Toukomasujen -07 huhtikuu

Touko07
Pääsiäissuunnitelista tarattelitte...

Täällä olis viimeiset työvuorot pääsiäisenä... torstai, perjantai menee iltavuorossa ja lauantai ja sunnuntai aamuvuorossa, joten ei oikeestaan muita suunnitelmia kaipaile. Sit alkaisi pääsiäisen jälkeen kauan kaivattu mammaloma.

Kyllä olen sitä jo kaipaillutkin.

Täällä varmaan muutenkin alkaa porukka jäämään lomille, ja aika iso osa jo jäänytkin, eikö?
 
Touko07 Pakko kyllä kysyä,missä päin asustelette? Me asustellaan täällä JNS:sta n.25 km etelään päin.
Juu,ja toivon/uskon,että vauveli vielä kasvaa loppua kohti.Ei nyt tarviis mikään jätti ollakaan :)
Anopeista ollut kans puhetta,johon minäkin sen verran kertonen,että meidän muksulle tulee yks mummo ja ukki,miehen vanhemmat ovat molemmat jo kuolleet :(

Mulla äippäloma alkaa 11.4 :flower:

Hitsinvitsi,voisikohan tää suupielien halkeilu liittyä raskauteen,kun aina on jompikumpi puoli suupielestä auki? Banaania,appelsiinia ym hedelmiä syön,joten ei niiden puutteesta ainakaan pitäis johtua :ashamed: <br><br>
 
Heips pitkästä aikaa!

Onnittelut Rasselle :flower: :flower: :flower:

En ole "kiireiltäni" koneelle ehtinyt katsoin juuri niin viimeksi olin lukenut maaliskuulta sivun 27 :ashamed:

No hiukan omaa napaa kun muiden navoista olen niin ulalla :ashamed:

Eilen olimme kokoarviossa ja saimme tietää että meille tulee isopoika eli tyttöolon voi poistaa... tosin näin jo 3viikkoa sitten unessa että meille syntyy poika ja sen jälkeen tyttöolo on vaihtunut poikaoloksi.

Kooksi arvioitiin nyt 3600-3900g ja syntymäpainoarvio oli 4500-5000g :D vähän alkoi pelottamaan! Kyselin että onko mahdollista että käynnistettäisiin aikaisemmin kun aiempi 4100g teki jo tiukkaa ja imukuppia tarvittiin avuksi. Sanoi että yleensä antavat rauhassa kasvaa 5kg asti! :x
Sain kuitenkin uuden ultra-ajan parin viikon päähän, jolloin lääkäri katsoo uudelleen vauvan kehitystä ja mahdollisesti lähettää tyksiin, jolloin he tekevät päätöksen synnytyksen käynnistämisestä. Koska vauva tuskin sieltä vielä on tulossa omin avuin oli niin ylhäällä vielä! Toivottavasti laskeutuisi niin käynnistäminen olisi paljon mahdollisempaa ennen LA:ta

Huomenna menen taas neuvolaan kun on turvotuksia niin haluaa seurata tarkemmin kun lääkärikäynnillä ei muuta katsottu kuin tuo ultra.

suzu1981 ja Jasu 35+3
 
sori kauheesti kun taas meni kauheen pitkä väli et oon käyny kirjottamas. :ashamed: kauheen äkkiä menny vaan tää aika. :ashamed:
meillä oli nuorimmaisen synttärit viime viikonloppuna ja siinäpä se viikonloppu sit meniki ku siivillä. maanantai alkoi heti tosi kökösti, mootoripyörä oli siinä kauheassa myrskyssä kaatunu ja eiköhän ollu menny rikki. nyt sit on par aikaa liikkees niin kattovat ku näyttää et mootoris vika eli lunastukseen tais mennä. :kieh: no vakuutuksen pitäis korvata ukolle sit uus pyörä mut kyl sitä harmittaa ku tuo oli sen eka ja niin rakas pyörä. :whistle:
sit tiistaina oli ukon veljen autoon murtauduttu tuossa naapuripihassa. ikkuna vaan sisään, mankka + kaikki mikä irti vaan lähti niin katos sille tielle. hitto siinä sit mietittiin et mitähän seuraavaks. :LOL:
mulla oli sit ti iltapäivällä neuvola ja kaikki oli hyvin..

32+5
painoa +350 (kumma ku ei enempää ku ne synttäritki oli :whistle: )
RR 116/65
SF 29-30
RT

mut sanoin et mulla on supistuksia ollu aika usein ja kun niitä nyt päivittäinki tulee (kylläki onneks melkein kaikki ihan kivuttomia) mut ku yhdelle kauppa reissulle meinasin jo jäädä ku niin kova supistus tuli et nojasin jalkoihin ja huohotin ja sit tuli kauhee viilto tuonne kohdun suulle! \|O
ei ku ylimääräselle lääkärikäynnille tänään. oli kuitenki paikat ihan kiinni onneks mut pituus oli lyhentyny noin cm:llä ja oli pehmentyny aika lailla. mulla ku nuo kaks vanhinta on aikasi syntyneet ja nuorin taas tuli niin vauhdilla niin saa olla nyt varuillaan. :/
sain ens viikon perjantaille äitipolille ajan niin kattovat ultraamalla sen kohdunsuun paremmin ku ei tuo neuvolan nuori lääkärisnainen ollut oikeen varma. :) siinä samalla jos utelisin sitä paino arviota.. antaiskohan ne mulle sitä?!

