Toukomasujen -07 huhtikuu

Hui mikä kamala tuuli ulkona! Vein peiton ja tyynyt ulos tuulettumaan ja nyt saa vähän väliä käydä kurkkimassa ikkunasta et onko ne vielä parvekkeella. Kohta haen kyllä pois, mutta saavatpahan ainakin pölypunkit kyytiä.

Rasse: Suloinen pieni myy teillä! :heart: Heti aloin kuvittelemaan et miltäköhän se meidän pienokainen mahtaa näyttää.. Ihana nähdä kuvia pienistä vauvoista, niitä vois tuijotella vaikka miten kauan.

Commander: Kovasti voimia toivottelen :hug: Toivottavasti saat sen sektioajan niin eiköhän sun olo siitä jo helpotu kun ei tarvis enää pelätä niin kovasti. En voi kyllä lakata ihmettelemästä sitä minkälaista kohtelua sinä ja Tirlittan olette saaneet... :( Kamalaa tuollainen painostaminen ja äidin mielipiteen huomiotta jättäminen.

Vaavilainen on ollu kovasti liikkeellä tänään. Välillä tuntuu ikävältä kun nahka venyy ku toinen puskee ulos jalkaa ja peppua. Mutta hyvä kun liikkuu..tein eilen sen virheen että luin tota keskenmeno palstaa ja itkuhan siinä tuli. Lopetin touhun lyhyeen enkä meinaa enää samaa virhettä tehdä. Kaipa halusin saada jonkinlaisen varmuuden et näillä viikoilla ei enää satu mitään kamalaa, mutta eihän se viikkoja kato. Onneksi meijän vaavi on tosi vilkas niin ei tarvi noita liikkeitä seurata kun potkuja satelee vähänväliä.

Jotain piti kysellä mut en nyt millään muista et mitä se ois voinu olla.. No täytyy palata sitten myöhemmin uudelleen kun ei kerta nyt muistu mieleen. Mut nyt vois alkaa hedelmäsalaatin tekoon ja sit lukea seiskan ku jostain syystä(?) se putos postiluukusta.

Ai niin..huhtikuisissa syntyny jo monta vauvaa vaikka kuukausi on vasta näin alussa..ja ajatelkaas..me ollaan seuraavina vuorossa!

Niin ja hyvää pääsiäistä kaikille!! :wave:

HeLiNä-83 34+0
 
Huomenta täältäkin!

Ja voi kökköjen kökkö, kirjotin hirveen romaanin ja neiti hyppäs syliin ja sai kaiken poistumaan :headwall: No nyt saatte lukea lyhyemmän kaavan mukaan. (huoh)

Commanderille ISO :hug: ja paljon voimia ja jaksamista. Muakin huolettaa kuinka voin olla tuosta esikosta erossa synnytyksen yhteydessä ainakin 3 yötä, mutta sepä on pieni murhe sun murheiden rinnalla. Lepäile ja kerää voimia tulevaan.

Balou kivaa että pääsit ompelemaan. Mä ompelisin kanssa tänään lisää mutta loppui tarranauha niin ehkä vaan leikkelen valmiiksi kankaita.
Laitan sulle yhden minusta ihan hyvän kaavan tai siis linkin siihen. Siinä on myös NB koko ihan vauvalle niin ei tarvi sun alkaa pienentelemään sitä kaavaa. Eilen ite just kokeilin niin sen voi vaan tulostaa ja leikata ne kaks osaa ja liittää toisiinsa. Samasta linkistä löytyy sitten muitakin kokoja ja selkeät ompeluohjeet. Elikkäs tässä http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&artid=39 ja omepluiloa =)

Aamulla loppui uni sitten taas viideltä ja tunnin pyörin sängyssä kunnes nousin ylös. Sitten tietty alkoi väsyttää ja menin takas sänkyyn ja just kun sain unen päästä kiinni niin tyttö heräsi ysiltä. Onneks hän antoi mun hetken viel nukkua ennenkuin puuron nälkä voitti. Siitä kiltti tuo tyttö että vaikka nukunkin niin ei ole koskaan tehnyt pahojaan *koputtaa puuta* vaan leikkii aina kiltisti ja kun aika tulee pitkäksi niin sitten tulee herättämään minut.

