Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Täällä maataan vaihteeksi taas sairaalassa :p eilen supisteli 6 h putkeen, ottivat yöksi tarkkailuun. Nyt ei enää supistele. Saatan päästä tänään jo kotiin... :p

Nää kummalliset "supistelujaksot" johtuu siitä mun kohdun muodosta. Onneksi ne ei tehny mitään :p

rv 35+4
 
Kiva, että TeaPotilla supistuksista huolimatta kaikki ok!

Kertakäyttösiä liivinsuojia on useita merkkejä. Mulla kaikki muut kuin yks tarttuivat kiinni rintoihin, harmi kun en enää muista, että mikä se merkki oli joka ei tarttunut...pitää sitten taas testailla.

Tämän päivän ohjelmassa olisi keksiä tulevaan kotiin kaakelit kylppäreihin...Sellaset vieläpä jotka kelpais miehellekin.
 
Pohjalliset Ihan prismasta omanikin ostin, oli monenlaista valikoimaa, mutta jotkin halvat ne oli... Esikoisen synnytyksestä muistan sen, että synnäriltä kotiin lähtiessä ne lempikengät ei olleetkaan hyvät kävellä vaan oli sen vaan kuitenkin ikävässä asennossa lantiota ajatellen, että onneksi ei ollut pitkä matka autolle :D Että eiköhän niistä ole hyötyä synnytyksen jälkeenkin, eivät kuitenkaan paljon maksa.

Täällä pohdin, että lähtisinkö lääkärissä käymään tän pirun flunssan takia. Niin kovaa yskää, että yöllä tuntuu, että tukehtuu...limaa ei ole tai sitä ei tule, paitsi nenästä, mutta viime yönäkin yskin niin kovasti, että oli pakko oksentaa. Pulssi hakkaa ja paineet matalat. Ei oo kuumetta ja jos ei ois raskaana niin varmaan jollain tropeilla menis ohi, mutta nyt kun ei oikein voi mitään lääkkeitä omin päin ottaa ja pitäis vielä huolehtia tosta 2,5v:stä ihan tavalliseen tapaan. kotiäiti ei tunne sanaa sairasloma, mutta en mä mitään keuhkokuumettakaan haluaisi jälkitaudiksi kehittää.
 
Heippa taas pitkään aikaan :)
Olen hamstrannut treffejä ja kaikenlaista puuhaa nyt äippäloman alkuun niin paljon, etten ole edes tänne ehtinyt kirjoitella (ja yhä vieläkään en onnistu kirjautumaan tabletilla niin senkin takia käyn harvemmin kirjoittelemassa kun on niin kauhea vaiva kävellä yläkertaan koneelle ;) )
Se olis nyt sitten tasan kk laskettuun :O
Oma suhtautuminen asiaan vaihtelee silkasta kauhusta hirveään jännitykseen ja odotukseen! Toisaalta haluaisi jo nyytin syntyvän pian, mutta kuitenkin jännittää koko hurja muutos jonka hän tuo tullessaan. Itse synnytystä en sillain osaa jännittää kun ei yhtään tiedä mitä on tulossa :LOL:
Kaikkea kummallista oiretta ja kremppaa on tullut viikon aikana lisää...vatsa napsuu, oiskohan kalvot...sillointällöin vuotelee vähän veristä vuotoa. Vihloo nivuset ja nyt myös kumarrellessa hirveä kipupiikki ja paineentunne tuonne perän suunnalle |O kaipa kuuluvat ihan asiaan??
Päivittäin supistelee, mutta harvemmin kivun kera. Lauantaina supisteli yli tunnin n.5-7min. välein ja taas jännitettiin onko tää nyt menoa :p
Iki-ihanat perheenjäsenet ja ystävät olivat järkkäilleet mulle babyshowerit lauantaina :heart: :heart:
Kaikkea ihanaa syötävää, vauvalle ja mulle ihania lahjoja, leikkejä ja visailuja, sain myös jalkahoidon ja muutenkin kohtelun kuin prinsessalla :LOL:
Itkuahan mä hormonihöyryissäni tuhersin vähän väliä :ashamed:
KUMMIT JA NIMI: Meillä kummit ollut tiedossa jo ennen tätä raskautta :D ja nimikin päätetty tytölle, myös pojalle tarttis varmuuden vuoksi varmaan joku keksiä. Kummeja tulee näillänäkymin 4 virallista ja yksi "epävirallinen" kun ei kert kirkkoon hän kuulu.

