Toukovaavit 2011

Heip-pa :)

Täälläkin hieman väsynyt olo. Illalla lähden työpaikan pikkujouluihin, ajattelin tosin vain käydä syömässä ja tulla ajoissa kotiin-ja nukkua kokonaisen yön. Vien neidin kaverin luokse yöksi. Tultiin eilen Viron puolelta, oli ihan kiva reissu. Käytiin Pärnussa päiväreissulla ja oltiin sitten Tallinnan puolella muutama yö. Pärnun hiekkaranta on kyllä upea, mutta muuten paikka vaikutti aika kolkolle. Ei tosin käyty shoppailemassa tai siinä ihan ydinkeskustassa. Miehellä ei riitä hermot.. Ensi viikolla lähdetään koko perhe ruotsinristeilylle ja sitten on vuorossa mummolareissu. Tekemistä riittää, hyvä.

Toivittavasti Tiudeliinin vauva paranee pian ja pääsee kotiin. Tosi kurja tilanne.

Onnittelut piuh ja JA!

Jotenkin jännä tunne, kun sain kuulla että minusta tulee täti! Sisko saa vauvan ensi kesäkuun alussa, joten serkuksille tulee noin vuosi ikäeroa. Vähän kuin olis itse raskaana..hieman hormonihöyryjä vissiin täälläkin :LOL:

Neiti meni nukkumaan, joten taidan käydä nauttimassa piiiitkästä kuumasta suihkusta :)

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!
 
miuku: Joo, kyllä mä tiedän ettei kolhuista niinkään yleensä tule mitään ja päät kestää aika hyvin pienillä vaikka mitä. Tarkoitin siis vääntämistä esim kireämpään paitaan pukemista. Kietaisu bodyyn on helppo vauva pukea mutta taas vähän liian pieneen pullukkaa vauvaa saa joskus vääntää aika lailla. Tai ainakin mä olen "kauhulla" katsonut mun miehen pukemisotteita pojan kanssa. Yksi tapaus on ollut tutulla että tosiaan vauvan käsi on murtunut kun on puettu liian pieneen paitaan käyttäen ymmärtämättä liikaa voimaa. Mies ollut siis pukijana. Muistaakseni vauva oli alle 6kk. Eikä siis mitään muuta syytä löytynyt vauvan käsivarren murtumalle.
Mun mielestä siis kolhiminen/tippuminen ja vääntäminen on kaksi eri asiaa :)
 
Tiudeliinille ja tietty Roopelle jaksamisia:hug:

Nepula: Jospa taapero alkais nukkua kotonakin yhtä hyvin.

Mitäs vielä.. niin, meillä flunssainen pieni mies edelleen. Kurkunpää onneksi jo parempana=)

Kiire..ruokaa perheelle..
 
Täälläpäs on tarinaa!
Taas voimaintoivotuksia teille kovia kokeineille / kokeville! Ai kamala, murtuma... Heti aloin miettiä omia toisinaan aika villejä otteita, kun beibin kanssa lennetään pitkin asuntoa... Mäkin olen ollut siinä luulossa, ettei vauva hevillä särki mene. Mutta eihän sitä tiedä. Eniten mua melkein hirvittää jotkut kovemmat lelut, että jos iskee omaan päähänsä sellaisella. Tästä se hiljalleen alkaa, koko ajan saa varoa, että mitä saa käsiinsä ja mihin iskee päänsä.

Mä olen käsittänyt, että sosiaaliviranomaiset haastattelevat kuta kuinkin aina, jos pienelle lapselle tulee joku onnettomuusvamma. Se on hyvä homma.

Univelka on se, mitä eniten pelkäsin lapsen hankkimisessa, mutta jonka kanssa olen onneksi päässyt aika helpolla. Useampia lapsia jos olisi, niin apua. En voi muuta sanoa. En taida hankkia useampaa... Vaikka onkin vauvakuume..! Niin joo, JA:lle paljon onnea! Onpa jänskää, että jo kaksi uutta raskautta tässä ketjussa!