miten oulun äitipolilla nyt käyneet, ovatko antaneet siellä enää niitä painoarviota??
mä oon kaikilla muilla pojilla siel käyny mut ku en yhtään muista onko meille sillonkaan annettu.. :ashamed: :whistle: kauheen huono tää muisti nykyään.

meillä on jo kaikki valmiina vauvalle. ihan nyt petiä en ole petannu, verho ja reunapehmustekki on tuolla äitiyslaatikon suojissa et ei pölyttyis ku ei sitä tiiä pääsiskö viel sinne lasketulle ajalle vai onko siinä ja siinä et ees sinne 35-37 viikolle pääsee. mut aattelin et antaa siellä olla siihen asti et kotiin päästään ukon kaa niin siinähän ei kauaa mee ku ne siihen heittää paikoilleen. vaatteet on pestynä lipastossa, vaipat ja harsot kans omissa laatikoissaan muiden hoitotarvikkeiden kans. sairaalakassi ja kotiutuskassit on pakattuna ku mies alko jo panikoida et jos tulee lähtö et onko meillä sit ees kaikki mukana. niin ja eihän se osaa ettiä mitä sille vauvalle pitää sit tuoda. :LOL: niin laitoinpa neki sit omaan kassiinsa ja kaukalon sisään, niin ei tartte sinne sairaalaan heti niitäki kantaa.

mistähän muusta oli puhetta.. :ashamed: :headwall:
turvotuksesta oli puhetta, täällä sitä on ja paljon :wave: \|O
ku on aamunki ollu liikkeellä niin jalat on niin turvoksissa et löysistäki sukista jää kauheet puristusjäljet ja se sukan varren yläpuolelle on sit ihan pullistunu kauhee patti. hurjan näköset jo välillä mut ei kuulemma mitään hätää kuulemma ku ei paineet oo noussu tai mitään muutakaan hälyyttävää. vettä, vettä ja vettä pitäs vaan juua mut ku mulla sitä närästystäki on niin pahasti et oksentanu jo pariin kertaan kaikki ruoat ulos ku niin on poltellu ja "kuorsuttanu" et se vesiki jo närästää. yölläki heränny ku noussu veet suuhun mitä oon illalla juonu. :x
ku se rennie ei oo oikeen tehonnu tai siis sitä on saanu syyä ihan jatkuvasti niin savisconia nyt käski kokeilla ku on tehokkaampaa. pidetään peukkuja et tepsis niin sitä vettäki vois taas juoda paremmin ja sit se turvotuskaan ei ihan niin pahaa olis. :whistle:

ai niin ja jaksamisesta meillä tää on neljäs lapsi. ja siis uusioperhettä ollaan. nää kolme vanhempaa on mun edellisestä avioliitosta. kyllä mua on hieman jännittäny ihan alusta asti mut ku mies on mitä ihanin ja on se isä-malli pojille mitä heillä ei enää ole niin uskaltauduin kuitenki vielä tekemaan uuden vauvan.
mut nyt ku synnytys alkaa olla jo liianki käsillä kosketeltavissa ja kaikki on valmiina niin on jääny liikaa aikaa miettiä uudelleen asioita.
iski ihan kauhee paniikki et mitä mä olen menny tekemään. :ashamed:
miten mä selviän, entä jos mies vaikka jättäis tai kuolis niin en mä millään jaksais!! hyvin pärjäsin kolmenki lapsen kanssa ihan yksin vallan mainiosti ja kertaakaan ei ole tullu tunne et ei tästä mitään tuu tai et apua tarvisin enemmän et ei se varmasti neljän kanssa yhtään sen kamalampaa olisi. sitä vaan hakisi tukea ja turvaa suvulta ja kavereilta. kaikkea sitä alkaaki miettiä!! :headwall: :LOL: synnytys ei vielä ole pelottanut vaan ihan just toi jaksaminen vaan kun meilläki niin vilkkaita nää pojat. uhmaa on jokaisella par aikaa menossa. vanhin on ehkä se helpoin tällä hetkellä (6v 8kk) mut on seki alkanu nyt koetella niillä isojen poikien jutuilla, pitäs niitä omia erivapauksia olla!! :D
tää on tätä ihan normaalia synnytys panikointia ja eiköhän tää mee sit ohi kunhan sen nyytin saa syliin. :heart: :D

tirlittan81 ihan itteäki pisti vihaks ku luin sun viestiä!!!
tollasellahan ne saa niitä synnytyspelkoja aikaseks ku ollaan ihan pakottamas tekemään jotain mitä ei halua!! :kieh: :headwall:
ok, jos nyt kysyvät et ootko muuttanu mahd. mieltä mut jos sitä oikeen aletaan tyrkyttään niin johan on!! :headwall: pysy vaan kovana ja sano mitä itse tunnet ja haluat. sua ei voida pakottaa!! voima:hug:

mulla neuvolas täti mainitsi todella kainosti että olisi mahdollisuus käydä ylim. lääkärillä jos siis haluan. mie heti et tottahan toki meen jos vaan on mahd. niin kuulemma ei uskaltanu ehdottaa kun mulla on jo kolme lasta ennestään. on kuulema paljo naisia joilla on jo monta lasta ja jotka ei halua sen takia ottaa neuvoja vastaan, ollaan sillä "kyllä mä kroppani ja raskauteni tiedän"- asenteella. miusta ku on alkanu tuntea et mie en tiiä mistään mitään niin olis parempi ku se alkais jo tuputtaa mulle kaikkee. :LOL:
noh, mut tulipa taas romaani vetästyä tässä.. :whistle:
mie palailen taas kertomaan kuulumisia ja joka päivä käyn useaan otteeseen lukemassa viestejä, muuten tässä tippuu jo kärryiltä. :D
 
