Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

Mulla oli tippunut myös tuo syke avantasia ihmettelin kanssa muuten kyllä tajunnut kysyä että miksi.. Siis syke munxymmärryksen mukaan perustuu myös siihen että onko uni vaihe tai hereillä olo. Katselin edellisten odotusten neuvola kortteja tuosta sf mitasta mutta samalla vertailin mm. Sykettä ja näillä viikoilla on tullut notkahdus jokaisessa odotuksesta. Likan odotus aikana varsinkin.
 
Rakenneultra Meillä oli tänään rakenneultra. Jännitti etukäteen, että onkohan siellä kaikki hyvin, kun ei NP-ultraa tehty ollenkaan. Ja muutenkin. Mutta kaikki näytti olevan mainiosti lääkärin mukaan ja nähtiin vaikka mitä elimiä, ruuminosia yms. Harmittavasti vauva oli justiin hassussa asennos, niin kasvoja ei nähnyt Paremmin.. Mut ei sekään haittaa :) Pienen sydämensyke oli 140, mikä oli kuulemma loistava ja pituutta olisko ollut 25 cm. Painonki se sano, mut jo sen unohin. Lääkäri itsevarmasti anto 100% poikalupauksen! eli pikku poika meille olis tulossa. Oon sitä ajatusta nyt tässä aamupäivän sulatellut.. Ja oon kyllä tosi innoissani :) ite aattelin, että tytön kaa olis helpompaa, kun mulla ei oo paljoo kokemusta pienistä pojista.. Mutta enköhän mä opi! :) Muutkin on oppinut. Nyt voi sit pikkuhiljaa alkaa ehkä kattelee jotain juttuja ja suunnitella tulevaakin :)'

Plitsis ja mini-masuasukki 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun nyt on alkanut liikkeet tuntumaa selkeämmin. Pari sellaista potkua tai iskua on jo tullut että ihan olen säpsähtänyt. =)
Jännä juttu kun liikehdintä alkaa aina iltaisin klo 20 maissa. Kahtena päivänä katsoin tarkan kellonajan, 20.15. Ihmeellistä tai sattumaa! ;)
Onko sikiölle voinut jo kehittyä päivärytmi...? :eek:
 
Saspa: Sullahan on ihan selvä pyöreä vauvamaha jo. Tuollaista ei enää kyllä peitellä oikein mitenkään, eikä kukaan luule, että on vain mennyt joulun herkuttelut vähän yli.

Mahakuva rv.20+1
: Rv.20+1 - Aijaa.com

Itselläni siis on tapahtunut vain lähinnä tuota tasaista paisumista aina kylkiluista alavatsaan, koko keskivartalon alueella. Mitään erillistä vauvamaha-palleroa ei selkeästi näy, mutta koko keskivartalo tuntuu pönäkältä normaaliin verrattuna ja paino tosiaan alkaa kohta olla sen, mitä esikoiselta oli laitokselle mennessä. Toki jos päivän mittaan alkaa turvottaa (tuo kuva on otettu aamulla), niin sitten maha pyöristyy sen verran, että sitä jo selkeästi voisi vauvamahaksi katsoa. Googlailin tässä myös kuvia ihmisten rv.20 mahoista ja vaikka tuo oma tuntuu jo nyt niin vieraalta ja isolta, niin tajusin että ei se taidakaan sitä olla. Tulin lopputulokseen, että esikoisesta maha oli hyvin minimallinen ja nytkin taitaa olla vielä pienen puoleinen, vaikka selkeän eron normaaliin (mihin on itse tottunut) huomaa kyllä ja kun on aina ollut hyvin vartalokriittinen..

Liikkeitä tuntuu jo vahvasti joka päivä.. Kipuiluja vähänkään reippaammassa kävelyssä jne. alkaa tuntua heti alavatsalla, jota esikoista odotellessa ei missään vaiheessa tullut (silloin oli hyvin helppo raskaus), joten en nyt oikein osaa suhtautua siihen, missä vaiheessa pitäisi huolestua. Esikoinen eilen kyseli, kuuleeko vauva jo mahassa jos sille puhuu. Tarkistettiin asia yhdessä ja tultiin siihen tulokseen, että taitaa kuulla. Siitäkös esikoinen innostui ja juttelikin sitten vauvalle pitkät pätkät.