Me ollaan täällä parhaillaan muuton keskellä. Puolet tavaroista lähti tänään uuteen kotiin ja loput huomenna. Pikkuinen on ihmetellyt meininkiä, ja mä oon haikeillut sitä, että vauvan eka koti jää taakse... :) Tänne se parikiloinen minivauva kesällä saapui... No, hommaa yhä riittää eli eikun pakkailemaan!

Tsempit kaikille, levätkää, rauhoittukaa, halikaa!
 
Juu siis tämä murtuma oli luultavasti tullut siinä kun Roope pari viikkoa sitten tipahti lattialle pyllylleen ja otti käsillä vastaan ja lääkäri totesi, että siitä se murtuma luultavimmin on tullutkin. Koko keho röntgenkuvattiin ja muualta ei löytynyt mistään mitään + silmätutkimukset, verikokeet ja aivojen ultraääni tehtiin.

Nyt sillon yöllä ennen sitä aamua kun mentiin sairaalaan, niin luultavasti lyönyt lujaa kätensä pinnasängyssä pinnoihin ja käsi kipeytynyt siitä.

Mutta oireet loppui pojalla siihen eilen illalla, kun puoliso käytti poikaa sairaalassa kylvyssä. Johan alkoi taas käsi toimia ja nyt poika on oma itsensä :) ! Päästiin tänään siis kotiin.

Juu, olen minä sitä mieltä kyllä että todellakin pitää hakea apua niissä tilanteissa, kun alkaa olemaan sellainen olo ettei todellakaan jaksa.
 
Apua,meillä on täällä ihan villi-ipana:p Siis jäbä oppi eilen ihan kunnolla istumaan ja sit silleen jännästi konttausasennossa "hiissaa" itteään eteenpäin. Ei siis ihan oikein vielä konttaa..mutta kuitenkin ehtii hetkessä ihan joka paikkaan:D
No, yökin meni sitten siinä hommassa, että aina vähän väliä istuttiin ja kiljuttiin riemastuneena tai sitten oltiin konttausasennossa ja pää kolisi pinnoihin:( Ja nukuttiin n. 1.5 tunnin pätkissä, huoh. Jospa ei nyt jäisi tavaksi..

Ihanaa viikonloppua kaikille!
-leena ja duracell-pupu
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Kiirettä on pitänyt ja reissussa oltu, mutta välillä olen ehtinyt lukemaan mitä täällä tapahtuu. Ja kyllä näyttää tapahtuneenkin :)

Meillä on tytöllä taas nuhaa, onneksi jo paranemaan päin. Tosin mulla ja miehellä alkoi nenät vuotaa eilen ja kurkku on karhea. Toivottavasti olo tästä kohenee kun lauantaina olis pikkujoulut. Olis harmi missata ne, varsinkin kun lennot on jo maksettu. Niin kiva kun onkin päästä rillutelemaan, niin kauheaa stressiä pukkaa vaatteista. Mitä ihmettä sitä puetaan päälle nykyään...? :confused:Yritin tuossa ostaa uudet korolliset nilkkuritkin vain huomatakseni etten taida enää osata kulkea koroilla -oho! :xmas: Kun mun selkä on ollut kipeä ja se on nyt nasauteltu paikoilleen (+muut väärässä asennossa olleet paikat jotka johtuneet juurikin selästä), niin jotenkin jalan asento on kai muuttunut sen verran että kävelin kun pahanenkin teini eka korkkareilla. Joudun siis tyytymään vanhoihin kenkiin, mutta pitäis kai treenata niilläkin ennen kuin tuosta ovesta astelee ulos. Huomaa että korot on vaihtuneet mammaloman aikana balleriinoihin ja lenkkareihin :LOL: Korkojen lisäksi taitaa pukeutuminen mennä farkkulinjalle, josko siihen kaapista löytäis jotain fiinimpää oheen. Huoh. On se mullakin murheet. :ashamed:

