Toukovaavit 2011

Pikaisesti pitää tulla kommentoimaan, niin kova kiire ollut, etten ole aikoihin ehtinyt.

Tiudeliini: Miten teillä nyt jo neuvola oli? Meillä on seuraava vasta, kun poika on 8kk :O. Ensi viikolla tosin eka hammaslääkäri, kun sen nyt käskivät varata :).

Meillä alkaa pikku hiljaa löytyä rytmiä ja ollaan joulun jälkeen siirrytty viiteen ateriaan. Maitoa annan yleensä aina ruuan jälkeen ja yöimetys on sitten seitsemän aikaan. Vieläköhän tuo lasketaan yöimetykseksi, jos poika vielä siitä jatkaa uniaan? No, imetyskertoja tulee noiden aterioiden lisäksi n. 6/ vrk. Ruokaa menee hyvin, joten en usko, että meillä selvittäisiin pelkällä sormiruokailulla. Maissinaksuja syödään myös esim. silloin, kun meillä on ruoka-aika ja poika tulee pöytään mukaan.

Unia nukutaan nykyään kahdet n. tunnin torkut, ekat siinä klo 12 päiväruuan jälkeen ja tokat n. klo 17 iltaruuan jälkeen. Onneksi viihtyy jonkin aikaa myös yksin ainakin yleensä, joten koko ajan ei tarvitse olla kantamassa tai viihdyttämässä. Kovasti punkeaa eteenpäin, mutta ei vielä nouse itse istumaan eikä tosiaankaan seisomaan. Meillä tosin jutellaan jo paljon, poika hakee "äitiä" (tai äättää, tättää, äittää) ja "kakkaa". Nehän ne tärkeimmät sanat taitavat ollakin ;).

Pari päivää meillä on nyt kiukkuiltu ja kitisty, veikkaan, että uusia hampaita olisi tulossa. Onneksi tänään oli taas iloinen mieli, meinasi jo itselläkin alkaa kiristää, kun mikään ei pojalle kelvannut :O.

Facessa ollaan ja liityin jo ryhmään, tosin täälläkin mielelläni jatkan keskustelua. Nyt tosin pitää taas kiitää!
 
Minäkin facessa monta kertaa päivässä, joten mukana ollaan! Toki 2+:llakin käyn kyllä tiheesti, en oo täältäkään pois karkaamassa.

Meillä tänään neuvola influenssarokotteen tehosteen takia. Samalla paino kontrolli ja nyt kyllä huolestuttaa, kun neidin paino oli LASKENUT. Ei nyt paljoa, mutta kuuluisi sen nyt nousta kuukaudessa kun kiinteitäkin syödään. Tänään päivällisellä mun kasvisruoka ei maistunu ollenkaan ja kun neiti huusi nälkäänsä, tempasin hätävaramangososeen kaapista ja tuo söi sen koko purkillisen parissa minuutissa ihan hotkien. Syötin siis lusikalla. Jos lyraella ois vinkkiä sormiruokailun suhteen, mitä tässä nyt tekis, pitäsköhän siirtyä soseisiin vai mitä... Neuvolassa täti käski syöttään lihasoseita jatkossa, mun sormiruokailua ei oikein vissiin hyvällä katota :(
 
Eiköhän keskustelu täälläkin jatku - toivottavasti! Itse olen kyllä Facebookissa ja aktiivisestikin, mutta haluaisin säilyttää anonymiteetin nyt ainakin toistaiseksi. Täällä siis pysytään. (Kävin jo toki katselemassa liittyneitä ja arvailemassa, että kuka on kukakin :D)

Meillä on pojalla nyt ollut useamman viikon ihottumaa leuan alla. Välillä myös leuka ja posket punoittavat. Ihottuma ei tunnu häiritsevän/kutittavan, mutta epäilen jotakin allergiaa. Neuvolan täti ei kylläkään sanonut mitään muuta, kuin että kannattaa rasvata jollain rasvaisella voiteella. Peppu on tosi hyvässä kunnossa, eikä muutenkaan muualla ihossa ole mitään. Aiemmin ajattelin, että tulisko siitä, kun usein oksenteli ja kaula oli siis usein kostea. Mutta nyt kun taas on yrjövapaat viikot, niin ihottuma vaan pysyy ja välillä pahenee. Ajattelin ekana kokeilla tomaatin pois jättöä, kun tuntuu, että posket punehtuvat, kun syödään tiettyä pastasosetta. Toivottavasti ei olis maito...

