Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Hei kaikille, maanantaina oli oli ultra ja onneksi molempien vauvojen sykkeet löytyivät eikä niskaturvotuksessa mitään poikkeavaa kummallakaan . Vähän siis jo luottavaisempi mieli tästä tuplaylläristä :)
Nyt vaan ollut kolme päivää kauhea päänsärky ja oksetus vaikka luulin että oksentaminen olis jo ohi. Ihan kaikin puolin ollut kyllä järkyttävä olotila :(
ainiin, Laskettu aika siirtyi aiemmaksi eli nyt 2.5

Tietääkö kukaan mikä tähän toispuoleiseen päänsärkyyn auttaa ja mitä lääkettä saa syödä? Myöskin kysyisin onko kellään ollut supistuksia jo? minulla parin viikon ajan kumartuessa, nostaessa,portaissa ollut jo, mutta ei siis kipeitä. Onkohan kuinka normaalia? Ja vielä, onko ketään muita hepariinin pistäjiä, en nimittäin ymmärrä mihin kohtaan kohta voi pistää kun ihan mustelmilla ja hellänä jo koko maha. Voiko siis pistää esim. kylkeen tai reiteen ?
En ole juurikaan lukenut teidän juttuja vielä kun on tosissaan ollut niin epävarma olo että on tavallaan sulkenut korvat ja silmät kaikkiin raskauteen liittyvissä asioissa. Nyt pakko alkaa ajattelemaan kun ei vaatteetkaan mahdu päälle :/ Lähtöpaikka 58 ja nyt jo 67 :( ja normaalisti olen syönyt, ehkä jopa terveellisemmin ja jättänyt herkkuja pois.
Tuli nyt vaan negatiivista, anteeksi vaan, mutta oma olo on vaan niin kauhean huono.

Aniviisu ja hippuset 12 + 0
 
Migreenistä.. Itsellä on hormonaalinen migreeni ja pahentunut jokaisen lapsen myötä. Onko teille annettu mitään lääkettä jota voisi syödä. Viimeiseltä pojalta panacodia antoivat mutta en uskaltanut syödä.
Paino nousee nousemistaan vaikka oksentaa paljon.. Huomenna neuvola ja hirvittää mennä edes puntarille, alkavat taas painosta valittamisen Vaikka en nyt liian lihava olekaan. Miten muilla onko kuinka herkästi puuttuneet painoon?
 
Aniviisu Sun varmaan kannattaa kysästä lääkäriltä tuosta hepariinipitoksista? Mun mielestä mun ex-käly pisteli vatsaan koko raskausajan, mutta en ihan sata varma ole. Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

).( Huomenna neuvola, jossa pitäis kokeilla saadaanko sydänääniä kuuluviin. Musta tuntuu, että pahoinvointi vaan pahenee, mitä enemmän viikkoja tulee. Eikä ole enään niin aikaan sidottua. Saatan yökkäillä aamusin, päivisin, iltaisin ja öisin. Ja veto on ihan veke, aivan sama mitä pitäis tehdä..hyvä että jaksaa hereillä olla :( Toivon niin syvästi, että tän väsymyksen ja öllötyksen olotilaan on ihan oikea ja ihana syy, elävä ihmisen alku :)

J & MiniMuru 9+4
 
Mulla on yleensä migreenikohtauksia 1-4 viikossa joten noita lääkkeitä jouduttiin sumplimaan aikalailla. Migreenikohtauksen tullessa otan jo ensioireisiin panadolia Migreeniin erikoistuneen neurologin kanssa sovitun reilun annoksen ja toivon että se auttaa. Lisänä lääkkeettömät hoidot (migracap, vahva kahvi/energiasuklaa jossa paljon kofeiinia), jollei nekään auta ja alkaa menemään halvausoireiden puolelle niin sitten imgranin injektio. Mulla siis hormonaalinen-, hemipleginenmigreeni ja horton neuralgia.
Raskausaikana ei mulla yleensä ole ollut kohtauksia ja ne mitä on ollut on sitten vienyt sairaalaan (phks ei vaan suostunut hoitamaan raskaanaolevaa hemioireista (halvausoireista) kohtausta kuin levolla ja panadolilla - mitkä ei auta pätkääkään, siksi käyn yksityisellä migreenioireideni kanssa).

