Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Saa länskään ottaa lapset mukaan.
Mulla hälytti seulat viimeksi, kävin lv-punktiossa, rv18 tuli vastaus, kromosomeilta terve tyttö ja semmonen myös synty. Nyt pelottaa taas hälyttääkö....? Olisin varmaan keskeyttäny jos ois jotaki häikkää todettu...
 
Jos se pitäis vähän minunkin taas hehkuttaa! 12+0 POKKKSS <3

Kammottavat ällötys olot ollut poissa jo viikon, flunssat tuntuvat kiusaavan kyllä kokoajan.
Toinen kun alkaa helpottaa, niin toinen jo tulee :( Niin ei oikein täysin voi nauttia olostaaan.

Kiloja on tännekkin tullut alku pahoinvoinnin taltuttamisesta.. Nyt kun niitä voisi saaha pois, niin flunssa ei anna periksi :(

Ja MAANANTAINA np-ultra <3
 
Tervetuloa uusille :) :wave:, kyllä kai porukkaan aina mukaan mahtuu!

Seksi ei voisi vähempää kiinnostaa :(... mutta yritän jaksamiseni mukaan olla ukolle edes joskus mieliksi. Pahoinvointi ja ankara väsymys karkottavat tehokkaasti orastavat himot. Ja rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että en nyt muutenkaan ole innokas petipuuhailija :ashamed:. Valitettavasti, sillä miesparkahan siitä kärsii.

Tuubeista ja tukivöistä ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella, että ovat ihan toimivia ratkaisuja. Toi tukivyö voisi olla mulle aika hyvä, kun mulla on muutenkin selkävaivoja silloin tällöin. Itse olen aiemmissa raskauksissa joutunut käyttämään rannetukia sormien puutumisen takia. Minulla on valmiiksi ahtaat hermokanavat ja raskauden aikana ne äityvät mahdottomiksi. Äitillä ja siskolla on sama puutumatauti, joten kyseessä lienee sukuvika :).

Ummetus on onneksi helpottanut eikä peräpukamia ole näkynyt, huh! Empatiaa niille, jotka kärsivät moisista inhotuksista edelleen :hug:.

Työpaikalla olen edelleen kaapissa. Ja ajattelin ollakin niin pitkään kuin mahdollista. Vain kahdelle lähimmälle (työ)kaverille olen lyhyesti asiasta informoinut, sillä viikonloppuna on tulossa kahdet bileet, joissa on hyvä, että on liittolaisia, jotka voivat tarvittaessa auttaa viemään huomion pois minusta ja juomisistani :D. Ensi viikolla pitää varmaan kertoa äitille, kun menen vanhempien luo lomille. Se kun ehtii muuten laittaa kaikki vauvakamat kiertoon ja sitten joutuisi hankkimaan uutta.

Ihania ultrakuulumisia ihmisillä :heart:. Kyllä niitä ikäviä uutisia onkin jo saatu tarpeeksi... Itsellä tuli eilen postista ultra-aika ja se on 1.11. Nyt pitäisi vain enää muistaa mennä sinne ja ehtiä ajoissa:$. Mulla on hieman paha tapa unohdella asioita ja myöhästellä :ashamed:.

Mukaisaa viikonloppua jokaiselle toukomurulle :wave:!

väpä ja jaakko kolmonen 9 + 4
 
Alkuperäinen kirjoittaja väpä;29108041:
Ihania ultrakuulumisia ihmisillä :heart:. Kyllä niitä ikäviä uutisia onkin jo saatu tarpeeksi... Itsellä tuli eilen postista ultra-aika ja se on 1.11. Nyt pitäisi vain enää muistaa mennä sinne ja ehtiä ajoissa:$. Mulla on hieman paha tapa unohdella asioita ja myöhästellä :ashamed:.
Päitsystä ne ainakin soittaa paripäivää ennen tuota aikaa (näin ainakin neuvolassa kerrottiin täällä meidän kunnassa), ehkäisevät turhia tyhjiä aikoja.
 