Poitsu on alkanut tykätä isistä ihan hulluna, jee, viimeinkin! Nauraa aina kaikelle, mitä isi tekee. :) Näkevät kyllä aika harvoin, onneksi huomenna on pyhä.

Meillä on vaunuista kaksi pyörää puhki, ja toiseen pitää tilata ulkorengaskin ulkomailta (Gesslein), kun Suomen maahantuojalta on just loppu. Ihan vangittu olo, kun ei pääse ulos kuin repulla (mulla ei ole ajokorttia, ja miehen käytössä on ainut autokin). Eilen oltiin babyjumpassa repun kaa ja kyllä on nyt olo jumittunut. Myös saa kovasti varoa, ettei tuolla loskassa liukastu. Katselin matkarattaita hätävaraksi, kun ne kuitenkin pitää ostaa kevään reissulle (siis ostoskeskusrattaiksi nyt, en ajatellut tuolla ulkona niitä lykkiä), onko jollain suosituksia? Emma BMX olis tarjouksessa, muta Graco Mirage ja uusi tulokas Brx B-Agile vaikuttivat paremmilta ja kivemmilta. Viimeksi mainittu tosin 3 kertaa niin kallis kuin Emma.

Entäs syöttötuolit? Onko Stokken Tripp Trapp niin hyvä kuin kehutaan? Eilen kävimme pojan kaa kaksin lounasbuffetissa ja pitkästä aikaa kun pistin syöttötuoliin, niin huomasi kyllä, kuinka dramaattisesti sellaisessa istuminen on parantunut, eli voitais hankkiutua nyt hiljalleen sitteristä eroon.

Hmm, paljon hankintoja, kun se turvaistuinkin pitäisi...
 
No niin, eilen jäi vähän kesken kun pikkuinen oli niin sylinkipeä, ettei sitten moneen tuntiin muuta tehtykään kun oltu sylissä.

Eipä meillä sitten enää rintaa syödä. Neiti oli hyvin päättäväinen ettei sitä ottanut ja itku oli joka kerta kova kun yritin tarjota. Ihmettelin kuinka saisin pikku ihmisen nukkumaan, mutta hyvin nukahti syliin kun vähän keinutti. Yöllä heräsi pari kertaa ja nukahti taas syliin. Nyt päivällä nukahti taas nätisti syliin ja nukkuu omassa sängyssään päikkäreitä. Taitaa tuo imetyksen yht'äkkinen lopetus olla kovempi äidille kun neidille :)

Mäkin olen tuolla fb:ssa ja täytynee käydä katsomassa siellä, tosin täällä kyllä pysytään myös.

MaiMeiMeillä neiti istuu ihan tavallisessa syöttötuolissa. Laitoin pehmusteen (semmoisen kaupasta ostetun) ja pikkuisen tyynyn selän taakse niin ettei keiku vaan pysyy paikoillaan. Hyvin meillä on siinä istuttu ja taitaa olla siinä kivempaa kun voi toisten syödessä olla muiden mukana ja leikkiä vaikka vispilällä ;) Sitterissä syöminen alkoi olla hankalaa, joten tuo oli hyvä ratkaisu. Kaverin kaikilla kolmella pojalla Tripp Trapp ja ovat kuulemma ihan tyytyväisiä, sekä lapset että vanhemmat. Onhan se tuoli aika hinnakas ja siks meillä on tuommoinen tavallinen syöttötuoli. Kovasti noita kustannuksia tulee kun pikkuiset kasvaa ja tarttee kaikenlaista. Kaikki lasten tarvikkeet maksaa kuitenkin uutena kovasti ja siks mä suosin kirppareita, sielä voi tehdä hyviä löytöjä edullisesti.

