Toukomasujen -07 huhtikuu

Heippa!

Kyllä se päätös tosiaan helpotti, viime yönä nukuin nukahtamislääkkeen avulla 11 tuntia ja olo on todella paljon parempi. Sain jo päätöksen kotiinpääsystä, tässä papereita ja kyytiä odottelen. Tosin kyyti tulee vasta muutaman tunnin päästä, kun esikoisella on just päikkäriaika.

Hepotyty: poika syntyi 40+0 ja mitat oli 3690 g ja 51 cm.

Rasse: olipas se hassu synnytys, kun et edes ehtinyt tajuta synnyttäväsi :) Ihana oli lukea synnytyskertomusta. Tsemppiä Myylle, toivottavasti saatte pian hänet kotiin.

Just kärräsivät ohi yhden äidin joka on lähdössä sektioon. Oi, niillä on kohta vauva! Eilen ko. äiti itki ilosta, kun sai tietää, että tänään leikataan kun ensin olivat sanoneet, että vielä pitää lähteä kotiin odottelemaan. Meillä muillakin oli siinä sitten vähän tippa linssissä, kun toinen aidosti itki ilosta ja hoki vaan, että meillä on huomenna vauva. Isäkin taisi nieleskellä kyyneleitä, mutta ei meidän naislauman edessä tainnut kehdata itkeä.

Mitähän muuta piti kommentoida? En kyllä nyt millään muista...Taidan tästä lähteä vielä pötköttelemään niin kauan kun siihen on vielä mahdollisuus, kohta saa taas juosta esikoisen perässä. Mutta onpa siihenkin nyt ihan eri tavalla energiaa, kun on saanut levättyä.

Mutta oikein iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikille, toivottavasti tämä perjantai ei ole kenellekään liian pitkä ;)

Commander ja masuvauva 37+1
 
Heipparallaa!

Ja oikein mukavaa pääsiäistä :flower:

Onneksi hirvittävä tuuli vähän edes laantui, tänään uskaltaa jo lähteä ehkä kävelylle. Taikka olen siis juurikin kohta lähdössä, kuinka pitkän lenkin sitten jaksan tehdä, on eri asia. Aurinko onneks paistaa ja aamulla maassa ollut kuura/lumi on jo sulanut.

Ihanaa oli lukea Rassen synnytyskertomusta, ajatella, siellä se Myy nyt tuhisee onnellisen perheen keskellä voi että... tulee ihan tippa linssiin itellekin.

Minä heräsin yöllä monta kertaa kipeisiin supistuksiin, mutta ne menivät onneksi ohi. Jalkoja särkee lähes jatkuvalla syötöllä ja ne ovat enemmän tai vähemmän turvoksissa, yleensä enemmän... koko jalkapöydät on kipeenä! Mutta jakselen sillä voimalla, että ei tätä kauaa enää kestä ja kyllä se sitten palkitseekin =) tuntuu että vaikka joisin kaivollisen vettä päivässä, mikään ei auta...

Jr. laskeutui tosiaan viime viikonloppuna ja siitä lähtien on ollut nukkuminen muutenkin vähän vaikeampaa, tuntuu, että pienikin pissahätä on multimaalinen ja ylösnousu siinä tilassa sängystä on karseaa. Toissayönä heräsin omaan jutteluuni, näin unta, että piha oli täynnä pikkurusakoita, heräsin sanaan jusakko... selvitin asiaa miehelleni: katso miten paljon pikkujusakoita... voi äly sentäs.

Nyt intoilen pääsiäistä, minulla on karitsa sulamassa kaapissa ja ajattelin ahtaa sen täyteen valkosipulia ja kääräistä kylkisiivuihin ja tunkea folioon ja kärventää uunissa... sen kanssa varmaan keitetyt potut ja tillikastike voisivat olla hyviä.. hmmmm.... ja sunnuntaina lähdenkin riihimäelle tapaamaan kummitätiäni ja torstaiksi päätin vielä järjestää tupaantuliaistupperwarekutsut... että toivottavasti Jr. ei vielä syntyisi :LOL:

Mutta totuus ei pala tulessakaan: huomasin juuri, että alkuperäiseen laskettuun aikaan on vain 3 viikkoa ja siitä päätellen tungin kaikki Jr:n vaatteet pesukoneeseen, eli minäkin viimein alistuin kohtalolleni ja aloin pyykkäämään :D Kyllä se tästä kuulkaa. No olipas mulla taas iso ( . ) Mutta sellaisia kuului meidän elämään tällä erää.

