Toukomasujen -07 huhtikuu

hanna-77:minä värjäsin parturissa tukkaa tuossa puoli välissä raskautta,siitä tuli tummempi,mitä piti ja kesti huomattavasti vähemmän aikaa,mitä normaalisti.sillä en ole sitten enää värjännykkään tukkaa uudelleen,vaikka mieli tekis,kun alkaa olla jo todella haalistunut tää pää!mutta nyt jo sama oottaa,että vaavi maailmassa.huomenna menenkin kampaajalle leikkauttaan uutta mallia hiuksiin.ihanaa,onkin jo melkonen kuontalo mulla :LOL: :wave:
 
unforgiven harmailee
heips taas kaikille, piinaava olotila jatkuu jatkumistaan...eilis ilta oli suorastaan #&%?$!*. touhusin päivällä ehkäpä suhkoht normaalia enempi, kävin jopa 45 min reippaalla sauvakävelylenkillä ja kaikki meni hyvin. noh, iltasella anoppi pesueineen ryntäsi meille yökylään "toiselta puolen suomea" vähän niinkuin yllättäen..en olisi milläään jaksanut viihdyttää ketään vieraita. iltasella oma olokin alko muuttua, alamahaa nipisteli ja maha tuntui muutenki normaalia painavammalta ja tuntui suorastaan tippuvan syliin..lantio oli kun jyrän alle olisi jäänyt. saattoi ihan omaa vikaa olla kun niin kovasti reippailin ja touhusin. kymmenen aikaan sanoin anopille että anteeks vaan, sori, nyt mun on pakko mennä nukkumaan että on niin huono olo. mies ei ollut vielä tullut töistä joten vieraiden kestiminen jäi ihan mun harteille ja minua niin suututti kun varoittamatta ilmaantuivat...noh, menin sitten pitkälleen ja huono olo sen kun jatkui kahentoista aikoihin mieskin ilmaantui viereen nukkumaan ja sillon se sitten alkoi...mä en tiedä oliko ne supistuksia vai mitä ihmettä, en muista nimittäin yhtään millaselta esikon aikaan tuntui kunnon supistukset ja tuntuiko ne mahassa vai selässä vai kyljissä. noh, nyt kuitenkin kipu alkoi tuntu ihan sietämättömän toisella puolen kylkee ja säteili ulkoreiteen,s iis se kipu oli semmosta toispuoleista mutta ihan #&%?$!*. tuo kipu aiheutti jopa sen että mulla meinas oksennus lentää..mies jo säikähti että supistaako mua mutta mä en osannu sanoo yhtään että en tiedä mitä tämä on mutta koskee ihan jumalattomasti...voiko supistuskipu tuntua tuolleen toispuoleisena? no ne laantu sitten kuitenkin mutta kesti varmaan yli tunnin ennekun helpotti sen verran että sain nukutuksi. tänään lähdin uhkarohkeesti aamulla tytön kanssa ulos lenkille kun yllätysvieraat oli lähteneet ja pikkusen harjotussuppareita tuli, mut muuten vointi ihan ok...selkä ja alaosasto on vieläkin niinku jyrän alle ois jääny, mutta ei läheskään niin pahalta tunnu kun eilen. että tämmöstä täällä. nyt taas ihan ärsyttää kun tiedän jo valmiiksi että ens yö menee taas valvoessa ja kuulostelellessa omaa olotilaa....
 
lumikko
Heippa rallaa kaikille!

Nyt on siivottu ja muuttoa tehty viisi päivää! Suurin osa huonekaluista ja tavaroista alkaa olemaan uudessa kodissa. Ihmeesti minäkin olen siellä jaksanut olla joka päivä aamusta iltaan. Onneksi on ollut apujoukkoja, ei siellä muuten oltaisi noin pitkällä. Vanhassa kodissa on vielä sänky jo kirjoituspöytä sekä jotain tavaraa. Ja se tavara on sellaista, että pitää istua alas ja katsoa läpi. Ja siihen ei kyllä tahdo löytyä intoa. Myös uudessa kodissa olen saanut ihan kiitettävästi purattua laatikoita. Joten loppurutistus enää edessä. Minulta kysyttiinkin, että mistä minä tämän energian ammennan. Toiset normaalitilassa olevat tuntuivat olevan lopussa ja minä siellä mahan kanssa häär[b

äidinmaidosta kuinka kauan se säilyy pakastimessa?

Olenkohan minä muuten ainoa täällä joka on toivonut, että vauva viihtyisi mahdollisimman pitkään masussa? No nyt on sen puoleen hyvä juttu, että sänky on vauvalle valmiina sekä vaattet kaapissa.

Enpä ole vielä miehenn kassa puhunut siitä isyyspakkauskesta, jospa tänään koitan kun tuli jo kotiin. Harvinaista, että näin ajoissa tulee kotiin.

lumikko ja vaavi 37
 
Samoja kuulumisia on kun lumikollakin...Uudelle puolelle ollaan muutettu tänään. :) No noita osaa keittiön kaapeista on tyhjäämättä, mutta on sohva ja uus ruoka pöytä valmiina. Sitten on makuuhuonekkin taas alakerrassa. Kyllä nautin, kun yöllä ei tarvi enää alas lähtiä vessaan. Kukas kyseli niistä supistuksista...oliskohan ollu uniforgiven (menkiköhän edes yhtään oikeen? )
Mun on huono sanoa mitään, itellä tuntunut vattassa ja jonkun verran selässä, kun on supistuksia tullu....ja harvakseltaan. Lumikkoko se vielä mainitsi, että sais vauva pysyä vattas vielä. Mulla on samoja ajatuksia, sais rauhas laitettua kaikki valmiiksi tuolla uudella puolella. En halua että kukaan mene penkoon meidän keittiön kaappeja. Omassa navassa ei oo mitään erikoosta tapahtunut...supisteli eileen, mutta tuli paljon häärättyäkin. Mulla ei paljoa oikiastaan edes vielä supistele. Onko muilla napa vielä normaali? Mulla on kääntymäs toisipäin...Miehen kans on lyöty vetoa, että kerkiääkö kääntyyn ennen synnytystä. :LOL: Oon vahvasti voitolla ainakin vielä. Mutta nyt iltapalaa kattelemaan.