Mutta nyt muksuille ruokaa...
 
Meillä on käytössä ihan perussyöttötuoli. Merkkiä en muista, mut suomalainen tuoli.. Ja meillä on jäbä istunut siinä hieman alle puolivuotiaasta, kun alkoi itse niin ajoissa jo istuskella.. Se pehmuste meilläkin on käytössä, niin ei pääse kovin pyörimään ja keikkumaan siinä.

Eilen istuttiin ekaa kertaa ostoskärryissä siinä "tavallisessa" istuinosassa..hmm miksikähän sitä edes kutsutaan.. Mutta jokatapauksessa olipa niin polleata poikaa:D

Meillä parina päivänä jäbä ollu vähän kiukkunen. Liekö ylös tulossa hampaita.. Sinne ylös on niin hankala nähdä, aina laittaa suun kiinni kun yritän kurkkia. Mies sanoi eilen jotain terävää tunteneensa siellä yläikenissä, mut en mä oikein mitään tuntenut. No, kylläpä sen parissa päivässä näkee onko siellä mitään tapahtunu.

Jaaha, täytynee lähteä nuo lumityöt tekemään..
-leena ja jäbä
 
Itse olisin halunnut myös Stokken, mutta sitten otin järjen käteen ja päätin, etten maksa yhdestä tuolista yli 200 euroa. Ostettiin sitten feikki-Stokke eli malliltaan ihan samannäköinen Emma, joka maksoi Prismassa 69 euroa. Pehmusteena meillä on ihan taiteltu viltti, ne kaupan muovipehmusteet on järkyttävän hintaisia nekin eikä kuvio miellyttänyt silmää. Tuohon Emmaan ollaa oltu tyytyväisiä, poika istuu siinä jämäkästi ja tuoli pysyy muutenkin hyvin paikoillaan. Molemmissa mummoloissa meillä on vanhanmalliset syöttötuolit, joissa meidän mies pääsee heilumaan välillä aika holtittomasti, kun tuolissa on niin paljon tilaa.
 
Juu, siis mä halusin tuon 7kk neuvolan. Se ei ois ollu pakollinen, mut halusin seurata tota kasvua nyt ku pari kertaa sitten oli se painon tuleminen laskussa.
Seuraava on sit juu se neuvolalääkäri 8kk iässä.

Huoh.. Täällä on kamala talvi/kaamosmasennus. Tässä on nyt muutenki häslinkiä sen pojan murtuman takia. Onneksi käsi on kuitenkin kunnossa..
Yöt on mulla vaikeita, olen kokoajan väsynyt ja ei oikein tukea ja muuta äitiseuraa löydy mistään.
Toivottavasti tämä menee pian ohi.
 
nepula: Voi, ei mulla oikein apua tohon sormiruokailuun ole, kun meillä poika syö niin huonosti. Koitan vaan tarjota mahdollisimman paljon. Sitä pizzaa tosin, josta mainitsin, syödään oikein urakalla. Ja sit puuroa ollaan syöty niin, että mä aina lappaan lusikan täyteen ja poika vie ite suuhun. Sillälailla on toiminut, ja ruokaa meneekin paljon. Mua mietityttääkin seuraava 8kk neuvola, kun poika syö niin huonosti kiinteitä, mutta tissimaitoa tuntuu menevän kyllä runsaasti ja kun ruoastakin kieltäytyy...

Oliko teilläkin lähdetty jo liikkeelle? Siinä vaiheessahan monilla painonnousu hidastuu paljon, ellei jopa vähän tipu.

Oletko mimmoisena tarjonnut noita ruokia? Meillä ainakin välillä tuntuu, että liian isot palat ei enää kelpaa, pitäisi olla sopivampia. Ja makua sais olla, ihan pelkät perunat esim. ei kelpaa, mutta sit pizza, jossa on oreganoa ja basilikaa menee hyvällä halulla.