Tsemppiä kaikille loppuviikkoon ja toivottavasti Teapot vielä kotiudut yhtenä kappaleena :flower:

Flowerpower85 ja Möttönen 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuntemuksia, ei kipuja eikä juuri edes harjoitussupistuksia, edelleenkään..
Neuvolassa käyty ja ipana onneksi sentään on oikeaan suuntaan ja laskeutunut varsin alas, pää alkaa olla aika tiukasti lantionpohjassa (mutta tosiaan mitään erityisempiä tuntemuksia tähän ei liity, eli tuskin se sieltä ennen aikojaan putkahtaa).
Sf-mitta 33,5 cm.
Neuvolantäti arveli että lapsi saattaa olla aika pitkä :eek: Ei kuulemma muuten tunnu isolta mutta pitkänpuoleinen saattaa olla.
Hemoglobiini vihdoinkin nousussa, nyt 130.

Aika kiva päivä olla äitiyslomalla, aurinko paistaa lämpimästi, voisi melkeen mennä juomaan kahvia takapihan terassille ja nuuhkimaan kevättä :)

Liriel 36+3
 
Kiitos pohjallisvinkeistä, enpä olis tajunnutkaan, pitää mennä tänään vaikka Prismaan etsimään -olin taas muutaman tunnin töissä raivaamassa huonettani ja jalat huutaa hoosiannaa, vaikken koko aikaa edes seisonut. Ja taidan jättää sen sitterin pesemättä, aina siinä kuiteskin varmaan se harso on välissä.

Mun sijaisuusasia on nyt sit selvä, tosin vedin herneet nekkuun, kun kuulin, et epäpätevä ja vailla työkokemusta oleva sijainen saa saman palkan kuin mä:mad: En tiedä miten perehdytys hoidetaan, mut se on pomon ongelma, mä en aio auttaa millään tavoin, vaikka pomo luulee. Jos saa pätevän palkan, on osattava myös hommansa, ei muakaan kukaan perehdyttänyt kun ei kukaan muu meillä hommaa osaa.

Hiulu, jaksamista köhään, loppuraskaus ja flunssa on karmea yhdistelmä, kuopus syntyi just kun mulla oli ihan järjetön flunssa päällä ja oli kyllä kestämistä.

Tuntuu, et vois oikeesti alkaa nukkua päikkärit, nukun yöt ihan hyvin, mut silti väsyttää ihan älyttömästi päivälläkin. Pitää kipaista tästä lenkille, jospa se vähän piristäis.

Ollakovai...? ja 36+1
 
Ja niin siinä nyt kävi että tiputukseen pääsee ensi viikolla..Punasoluja tiedossa ja kuulemma nelisen tuntia saa siihen varata. Netistä en löytänyt mitään tietoa asiasta mutta ehkä asia selviää paikan päällä.
supistellut tänään taas ja istuminen on hankalaa:O muksu tuntuu tulevan kyljestä läpi ja painavan tuonne alas mikä saa supistukset alkamaan..
Kiva että teapot jaksaa vielä yhdessä kasassa porskuttaa:) sitten vedätkin yliaikaseks :p
Avantasia ja viikari 34+3
 
Tämä närästys - on ottanut vallan. Päivin ja öin. Tähän asti ei oo tarvinnut päivisin rennietä napsia, mut nyt ei muu auta. Ällö ällö ällö... (Tuosta tuli mieleen - lukekaa lapsillenne kirjaa Eetu ja rumarusina, erittäin hauskalla tavalla käsittelevä kirja sisarusten välistä kateutta ja mustasukkaisuutta) Neuvolan antaman raskaus oppaan mukaan näillä vkoilla 36-37 kohtu on korkeimmillaan ja aiheuttaa moninaisia epämukavuuksia, kunnes pää painuu alas ja alkaa painamaan rakkoa.

Ihania ystäviä sinulla flowerpower, kun järjestivät vauvakemut.
Teapotille tsemiä - jopas vauveli nyt kiusottelee juupas eipäs.

Nuutti 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Jaa-a, mulla sanoi viimeksi sijaistava neuvolatäti, että onpa vauva tullut jo alas... No kun ei se koskaan noussutkaan ylös. Ja painaa rakkoa :mad:. Jos se nyt meinaa tuolta vielä nousta niin aikamoinen yllätys.