Elli Ja Nyhverö 36+5
 
Moikka mammat!

Toivottavasti on menny mukavasti pääsiäisen pyhät :) mä oon ainaki iha liikaa syöny :ashamed: Miehen vanhemmilla oltiin ja siellä on aina kauheesti syötävä, varsinkin nykyään anoppi tuputtaa ruokaa koko ajan, vauvalle... :D Anoppi oli sit ostanut 30m harsokangasta ja ommellu meille 37,5 harsoa! :eek: :LOL: Riittääpi ainakin, toivottavasti on imukykysiä ja muutenkin hyviä, ajattelin tosiaan vaippana käyttää niitä. Pesin ne tuossa jo kerran, täytyy vielä muutaman kerran pestä.

Muuten menee ihan normaalisti, vähän väsyttää ja pää ollu kipeenä, toiv. ei flunssa oo iskemässä :/ Supistuksia mulla tulee sellasina parin kolmen tunnin "spurtteina" et supistelee n. 10min välein. Kai sekin ihan normaalia, ei kuitenkaa mitään kipuja ole. Tai tänään kyllä välillä tuntunu sellasta menkkamaista, jomottavaa kipua alamahassa, ei kivaa :/ Jollakin muulla tasi myös olla samaa? Ja maha nahkaa särkee, ja se näkyy ikävinä arpina :(

Muutamat taisi muutto hommissa olla, tsemppiä sinne! :) Mekin ollaan ajateltu muuttaa jos löytyis joku kiva kämppä lähistöltä. Tässäkään ei olla muutamaa kk kauempaa viel asuttu ja muuten on ihan kiva, se parveke vaan puuttuu :( Pakkaaminen vaan ei todellakaan houkuttele tässä tilassa! Ja meijän tuurilla vauva päättäis syntyä just kun kamat on levällään kahdessa paikassa....! Ja omasta talostahan tuo ukko päivittäin puhuu, että pitäis syksyllä alkaa rakentaa. Saapi nähdä miten homma etenee.

Millasen peiton ootte ajatelleet vauvalle laittaa? Kun mä mietin, että vauva aluks nukkuis tossa ä-pakkauksen laatikossa, eihän se ä-pakkauksessa tullu peitto mitenkään mahdu tohon :eek: Ja oliskohan se liian paksu muutenkin?

Juu, sellasia taas tällä kertaa. Neuvola olis keskiviikkona, sen jälkeen varmaankin tarvii viikoittain käydä siellä.

Toivottavasti säät suosis, on tullu oltua ulkona hävettävän vähän :ashamed: huomenna kyllä pakko lähtee kävelylle!

Voikaahan hyvin! :)

Bianca ja pikkunen 36+1
 
Heippa taas täältäkin!

Alkaa pääsiäinen olla jo loppusuoralla, ja arki alkaa.
Maha on tosiaan täynnä syömisistä, mutta eihän pääsiäinen ole mitään ilman pashaa ja mämmiä ja suklaamunia :ashamed: Hyvin terveellistä =)

Mulla esikolta tuli vähän raskausarpia, jotka hävis sitten ajan myötä, mutta nyt ei ole tullut yhtään. Napa on aina ollut syvä kuoppa, mut nyt ei ole enää kuoppa mutta tuskin uloskaan pullahtaa. Mies ei siitä enää vaan tykkää :LOL:

Peitosta: Minä ainakin laitoin sen pakkauksessa tulleen peiton, ja se mulla oli esikoiseltakin. Kaksinkerroin taitoin vauvan päälle eikäpä tuolle neitille ainakaan kuuma tullut. Ei mulla muita peittoja ollutkaan.

Sairaalakassin sisältökin alkaa olla suht valmiina tuossa hoitopöydällä vielä kun sais ne laukkuun pakattua. Sit lähtiessä pitää mukaan napata vielä kännykänlaturi ja kamera. Ai niin ja imetysliivit on olleet pölyttymässä tuolla kaapissa että ne pitää vielä pestä.

Biancalla oli anoppi ahkeroinut =) Minäkin olen ostanut reilun 30 harsoa, osa ruskovillan (kun imevät paremmin) ja sitten osan olen ommellut itsekkin. Vaippojakin on tullut tehtyä vinopino =) Ja villahousuja on viidet, kuudennet vielä teen. Että eiköhän noilla alkuun pääse. Ja sitten on vielä kolme sellaista pakkauksessa tullutta vaippaa (saanut tutuilta).

Vauvalle on ostamatta enää talkki, ja sitten pitää katella mitä vaatetta päälle kun kotiudutaan, mutta ehtiipä tässä. Vaikka toivonkin että tulis jo tuolta pois. En tiiä miks loppua kohden oon alkanu pelätä meneekö kaikki hyvin.

Ai niin, ajattelin mainita, että esikoisen aikaan meiltä puuttui ja huomasin käteviksi kuumemittarin suojat. Niitä laitoin istten miehen heti ostamaan kun kotia tultiin. Käteviä, kun/jos vauvalta lämpöä mittaa ja useinhan sieltä sitten tietty tulee sinappia niin eipähän mittari sotkeennu. =)

Ja pakko hehkuttaa, mutta eilen sain ensimmäistä kertaa tytön nukahtamaan omaan huoneeseen ilman nukuttamista. Oon sitä koittanut siihen opettaa. Joskus iskä nukuttaa, mutta oon päättänyt että en ite enää jää nukutteleen kun ei tiiä millanen vauva tulee ja ehtiikö sitten enää nukuttamaan joka ilta (kestänyt joskus tunninkin). Niin eipähän koe tyttö sitä sitten niin että kun vauva tulee niin häntä ei enää nukuteta, kun aloitettiin sen opettelu jo vähän aiemmin. Tiiä älyskö kukaan mitään mut :LOL: :LOL:

Mistähän muusta oli puhetta. Jollain oli jo kovasti supistellut tai jotain, mulla aina autossa alkaa supistella enemmän. Toki päivittäin ja useasti ja tuntuu että tuo nahka ratkeaa jo kohta mutta ei vielä sellasia kiepitä ole ollut. Mulla ne synnytyssupistukset tuntui silloin vain ja ainoastaan selänpuolella. Niitä nytkin sitten odottelen :whistle:

Mutta nyt lähden tytön peittelemään, toivottavasti menee yhtä hienosti kuin eilinenkin ilta :heart:

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 35+6 (ehkä tää aika sittenkin pikkuhiljaa kuluu etiäpäin)
 
Pääsiäisenvietosta kotiuduttu!

Luulin jo et mulla ois kaikki vauvaa varten valmiina, mut nyt kun luin teijän listoja niin löyty taas lisää ostettavaa...
Ensin aattelin etten ostais rintapumppua valmiiksi, mut oon nyt tullu toisiin ajatuksiin. Meinaan nyt kumminkin ostaa sen Aventin isis-pumpun, jota voi pumpata yhdellä kädellä. Sit tuli mieleen et tarviin vielä hyttyssuojan vaunuihin. Listalla on myös pari purkkia nannia, tuttipullo (1 jo on, mut se ei riitä), yösiteitä (1 paketti on, mut se ei varmaan riitä mihinkään) ja minigrip pusseja maidon pakastukseen (kiitos vinkistä! :flower: )

Imetysliivien hankkimista etukäteen mietin, mut juttelin kaverin kanssa, joka just sai vauvan ja se oli sitä mieltä ettei etukäteen kannata ostaa, kun sitä oikeaa kokoa on mahdoton tietää. Otan sitte synnärille tukevia toppeja mukaan jos nykyiset liivit jää pieniks.

Pääsiäinen meni nopeesti ja oli ihanaa ku vasta tänään piti tehdä itse ruokaa. Paino on varmaan taas noussu ihan hirveesti.. Tänäänkin mentiin miehen kanssa satamaan kahville ja mä söin letun, jossa oli hilloa ja pehmistä päällä.. :/ Mutta hyvää oli, joten en kadu! :p Onneks tuli myös ulkoiltua joten ehkä paino pysyy ees jotenkuten hallinnassa.

Sitä piti kysellä että onko teillä muilla kerrostalossa asuvilla koiraa ja miten ootte aatellu koiran pissatuksen hoitaa sitte ku vauva on syntyny? Meillä tuottaa ongelmaa lähinnä päiväpissatus ku oon yksin vauvan kanssa kotona. Täytyy varmaan lähtee aina sillon vaunujen kanssa lenkille kun on koiran pissa-aika tai sitte toinen vaihtoehto ois kantoliinan tai -repun osto. Löytyykö muita ideoita?

En yhtään muista mistä täällä on ollu puhetta, kun niin nopeesti luin teijän kirjotukset läpi, mutta kirjottelen taas paremmalla ajalla lisää..nyt sohvalle köllimään.. :wave:

HeLiNä-83 34+4
 
Vilmis82
Joo-o, pääsiäinen meni ja niin meni aika kasa suklaatakin :ashamed: On se kumma, kun ei vaan pysty yhtään hallitsemaan tätä mässäilyä..

Aika monella on vissiin jo noita supisteluja ollut enemmän tai vähemmän. Ja hurjalta tuntuu, että joillain jo 38. viikko meneillään! Itsellä ei ole supistuksia ollut, mutta olo on muuten aika kurja. Närästys on ihan mahdotonta, siihen ei auta renniet eikä gavisconit.. Olisiko jollain vielä muita lääkkeitä ehdottaa?

Lisäksi nyt uusimpana vaivana huimaus.. soitin tänään ä-polillekin kun verenpaineet on olleet korkealla ja nyt sitten uutena paheneva turvotus ja sitten tämä omituinen "krapula-olo", väsyttää ja päätä jomottaa. Käskivät ottaa vaan panadolia ja lepäillä, mikäli ei oireet pahene tai tule mitään uusia vaivoja. Ja nyt onkin sitten taas ihan ok olo, väsyttää tosin. Huomenna täytynee soittaa neuvolaan, että katsovat ettei pissassa ole mitään häikkää. Mites muilla, joilla oli raskausmyrkytysoireita..? Onko pysyneet ennallaan? Kai tässä vähän liiankin hysteerisenä kyttää mahdollisia merkkejä, mutta parempi kai se on katsoa kuin katua :/

Siitä vauvan peitosta.. Itse tilasin sen unipussin, joka vaikuttaisi aika kätevältä keksinnöltä. Ä-pakkauksen peitto on sitten varalla, jos toi pussihomma ei tunnu hyvältä. Varmaan jo kesäkuun alussa voi olla jo niinkin lämmin, ettei vauva tarvitse kuin pussilakanan peitokseen.. Mutta katsoo sitten.

Meillä isyyspakkaus sai hyvän vastaanoton. Kaikkkein eniten tuleva isä tuntui tykkäävän tiimiasuista, eli niistä adidaksen vaatteista isälle ja pojalle ;)

Mutta nyt nukkumaan, jospa sitä sitten huomenna olisi pirteämpi päivä!

Vilmis 33+2

ps. kiitos muuten varustelistoista, täytyy tsekkailla niiden pohjalta, että omat tarvikkeet alkaa olla kasassa. Sairaalakassin sisältö on mulla vielä täysin auki, mutta täältähän siihenkin saa hyviä vinkkejä :)
 
Taijan tietää tuon unforgivenin mainitteman toispuoleisen säryn. Mullekki jonku kerran sattunu sellanen melkeen tajun vievä särky vaan toiselle puolelle selkää. Kestäny ylleensä sellasen minuutin. Neuvolassa meinasi, että ois ruuansulatusvaiva, mutta minusta kyllä tuntuu aika hassulta.

Napa on vielä oikein päin. Toivottavasti ei siitä pullahakkaan.
 
Näin on pääsiäispyhät taas takana...
Yhtään pääsiäis herkkuja en syöny. Hyvä minä!
Sisko perheineen kävi pari yötä tässä yöpymässä. Oli ihana kun kävivät, harmi ku oma vointi ei ollu mitenkään kovin rapia niin tuntu ettei jaksanu kunnolla heitä kestitä, mutta onneksi varmasti ymmärtävät.
Mies siivos asunto-autoa koko pyhien ajan. Vieläkään ei valmista ole, mut homma edistyy ihan hyvää vauhtia. Harmittaa vieävästi kun olis niin mukava olla yhessä touhuamassa, mut minkäs teet. Pakko kun nyt on vaan yrittää malttaa pysyä vaakatasossa.

Tänään on mulla se äitpoli aika. Saas nähä et pääseekö sieltä vielä kotiin vai ottavatko sisälle makoileen. Ainakin aijon pyytää et ottavat ne verikokeet sen raskausmyrkytyksen tiimoilta ja jos pääsen kotiin niin tarkat toiminta ohjeet mukaan niin tietää miten toimia. Verenpaine oli totaali levon jälkeen eilen 138/94. Mummolta kävin mittarin lainaan. Eilen alko vielä ihan tautinen flunssa. Olo siis on todella kauhea. Yöllä en saanu nukuttuakaan ku tunnin pätkiä torkkumalla. Kolmen aikoihin kyllästyin sängyssä makoiluun ja nousin keitteleen miehelle aamukahvit ku oli lähössä neljän jälestä töihin. Äsken sain taas torkuttua tunnin verran. Aika jännä et nukkumis juttu on muuttunu silleen et sit ku herään niin herään kerrasta ihan pirteeksi. Ennen meni aika kauan et sai silmistä hierottua hiekat pois :)

Napa mulla on pysyny oikein päin ja toivottavasti ei kääntyiskään. On aika herkkä...
Kylläpäs on porukka ollu ahkerana kun ovat muutto tohinoita tehneet. Mulla ei kyllä olis energiaa ollu näin viime tinkaan, mutta onhan se ihana sit vauva saaha uuteen/remontoituun kotiin =)
Nyt taidan ruveta touhuileen ja valmistautuun sinne lääkäri reissulle...
Oikein mukavaa viikkoa kaikille :wave:
Kojo ja tyttö mellestäjä 36+6<br><br>
 
marjuska81 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 13:25 Meea kirjoitti:
Joku kyseli maidon pakastamisesta. Mä pakastin niissä pienissä mini minigrip pusseissa. Oli helppo sulatta vesihauteessa sitten. Ja pussit pysyivät kiinni - ei lirunu pitkin pakastinta. Toinen hyvä oli sitten ne pullopussit. Mä en vain tiedä lopettiko ainu kokonaan sen "kertakäyttö" tuttipullon myynnin. Siis mihin aina laitettiin uusi pitkulainen muovipussi. Eli en tiedä saako niitä pussejakaan enää ollenkaan. Mutta ei toi maidon minigrippiin kaataminenkaan mitenkään työlästä ollut :).
ainaki prismas viel oli noita. :attn:
mieki oon ostanu yhden sellasen pullon ja sit niitä pusseja.
ainut moite vaan mitä oon jo vuosia noista sanonu on et jos ostat irtopusseja niin miks niis ei oo niitä kuminauhoja mukana. :headwall:
mieki nyt ostin ihan tohkeissaan ihan vaan niitä pusseja ja mietin isoon ääneen et jospa tulis taas maitoo niin ku pojilla et pakkaseen sai ties kuin paljo säästön. siitäkös oli sit ihana antaa ku maito alko loppua tai muuten vaan tuli heikosti jossain välis niin fiksumpi kaverini kysy et miten nää pannaan kii???
hitto ku hävetti sanoa et.. ööö.. no tuota niin. pitää ostaa tosiaan niitä kumilenksuja. :headwall: :LOL: :LOL:
niitä sit kalastelin taas prisman askarteluhyllyiltä ja onneks löyty iso pussillinen. =)
niitä kummareita oli ainaki ennen niis paketeis mis oli se pullo ja sit joitaki niitä pusseja mut siinäki tosi vähän, pitäs muistaa muka säästää käytetyt. :/
 
*supistusrutinaa* :/ :kieh:

Esikoisesta oli samaa ja paikat lyheni ja pehmeni hiukan ja silti meni yli lask ajan, mutta nyt toista odottaessa muuteski paikat voi aueta jo ennen synnytystä senttejä, joten siihen supparit päälle niin...varovainen saapi olla.

Eli rv 33+1 mulla ja alussa suppas ahkeraan ja ne loppu ja olo helpottu. Kykenin hosuun ja tekeen ties mitä. Nyt on ne palannu takasin. Kävely, siivous, ihan kaikki saa mahan kovaksi ja se joinain päivinä on kova koko päivän putkeen! Sit jos siinä erehdyn käveleen tai muuta niin alkaa kipu lisäksi.

Tänään meen ylimääräselle lääkärin tarkastukselle kurkkaan et onko paikat alkanu aukeen. Nyt 5 pvää suppaherkkä. Välil ulkoiluttanu koiraa ihan varoen lähimettään ja siivonnu ym mut välillä täysin invana ja mies joutunu passaan mua soffalle. Mutta työviikko ku sil alko taas niin eipä kotiäiti paljoo lepäile :/ . Koirallaki ripuli joten joudun juokseen välillä sitä viemään ulos ja lujaa :LOL: :kieh: :( ja taas sitten sattuu ja suppaa.

fangis 33+1
 
Huomenta!

Arki alkoi taas ja se on toisaalta ihan mukavaa. Noi pyhät menee yleensä mässäilyyn, joten nyt on taas mukava päästä tiukkoihin ruokarutiineihin :\| :D

Mulla alkaa mahanahkaa heti piukottamaan ku syö liikaa. Eilen oltiin siellä miehen siskon luona ruokailemassa ja koitin syödä tosi maltilisesti mutta silti tuli vedettyä liikaa. Nukkumaan mennessä maha oli navan kohdalta ihan kosketusarka :ashamed:
Edellisissä raskauksissa mulla ei ollut tälläistä ongelmaa mut nyt tämä nahan venyminen, kutina ja kosketusarkuus on aika järkkyä.

Toinen nyt alkanut vaiva on jaloissa, lähinnä reisissä tuntuva vihlonta. Varsinkin kävellessä jaloissa vihloo ja tuntuu, että lähtee jalka alta. Ei kiva. En tiedä onko tämä jotain liitoskipua vai mitä?

Eilen kun tultiin kotiin ja otin kenkää pois jalasta niin mä kaaduin. Lensin yht´äkkiä takamukselleni :eek: Pikkasen pelästyin mutta onneksi tömähdin aika pehmeästi enkä mahaa lyönyt mihinkään. Selkä jotenkin vähän revähti mutta muuten ei käynyt kuinkaan. Illalla kuulostelin tuntemuksiani. Vauva ei ainakaan pelästynyt vaan liikkui ihan normaalisti illalla ja yöllä :heart: =)
Nyt on olo taas ihan "normaali" :D

Vauvan sänkyä en ole vielä saanut laitettua kuntoon, ku sitä äitiyspakkausta ei ole vielä tullut. Tällä viikolla pitäisi senkin ilmestyä...vihdoinkin!! Olen mä sitä jo odottanutkin.

Jaahas, pakko mennä vähän jaloittelemaan etten jämähdä.

Räppänä rv 33+5 :wave:
 
uusi kuva ehkä varmaan nyt profiilis.. :whistle: :LOL:

mulla on masu laskeutunut (en muista sanoinko viimeks :ashamed: )
kyllähän se helpottaa tuolla kylkiluilla ja närästyski helpotti heti huomattavasti. ei oo rennietä tarttenu ottaa moneen päivään. :p
mut sit supistuksia on alkanu tulla sitäki enemmän ja alkaa tuntua jo tosi inhottaville.. \|O
piti jo toissa päivänä vähän kellotella, ensin tuli 10 min välein ja sit 15 min välei. sit ne loppui taas. et taitaa tulla niin ku vanhimmat pojat.. nyt se alkaa totuttaa kroppaa kipuun ja aukoo/pehmittää lisää noita paikkoja pikku hiljaa ja sit ku ne alkaa oikeesti niin sit on jo paikat ihan auki ja kauheella kiirellä sairaalan. :/
mie näin jo unta siitä ku synnytin meidän kylppäriin, suihkun alla.
sukupuolta en hoksannu kattoo mut neuvoin miehelle mitä sen pitää hakea ja etsiä et vauva tulee nyt eikä sairaalaan enää ehditä. ambulanssi oli muka soitettu mut eipä sitä kyl sen synnytyksen aikana näkyny. :LOL: sit muka soitin synnärille ensin et ku kalvot ei oo menny rikki ja vauva on tulossa kalvojen kans, millä puhkasen ja sit ku kuulemma ei saa puhkasta et ei silmä mee puhki vahingos niin sit soitin ku vauva oli ulkona et miten napanuoran kaa, leikkaanko saksilla vai pitääkö vauva jättää kii napanuoraan ja istukkaan!!! :LOL: :LOL:
otin mie sentään sen sielt istukan sisältä pois mut se tapa jolla puhkasin kalvon ei ollu ehkä nyky lääketieteen mukainen enää.. :LOL: :LOL:
hitto mie nauroin ihan räkänä aamulla et kaikkea sitä näkeeki :LOL: :LOL:
pitä toivoo et ei ollu enne uni.. :whistle: ;)
jännittää se perjantainen äitipoli ihan hulluna. onkohan millä mallilla noi paikat ja antaako sitä painoarviota.
kauhee ku nyt vasta hoksaa et vauva voi olla ihan millon vaan sylissä.
vaikkaki laskettuun aikaan on viel aikaa mut olis jo aika ihme et menis ees sinne toukokuun loppulle. näyttää menevän tääki vanhan kaavan mukaan ja sillon mulla olis vauva jo kahden - kolmen viikon päästä. :eek:
mut täs taas tuli tätä omaa (.) ja pitää lähteä pukemaan poikia.
aattelin tänään käväsitä kaverilla kylässä ku on täs pari päivää tullu ihan levättyä kotosalla ja en oo ulkon paljo nokkaani näyttäny. johan täs ihan mökkihöperö alkaa olla. :D käyn kommentoimassa lisää iltasella tai huomenna tän hetken keskustelun aiheista. :wave:

marjuska81 rv.33+4

ps. aika pimee toi kuva mut kyl siitä jotain profiilia saa.. :LOL:
laitan parempaa kuvaa kunhan saan kameralta ne koneelle. :D

<br><br>
 
Räppänä kauheeta toi jos kaatuu :( siinä pelästyy kyllä ja lujaa vaikka näin lopussa vaavi tosi turvassa mut sano se meille hysteerisille äideille :D
mä kaaduin kans esikoisesta mahalleni niin et toinen jalka jäi koukkuun mahan alle ja reisi osu kipeesti mahaan. Itkin ja huusin paniikissa ja sisko vei synnärille. Tarkistettiin ultralla ja alapääkin ja supparit alko rytmisesti, synnytys käynnistyi ennen aikojaan :eek: . Mutta loppu sitten. Ja kaikki oli hyvin ja poika syntyi kuiteski 5pvä yli lask ajan.
 
Heippa vaan!

Täällä kanssa paluu arkeen. Pääsiäisen pyhät meni kaikenlaista ihan pientä puuhaillessa sekä lepäillessä. Mulla alkaa olla voimat aika vähissä, mitään isompaa ei jaksa tehdä. Onneksi mies jaksoi käydä lasten kanssa liikkumassa, ja käytiin me kerran yhdessä uimassakin.

Masu on aika mahdoton, supistelee ja vauva möyrii. Välillä on niin vauvalla pehva pystyssä johonkin suuntaan ja koko maha ihan vinossa. Välillä taas tuntuu, että pystyisi ihon läpi tarttumaan kantapäästä kiinni kun se puskee niin.

Tänään on neuvola, toivon hartaasti sitä lähetettä Jorviin ultraan ja kokoarvioon. Muuten tuntuu suoraan sanoen vähän turhanpäiväisiltä nuo kerta viikkoon neuvolat... No hyvähän ne kai on käydä mutta silti.

Tänään käyn myös ystävän kanssa kaupungilla lounaalla, yritän nyt vielä tässä loppuajan nähdä töissä käyviä kavereita lounastreffien myötä. Samalla saa aina jonkin pikku asian hoidettua kaupungilla.

Terveisin Vanilja
 
unforgiven
aattelin tämmöstä kysellä että te joilla jo ennestään lapsia, niin kuinka hyvin jaksatte touhuta lasten kans nyt varsinkin loppuraskaudessa? itellä on tosi huono omatunto kun ei jaksas tehä yhtään mitään, nukkua vaan. pihalla ei jaksa olla ja sisällä tyttö tylsistyy..tylsistyy se kyllä ulkonakin kun en jaksa yhtään olla mukana sen leikeissä. muutenkin kun tuo meidän tyttö tosi kovasti jo kaipaa leikkikaveria ja koko ajan pitäs olla jotakin touhuamassa...

nytkin on niin huono olo että koko aamu on vaan videot pyöriny ja mä oon laiskana maannu sohvalla ja tyttö on yrittäny kattoo millon mitäki ja välillä yrittäny nykiä äippää ylös..toivottavasti tää olo paranee, jos kuukaus pitää vielä tämmöstä oloa niin ei kiva yhtään.
 
pääsiäinen meni nopeasti :) äitiä autettiin muutossa,siinäpä se meni melkee koko pyhä mut eipä toi haittaa.torstaina ois neuvola oispa kiva jos ois kohdunpohja laskeutunut ainaki vähän ja vauvan pää kiinnittynyt lantioon..voi vitsit enää ei ois kauan aikaa ku saa vaavan :heart: supistuksia on ollu jonku verran (ei kipeitä)..toissa-iltana supisteli aika paljon vähä väliä oli masu pinkeä.vauva liikku kyl tosi paljon sillon.. mua ei haittais yhtää vaik vauva syntyis jo ens viikolla isiki oottaa jo kovasti josko vauva syntyis :heart: :heart: =) hyviä vointeja kaikille!


t.maitsu83 ja vauva 37+0
 
Pääsiäinen on nyt takana. Oltiin ihan kotosalla. Huonosta kelistä huolimatta koitettiin ulkoilla ja lenkkeillä, vaik ei kyllä kiinnostusta olis tippaakaan :kieh: Pihalla oleilu ei jotenki nappa ja kävelykin on sellasta kipuilua koko ajan :headwall: Onneksi mies jaksaa vetää meikäläistä mukaan pienille happihyppelyille, muutenhan tässä ihan homehtuis tänne kotisohvalle :LOL:

Tänään olis taas viikottainen neuvola. Joku muukin tais mainita, että tuntuu hieman turhauttavalta käydä neuvolassa niin tiheesti. Onhan se kyllä hyvä, kun saa kuulla vauvan sydänäänet joka viikkko ja sen perusteella tuntea olon turvalliseksi, mutta tosiaan tuosta kohdunsuun tilanteesta olis hyvä saaha tietoa useemmin! Vaikka eihän se "katsomalla" silleen mikskään muutu, mutta tietäispähän ite olisko jotain edistystä tapahtunut. Ja voihan tilanne edetä niinkin, että samana aamuna voi olla paikat kiinni ja illalla jo syntyy! Mutta silti...

On ollu kiva lukea muiden valmisteluja, niin vauvan tavaroiden, kuin sairaalakassinkin suhteen. Kiitos vain ahkerille hyvistä viimehetken vinkeistä! Meilläkin alkaa kaikki olla kasassa. Vaunut , sitteri ja turvakaukalo pitäis vielä kaivella kylmästä varastosta sisälle. Malttamattomana jo odotan, että pääsen vaunuja työntelemään ja toivottavasti ilmatkin lämpenis pikkuhiljaa!

Hyvää tätä viikkoa!

Melli, 38+0!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 09:32 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Räppänä kauheeta toi jos kaatuu :( siinä pelästyy kyllä ja lujaa vaikka näin lopussa vaavi tosi turvassa mut sano se meille hysteerisille äideille :D
mä kaaduin kans esikoisesta mahalleni niin et toinen jalka jäi koukkuun mahan alle ja reisi osu kipeesti mahaan. Itkin ja huusin paniikissa ja sisko vei synnärille. Tarkistettiin ultralla ja alapääkin ja supparit alko rytmisesti, synnytys käynnistyi ennen aikojaan :eek: . Mutta loppu sitten. Ja kaikki oli hyvin ja poika syntyi kuiteski 5pvä yli lask ajan.
Joo, kyllä mä tosiaan pelästyin, vaikken kovaa kaatunutkaan =)
Mies taisi pelästyä vielä muakin pahemmin...

Sä olet kaatunu tosi hurjasti mut onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Voin kuvitella, et jos olisin vähänkin kovemmin pyllähtänyt niin olisin ollut todellisessa paniikissa.
 
No terve!

Sain sitten yllättävän uutisen tänään puhelimitse; siirsivät kiireisen päivän takia minun sektion sitten tiistaille, eli viikon päästä meillä on jo tähän aikaan vauva (heti aamusta ekana leikkaavat)! Eihän tuossa ole kuin 3 päivän ero, mutta jotenkin se hätkäytti kuitenkin. On tämä kyllä ihan uskomatonta :) Tällä viikolla käydään esikoisen kanssa sitten viimeisessä jumpassa ja kerhossa, ne jäänee tältä keväältä sitten tähän. Ehkä kerhossa ehtisi vielä käydä, se kun jatkuu toukokuun loppuun.

Eilen käytiin kylpylässä köllimässä 1,5 tuntia. Esikoinen kerrassaan rakasti sitä touhua ja kivalta tuo tuntui kyllä meistä aikuisistakin. Mutta illalla olin kyllä ihan naatti, selkä ja lantio ihan tohjoina. Mutta tulipa sitten nukuttua virkistävät 11 tunnin unet vain parilla vessakäynnillä ja supistusherätyksellä. Aamulla jaksoi herätä ihan pirteänä, yleensä mulla vie sen tunnin vähintään päästä oikeasti liikkeelle.

Tiitteräinen - mäkin opetin pojan nukahtamaan yksin kolmisen viikkoa sitten, ja hienosti on mennyt. Ei ole tarvinnut sen jälkeen nukutella. Katsotaan ottaako takapakkia sitten vauvan tultua.

Lumikko ja Bianca - kyllä se äippäpakkauksen peitto on oikein hyvä. Minä kääräisin sitä vähän rullalle jalkopäästä, sopii näin myös pakkaukseen oikein hyvin.

Unforgiven - kuulostas vähän iskiaksen säteilykivulta. Eli joillainhan selkäoireet ei tunnu siinä kohti, missä kipu oikeasti on, vaan säteilee hermojen kautta juuri reiteen ja pakaraan, miksei kylkeenkin. Mutta ehkä kannattais kysäistä neuvolasta, ainakin jos vielä uusiutuu?

Maidon pakastuksesta oli puhetta ja täällä myös yksi vannoutunut minigrip-pussien kannattaja! Ja mulla kun sitä maitoa tuli ihan mielettömästi, niin pakastin kerrallaan aina useita pusseja, jotka laitoin sitten pakasterasiassa pystyyn pakkaseen. Siitä oli helppo ottaa oikeita annoskokoja tarpeen mukaan.

Ja hei, edelleen muistuttelen, että äidinmaitokeskuksissa tarvitaan maitoa kipeästi mm. keskosille! Eli jos teillä tulee paljon maitoa, please harkitkaa luovuttamista. Siitä saa kuitenkin pienen korvauksenkin ja ennen kaikkea tosi hyvän mielen!!

Vanilja - tsemppiä neuvolaan, toivottavasti saat sen lähetteen!

Vilmis - mulla auttaa närästykseen jäiset jutut; pakastemarjat ja mehujäät.

Kojolle myös tsemppiä polille, toivottavasti asioita selviää ja olo helpottuu.

Ja mitähän kaikkea muuta piti kommentoida...Ai niin onnea uuteen kotiin tai uusiin kodin osiin muuttaneille :)

Commander ja masuvauva 37+5 (viikko enää!)
 

HEIPÄ HEI TOUKOMASUT!!!!

Pääsiäisestä selviittiin ja nyt paluu arkeen. Just tultiin tyttöjen kanssa perhekerhosta kotiin ja kyl nyt supistelee ja tuntuu muutenkin tukalalta. Mut levolla se ohi menee tai ainakin on aikaisemmin on mennyt...

UNFORGIVENkö (menikö ees oikein...?) kyseli että miten muitten lasten kanssa on jaksanut... Meillä pelataan helppoja (siis lyhyt kestoisia..)lautapelejä ja katsotaan yhdessä lasten ohjelmia sit välillä käydään pihalla kiikkumassa. Isin kanssa sitten iltapäivisin tytöt saa enemmän riehua ja juosta. Onneksi tytöt leikkii paljon kahdestaankin niin ei tule itselle hirmu morkkis kun ei jaksa... Sitten me käydään ainakin vielä myös niissä kerhoissa; tiistaisin perhekerho ja keskiviikkoisin vanhemman tytön oma kerho ja nuoremmen kanssa mennään siksi aikaa serkkujen luo kylään.

Vauvalle on tavarat jo hoitopöytää ja auto koppaa lukuunottamatta valmiina. Nekin saan heti kun vain jaksan hakea mutta kun ei ole meillä liikaa tilaa niin en ole niitä vielä käynyt hakemassa. Taitaa nuo liitoskivutkin tehdä tuloaan kun eilen illalla oli sellaista painon tuntua toisella puolella ja aamulla oli vähän jäykät jalat mut vielä vertyivät eikä kipeytyneet...

Nyt kyl täytyy lähteä herättämään pikku prinsessa kauneus unilta ja laittaa jotain syötävää!

Hyviä jatkoja kaikille!

Hepotyty ja toko 33+1

 
Heippa kaikille :wave:

Täällä huonosti nukuttu yö takana, järkyttävän kutinan takia :ashamed: Aamusta piti vielä mennä verikokeisiin, syömättä ja juomatta, ja hirveä ruuhka labrassa :kieh: Siinä yksi mummeli jutteli toiselle, että kyllä hän saa syödä ja juoda ennen näitä kokeita, mutta tulee kuitenkin heti aamusta odottamaan \|O :kieh: :headwall: Vähän ottaa päästä tuollaiset ihmiset, kun siellä on sitten paljon meitä, jotka ei saa syödä ja juoda, niin tulisivat nämä vähän myöhemmin, jotka saavat syödä! No niin, purkaus heti aluksi :ashamed: Taidan olla vain niin väsynyt kahdesta valvotusta yöstä :snotty:

Ehdin käydä sitten kuitenkin tk:n kahviossa aamupalalla ja sen jälkeen menin suoraan neuvolaan. Ja nyt oli se "tosi kiltti" neuvolantäti, joka vain hymyilee nätisti eikä oikein ota kantaa mihinkään :whistle:

Mutta tässä terveiset neuvolasta:

Viikot 36+5
Paino +13g viikossa, hyvä hyvä :D
Turvotus +
Paineet 117/67
Pissa puhdas
Hemppa 109, laskenut taas :/
Sf-mitta 34.5cm
Rt , pää kuulemma jo hyvin lähtökuopissa :whistle:
:heart: -syke :heart: 140
liikkeet ++

Kerroin tuosta kutinasta ja siitä, että kaksi yötä on mennyt nyt ihan raapiessa ja vähän vain torkkuessa. Sain kuopuksen aikaan äitipolilta Atarax reseptin ja se väsytti niin, että sain kohtuullisesti nukuttua. Muutamia pillereitä jäikin, mutta huomasin, että päiväys oli mennyt ohi :( Neuvolantäti lupasi kysyä tänään vielä lääkäriltä, jos kirjoittaisi uuden reseptin. Eli soittoa tässä odottelen kiivaasti, että saisin jo tänään ottaa yötä vasten lääkettä. Kutina on tosiaan todella sietämätöntä, itku meinaa tulla vähemmästäkin, kun mikään ei helpota. Vielä kun kaikki nukkua tuhisee, niin tuntuu niin yksinäiseltä raapia jalkapohjia ruohomattoon :ashamed:

Neuvolantäti soitti =) =) Lääkäri oli kirjoittanut reseptin ja saan hakea jo tänään lääkkeet, ihanaa! Tiedossa on autuaallinen "sammuminen" tuon lääkkeen voimasta ;) Jospa tänä yönä meilläkin nukuttaisiin!

Unforgiven meillä sama tilanne kuin teillä... Isommat tytöt ulkoilevat ihan itsenäisesti ja kiitettävästi ottavat kahta pienempää takapihan aidatulle alueelle mukaansa, mutta ei aina viitsisi heitäkään passuuttaa :ashamed: Eilen oli juuri sellainen päivä, että kuopuksen kanssa oltiin kahdestaan ja äiti oli kyllä aika tööt... Ymmärrän hyvin tunteesi! Olen yrittänyt lohduttaa itseäni, että ei tämä enää kauaa kestä ja sitten jaksan/pystyn toimimaan ihan toisella lailla... Vaikka sitten aikaa viekin vauva ja väsymys, niin varmasti sitä kuitenkin toisella lailla jaksaa, kuin nyt tämän ison masun ja muiden vaivojen kanssa :) Tsemppiä! :hug:

Commander iik! Mua alkoi ihan jännittämään, että viikon päästä teillä on vauva maailmassa =) Ihanaa :hug: :flower: Minulla on samanlaisia toiveita päästä ensi viikolla jo synnyttämään :whistle: Maanantaina on äitipoliaika ja jos arvot on nousseet, niin pyydän ehdottomasti käynnistyksen pikimmiten. En haluaisin ottaa mitään riskiä, että vauvalle sattuisi masussa jotain, jos arvot koholla. Tsemppiä sinulle viimeiseen viikkoon :) :hug:

Peitosta oli puhetta. Minä olen käyttänyt kaikilla omaa, vanhaa vilttiäni. Se on ihana vaaleanpunainen, jossa suloinen aplikoitu koira. Ylä- ja alapäästä olen korjaillut satiininauhakäännettä, kun se on jo aikojen saatossa rispaantunut :) Mutta samaa peittoa saa pahnanpohjimmainenkin käyttää ensi alkuun :) Sitten siirryn myös siihen äitiyspakkauksen peittoon ja olen rullanut sitä varmaan ihan samanlailla, kuin Commanderkin :D

Nyt menen hetkeksi vielä lepäämään, sitten olisi yllätys, yllätys, pyykin levitystä tiedossa :D

Voimia ja tsemppiä kaikille :hug: :wave:

parasta aikaa ja masukki 36+5 :heart:
 

Yhteistyössä