Vielä kun mietin, niin avokado vois olla hyvä kokeiltava, kun se sisältää aika paljon rasvaa. Siitä sais sitten enempi energiaa.
 
Heippa pitkästä aikaa! Joulun jälkeen ollut aikamoista hulinaa tytön kanssa, varsinkin öisin että kirjottelut vähän jääneet. Meillä nukkumaan menoista tullut yhtä helvettiä, tulee jo parku kun makkariin mennäänkin. En tiedä yritetäänkö liian aikaisin nukkumaan, mietin jos siirryttäisiin kaksiin päikkäreihin niin jos yöunetkin tulisi vähän aiemmin.

Ja yöt muutenkin on katkonaisia olleet pari viikkoa, syö kolmekin kertaa yössä(130ml per kerta) vaikka ei nälkä pitäisi olla. Lienee Leenan toteuttaman unikoulun aika pian. Toivotaan että menisi yhtä helposti...

Meillä menee periaatteessa viisi ateriaa mutta määrät ovat 2kk kiinteiden syönnin jälkeen vieläkin aika pieniä. Ei mene edes desiä kasvissoseita tai puuroa :( Hedelmäsoseita kyllä söisi mutta mutta, niitä nyt ei viitsisi antaa joka aterialla... Ollaan lisäksi sormiruokailtu välillä, yritän siedättää itseäni siihen sotkemiseen :D Mutta on se ihanan näköistä kun vauva selkeästi nauttii kun saa tutkia ja maistella ruokia. Eilen "söimme" avokadoa, mandariinia, maissinaksuja ja kurkkua.

Kevlarsoul, meillä myös kiukkuisuutta ilmassa ja ihmeellistä kitinää, tuntuu että heti kun jää yksin niin alkaa kitinä mutta sitten ei sylissäkään halua olla. Tällä lyhytpinna-äidillä myös välillä hermot kireällä ja onninaamat tulee molemmille tytöille kun isi tulee töistä ;)

Maimei, meillä myös tuota juuri samanlaista ihottumaa enkä ole onnistunut bongaamaan vielä aiheuttajaa. Porkkanan poisjättö meillä vei isoimmat punaiset laikut muualta kropasta mutta naama välillä satunnaisesti helottaa. Kauraa olen epäillyt. Ja myös meillä nyt innostuttu isistä :) Ihanaa. Välillä kitisi koko ajan isän sylissä vaikka näki tätä joka päivä mutta nyt on eri ääni kellossa ja äiti tykkää. Mua jo ahdisti se kun vauva oli niin kiinni mussa, mä en ole ollenkaan niitä ihmisiä jotka nauttivat tuosta symbioosista :D

Meillä on tuo Stokken Tripp Trapp (mumma osti kirpparilta) ja en nyt itse siinä vielä ainakaan näe mitään monen sadan arvoista hienoutta :D Itse asiassa tyttö on niin aktiivinen ja kova häsläämään että pysyy paremmin paikallaan mummolan perussyöttötuolissa. Mutta ehkä tuo tuoli osoittaa hyvyytensä sitten lapsen kasvaessa.

Facebookissa ollaan ja myös täällä pysytään :)

Nepula, voisiko sormiruokailun ohelle lisätä vaikka yhden soseaterian vai onko sulla periaate että haluat vaan sormiruokailla? Näin saisi painoa ehkä nousemaan mutta edelleen pitää tuon sormiruokailun pää-ateriointimuotona.

Tiudeliini, toi on kyllä tosi kurjaa jos ei ole äitiseuraa ja on väsynyt :( Onko sun paikkakunnalla MLL:N toimintaa? Itse ainakin olen tykännyt heidän kahvilatoiminnasta ja koen erittäin tärkeäksi aikuisseuran, muuten pää hajoaa jos on vaan kotona... Tsemppiä!