Suzy ekaks tietty onnea ultran tuloksista, meillekin poitsua odotellaan! Mutta voi että, siis ihan oikeasti meikä saisi täydellisen paniikin, jos sanottaisiin, että vauva näyttää kasvavan viisikiloiseksi, eikä mitään käynnistystä olisi edes luvassa. Ihan oikeasti... Tässä itse yritän kinuta lähetettä ultraan kokoarvioon, ja sekin tuntuu olevan niin kiven alla. Mutta tuo olisi kyllä aika paha... Sorry, en tahdo aiheuttaa ahdistusta tai paniikkia, tämä oli vaan tällainen primäärireaktio kun vähän samassa tilanteessa ollaan!

Meillä mies tulee synnytykseen jos vaan saadaan joku hoitaja jostain. On hän ollut edellisissäkin, ja vaikka vähän jäyhä varsinaissuomalainen onkin, niin kyllä nämä lasten syntymät ovat olleet isoja juttuja hänellekin. Ja hienosti on kestänyt, ei ole edes pyörtynyt kertaakaan. Onhan se itsellekin tärkeää, että on kaverina tukihenkilö, johon voi aina luottaa ja joka auttaa tarvittaessa.

Isyyspakkausta en ole koonnut, ihanasti tehty kyllä teiltä, jotka olette nähneet sen vaivan! Mä vaan ajattelen niin, että äitiyspakkaus on kyllä ihan yhteinen vanhemmille, "vanhempainpakkaus" tai vauvapakkaus. Mutta siis ihana ajatus on huomioida tulevaa isääkin, kun yleensä kaikki odotuksen, synnytyksen ja pikkuvauva-ajan keskittyvät enemmän äitiin.

Aah, nyt tulee mun BigMac-tilaukseni, koko päivän on tehnyt sitä mieli, ja mies lupasi tuoda mukanaan kun palaavat uimakoulusta.

Muistaako muuten joku, liittyikö tuohon avautumiseen jotain rajoituksia uinnin suhteen? Mulla oli kohdunsuu yhdelle sormelle auki tänään.

Terveisisn Vanilja
 
Kiitos Vanilja myötätunnosta! Kyllä vähän pelottaa, täytyy toivoa että kaikki sujuu hyvin miten sitten meneekin :\|

Oli varmaan ollut puhetta isyyspakkauksista... minä tein miehelleni sellaisen tykkäsi kovasti! :)

Tässä sisällys:

ISYYSPAKKAUS = Aarrearkku - pakkaukseksi

Synnytykseen
- Sisuja
- Energiajuoma

Varpajaisiin
- Maailman paras isä- muki
- Daddy sukat
- Meidän perheen isä - T-paita
- Koskenkorvapullo
- Sikareita

Helpotukseksi
- Kasvonaamio
- Korvatulppia
- Tutti
- Päänsärkylääkettä

Vauvalle vaatteiteita
- Isin kulta - body vauvalle
- Vauvalle valkoiset apinahaalarit

Isin ja vauvan leikkeihin
- Kirja
- Puinen kirja
- Helistin
- Kylpylaivat

Vauvan hoitoon
- Opaskirja vauvanhoitoon
- Bebanthen
- Pyykkipoika (nenään)
- Vaippoja
- Kumihanskoja
- Ilmanraikastin
- Pesunestepullo
- Puhdistuspyyhe
- Hoitovoide

Ruokailuun
- Tähtää ylemmäs isi - ruokalappu
- Äidinmaitokorvike
- Tuttipullo
- Pullo- ja tuttiharja

Sellasia otin jostain tältä palstalta vähän mallia ja muokkasin omanlaisen.

Suzu1981 ja Jasu 35+4
 
Suzu1981 todella ihanalta kuulostaa tuo sun tekemä isyyspakkaus.

Lainasin sen sisällön tuonne toiseen aloitukseenkin kun siellä joku kyseli mitä sinne voi laittaa. Toivottavasti ei haittaa? Oli minusta vaan niin hyvä ja kaiken kattava tuo sisältö, paljon tarpeellista!
 
unforgiven
täällä kun olette turvotuksesta puhuneet niin mulla ois yks vinkki siihen, en kyllä tiedä johtuuko ihan siitä mut tässä raskaudessa en oo kärsiny turvotuksesta yhtään, viime raskaudessa olin kun ilmapallo varsinki lopussa.

eli siis mulla on aina puolen litran vesipullo jääkaapissa, aina kun käyn avaamassa jääkaapin ovea niin otan pullosta kulauksen tai pari. sit jos on päivällä sattunu koko pullo menemään niin täytän sen ja juon vielä illalla toisen puol litraa. arvanette varmaan että piipillä saakin sitten koko yön juosta, mut taitaapa sitä itse kukin heräillä varsinkin loppurakaudessa muutenkin, ja vauvan synnyttyä myös.

