaa päässä,en tiiä miten ne sais pois kun rappaan sitä kylvyn jälkeen aina harjalla ja laitan öljyä,mutta ei vaan lähe pois ja jos vähän lähteekin niin seuraavana pv on lissää ilmaantunut :ashamed: oisko neuvoja tuon suhteen kellään?

meillä neiti ei viihdy kyllä vaunuissa muulloin kuin nukkuessaan,siis jos haluais vain pukkailla sitä kun se on hereillä niin huuto kyllä alkaa melko pian.noh,nukkumista vartenhan ne oikeastaan ovatkin =)

mulla oli kans ikean reissulla matkarattaat naapurista lainassa,ja olivat kyllä nappi valinta sille reissulle.siellä se nukkui koko shoppailu reissun ajan.ihana neiti :heart: tais olla carena merkkiset neki.

en muista mainitsinko jo aiemmin että meillä kans jessica kuolaa aivan valtavasti ja kaikki lelut ja kädet menee suuhun kokoajan.ja jos antaa sille tuttia tai omaa sormea niin kamala luttuutus alkaa oikeen narksuttaa niitä :kieh: elikkäs varmaan raasulle hampaita tekee.mullekki tullu 3.5kk iässä.

tuttipullosta neiti ei ala ottamaan maitoa,eikä syö tuttia.tissillä ollaan n.2 tunnin välein,lukuunottamatta yöunille mennessä yhtä pitempää pätkää ja samoin aamulla.mutta muuten mennään tosiaan 2 tunnin välein tissillä.toisinaan harmittaa vietävästi kun oikeen minnekkään ei pääse ilman tyttöä pitemmäksi aikaa.saa kello kaulassa juosta asiat sun muut.noh,mutta täytyy nauttia tästä ajasta niin kauan kuin voi,äkkiä se tuoki menee ohi.niinku miam sanoi niin mulle kans sanoi neuvolassa että suositus on mennä 6kk pelkällä maidolla ja sitten aloittaa kiinteät!kuulostaa aika hurjalta,meillä kun aiemmat muksut alottanu just tos 3kk iässä kiinteät.mutta pyrin imettään niin pitkään kuin mahdollista,ainaski vielä jessicalle riittää pelkkä maito isosta koosta huolimatta.ihanaa.toisaalta on niin helppo lähtä neitin kanssa joka paikkaan kun ei tartte pakata autoon kuin neiti ja itseni,kun meijerit on aina matkassa :LOL: =)

mutta nyt tarkistaan lihapullien tilanne.

moikkelis
 
Varsinainen kuolaava pikku-bulldoggi on täälläkin! Voi että sitä riittää! Ja aina sormet ja nyrkit suussa ja hurja mässytys.

Virpi en tiedä onko tuohon karsta-asiaan mitään kepposkonstia, joka oikeasti toimisi. Mun mielestä sitä on ollut vähemmän silloin kun on oikein ahkerasti jaksettu shampoolla pestä tukkaa. Meillä Rasmus tykkää kun sitä karstaa kynnellä kevyesti rapsuttelee.
 
heips

virpi: mulle antoi joku joskus vinkiksi karstan poistoon, että ensin öljyää hyvin ja sit laittaa perunajauhoja päähän. Hetken antaa vaikuttaa, kylvettää/suihkuttaa puhtaaks ja viel harjaa päälle. sillä pitäis lähtee. En ole kyllä itse koskaan kokeillut.

kuukautiset alkoi perjantaina... :headwall: Esikoisesta alkoi vasta 10kk synnytyksestä, joten en todellakaan odottanut niitä vielä. No, samapa tuo.

tuosta sunnuntai-työstä. Tai oikeastaan siitä äitiysrahasta... ollaan naurettu kavereitten kanssa sitä, kun äitiysrahaa ei saa sunnuntailta... "ei tietenkään, koska eihän pyhänä tartte lapsia hoitaa..." :LOL:

mut menen ihmettelemään tekemistä itelleni. =)