Meillä on alettu ryömimään ja kovasti konttausasentoa haetaan. Kaksi hammasta on alhaalla ja ylös odotellaan lisää. Muuten tyttö on jotenkin viimeisen kuukauden aikana selkeästi tullut enemmän omaksi persoonaksi ja äiti tykkää. Mä epäilin jo etukäteen että en ole niin "vauvaihmisiä" ja nyt oon vaan todennut olevani oikeassa, jotenkin nautin enemmän touhuta tytön kanssa kun hän jo ymmärtää enemmän ja on isompi kuin silloin kun oli pieni käärö. Vaikka haikeudella sitäkin aikaa nyt muistelee :)
 
Meillä ei vielä tyttö liiku kuin napansa ymäri pyörien, eli energiaa tuskin siihen älyttömästi menee. Iltaisin oon syöttyny riisipuuroa mangososeella höystettynä, ainut soseateria päivässä, sitäkin sellaset 0,5 dl. Nyt tein kookosöljyssä paistetun munakkaan vauvalle ja se oli huippujuttu! Saa siitä proteiinia sitten, kun pelkkä liha ei oikein uppoa, jauheliha varsinkaan. Tuota lyraen pitsaa kokeilen seuraavaksi, kuulosti tosi hyvältä! Toissapvänä tein peuranlihapullia, jotka oli ihan ok, mutta unohdin suolan poisjättäessä jättää myös turkkilaisen jogurtin. Niinpä en nyt uskalla noita pullia paljoo syöttää, tarvii pakastaa ja vaikka 2 kk päästä sit tarjota enempi.

Meillä vauva syö bumbossa keittiön pöydän päällä (helpompi siivota sotkut), tavallinen mikäliemerkkinen syöttötuoli kyllä oottaa jo neitiä.

Tiudeliini, kovin tuttu tilanne sulla kuin mulla esikoisen aikaan, ei ollut samanikäsiä vauvaäitikamuja ja olo oli aika yksinäinne. Mutta rohkeesti vaan MLL:n perhekerhoihin, sieltä mä löysin kamuja ja nyt niitä on jo pilvinpimein tässä vuosien aikana kertynyt! Sit muskareista ja muista vauvajumppajutuista saattaa kans löytyä. Etkös ollut Jyväskylästä? Harmi kun en ite asu siellä enää, mutta 2 mun nykyistä äitikamua asuu, ehkä törmäät heihin siellä kerhoissa!
 
Tiudeliini: Mun äitini asuu Jyväskylässä ja juuri hetki sitten siellä vierailimme. Olisi ollut kiva treffata mutta ehkä ensi kerralla kun tulen :)
FB:n ryhmään liitytty,onkin kiva juttu mutta kyllä tulen tännekin edelleen kun kaikkihan ei siellä FB:ssa ole. Tulisi muuten ihan ikävä.
 
Hei,

Noni, faceen laitettu pyyntö.

Meillä tyttö alkoi konttaamaan, ruokailussa jouduttu antamaan sormin syötäväksi oikeastaan mitä vain - välillä paistettua munaa, kanaa tms. ei muuten tyttö syö! Haluaisi niin lujaa syödä itse:)

Tiudeliini jos kelpaa tälläisen wanhuksen ja tyttelin seura, voitaisiin treffata? Helmikuusta alkaen kotihoidontuella ja huhtikuusta alkaen olenkin äitiyslomalla, joten eipä tässä ole kuin aikaa (ja vältän seinien kaatumista niskaan kotona..) joten mielelläni lähden vaikka keskustaan kahville päiväksi:) Saa muuta tekemistä/mietittävää kuin nää omat seinät. ..ja vielä kun pystyy lähteä ettei ole tullut mitään kieltoja lekurilta.

Nyt ne joulukoristeen pois sisältä->
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Mä laitoin kanssa faceen pyynnön päästä ryhmään, koska olen täällä niin armottoman laiska kirjoittelija, vaikka luenkin kyllä kuulumisia. Olis kiva päästä paremmin mukaan!