Hitsi, voipi olla että mulla olis mahdollisuuksia saada osa-aikaista hommaa hoitovaapaalle. En tiedä minkä verran, mutta varmaan sitä ainakin jonkun satasen ekstraa sais kuukaudessa. Se olis hyvä homma, koska voisin tehdä sitä pääosin kotoa ja ajalla ei olisi niin väliä eli illat/viikonloput käy siinä missä arkipäivätkin. Katellaan miten tässä käy. Ehkä tää juttu myös pelastais mut joutumasta takaisin työpaikkaan mikä mua odottaa. Vaikka tästä ei mitään tuliskaan, niin naikista mukavinta on huomata, että kyllä mussa on vielä paloa tehdä töitä :wave: Väliä näyttää vaan olevan sillä kelle sitä tekee ja mitä se on, mutta noinhan se menee. En tule saamaan läheskää samaa 'tuntiliksaa' kuin saan vakihommassani, mutta hommatkin on erilaisia. En ota stressiä tästä, jos tää toteutuu, niin hyvä, jos ei niin sitten keksin jotain muuta.

Mites teillä muilla tuo yösyöminen? Edelleen täällä tissitellään n. kaksi kertaa yössä. Ekaksi yritän aina rauhoitella ja saada takaisin nukkumaan eli katson onko oikeasti nälkä vai ei, silti lähes joka kerta puolen yön ja klo neljän tissit on vauvan saatava. Puoli vuotiashan tuo jo on, mutta erittäin nälkäinen sellainen. Ei kai tässä muuta, mutta pikkuhiljaa pohdin rintaruokinnan jättämistä, varsinkin kun näyttää että mun ehkä pitää alkaa syömään yhtä lääkettä jota ei voi ottaa kun imettää. Kai sitä vois harjoitella pullon lämmittämistä yöllä... Tosin en koe olevani enää päivisin niin väsynyt, vaikka nyt nuhan takia onkin ollut enemmän heräilyä.

Tajusin myös juuri että joulu tulee :O Tuntuu että toukokuun jälkeen on mennyt monet asiat aika sumussa tai muuten vain ohi, mutta nyt ajattelin että joulua ei ainakaan missata eli kai se on alettava pohtimaan ruokia yms. Eilen laitettiin jo valot ulos :D Pitänee myös miettiä missä jouluaatto vietetään... haluaisin olla vain kotona kolmistaan, mutta se voi pahoittaa miehen vanhemmat eli joku kompromissi tähän on kai mitettitävä.

Ja vielä yksi positiivinen asia: parisuhde on menossa parempaan suuntaan! Noh, peitto ei ole heilunut kun ei ole tehnyt mieli ja mahdollisuuksia siihen on ollut niin vähän, mutta pikkuhiljaa nyt on alkanut himot heräämään kun muutenkin menee paremmin :heart:

Nannaliina: oi kun Aapeli on söpö!
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tänne sen kummempia, tulin vaan pikaisesti ilmoittautumaan. Mies lähti tänään viikoksi työmatkalle Lontooseen, joten kiirettä riittää kaksin pojan kanssa, jota ei voi päästää hetkeksikään silmistään: meillä käännytään nopeasti ympäri ja ryömitään - joskin hitaasti. Eilen kokeiltiin ekaa kertaa syöttötuolia, kun leivottiin yhdessä pipareita. Ja huomenna tosiaan loppuviikoksi mummolaan. Tiedossa taas rentouttava bussimatka yksin vauvan, vaunujen ja kolmen kassin kanssa...

Nannaliina: Onpa teilläkin jo ison näköinen poika :)! Mekin saatiin pojasta kerhokuvat ja oli siinä niin ison pojan oloinen, kun istui niin tepevänä rottinkituolissa :O. Hah.

Nepulalle vielä, että hae nyt ihmeessä apua tuohon tilanteeseen, ennen kuin kaikki räjähtää ihan käsiin! Siis oikeasti! Anoppia vaan apuun ja neuvolan perhetyöntekijöitä. Selkeästi teillä taapero temppuilee öisin mustasukkaisuuttaan, olisiko siihen mahdollista vaikuttaa kahdenkeskisillä hetkillä päivisin (jos mahdollista) tai vaikka palkitsemalla siitä, että on jo niin iso ja reipas ja osaa nukkua koko yön? Tänään taas luin lehdessä äidistä, joka tappoi kaksi lastaan. Ei enää tuollaisia otsikoita, kiitos!
 