Gabria
 
Sunnuntaita täältäkin!!!!
Mun pitäs olla ruokaa tekemässä,mut missäs oon :whistle:
ei yhtään huvittas! virpisunnuntaisin virtaa,olispa mullakin mut tuntuu et näin sunnuntaina oon laiskimmillaan :eek: meilläki on pojalla karstaa aika paljon päässä,mut lähtee harjaamalla osa pois nii ei kerry onneks paksusti. en osaa kyl neuvoja sanoa millä pois saa.sairaals mulle sanoivat että paljon pesee ja harjaa niin ei kerry karstaa,mut näyttää meillä ainakin vaan kertyvän.tai no enhän mä joka päivä pojan hiuksia pese vaikka niitä on PALJON...

Ihania kuvia kaikilla profiileissa
:heart:

kuukautisia en odota eikä ONNEKS oo näkyny!!Ei tarrtte alkaakkaan,en todellakaan kaipaa :) esikoisen jälkee meni n.puol vuotta ennenku ilmaantu ekan kerran,ihan hyvä jos nytki pääsis sinne asti ilman :D

meillä viime yö sitte meni huonommin...vaikka nukkumaan poika meni 19 jälkeen ni heräs JO 22.30 syömään. jatko onneks unia,mut sitte TAAS puol 1 syötiin! no siitä sitten mentiin muutama tunti kun alettiinäheltää...hoh otin viereen puol 5 mutta ei nukkunu hyvin ku ähis vähän väliä.toivottavasti nyt ei alkais syömään useemmin yöllä...en ihan vielä velliäkään viittis alotella
:| nooo katotaan ens yötä :D vaihtelee kumminki niin vielä ;)

nyt ruuan laittoon kiireellä....tähän mä taas meinaan jumittua,mesekin huutaa :D :wave:
 
moikka!
kiitos HANNA-77 korvikkeiden hinnoista :flower:
oho,aika mahtava hintaero ja suurenee vielä,jos ottaa tulotason huomioon!
vaipoissa kans muistan,että siellä hinta halvempi ja varsinkin tarjouksessa. kerrankin kun esikoinen oli vauva,meillä oli suomesta tullessa matkalaukullinen pamperssejä kun ne oli tarjouksessa 9.90e iso paketti ja täällä sama maksoi 21euroa!! :LOL:

karstaa meiltäkin löytyy ja öljy auttaa kuulema parhaiten sen poistoon. ja eikä sais rapsutella.
manoliksella tukkaa on paljon ja se vaalenee koko ajan!
oli musta syntyessä ja nyt on vaaleenruskea.
tytöt meillä on tumma ja vaalea,miehellä musta tukka ja mä ihan naturaali blondi =)
täytyis saada aikaseks laittaa kuvat koneelle..

meillä on menny jo pitkään että aika tarkalleen klo 21 poika nukahtaa ja herää 6.30.
aikanen herätys ei haittaa koska sillon tytötkin herää.
sitten aamupv,noin klo 10 nukkuu tunnin verran jolloin saan rauhassa tehdä ruoan ym.kotihommia ja sit päivikset kello kahden pintaan,3-4 tuntia ja sitten ollaankin loppuilta hereillä. :heart:

kuola valuu täälläkin ihan täysillä,mut eipä mitään hampaanalkuja vielä näy.

suomesta odotellaan tätejä ja mummia kuun lopussa ja syyskuun puolella!! =)

äidinkin salmiakkivarastot huutavat tyhjyyttään B)
no,kohta herkutellaan!!!

t.miam
 
Kohta son taas viikonloppu vierähtänyt ja uusi viikko edessä.
Viikonloppu meni täällä ihan kivasti. Perjantaina tuli serkku kyläilemään
ja eilen mentiin miehen siskolle lapsenvahdiksi, että pääsivät miehensä kanssa
leffaan ja sitten meidän luxus-kaksioon yöksi. :LOL:

Oonko mä ainut jonka mukula syö edelleen öisin 2-3 tunnin välein? Tuntuu jotenkin, että kaikilla muilla mennään jo ilman heräämisiä tai yhdellä heräyksellä. No, en mä niistä heräämisistä ole juuri kärsinyt, mut oishan sitä kiva nukkua välillä vähän pidempiä pätkiä.