Rakenneultraan reilu viikko vielä ja kun täällä on kaikille tullut sukupuoli veikkauksia, niin alkoipa tässä itsellänikin vähän jännittää. Kun tosiaan minun ja mieheni sisaruksilla on kaikilla pitkä liuta poikalapsia ja kenelläkään ei tyttöä, niin automaattisesti olen jotenkin ajatellut, että tämäkin on poika. Nyt vasta sitten olen tajunnut, että voihan se tosiaan olla tyttökin.. Itsellä ei juuri kokemusta tyttölapsista ja kun itse olen aina ollut liikunnallinen, suhteellisen raisu ja muutenkin poikatyttö (edelleen työkalut, autonhuolto ja ns. miestenhommat onnistuu mainiosti), jonka suosikkiprinsessa Disneyltäkin on ehdotomasti Mulan (voi kun sitä ei vielä minun lapsuudesssani ollut piirretty), niin on vähän outo olo. Esimerkiksi kaikenmaailman lastenvaatekutsut, sisustuskutsut jne. eivät tunnu itselleni lainkaan kiinnostavilta. On minussa tosin hyvin naisellinen puolikin; esimerkiksi ilman meikkiä ja tukka hapsollaan minä en juuri kotoani muualle poistu, kuin uimahalliin..:)

Skaardie + Pottu 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Aaahg....mikä ilta, vauva potki niin että luulen sen yrittävän ulos navan alta, oksensin kaiken mitä suuhun laitoin, ja kouristikin ihan alavatsasta asti. nukuin tunnin pätkissä ja yritin hörppiä jotain suuhun...no nyt vähän rauhottunu, mutta niin on vauvakin, ei tunnu liikkeet yhtälailla, lantiota särkee, alaselkää särkee ja säteilee reisiä pitkin polviin saakka - tuntuu ettei jalat kanna eikä särkylääke auta... Neuvolaan soitin äsken, sanoi, että voi olla issias jumissa jos on rajusti oksentanu ja jollei auta niin lääkäriin sitten. Supistelulta tää ei tunnu- jollei sitten supista vaan selkä puolelta, mutta ei ainakaan samoin kuin esikoisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Skaardie joo eipä juuri peitellä :D Talvitakillani saan peitettyä mutta sekin käy pieneksi ihan kuukauden sisällä :D nooh, ei kai sitä enää näin puolen välin tuntumas tartte peitelläkkään.

pahoinvointi on kyllä niin perseestä :mad: jo näillä viikoilla, voimia nyt teille ketkä kärvistelettä :/ :hug:

tässä rupiaa kasaantumaan joulun jälkeen ohjelmata ihan urakalla.. talvitakki kirppari ostoslistalle..
 
hiulu kärsinnee ihan rehellisestä oksenustaudista, mikäli oikein ymmärsin. Kun oli tuolla aiemmin puhetta asiasta. Meilla viime viikon to+pe tosiaan mies ja poika sairastivat lyhyehkön, mutta sitäkin rankemman kaavan kautta oksennustaudin. Itse siltä onneksi näyttäisin välttyneen. Esikoista odottaessa oli itsellä tosiaan vk:lla 36+ noro-virus ja se olo oli jotain aivan kamalaa. Paino laski vuorokaudessa melkein neljä kiloa ja kun mahan kanssa piti oksentaa, niin ei se kivaa ollut. Oikeasti hirvitti, että jos olisi silloin laittanut synnytyksen päälle, mutta ei onneksi. Pikaisia paranemisia hiululle..
 
Mulla pahoinvointi on jatkunut vielä näille viikoille asti. Ero alkuun on se, että nyt se on todella aamupahoinvointia. Tuntuu enemmänkin vatsahuuhtelulta, kuin aamupahoinvoinnilta :p Flunssa alkaa kuitenkin jo hellittämään.