Meillä tyttönen on nyt 7,5 kk ja iloinen pakkaus. Hän käskyttää vanhempia selkeällä äänellä, mutta itsekseen ei liiku muuta kuin vähän takaperin ja napansa ympäri. Ilmeisesti äidin ja isin paikanvaihtopalvelu pelaa riittävän sujuvasti. Vaan kaipa meitä johonkin fysioterapiaan lähetellään kohtsillään, jos liikkuminen ei ala maistua.

Muuten täällä elellään normaalia arkea, perhekahvilaa ja kerhoa on tarjolla riittämiin, ne rytmittävät päiviä ruokailujen lisäksi. :D Öisinkin saa jo nukkua hyvin, aamupuolella vasta tarvitaan tissiä, joten jopa äidillä on hieman energiaa!

Syöttötuolina meilläkin on Stokke, jonka mummu osti pikkuiselle nimpparilahjaksi. Eiköhän se kestä aikaa, siltä se ainakin sivusta seuraten on vaikuttanut. :)
 
Nelli: mäkin olen vähän miettinyt kauraa. Joka toinen päivä syö aamulla kaurapuuroa, eli kaura on mukana koko ajan. Iltapuurossakin on vähän kauraa muistaakseni, joo, onhan siinä, eli joka päivä saa kauraa. Kunhan pääsen ostamaan muuta puuroa, täytyy tehdä kokeilu. Leuka toki on paikka, joka hautuu koko ajan, kun meidänkin pojulla on viimein kaksoisleuka :) Posket on nyt olleet rauhalliset pari päivää.

Me ollaan oltu ihan myöhäisiä syöttötuolin kaa... Sitteri on toisaalta vielä toiminut ihan hyvin. Mutta olis kiva saada poika pöytään meidän kanssa yhtä aikaa. Jospa huomenna saisi haettua!

Miten teidän vauvat siis syövät palaruuat, etenkin sormiruokailijat? Jos saa suuhun palan, niin möyhentääkö sen vai nieleekö sellaisenaan..? Tuntuu, että poitsu yrittää heti niellä vaan, ja sitten kakoo. Eihän sitä itsekään ruokaa purematta niele. Yhdellä hampaalla ei nyt kauheasti saa purtuakaan. Eilen annoin keitettyä porkkanaa, niin ei se sen suuhunsa haukanneen palan kanssa osannut mitenkään toimia. Yks päivä tuntui, että meinasi tukehtua leipäpalaan, meni ihan punaiseksi ja yökki eikä mitään tapahtunut, veden avulla pala kai meni alas... Sitten en olekaan enää uskaltanut antaa kuivattua ruisleipää. Avokadohan voiskin olla hyvä! Nyt ollaan yritetty syödä vähän rakeisempia soseita, jos se siitä hiljalleen alkaisi sujua.

Pojan suurta hupia on nykyään puristella vanhempien naamoja... Sattuu ihan sikana :) Kai se on kiva, kun isi ja äiti vinkuvat, kun niistä vääntää :)
 
Meillä on Stokken Tripp trapp ja mun mielestä on kyllä hyvä. Käytettynä se saatiin esikoiselle ja oli hänellä käytössä monta vuotta, eli on kyllä pitkäikäinen ja hyvin muunneltava ja kestää aikuisenkin istua.
Oon MaiMein linjoilla FB asiassa, eli haluan säilyttää vielä ainakin toistaiseksi anonymiteetin. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan... =)
Miuku ja pojat
 
Maimei, meillä vauva syö palaruuat niin että möyhentää osan ja nielasee sen. Liian isot palat sylkäsee pois ja jos menee liian syvälle, niin kakoo sen pois. Olihan se aluksi hurjaa antaa vauvan vaan oppia kakoon ilman tukehtumisen pelkoa, mutta nyt ei kakomistakaan tule enää kuin joskus harvoin, jos pala on liian iso eikä mutustu suuhun.
 