Täällä mussutetaan kanssa nyrkkiä niin, että kohta varmaan rystysistä vuotaa veri ja kuolaa tulee kuin raivotautiselta koiralta. Hampaanalkuja en oo kuitenkaan bongannut.

Huomenna lähdetään taas miun vanhemmille Porvooseen. Miehellä siellä suunnalla koulutus ensi viikolla ja perjantaina lähtee vielä laivalle, niin mie meen mammalle hoitoon neidin kanssa. :D Mie en vielä oikein uskalla/jaksa olla tuon neidin kanssa pitkiä aikoja yksin. :ashamed:

Meillä on ollut karstaa neidillä vain otsassa (kulmakarvojen tietämillä ja välissä). Välillä jo hävis ja nyt on taas pikkasen tullut. En oo sitä juurikaan poistellut. Välillä pahimpia rapsutellut kynnellä vain. Eiköhän se siitä aikanaan lähde.

Miam, me asuttiin viime vuosi Kiinassa ja oli kyllä luxusta, kun vieraat toivat Suomesta salmiakkia, suklaata, ruisleipää, HK:n sinistä ja Jalostajan hernekeittoa. Tuo oli miun vakio lista minkä tilasin. :LOL: Eli tiedän mistä puhut.
 
kiva päivä takana, ei olla oikeesti edes tehty ihmeitä, oleskeltu kotona, lähinnä pihalla nautittu auringosta ja grilli ruuista :p ja vielä kun ukko kokkaili ja mie sain paistattaa päivää, maistui erityisen hyvältä, ja join sitten jälkiruuaksi oikein kokonaisen siiderin, ekan vuoteen ja sekin maistui. Vähän siinä tietty dietti kärsi, mutta jatkuu kuitenkin.

Mullakaan ei ole kuukautisia kuulunut, ja toivottavasti ei kuulukkaan, ainakaan kun silloin kun ollaan siellä reissussa, normaalisti kun ne voi lomiksi siirtää, mutta nyt kun ei tiedä milloin tulevat, vai tulevatko ollenkaan sen hormoonikierukan ansiosta.

Minäkin ostin eilen uutta verhokangasta olkkariin, eli taitaa syksy fiilis pikkuhiljaa hiipiä tännekin, ja muutenkin huonekalukaupassa hieman pyörähtelin, tosin saan uudet huonekalut varmaan hetkeksi unohtaa, kun ilmeisemmin aloitetaan tässä syksyllä talon laajennus, rakennuspiirrustukset on tekeillä.

T:Minnihiiri
 
Heippa täältäkin!

Mä olen nyt kokeillu millasta on olla YH :D Lähdin torstaina reissuun lasten kanssa 200 km päähän ja mies toiseen suuntaan yksinään 120km päähän.
Reissu tuli tehtyä ja meni todella hienosti. Nyt illalla tultiin kotia, mies edelleen reissussa. Huomenna tarkoitus lähteä se hakemaan kotia. N.500km kertyi mittariin :) Jotenkin tuntuu et mulla menee paljon helpommin kaikki kun oon yksinään lasten kanssa reissussa, kuin mitä että mies on mukana :ashamed: Mutta siinä kun tietää että kaiken teet itse. Taas jos mies on mukana, tulee aina käskettyä sitäkin ja toki se tekee käskemättäkin, mut jotenkin siitä tulee vaan ressiä kun miettii mitä toinen on tehny ja mitä ite. :ashamed: No, sekavasti selitetty, mut kuiten nii. Ja ei, en minä miehestäni silti luopuisi, ikävä nytkin, onneks huomenna nähdään, vaikka toisaalta tekee terää tällainen pieni paussi välillä. Otappa minustakin selvää :LOL:

Huomenna Peetun neuvola, jänskättää kuin paljon on kasvanut. Velliä annan aamuisin ja iltaisin n. 150 milliä. Peruna-porkkana- ja maissi velliä. Eikä ole mahaansa itkenyt. Kysäisen neuvolasta kiinteistä, mut sanovatpa mitä sanovat aloitan silti. Esikoiseltakin aloitin 3kk iässä ja hyvin meni. Ja kun korviketta menee niin paljon. Villi veikkaukseni on et tuo poika painaa liki 9 kiloa jo, ei todellakaan oo mikään pikku-ukko. =)

Kunhan taas tiistaina kotiudun reissusta, niin päätin jo et en tänä kesänä enää reissaa. Saas nähä ;) Kotonakin ois hommia, pitäs olkkarin seinä maalata et sais vähän muutosta ja ulkonakin ois hommia. Onneks miehellä vähän viel lomaa jäljellä. Leikkimökin aitakin pitää maalata.

Mut silleen, lapset nukkuu, tää YH lähtee ny suihkuun ja pakkaileen reput uudelleen huomista yhden yön reissua varten.

Tiitteräinen ja lapset :heart:

PS. Peetusta pari viikkoa sitten otettu kuva profiilissa
 
No nyt se viimein alko se arki täälläki. Mies lähti tänään töihin 8 viikon loman jälkeen ja lapset on tietenki koulussa...Paavo nukkuu ja minun pitäis siivota, mutta täällä sitä taas netissä istutaan. Mies sanooki, että olen jääny aivan koukkuun tähän hommaan... Monesti miettii, että miten sitä pärjäskään ennen ku ei ollu nettiä :whistle:

Ei ole täälläkään alkanu kuukautiset.. onneksi. Jälkivuotoa kesti kuitenki sen 5-6vkoa, joten ihan kiva, että saa olla taas vähän pitemmän pätkää ilman rättejä.

Paavolla kans karstaa tullu.. ajattelin myöhemmin laittaa Ceridal-öljyä ja ihan kämmenellä reilusti pyöritellä ja lopuksi harjata. Siksi en ajatellu sitä vielä tehä ku sitä tulee kumminki heti uuestaan.. teen sitte ku poika vähän isompi.

Hauskoja kuvia profiileissa :heart:

Nyt hopusti vielä Serraanon perhettä katsomaan... ;)

Hanna ja Paavo
 
Moips!

Uusi viikko taas aluillaan ja meille kuuluu hyvää =) Poika on ollut yksi aurinko koko viikonlopun ja uusia taitojakin on treenattu. Eli eilen poitsu rupesi juttelemaan -paljon tuli uusia äänteitä. Kumma, kun yhtäkkiä sai tuollaisen puheinnostuksen, kovin vaisu kun on ollut tähän saakka naurunhörinää lukuunottamatta. Lisäksi alkoi tarttua kiinni leluihin ja työntää niitä suuhunsa :heart: Masukin on nyt vaivannut vähemmän (vaikka aloitin ne laktoosittomat tuotteet), paitsi ilmavaivoja on.. Nukkumaan on mennyt monta iltaa jo 23:n aikoihin, mikä on meille ihan ennätyksellistä. Ai että, kun on hyvä fiilis näistä kaikista pienistä mutta isoista jutuista :heart:

MENNIS, meillä syödään myös yöllä monta kertaa. Usein nukkuu ensin pidemmän pätkän (max 5-6 tuntia, yleensä 3-4) ja aamusella syö noin 1-2 tunnin välein. Toisaalta en koe tuota kovinkaan rankkana, kun tissiä on niin helppo tarjota, vaikka puoliunessa olisin itsekin.

