Toukovaavit 2011

Nelli: Meillä on ihan juuri tuota samaa venkulointia :O!! Liittyi meillä rintaraivareihin eli jossain vaiheessa tuo venkulointi muuttuu ihan äkäilyksi. Itse olen aina lopettanut syöttämisen, kun se ei enää poikaa näytä kiinnostavan, koska oletan, että söisi edelleen kiltisti, jos olisi oikeasti nälkäinen. Ja kuitenkin paino nousee tasaiseen tahtiin. Öisin meillä syödään nätisti ja tehokkaasti, päivisin syötöt ovat yleensä varsin nopeita ja päättyvät joko tuohon venkulointiin tai ihan vaan kiukkuun. Onhan tämä aika ikävää ja itsestä tuntuu välillä pahalta :(. Oikein nautin, kun poika silloin tällöin syö rauhallisesti silmät kiinni nautiskellen :).. Mutta tämä sählmääninen yhdistettynä suihkutisseihin, niin en todellakaan enää imetä julkisesti, ellei ole aivan pakko!

Meillä syödään aina vaan yksi rinta, ja sekin yleensä jää kesken. Illalla syö molemmista. Maitoa heruu kuitenkin syötön aikana toisesta rinnastakin aina maidonkerääjällinen, joten oletan, että saa toisestakin ihan riittämiin.
 
Eilen illalla palattu viikon mökkireissulta vauvan ja 2 veen kanssa. Mökkireissu meni oikein hyvin tasan siihen saakka, kun lähdettiin kotiopäin, auto hajosi vilkkaan nelostien varteen 10 km mökiltä ja kotio oli matkaa reilu 100 km :( Oli muuten "pikkasen" hauskaa viettää 4,5 h tien vieressä, soitella vakuutusyhtiöön, hinausautoja, tilataksi kotiin... ja tietenkin väsynyt taapero ja vauva huutaa ahdistustaan kaiken keskellä. Ihan olin pikkasen onnellinen kun viimein kotitalon oven avasin! Mies ja 4 v poju on kaameassa flunssassa täällä kotona, siitä huolimatta mies meinasi lähteä kohta puoliin kattomaan mikä siihen autoon tuli (hinattiin hänen kaverinsa luo jossa voi korjata...), eilisillan alustava arvio oli että moottori kosahti. Tää on siis jo kolmas kerta kun tuo auto jättää mut tien varteen tänä vuonna! Ja joka kerta jouduttu tilaan ulkomailta osia ja mä ollut autoton monta viikkoa. OTTAA PÄÄHÄN, todella paljon.

Noh, lukasen läpi mitä muille täällä on tapahtunut viikon aikana...

nepula ja tytteli 3 kk
 
Nelli ja kevlarsoul: ihan samaa täälläkin, oon tulkinnut sen joko kylläisyydeksi tai väsyneisyydeksi, yleensä onkin jompaa kumpaa. Eilen ennen mun jumppaa vauva oikein suuttui, kun koitin antaa tissiä, oli just syönyt paljon sosetta eli varmaan maha ihan täynnä. Iltanukutuksessa taas usein tempoo itseään kaarelle ja samalla nänni irtoaa, mutta se ei ole yleensä äkäistä, joku ihme pakkoliike vaan.

Leffassa oli oikein mukavaa. Ovella olin että ou mai gaad, kun meno näytti aikamoiselta hulabaloolta, mutta kun meni sinne ylemmäs riveille, niin ihan oli rauhallista ja elokuvaa pystyi seuraamaankin. Toki taustanauha oli vauvojen jatkuvaa huutoa, mutta siihen tottui tehokkaasti :) Oma vauva nukkui vaan puol tuntia, mutta muuten katseli kiltisti elokuvaa ja ympärilleen, söi ja leikki viereisen vauvan kanssa. Mennään uudestaankin! Paljon puhuttu tuotelahjakassi kyllä kummastutti, laihat oli eväät (1 pilttipurkki), mut eipä se nyt pääasia... Elokuva ei mun makuun kyllä erityisemmin ollut, mutta ehdottomasti parempi kuin ei mitään! Googlasin ja löysin myös Kallion kirjaston babybion sekä Sellon ja Kino Tapiolan, noissa kaikissa selkeästi muitakin leffoja kuin romanttisia komedioita, Sellossa esim. seuraavaksi Pussikaljaelokuva. Menossa ollaan! :)