Muistakaa siis kääriä lammas johonkin siankylkeen/pekoniin, koska muuten siitä tulee se lapanen, se vaatiin kovasti kostuketta! Folion sisään myös vaikka ihan sipulia ja porkkanoita, antavat myös kostuketta =)

Hyvää pääsiäistä kaikille, voikaa hyvin ja Commanderille onnittelut sektiosta myös =)

Viivi+Wagner jr. 34+5
 
Perjantaita...pääsiäistä :D

Rassen synnytyskertomus oli ihana lukea :) oli siinä kokemus kyllä,mutta onneks kaikki hyvin :flower:

hepotyty kyseli niitä vauvojen painoja....mun poika oli syntyessään (rv40+4) 3040g ja 50cm :heart: ei mikään suuri,joten helppo oli synnytys =)

turvotusta meinaa tääläkin olla havaittavissa :/ aivan niiku sormus jättäis pientä jälkeä sormeen...ennen ei mitään jäänyt ja pikkasen tiukemmalta tuntuu. ja sukat jättää nilkkoihin rajat,joten ehkäpä turvotusta tosiaan on pikkasen!

voi apua mitähän vielä oli.....tää on niin tätä et unohtaa ku äkkiä yrittää tulla käväsemään ja painaa mieleen mitä piti ja kenelle kommentoida :whistle:

Noh oma napa voi ja heiluu kivasti =) ei oikein mitään ihmeitä. supostelee kylläkin yötä päivää samaan tuttuun tapaan,mut ei kivuliaasti....vaikkakin painon tunnetta on päivittäin...just tätä mukavaa painavaa oloa ;)
mut nyt kahvit juomaan siskon kans ennen sen lähtöä! :wave:

pääsiäisen jatkoja kaikille!!!!

mmamaa 32+6
 
unforgiven harmaana
heips ja hauskaa pääsiäistä kaikille minunkin puolesta!

todella kiva lukea noita synnytyskertomuksia, jospa se itselläkin olisi kohta lähellä. supistelee kyllä kovasti ja inhottavia vihlasuja tuntuu selän puoella ja välillä jomottaa ihan kunnolla mutta menevät ohi kuitenki sitten. vauva melskaa mahassa ja kylkiluut on kovilla, välillä tuntuu ihan alamahassa inhottavia humahduksia ja vihlomisia. olotila on todella raskas ja vaikea, nukkuminen on hankalaa jos siitäkin syystä että jännitän niin kovasti sitä synnytystä ja yöt menee siinä että valvon vaan ja odotan tuleeko lähtö tänä yönä. aikaa on kyllä vielä kuukausi mutta mitä lähemmäs h-hetkeä tullaan niin sitä enempi vaan mietin...mitenköhän käy mun yöunien sitte ihan lopussa..... :/
 
Tiitteräinen : juu on mennyt hyvin :) . Välillä ollut vaikeampi taas hengittää mut taitaa johtua vauvasta, kun se vie tilaa. Ei oo huimannu jne enää.
Maha koko päivän ollu taas ihan pinkee mutta eipä kai tuo haittaa...
Sairaalakassia oon hiukan pakannu mutta en paljoo kun suuri osa tavaroista on sellasia mitkä voi pakata vasta kun lähtee synnyttään.

Fangis 32+4<br><br>
 
minulla muksut olleet tän kokosia,tyttö(38+0)3350g ja 47cm ja poika(39+0)4280g ja 52cm.

inhoan näitä pyhiä,jotenki ne vaan masentaa!aika vaan jokseenkin tuntuu niin pitkälle,eikä mtn tekemistä.tai oiskai sitä kun jaksais hommata.mökkiä sais siivota kokoajan ja kaappeja myös.vauvan sänkyyn voi laittaa lakanat ja peitot jo valmiiksi,mutta ei nappaa nyt vaan ollenkaan.ehtivät vaan vielä pölyttyä kuitenkin.

tuntuu että lähtö tule koskaan.menee kuitenkin ylitte tää odotus.voi voi sentään,vaikka viikkoja ei ole edes vielä 37,niin hermot alkaa olla jo nyt kireellä ja maassa,siis jos menee yli tää,niin miten ihmeessä jaksan....kääk.minulla taas tällänen valitus romaani,mutta ei kerrassaan vaan malta oottaa.

oon tässä miettiny jo kovasti,että tuleeko isin vai äitin näkönen vaavi?tai että ylipäätään minkä näkönen?jos vaikka anopin,heh......

mutta PIIIITKÄÄÄ PERJANTAITA KAIKILLE KANSSA ELÄJILLE!

t:virpi1980 36+2
 
Moi!

Mä täällä kans tuskailen, että pääsis jo laitokselle! :kieh: Alkaa olla jo paikat niin kipeät ja olo tukala, että hirvittää, jos tämäkin menee yliaikaseks :headwall: Useempana yönä ollu jo lähtöfiilis, mut supistelut on loppuneet aamuyöstä :p Pitäis vaan uskoo, et vauva tulee, kun on valmis...välittämättä minun tuntemuksistani \|O

Meidän lasten mitat ja raskausviikot:

Poika1, rv 41+3, 3540g ja 51cm, poika2, rv 41+1, 3560g ja 49cm ja poika3, rv 41+2, 3440g ja 51cm. Aikalailla saman verran menneet yli ja samankokosia olleet.

Että mitäpä tässä miettimään ylitte taitaa tämäkin mennä :D

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Melli, 37+3
 
Heippa!

