Meillä on vauva tosi
helppo mun mielestä, ainakin edelliseen verrattuna
Hän on niin ilonen aina hereillä ollessaan, seuraa meidän muiden puuhia ja hihkuu välissä. Yksin ei viihdy kyllä matolla tai sitterissä juuri yhtään, mutta toisaalta mikäs siinä sylissä pitäessä, kun niitä sylihetkiä on kuitenkin vähän ajallisesti vielä tässä vaiheessa. Kun tuo neiti tosiaan nukkuu hyvät pätkät päivin ja öin... Tosin nyt vkon sisällä on vauva vaihtanut rytmiä, hakee jotain uutta hereilläoloaikaa, koska aiemmin nukkui klo 10-14 aamupäikyt, nyt vaan 9.30-11 ja sit iltapäivällä tässä 12.30 lähtien alkaa uudestaan pilkkimään, äsken nukahti meinaan taas
Siirrytään kohti kaksia päikkyjä tätä menoa... Oon samaa mieltä
Kevlarsoulin kanssa, että ei vauvoja hankita/saada siksi että ne vain nukkuisi päivät pitkät. Mutta näin useamman lapsen äitinä on pakko todeta, että jos vauva nukkuu hyvin, saa sisaruksetkin enempi aikaa eikä mustasukkasuus oo niin pahasti läsnä mitä se olis jos koko aika joutuisin tissittämään tai sylissä pitämään vauvaa. Meillä nuo 2 vanhempaa ryhtyy heti kaikkeen kiellettyyn sun muuhun tappelunnujakkaan, jos esim joudun puhelimessa hoitaan jotain asiaa pidempään... Sama vauvan kanssa, jos eivät pääse syliin kun tarve tulee...
Mun siskoni toinen vauva oli muuten tyyliä killittelen-tässä-sitterissä-ihan-hiljaa-niin-että-minut-voi-unohtaakin-tähän ja välillä sitä unohdettiinkin, että missähän huoneessa se vauva sitterissä olikaan... No, nyt tämä vauva on jo 1 v joten vauhtia riittää ja vaarallisia tilanteita
Tiudeliinilta kysyisin, että miksi annatte vauvaa jo yökylään? Minä en raaskisi ellei olisi aivan pakko, hyvä kun tuo isänsä saa hoitaa... Enkä taida raaskia vielä moneen kuukauteen antaa kellekään "vieraalle" elikäs lähinnä anopille. Enkä kysy tätä siis millään pahalla tai provolla.
Nukkumisesta yöllä, mä en koskaan oo kannattanut perhepetiä, siitä syystä että pelkään tukehduttavani vauvan ja en siten pysty ite nukkumaan jos toinen on kyljessä kiinni. Meillä on makkarissa pinnis ja siinä äitiyspakkaus sänkynä (mahtuu enää hädin tuskin nukkuun siinä). Mä nukun omassa sängyssä ja vauva omassaan, pinnis on reilun metrin päässä kun sitä ei viereen saa mahtumaan. Yöimetyksiä on yleensä max. 1 kpl, joten ei mun mielestä ole paha jos joudun kuskaamaan vauvan sänkyyn imetykselle ja siitä sit takasin. Yleensä sit 8 maissa herätään kun naapurihuoneessa 2 isompaa herää. Mies meillä nukkuu alakerrassa, kun herää jo 5.30 töihin niin ei herätä sit meitä herätyskellollansa. Nyt tosin on lomalla ja me vanhemmat ollaan piiiitkästä aikaa samassa sängyssä
Meillä on yläkerrassa vain 2 makkaria, joten vauva nukkuneen mun kanssa vielä pitkän aikaa, koska en aio laittaa 2 isomman kaveriksi, ehkä lähempänä 1 v voin harkita... Ellei sitten mene yöt överiksi ja nukkuminen omassa rauhassa helpottaisi.
Oltiin muuten mieheni kanssa viikonloppu siskollani lapsenvahtina, kun he meni häihin. Ei hyvänen aika mitä rumbaa kun talossa oli 5 lasta ja koira (iät 2,5kk, 1v, 2x2v ja 4v)! Vauva ei jostain syystä nukkunut päivisin niinkuin yleensä ja oli sylissä pitkät pätkät, toinen meistä sit yritti hoitaa näitä 4 ja syöttää, potattaa, pukea yms. Olin ihan uuvuksissa kun sunnuntaina lähdettiin kotiin! Hatunnostoni kaikille joilla on 5 tai enempi lapsia!!
Nyt lähen pojun kanssa pyöräilemään, kun sadetta ei tullutkaan
nepula ja beibe 2,5 kk