Me oltiin kantorepulla leffassa, kuten kaikkialla muuallakin tätä nykyä. Vaipanvaihtopistettä ei käytetty, eikä mikroa, mutta tuollaisiakin oli. Ja alhaalla lattialla leluja ym. Eturivi olikin suosittu sellaisten keskuudessa, joilla oli jo konttaavia/käveleviä muksuja. Sieltä ei kyllä varmaan elokuvaa oikein näe, kun tuo ykkössalin kangas on niin suunnaton.
 
Meillä taitaa hammasta pukata. Eilen Matias sai niin kamalan huudon aikaiseksi illalla että olin melkein lähdössä jo akuuttiin. Onneksi sitten supolla rauhoittui edes vähäksi aikaa. Yö menikin sitten paremmin, mutta nyt on taas levottomuutta ilmassa.
Ja kas kummaa pieni hampaantynkä pilkottaa alaikenessä, mutta ei tule pihalle :(
Meillä aloiteltiin kans kiinteiden maistelua mutta se taitaa nyt jäädä tauolle tämän hammashässäkän ajaksi. Ehkä jotain hedelmäsosetta vois kokeilla.
Nilkassa on atooppista ihottumaa (neuvolan mukaan atooppista), polvitaipeessa ollut on nyt hävinnyt. Pelkään edelleen kovasti maitoallergiaa, varsinkin nyt, kun Matias on niin rauhaton: sätkii ja potkii ja taivuttelee päätään ihme asentoihin :( Toisaalta, eikös tässä iässä alle viikko 4 kk ole joku kasvupyrähdys olemassa.
Rintaraivareista kun puhuitte niin mieleen tuli että meidän korvikelapsella on ihan sama, tosin vaan pullon suhteen. ENsin hirmunälkä mutta sitten vaan leikitään ja pyöritellään sitä tutin päätä :D
Jokos teillä on kovasti rytmiä päivissä? Olen aika hyvin saanut nyt toimimaan sen että 11-13 nukutaan, sitten 15-16, sitten taas 18-19 jolloin lähden vaunuttelemaan.. Illalla uni tulee yhdeksän maissa ja yöllä on kaksi syöttöä. Välillä oli vain yksi mutta nyt taas tarvii kaksi.
 
Heipä hei! Neuvolakuulumisia ja vähän muutakin.

Meillä oli eilen se 3kk neuvola ja hienosti on neiti kasvanut. Nyt on 63,5cm ja 5,860kg. Oli koko neuvolan ajan oikein reipas tyttö. Kun rokotukset annettiin, neiti itki vain jälkimmäistä piikkiä vähän, ensimmäistä ei edes huomannut. meille tuli kyllä noista kuumetta :( Viime yö oli sitten semmoinen kun kuumeisen vauvan kanssa on. Neiti heräs parin tunnin unien jälkeen ja oli kiukkuinen kun ampiainen. Sitten vaippa vuoti peiton märäksi ja toiset peitot oli tietty isoveljen huoneessa :headwall: Hätä keinot keksii... Kun sain tytölle vaipan vaihdettua ja supon laitettua sekä syötettyä (hommiin meni kaksi tuntia), kääräisin neidin pyyhkeeseen ja niin hän nukkui kun tukki seuraavat 3 ja puoli tuntia. Jess! Oli isoveljellä aamulla kumma ilme kun kerroin pikkusiskon nukkuneen pyyhkeessä yön :LOL:

Meilläkin pikku neiti välillä venkuloi tissillä. Usein se on kylläisyyttä tai sitten on massu tosi kipeä. Sitten vaan lopetan syötön ja kantelen tyttöä vähän aikaa. Hän saattaa huutaa koko ajan tai rauhoittuu heti. Sitten kun neiti on rauhoittunut, otetaan syöminen uusiks ja sit yleensä se onnistuu rauhallisesti.