vettähän pitäisi muutenki juoda ja nesteitä ylipäätään oliko peräti 2l päivässä..vai olenkohan nyt ihan väärässä, mut kuitenkin, eipä ole turvotukset vaivanneet. =)

niin, ja kun joku puhui että vesikin alkaa närästää niin kantsii kokeilla että pikkuhiljaa päivän mittaan juo, ettei isoa lasillista kerralla vaan pieniä kulauksia päivän mittaan.<br><br>
 
iltaa masulliset! =)

tänään sain viedä vauvalle omaa maitoa (kun myy siirrettiin helsingistä hämeenlinnaan niin joutu karenssiin MSR tuloksien ajaksi, ja tänään tuli negatiivinen vastaus :) ) isi sai pitää tänään myytä ekaa kertaa sylissä :heart: ja mää vaihdoin vaipan. nyt saa enemmän alkaa hoidella kun ei enää ole eristyksissä. on se kyllä vaan niin ihana :D :heart:
eilen oli joutunut sinivalon alle (bilirupiini (en teidä miten kirjotetaan) liian korkea). voi olla että myy pääsee lämpökaapista joko tälläviikolla tai viimestään ensviikolla.

himmeli missä sairaalassa teidän poika on? laitoit että olet kirjoittanut maaliskuisiin, siis tarkotatko missä on maaliskuussa syntyneet, siellä vauvapuolella?

piti kommentoida jotain mutta en nyt taas muista kelle ja mitä :ashamed: . täytyy kattoo jos huomenna saan aikaseksi kirjoittaa synnytyskertomuksen

hyviä vointeja kaikille ja uusille tervetuloa!

rasse04 ja pikky myy
 
Voi Rasse miten ihana pikkuinen Myy :heart: :heart: :heart: Niin suloinen :) Kiva kuulla, että kaikki ok ja ihanaa, että saatte hoidella vauvelia enemmän :hug: Voikaa oikein hyvin ja innolla odotan synnytyskertomustasi :)

Tervetuloa uusille :hug: :) Sitä piti silloin päivällä jo kommentoida, mutta unohtui :ashamed: :D Kiva, että tulee lisää porukkaa kirjoittelemaan!

Tirlittan :hug: :hug: :hug: Nyt ehdottomasti pidät pääsi, etkä suostu mihinkään kotkotuksiin \|O Sille lääkärille sanot suorat sanat jos samalle vielä osut :kieh: Siis eihän tuollainen voi olla edes totta :eek: Musta tuntui ihan uskomattomalta, kun luin sinun kirjoitusta! Siis riskiraskaus ja meinaavat laittaa sinut historiasi pohjalta synnyttämään perätilassa :eek: :eek: Ei mene minun kallooni mitä ihmettä lääkäri on ajatellut :headwall: Nyt tuli vähän suoraa tekstiä :ashamed: Mutta Tirlittan, lupaathan, että et anna itseäsi taivutella alatiesynnytykseen :ashamed: :hug: Jotenkin minusta tuntuisi ihan hirveältä ajatukselta, että punnertaisit pikkuiset perätilassa maailmaan... Minustakin suunniteltu sektio olisi huomattavasti turvallisempi tapa saattaa heidät pois masusta. Tsemppiä ja voimia :hug: :hug:

Kello on ties mitä ja täällä vain sitä kukutaan :whistle: Mulla on vielä yksi koneellinen pyykkiä levittämättä :headwall: Pakko mennä laittaan kuivumaan, ei auta :ashamed:

Masukki on ollut tänään ihmeen hiljainen, kyllä potkuja ja liikkeitä on tuntunut, mutta ei ollenkaan niinkuin normaalisti :/ Olisikohan raasu vain väsähtänyt eilisestä siivoamisesta :ashamed: Täytyy yö ja huominen aamupäivä seurata tilannetta, ja ellei muutosta ole tapahtunut, niin taidan piipahtaa terkkarin luona kuunteluttamassa sydänäänet... Onhan näitä hiljaisempia päiviä tietysti ollut aiemminkin. Ai, nyt muuten tuntuu hikottelua ja liikettä, ihanaa :) :heart:

Mutta nyt voimia ja öitä kaikille :wave:

Ai niin, turvotusta täälläkin \|O Inhottavaa tosiaa, sukat kiristää ja kädet ja jalat on ihan kipeän pinkeät :/ Juotava olisi minunkin enemmän :whistle: :D

parasta aikaa ja masukki huomenna tasan 36 :heart: =)
 
Rasse04 voi kun on pieni ja ihana :heart: Ja ihanaa että kaikki on hyvin. Menispä äkkiä viel se 5 viikkoa ja sais itekkin pienen syliin, alkaa olla jo niin malttamaton olo.

Himmeli kirjoitteli siis tuolla Toukomasujen maaliskuun ketjussa, siellä ihan loppu päässä.

Mä täällä taas valvon. Mies ja tyttö jo nukkuvat, enkä keksi mitään tekemistä niin surhvailen netissä.

Ei oo vaan kovin hääviä istua kun koko aika maha ihan pinkeenä ja supistelee, ja kaveri puskee pyllyllään tuota mahaa ulospäin niin että kipeetä tekee. No, en valita, hyvä että liikkuu :heart:
Ja turvotusta on täälläkin, oikeen tuntee kun iltaa kohden jalat väsyy ja kuumottaa. Tuota vettä pitäis kyllä juoda enemmän, kun muistais.

Pääsiäissuunnitelmat (olipa pitkä sana) meillä ihan auki. Mies ois menossa edelleen sinne kotiinsa käymään ja minä en jaksais. Siitä käydään kädenvääntöä, ,enkä kyllä halua yksinkään viettää et kotiin jäisin. Saas nähä miten käy :/

Meillekkin sitten satoi lunta, onneksi ehdin pihan haravoida melkeen kokonaan. Onpahan sekin alta pois. Ja eiköhän se kesäkin kuiten sieltä vielä tule.