Jännä tunne, vauvasta tulee varmuudella syntyessään vanhempi kuin veljestään, joka syntyi 34+2. Olisihan sekin kokemus kyllä, että olisi perheessä yksi keskonen ja yksi yliaikainen, kun ei kerran harjoitussupistuksiakaan tule vaikka keuhkojani köhin pihalle ei tämä varmaan tule kuin sitten rv 42+ :D

34+3
 
Onpas tänään supistuksia : / ei voi istua eikä tehdä oikein mitään. Kyljelään makoilu ainut asento missä hyvä olla. Lisäksi suppareiden jälkeen tulee keltaista limaa :x muutoin ihan kirkasta. Mutta voi itku kun sattuu vähän väliä ja nukuttaa:/
Anteeksi valitus mutta nyt ei ole yhtään kivaa..
 
Avantasia Kannattaa juoda ainakin litra vettä (pitäisi helpottaa n. tunnissa) ja kokeilla panadolia 1mg sekä suihkua. Jos ei olo helpotu, niin sitten miettiä, että josko synnytys olis käynnissä. Keltanen lima kuulostaa limatulpalta, ei niinkään valkovuodolta. Ellei sitten ole tulehdusta..

(.) Mä oon ollut niin väsynyt ja nukkunutkin tässä eilen ja tänään kahet päikyt. Mies on hiukan huolissaan mun väsymyksestä :D Pelottelinkin sitä, että kun oon kerran nukkunut näin paljon, niin huomenna varmaan sitten synnytän :D Mulla kun noi unet on jääneet tässä melkein koko raskaudessa ihan olemattomiksi. Useampi viikko on menty 4-5h yöunilla, joista viikossa on ollut n. yksi yö jolloin oon saanut nukuttua ainakin 6h. Päikyt on saanut silloin tällöin onneks vedettyä. Mut nyt pari viimeistä päivää olo on ollut sellainen, ettämä kuolen just nyt tähän paikkaan jos en saa nukkua.

Joosukka ja MM 34+3
 
iltaa =)

supisteluista kärsiville pitää ihan ekana kommentoida että toivottavasti ei tartte monta päivää kärvistellä ku sekin väsyttää ja turhauttaa monin tavoin :hug: oon ittekkin nyt ollut hiljaa kun on turhauttanut ja turhauttanut ja turhauttanut, niin valvomiset kun vihlomiset sekä supistelut.

väsymys on täälläkin tullut kuvioihin valvomisten jälkeen tai sit elimistö yrittää kehittää voimia tulevaan :) viime yön sain ku sainkin nukuttua jopa 5 tuntia ja sitten aamu unet ja 2 iltapäivä unet, toki koiran unta mut ei vaan saanut niinku itteestään irti :/ melkein voi ensi yön unoset arvata tän perusteella..

hankinnat ja laitot on täällä valmiina jo kaikki, eilen ostin prismasta alle 20e imetysliivit kivalla kuosilla, sellanen violetti sävyinen, ja kaarituellisena, sekä imetys topin hain lindexiltä alle 15e, sekä sitten parit hipsterit jälkivuotoa ajatellen ku oli -40% =) niin ja 2koon pamppersseja ostin ku niihin olen olut kaikista tyytyväisin kaikkien kolmen edellisen muksun aikana. toki silloin ihan alussa on melkein se ja sama mikä vaippa on ku niitä menee ja paljon. laitot on valmiina siten että sit ku vauva tulee kotiin niin laitan pussilakanat ja alulakanat ku meillä on tuo kissi ja se vielä saa kulkea vapaasti niin tiedän ettei se voi vastustaa kiusausta että menis puhtaille lakanoille makoilemaan :mad:

meinaattako muut laittaa aluksi äitiyspakkaukseen vauvan maate?

Babyshowerit oi kun kuullosti flower aivan ihanalle :heart: mukavia hetkiä tuollaiset ja saa vielä kaikki ihanaiset ympärille :flower:

musta tuntuu että tämä odotus vaan kestää ja kestää ainakin sinne 41+ viikoille ihan vaan piruuttaan :kieh: nyt kun olisi tavallaan lupa tulla ja olen vähän kiusannutkin tekemällä rankempia kotitöitä, kaupungilla shoppailua ja kävellyt rivakasti koiran pissulenkit mutta ei sit niin mitään vakutusta |O tai no senhän sit näkee maanantaina kun on seuraava nla käynti että onko yhtään laskeutunut mutta tuskin..
otin muuten tän aamun kunniaks kuvan ku ei ole vielä turvotuksia eikä mitään ja onpahan sitten ainakin yks lopp raskauden kuva
[/URL][/IMG]
eli 36+1 kuva siin ja 115 oli suurinpiirtein navan kohdalta ympärysmitta.