MaiMei, tuo leffajuttu kuulosti hauskalta. Pitäis kai joku kerta lähteä semmoiseen kun mies on töissä niin meillä olis jotain tekemistä Espoossa eikä tartteis ajella edestakaisin. Voin kuvitella kun on tupa täynnä vauveleita, meno on just niin "villiä". Mut se on elämää ;)
 
Meillä puhkes tänään eka hammas jota se on jo viikkoja vängänny. Hankasin hammasharjalla Roopen ikeniä, kun tuo raukka ei ite vielä sitä osaa, niin sitten alko kauhea huuto ja nyt on hampaanpää näkyvissä :).

Meillä katsellaan tällähetkellä lastenohjelmia, kohta alkaa pikku kakkonenkin :).

Yhdistelmärokoteesta, pneumokokkirokotteesta ja rotarokotteesta tuli kauheat oireet Roopelle. Kiukkuisuutta, väsymystä ja maha sekaisin. Oli myös kuumetta, voi toista.
Nyt ei kuitenkaan enää ole kuumetta, taisi oireet mennä ohi kun on niin pirteä :).
 
kevlarsoul: Meillä on just sama tilanne kuin teillä. Suihkutissit mullakin ja sit kun poika päättää vetää rinnalla raivarin, ni maidot vaan lentää. :(

Muutenkin tänään ollut syönnin kannalta tosi huono päivä. Tissit puol päivää ihan maidosta pakkautuneena ku poika ensin tilaillu maitoa ja nyt ei päivällä suostunut syömään melkein ollenkaan. Puolväsynä sain "huijattua" syömään vasta.

Vauvakinosta: Olin vaunujen kanssa liikenteessä, eikä olis kannattanut. Kauhea jono hissiin. :D Ja kantoliinassa tuli poika kuitenkin sieltä pois kannettua. Tavaroiden kuljetukseen vaunut on kyllä kätevät. Me ei myöskään käytetty vaipanvaihtopistettä tai mikroa, kun tissimaidolla mennään ja "omalla paikalla" vaihdettiin vaippaa.

MaiMei: Me istuttiin siinä lattialla alhaalla. Ihan hyvin siitäkin näki valkokankaalle. :) Välillä toiset vauvat konttas / käveli katselemaan Samuelia, mutta ei paljoa haitanneet. Kiitos muuten vinkistä, että tässä "lähiseudulla" olis muitakin vauvakinoja. Vaikka espooseen meiltä vähän enemmän jo matkaa.

Samuel oli tosi nätisti leffassa, vaikka valvoi kyllä koko ajan. Istui mun sylissäni puoli-istuvassa asennossa ja välillä löllötteli lattialla lakanan päällä vatsallaan. Katseli hyvin intensiivisen näköisesti leffaa. Kun syötin, poika käänsi koko ajan päätään leffan suuntaan niin että tissi lähti suusta. Piti sitten kääntyä sivuttain, jotta poika pääsi syömään ja katsomaan leffaa samalla. :D Ja ollaan kyllä uudestaan menossa, oli hyvä kokemus. :)

Tiudeliini: Auttaako toi hammasharja jotenkin hampaan tuloa, vaiko kutinaan?