Meillä on jatkunu sama ralli öisin kun taapero palasi mummolasta :( Voi surkeus! Kuten kevlarsoul tuossa kirjoittikin, mustasukkaisuutta tuo käytös lienee. Oon nyt yrittäny olla enempi taaperon kanssa kaksin ja mies 2 muun kanssa, mutta onhan se vaikeeta kun vauva on niin mussa kiinni vielä. Huomenna juttelen psykologin kanssa tilanteesta, josko apuja sieltä tulis.

Oon kauhulla lukenut tuosta äidistä, joka lapsensa tappoi, todella surullista! Kun hänellä oli vielä lähes samanikänen se vauvakin, niin tuntuu tosi pahalta :( Miten ei lähipiiri huomannut ajoissa että kaikki ei ole hyvin? Tuntuu itestäni että oon onnekas, musta on moni ollut huolissaan jaksamisen suhteen ja apua on tarjottu, kaikilla ei taida olla yhtä hyvin asiat...
 
Neuvolassa käyty, terveydenhoitaja kehui tyttöä pirteäksi ja jänteväksi. Jaloissa on hieman atooppista ihottumaa. Pituus 65cm ja paino 8170g. Hyvässä lihassa on, kuulemma :LOL:

Yöllä ralli jatkuu, onneksi näyttää nukkuvan huutaessaan joten kääntäminen selälleen auttaa aina pariksi tunniksi. Onneksi vatsalleen kääntyily alkaa vasta neljän jälkeen aamulla.
 
Meilläkin oli ihme rallia viime yö: poika itkeskeli kolme tuntia putkeen välillä 00:30-03:30 ja heräsi sitten kuuden jälkeen, taas itkulla. Hoh-hoijaa. Ja siis alunperin heräsi siihen, kun yskähdin kerran vaimeasti tyynyyni... Toivottavasti ensi yönä mummolassa menee vähän paremmin! Meillä tuo tassuttelu ei muuten oikein tehoa, poika kun on sitä mieltä, että jos kerran äiti on siinä, niin kyllähän sitä on päästävä syliin. En haluaisi opettaa nukahtamaan syliin, mutta se on viime päivinä ollut ainut, mikä kelpaa. Muutamat päikkärit onkin nukuttu äidin olalla, siinähän datailet sitten yhdeksänkiloinen vonkale selässä roikkuen :O.
 
Miltei unohdin kanssa, kävästiin viime vkolla 5 k neuvolassa, 7524 g ja 67 cm. Täällä oli muutama rauhattomampi yö, oissayönä vain päätin etten anna siihen rauhattomuuteen enään maitoa, sitten paijailtiin masua ja koriva puolisen tuntia sängyssä, ja neiti rauhottui siihen, tosin aika show`n kerkesi pitämään, ja varmaan naapuritkin heräs, vaikka okt:ssa asutaankin:confused:...No viime yönä ei sitten yöllä herättykkään, vaan uni maistui ilman maitoa 20.30-08.30....Katsotaan mitä ens yönä on luvassa. Noi meidän päikkärit kyllä hakee vielä aikaansa ja ovat mitä sattuu, päivästä ihan riippuen...

JA & Nti 5,5 kk
 
Hellou, jos sitä ehtisi kirjoitella meidänkin kuulumisia. Lukemassa kyllä tulee käytyä tasaisin aika ajoin.
Meillä pikku neiti on flunssassa. Nuhaa, hiukan yskii ja kuumetta oli yöllä. Katsotaan miten jatkuu. Isosiskolla oli viimeviikolla kurkunpäätulehdus. Johan sitä ollaankin oltu tähän asti suht terveitä. Nyt meilläkin yöt on alkaneet olla yhtä itkukohtauksia ja tissillä oloa. En ole jaksanut edes laskea heräämisiä. Jos sitten alkaisi tassutella kun mies jää lomalle.

Liikkuminen on edelleen napansa ympäri pyörimistä. nyt myös hiukan peruuttelee ja kääntyy mahalta selälleen. Pari kertaa yrittänyt mennä konttausasentoon, mutta lysähtänyt mahalleen.