  • Tykkää
Reactions: väpä
Eka neuvolakäynti nyt takana. Eipä siellä mitään uutta kauheasti tullut, mutta jotain lukemista kotiin. Ihan mukavalta vaikutti tuo meidän th. Sydänääniä ei vielä suostunu kokeileen kuten jo etukäteen arvasinkin. Erityisruokavalionkin tuntui nielevän suht ok. Laskettuaika kuukautisten mukaan olis 2 pv aikaisemmin, mutta itse pitäydyn edelleen mieluummin tuosta ovulaatiosta lasketussa.

Meille tuli kotidoppler postissa toisaapäivänä ja pakkohan sitä on ollut kokeilla, mutta muuta en ole löytänyt kuin oman sykkeen "kaiun" aika monestakin kohtaa. Tämä lienee ihan normaalia? Alkaispa ne vaavin sydänäänet pian kuulumaan kun jotenkin on ollut taas tää viikko enemmän huolestunut olo jostain syystä. Mut kai tässä täytyy ainakin se 1-2 vkoa vielä odotella, huoh...

Kertomisesta. Jokuselle ystävälleni olen kertonut ja yhdelle työkaverille. Töissä en kuitenkaan ajatellut enempää kertoilla ennen ultraa. Enkä varmaan vanhemmillekaan.

Sitten ne seulonnat... Mulla on ollut jotenkin tosi vaikeeta päättää mitä tekis, mutta nyt vähän tuntuis siltä, että jätän alkuraskauden seerumiseulan väliin samoin kun sen nt-mittauksen. Kun aika epäluotettaviahan ne kuitenkin on ja en sit haluis turhaan murehtia jos tulee kohonnut tulos. Kivahan se olis kuulla että hyvältä näyttää (ja sitähän suurin osa sinne lähtee kuulemaankin), mutta niinkuin joku jo aiemmin kirjoitti, niin ei se tulos kuitenkaan mitään takaa, kehityshäiriöitä on niin monenlaisia samoin kuin muitakin sairauksia, ja kun ei tuolla varhaisraskauden seulonnalla seulota kuin ymmärtääkseni noita trisomioita. Tuohon ultraan menen joka tapauksessa ja kai sitä voi sille lääkärille sanoa että vaikkei varsinaisesti seulaan osallistukaan niin kertoo jos jotain tosi hälyyttävää näkyis? Lueskelin Vernerin sivuilta lisätietoa seulonnoista ja ihmisten tarinoita ja jotenkin on olo, että en mä downin takia voisi keskeyttää. Jos olis jotain vakavampaa (esim. 13- tai 18-trisomia) niin tosi huono ennustehan niillä on joka tapauksessa, päätti mitä tahansa. Rakenneultraan osallistun kyllä ihan normaalisti. Osaatteko muuten sanoa, että näkyykö rakenneultrassa noista 13- tai 18-trisomioista vielä poikkeavia asioita? Ja tää oli sitten täysin mun oma mielipide, jokainen tekee ne itselle parhaaksi näkemänsä valinnat. Täytyy tätä vielä pohtia, mies haluaisi että osallistun kaikkiin, mutta toisaalta se ei kyllä ole kovin paljoa jaksanut asiaan perehtyä, taitaa olla vaan perusasenne tuo.

Haluista. Meillä taitaa Hyäkkiksen kanssa olla melko samanlainen tilanne. Meilläkään miehellä ei juurikaan haluja ole ollut alkuaikojen jälkeen (samaten 11v yhdessä oltu). Kyllähän se välillä on ollut tosi raskastakin, mutta kuten Hyäkkis totesi, siihenkin sopeutuu vaikka itsellä haluja oliskin. Useamman kuukauden taukoja joskus ollut, mutta nyt pari vuotta mies on kyllä kunnolla tsempannut kun on vaavista haaveiltu. Mun teki ihan kauheesti mieli rv 5-6, mutta sen jälkeen on ollut laimeempaa.