Meillä kans suurimman osan palaruuista möyhentää noilla kahdella hampaallaan:D Ei oikeastaan ala kakomaan. Eilen annoin ihan vaan keitettyjä makaroneja, aika tovi siinä menikin,kun niitä yksitellen poimi suuhunsa ja sitten jauhoi ja jauhoi. Mutta viihtyipä yhdessa kohti pitkän tovin tyytyväisenä:p

Meillä kans puristellaan ja purraan kaikkien perheenjäsenten kasvoja. Ja juu sattuu.. Mut kivaa on pikkusella=)

Mulla meinaa oikea rinta oireilla tulehdusta..nytkin piti nousta pumppailemaan vaikka koko muu sakki vielä nukkuu. Toivottavasti ei tästä pahene.:(

Jos lähtis kahvinkeittoon..
-leena ja uni-ukko
 
Tiudeliini: Jaksamisia sinulle! Mulla kans esikoisen aikaan oli tosi vaikee löytää tuttuja. Muutettiin 3 vk ennen synnytystä ihan eri puolelle Suomea miehen työn perässä.. Jotenkin myös se paikkakunta oli sellainen, ettei siellä ollut hirveesti kotiäideille aktiviteetteja. Sitten kun lapsi oli 6kk muutettiin naapurikuntaan ja täällä onkin tosi hyvin toimintaa. Mll ja seurakunta ainakin järjestää kaikenlaista. Toivottavasti sinä löydät jotain kivaa harrastusta teille:hug:
 
Heippa kaikille!! Harvakseltaa enää kirjoittelen mutta juttuja käyn lukemassa :) Tänne kuuluu muuten hyvää mutta yöt menee edelleen ihan päin prinkkalaa. Kopsaan alle tekstin jonka kirjoitin tuonne unikoulu-juttuun. Elias on nyt vähän päälle 7kk, ei hampaita eikä liiku, kun vain pyörii ja vähän pakittaa. Hirmu vähän viihtyy lattialla tai jos viihtyy niin istuen. Kävellä haluaisin vaan ja olla pystyssä. Ja ruoka maistuu enemmän kuin hyvin :))

Ai niin ja luovuttiin kaukalosta jo sen autossa huutamisen takia ja ostettiin Kiddy Guardian Fix-Pro. Eli palkki-istuin. TOSI HYVÄ JA NÄPPÄRÄ, suosittelen!!!!

Joku jutteli matkarattaista, niin meillä Britaxin B-mobilet (eli se ikäänkuin vanha malli) ja olleet tosi kivat, suosittelen niitäkin! En edes harkinnut muita kun nuo näin ja kokeilin!!! :)
Heippa. Tungenpahan minäkin itseni tähän ketjuun. Eli samoissa ajatuksissa pyöritään täälläkin. Poika nyt viikon yli 7kk:tta ja yöllä herätään 5-10krt. Havahtuu pienestäkin ja heti alkaa huuto eli herää sen verran ettei enää nukhada vaan tissiä suuhun ja sitä imutellaan kunnes uni saapuu...Välillä siis ihan syö ja välillä vaan haluaa sen suuhunsa. Nukutaan perhepedissä. Tämä alkoi jo tyyliin synnärillä ja minä pölönä esikoislapsen saaneena lähdin huomaamattani hommaan mukaan, eli tissiä vaan suuhun jotta hiljenee ja saadaan nukuttua (kamalat univelat takana) Ennen nukkui noin.4-5h putkeen ja sit heröili vielä muutaman kerran ennen aamua, mutta parikuisena alkoi tämä jatkuva herääminen. Ja eka herätys tapahtuukin jo noin 15-60min päästä nukkumaanmenosta...Välillä nukahtaa tissille, välillä pullolle ja välillä vaan hytkytellään ja keinutellaan ja laulellaan/hyräillään...Ei osaa nukahtaa yksin(ei oo koskaan osannu/opinnu kiitos siis meidän vanhempien En edes tajunnut tämmöistä opettaa...Mutta aina vaatii syliä ja heilutusta..Vaikka laittaisin sänkyyn ja silittelisin/taputtelisin/keinuttaisin niin huuto vaan siitä tulee ja aikamoinenkin. Ei huoli tuttia. Ei unirättiä/lelua, hermostuu enemmän jo yritän semmoisen antaa. Nukkuu unipussissa ja se selkeesti vähän rauhoittanut häntä. Mutta öisin kun herää niin vaatii tissiä muuten alkaa heti ja äkkiä kamala huuto. Joskus sattuu nukahtamaa sylissä heilutuksiin tissiä hapuillen muttei aina. Mulla niin paljon univelkaa ja niin kertakaikkisen väsynyt, että välillä en edes herää vaan lykkään ikäänkuin tajuttomana sen tissin vaan suuhun ja lamppu sammuu heti molemmilta..Joskus jos nukkuu pinniksessä niin olen nsotanut pojan sieltä pois ja jopa riisunut unipussin tai makuupussin pois ja ottanut vierelle syömään ja tämän tajuan vasta joskus yöllä, että oho...