Onko muille tullut aftoja nyt raskauden aikana? Kärsin niistä paljon siinä 17-20 vuotiaana, mutta sitten niitä ei enää tullut. Nyt kuitenkin tullut pitkästä aikaa ja vielä sellaiseen kohtaan ettei tuo syöminen tahdo onnistua.

17+1
 
Juu tauti täällä on, ei enää raskauspahoinvointia - vaikkakin ekat oksut meni raskauden piikkiin, ennen kuin myönsin että tautia tämä on.

Nienji Mulla oli paljon aftoja tuossa parisen viikkoa sitten, tosi ikävään paikkaan, kielen alle tuli yksi, osu koko ajan puhuessa hampaisiin... auttoi kun vaihdoin hammastahnaa.

Tuli muuten vielä mieleen, että voiko vauva potkia/liikkua liikaa? Vähän hirvittää, kun nämä oikeasti näkee jo ja tuntee kädellä, vaikka ois peittokin välissä. Ei kai se kovin yleistä ole, että rv 18 näkee potkut? Voiko se olla haitallista jotenkin?
 
Viimeksi muokattu:
Kävin eilen rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin!! :) Niin helpottavaa...
Kiloja oli vain tullut neljässä viikossa kolme kiloa. Pikkasen alkoi lyödä tyhjää, että miten se voi olla mitenkään mahdollista. Joudun syömään useampaa lääkettä raskauden aikana ja niiden määriä koko ajan muutellaan. Ainakin yksi näistä aiheuttaa turvotusta. Laitan sen piikkiin... Mut viikko sitten ostetut liivit eivät enää mahdu kunnolla päälle.

Tuo lihominen on alkanut tosi paljon häiritsemään minua, kun töissä minulle huomautellaan koko ajan asiasta. Se on erittäin loukkaavaa... Aivan kuin minun vartolo olisi nyt raskauden aikana kaikkien yhteinen, että siitä voidaan kaffetunnilla vääntää vitsiä. Minä tykkään yleensäkin pitää kohtuu napakoita neuleita (nekin olen joutunut kaikki uusimaan), mutta ei siitä saa kuin huomauttelua. Pitää varmaan verhoutua taasen johonkin ihme kaapuihin.

Hiululle toipumista vatsataudista! Se on niin rasittava tauti, mutta onneksi se yleensä menee aika nopsasti ohi.
Liikkeistä tuntuu jatkuvasti, mikä on erittäin hyvä merkki. Tuon paksun vatsakerroksen alta en vain näe niitä päälle päin. Uskoisin, että kun ne ovat niin "voimakkaita" että toisenlaisessa vartolossa näkisinkin niitä jo. Hiulu ei kannata murehtia, että ne olisivat epänormaaleja.
 
Nya
Hiulu tsemppiä vatsataudista selviämiseen!! Toivottavasti olo helpottaa pian!

Saspa, ihan mahtava masu sinulla jo :) Kyllä mullakin alkaa jo aikamoinen pallo olla, ei tätä paljoo peittelemään pysty. Pakko oli siirtyä käyttämään äitiystakkiakin, ja se vielä oikein korostaa masua. Mut eipä tuo mitään haittaa. Mä kyllä tykkään omasta pallostani :heart:

Skaardie mun mielestä sun maha näyttää oikein sirolta vielä! :)

Plitsis ja Nuutti79, onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!! :) Ja plitsiskselle vielä poikalupauksestakin :)