Olo on ollut tämän viikon aika hyvä, satunnaisesti vähän huonoa oloa ja jotain pientä muuta. :)

Oxalis & Ruu 7+6
 
Haluista. Ja mitähän ne on? :D Meillä on ollut jo 2kk tauko petipuuhista - osasyy on toki se että oksentelen, haisen pahalle, tunnen oloni rumaksi ja naama on täynnä finnejä. Miestä ei kuulemma haittaa, jos vaan saan hampaat pestyä ennen sänkyyn menoa. Mutta minä... Ei vaan innosta - ei yhtään! Ja jo etukäteen tulee ajateltua, että on se varmaan ihanaa kesken kaiken nousta sängystä oksentamaan... Ehkä tämä tästä helpottaa kun tulee se "keskiraskauden hehkeys"... Toivoa sopii.

Kotidoppler Itse sain äänet kuuluviin 9+3 tai 10+3. En nyt muista kun dementia vaivaa. Mutta suhteellisen aikasin kuitenkin vaikka istukka onkin edessä. Pari senttiä häpyluun yläpuolelta, hieman sivusta doppleria tungin napalinjan suuntaan ja äänet kuuluu yllättävän hyvin. Vieläkin välillä ääniä joutuu vähän aikaa metsästämään kun tuo meidän kaveri on niin vikkelä ja aina hereillä/liikkeessä kun ääniä etsii :D

Kertominen Jos joku sattuu kysymään, kerromme totuuden. Ei enää salailua ketään kohtaan. Viikonloppuna on tarkoitus kertoa tuleville isoisovanhemmille. Muu "lähisuku" aikalailla jo tietääkin. Tädeille, sedille, serkuille kerrotaan pikkuhiljaa kun heitä tavataan. Äitini on toki jo kovin innoissaan varmaan hölöttänyt ja kertonut sisarilleen. En pistä ollenkaan pahakseni, että äitini heille kertoo. On se tulevalle mummille niin jännittävää. Kavereille kerron myös pikkuhiljaa kun heitä näen, mutta facebookissa en aio asiaa ilmoittaa. Siellä kun on niin paljon myös näitä "puolituttuja" ja jotenkin tuntuu, ettei asia heille kuulu millään lailla vaikka iloisia saattaisivatkin olla meidän puolesta. Jos vauva päättää olla yliaikaa tuolla masussa niin ehkä sitten vappuna laitan facebookiin kuvan meidän "vappupallosta". Siinä onkin sitten ihmeteltävää niille, ketkä eivät tiedä ;)
 
kotidopplerilla sain äänet kuulumaan rv9+2 ihan hetkeksi ja viikko siitä on löytynyt helposti. Ja just vasemmalta alavatsalta. En tiedä kuinka paljon vaikuttaa kun kolmas raskaus ja kuopus 1,5v.
seuloihin ei osallistuta, esikoisesta ne tehtiin mut ei toisesta tuntunu niin tärkeältä. Kuitenkin np-ultrassa sanoi että hyvältä näyttää ilman mittaamistakin. Rakenneultrassa katsotaan kuulemma sit tarkasti ja sen tekee synnytyslääkäri..viimeksi teki kätilö muistaakseni. Tai no toivottavasti päästään sinne asti edes.
Avantasia ja nömpiäinen 10+4
 
Sorry kun jatkan näitä tyhmiä kyselyitäni - mutta mitä rasvaa laitatte raskausarpien ehkäisemiseksi? Entä mistä olette ostaneet masutuubeja / tukivöitä jne. Entä mistä löytyy kivoja mammavaatteita (olen noin kokoa 46 - eli myös isoille immeisille)? Ja mistä noita dobblereita saa?