Musta ei ole poikaa huudattamaan ja siksipä olen tissiä aina suuhun lykännytkin vaan...Nyt se alkaa harmittamaan ja omat voimat alkaa olemaan loppu. Mutta mun energiataso ei riitä unikouluilemaan koska en kunnolla aina herää pojan huutoihin siis herään mutta en niin hyvin että ajatus juoksis ottamaan pojan syliin ja nukuttamaan niin vaan aina huomaamattani ikään kuin sen tissin olen suuhun laittanut, jos joku ymmärtää..
Tuohon kun poika niin pirun herkkäuninen olen miettinyt omaa huonetta??!! Vaikka sydäntä riipii ees sellaista ajatella..(äidin kainalosta pois) Mutta havahtuu kun makkariin menen ja myös miehen kuorsauksiin herää välillä...

En tiedä. Apua kaipaisin mutta en tie olenko vieläkään valmis asian eteen mitään tekemään...Tarttis varmaan saada ensin ite nukuttua muutama yö kunnolla jotta jaksaisin alkaa tuota unikoulua pitämään. Ja mites kun se maito haisee niin oisko helpompaa että isä nousis hyssyttelemään?
Poika ei oo vielä ollu yökylässä tai edes isän kanssa kaksin yötä koska tuo yö niin rankka niin en halua muiden joutuvan sitä kokemaan ja kun olen tissiä tottunut antamaan niin pelkään mikä järkytys se pojalle olisi kun tisua ei tuukkaan. Ja mites jos sellanen yös olisi ettei tisua tulisikaan niin mitenköhän se vaikuttaisi..Jatkaisinko siitä sitä tisuttomuutta vai tuleeko turhaan takapakkia jos seuraavana yönä antaisikin (kuten varmaan osaat rivien välistä lukeakkin niin tiedostan, että olen tosi kiinni pojassa)
 
Haaveilija87: Mä sinne unikouluketjuun olenkin jo omat keinoni laittanut.. Meilläkin siis meni jäbän kans siihen, että max 10 kertaa heräs yöllä ja tissi vaan auttoi. Lopulta olin niin poikki ja kurkkua myöten täynnä tilannetta, että yks päivä vaan tein päätöksen unikoulusta. Mä pelkäsin ihan hulluna sitä huutamista, kun tosiaan vaan se tissi oli siihen asti auttanut.. Mutta mutta eipäs meidän jäbä huutanut juuri ollenkaan. Vaan päin vastoin, ihan kuin hänkin olisi "odottanut" jonkinlaista ratkaisua nukkumisongelmaan. Hän vaan tarvitsi siihen aikuisen apua ja päättäväisyyttä:D Nyt meillä siis nukutaan hyvin. Samalla tavalla olen "kouluttanut" aikanaan nuo kaksi vanhempaakin lasta ja hekin molemmat oppivat tosi pian nukkumaan koko yön. Tsemppiä ja voimia teille unikoulutteluun:hug:
 
Nonnih :kieh: Nyt se sitten saapui pitkän tauon jälkeen! Nimittäin kuukautiset, en ole kylläkään yhtään kaivannut moisia. Vielä tosiaan imetetään, mutta hiukan on jo mietinnässä lopettaminen.....
 

Yhteistyössä