Yösyötöistä.. Mä en kanssa ole juurikaan joutunut univeloista kärsimään esikoisen kanssa. Neiti nukku vieressä niin kauan kun imetin öisin, ja yösyötöt alko aika pian sujumaan sellasessa unihorteessa, että en edes aamulla ollut ihan varma kuinka monta kertaa yöllä on syöty. Ja mä oon aiemmin ollut aivan sairaan herkkäuninen ja huono nukkumaan. Vauvan tulon jälkeen oon oikeestaan nukkunu paljon paremmin kuin ennen :D Meillä yöt alko olee vähän rikkonaisempia vasta sitten kun hampaita alkoi tulla (n.8kk iässä), eikä sillonkaan ollenkaan mahdottomia. Ja vaikka ois vähän joutunut heräilemäänkin, niin ne pätkät jotka oon saanu nukkua, oon nukkunu paljon sikeemmin kuin koskaan ennen :D Ja huonoina öinä nappaan edelleenkin neidin kainaloon nukkumaan, usein se rauhoittaa tilanteen ja saadaan koko perhe paremmin nukuttua.

Nya + Ilo 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Täälläkin vatsa on jo ihan rehellinen pallo ja kun siirryin äitiystoppikseen, niin nyt se vasta näkyykin ja kauas:D

Nya, mulla kävi kanssa noiden yösyöttöjen kanssa niin, et piti tosiaan aamulla herättyä miettiä, et montako kertaa yöllä oikein syötiin, niin horteessa ne välillä meni. Vähän kyllä jännittää, et miten nyt taas tottuu heräilyyn, mut onneksi keväällä ja kesällä yöt valoistuu, niin on varmaan helpompi heräillä kuin esim. nyt mykkäpimeässä.

Nuutti, oletko varma, ettei painon lisäys johdu eri vaa'asta? Mulla on ainakin aina ihan eri lukemat nlan ja omassa vaa'assa ja joskus nlassakin kahdella eri vaa'alla eri lukemat. Se on ihan ok, että nlassa painosta keskustellaan, sehän kuuluu heidän työhön, mut työpaikalla on kyllä asiatonta kenenkään painoa kommentoida, oli raskaana tai ei.

Ollakovai..? ja 20+0 Poks ( vihdoin maaginen puoliväli saavutettu, jokohan uskaltais iloita)
 
Jejee, mulla oli lääkäritarkastus ja kaikki oli hyvin. Sykkeet samat kuin viimeksi eli noin 140-145, vauva kasvaa hyvin ja kohdunsuu on napakasti kiinni. Ensi viikolla on rakenneultra :)

Ummetus on ainoa vaiva, muuten on tosi hyvä ja pirteä olo. Hengästyn kävellessä heti, mutta hemoglobiini on ollut koko ajan hyvä enkä ole huolestunut, kun muuten on hyvä olo. Luulin että minulla on harjoitussupistuksia, kun vatsa menee välillä äkkiä kovaksi palloksi, mutta lääkäri veikkasi että suolisto ja ummetus saa sen tunteen aikaan.

Minulla maha on kasvanut niin, etten ole sitä voinut aikoihin peittää. Toisaalta olen kertonut asiasta varhain esim. töissä ja olen tästä raskaudesta niin onnellinen, että ilolla pukeudun niin että maha varmasti näkyy. Miehet ovat selvästi vilkuilleet tissejä! :O

Löysin talvitakin johon mahdun varmaan koko talven ajan ja ostin turvakaukalon. Asunto- ja talonäytöissä ollaan kierretty, mutta uutta kotia ei ole vielä tiedossa. Töistä jään pois jo maaliskuussa, kun pidän lomia. Mihin aika menee? Tuntuu, että kevät ja toukokuu on ihan kohta! Raskauskin alkaa olla puolivälissä! Iik! Paniikki!

Liikkeistä en ole ihan satavarma, välillä tuntuu että vatsassa menee ilmakuplia tai kuin höyhenellä kutitettaisiin. Ehkä sekin menee suolenmutkien piikkiin..?