mukavaa viikonloppua mammat :flower:

saspa ja tirriäinen36+1
 
Hiulu, pelottava on the sana! En meinaa jakoon mihinkään laittaa, mut ei voinut muutakaan kun puhelimeen nappaa videolle, miten oma maha venkoili tässä joku viikko sitten. Yhdelle lapsettomalle kaverille näytin, kun kyseli miltä se tuntuu - ei kysellyt sen jälkeen :D

Minäkin olen tyhmässä flunssassa ja sympatiseeraan kovasti kaikkia kanssakärsijöitä, tää on vähintään yhtä hanurista kun edellinen flunssa joskus 26 viikolla. Ja saa tai ei, niin oon nenäsumutetta laittanut, muuten ollaan hapettomia minä ja vauva kohta... Johtuu varmasti tosta niistämisestä, valvomisesta, huonosta yleisolosta ja muuten vain ketutuksesta, mutta mulla on tänään ollut ekaa kertaa sellainen olo, että tuliskohan lähtö...? Ei tietenkään tule, mutta saahan aina haaveilla.. Epäilyksen aiheuttaa tiheät supistukset (lähes kyllä kivuttomat) ja mulla uutena juttuna nivusen ja ihan alavatsan ajoittainen vihlonta. Tuun sitten tätä kommenttia tänne nauramaan tossa rv 42+0.

Sisarusten kokoerot? Kysyisin, kuinka samankokoisia vai keskenään ihan erikokoisia te useamman lapsen äidit olette maailmaan saattaneet? Terkan mukaan sisarusten syntymäpaino ei paljoa heitä, onko näin?

Joko 36 poks tai sitten jo 36+5 merkkaajasta riippuen :heart:
 
Täällä valvotaan oksennustaudissa olevan lapsen kans. Tosi tympeä kun itsellä oli silloin alkuvuodesta ja nyt sairastui lapset. Joten TOIVOTTAVASTI ei tämä vauva nyt ainakaan viikkoon synny. Mitenhän toi noro, voiko vastasyntynyt saada ja onko vaarallinen.... Toivottavasti en ite nyt sais, tai saisin pikaiseen.

Täällä supisteluite vähemmän, mut nuo vihlomiset alkaneet häiritsee. Onko muuten muilla suonenvetoja tai levottomat jalat öisin? Auttaako mikään?

Papumamma 37+3
 
Tsemppiä papumamma! En osaa valitettavasti kylläkään kysymyksiisi vastata...

Täällä valvotaan ihan muista syistä: Mulle oli eilen järjestetty ihanat ylläri-baby showerit. Oli niin erityinen päivä, että tällä hormoniäidillä ei uni pysy silmissä...

Lokakuinen
 
POKS 37 <3
Mulla on lapset ollu 3945g, 50cm 41+2 ja 3300g, 50cm 40+3 ja tämä tuleva ois arviolta nuiden väliin...
Edelleenki masuasukki PT, illalla oli taas hurjat jumpat mutta ei kääntyny.. Nyt vaan peukut pystyyn että kääntyis äkkiä takasi oikein päin.
Ens viikon piän vielä jalat ristissä ku mies on etelässä mutta sen jälkeen jää kotipuoleen töihin ja vauva sais tulla...

37+0
 
Osanotot Sallamaria84:lle ja papumammalle tautien kourissa. Itsekin flunssan sain, mutta tuntuu onneksi menevän tällä kertaa kohtuullisen kevyesti ohi.