Mä edelleen jappasen jaksanko sinne anoppilaan, toisaalta mun on pakko jos haluan että tyttö kokee sen ilon että saa iskän kanssa junalla sinne mennä. On jo niin kauan siitä puhunut. Pitää vaan sitten yksin ajella sinne, no onneks ei ole ku 130 km mutta silti. Ja ois siinä se hyvä puoli että pääsis valmiiseen pöytään :ashamed: eikä tarviis kotiin niin paljo hommata kaikkea. Mutta niinkuin parasta aikaa sanoi sen nukkuminen kotonakin jo niin mukavaa niin kuinkas sitten "oudossa" paikassa. No, en kyllä suostu kuin yhteen yöhön jos suostun (minäkö hankala). Sit mul jäis kyllä pasha tekemättä mut teen kyllä pääsiäisen jälkeen (perinne) se kun on niiiiiin hyvää (ja lihottavaa). Mut kerran täällä vaan eletään. =)

Joo, ehkä olis aika jo vaihtaa yökkäri pois ja alkaa jotain touhuileen, imuroida kai pitäs ainakin keittiö kun tyttö syönyt siellä munkkia :whistle:

Joten ehkä en jaarittele enempää vaan menen hommiin!

Oikeen hyvää pääsiäistä kaikille jos en sitä ennen eksy kirjottelemaan (lukemaan ainakin) ja voidaan paksusti. :saint:

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 35+2

PS. Hanna-77 missä oot? Vai onko mulla menny joku juttu ohi. Minusta vaan tuntuu ettei susta ole kuulunut pariin päivään mitään :D Tuli vaan aamutuimaan mieleen et joko oot synnyttämässä? =)
 
Voi nööli, nyt sitten en saa päästäni ajatusta joka pari päivää sitten pälkähti päähäni...

Eli onkohan mitään saumoja saada sektio ihan nukutuksessa jos siihen joudun ja päädyn?? Mie en todella usko että kestäisin olla hereillä, itku tulee ajatuksestakin! Mie vaan toivon että tää lapsi kääntyy, mutta alkaa aika käydä vähiin jos armonaikaa on sinne rv 36 asti! Mie jopa oon täällä oottanut ja kuulostellut että alkaisiko kipeät supparit, salaa melkein toivon että synnytys käynnistyisi ennenaikaisena ja synnyttäisin sitten alakautta. Tai joutuisin hätäsektioon jossa saisin nukkua. Miten voikaan olla että se alatiesynnytys tuntuu tällähetkellä maailman ihanimmalta asialta, kun kertakaikkiaan en halua sitä sektiota! :'( :'( :'( :'(

Taas tää meni tähän... mut mies on kylläsynyt varmaan jo mun paniikkiin, sillä kun on tapana kanssapanikoitua... ihanaa että joku jaksaa näitäkin vouhotuksia lukea :hug:

Jabba 34+1
 


Heipä hei kaikki!!!! B)

Kävin aamulla neuvolassa ja heti ekana kun ovesta ulos pääsin niin meinasin liukastua ja sit olikin supistuksia koko kävelyn ajan ja se ei ollut kivaa... Tokolla kaikki hyvin; on vaan jo kuulemma laskeutunut tosi alas vaikka ei kyllä ole painetta alapäässä tuntunut... Masu kasvaa just keskikäyrän yläpuolelle joten hyvin menee... Rauta vähän heilahtelee; on kuitenkin ihan ok lukemissa mut tabletteja pitää syödä.

Saisinko udella että minkä kokoisia ja millä viikoilla on teidän aikaisemmat vauvat syntyny? Mun eka syntyi kesäkuussa -03 vkolla 40+4 ja oli 52cm ja 3530g ja toinen helmikuussa -05 vkolla 41+2 (taisin joskus aikaisemmin vahingossa laittaa 41+3 hups!!) ja oli 52cm ja 4190g. Nyt sit kovasti toivon että nykyinen tulis ens kuussa mut saa nähdä....

Nyt täytyy lähteä vanhemman tytön kanssa leikimään kun nuorempi on päikkäreillä ja ei kuulemma voi yksin leikkiä..