Hyvää vointia kaikille! :)
 
Ollakovai... mun paino punnittiin samalla va`alla neljä vkoa sitten, joten lääkäri vertasi siihen. Tosiaan minulla on se lääke, joka voi aiheuttaa painonnousua. Ehkä, voin täällä myöntää, olen syönytkin liikaa ja en ole liikkunut riittävästi.
Mut tosiaan se työpaikalla painosta huomauttelu tuntuu pahalta, ehkä jos olisin sinut asian kanssa, se ei niin tuntuisi. Eilen oikein itkin kun kerroin miehelleni asiasta... :'(

Tuosta loma-asiasta itsekin ihmettelen, että nytkö se jo kohta kolkuttelee ovella. Niin nopsasti kaikki mennyt. Eilen oli puoliväli! :D Hyvin olen selvinnyt ilman sairaslomia. Mutta jos sen tarvetta olisi niin silloin pitää kuunnella omaa kehoa ja ajatella terveyttä, lapsi etusijalle.

Itse mietin, että jäisinkö äitiyslomalle 50 pvää aikaisemmin vai sen 30 pvää mikä on yleinen käytäntö. Neuvolastakin sanottiin, että voihan sitä sitten saada sairaslomaa jos ei jaksa... Miten ajattelette asiaa? Minä oon ehkä liian lojaali työnantajaa kohtaan - kun ajattelen joutuvani kuitenkin aikaisemmin kuin sen 30 pvää pois. Mutta ei se työnantaja ole lojaali sitten siinä tilanteessa, jos yt:t herähtää päälle.

Jouluruoka asiaa: Mitä te olette mieltä, että voiko sitä silliä syödä vai ei? Sehän on vakuumipakattua ja ei kypsää. Mutta kypsyttääkö sellainen suolamäärä mitä sillissäkin käytetään kalan vai ei? Mä himoitsen sellaista mielettömän hyvää sillikaviaaria, tuskaa jos en saa syödä sitä jouluna. ;)
 
Heissan!

En ole aikapaiviin tanne kirjoitellut. Meillakin oli rakenneultra viime viikolla. Tein sen vahan tavallista aikaisemmin, 17+4, kun olimme ulkomailla ja taalla mun asuinmaassa ei rakenneultraakan voi tehda. Vauvasta ei loytynyt moitittavaa! Ja se on tytto! :)

Olen keskimittainen ja mun maha on kai keskikokoa. Miehen ja mun mielesta se on valtava, mutta muiden silmaan se kai nayttaa sille, etta bisse olisi maistunut viime aikoina turhan hyvin. Vauvamahaksi sita ei ole kukaan viela arvannut. Itse asiassa mua arsytti maanantaina, kun kerroin uutisesta tyokaverille, ja han vaitti, ettei viela mitaan nay.

Me ei olla viela ostettu vauvalle kuin kahdet topposet, body, mobile ja saunatakki, joka on suurinpiirtein yksivuotiaan kokoa. Ajattelin, etta vaatteita saa sitten aitiyspakkauksesta ja mummolta, joka on hanakka neulomaan. Isoisa on luvannut sponsoroida vaunut.

Liikkeita olen odotellut minakin. Starwars, muakin mietityttaa, mika johtuu suolesta ja mika vauvasta. :) Olen kuitenkin melko varma, etta eilen paivalla tunsin potkun, ja etta vauva moyri illalla kun makoilin sangylla.

Olen arponut sita, mihin pain Suomea maaliskuussa muutan. Nyt olen kallistumassa sille suunnalle, etta synnyttaisin Oulussa, koska siella mun perhekin on.

Hyvia vointeja ja ihanaa joulua!

tiburona 18+2
 
Meillä on rakenneultra perjantaina heti aamulla, pakko myöntää että vähän jännittää vaikka aikaisempien tutkimusten mukaan kaikki pitäisi olla ok.

Liikkeet tuntuu hyvin, ovat tuntuneet jo usean viikon ajan. Pikemminkin ihmettelen miten tunnen liikkeet niin hyvin kun kyseessä kuitenkin ensimmäinen raskaus. Liikkeet ovat niin selviä että ne tuntee vatsan päältäkin ja pahimmillaan jopa näkyvät :D Huono puoli tässä liikkeiden tunnistamisessa on se, että niitä tulee sitten seurattua todella tarkkaan ja jos tulee pidempi liikkumaton jakso niin alan jo huolestua..

Liriel (ja tarkemmin määrittelemätön tyyppi 20+2)
 
tiburona, meillä onkin päivä vain eroa, minä oon viikolla 18+1 :) jospa täälläkin tuntuisi jokin selvä muks kohtapuoliin. Aika hurjalta tuntuu kyllä tuo että Liriel sulla näkyykin liikkeet! Se nyt ainakin on hyvä merkki, että liikettä piisaa :)

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä aiheuttaa välillä väsymystä ja turvotusta. Tyyliin päivän aikana voi jalat kerätä nestettä niin, että jos aamulla saa saappaiden vetoketjun kiinni ja jää löysää, niin iltapäivällä on hyvä että saa hemmetin vetoketjun puoliväliin. Kiitettävän hyvin kilpirauhasarvoja on nyt seurattu ja tyroksiiniannosta säädetty, käyn kontrollissa kuukauden välein.

Nimipähkäilystä on muuten tullut hauska harrastus. Tällä hetkellä Pertti-vaihtoehto johtaa, ei nyt tosissaan mutta jännä että mitä enemmän makustelee, niin se ei tunnukaan niin huvittavalta.
 
Mun piti tulla tanne raportoimaan, etta kun asken lukemisen ohessa tokin ajankuluksi mahaa, sain ihan varmasti vastaukseksi potkusarjan. Jee!

Nimista, meidan vauvelin isa ei ole suomalainen. Han on melkein tapaamisestamme lahtien tehnyt selvaksi, etta han haluaa tyttaren nimeltaan Alexandra. Sulattelen asiaa. Vaikka itse tykkaisen jostain lyhyesta kaksitavuisesta vahemman prameasta nimesta, mun on myonnettava, etta Aleksandra (ehka sittenkin k:lla?) sopii tosi hyvin sukunimeen. Toiseksi nimeksi tulee nimi, joka on mulla, mun aidilla ja aidinaidilla. Siita en tingi. :)
 
starwars, ei ne liikkeet toki näy kuin värähdyksenä jos osuu potku sopivasti tuohon vähärasvaisimpaan kohtaan :D pitää myös olla makuulla, istuessa tai seistessä ei näy mitään. Olin siis varsin hoikka ennen raskautta eikä mahassa ole kovin paljoa vararavintoa, sen takia varmaan liikkeet tuntuvatkin niin hyvin tuosta mahan päältä.
 
oi ku sulla on IHANA vatta kanssa hyökkäysvaunu ei kyllä tuotakaan enää piilotella :D ja joo sovitaan vaan että puoliväli häämöttää :LOL:

mulla on tuota läskivarastoakin sen verran että ei vielä päälle tunnu liikkeet :D
 
Nya
Huoh! Hitto mikä kiukkupäivä ollut tänään! Kaikki ärsyttää, ja ilman mitään sen kummempaa syytä. Sit alkaa ärsyttää ku ärsyttää, ja sit seuraavaks oonki itku silmässä :O Voi mies parkaa, sehän tän kaiken saa tuntea nahoissaan :| :headwall: :ashamed:

Nuutti79, mä oon kanssa miettinyt et saakohan silliä syödä.. Äiti tekee maailmanparasta smetanasilliä ja todellakin tahoisin sitä päästä maistelemaan! Tulee vesi kielelle kun ajattelenkin asiaa :D

tiburona Onnittelut sinullekin hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :)

Hyökkäysvaunu Ihana maha sinullakin :)

Nimien suhteen me ollaan taas ihan lukossa! Esikoista kun odotettiin, oli monta pojan nimeä valmiina, mut tytölle ei meinattu keksiä nimeä millään.. Nyt sit ku odotetaan poikaa, niin ihan yhtä tyhjää lyö, eikä muisteta ollenkaan mitä viimeks oltiin mietitty :D
 
Moikka,

Kiva nähdä vauvamahakuvia! Tuo Aijaa on mulle itselleni vieras, mutta sitä kauttahan saa näköjään näppärästi linkitettyä. Minun maha on ISO, mutta niin oli viimeksikin, eli olkoon vain...