Ciba ja nuppu 5,5kk
 
Nannaliina: Onpas suloinen kuva Aapelista:)

Mikäs meikän toukovaaveja vaivaa, kun niin monella yörallit alkaneet.. Meilläkin taas monta yötä heräilty tosi tiheään. Vaikuttaneeko tuo, kun liikkeelle on lähdetty. Välillä tassuttelu auttaa, välillä taas alkaa hurrrrja huuto, jos en tissille ota. No, se on kuitenkin positiivista, että meidän aamut ovat nykyään alkaneet 6.30-7, eikä 5 jälkeen enää;)

Joulupukin pikku-apulaista leikittiin pikku-ukon kans tänään. Huh, nyt on lähes kaikki lahjat hankittu:D Vielä pitäis isännälle jotain kivaa keksiä. Niin ja pikkuiselle vielä jotain.. Raukka,kun ei osaa olla vailla vielä mitään, niin meinaa unohtua;)

Mutta nyt tenttaamaan ton kolmasluokkalaisen enkun sanoja..
-leena ja pikkutonttu:xmas:
 
kevlarsoul: Onnistuisko toi nukuttaminen niin, että nukutat sylissä ja siirrät muualle nukkumaan, kun on nukahtanut? Meillä poika nukkuu päikkärit sohvalla mun vieressä, nukahtaa joko mun syliin tai sitten käyn viereen syöttämään.

Kyllä se liikkeelle lähtö varmaan on se, mikä öitä rikkoo nyt, kuten leena77 sanoi... Meilläkin heräillään itkeskelemään yöllä, ja poika kovasti tahtoisi kääntyä, mutta kun tilaa ei ole, niin hermostuu. Nukkuu siis edelleen mun vieressäni. Yöllä syödään moneen otteeseen, mutta en kyllä ole ajatellut yövieroittaa.

Kiinteiden syönti ei kauheasti ole edennyt... Annettiin pojalle puoli lusikallista mango-päärynäsosetta (päärynää siis oli syönyt palana aiemmin), niin veti vatsan ihan kovalle. Eli ei soseita meidän pojalle ainakaan vielä, sormiruokaillen jatketaan. Maissinaksut on olleet suurta herkkua, meni semmoinen ihan kokonaan, suupieliin jäi vaan vähäsen.

Meilläkin tosiaan liikutaan vähän, peruuttaminen sujuu ja paljon heijataan konttausasennossa. Kädet tietää mitä pitäis tehdä, samoin jalat, muttei yhtä aikaa. :LOL:

Huh, jotain joulujakin... Lahjamietinnät vielä ihan kesken, samoin kuin joulukortit. Kai sitä nyt sit pitää jotain pojan kuvalla keksiä, että pääsevät kauemmatkin sukulaiset katselemaan. Vaikken normaalisti vauvajoulukorteista niin välitä...

lyrae ja Samuel 5,5kk
 
lyrae, eipä mene meilläkään paljoa ruokaa vauvan masuun, mutta se kai sormiruokailun idea onkin ;) Lähes maidollahan tuo elää edelleen. Yöllä meillä syödään nyt 2-3h välein, mutta oon kyllä huomannut, et välillä se on vaan tissinlutkutusta, nukahtaa siihen melkein heti. Ei taida tämä tapaus lopettaa yösyöntejä puolivuotiaana, vaikka olishan se kiva välillä nukkua koko yön putkeen.

Meillä siirryttiin viimein rattaiden vaunukopasta siihen istuinosaan! Kauanpa neiti koppaan mahtukin, nyt talvivaatteiden myötä jäi tila ahtaaksi ja neiti huuteli aina koppaan laitettaessa niin paljon, että alkuviikosta kokeilin rattaita pelkästään ja siihenpä simahti helposti :)

Ottaako täällä muut vauvalle influenssarokotetta? Meillä piti olla rokotus siihen tiistaina, mutta koska koko perhe on ollu flunssassa, niin siirsin rokotuksen ens viikkoon. Otan taaperolle sen myös. Meillä on vauvalla jo kolmas flunssa tälle syksylle, isommat tuo kerhoista ym pöpöjä koko ajan...

Tänään meiän pikkuinen on tasan puolivuotias neiti!