Mites VIIVIn vapaailta sujui? :D Mullakin oli lauantaina ihan eka "biletysilta".. Muutaman siiderin otin, mutta kotiin kiiruhdin kun muu seurue lähti baariin. Aluksi oli ihan tosi vaikea ajatella mitään muuta kun vauvaa, mutta kyllä se ikävä sitten hyvässä seurassa helpotti.. Ja isin hoitoon pystyi luottamaan ja kotiin soittelemaan :p Sellaiset fiilikset jäi, että kivaa piristystähän tuo oli pitkästä aikaa, mutta ei tuota meininkiä mitenkään ikävä ole :D Kyllä kotona on jotain paljon parempaa :heart:

Saa nähdä tuleeko meidän neuvolareissulla samoja ohjeita kun HANNAlle, nimittäin poika on myös tosi iso ja pullea :whistle: Varmasti aikalailla samoissa mitoissa mennään.. mulle eräs täti-ihminen totesi viikonloppuna, että "varohan ettet syötä liikaa".. hohhoijaa, ei noista jaksa välittää. Jos rintamaidolla noin kasvaa, niin hieno juttuhan se vaan on. Mutta siis, olisihan se ihan kiva kokeilla vaikka iltaisin antaa jotain tuhdimpaa, jos se vähentäisi yösyöntien määrää.

Kuukautisista piti vielä laittaa, että mulla ne ilmeisesti alkoivat pari viikkoa sitten. Aika vähänlaisesti tuli vuotoa, mutta eikai se mitään muutakaan voinut olla :| Totisesti olisin vielä pärjännyt ilmankin!!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vilmis ja poika :heart:
 
Hei!

Virpille tulin äkkiä kommentoimaan karstasta. Meillähän oli joku aika sitten se kauheana ongelmana ja täälläkin kyselin neuvoa. Kun ei sitten mikään auttanut, soitin neuvolaan ja terkka pyysi ostamaan sitä Kelual-nimistä emulsiota ja hieromaan sitä päähän (öljyn tavoin). Kerran laitoin sitä ja AVOT! Siis todella mainiota ainetta, suosittelen!! Sitäpaitsi, se ei edes sottaa paikkoja niin kuin öljy tuppaa tekemään =)

Yritän päästä piakkoin kirjoittelemaan kuulumisia, mutta nyt pikkuherra haluaa huomiota. Moi!

Sammakko + Miska n.3kk3vk :heart:
 
Heippa!

Aluksi 3kk neuvolakuulumiset:

Paino: 9200g
Pituus: 67cm
Päänympärys: 42,8cm

Kasvu jatkuu hyvänä. Iso, potra poika. Maissivelliä ja peruna-porkkanavelliä syönyt. Voi aloittaa kiinteitä norm. ohjeiden mukaan. Hymyilee, nauraa ääneen, juttelee. Varhaisheijasteet hävinneet. Iho siisti. Lelua seuraa 180 astetta.

Käyrät huiteli reippaasti yläkäyrillä, mutta enpä niistä niin piittaa. Jokainen kasvaa omaa tahtiaan.

Näin meille siis kerrottiin. :) Että potra poika meillä tosiaan, ei taida täältäkään löytyä vastustajaa :) Soseita aletaan syömään heti kun taas kotiudutaan, perunaa, kasviksia, hedelmiä. Neuvolatäti oikeen suositteli eikä puhunut 6kk iästä mitään. Sanoi että heti voi aloittaa. Meillä on kyllä nyt tosi ihana neuvolatäti.

Piikki laitettiin ja Peetu vähän änähti mutta ei itkemään alkanut, Nyt nukkuu tuolla tyytyväisenä.

Kuukautiset ei ole täällä vielä alkaneet, onneksi. Vaikkakin mulla ne tulee muutenkin hyvin epäsäännöllisesti 2-6kk välein.

