More the merrier eli tervetuloa uudet!
Viihteellä olosta on ollut juttua ja jos sellaiseksi lasketaan pienet päiväkännit shoppailureissulla, niin sitten ole ollut viihteellä
. En ole vuosikausiin käynyt iltasin/yöllä baareissa kuin max 2 kertaa vuodessa joten sellaista en edes osaa kaivata. Enemmän mun mieleen on kalsarikännit ystävien kanssa tai lauantainen aamubrunssi skumpalla kavereiden kanssa ja siitä sitten luonteva siirtyminen shoppailun (ja mahdollisen välivirkisteen) kautta kostealle lounaalle. Eka kerran neidin syntymän jälkeen tein näin kun vauva oli 6 viikkoinen, tosin silloin kolme juomaa riitti hiprakkaan vaikka ne nautittiin useamman tunnin aikana... ja joku aika sitten olin taas. Kiva päästä juoruileen, mutta on se kiva tulla takaisin kotiinkin. Eipä tuota vettä väkevämpää ole kyllä juuri tehnyt mielikään, mitä nyt yhden siiderin tai pikkoloskumpan olen saattanut viikonloppuna ottaa.
Kakka-asiaakin on sivuttu ja olen todennut meillä asuvan panttaaja :O. Ennätykset tuli just: oli kakkaamatta kahta päivää vaille kaksi viikkoa! Ihmeen vähän asia tuntui vaivaan...parina viimeisenä päivänä oli kyllä masu jonkin verran kipeä ja pierut haisi ihan kamalalle! Oltiin kyllä annettu luumupilttiä teelusikallinen noin joka toinen päivä, mutta siitä ei ollut näköjään mitään iloa. Lisäksi annoin kerran Levolacia, mutta eipä sekään saanut mitään aikaan, koska satsit tuli vasta kahden päivän päästä sen annosta. Kai se on uskottava, että meidän tytsyllä maito sitten imeytyy tosi hyvin tai jotain.... ei neuvolassakaan ole olleet yhtään huolissaan eli normaalia kai sitten.
MaiMei: Helpoista/vaikeista vauvoista sen verran että kun se sun kaverin vauva syö tunnin välein ja vaatii vain tissiä, niin kuulostaa just siltä mitä meillä oli kun vauvalla oli maha kipeä. Eli kun maha oli kipeä, niin tissi lohdutti ja sitten taas jatkuvasta syömisestä johtuen masu oli kipeä eli kierre valmis kun maha ei saanut 'levähtää' koskaan. Silloin saatiin ohjeeksi venyttää syömisväli 2-3 tuntiin ja se onnistui tutin ja mahahieronnan avulla. Ihan parissa päivässä alkoi helpottamaan (niin ja tietty mun maidoton ruokavalio auttoi kans) ! Tottakai oli huutoakin, mutta silloin vain kanniskeltiin ja lohdutettiin. Ennen tuota olin ihan varma että meillä on ns vaativa vauva, mutta kun mahaongelmat on pois, niin sanoisin että jo helpoksi.... noh, edelleenkään ei meinaa nukahtaa muuta kuin sylissä ja yleensä itkun kera, mutta kun ei ole väsynyt eikä nälkäinen niin jaksaa möllöttää sitterissä/lattialla välillä jopa itsekseen, kunnes tylsistyy ja varoittaa että ellei kohta aleta viihdytyshommiin, niin täältä lähtee.
Meillä
nukutaan Vaavi-sängyssä meidän sängyn vieressä tai sitten meidän välissä. Suurimmaksi osaksi kyllä nykyään omassa sängyssä, koska silloin itse nukun paremmin. Tosin se ihme tuhina ja meininki aamuyön tunteina meinaa kyllä pitää mua hereillä. Vaavi-sängyn palautus olisi tuossa kuukauden päästä ja oon vähän mietiskellyt että vauva muuttaa nukkumaan pinnasänkyyn omaan huoneeseen kun se ei oikein mahdu meidän makkariin. Vähän huoletaa yösyömiset tämän järjestelyn kanssa, mutta eihän väliä ole kuin muutama metri kävelyä. Tosin viime yönä mulle tuli sellainen olo että en raaski laittaa noin pientä omaan huoneeseen ja ehkä pikku järjestelyillä pinnis saadaan just ja just meidän sängyn viereen. Nukkumaan mennään n. 20-21 ja yöllä syödään joko yhdesti tai kahdesti (viimeisen viikon on nyt syönyt pääsääntöisesti kahdesti). Aamulla heräilee 6.00-7.30 välillä ja ekat päikkärit otetaan jo tunnin päästä heräämisestä. Sen jälkeen päikkärit onkin vähän niin ja näin: Väsynyt kyllä on, mutta yleensä suostuu nukkumaan vain 15-30 minuuttia, hyvä jos sitä. Sylissä kyllä nuokutaan, mutta auta armias, kun laitetaan omaan sänkyyn niin johan sitä pian heräillään. Noh, ainakin tyyppi nukkuu yöt syömisiä lukuunottamatta.
Hoidossa vaavi on ollut isovanhemmillaan ja tädillään, mutta max pari tuntia. Isi on hoitanut kun mamma on lähtenyt 'shoppaamaan' ja hyvin ovat pärjänneet. En ole edes miettinyt että menisi yöksi hoitoon, tosin eipä ole ollut tarvettakaan. Luulen kyllä että vielä ennen ensi toukuuta kuitenkin näin voi tulla käymään.
Käytiin tuossa sitten lentokoneella reissussakin ja hyvin meni! Eniten mua oikeastaan jänskätti että miten pärjään yksin vaunujen kanssa kun ne pitää pakata lähdössä ja noutaa hihnalta laskeutumisen jälkeen. Ei muuta mutta kun ne painaa ja tarvisi kahta kättä nostamiseen ja se ei oikein onnistu vauva sylissä vaikka repussa olisikin. Noh, tästä syystä päätin ottaa mukaan vain matkarattaat. Ne saa lähes makuuasentoon ja ne vähät kävelyreissut tyttö viihtyikin siellä vallan hyvin! Kun siinä naama on menosuuntaan ja näkeekin paremmin. Meillä kans ei meinata viihtyä normirattaissa, joten sinänsä matkarattaat oli hyvä veto. Nyt sitten suunnitellaankin jo vähän pidempää matkaa