Huh, pari päivää ristiäisiin. Pitäisi leipoa kakku ja tehdä koristeet. Ja ens viikolla alkaa perhekerho. :)

lyrae ja Samuel melkein 3kk
 
lyrae Kaippa se auttoi myös siinä hampaan tulossa, mutta tykkää tosi paljon kun hankaa sillä hammasharjalla. Ei tykkää puruleluista, mutta ihme kyllä tykkää että jos sormilla hankaa tai hammasharjalla. Kaippa nuo purulelut maistuu sit kamalille.
 
lyrae: hyvä tietää, että leffateatterin edestäkin näkee, kun mäkin jo mietin, että mitäs sitten, kun poika ei enää malta olla yhtään paikallaan. Omat lelut vaan mukaan jne. :) Vaunuarmeija hisseille olikin melkoinen! Mä oon toistaiseksi reppuillessa huomannut, että kovin paljon kamaa ei tarvitse olla mukana, siis ylipäänsä kaupungilla. Pari vaippaa, vaihtoalusta, harso, ruokapurkki, lusikka, helistin/joku lelu, omat kamat mahtuu hyvin olkalaukkuun. Ja repun kanssa kun saa liikuntaa/treeniä ja mahtuu hyvin sateenvarjonkin alle, niin olenkin oikeastaan miettinyt, että mihin vaunuja edes tarvii... :) No siihen tietty, että pääsis bussissa/ratikassa ilmaiseksi! :) Kyllä mulla toki aina yksi muovikassillinen jotain yleensä palatessa on matkassa, mutta sen on jaksanut hyvin kantaa. Jos vauva ei tahdo olla repussa (harvoin näin on, kun osaa nykyään sieltä kuikuilla hyvin maisemia), niin reppu voi sitten roikkua vyötäröllä.

Sanoinkohan mä jo täällä, että neuvolan täti sanoikin, että voitais alkaa ilman koppaa kokeilla vaunuja. Et ihan puoli-istuvaan asentoon jo, jotta näkisi paremmin eikä tylsistyisi. Täytyy testata, kunhan alkaa taas haalarikausi. Tuntuu, että ilman haalaria on liian pieni siihen istumatilaan ilman koppaa.

Tää viikko on uskomaton taitojen kehittymisen viikko! Tiistaina nauraa hörötti ääneen ekan kerran ja sen jälkeen on nauruja tullut joka päivä, keskiviikkona kääntyi ympäri ja sitä onkin sitten harjoitellut koko ajan sen jälkeen, alkuviikosta alkoivat soseet maistua ilman makeutushedelmää, eilen ryhtyi oikein tosissaan tarrailemaan esineisiin ja viemään niitä suuhun ja tänään on aukonut ihan eri tavalla suuta lusikalle - ja myös oppinut sulkemaan tiukasti suun, kun ei sapuska enää maita. Good boy! :heart:

Taiteiden yössäkin piipahdettiin, katsomassa ihmisvilinää ja shoppailemassa ensimmäinen muki. MAMin taikamuki, tosin en tiedä miten tuo siitä osaisi ikinä juoda. Itse kun kokeilin, niin siitähän pitää imeä tosi lujaa, että mitään tulee. Jos ei osaa imeä tuttipullosta, niin osaako sit tuostakaan..?

MaiMei + poikanen n. 5,5kk (3,5)
 
Meillä on ollut kanssa kehitysten viikko!

Ensinnäkin just ennen reissua vauva vaihtoi unirytmiä ja nyt mennään niin, että
21 maissa yöunille tissinsyönnin jälkeen
05 herää syömään 5 min ajaksi
08 herää syömään 5 min ajaksi
isot lapset herää 8-9 välillä ja vauvan herätän viimeistään 9
10-11 välillä tissiä ja sitten päikkäreille
12 maissa herää, seurustelua, tissiä
14 maissa unille ja siitä vaihdellen unipätkiä 30 min-1,5 h aina 19 asti, välillä seurustellaan ja syödään
19 jälkeen on hereillä aina unille asti, tissitellään tarpeen mukaan

Meilläkin tartutaan jo millon mihinkin, vaatteisiin ja harsoon lähinnä. Kova huiske on käsillä. Kääntyillyt ei ole vielä, mut mahallaa lattialla viihtyy. Kääntää myös pään kun kutsuu nimeltä häntä ja isompien lasten touhuja seuraa ja nauraa ja hihkuu heille :)

Vaipoista, meillä käytössä Pampers nro 3, Liberot, Lidlin merkki ja Pirkka myös testattu mutta ei toimi meillä.