Kertomisesta: mä kerroin yhdelle kaverille ja siskolle heti plussan jälkeen, molempien muulle perheelle viikolla 6. Muuten aiotaan kertoa ultran jälkeen ja sitä mukaa kuin ihmiset itse arvaavat. Mä haluan kuitenkin pitää raskauden ehdottoman salaisena duunissa niin pitkään kuin mahdollista. Olen ollut samalla työnantajalla jo useita vuosia ja nyt sattuneesta syystä olen vaarassa menettää työni vain pari kuukautta ennen mammaloman alkua. Ja tuo "sattunut syy" saattaa hyvinkin olla se, että ulkomaankomennuksen sopimusta tehdessä jouduin kertomaan työnantajalle raskaushaaveesta (sopimuksen terveydenhuoltokysymykset). Kaikille muille vastaavassa tilanteessa oleville on kyllä löytynyt uusi projekti nykyisen jälkeen, mutta sattumoisin juuri minulle vaan selitellään tarinoita työnantajan heikosta taloudellisesta tilanteesta (yksi suomen menestyneimpiä SUURIA yrityksiä). Eli summana - mä olen kyllä valmis ihan vedättämään työnantajaa jotta se uusi paikka löytyy - sillä olen tosi kilttinä ajoittanut lapsen hankinnakin niin, että saan nykyisen projektin ennen lapsen syntymää loppuun. Sapettaa ihan simona tällainen henkilöstöpolitiikka :headwall:

Seulonnoista: noi munkin kommentit seulan hälyyttämisestä ja siihen reagoinnista oli ihan omanapaisia fiiliksiä. Ja täytyyhän se asia sitten miehenkin kanssa keskustella. Lähinnä pelkään vain että kehitysvamma olisi niin paha, että se heikentäisi elämän mahdollisuuksia ja aiheuttaisi turhaa kärsimystä jota ei voisi auttaa.
 
Raskausarvet Vaihtelee ihan henkilöstä riippuen, että kuinka herkästi niitä raskausarpia saattaa tulla. Monet on kehuneet öljypohjaisia rasvoja ja ihan öljyjä, jos on todella kuiva iho ja ihan perusvoiteet käy, jos iho ei ole erityisen herkkä kuivumaan. Itse ainakin vielä tyydyn ERISANin perusvoiteeseen ja jos näyttää siltä, ettei se riitä niin ostan sitten ihan jotain ceridal-öljyä (en muista kirjoitinko oikein). Ainakin sitä apteekista saa ja olen sitä joskus käyttänyt kun iho on kuivunut todella pahasti talvella.
Tukivyön voi saada fysioterapeutilta lainaksi. En tiedä muita keinoja, mutta niitä varmaan kyllä on :D Itselle neuvolassa sanottiin, että jos tuntuu että on fysioterapiaan tarvetta tai jos haluan tukivyötä kokeilla niin fysioterapian kautta saa näitä "apuvälineitä". Itsellä siis selkä leikattu, joten uskon todella "joutuvani" fysioterapeutille kun maha alkaa kasvaa.
Kotidopplerin voi tilata netistä. Nettisivuja on monia, mutta itse hankin omani raskauskeiju.fi -sivustolta ja tilaus tuli heti parissa päivässä. Siellä on myös eri hintaisia, joten kannattaa ihan vertailla mikä on itselle hyvä vaihtoehto ja paljonko on valmis pulittamaan kyseisestä laitteesta.
 
Entä mistä olette ostaneet masutuubeja / tukivöitä jne. Entä mistä löytyy kivoja mammavaatteita (olen noin kokoa 46 - eli myös isoille immeisille)? Ja mistä noita dobblereita saa?
Minuakin kiinnostaisi tietää mistä kannattaa mammavaatteita, tuubeja yms. katsella? Entä onko jotain hyviä sivuja mistä käytettyä äitiys-/vauvatavaraa kannattais etsiä? Ja nimenomaan noita äitiysvaatteita? Siis muita kuin huuto.net ja Tori ja tää kaksplussan kirppisosio?