Meillä mennään peruutusvaihteella, välillä peppu vähän ollu nousussa, mutta tuskin vielä hetkeen edes yritetään konttausasentoa.
 
Meillä ei oteta influenssarokotetta. Ollaan miehen kanssa se päätetty.

Täällä on muuttohommat ollu koko viimeiset 2 päivää kunnolla käynnissä. Roope joutuu huomenna mummolaan viikonlopuksi, on muutenkin ollut nyt kyllä kieltämättä vaikeaa mitään tehdä ja saada aikaiseksi kun Roope on kitissyt niin kauheasti ja ei viihdy oikein mitenkään, kun sille nyt puhkes jo sitten se toinen hammas.

Toivottavasti saataisiin pian muutto valmiiksi, huomenna haetaan uuteen asuntoon avaimet, niin pääsee raajaamaan tavaroita sit sinne.
 
nepula: Joo, sehän tossa sormiruokailussa toki tarkoituksena, että alkaa sopivan hitaasti toi kiinteiden syönti. Tuo sose annettiin, kun itse pistän noita sokeroimattomia pilttejä sun muita jogurtin päälle :ashamed: ja samalla aattelin antaa pojan maistaa sitä mangoa. Pistin lusikkaan ja annoin pojan ottaa lusikan itse, ja suurin osa meni suuhunkin. :)

Meille ei oteta influenssarokotusta, en ole koskaan itellenikään ottanut, vaikka kuulun riskiryhmään. Olen tosin sille rokotteelle allerginenkin, tai että mahdollisuus on, että saan pahan reaktion.
 
Meillä otettiin 2v:lle influenssarokotus ja kyllä olisi tarkoitus ottaa muullekin perheelle.Sairastimme tämän vuoden puolella,alkuvuodesta influenssa B:n ja se oli niin kauhea kokemus ettei ikinä. Olin tosin vielä raskaana ja sain kaupanpäälliseksi keuhkokuumeen,korvatulehduksen ja mitähän niitä vielä oli ja nippa nappa vältin sairaalahoidon. Olin 3 vkoa petipotilas ja siihen sitten vielä toipumisaika päälle,jaiks.
 
Me ei oteta influenssarokotteita. Ei olla niitä koskaan otettu joten ei tuntunut nytkään siltä, että otettais..

Meillä isosisko huomasi tänään, että pikkujäbällä on puhjennut ensimmäinen hammas:D Ihmettelinkin, miksi eilen illalla oli niin kiukkuinen.. Jotenkin ei vaan tullut mieleenkään, että hammas sieltä ois tulossa, kun juuri lauantaina olin tutkinut ikenet eikä mitään merkkejä hampaantulosta näkyny.

Jaahans nyt heräillään..
 
Heips vaan!

6 kk neuvolakuulumisia meiltä tulin kertomaan. Pikku neiti on 71cm pitkä ja painoakin on tullut jo 8,1kg. Me otettiin kans tuo influenssa rokotus. Mä otin sen kans kun mulla on astma.

Meillä mennään vauhdilla takaperin. Sitten tulee huuto, jos jäädään jumiin vaikka olohuoneen pöydän alle tai kirjahyllyyn törmätään. Kovasti tuntuu olevan meno päällä koko ajan. Hampaita ei ole vielä tullut, mutta katoin just tuossa, että ihan kun jotain valkoista pilkottais ikenen alla. Taitaa olla ajan kysymys milloin puhkeaa.

Me oltiin isomman kanssa eilen ahkeria ja käytiin neuvolan jälkeen Tiimarissa ostamassa askartelutarvikkeita joulukortteja varten. Tehtiinkin ne eilen melkein valmiiks. Tänään liimataan vielä pienet kuvat niihin ja sit ovat valmiit. kerrankin olen ajoissa :) Joululahjoja olen kovasti kans yrittänyt miettiä ja ajatuksissa jo onkin melkein kaikki, ne vaan pitäis käydä ostamassa... Tänä vuonna olen päättänyt etten stressaa mistään joulujutusta!
 