Hoito-ohjeita ei ole mulle kukaan jaellut, kaipa siksi kun jo kolmas kyseessä :D Luulen osaavani jo jotakin... :LOL:

Töihin aion palata vuoden päästä syksyllä tai itseasiassa etsin uuden työpaikan. Lapset menee hoitoon joka tapauksessa silloin, olin töissä tai työtön, kun entinen pulju meinaa lopettaa ens keväänä kun jatkajaa ei löydy (=uutta pomoa). Töiden haun alotan jo keväällä, joten jos ennen syksyä natsaa, niin mies jää kotiin hoitaan. Se olis intoa piukassa päästä koti-isiksi heti kun mahdollista :)

Jassoo, mentävä on...

nepula ja vauveli 3 kk+
 
^kävin kurkkaamassa blogia, tuli ihan oma nuoruusaika mieleen :) On se jännä miten eri ikäsinä ihmiset hankkii/saa ekan lapsensa, vaikka vaikuttaahan siihen sekin, että on löytänyt sen sopivan miehen :)

Meiän autonkorjausprojekti on edennyt: kohta meillä on 2 Voyangerin raatoa, joista yhdistelemällä koitetaan saada yksi kelpo ajopeli :LOL: Taas saa mies purkaa ja fiksata ens viikon... Oon kyllä miettiny onko tässä mitään järkee pitää 2 autoa joista toinen hajoo vähän väliä, mutta kun on asuinpaikkansa ja lapsilukunsa valinnut tämmöisiksi, niin ei auta...

Aijuu, vauveli innostu eilen käsillään leikkimään sellasella hippohelistimellä, joka ei kaadu lainkaan, pysyy pystyssä kun huitaseen. Jo oli hauskaa! Muutenkin kattelee käsiään siihen malliin, että onko nää mun vai kenenkä :D
 
Voih, meillä sairastetaan :( Pikkuisella on eka flunssa. Kova yskä ja silmät rähmivät. Mulla itselläni on ihan sama, tai ei silmissä mitään, mutta sellainen puuskittainen yskä. Oireet alkoivat meillä kummallakin perjantaina. Kuumetta ei ole, ja pieni on ihan iloinen, tosin yöllä, kuten nyt, yskänpuuskat aiheuttavat levottomuutta, vääntelehtii ja puoliheräilee usein. Voi pikkuista.

Huomenna meillä olis sairaalan kehityskontrolli, mutta eipä me varmaan voida mennä sinne muita keskosia sairastuttamaan. Lääkärillä tosin muuten ehkä täytyy käydä ja paikka saattaa olla sama, täytyy soittaa aamulla.

Tarttuikohan tuo sieltä elokuvista... Onhan se vähän riskiä lähteä tuollaiseen massatapahtumaan, kun vielä keväällä kaikki sellaiset olivat jyrkästi kiellettyjä, mutta eipä kai ikuisesti voi varjella ja toisaalta itse jo tuppaa keskosuusasiat unohtumaan, kun jäbä on niin "iso". Toivottavasti menee pian ohi! Omalla kohdalla ainakin tuntuis olevan kevyttä sorttia, mutta lapsilla kai menee niin helposti silmiin ja korviin nää flunssat.
 
Noniin, poika on nyt kastettu! Käyttäytyi ristiäisissä oikein hienosti, vieraiden aikana ei oikeastaan edes kitissyt juurikaan. :)

Kakkukin pysyi kasassa, laittelen tänne kuvaa myöhemmin. Kiitos vielä Chira vinkistä koristeluun. :) Vihreät kengät oli meillä kakun päällä. Koristelin kakkua myös pursottamalla kermavaahtoa, ensimmäisen kerran koristelin pursottamalla ikinä. Yllättävän hyvä tulos siihen nähden.

Huomenna olisikin ekan kerran perhekerhoa, jee. :)

MaiMei: Voi ei, paranemisia! Toivottavasti menisi nyt tuolla ohi, eikä mitään enempiä tulehduksia kehity.

lyrae ja Samuel vähän vaille 3kk
 
Viimeksi muokattu:
Morjensta uuteen viikkoon!

Mäkin käyn jossain vaiheessa tutkailemassa teidän blogeja, nyt en ehdi ajatuksella lukea :)

Kerhot alkaa meilläkin tällä viikolla ja sen myötä tulee lisää rutiineja viikkoon.

Paranemisia Maimeille ja poikaselle!! Meillä oli esikoisella aikoinaan joka kuukausi flunssa. Ei paha, mut aika inhottavaa oli. Ja olin silloin ihmeissäni, et miks joka kuukausi on uus flunssa ku kuitenkin imetin. Sen jälkeen ei ookaan sitten ollu ku kaks kertaa kipeenä ja nyt siis ikää vähän yli 3 vuotta. Ei sairastunu kertaakaan vaikka aloitti aikoinaan päiväkodinkin.

Meillä vauva on löytänyt vihdoin ne varpaat. Tähän asti pitäny vaan polvista kiinni. Ja käsiään tosiaan ihailee pitkiäkin aikoja :D

Nyt on taas mentävä!!

Jadey ja pikkusisko 3,5kk
 
Ja uusi viikko alkakoon.

Tätä viikkoa on odotettu, pääsen nimittäin toivon mukaan viikonloppuna ekan kerran vuoteen herkuttelemaan :) Torstaina siis sappileikkaus ja sitten odottaa normaali elämä, vihdoin. Kyllä sitä kummasti on kestäny vaikka viimeiset viikot syönyt vaan perunaa, kanaa, tomaattia ja salaattia. Mutta viikonloppuna avaan skumppapullon ja syön jäätelöä ja suklaata:D

Vauvalle kuuluu muuten ihan hyvää mutta alkanut raivoamaan tissillä. Täällä siis myös yksi hankalasti syötettävä. Ja sitten väsyneenä alkanu huutamaan sänkyyn laitettaessa. Voisikohan olla refluksi vaivaa kun pulauttelee aika paljon?? Naama punaisena "örisee" ja selvästi kurkussa maitoa seilaa:(. Tissillä ottaa tissin suuhun mutta heti kun maito ehtii suuhun niin saa raivarit. Aamulla suö hyvin kun on vielä puoliunessa, mutta muulloin melkoista taistelua. Paino silti noussut hyvin, kotivaa'alla jo 7,3 kg kun 2 kk neuvolassa oli 6,3. Kaipa tätä tarvii vaan jaksaa, toivottavasti alkaa helpottaa sitten kun siirrytään kiinteisiin.

Muuten aivan ihanasti sujuu, tyttönen nukkuu n. 22-06 heräämättä. En edes tiennyt että tällaisia vauvoja on olemassa:heart:. Kovasti tohottaa leikkimatolla, lelut saa kyytiä ja äani nousee kun huutelee leluilleen. Ihan hyvin viihtyy mahallaan ja selällään, ei ole vielä kääntyillyt. Sen verran tuota vararengasta että kääntyminen ottaa aikansa:p

Itse huomenna menossa vauvan kanssa babybicciin, hauska nähdä muita äitejä ja vaaveja. Niin huono kunto itsellä että varmasti ihan puhki tuon jumpan jälkeen. Melkein salaa toivon että typy vähän kiukuttelisi siellä että pääsen välillä lintsaamaan liikkeistä:ashamed:

Nyt muihin hommiin kun tytsy nukkuu!
vattula ja typy huomenna 3kk
 
Viimeksi muokattu:
Kiva blogi, kevlarsoul! :)

Meillä yhä flunssassa, mutta ilmeisesti selvitään aika vähällä. Muskari jää kyllä tänään väliin, harmi :( Ja aurinkokin ilmaantui, kun toivoin, että olis oikein oikein sateinen ja kurja päivä. Uloskaan kun nyt ei viitsi, pikkuisen silmät rähmivät niin. Saatiin silmätipparesepti, mutta odottelen vielä tippojen kanssa, kun ei ole välttämättä kuitenkaan silmätulehdus kyseessä, vaan vain flunssan takia vuotavat silmät.

Eilen olimme sitten kuitenkin kehityskontrollissa, saimme luvan mennä sairaanakin. Mikä on kyllä vähän hurjaa - onneksi en tiennyt silloin, kun muksu oli K7:lla, että viereisestä ovesta meni sairaitakin mahdollisesti... Avopoli kun oli ihan K7:n naapurissa tai tavallaan samassa tilassakin. No, kuitenkin, poikanen oli hyvin pirteä ja tapansa mukaan esitti parhaat puolensa vieraille ;) Painoa oli nyt 6415g ja pituutta 61,5cm. Fysioterapeutin mukaan hyvin kehittynyt, ei mitään moitittavaa. Kun nyt kääntyy koko ajan vasemmalta puolelta mahalleen, niin oikeaa sitten vaan painottamaan myös. Aamupuuro saatiin ohjeistukseksi aloittaa, eli sitten on neljä ruokailua päivässä. Aivot kuvattiin, kuulemma hyvältä näytti. Verikokeiden tuloksia ei vielä tiedetä. Voi kun pieni huusi, kun otettiin suonesta verikoe :( Se kesti vielä niin kauan. Onneksi tutti vähän auttoi, vaikkei muuten sitä syökään. Sen jälkeen nukahti niille sijoilleen, urhoollinen pienokainen.

Lääkärin mukaan korvat oli ok eikä keuhkoissa ollut rahinaa, joten ei muulle lääkärille nyt tarvetta, ja ehkä tuo pienen yskäkin on menossa jo parempaan suuntaan. Oma oloni on kyllä kahta kauheampi, mutta se kummasti unohtuu, kun on huolissaan pienestä. Unohtuu ehkä niinkin hyvin, että unohdan hoitaa itseäni... No nyt mennään vähän pötköttelemään.
 
MaiMei onks teidän poika ollu lastenklinikan K7:lla? Meiän poitsu oli siellä myös, aivan ihana paikka ja mielettömät hoitajat :heart: Meillä jatkohoito oli jorvissa ja kontrollit myös.

Meillä yöt ollu nyt aikas katkonaisia, poika ähisee jatkuvasti ja pyörii ympyrää. Unissaan on kumminkin, mut ite en osaa nukkua. Johtuiskohan hampaista, yks tullut läpi mut nyt tekee kolmea kerrallaan ja syöminen varsinki lämpimän ruuan tai puuron on tosi hankalaa.

Muuten menee hyvin, uskomaton nauraja tuo on, ei tarvi ku naamaansa näyttää niin kauhea hekotus :D

Ai niin piti kysyä et vierastetaanko teillä? Meillä alkanu vierastaa eniten paikkoja mut myös joitain ihmisiä. Neuvolan täti sano, et normaalia 3kk mut ei mul ikinä aikasemmat oo näin pienenä alottanu :O
 
Kevlarsoul; On tosiaan kivan oloinen bloginalku! :) Itsekin tulee lueskeltua aika paljon ja kiva saada siten myös vinkkejä hyvistä kirjoista. Ite just alotin Anna-Leena Härkösen Loppuunkäsiteltyä, vaikuttaa olevan kyllä hyvä, ainakin mukaansatempaava, vaikka onkin raskas aihe.

MaiMei; Pikaista paranemista pojulle!!!

Joskus miettinyt itekin tuota blogia, kun kirjoittaminen on aina ollut mun juttu, runoista laulunsanoihin ja tarinoihin. No ehkä joku päivä...

Meidän pieni oli tänään ekaa kertaa merellä! Ihmeen hyvin pelastusliivit istu päälle, ei hukkunu niihin ollenkaan, niinku olin kuvitellu. Tosin tuo on jo aika isokin... :D

Täällä kaikki onneksi hyvin, poika on todella iloinen ja rento tapaus!

Miuku ja poju vähän vajaa 3kk.
 
Viimeksi muokattu:
heitu: joo, poikanen oli ekat 8 päivää elämästään K7:n ykköshuoneen ekassa kirahvikaapissa :) Kyllä oli aina sydän syrjällään kurkata siitä ovensuusta, että heiluuko käsi ilmassa. Yleensä heilui :) Ihania hoitajia TODELLA!!! Poikasellakin oli aika monta hoitajaa siinä, mutta kaikki (paitsi ehkä yksi vähän vanhempi naisihminen) olivat ihan mahtavia. Nytkin olis kovasti tehnyt mieli käydä moikkaamassa, vaikka sen verran vähän aikaa poika siellä asui, etteivät ehkä enää muista... Tykkäsivät kyllä pojusesta kovasti, oli kuulemma ihan ylisöpö. No tietty :)

Meillä ei vielä vierasteta, tosin vähän pitempään saattaa vieraita katsoa, ennen kuin hymy leviää kasvoille. Muutamia tuttuja on kyllä, joille hymyillään heti paikalla, vaikka aikaa näkemisestä oliskin.

Eilen aloitin vauvalle silmätipat, kun rähmiminen vaan jatkui pahana. Nyt ehkä hieman parempi, vaikka aamulla saikin liotella, että silmät aukesivat. Molemmilla on yskä vielä kova, kuulostaa ihan samanlaiselta. Menispä nyt pian ohi... Eilen höyryhengiteltiin suihkuhuoneessa.

Parisuhteessa kärvisteleville
: joo, sellaista se tuppaa olemaan... Ja kun on vauva, niin jotenkin selkeämmin huomaa miehen puutteet. Ok, törkeästi ehkä sanottu, mutta siis kun on pieni hoivattava, johon "tuhlata" hellyyttä, niin miehen ääliömäisiä piirteitä ei niin helpolla katso sormien välistä, jotenkin. Ja vaikka sanotaan, ettei ekan vauvavuoden aikana saa erota, niin onhan siinä se puoli, että vaikeilla hetkillä nimen omaan huomaa, kuinka toinen tukee vai tukeeko ollenkaan. Toisaalta oon itse huomannut, että miehet nyt vaan usein on miehiä, eikä ihan hirveästi kannata vaatia :) Ne tsemppaa, kun siltä tuntuu, ja sen kyllä sitten huomaa, mutta harvoin tulee luonnostaan. Tai siis on niitäkin miehiä PALJON, joilla tukeminen ja hoivaaminen tulevat luonnostaan, mutta PALJON on niitäkin, joille pitää hieman vääntää rautalangasta asiat. Meillä mies on aina lopen uupunut, kun on tunninkin ollut vauvan kanssa, mutta kyllä se senkin sitten ymmärtää, että mulla on raskasta. Itse ei silti kykene, kuin siihen tuntiin, maksimissaan vajaaseen kahteen... Syksymmällä aion kyllä lähteä kavereiden kanssa ulos syömään jne. ja sitten saattaa mennä kolmekin tuntia. Saa luvan kestää! :)

Voi prkl, tuo työns nyrkin niin syvälle kurkkuun, että laattas näköjään lähes kaiken aamupuuron potkupuvulleen... VAUVAT!! :D
 

Yhteistyössä