Itse tilasin dopplerin amazon.co.uk:sta, maksoi siellä tuo perusmalli noin £20. Toimitus kesti kyllä tällä kertaa reilun viikon.
 
Vielä seuloista Down:nin syndroomaankin liittyy monesti liitännäissairauksia ja kehityksen jäämistä lapsen tasolle Downin oireyhtymä (Downin syndrooma) :: Terveyskirjasto - koen ettei meidän perheellä olisi mahdollisuuksia tarjota kehitysvammaiselle lapselle sellaista tukea mitä hän elämässään tarvitsisi. Arvostan suuresti niitä vanhempia, joilta sellaista voimaa löytyy. Vaikka aina se ei ole siitä kiinni, vaan siitä, että voimaa on pakko löytyä, kun ei muuta vaihtoehtoa ole. Tiedän mitä perhe-elämä on "lievemmänkin" erilaisuuden kanssa. Esikoisella on pitkäaikaissairaus (ei vaikuta elämään juurikaan), alkuraskauden np-ultra ja seula eivät hälyttäneet, mutta rakenneultrassa esikoinen jäi kiinni. Tämä siihen taustaksi heille, jotka pitävät ajatuksia kauhistuttavani. Voi olla, etten kuitenkaan pystyisi keskeyttämään, jos sellainen tilanne tulisi ja päätös tehtäisiin lopullisesti sen mukaan mitä sitten punktiosta löytyisi, mutta näin olemme nyt asiasta ajatelleet.

Sukupuoli 2v. esikoiselle ollaan yritetty kertoa, miksi äiti ei jaksa ja miksi äiti on pipi. Tänään hän sitten totesi, että "vauva poika". :D

Tukivyö En tule käyttämään, esikoisen kanssa kokeilin ja se lähinnä ahdisti mua ja vauvaa. Tuntu, että mahassa jotenkin helpotti kun sen otti pois. Myös raskaushousujen sitä tuubi osaa vihasin.

Vaatteet Pakko hankkia pian jostain, mekoista tykkäsin viime raskaudessa, mutta mekot ei taida olla ihan leikkipuistokäytännöllisiä, että pakko jotain housuja hankkia. Varsinkin kun mun raskausvaatteet on tuntuneet kadonneen jonnekin. Tietääkö joku muuten fb:n "äitiysvaatekirppis" - ryhmästä, että jos sinne liittyy niin näkyykö se liittyminen sitten omalla etusivulla, että kaikki näkee? Suljettu ryhmä näytti olevan.

Rasvat Minä käytin viimeksi jotain Nivean kuivan ihon hajustamatonta paksua rasvaa. Yhtään arpea ei raskaudesta tullut, eikä rintoihin imetyksestä. Isoäitini tosin sanoi silloin, "odota vaan, niitä tulee kaikille kyllä minä tiedän" . Tiikerinraitoja on teini-iästä jäljellä, mutta raskaudesta ei tullut. Ceridal:n öljyt ja rasvat on myös ihan suositeltuja raskaana oleville.


Mies lukee innoissaan noista raskauslehtisiä ja kertoikin mulle jo, että parin viikon päästä sä oot sitten hehkeimmilläs (= lue: parin viikon päästä seksiä?). Huoh. Ei kuulkaa tunnu siltä, esikoisestakin pahoinvointi jatkui rv 19 saakka.

hiulu 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Rasvoista: body shopin kookos vartalo rasva on hyvää ja auttaa nimenomaan tohon ihon venymiseen ja ettei raskausarpia tulisi. tosin toikin on aika paljon ihmisestä kiinni auttaako mikään rasvaaminen :)

Seulonnoista: itse olen sitä mieltä että jos hälyyttää ja otetaan punktio ja siinä on jotain niin keskeytetään. meillä on jo aikamoinen lapsiluku ja yhdellä on tarkkaavuuden ja aistisäätelyn häiriö. vieläkin tutkitaan tutkitaan ja tutkitaan ja ehkä ens vuonna saadaan oikea diagnoosi noihin vaivoihin.