Meillä poika oli puolivuotisneuvolassa ja pituutta oli jo 73,5 cm =) Yöt on menneet tosi rikkonaisiksi, pahimmillaan heräillään joka toinen tunti. Olen yrittänyt syöttää mahdollisimman paljon päivällä: aamulla ja illalla puuro, päivällä liha-ateria ja hedelmää sekä paljon maitoa, mutta silti yöllä on nälkä...

Ollaan oltu myös soijamaitokokeilussa ja tuntui että poika oli paljon iloisempi päivisin. Nyt täytyy vielä kokeilla pari viikkoa Nannia.

Joko teillä muilla juodaan nokkamukeista? Meillä menee vielä ihan tuttipullosta, enkä maissinaksujakaan ole vielä aloittanut... Onneksi Matias nukkuu päivällä vielä kolmet päikkärit, joista keskellä päivää kolme tuntia. Nyt olen yrittänyt pitää iltapäikkärit max puoli tuntia, jos se auttais yöuniin. Pinnis siirrettiin keittiön puolelle kun Matiaksen oma huone on vielä remontissa, ajattelin että jos nukkuis paremmin kun isä ei kuorsaa vieressä :ashamed:

Kova vauhti on päällä mutta vielä ei mennä eteenpäin. Selällään kyllä "ryömii" taaksepäin kuin mittarimato. Ja välillä vetää itseään siltaan niin että saa pelätä ettei niska nitkahda...

Mitäs laitatte näillä ilmoilla vauvalle päälle kun nukutatte pihalle? Meillä oli nyt ekan kerran paksu toppapuku ja hikihän siinä oli tullut :(
 
Moips! Pientä taukoa ollut tässä, lukemassa toki olen käynyt. Saimme muutettua, ja vihdoin koti alkaa näyttä asumiskelpoiselta. On aika haastavaa vauvelin kanssa laitella paikkoja! Muistaa, kun joskus muinoin asunnon laittoon muuton jälkeen meni 2 päivää. Nyt on 2 viikkoa kohta mennyt, ja vielä on laatikoita vaikka kuinka...

Beibe on sopeutunut uuteen kotiin tosi hyvin. Nukkuu täällä itse asiassa paljon paremmin. Makkari onkin paljon viileämpi kuin kerrostalossa. Viime yökin meni yhdellä syötöllä klo 04. No toinen oli sitten 7.30, mutta sen voi laskea jo aamuksi. Vaikka noustiinkin sitten ysiltä.

On ollut ihan mukava tutustua lähiseudun äiteihin, täällä kun on tosi aktiivista meininkiä. Ainakin enemmän, kuin Munkkiniemessä. On avoimia päiväkoteja ja asukaspuistoja vaikka kuinka. Oon ollut ihan hämmästynyt, että ilmaistako kaikki! Tosi mukava kyllä, että kun on vain yksi lapsi, niin pääseepä olemaan ikäistensä kanssa vaikka joka päivä, jos äiti vaan jaksaa kulkea. No tietty välillä pitää olla kotipäiviäkin. Ja flunssat pelottavat.

Me ollaan jotenkin kait niin väliinputoajia neuvolaan liittyen, ettei meiltä ole edes kysytty mistään influenssarokotteista. Neuvolaa ei ole tässä edes ollut, kun oli sairaalan kontrollikäynti. Eikä siel mitään puhuttu. Nyt en ole vielä edes saanut otettua yhteyttä uuteen neuvolaan. Jos huomenna!

Vauva yskiikin juuri tänään :( Onkohan flunssa iskenyt?

Meillä ei oikein voi nukuttaa ulkona (tai kävelylenkeillä toki), kun takapihalle ei pääse muuta kuin asunnon läpi ja etupihalle ei näe. En uskalla jättää vaunuja vaan ulos näkemättä niitä koko ajan. Jos joku vaik pöllii koko vauvan! Takapihalle vois tietty hommaa jotkut nukutusrattaat. Mutta nukkuupa tuo sisälläkin.

Meillä kieritään nyt kovaa vauhtia... Saa olla varuillaan meidän sängyssä, hetkessä kierii laidasta toiseen!

Sormiruokailu on alkanut sujua tosi hyvin. Innolla maistelee kaikkea. Piparinkin ennätti sieppaamaan ja oli yhden kulman imeskellyt...! :)
 

Yhteistyössä