Vielä
seuloista Down:nin syndroomaankin liittyy monesti liitännäissairauksia ja kehityksen jäämistä lapsen tasolle
Downin oireyhtymä (Downin syndrooma) :: Terveyskirjasto - koen ettei meidän perheellä olisi mahdollisuuksia tarjota kehitysvammaiselle lapselle sellaista tukea mitä hän elämässään tarvitsisi. Arvostan suuresti niitä vanhempia, joilta sellaista voimaa löytyy. Vaikka aina se ei ole siitä kiinni, vaan siitä, että voimaa on pakko löytyä, kun ei muuta vaihtoehtoa ole. Tiedän mitä perhe-elämä on "lievemmänkin" erilaisuuden kanssa. Esikoisella on pitkäaikaissairaus (ei vaikuta elämään juurikaan), alkuraskauden np-ultra ja seula eivät hälyttäneet, mutta rakenneultrassa esikoinen jäi kiinni. Tämä siihen taustaksi heille, jotka pitävät ajatuksia kauhistuttavani. Voi olla, etten kuitenkaan pystyisi keskeyttämään, jos sellainen tilanne tulisi ja päätös tehtäisiin lopullisesti sen mukaan mitä sitten punktiosta löytyisi, mutta näin olemme nyt asiasta ajatelleet.
Sukupuoli 2v. esikoiselle ollaan yritetty kertoa, miksi äiti ei jaksa ja miksi äiti on pipi. Tänään hän sitten totesi, että "vauva poika".
Tukivyö En tule käyttämään, esikoisen kanssa kokeilin ja se lähinnä ahdisti mua ja vauvaa. Tuntu, että mahassa jotenkin helpotti kun sen otti pois. Myös raskaushousujen sitä tuubi osaa vihasin.
Vaatteet Pakko hankkia pian jostain, mekoista tykkäsin viime raskaudessa, mutta mekot ei taida olla ihan leikkipuistokäytännöllisiä, että pakko jotain housuja hankkia. Varsinkin kun mun raskausvaatteet on tuntuneet kadonneen jonnekin. Tietääkö joku muuten fb:n "äitiysvaatekirppis" - ryhmästä, että jos sinne liittyy niin näkyykö se liittyminen sitten omalla etusivulla, että kaikki näkee? Suljettu ryhmä näytti olevan.
Rasvat Minä käytin viimeksi jotain Nivean kuivan ihon hajustamatonta paksua rasvaa. Yhtään arpea ei raskaudesta tullut, eikä rintoihin imetyksestä. Isoäitini tosin sanoi silloin, "odota vaan, niitä tulee kaikille kyllä minä tiedän" . Tiikerinraitoja on teini-iästä jäljellä, mutta raskaudesta ei tullut. Ceridal:n öljyt ja rasvat on myös ihan suositeltuja raskaana oleville.
Mies lukee innoissaan noista raskauslehtisiä ja kertoikin mulle jo, että parin viikon päästä sä oot sitten hehkeimmilläs (= lue: parin viikon päästä seksiä?). Huoh. Ei kuulkaa tunnu siltä, esikoisestakin pahoinvointi jatkui rv 19 saakka.
hiulu 9+4