Äitiysloma alkoi virallisesti perjantaina ja kun on vuosia ollut työelämässä, niin tuntuu hurjalta, ettei edes tiedä, milloin töihin palaa. Emme ole vielä yhtään miettineet, kuinka kauan olen kotona.
 
papumamma luulisin, että noro voi olla vastasyntyneelle vaarallinen (en mee vannomaan...) mutta vauvoilla on vielä niin herkkä elimistö ja toisaalta nestettä ei kerralla mahdu kovin paljon sisään, raju mahatauti varmaan vie osastolle tiputukseen. noro ei usein ole kuitenkaan pitkä tauti, mutta tahriintuneista tekstiileistä voi tarttua pitkäänkin - kaikki vaan pesuun, minne on oksuja tullut ja toivotaan, ettei vauva nyt päätä just parin päivän sisään syntyä :) Tsemppiä! Muistaakseni jostain luin myös, että synnytyspäivystykseen ei mielellään oteta mahatautisia, ettei tartu muihin synnyttäjiin ja syntyviin lapsiin. Mutta tietysti, jos mahataudissa menee synnyttämään niin järjestävät toki jonkin tilan, mutta varmaan eristävät jonnekin odottamaan saliin pääsyä.

nenäsumuteista olen itse tyytynyt tuohon merisuolasuihkeeseen mitä lapsillekin voi laittaa, mutta sitä meneekin sitten ja reilusti + höyryhengitystä, ja nenäliinoja... Viittä vaille oon ollu soittamassa neuvolaan, mutta mitäpä nekään viruksille voi, olo vaan melko nuutunut, kun paineetkin alle 100/60

Koko erot toivoakseni pienempi kuin veljensä.... muuten tänne odotetaan jotain 54cm 5kg :D Sf on kyllä sen 6cm pienempi, että toivoakseni ei mikään jätti ole tulossa
 
Hiulu niin vähän pelkäsinkin. Mistään ei vain netistä löydy tietoa vastasyntyneen taudista. Onneksi nyt kuitenkin lapset ei enään oksenna eikä kuumeisia, itsellä ei vielä mtn. Eristin lapset olohuoneeseen vessaan ja omaan huoneeseen taudin ajaksi ja nyt sain nuista huoneista jo matotkin pestyä.... muistaakseni 2 viikkoa tarttuu pinnoilta joten nyt tuntuu et TOIVOTTAVASTI raskaus vielä jatkuisi sinne. Silloin kasassa on 39+4.

vauvojen koot meillä tyttö oli 52.5cm ja painoi 3600g ja poika oli 52cm ja painoi 4020g. Tätä jäpikkää ovat veikanneet samankokoiseksi kuin poika oli. Pojathan ovat yleensä vähän suurempia syntyessään. Mutta se jää nähtäväksi.

Teapot hienoa että olet jo nuin pitkällä:)

papumamma 37+4
 
papumamma, jos imetät lasta niin sen mukana tuoma vastustuskyky ja suoja suojaa kyllä pitkälle. Itselläni ainakin esikoisesta jäi hyvä mieli, enkä enää niin tautikammoinen ole, koska miehellä oli silloin pari vuotta sitten syksyllä norovirus ja itselläni myöhemmin talvella hirveä influenssa eikä napero saanut kumpaakaan. Hirmu terveenä pysynyt vauva-ajan. Toki tietenkin suosittelen välttämään hirveetä suukottelua sairaan ja lapsen välillä, mutta kovasti pelkäsin kuumeessa ja räkätaudissa tartuttavani lapsen kun samaan aikaan imetin, mutta kumma kyllä tosi vähillä sairasteluilla vauva-aika päästiin. Osittain kiitän siitä imetystä, vaikka en usko loppupeleissä pidemmälle kasvaessa pullovauvojen omaavan sen heikompaa vastustustuskykyä, mut ehkä ainakin just tos imetyksen aikana saa enemmän suojaa.. Nyt isompana tuntuu, että päiväkodissa ja kavereiden kesken pyörii ne samat pöpöt ruokintatavoista huolimatta :p

Täällä viikot matelee, toisaalta juoksee... riippuu aina päivästä. Joka toinen hetki haluaisin että saisin jo lapsen maailmaan, toisaalta en yhtään vielä oo valmis saattamaan pikkuista tänne sotkun keskelle häiritsemään opiskelevaa äitiä :p

Hormonit
ah ne ihanat hormonit.... tsiisus. Itkettä, potuttaa, ketuttaa, ahdistaa.. Pinna superkireellä ja valitettavasti kaikki saavat siitä osansa. Mut toi itkeminen. Ihan naurettavaa, en voi katsoa telkkaria, en lukea kirjaa, nähdä mitään söpöä, tunteita nostattavaa tai puhua yhtään vakavempia asioita ilman, että kuivun kasaan kun kyynelvirrat on niin vuolaat...:whistle:

Ehkä tässä jo kuukauden päästä vois harkita pääsevänsä tositoimiin..
Wasabi 36+2
 

Yhteistyössä