Mä otin rannekkeet pois illalla, haluan edes jotain raskausoireita ennenkuin tulen hulluksi.
Hyäkkis ja Myrtti 10+6
 
POKS 10+0

Pahoinvointia
ei olu ollut nyt kahteen päivään, tämäkin päivä lähti suht hyvin liikkeelle. Se on varmaan aika yksilöllistä ton pahoinvoinnin suhteen, jostain luin, että pahoinvointi on pahimmillaan 9+0-10+0 viikolla ja kyllä se viime viikolla jotain kamalaa olikin, MUTTA viime raskaudessa alko vasta näillä main ja kesti rv 19 asti. Ei se siis välttämättä ole ohi kun eka kolmannes on ohi, mutta saattaa myös helpottaa aiemmin kuin ajatteli. Kyllä täällä ainakin ihan vahvasti raskaana ollaan muistakin oireista päätelleen, en oo huolissani vaikka pahoinvointi on ainakin hetkeksi helpottanut ihan tyytyväinen vaan.

Päätä särkee täälläkin, mulla ei oo mitenkään todetusti migreeniä mutta pari migreenikohtausta elämässäni olen itselleni diagnosoinut. Särkylääke riittää avuksi mulla, ihan vaan parasetamol 500mg. Mutta en mielelläni ota sitäkään, vaikka ihan turvallista olisikin.
 
Hepariiniä voi pistää myös reiden ulkosyrjälle. Juuri silloin kun vatsa kasvaa ja jos ei ihosta saa kunnon poimua tai on jo aivan mustelmilla joka kohta. Tuolloin kannattaa siirtyä reiteen. Tekniikka/paikat kannattaa kyllä opetella ammattilaisen kanssa ensin. Itse pistäny noita juuri vatsaan ja reisiin. Itselle ja muille pistänyt.

Vauvan sydänäänet kuului taas eilen, mikä helpotus :) Ens viikolla alkaa työt jospa sitten ei olis aikaa stressailla näin.

Migreenistä itse saan olla kiitollinen että raskauksien aikana minulla ei ollenkaan migreenikohtauksia.Mut silloin kun keho ns. Normaalitilassa niin sitäkin enemmän.

Ihanaa odotusta tulevalle viikolle :)
 
Pahoinvointi
Täällä vaihtelee ihan päivittäin tuo pahoinvointi ja monen monta kertaa olen jo luullut, että nyt se alkaa helpottamaan! ja sitten seuraavana päivänä peruu sanansa. Ei ole kellon ajalla edelleenkään väliä - oksettaa kun oksettaa, on sitten aamu tai ilta. Eilinen päivä meni taas hyvin, en oksentanut kertaakaan ja vältyin huonolta ololta, mutta tollasia ihania päiviä on ollut jo parikin. Ei tää silti näytä helpottavan. Huoh.

Migreeni
Sitä on täälläkin. Olen aiemmin saanut lievään migreeniin lääkkeet, mutta ne loppui enkä hakenut lisää kun ei niistä ole apua ja minä aikaansaamaton en varannut edes uutta aikaa lääkärille migreenin takia. Nyt raskausaikana olen ensin yrittänyt hoitaa päänsärkyä ilman lääkkeitä - pää-niskahieronta, suolainen pikkunaposteltava (TUK-keksit), pimeä ym. Ja jos ei ohi ole mennyt niin olen 1g panadolin ottanut. Ainakin tähän mennessä näillä on pärjätty kun ei pahempia migreenikohtauksia ole ollut. Onneksi niitä pahoja kohtauksia tulee max. 2 kertaa vuodessa, joten murehdin niiden hoitoa vasta sitten kun se on ajankohtaista.
Heku ja Nökö 13+0 POKS
 
Aniviisu: Eikös kaksoisraskaudessa paino nouse nopeammin? :)

Iik, ens sunnuntaina täällä ollaan jo rv 12:sta! :D

Ens viikolla olisi ultra... (hassua, mä en ole ihan 100 % varma että onko se np-ultra vai mikä ultra :D No ens viikolla sen sitten näkee ;) )

TeaPot & The Masu 11+1
 
Kyllä on odottavan aika pitkä, kaksi viikkoa vielä ultraan. Tsemppiä keskenmenon kohdanneille ja tsemppiä kaikille! Voi kun raskaudesta tietäisi vasta sitten kun on jo pahimmat riskiviikot takana, niin tämä ei olisi niin pohtimista että onko siellä joku ja onko sillä kaikki ok.