Miulla on päivittäin ihan yllättävä pahaolo ja toivon että menee poies nopeasti..ei ole kivaa kun etoo jatkuvasti... edellisissä raskauksissa ei pahoinvointia ole ollut :/

iit84 ja masukki ????
 
Seuloista me ei tosiaan sitä verikoetta oteta. Vaikeimmat rakennepoikkeavuudet ym saa katsoa mut muuten... Itsellä tässä raskaudessa se asenne et vauva tulee sellaisena kun on tullakseen. Rakastettu tulee jokatapauksessa olemaan :) Itsellä tuo koettu kohtukuolema varmasti vaikuttaa asiaan ja se että kotona ylivilkas poika jolle erilaisia tukitoimia on, mutta mihinkään en häntä vaihtais:) Toki jokainen on oikeutettu omaan päätökseen ja tietää mikä itselle parasta.

Pahoinvoinnista.. kehuskelin tuossa muutama päivä sitten että helpottamaan päin... ja paskat. Hetken oltuaan poissa palaa pahempana takaisin.

Täälä alkoi syysloma, ihana päästä touhumaan lasten kanssa kaikkea. Mukavaa viikonloppua kaikille kanssa odottajille.
 
Seuloihin osallistutaan. Meillä ei tällä hetkellä aika eikä varat riittäisi vammaista lasta hoitamaan, vaikka rakkautt riittäisikin. Mutta koskahan ei tiedä mitä tuleman pitää ja synnytyksessäkin voi tulla komplikaatioita ja muita sairauksia mitä ei ultralla näe.

Halut eivät ole kyllä kadonneet minnekään!;)

Arpien ehkäisyyn käytin esikoisen kohdalla bio-oilia ja tykkäsin, eikä tullut arpia kuin rintoihin ennen kuin öljyä aloin käyttää. Aine vaalensi kuitenkin hyvin myös niitä. Arpien tuleminenhan on kiinni ihan ihosta, siitä miten se antaa myöden. Toisille tulee ja toisille ei.

Tukivyö on mulla jemmassa tuolla kaapissa. Auttoi kyllä selkäkipuihin jotka oli kyllä todella kamalia. Ja selkäkipu alkaa vaivaamaan jo nyt! Tuki ei vaan sovi näin pienen masun kanssa.

Eka hankintaon tehty. Ostin tulokkaalle Mini Rodinin pallokala viltin jemmaan ja molemmille papukaija pussilakanat.

Huomenna rv 10+0!!! tintti.&masuasukki
 
seulat: verikokeet otetaan ja käyn ultrassa mutta en usko sen enempää asialle tekeväni, tulee mitä on tullakseen.
Mietin aina vanhinta poikaa jolla on ADHD ja muitakin käytöshäiriöitä mm. Yökastelu jne.
Lasten kohdalla ajattelen että tulee mitä on tullakseen otetaan vastaan.
 
Huomenta :wave:

Loma lopuillaan, mutta ihanaa kun on saanut huokaista ja levätä! Mulla ainakin väsymys painaa vielä aika lailla.

Seulaan en ajatellut mennä. Sitä ei ollut noilla kahdella muullakaan, joten en tiedä, mitä sillä tiedolla tekisin. Ultriin kyllä normaalisti.

iit84 onko se bodyshopin kookosrasva emulsiota vai sellaista kiinteämpää? Kuulostais hyvältä. Ja kun jaksais rasvailla ahkerasti :whistle:

Mukavaa viikonloppua ja oloa :)

Taika+Tuike 8+4
 
Mä ajattelin, että niiden arpien ehkäisyyn olis olemassa joku ihan oma voide? Päätin nyt sitten laittaa noita kaappeihin kertyneitä vahvempia voiteita, esim. Lumenen SOS tehovoidetta ja jotain muita vastaavia voiteita joita normaalisti käytän ja ostan vaan kovimpien pakkasten aikaan talvella.