Rasse olipa kiva kun olit jaksanut meille kirjoittaa tapahtumista. Ja miten ihana Myy onkaan! Ihan tippa linssiin vierähti.
Voimia koko perheelle!

Himmelille myös terveiset, mielessä olette! Ja eikö teillä kohta jo koittanut kotiin pääsy?
Commander , mahtava juttu, että sait lopulta sen sektiopäätöksen. Ihan hullua, että pitää noin kovasti kärsiä, että lupa siihen heltiää.Voimia sinullekkin kovasti! Tää on ihan sairasta, että naiset väkipakolla laitettais alakautta synnyttämään, vaikka mikä ois. Mulla raivostuttaa suunnattomasti tuollainen.

Virpi koita kestää, palkinto ei ole kovin kaukana sinullakaan enää. Voima :hug: , uskon, että tympäsee jo odottaa

Ja ]Hanna, minäkin olin jo kaivannut sinua. Kuulostat niin virtaselta meidän vaivasten/kyllästyneiden joukossa. :D

Omaa napaa: Se kyllä uhkaavasti näyttää siltä, että pullahtaa kohta napiksi. Aika hauskan näköinen napa nimittäin. :D
Täällä minä laskin, että vasta kaksi päivääkö on kulunut siitä polikäynnistä, jossa lääkäri yritti taivutella alatiesynnytykseen. On todella tuntunut pitkältä aika, kun koko ajan se asia mielessä.
Olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivonut, että menisivät vauvat taas kunnolla poikittain, niin pääsisin rauhaan. Itsestäni kyllä tuntuu, että tuo a vauva makaa tuolla alhaalla niin poikittain kuin olla voi. pää tuntuu niin alhaalla sivussa. JA b vauva olikin siis poikittain kun tarkastin neuvolakortista, mutta sitähän ei oteta huomioon, kun se voidaan kääntää sitten kun eka vauva syntyy. Tai siis voidaan yrittää. Ja se mun pahin pelkoni siis, että eka tulee alakautta ja toinen hätäsektiolla, joten eiiiii kiiiiitos! Siinäpä vasta toipuminen ois. :( :'(
Olen siis edelleen sitä mieltä, että parhain vaihtoehto on suunniteltu sektio.
Tämä asia on ollut koko raskauden rankin juttu mulle.
Tympäsee, kun niin kivasti mennyt ja mieli pysynyt hyvänä kaikinpuolin, niin tähän loppumetreille tällainen musta pilvi laskeutui. Ja mielestäni turha pilvi, koska jos äitiä kuunneltais, niin eipä tarvis murehtia. Olin niin sopeutunut jo laikkaukseen.
Taas minä jauhan tätä...

Kyllä täällä on laiskoteltu tänään. Noustiin aamupalalle, ja heti sen jälkeen kömmittiin miehen kanssa takas peittojen alle. Lapset viihdyttäneet toisiaan. Me maattiin (luettiin kirjoja, ja surfattiin netissä ja nukuttiin) yli 5 tuntia, ennen kuin oli pakko nousta ruuan laittoon. Ompa levännyt olo
:D

Pyöräilylenkille yritin saada noita, mutta sitten tuli pikkuveli kyllään ja alkoivat tuolla lättyjä paistamaan. Voi olla, että rohkenen pari syödä. :p

Eilen pyöräilin muutaman kilometrin, ja tuntu yllättävän mielekkäältä. Kävelemällä pääsee niin paljon hitaammin.

Balou joko siellä belgiassa kevät pitkällä?

Minä täällä odottelen lumien sulamista, kun kukkapenkkini varjopaikalla, johon silloin syksyllä istutin ne 125 kukkasipulia vsymyksen keskellä, jos joku muistaa kun silloin kirjoitin. Ajattelin silloin, että se kevät ei tule ikinä, jolloin kukat nousee maasta ja vauvat syntyy. Nythän se aika alkaa olla käsillä :D
Istuttiko joku muu?

Tirlittan, huomenna lähtee rv 36

 
Pitkää perjantaita täältäkin!

Minä täällä sitten ihan aivan ypöyksin kotona..outoa. Vein päivällä miehen ja tytön junalle, menivät sinne mummolaanjo edeltä. Huomenna ajelen perässä ne hakemaan ja ehkä ollaan yksi yö siellä vielä. Mutta siis...mulla jo nyt ikävä tyttöä :ashamed: mutta ihan hyvää kai se tekee välillä olla ihan yksinkin. Ja kun kuitenkin vaan yksi yö. Mies mulle tolkuttanut jo kauan etr lähde yksin jonnekkin tai jotain, mut en vaan osaa lähteä. Kotona on niin kivaa :D Vaikka joskus aika tuleekin pitkäksi. Oon sitten ollut päivän kyläilemässä, kävin vanhemmillani ja siskon luona. Saas nähdä kuin uni tulee yksin =)

Ihanaa oli lukea Rassen kertomus. Siitä se Myy lähtee voimistumaan.

Mulle vaan tuli nyt jotenkin pelko että osaako sitä itse toimia ajoissa ja huolestua aiheesta jos on aihetta. Ja oon alkanu kamalasti ajatteleen vauvan liikkeitä. Jotenkin tuntuu että nyt hiljaisempi kuin ennen, mutta liikkuu silti ja hikottelee :heart: Mietin vaan kun oon joka päivä touhuillut kovasti kaikkea, ja vauva on liikkunut hirveästi. Että nyt kun olen muutamia päiviä ottanut vähän rennommin enkä oikeastaan tehnyt mitään. Että rauhoittaakohan se sitten vauvaakin eikä se liiku niin paljon. Onko muilla samanlaisia havaintoja?

Meillä kun se esikon syntymä oli niin nopea, niin sitäkin miettii osaako mennä ajoissa. Nyt on kuitenkin supistellut kivuttomasti jo kauan aikaa. Esikon aikaan ei supistellut yhtään ennen niitä synnytys supistuksia.
Mut eiköhän tää tästä, kunhan kaikki vaan menis hyvin loppuun asti.

Lasten koosta ja viikoista, meillä tyttö syntyi 39+1 ja kokoa oli 49cm 2930g vaikka neuvolantäti käsikopelolla povaskin pitkää ja isoa poikaa.

Joo, mut nyt mä alan "nauttimaan" yksin olosta jos tästä nyt osaa nauttia =) Haen vaikka suolatikkuja (ei kerrota neuvolantätille :ashamed: ) ja jotain muuta hyvää ja napostelen tässä samalla =)

Huomenna sitten ajelen sinne anoppilaan josta palaillaan sunnuntaina takasin kotia.

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille.

Yksinäinen Tiitteräinen jolla on onneksi nyrkkeilijä seurana =)
 

Iltoja kaikille!!!!

Tulin viettämään iltaa (tai yötä) koneelle kun lapset jo kiltisti nukkuu ja ukko on kavereitten kanssa bilettämässä. Ompas ihana olla rauhassa (mitä nyt toko potkii..) koneella ja lukea ajatuksen kanssa kuulumisia.

Onnittelut multakin sektio päätöksistä :flower: =) Kiva huoma että äitien toiveita lopulta kuullaan eikä pusketa omaa tahtoa läpi!

Kiitos kaikille jotka vastasitte mun uteluihin vaavienne syntymä koosta :flower: Mua kun jänniittää synnytys ja tokon koko... ja varsinkin se perille ehtiminen :\| En nimittäin halua toista ambulanssi synnytystä kun se mukana ollut poika (tai ainakin näytti aika nuorelta) oli vähän sen näköinen ja oloinen että ei olisi halunnut olla siina vauvaa vastaan ottamassa. Oli näet hivenen kalpea ja hoki vaan koko ajan että ÄLÄ PONNISTA kyllä me ehditään perille. Mun oli kyllä hälle pakko lopulta sanoa että enää pysty olemaan ponnistamatta ja tyttö sit syntyi jossain Joensuun alueella Päästiin siis kuitenkin aika lahelle... Syntymä aikakin piti sitten vaan laittaa arviolla kun ei me kelloa katsottu. Jännä muuten huomata että en muista synnytyksen koskeneen juurikaan vaikka tyttö tulikin ilman mitään kivun lievityksiä. Asento oli kyllä hirmu huono kun ei saanut tukea otettua mistään ja ei se kyytikään niin tasaista lumisella tiellä ollut...

Hups tulipas nyt itestä juoruttua :ashamed: mut kun jännittää niin jännittää... Koettakaa kestää :)

Nyt kyl meen sänkyyn ja yritän nukkuu. Tytöt kuitenkin herää taas aikaseen.
Öitä kaikille!!!!

Hepotyty ja toko 32+4

P.s En ole muistanut toivottaa porukalle edes hyviä pääsiäisiä joten VALTAVAN HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!!!
 
kaikille kellä vaavit vielä perätilassa(uudelleensynnyttäjät)luin äsken,että vauvat voivat asettua vasta synnytyksen käynnistyessäkin oikeaan synnytysasentoon.toivottavasti helpottaa tämä tieto edes vähäsen.
 
Kamala ilma....ällöttävä lumisade ja tuuli :kieh: eikö se kevät vielä tullutkaan!!!? Mä jo toivoin et ilmat lämpenis ja lumet sulais loputkin....eikä tarttis kauheita toppauksia ulos lähtiessä pukea. ei huvita ulos lähteäkkään ku itelle ei mahdu mikään paksu takki kiinni ja housujakaan ei paksuja ole...ja mä oon sellanen tärisiä kylmässä et suutun vaan,jos vähissä vaatteissa menen palelemaan :\| joten ulkoilut jäähyllä varmaan tämän päivän!!
Me kyllä lähdetään tästä ajelemaan mun isän luo tässä kunhan poika herää päikkäreiltä. nukahti hetki sitten =)

Kyllä alkaa monella olla jo olo tukala... :hug: kaikille masujen kans jaksamiseen!ei tässä enään kauan ole =) kieltämättä itselläki välillä jo niin kärsimätön olo ja valivali tulee miehelle jankattua päivittäin :kieh:
mä en oo edes pääsiäissiivoja jaksanut tehä....ei vaan huvita ku tää normaali päiväelämäkin saa olon ihan raihnaseks iltaa kohden nii ei huvita edes ajatella mitään ylimääräsiä...
Onhan tässä pääsiäisessä jotain hyvää...mies on kotona eikä töissä :D
mä oon taas niin tuskastunut olemaan yksin pojan kans kahestaan kotona kaiket päivät et huoh!!ihanaa et nyt mies pitempään kotona ku tää pääsiäinen =) ja innolla odotan vauvan syntymää ja miehen isyyslomaa sekä kesälomaa :D :D :D

ei taas erikoisempia täälä suunnalla....lauantain jatkoja kaikille :wave:

mmamaa 33+0
 
Huomenta =)

Jotkut jo päiväunilla ja mä ihan just heräsin. Ihana kun sai nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, ja ihmeestihhän tuota unta riittikin =)

Täällä vähän satanut lunta lisää ja aurinko paistaa tosi ihanasti, oikeen tuli hyvälle mielelle kun hyvin levänneenä tuon verhon aukaisi.

Nyt taidan lähteä tekemään pashan valumaan huomiseksi ja sitten lähden ajelemaan sinne anoppilaan, onhan tuo jo neitiä ikävä kun yhden yön ollu erossa :ashamed:

Pikaisesti Tiitteränen ja Tyttövelivauva 35+4
 
Pääsiäis terkkuja täältä aurinkoisesta Oslostakin :wave:

Täällä tosiaan on kevät jo pitkällä, lunta ei siis mitään juuri enää. .tietenkin vuorilla vielä. Mutta kaikki pääsiäiskukat, narsissit ym. sinivuokot ovat nousseet ja kukkivat kauniisti.

Ollaan nyt käyty kalassa parina päivänä, välillä vaan iltasella on kova tuuli ja on pakko luovuttaa. Eilenkin ajattelin että nappaampa tuosta pari turskaa niin saadaan grillattua niitä.. ette arvaa mitä sain, MERITÄHDEN! Juu-u, meinasin tukehtua nauruun, ku sen vedin ylös. .ei tullu sitten syötyä sitä ;) Saatiin kyllä sitten pari turskaakin onneksi.

Mulla aivan järkyttävä yllättävä iskias iski tuonne oikean kankun päälle niin ettei juuri jalkaa saa nostettua ja eihän tuo kalalla seisominen tietenkään sitä helpota.. huuto pääsee välillä ku menee väärään asentoon. Ja tuo liitoskipu saman jalan nivusessa ei niin helpota sekään asiaa..

Ruotsissa käytiin ostoksilla ja vauvalle tarttui kans vaikka ja mitä vielä mukaan.. on se niin kivaa shoppailla.. ja mun Herkuton Huhtikuu kyllä meni sille tielle kans,, ostettiin kivasti 3 kg karkkia kaappiin ku vauva syntyy niin saa vieraille tarjota myös. Jos säilyy.. heh heh.

Ihana on tuo Rassen pieni suloinen Myy kyllä! Jääköhän hänelle oikeasti nimeksi Myy? Tunnen yhden todella pienen tytön, jonka nimi on myy ja hänelle se nimi kyllä passaa. Kivaa oli kyllä lukea synnytyskertomustakin, mutta jotenkin jäi se kivulias piikki alapäähän mieleen.. sitä en siis ainakaan halua omaksi kivunlievitykseksi..
Uuh, mulla kans alkanut jännittämään tuo synnytys!

Onnea teille, jotka saitte sitten kuitenkin sen sektion niinkuin halusitte..Commanderilla ainakin tosiaan varmaan kivi tippui sydämeltä.. huh ja Jabba ja muut, toivotaan että saatte sellaisen synnytyksen mitä toivottekin jos vauvat eivät käänny.

Mulla ei täällä kukaan ole mitään painoarvioita ja muita synnytys juttuja kattonut ja alapäähän on siis kurkattu vaan silloin kun tulin raskaaksi. .ja ei siis hajuakaan miten kohdunsuu on kiinni vai pehmeä vai mitä.. mutta kaippa se vauva sitten tulee kun tulee. Toivottavasti on ens neuvolassa vielä pää alaspäin niin ei tarvis alkaa jännittämään. Kovasti tuossa oikean kyljen alla tuntuu joku kova joka aina möyryää, olisko sitten pylly ja selkä.. toivottavasti.

Turvotuksesta; Mulla on aamuisin niin järkyttävän kipeet sormet ja ranteet, ettei voi koukistaa edes sormia.. niin on ilmeisesti nestettä. Jalat on turvoksissa kans enemmän ja vähemmän. Välillä koitan tukisukkia pitää, mutta juomaan olen kyllä tosi huono. Tänään yritän sitäkin parantaa.
Balou, kun sulla on kans ne ranteet kipeet, niin onko sulla sormetkin samalla? tai turvotusta sormissa?

Appivanhemmista oli juttua myös, mulla on kyllä ihanat appivanhemmat, asuvat tietty suomessa ja ei olla kovin useesti nähty, kun ei juuri olla käyty. Ja meillähän on aika nopeesti edetty tässä suhteessa, joten ei olla senkään vuoksi useasti tavattu, miehen sisaren näin meidän häissä esimerkiksi ensimmäisen kerran ;) Mutta hienosti kaikki odottavat vauvaa ja koskaan en ole minäkään kuullut, kuten joku muukin täällä, että olipas nopeeta ja olikohan vauva vahinko tai jotain. Anoppi välillä aina soittelee kuulumisia ja on siis ihana ihminen.
Ollaan kyllä enemmän meidän perheen kanssa tekemisissä ja siellä useammin vieraillaankin.

No mutta johan tässä tulikin kunnon romaani, kun ei taas ollut hetkeen kirjoitellut, . eli palataanpas taas ja hyvää pääsiäistä kaikille!!

Moonlight ja sebbe rv.35
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 09:34 virpi1980 kirjoitti:
kaikille kellä vaavit vielä perätilassa(uudelleensynnyttäjät)luin äsken,että vauvat voivat asettua vasta synnytyksen käynnistyessäkin oikeaan synnytysasentoon.toivottavasti helpottaa tämä tieto edes vähäsen.
Juu, harvinaista tuo on mutta sitäkin tapahtuu (samoin kuin sitä että rt muuttuukin perätilaksi +37 viikolla, vasta kävi yhdelle täällä niinkin). JOS annetaan perätilaraskauden jatkua niin pitkälle että synnytys pääsee käynnistymään tai se käynnistetään (eli alakautta annetaan tulla). Mut mie en siihen suostu... mulla on parit noita synnytysopin ja naistentautien kirjoja himassa (kun siis olen niistä opiskellut) ja palauttelin eilen vähän juttuja mieleen. Eli en missään nimessä suostu alakautta perätilavauvaa synnyttämään, ainoa vaihtoehto mulle on sitten se elektiivinen sektio... ja senkin haluan todennäköisesti nukutuksessa. Mutta helpotti vähän lueskella noita kirjoja koska osaan sitten taas esittää lääkärille niitä faktoja joiden takia päätökseni teen.

Jatkuvasti taas supiostelee, välillä ottaa vähän kipeääkin... eli nyt lukaisen parit sähköpostit ja painun lepäämään. Miehen kanssa menee nyt jotenkin tosi päin honkia, joten sekään ei helpota oloa ollenkaan. No, kai se tilanne tästä asettuu, pakko yrittää uskoa...

Jabba 34+3
 
Komea masu sulla profiilissa Moonlight.. Päivittäkäähän muutki niitä masukuvia.. minusta niitä on aina niin hieno ihastella.. :whistle:

Mie en eilen jaksanutkaan sitte sinne pilkille lähteä.. kävin kaupassa ja siivoilin, vaikka pitkäperjantai oliki. Illemmalla hain sitte savuporo-aurajuusto-pepperoni-ananas-valkosipuli pitsan ja nyt haisen sitte tietenki ku rankkitynnyri valkosipulille..
Nyt mullaki ollu sitte vähän turvotusta, mutta se kyllä johtuu ihan tuosta kuivalihan syönnistä..eli oma vika, mitä syön sitä.. :ashamed:

Viimeyö meni yllättävän hyvin.. ei tarttenu käyä pissalla ku pari kertaa ja muutenki nukuin ko tukki niin nyt sitte lähenki pilkkikilpailuihin... Pääsiäisvieraat ja mies ja lapset meni kelkalla ja mie lähen tästä autolla perässä.. matkaa kuitenki kelkalla yli tunti ja autolla vaan vartti niin aattelin päästä helpommalla ja kyllähän tuo masuki tykkää enempi autokyytistä ku kelkkailusta.. joten toivottavasti ny sitte saatais oiken mahtava saalis ja sen mukanen palkinto!!! =)

Hanna ja Nöössi 33+4<br><br>
 
Niin juu päivitin tosiaan kans eilen otetun masukuvan.. onhan se aikas pallo!!

Jabba, sulla kivasti otettu kuva kyllä.. tosiaankin kuutamo, ihana massu!

Onko teillä joilla on lapsia ennestään, niin raskauden aikana levinny reidet ja pylly ja tullut niinku appelsiini ihoa, eli selluliittiä.. mutta olette sitten kuiten saaneet palautumaan jalat normaaliksi?

Mulla on oikeestaan sinne vaan kasautunut kaikki ja yllätykseksi ei omat housut mene siis reisistä enää jalkaan. . kaippa ne siitä sitten palautuu ja voihan tämä kauhee nestekkin tehdä kyllä sen. Ja jumppaa jumppaa sitten vaan.

Ihanalta kuulosti Hanna taas sun pitsa.. sä saat aina mulle noilla poro jutuilla aivan veden kielelle.. :LOL:

No nyt taas tuota villakoiraa pöyhkiin, ku se on raukka niin takussa ku eilen humpsahti mereen samalla ku yritti raukka jotain merileviä kiinni.. heh.
Moonlight
 
päivää kaikille...

jabba:kiva masu kuva sulla,näyttäs ihan tytön masulta.oletko kysyny kumpi teille tulossa?

käytiin hakemassa äsken vaunut ja kaukalo vihdoinkin sieltä liikkeestä kotiin,olihan ne hienot,kun tuliterät ovat.mutta jo ne oli vaikea kasata(blondin vikaa)vaunut meinaan,tais niistä puuttua osiakin,päätytuki puuttui ja valjaisiin pehmusteet,jos sitten ylipäätään kuuluvat noihin meijän malliin.onko kukaan muu ostanut emmaljungan smart duo combi vaunuja?ken tietää?

mutta eipäs tässä kummempia taaskaan,olokin ok.....

virpi1980 36+3
 
HarmajaJabba
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 14:44 virpi1980 kirjoitti:
päivää kaikille...

jabba:kiva masu kuva sulla,näyttäs ihan tytön masulta.oletko kysyny kumpi teille tulossa?
käytiin hakemassa äsken vaunut ja kaukalo vihdoinkin sieltä liikkeestä kotiin,olihan ne hienot,kun tuliterät ovat.mutta jo ne oli vaikea kasata(blondin vikaa)vaunut meinaan,tais niistä puuttua osiakin,päätytuki puuttui ja valjaisiin pehmusteet,jos sitten ylipäätään kuuluvat noihin meijän malliin.onko kukaan muu ostanut emmaljungan smart duo combi vaunuja?ken tietää?

mutta eipäs tässä kummempia taaskaan,olokin ok.....

virpi1980 36+3
No tyttöhän tämä on, kävin yksityisellä kysymässä rv 29 tienoilla! Esikoinenkin on tyttö ja minusta on ihanaa saada toinen prinsessainen, vaikka kyllä se prinssikin vastaanotetaan ja hyvänä pietään jos vaihtaa matkanvarrella sukupuoltaan ;)

Onnea uusille vaunuille, olen kateudesta vihreänä kun itse saan edelleen kärrytellä noilla 2001 mallisilla käytetyillä :D

Jabba
 
on se jännä vaan kun joittenki mahasta näkee heti,et kumpi o tulos,vaikka ei tietäskään minkä mallinen odottaja on ennen raskautta.heh.jabba:rinsessat on ihanii,niille on niin ihanii vaatteitaki tarjolla,enemmän kuin pojille.että nautitaan vaan niistä tytöistä!huvittaa sitten,jos saadaankin prinssit :LOL: :LOL: mieki kun ryntäsin ultrasta päästyä osteleen heti vaaleanpunaisia mekkoja...ne puetaan sitten pojalle,jos niin käy :LOL: niin ja onhan ne sinunkin vaunut hyvät,varmasti kuin tuliterät vielä!!!!ajattele minua kun mulla oli nuilla aikasemmilla muksuilla vuoden 94 vaunut,jossa rengaski heitti kaheksikkoa lopulta :LOL: :wave: että oli jo aika saadakki uudet.pärjäile.
 
Moikka,

Lasten syntymä painoista oli puhetta, meillä tyttö syntyi rv 41 ja painoi 3490 ja oli 50 cm ja poika syntyi 40+3 ja oli 3880 ja 51 cm.

Mittasin aamulla verensokereita ihan vain huvikseni ja olivatkin vähän koholla, tarkastan vielä huomenna ja tiistaina mulla onkin neuvola niin on mielenkiintoista nähdä näkyykö pissassa myös sokeria. No omaa ruokavaliota voisi ja pitäisi tietysti tarkistaa, mutta kun herkut on vaan niin hyviä, että vaikea niitä on vastustaa, heikko luonne kuin olen.

Meidän poika taitaa tulla kipeäksi, on ihan veto pois ja pientä lämpöä olikin. Harmillista, huomenna meidän piti mennä mun vanhemmille päivälliselle, äiti on vielä tänään hehkuttanut mitä kaikkea hyvää on loihtinut. Muuten voisin vielä mennäkin vaikka poika olis pienessä kuumeessa, mutta kun veljellä on myös lapsi ja he ovat viimeaikoina sairastelleet enemmän kuin tarpeeksi, joten tuskin ilahtuisivat jos mentäis heitä tartuttamaan.

Mulla on tänään selkä ollut inhottavan tuntuinen ja supistellutkin on paljon, alkaa pikku hiljaa ymmärtämään, että ehkä se laskettu aika tosiaankin lähestyy.

Katselin eilen noita kotiutumis vaatteita vauvalle, ja vaikka sisävaattet onkin neutraaleja, niin on pakko tehdä ulkopuvun kanssa, kuten mies ehdotti, että laita vaihtoehto a ja b, tuo sitten sen pussukan missä on sopivan väriset tullessaan.

Mistä olette löytäneet hattuja vauvoille? Kiertelin tänään neutraaleja metsästämässä mutta turhaan, kaikki pienet oli joko tytön tai pojan. meillä kyllä synnärillä myydään trikoo pipoja, mutta ainakin nyt tuntuu, että vois olla paksumpi, vaikka eihän sitä tiedä miten lämmintä toukokuun alussa on.

Kohta vois alkaa illan viettoon, jos sais ton ukon lopettamaan ton remontin, tiedä mikä virta piikki siihen on iskenyt.
Lupailin lapsille, että tänään maalataan munia, ostin meinaan styrox versiot, niin ei sitten hajoa vaikka kovemminkin käsittelisivät...

T:Minnihiiri
 
Upeita massuja profiileissa =) itse laitoin kans kuvan tässä pari päivää sitten...se onki ihan tuorein kuva mitä on tullut otettua!

Moonlight kyseli tosta reisien leviämisestä...appelsiini-iho... :LOL:
anteeks aivan nauratti kun nimen omaan sellasta se muuten on! mä tässä yks päivä aloin kauhistelemaan et ei hitsiläinen miten nää reidet on menny tämmösiks...appelsiinia muistuttaa tosiaanki ku vähänki puristaa! yök kyllä joo....en muista et viimeks olis tältä näyttänyt,mutta lantio kyllä levis ja kaippa nuo reidetkin vähän ku muistan et kokeilin aina farkkuja,mut ne jäi lantion kohdalta jumiin. ja synnytyksen jälkeen meni hetki ennen ku taas farkut meni lantiosta "läpi" ja reidet ei puristunu...saa nähä palautuuko tässä toisessa raskaudessa samalla lailla vai täytyykö alkaa tottumaan näihin applesiinireisiin :eek: ja uusia housuvarasto... :/
ei kyl kivaa,jos niin käy....

vauvan lakista minnihiiri(?) kyseli...mä oon miettinyt et minkälainen lakki pitäis olla toukokuussa?ostin kylläkin ihan sellasen tutan puuvillasen(lime vihreä :heart: ) lakin missä narut,mutta se taitaa olla kuitenki liian ohut...ja kypärälakin oon myös ostanut....mut en kyllä tosiaankaan tiedä millanen päähine sitten olis hyvä. saa nähä miltä ens kuussa näyttää...kylmä vai kuuma.

mutta nyt menen iltapalalle....kaikille hyvää yötä!!toivottavasti löytyy vielä hyvä asento masun kanssa ;)

mmamaa 33
 
Moikkelis!

Nyt on Lambi syöty, tuli kyllä hyvä tuosta paistista, ei voi mitään. Tarjoilin keitettyjen perunoiden ja yrttikastikkeen kera. Lisäksi leivoin anopin kanssa päivällä kuutisenkymmentä karjalanpiirakkaa... nyt onkin sitten aika puhkinainen olo... masuakin alkoi päivällä vähän kivistämään, ehkä olis aika mennä maaten, kun vaan malttais... viime yönäkin tuli kukuttua kahteen saakka, kun canalilta tuli se joku elokuva... En ees muista, milloin olisin viimeksi niin myöhään valvonut!

Kaveri antoi mulle sellaiset nilkkapituiset lentosukat ja ne tosiaankin auttoivat turvotukseen, se nimittäin siirtyi niiden yläpuolelle :LOL: Kävin tänään ostamassa sellaiset polvipituiset, joskohan ne pitäisivät paremmin turvotusta aisoissa. Mutta täytyy myöntää, että tänään ei jalkoja särkenyt läheskään niin kuin aikaisemmin. Lisäksi olen iltaisin levittäny viininlehtisalvaa jalkoihin, niin se rentouttaa. Sitä saa ainakin Löytötexistä, mutta varmasti muualtakin, ehkäpä myös apteekista. Mutta jos seuraava kerta tulee, niin sitten alan käyttämään lentosukkia kyllä heti raskauden puolivälin tietämillä varmuudeksi!

Eipä tässä kummempaa, kunhan rustailin... huomenna kummitädille kyläilemään ja maanantaina onkin miehen sukupäivälliset, en toivottavasti ole päähenkilönä siellä, koska hänen veljen vaimokin on viimein raskaana =)

Jatketaan munien mässäilyä (mies oli ostanut kindereitä ja niitä tupsahtelee vähän joka paikasta vastaan, nam!), kohta saa mässäilyt kummiskin lopettaa...

Hyviä vointeja: Viivi+Wagner jr. 34+6

PS: tuli sellainen mieleeni, että kun laskettua aikaa siirretään esim. parilla viikolla eteenpäin sikiön koon takia, niin kuinkahan usein se pitää paikkansa yleensä? Jännitys senkun vain tiivistyypi...
 

Yhteistyössä