Rasva: minä käytän ihan tavallista ruokakaupasta ostettavaa kylmäpuristettua kookosrasvaa iholle. Tykkään kookoksen tuoksusta ja joskus lisään pieneen määrään rasvaa tipan eteeristä öljyä. Mulla on aiemman painonvaihtelun perusteella taipumusta saada helposti raskausarpia ainakin reisiin, että vaikea sanoa nimenomaan kookosrasvan hyödyistä arpiin. Iho on varmaan niin yksilöllinen ja ei se rasva, vaan säännöllinen rasvaus...

Nyt on sellainen pulma kuin uimapuku! Tykkään uida ja kun nyt kokeilin uikkareita, niin bikiniyläosa ei mahtunut ylle ilman väkivaltaa ja vilautuksia. Onko teillä ajatuksia siitä, että minkämallinen uikkari menisi koko raskauden ajan?

Päänsärky: sitä on ollut, mutta mulla se helpottuu juomalla vettä vähän väliä. Nyt alkaa olla pahoinvoinnin suhteen tosi hyviä päiviä, mietoa yökötystä ja koko ajan harvemmin :) mutta hajut ovat tosi voimakkaita.

Päivittäjälle terveisiä: 19.5. starwars / 32 / 1. lapsi / KYS :)
 
Viimeksi muokattu:
starwars minä olen isotissinen muutenkin, niin aina olen tilannut/ostanut myös bikinit ulkomaailta. löytyy suurillekin kuppikoolle yläosia niin menee raskaanakin :) ks. vaikka täältä Search Big Bras at Small Prices | Brastop.com

Tiedän parikin tarinaa, jossa nainen sai tietää olevansa raskaana vasta rv 12 jälkeen. Toinen oli opiskelukaveri, sain koulussa kuulla raskaudesta 4kk ennen laskettua aikaa, itse taisi tietää 5kk etukäteen. Oli mm. juhlinu opiskelijatyyliin ihan reippaastikin. No lapsi ei onneksi ollut siitä kärsinyt ja terveenä syntyi, mutta pahemminkin olisi voinut käydä kun ei tiennyt. Että kyllä minusta on ihan hyvä tietää heti kun vaan se on mahdollista, että on raskaana, vaikka voisin kyllä mielellään elellä ilman huolia ja vaivoja sinne asti kunnes pahimmat riskiviikot on ohi. :)
 
Viimeksi muokattu:
heipä hei taas =)

täältä on vietetty hiljaiseloa, olen kyllä yrittänyt käydä lukemas päivittäin teidän juttuja =)
on vain ollut paljon omia asioita ja yksi nyt varmaan suurin on se että minusta tosiaankin on tulossa yksinodottaja. mies pyysi jälleen kerran lisä aikaa jouluun asti mutta tuntuu liian kaukaiselle. oon koko eilisen illan vaan itkenyt täällä kun lapset on mennyt maate ja koko yökin meni sitten miettiessä asioita. toisaalta hirvittää tulevaisuus 4 lapsen kanssa mutta parempi sekin vaihto ehto kuin se että joudun elämään toisen tulkitsemisen varassa ja peljätä millä päällä se kulloinkin tulee. :'(
noh mutta tälläistä täällä yritän nyt muistella tällä mun hyvällä muistilla että mitäs kaikkee täällä on kirjoiteltu :D

rasvauksista itse en ole rasvaillut yhdenkään raskauden aikana ja arpia ei ole tullut muualle kuin tisseihin ensimmäisen imetyksen aikana kun se maito nousi kerta heitolla ja tissit oli kun meloonit ja luonnolisesti pieni tissisenä iho ei kestänyt.