Noissa Bodyshopin rasvoissa on todella voimakkaat hajusteet. Jostain olen ymmärtänyt, että hajusteet voivat häiritä vauvan hormonaalista kehitystä, eikä niitä sen vuoksi suositella raskauden aikana. Mutta mä olen muutenkin ehkä hivenen hysteerisempää sorttia - lopetin tukan värjäämisen, hajuvedet ja kynsilakat ja pelkään niitä hedelmien kasvinsuojelu- ja homeenestoaineitakin. Mullakin tosin on kotona nippu noita bodyshopin rasvoja, eli ehkäpä vielä mietin asiaa...

Nettivaatekaupoista löytyy tosi kivoja mammavaatteita - melkein jo tilasin, vaikka vatsa ei ole kasvanut vielä senttiäkään :LOL:

Doppleri menee tilaukseen tänään =)
 
Taikatuike: Kiinteämpää.. esikoisen kohdalla sitä oli stikkinä mut nyt löyty vaan purkissa.

Minttumaar: Tuoksuuhan noi mut miusta se tuoksu on jotain aivan ihanaa enkä koskaan ole kuullut että vaikuttaisi hormonaaliseen kehitykseen :)

Rasvauksiakaan ei kannata aloittaa vasta kun maha alkaa ihan kongreettisesti kasvaa :)

Huoh...aamu alkoi taas pahalla ololla eikä millään ois hotsittanut aamupalaa suuhun tunkea :/ loppuis jo... työkaverilta kysyin ni sillä oli loppunut viikolle 14 eli miul olis täs hirveesti odottamista vielä :D

Mie en oikeen jaksa seulontoa miettiä sen enempiä...eletään sit sen mukaan mitä sieltä tulee.. kuitenkin mietittiin miehen kans että kun kummanka kohdalla ei ole ollut yhtään keskenmenoakaan ni voihan tää olla jo mennyt keskenkin ja nää mein muut lapset ei kellään ole hälyttänyt seuloissa... huoh kun asiaa miettii niin alkaa jännittää ens perjantai...

mut nyt jatkan tartu mikkiin katsomista emmulin 11,5kk kanssa <3
 
Nya
HyäkkäysVaunu tässä vielä noita mun tietoja tonne etusivulle.. Eli ikä 29 ja toinen lapsi tulossa. Kiitos kun jaksat päivitellä :)

Dopplerista on ollut puhetta. Meilläkin sellainen on ja kunnolla saattiin syke kuulumaan eilen. Mulla nyt viikkoja kasassa 10+4. Oli kyllä ihana tunne kun saatiin viimeinkin ne äänet kuulumaan, kivi vierähti sydämeltä! Ja mieskin oli innoissaan ku pikkupoika :) Hän vielä löysi ne äänet, itsellä ei meinaa kärsivällisyys aina riittää :D Tuntuu, että pikkuinen menee kiireellä aina karkuun kun niitä koittaa kuunnella. Sellasta muljahtelua ja rätinää tosi paljon :)

Seuloihin me osallistutaan. En usko, että raskautta pystyisin keskeyttämään enään noin myöhään.. Paitsi tienkin tilanteessa jossa lapselle ei anneitaisi mitään toivoa. Halutaan kuitenki osallistua, että osataan sitten vähän varautua jos jotain näyttääkin olevan pielessä.

Rasvoista, mä käytin viime raskaudessa body shopin kaakaovoidetta, eikä tullut kuin yksi ainut pienenpieni arpi. Meidän suvussa kaikilla naisilla on toooosi arpiset vatsat ja oli varautunut siihen itsekin, mutta onneksi toisin kävi :) En sit tiedä oliko syynä toi rasva vai joku muu.. Mutta käytän samaista rasvaa nyttenkin! Sen haju kyllä etoo mua aikalailla, mut laitan sitä illalla ennen nukkumaan menoa ja hataudun peiton alle ni ei sit oo niin paha ;) Saa nähdä kuinka ihon nyt käy kun tuntuu turvotus jo nyt pullistavan vatsaa hirveesti! Viimeks mulla alko maha näkyy joskus rakenneultran tienoilla vasta.