No nyt jatkan matkaani, kauniita unia ja vointeja kaikille. :hug:

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 35+1
 
Vilmis82
Illan päätteeksi tulin vielä kurkkaamaan, että mitäs täällä. Ja ei ollut tarkoitus kirjoitella, mutta sen verran on pakko kommentoida, että onpas Rassella suloinen pieni tyttö :heart: Varmasti ihanaa päästä pikku hiljaa hoitamaan vauvaa, ja hienoa, että olette saaneet pikkuisen nyt lähemmäksi kotia!! Kyllä jotenkin koskettaa erityisesti, kun itse olen lähestulkoon samoilla viikoilla, kun teidän vauva on syntynyt, ja omalla kohdalla synnytys tuntuu vielä suhteellisen kaukaiselta.. Mutta on alkaa nämä pienet potkuttajat olla totta tosiaan jo ihan oikeita vauvoja :)

Öitä kaikille, kirjoittelen varmaan huomenna lisää.. Oli taas tullut niiiin paljon tekstiä, että täytyy oikein ajan kanssa selailla.

Vilmis 32+4
 
Voi kun Rassella on ihana pikkuinen Myy :)

Tirlittan; voit uskoa, että myötäelän asiaa kanssasi. Samat fiilikset kun itsellä, ja sulla vielä tuhat kertaa isommat syyt olla eri mieltä lääkärin kanssa! Älä anna periksi, pyydä vaikka toisen lääkärin mielipide.

Kojo: mullahan tuli limatulppa jo viikolla 32, eikä käynnistynyt synnytys vielä siitä. Sitä voi muodostua kuulemma vielä uudestaankin.

Jabba: mulla onnistui imetys oikeastaan kaikissa asennoissa heti sektion jälkeen, istuma-asennossa käytin vaan tyynyjä apuna, ettei vauvan paino tuntunut haavassa. Hoidin itse lähes kaikki vauvan pesut yms. alusta asti, soitin vaan hoitajan tarvittaessa nostamaan hoitopyödälle tms. mutta hyvin se sujui. Mutta kuten sanottu, en tuntenut kipua haavassa missään vaiheessa, eli olin siinä mielessä onnellisessa tilanteessa.

Mulla ei nyt sitten mene kovin hyvin, sairaalassa ollaan mutta ei synnyttämässä...Tulin eilen iltapäivällä ja ainakin toistaiseksi täällä nyt olen. Se siis niistä pääsiäissuunnitelmista :( No, toisaalta täällä on apu lähellä, jos sitä tarvitsee. Minulla todettiin vakava uupumus ja luultavasti nestehukka. Myös keuhkoveritulppaa epäiltiin hengitysvaikeuksien takia, mutta ei sitä ainakaan ultrassa löytynyt. Hyvä sinällään. Yrittävät saada minut nyt täällä nukkumaan vähän unilääkkeillä, jospa se sitten parantaisi oloa. Tosin viime yönä unta tuli vain 4 tuntia, mikä on sama kuin kotonakin, eli ei auttanut. Siksi luulenkin, että vielä on ainakin yksi yö edessä.

Toisaalta tässä sairaalaolossa on se hyvä puoli, että pääsen keskustelemaan siitä synnytyksestä ja saan vielä mahdollisesti toisen lääkärin tekemän synnytystapa-arvion. Sain eilen paniikkikohtauksen, kun menin synnärille (polilta pistivät sinne, koska arvelivat että sairaalayö on edessä joka tapauksessa), en saanut oikein happea ja itkin 2 tuntia. Jalat petti alta kun kävelin synnärin ovista sisään ja rupesin vaan itkemään ihan hysteerisesti. Eli sektiotoive vahvistui edelleen! Odottelen tässä lääkärikiertoa, että pääsisin asiasta keskustelemaan.

Vauvan painoarvio oli eilen jo 3360 g, eli laskettuna aikana olisi 4 kiloinen. Se vielä lisäsi paniikkia, kun esikoinen oli 3690 syntyessään, eikä mahtunut tulemaan...Eli kyllä tässä nyt jotain toimenpiteitä on vaan sitkeästi vaadittava, käynnistys vähintään, jos sektioon ei suostuta.

Mutta tälläisia kiirastorstai kuulumisia täältä, sori että oli niin omanapaista, jotenkin täällä sairaalassa se oma synnytys on niin konkreettisen lähellä, varsinkin kun synnäri on tuossa seinän takana...

Commander ja masuvauva 37 tasan

PS. HIRVEÄ ikävä esikoista, mitenkä ihmeessä voin olla erossa pojasta sitten synnytyksen jälkeen :(
 
Heippa kaikille :wave:

Voi Commander, iso :hug: sinulle täältä! Onneksi olet nyt sairaalassa, ja ole ihan rauhassa siellä, vaikka ymmärrän hyvin, että on varmasti ihan hirveä ikävä poikaa! Sinun ja vauvan täytyisi nyt saada kunnolla levättyä :hug: Olet kyllä varmasti ollut aikamoisen stressin alla viimeaikoina... Ihan tuli kyyneleet silmiin, kun ajattelin, mitä kaikkea olet käynyt läpi :( Toivon todella, että saat sen sektion nyt ilman suurempia pyytämisiä ja keskusteluja :hug: Voisiko miehesi keskustella lääkärien kanssa, vaikka puhelimitse, ellei itse pääse käymään sairaalassa? Nyt toivon sinulle kovasti voimia ja siunausta :hug: Muista, että olet ajatuksissamme :) :hug:

Voi, omasta (.) kertominen tuntuu ihan tyhmältä tuon Commanderin kirjoituksen luettuani :ashamed: Voi miten pienistä asioista valitankaan täällä :ashamed: :snotty:

Ulkona paistaa aurinko, mutta tuuli on tosi kova! Heräilin yöllä pariin otteeseen ja tuossa viiden aikoihin tuuli vinkui ja ulvoi ihan tosissaan ulkona :whistle: Hurjalta kuulosti!

Tänään meidän täytyisi pojan kanssa käydä viemässä hänen hoitajalle se lahja. Ja käydä ensin siivoamassa vielä kirppispöytä ja sitten illalla vielä tyhjentää se. Toivottavasti ei kauheasti tarvitse kantaa tavaroita takaisin :whistle: Teen taas sellaisia lahjoituspusseja sitten lopuista.

Pääsiäissuunnitelmista oli puhetta... Meillä mies pitää tänään jääkiekkokavereidensa ja muiden ystävien kanssa saunaillan, joten meitsi pakenee paikalta ;) Vaikka ovatkin varmaan enimmäkseen tuolla takkahuoneessa pelaamassa korttia ja kuuntelemassa musaa, niin en jaksa kuunnella sitä pölinää :ashamed: :D Mummo tulee hakemaan esikoisen, kuopuksen ja toisen kaksosista ja minä menen siskolleni toisen kaksosen ja pojan kanssa. Huomenna mennään sitten perässä miehen ja lasten kanssa sinne mummolaan, anopin ja apen luokse. Vietämme siellä pojan synttäreitä ja pitäisi olla yötäkin... Se ei kauheasti innosta, koska yöt on niin hankalia kotonakin :/ Lauantaina mennään sitten minun vanhempien luokse ja sielläkin vietetään pojan synttäreitä, siskoni perhe tulee sinne myös. Tiedossa on siis onneksi helpot synttärit tänä vuonna :D Ja muutoinkin hyvää ruokaa jne. olisi ohjelmassa!

Kaikkein onnellisin olen siitä, että mies on kotona tänä pääsiäisenä :heart: Nämä pitkät pyhät ovat aina olleet vähän yksinäisiä, kun mies on yleensä ne töissä. Saadaan olla siis oman perheen keskenkin pitkät tovit :heart:

Mutta nyt lähdemme asioille :wave: Toivotan kaikille voimia ja oikein hyvää mieltä :hug: Pääsiäisen aika varmaan meneekin aika nettipimenossa, ehkä hyvä niin :whistle: :D Palailen lukemaan kuulumisia viimeistään sunnuntaina ;) Onkohan tullut pääsiäisvauvoja siihen mennessä :)

Hyvää Pääsiäistä kaikille :wave: Syökää hyvin ja rentoutukaa myös :)

parasta aikaa ja masukki tasan 36 :heart:

Ai niin, masukki on liikkunut tänään ihanan paljon :heart: Kaikki tuntuisi olevan hyvin pikkuisella :)
 
Tulin vain hyviä pääsiäisiä toivottamaan kaikille! :wave:
Lähden tästä itse vanhempieni luokse pääsiäisen viettoon ja mies tulee isäni kanssa perässä huomenna, kun tontilta ehtivät.

Omasta olotilasta sen verta, että on ilmeisesti jonkinlaisen ientulehduksen minulle iskenyt. Puoli yläleukaa kipeä tuolta kitalaen puolelta ja harjatessa tulee verta. :/ Myös imusolmuke samalta puolen kaulassa kipee. Ärsyttävä vaiva! :headwall: No pitää pyhien jälkeen suunnata hampilääkärille, jos ei helpota.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 09:51 mennis kirjoitti:
Tulin vain hyviä pääsiäisiä toivottamaan kaikille! :wave:
Lähden tästä itse vanhempieni luokse pääsiäisen viettoon ja mies tulee isäni kanssa perässä huomenna, kun tontilta ehtivät.

Omasta olotilasta sen verta, että on ilmeisesti jonkinlaisen ientulehduksen minulle iskenyt. Puoli yläleukaa kipeä tuolta kitalaen puolelta ja harjatessa tulee verta. :/ Myös imusolmuke samalta puolen kaulassa kipee. Ärsyttävä vaiva! :headwall: No pitää pyhien jälkeen suunnata hampilääkärille, jos ei helpota.
Moro

Osta apteekista corsodyl-geeliä ja pese sillä hampaita kunnes oireet helpottaa (käytä hammastahnan sijaan)! On huippukamaa, desinfioi suuta ja nopeuttaa tulehduksen paranemista!

Hyvät pääsiäiset! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 09:57 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 09:51 mennis kirjoitti:
Tulin vain hyviä pääsiäisiä toivottamaan kaikille! :wave:
Lähden tästä itse vanhempieni luokse pääsiäisen viettoon ja mies tulee isäni kanssa perässä huomenna, kun tontilta ehtivät.

Omasta olotilasta sen verta, että on ilmeisesti jonkinlaisen ientulehduksen minulle iskenyt. Puoli yläleukaa kipeä tuolta kitalaen puolelta ja harjatessa tulee verta. :/ Myös imusolmuke samalta puolen kaulassa kipee. Ärsyttävä vaiva! :headwall: No pitää pyhien jälkeen suunnata hampilääkärille, jos ei helpota.
Moro

Osta apteekista corsodyl-geeliä ja pese sillä hampaita kunnes oireet helpottaa (käytä hammastahnan sijaan)! On huippukamaa, desinfioi suuta ja nopeuttaa tulehduksen paranemista!

Hyvät pääsiäiset! :flower:
Kiitti vinkistä! :flower:
 
Vilmis82
No niin, nyt paremmalla ajalla kirjoittelen :)

Ensinnäkin COMMANDERILLE voimia sairaalareissulle!! Voi, kun kuulosti tosi kurjalta sun tilanne :hug: Luulisi, että lääkärit vihdoin tajuavat ottaa ton sun synnytys-asian tosissaan! Myös TIRLITTANILLE tsemppiä sektion vaatimiseen, onhan se nyt kumma jos väkisin pistetään synnyttämään :/ Tiukkana vaan!!

Muillakin on ollut sairaala/lääkärireissuja.. Alkaa nämä vaivat näköjään kovaa vauhtia lisääntymään. Eli jaksuja niille, joilla on ollut ongelmia :hug:

LUMIKOLLE pahoittelut miehen reaktiosta isyyspakkauksen suhteen. Itse annan oman pakettini huomenna, saa nähdä mikä täällä on vastaanotto. Tosin mun mies kyllä tietää, että jos ei nyt aidosti innoissaan olekaan, niin sitä ei kannata mulle näyttää ;) Olen ollut sen verran "räjähdysaltis" viime aikoina, että mies taitaa jo varoa sanojaan muutenkin :whistle: Mutta siis, ehkä se sun mies ei ihan heti lämmennyt, mutta arvostaa varmasti sun kaunista elettä.. Joskus noi miehet tuntuu olevan vähän putkiaivoja, eikä ihan ymmärrä kaikkea meidän hömppää tai sitä miten pienetkin asiat voi meitä loukata..

Tästä päästäänkin sopivasti miehen läsnäoloon synnytyksessä.. Eli mun mies on ainakin tulossa. Kuten joku muukin sanoi, että sehän on tämän tilan aiheuttanutkin, niin saa kestää myös sen hurjimman osuuden. Mutta ihan innoissaan se tuntuu olevankin tulossa, vähän niinkun sillä asenteella, että kyllä tosimies kestää ;) Saa nyt nähdä.. Itseä kuitenkin sen verran jännittää tuo tilanne, että en siitä ilman tukea haluaisi edes kokeilla selvitä.

Ja vielä painoarviosta.. Eli meillä oli rv 29+5 arvio 1539g. Suurinpiirtein keskikäyrällä mentiin silloin.

Mistä te kaikki löydätte tuota energiaa noihin kotiaskareisiin?! Mulla on tosiaan nyt eka lomaviikko menossa ja mitään en ole saanut aikaan :ashamed: Jotenkin todella saamaton ja väsynyt olo, vaikka olikin suunnitellut nyt kaikenlaista puuhaavani.. Vauvalle alkaa ollakin varusteet hyvällä mallilla, joten sen suhteen ei paniikkia, mutta nyt kai olisi paras hetki tehdä suursiivousta ja heittää turhaa kamaa pois. Ehkä sitten ensi viikolla :whistle:

Mutta oikein hyvää ja aurinkoista pääsiäistä kaikille!!

Vilmis 32+5
 
:hug: :heart: olipas ihanaa kuulla rassen vauvasta ja etenkin nähdä prinsessan kuva...on ne niin lutusia =) nyt kun malttas vielä odotella sen oman kullannupun saamista kainaloon. :'( aika taas menee matelemalla,kun niin odottaa jo kovasti.

commanderille :hug: :heart: koita pärjätä ja pitää oma pääsi,sinähän sen ainoastaan tiedät miten haluat synnyttää ja mikä parhaalta tuntuu...mutta onneksi olet turvassa siellä sairaalassa ja saat keskustella peloista ja mahdollisesta leikkauksesta.

kyllä ne nuo lääkärit on sitten tympeitä....monella vastustaa nyt nimenomaan niitten kans,mikä kumma siinä on kun väkisillä pitäis äitien synnyttää alateitse?kun kerran on mahollisuus sektioonkin.... :kieh: :/ pitäisi vaan pitää nyt päämme kylmänä ja vaatia mitä me parhaaksi näämme omassa tapauksessa.minä taas haluan väkipakolla synnyttää alateitse,niinku tähänkin mennessä aikasemmat.mutta onneksi ei ole muuta ehottaneetkaan. =)

meillä on pääsiäisen aikaan esikoisen 5 vuotis synttärit,että väkeä lappaa pitkin päivää sitten maanantaina aj tod.näkösesti muinakin päivinä.stressi neki taas järjestää,kun saa miettiä muutenki isot ruoka ostokset niin vielä siihen juhla syötävät päälle.aina miettiä et riittääkö kaikki jne...voi voi.ei jaksais millään emännöidä niitä synttäreitä ison mahan kanssa.

mutta eipäs tässä kummempia.

virpi 36+1
 
Moikka!

Tulin vähän tässä siivouksen lomassa kurkkaamaan teidän kuulumisia ja tännehän on tullut ihan hirveän paljon juttuja, mikä on tosi kiva =)
En tosin nyt kerkee kunnolla lukemaan kaikkea mutta jos vaikka siivouksen jälkeen olisi parempi aika, ellen ole sitten taas ihan poikki :ashamed:

Eilen kävin neuvolassa, joten kirjottelen nyt vähän neuvolakuulumisia:

Pissa oli puhdas
RR 104/58
Turvotus -
SF-mitta 31 :eek:

Satuin katsomaan edellisten raskauksien äitiyskortteja ja suunnilleen samojen viikkojen SF-mitat ovat olleet paljon pienemmät.

Meillä on neuvolassa ultra laite, joten joka kerralla kurkataan vauvaa ja neuvolatäti sanoi eilen, että onpas pulska vauva :eek: :heart: =)

Alkoi vaan pelottamaan, kun edelliset on menny yli viikon lasketunajan yli, että jos tämäkin menee niin kuinkahan iso vauvasta sitten tulee.
Nyt iski meikäläisellekin synnytyspelko :(

Räppänä rv 33 :wave:
 
:attn:

Touko07 ja Tuikku :) Minäkin olen tulossa miehen kanssa silloin 11.4. Tikkamäelle synnytysvalmennukseen.

Asumme n. 50 km Kuopioon päin. Laskettu aika on 31.5., mutta tuntuu että pikkujuna syntyy aikaisemmin.

 
Hyvää pääsiäistä täältäkin !

Kurjaa, täällä ei pitkäperjantai ole vapaa, vaikka katolinen maa onkin :( Höh. Eli töihin täytyy vaan mennä.

Tiitteräinen: sain eilen tehtyä neljät kangasvaipat! Tuli suloisia pieniä :D Tosin tein sillä Käsityölehden S-koolla, joka on vasta 5kg ylöspäin.. eli ei ihan newbornille. Pitänee vähän pienentää sitä jotta saan myös heti ensimmäisille viikoille vaippoja =)

Commander: Menee kyllä täysin yli mun ymmärryksen noi teidän lääkäreiden sanomiset! Mitkä aataminaikuiset ohjeet niillä lekureilla siellä oikein on, ja mikä on heidän motiivinsa siihen etteivät tee suunniteltuja sektioita? Ei se heiltä ole pois, päinvastoin! Oon kyllä ihan varma siitä, että saat vielä sen sektiopäivän sovittua. Ei kenenkään pitäisi käydä läpi mitä Sinä käyt nyt läpi. Iso :hug: ja paljon voimia!!! Tirlittanille myös tupla :hug: - jos kaksoset ovat perätilassa, ja lääkärit sanovat tuollaista, niin jossain on vikaa.... lääkärissä nimittäin!!! Mulla on ajatukset teidän molempien luona nyt että saatte tahtonne läpi. Tuntuu kyllä, että vaikka niin puhutaan että Suomessa on edistynyt lääketiede ja hyvät sairaalat, niin silti toimitaan noin vanhanaikaisesti ja asiakkaan mielipidettä kunnioittamatta. Eli tässä on yksi asia minkä voin sanoa Belgiassa olevan paremmin. Kenenkään ei tarvitse synnyttää yli 4kg lasta alateitse jos ei halua, koska riskit on suuremmat. Toki sektioonkin liittyy aina riskejä, mutta teidän molempien tapauksessa sanoisin (vaikken lääkäri olekkaan ;)), että sektion riskit ovat pienemmät!


Oho, tulipas tekstiä... on vaan niin kurja olo teidän muiden puoleelsta. Siis kaikkien joilla noita isompia vaivoja on. Eilen lääkärillä käydessäni (siis tavallisella lekurilla tuota kättä näyttämässä) puhuttiin synnytyksestä. Lääkäri itse on synnyttänyt kolme lasta alateitse, yhden RT, yhden PT ja yhden nenä edellä. Kaikki ilman puudutuksia.. kova mimmi, täytyy sanoa! Mutta vähän outokin.. Sain jotain näytepakkauksia vauvalle, särkylääkesuppoja ja jotain pahoinvointisuppoja. Eipä olisi tullut mieleenkään hommata etukäteen, hyvä kun antoi! Ei tartte keskellä yötä miehen lähteä, kun murphyn lakien mukaan se kuume sattuu tietenkin yölle jne...

Rasse voi kun teidän rinsessa on suloinen! Ihanaa kuulla kuulumisia sieltä suunnalta ja etenkin kun alkaa jo mennä paremmin!

Vähän (lisää) omaa ( . ) : Dude mellastaa nykyään niin kovin, että näkyy koko maha liikkuvan kun hän siellä puuhastelee! Välillä ihan sattuukin kun niin alkaa yksiössä tila loppumaan kesken. Voin vain kuvitella miten teillä kaksosten odottajilla onkaan tiukkaa! Turvotusta on reilusti, vaikka vettä juon 2-3l päivässä. Suolaa pitäisi välttää, mutta ei sen välttäminenkään tunnu juurikaan auttavan. Mutta hyvä uutinen on se, että synnytyksen jälkeisinä viikkoina turvotuksen pitäisi vähentyä (lääkäri sanoi että 2-3vkoa synnytyksen jälkeen pitäisi olla normaali).

Että semmosta. Munarikasta pääsiäistä vaan kaikille!! :saint:

t. balou & dude 34+4
 
Tuoreen pullan tuoksuiset aamut kanssasisarille :wave:
Rahkapullia ja korvapuusteja tekaisin tossa aamulla,kun ex-luokkakaveri ilmoitteli eilen,että jospa tulis käymään :) No sehän sopii..

MayaM Onpa mukava,kun on tulossa valmennukseen muitakin tuolloin 11.4.

Miesten osallistumisesta synnytykseen mun kohdalla on kait niin,että mies ei tule saliin.Kaveria sitten pyydän,kun hän sanoi,että josko ketään muuta et saa sinne,niin hän voi tulla =) Enkä mä miestäni tietenkään pakota tulemaan,jos hän ei kestä ihmisen veren näkemistä tms,niin ei sille minkään voi. Pääasia että on muuten sitten läsnä sairaalalla,kun vauva on syntynyt :heart:
 

Yhteistyössä