painostakin täällä oli ja noh mulla on nyt edellisen odotuksen jäljiltä +10kg jo alkaa päällensä. ja nyt on jo tullut ässä odotuksessa lisää n.3kg =( neuvolan täti sanoo mulle että tässä vaiheessa on tärkeintä että saan pidettyä pahan olon poissa että keskitytään sitten painoon myöemmässä vaiheessa enemmän. ja lisäsi että ei haittaasi vaikka sitten jossain vaiheessa ei tulisi painoa ollenkaan. joten elkää olko huolissanne tän alun painon noususta =) jos nyt yhtään lohduttaa :D

talvitakeista oli kans puhetta ollut, mulla on tuolla kaapissa pari vanhaa laskettelupuvun takkia joihin toivon mahtuvani sitten lopun aikaa. kun oikeastaan ne pahimmat kuukaudet tulee olemaan joulukuun loppu päästä maaliskuun loppuun sittenhän jo kevät alkaa pian tulemaan toivottavasti. mulla ainakin on vatsa kasvanut vasta oikeen kunnolla siin 7 kk paikkeilla joten luotan siihen että pääsisin pahimman yli :D

päänsärky täällä kans yks joka sitä potee ja olen miettinyt että oliskohan kahvin vieroitus oireita ?? ei onneksi ole niin kipeä että lääkettä pitäisi ottaa mutta sellainen vituttava jomotus koko ajan :/

pahoinvointi alkaa luojan kiitos olla helpottamaan mutta laukeaa välittömästi jos tulee joku etova haju nenään..tai hikoaminen esim ulkoilun jälkeen pitää riisua että ei oo ku tpaita ja legarit:S

Onnea hyvistä ultra kuulumisista teille jotka niitä ootte saaneet ja Maikkki:lle suuret halaukset ja osanotot!

Saspa ja tirriäinen 11+4
 
Painosta... Mua alkaa vähän jo huolettaa tämä mun paino! Se on vain laskenut :( se varmaan on johtunut siitä että ei ole tehnyt mieli syödä. Nyt kyllä se on alkanut nousta aavistuksen verran... Ehkä se siitä!
 
Hei kaikille, vieläkö mahtuu mukaan?
LA 27.5./31/1./KOS

Vähän aikaa olen jo seurannut tätä keskustelua, mutta nyt sain vihdoin rekisteröidyttyä niin voin liittyä seuraan. On tosiaan ensimmäinen lapsi tulossa, eikä mulla juurikaan ole raskaana olevia kavereita, joten oispa kiva saada vertaistukea ja juttukavereita tätä kautta :) Minun ja miehen perheille on kerrottu, mutta muuten on oltu vielä aika hissukseen asiasta.

Kävin varhaisultrassa reilu viikko sitten ja siellähän se pikkuinen näkyi ja sydän pompotti kovasti. Nyt odottelen kutsua ekaan kunnalliseen ultraan, tulispa se äkkiä! Mullakin on neuvola Malmilla, täällä taisi olla aika monta muutakin jotka käy samassa neuvolassa? (Sori kun en muista tarkemmin, pitäisi käydä lukemassa koko ketju taaksepäin...)

Paha olo on kestänyt jotain 3 viikkoa, aina aamuisin saa halailla pönttöä ja muuten sellainen yököttävä ja heikko olo. Mut töissä oon ollut, oon vaan yrittänyt syödä koko ajan jotain jotta pystyy olemaan :D

Hyvää odotusaikaa kaikille ja tsemppiä kauheesti teille, jotka olette kohdanneet huonoja uutisia!

Aoko 8+6
 
Nyt päätin etten jaksa enää odottaa kahta viikkoa ultraan, vaan pistin dopplerin äskön tilaukseen. Olen nyt vaan vähän pihalla tuon hattentatti sivun kanssa, kun en ole koskaan ennen sieltä tilannut. Eli osaako joku kokeneenpi tilailija kertoa että miksi siellä oma tilini osiossa lukee että 'et ole tehnyt vielä tilausta' vaikka sen tein ja spostiinkin tuli tilausvahvistus.. ? Kai se kumminkin on sieltä tulossa? Ei malta odottaa että pääsee kuuntelemaan, vaikka toisaalta pelottaa pirusti että ei kuulukkaan. :|

Välillä tulee hyvän olon aaltoja, tuntuu että jes, nyt jaksaa tehdä mitä vaan, mutta sitten se huono olo jossain vaiheessa taas iskee. Eli helpottamaan päin, mutta ei ohi vielä. :)

Oon ollut viime päivinä oikee mainonnan uhri, tullut tilailtua jos vaikka mitä, vähän hirvittää odottaa niitä laskuja. :( Yhdet mammahousutkin tuli tilattua, ärsyttää kun ei farkut enää mahdu jalkaan, eikä huvita koko ajan kulkea lököpöksyissä.

En taaskaan muista mitä ootte täällä kirjotellut, mut piti silti tulla omia juttuja höpöttää! :ashamed: Kertokaas jotain hyviä vinkkejä sen dopplerin kanssa. Ton, minkä tilasin, mukana tuli sellanen pikku pullo sitä geeliä, ni entäs sitten kun se loppuu? Saako niitä jostain lastentarvike liikkeistä, käykö joku muu aine, vai mitä? Ei huvittais tilailla sitten erikseen sitä..

Omanapa-Euphoric & muru 10+5
 
minut voi poistaa täältä teidän listalta. Kaikki on siis edelleen hyvin, mutta siirryn tuonne huhtikuisiin :D se alkaa pikkuhiljaa kuitenkin tuntumaan siltä "oikealta ja omalta" paikalta. Olen jonkun aikaa jo seurannut huhtikuun ketjua ja päässyt ihan hyvin jyvälle kuka kukakin on. Senhän takia en alunperin olisi halunnut siirtyä sinne.
Paljon tsemppiä ja onnea odotukseen teille kaikille! Enköhän minä vähän kurki tätäkin ketjua välillä vaikka huhtikuisiin siirrynkin ;)
 
Saspa:Tsemppiä! Mä jäin neljän lapsen kanssa yksin, kun kuopus oli vielä vauva. Exä päätti ryhtyä päätoimiseksi juopoksi, eikä perhe-elämä enää kiinnostanut. Meillä on nyt siis uusperhe ja nämä tulevat olemaan ensimmäiset (ja viimeiset) yhteiset lapset nykyisen mieheni kanssa. Alku oli silloin hankalaa, kun jäin yksinhuoltajaksi mutta lähti se siitä sujumaan. Jossain vaiheessa huomasi, että aurinko nousee taas ja elämä tuntui hyvältä :).

aoko:Esim. mä käyn Malmin neuvolassa. Tervetuloa mukaan!

euphoric:Mä oon käyttänyt geelin sijaan Aqualan oilia, toimii hyvin eikä tarvii pestä pois tai rasvata mahaa.

Mullakin on tullut painoa ihan kamalasti vaikka oksensin välissä 6 viikkoa ja tuntui, ettei mikään pysynyt sisällä. Onneks neuvola on vasta tammikuussa.

Choco coco & Ihme ja Kumma 12+0 poks!
 
Tänään käyty ihmettelemässä ultrassa. Veti kyllä taas ihan sanattomaksi. :)

Siellä oltiin ensin unilla, mutta täti sai tökittyä hereille. Sitten vedettiin kovasti jumppaa.. Hehe :)

Päivityksiä LA muutettu 8.5, 11+4 vasta kasassa. Ja 20.12 rakenne ultraan, kiva pikku joulu lahja <3
 
hattentatista oon tilannut pari kertaa ja nopeasti on saanut tuotteet. Luulis että tilaus mennyt perille jos mailin oot saanut.
kunnallisesta hammaslääkäristä oon miettinyt että kun ens kuussa jos paikataan yks hammas pysyvästi ja on ainakin pari pientä reikää niin meneekö ajat kuitenkin puolen vuoden päähän vai saako raskaana etuilla?
Tervetuloa uusille:)
Avantasia ja nömpiäinen POKS 11+0
 

Yhteistyössä