Musta tuntuu, että huono-oloisuus alkaa hiljalleen helpottamaan! Ihanaa!

Aurinkoista viikonloppua kaikille :)
 
Rasvat ite oon iham normi rasvaa käyttännyt (aqua jne)
Hyvin on auttanut ei oo arpeja tullut. Kuhan on hajusteetonta nii ei ala yököttää haju.
esikoisen aikana käytin tota body shopin rasvaa ja silti tuli tisseihin js pakaroihin arpeja. Nyt haalistuneita.

Kertominen Tänää sit kaikki työkaverit tietää myös raskaudesta. Pomo jo ties viikko sit. Firman illanistujaiset oli/on ja siel hän heti arvattii kun tuli juotuu vaan limua/vettä :D ihan hyvä vaan ei olis jalsannut salassa enää pitäkkää. Viel pitäis porukoille ilmoittaa mut se jääkööt ultran jälkeen jolloin voi kuvat näyttää samalla.

pahoinvointi Tänää ei oo oksu lentännyt JES! mut muuten ollut öklö olo silti. Huomenna varmaan sit on huono vaikee uskoo et alkais loppuu huono olo.

Ostoksia ite olen sortunnut ostelee jo vaikka mitä pienelle vaikka ennestää jäännyt kolmelta lapselta pieniä vaatteita. Lastenvaatteet on mulle se heikkous josta en pysty luopuu vaikka miten kaapit täynnä.
Mamma vaatteita ei oo tullut kun Masutuubi ja muutama äitiys/imetys paita ostettuu. Ennestää olen säästännyt sen lisäosan joka laitetaa omii housuihin että voi raskaanakin käyttää. Ei mitenkää viimisil ison mahan kanssa mit alkuraskaudessa hyvät kun ei purista.

Rv 9+1

ps. Sori virheistä, puhelimel tätä kirjoitan.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Niin siinä sitten oli käynyt että keskenmenoks luokiteltiin ja perjantaina aamulla&päivällä otin ne tyhjennyslääkkeet. Elämäni ehdottomasti hirveimmät 4h siitä seuras, ihan synnytyskipuja vastas sillä erotuksella, että tämä oli yks pitkä supistus ilman taukoja toisin ku synnyttäessä, ja palkinnoks ei saanu sitä ihanaa pienokaista vaan sisälle tyhjyyden. Joku tarkotus tälläkin kuitenkin sit oli, ja itkujen kautta jatketaan eteenpäin! Mies sanoi että heti sit yritetään uudestaan, ja sillä mennään. Nyt vaan odotellaan vuotojen loppumista ja ekoja menkkoja. Toivottavasti parempi onni seuraavalla kerralla!!! :)

Eli mut saa poistaa odottajien listalta ja siirtää surun kohdanneisiin! Kiitos kaikille teille tuesta. Ja onnea kaikkien odotukseen!!
 
Maikkki voimia ja osanotot :(

Omaa napaa
ALAN INHOTA TOTA KOTIDOPPLERIA! Nyt pariin päivään en oo löytänyt vauvan sykettä ja koko ajan mielessä onko siel enään elämää... viime kerralla vauvan kuolema selvisi juuri noiden sydänäänien puuttumisella. Ja ok tiedän et vielä on niin pieni ettei aina etsittäessä koti dopplerilla löydy. Mut en tiiä. Liikaa muistojako. Voi olla et luovun tosta dopplerista jos se aiheuttaa tällästä paniikkia.

Ens torstaina on kuitenkin np ulte niin selviää sit onko siel kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä