Heippa pitkästä aikaa! Joulun jälkeen ollut aikamoista hulinaa tytön kanssa, varsinkin öisin että kirjottelut vähän jääneet. Meillä nukkumaan menoista tullut yhtä helvettiä, tulee jo parku kun makkariin mennäänkin. En tiedä yritetäänkö liian aikaisin nukkumaan, mietin jos siirryttäisiin kaksiin päikkäreihin niin jos yöunetkin tulisi vähän aiemmin.
Ja yöt muutenkin on katkonaisia olleet pari viikkoa, syö kolmekin kertaa yössä(130ml per kerta) vaikka ei nälkä pitäisi olla. Lienee Leenan toteuttaman unikoulun aika pian. Toivotaan että menisi yhtä helposti...
Meillä menee periaatteessa viisi ateriaa mutta määrät ovat 2kk kiinteiden syönnin jälkeen vieläkin aika pieniä. Ei mene edes desiä kasvissoseita tai puuroa
Hedelmäsoseita kyllä söisi mutta mutta, niitä nyt ei viitsisi antaa joka aterialla... Ollaan lisäksi sormiruokailtu välillä, yritän siedättää itseäni siihen sotkemiseen
Mutta on se ihanan näköistä kun vauva selkeästi nauttii kun saa tutkia ja maistella ruokia. Eilen "söimme" avokadoa, mandariinia, maissinaksuja ja kurkkua.
Kevlarsoul, meillä myös kiukkuisuutta ilmassa ja ihmeellistä kitinää, tuntuu että heti kun jää yksin niin alkaa kitinä mutta sitten ei sylissäkään halua olla. Tällä lyhytpinna-äidillä myös välillä hermot kireällä ja onninaamat tulee molemmille tytöille kun isi tulee töistä
Maimei, meillä myös tuota juuri samanlaista ihottumaa enkä ole onnistunut bongaamaan vielä aiheuttajaa. Porkkanan poisjättö meillä vei isoimmat punaiset laikut muualta kropasta mutta naama välillä satunnaisesti helottaa. Kauraa olen epäillyt. Ja myös meillä nyt innostuttu isistä
Ihanaa. Välillä kitisi koko ajan isän sylissä vaikka näki tätä joka päivä mutta nyt on eri ääni kellossa ja äiti tykkää. Mua jo ahdisti se kun vauva oli niin kiinni mussa, mä en ole ollenkaan niitä ihmisiä jotka nauttivat tuosta symbioosista
Meillä on tuo
Stokken Tripp Trapp (mumma osti kirpparilta) ja en nyt itse siinä vielä ainakaan näe mitään monen sadan arvoista hienoutta
Itse asiassa tyttö on niin aktiivinen ja kova häsläämään että pysyy paremmin paikallaan mummolan perussyöttötuolissa. Mutta ehkä tuo tuoli osoittaa hyvyytensä sitten lapsen kasvaessa.
Facebookissa ollaan ja myös täällä pysytään
Nepula, voisiko sormiruokailun ohelle lisätä vaikka yhden soseaterian vai onko sulla periaate että haluat vaan sormiruokailla? Näin saisi painoa ehkä nousemaan mutta edelleen pitää tuon sormiruokailun pää-ateriointimuotona.
Tiudeliini, toi on kyllä tosi kurjaa jos ei ole äitiseuraa ja on väsynyt
Onko sun paikkakunnalla MLL:N toimintaa? Itse ainakin olen tykännyt heidän kahvilatoiminnasta ja koen erittäin tärkeäksi aikuisseuran, muuten pää hajoaa jos on vaan kotona... Tsemppiä!
Meillä on alettu ryömimään ja kovasti konttausasentoa haetaan. Kaksi hammasta on alhaalla ja ylös odotellaan lisää. Muuten tyttö on jotenkin viimeisen kuukauden aikana selkeästi tullut enemmän omaksi persoonaksi ja äiti tykkää. Mä epäilin jo etukäteen että en ole niin "vauvaihmisiä" ja nyt oon vaan todennut olevani oikeassa, jotenkin nautin enemmän touhuta tytön kanssa kun hän jo ymmärtää enemmän ja on isompi kuin silloin kun oli pieni käärö. Vaikka haikeudella sitäkin aikaa nyt muistelee