Sellaista meille. Nyt lähdemme vielä sille yhden yön reissulle hakemaa iskän kotia että päättyy tää YH:na olemisen ihanuus :)

Tiitteräinen ja Peetu 3kk 2pv
 
meillä myös syödään tosi usein. päivällä 2-3 h välein. öisinkin nykyään taas syö 2-3h välein. tossa vähän aikaan mentiin jo yhdellä yösyötöllä. en tiiä sitten mikä nyt on tullut kun tuntuu yöt olevan taas vaikeampia.

mulla jälkivuoto kesti kuukauden. sitten sain jälkitarkastuksessa minipilsut ja siitä alkoi heti menkat mitkä kesti 2vko.
siitä on kohta kulunut kuukausi. saas nähä tuleeko menkat. mä niin toivoisin ettei tulis.

kysyin neuvolasta sitä kasvuarviota mut turussa sitä kuulemma ei tehä. no höh. olis ollu mukava kattoo meneekö kohilleen.

Hani ja Samuel 3kk+10 päivää

pikkumiehellä tänään eka nimipäivä!!!
 
Meillä asustelee rauhallinen pikkumies. Hymyjä jaellaan tiheästi. Ihanin hymy mitä oon saanut on, kun ei oo enää nälkä ja rintaa silti tuputtaa. Justus kattoo sellaasella ihanalla ilmeellä että, äiti etkö ymmärrä mun ei oo enää nälkä ja antaa hurmaavan hymyn. :heart: Juttelua tulee myös aika ajoin paljon ja ollaan huomattu, että parina päivänä on tullut erillaista ääntelyä joukkoon. Leluihin kans otettaan kiinni ja viedään suuhun. Ja hampaita on 2 puhkeamassa alas. Siinä on edellä veljeensä jollekka vasta tuli n. 9kk iäs ekat hampaat. Muutenkin tuntuu, että kova kiire, menis varmaan eteen päin jos vaan pääsis. Vaikka ei mun puolesta kovin ajoos tarvis lähtiä liikenteeseen. Kääntyä osataan kumminkin päin...vaikka harvoon käänytään mahalta selälleen. Täällä päivät menee omalla painollaan. Mä kyllä kaipaisisin jo vähän aikaa itselle. Mutta mihkään et kaemmas ei voi lähtiä, kun mies ei syö tuttipulloa. Ja syönti ajoissa ei oo vielä omia aikoja. Onneksi sentään lenkille pääsee yksin, kun ei tee mitään maratoonia. Ei mun kunnolla kyllä jaksettaiskaan :LOL: . Aikansa kutankin nopiaa nää meirän vauvat kasvaa. :heart:
Kiinteitä ei oo vielä meillä aloiteltu, eikä oo tarviskaan. Yölläkin herätään maks se 2 kertaa ja päivälläkään ei olla koko ajan silti ruokapussilla.
Mutta nyt syömään, kun pikku mies nukahti.

Elli Ja Justus 3kk 2vko (jos nyt oikeen laskin. :LOL: )
 
Moikka!!

Aattelinpas tänne kirjotella ku itelläki tuolla tuhisee toukovauva :) syntyi 15.5, aivan ihana tapaus!! =) potra on tämä poika.


3kk neuvolassa käytiin tuossa perjantaina ja siellä tuli mitoiksi hurjat 8kg ja 65cm. eli ukkeli ainaki kasvaa :D
Poika syökin kyllä ihan älyttömän tiuhaan, maidolla ku mentiin niin tunnin välein sai olla imettämässä tai pullon kans hosuamassa
:headwall: mutta neuvolassa meinasivat että vois alkaa velliä kokeilemaan siinä kaverina. Nyt sitte vähän on tullut väliä syömiseen, mutta kumman ärtysenä tuo poika on ollu..selällään eikä oikein sylissäkään viihtyis ollenkaan :/
Annoin kyllä maistella jo pari tl porkkana sosetta, ehkä laittaa sitte mahankin toimimaan eri tavalla ja siitä johtuu tuo "kummallisuus" =)
mutta nyt lähden tästä nukkumaan :wave: öitä niille jotka täällä vielä kukkuu!!

maija+aatu 3kk 1vko
 

Yhteistyössä