Kävin tänään juttelemassa päiväkodin johtajan kanssa esikoisen päiväkotiärjestelyistä. Kesän on lomalla joka tapauksessa (täällä ns. palvelutakuu, eli koulujen kesäloman saa olla maksutta pois ja syksyllä pääsee silti samaan ryhmään takaisin), mutta syksyä mietittiin sitten niin, että olisi 10 päivää/kk ja ne päivät n. 4 tuntia. Tuntuu typerältä vaihtaa mihinkään kerhoon, kun tuolla on jo valmiiksi kivat kaverit ja tosi hyvä henkilökunta. Ja sinne kävelymatka! Kevättä nyt sitten mietin, että mitähän huhti- ja toukokuussa tekisi?! Mitä te aiotte? Ja mielenkiinnosta kysyn, aiheena subjektiivinen päivähoito on aika tunteita herättävä, tarkoitus ei oo paheksua kenenkään ratkaisuja - perheet ja tilanteet mielestäni ovat niin erilaisia, että paha mennä toiselle sanomaan, miten pitäisi tehdä. Voipi olla, että maksan sitten vaikka täyden hinnan, mutta en muuta sopimusta. Ja pidän siis esikoisen kotona tilanteen mukaan, vaikka olisikin se päiväkotipaikka. Mies on reissutöissä (Aasiassa), ja kauhuskenaariossa itse joutuisin leikkaukseen ja olla viikon sairaalassa, niin se tarha olis aika jees olla olemassa, jos isi olisikin ulkomailla! No tulipas pitkästi... ;)

Voihan hormonit! Mullakin on naamassa ihmeellistä tukkoisuutta ja selässä on muutamia ihan kunnon finnejä! Ei oo ollu sitten teini-iän tällaista ongelmaa. Eilen myöskin meni hermo tuohon valkovuotoon ja vähän väliä yrittävään hiivaan, niin ompelin läjän kestopikkuhousunsuojia. Ne kyllä auttaa ja kuitenkin niin hyvin hengittää, et ovat korvaamattomia... Tyhmä vaiva.

Maanantaina rakenneultra :heart: Ja kaksi päivää joululomaan :D

sallamaria 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Täältä tullaan! Tähän asti oon tyytyny seuraamaan muiden juttuja, mutta liitytäänpäs joukkoon :)

Eli la 11.5., 1. lapsi, mammalla ikää 26 vuotta ja Oysissa synnytän.

Tässä on parin viikon ajan ihmetelty jo selviä liikkeitä, joita isäkin on päässyt tunnustelemaan. Maha on ottanut samaten parin viime viikon aikana melkoisen kasvupyrähdyksen. Enää ei töissäkään jää löysistä vaatteista huolimatta epäselväksi tämä raskaus.

Tällä hetkellä tämä mamma on sairaslomalla johtuen migreenistä, joka sai niska-hartiaseudun jännittymään ja jumiin ja päänsärky vaan jatkuu. Tämä on mulle hyvin tyypillistä ja lähdin hakemaan yhtä sairaslomapäivää mutta sh kirjoittikin huolestuneena useamman päivän. On se hyvä että joku ottaa tosissaan, toiset kun ei tahdo pitää päänsärkyä oikeen minään vaivana eikä varsinkaan syynä sairaslomaan. Siinä ollaan aika avuttomina kun lääkkeitä kun ei kärsi syödä eikä panadol juurikaan auta. Nyt saa onneksi levätä kunnolla.

Muita vaivoja tai oireita tämä raskaus ei juurikaan ole mulle aiheuttanut (mitä nyt tuo mahan kasvaminen väliin juilii) ja alussa jännitinkin pitkään notta vieläkö siellä masussa on elämää. Mutta kyllä siellä tosiaan siihen malliin möyritään jo että ei enää epäilyksiä :D rakenneultraan mennään vajaan parin viikn päästä. Jännittää!

Esvt & Nöpönenä 19+4
 

Yhteistyössä