Voimia ja jaksamisia kaikille :hug:

Hepotyty ja toko 30+3
 
Tuulee joo liiian lujaa :kieh: oltiin pojan ja kaverin sekä hänen poikien kans kävelyllä ja HUH HUH mikä ilma :headwall: eipä tartte ulos raahautua enää tänä päivänä ja en mee kyllä huomennakaan jos näin tuulee!!

rassella ihana suloinen myy :heart: oi että kylläpäs on mukavaa että saatte pikkuhiljaa enemmän vauvaa hoidella =) ihana kuulla että vauva kasvaa ja voimistuu päivä päivältä =)

commanderille paljon jaksuja sairaalaan!!!!!!!voikunpa se vauva sieltä nyt pian syntyis,jos kerta painoakin jo noin hyvin ;) ja viikotkin on sulla jo hyvät =) kovasti tsemppiä tulevaan...sektio tai synnytys! :hug: sinne kaiken keskelle!!

hmmm mitähän vielä oli....joo kun muistais!
no palailen myöhemmin uudelleen,jos ehdin :eek: kaikenlaista hommaa tässä riittää.poika nukkuu vielä,varmaan kohta herää.
HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE !!!

mmamaa 32+5<br><br>
 
No niin sainpas luettua teidän jutut.
Tirlittan81 :hug: kyllä on kurjaa, kun lääkärit ei kuuntele mitä äidillä on synnytyksestä sanottavana. Toivottavasti toinen lääkäri on sitä mieltä, että saat sen sektion.
Helinä-83 Meillä ei erityisempiä pääsisäissuunnitelmia oo. Ajattelin viedä poikaa naapuriin trullittamaan (virpomaan) ja jos sitten illalla käytääs pääsiäis kokoolla. Mutta on niin ihanaa, kun on listoja vaille valmis tuo uus puoli, että tosiaan päästään muuttaan ennen vauvan syntymää tuonne uudelle puolen. Jos ei sitten keksi tänään syntyä. :LOL:
Rasse04 Aivan ihanan näkönen tuo teidän myy :heart: .
Jabba Tuosta en tiedä, kuinka helpolla nukuttaa sektioon, jos joudut siihen. Mutta ajatelis, että tuossa sun tilanteessa nukutettaas, ettei tuu kauheaa paniikki kohtausta kesken leikkauksen. Ite sain silloin rauhoittavan esilääkityksen ja autto mulla hyvin, muistan leikkauksesta jotain, mutta suurimman ajan oli pihalla kun lumiukko. :LOL: Poika näytettiin mulle ja sitten isä jo pääsi pesemään ja hoitamaan pikkuista. Ite oon ollu yölläkin aivan tokkurassa vielä, ettei edes kokeiltu imetystä tai mitään. Sitten seuraavana päivänä sain pojan ekaa kertaa rinnalle :heart: .
Commander :hug: Voimia siellä sairalassa oloon. ja toivotaan, että kaikki hyvin.
No niin ja sitten omaa napaa.......Eileen olin neuvolassa kaikki ok.
Paino +130g
Hb 123
pissa: puhdas
rr 120/82
rt
Kohdunpohjan korkeus 33
Seuraava käynti jo ens viikolla, sitten 19.4 on äitipoli aika jossa varmaan ultrataan ja kattotaan varmaan synnytapaa...kait.
Paino arvio on nyt meillä 36 viikolla n.2.5 kiloa, että keskikäyrillä mennään. Hoitaja sano, että on isompi kuin esikoinen näille viikoille.
Mua kans jännittää välillä kuinka käyy, kun vauva tulee taloon. Meillä myös tuolla poijalla uhmaa... :( Ja itellä tuntuu, että ei jaksais kuunnella "turhia" marinoita. Mutta jos nyt mentään vähä pötkölle tuon poijan kans, kun on herätty "jo" 8.00, kun oli hammashoitajalla käynti. Mutta kaikille Hyvää pääsiäista!!! Niin ja ite kans käyn useasti päivän aikana kattelees kuulumisia, kun kone on auki. :whistle:

Elli Ja Nyhverö 36+1
 
Elli Etikka: Onnea rakennusurakan valistumisen johdosta! Sehän on jo käytännössä valmis kun listat enää puuttuu. :flower: :)

Muistin vihdoin sen mun kysymyksen:
Mä aloin sillon raskauden alkuhuumassa tehdä vauvalle kirjaa, johon kirjottelin mm. plussauksen jälkeisistä fiiliksistä, ultrista ym. Jossain vaiheessa tää kirjottaminen meni kuitenkin jäihin ku ei tuntunu löytyvän aikaa/mielenkiintoa kirjotella. En kyllä silleen päiväkirja-tyyppisesti ees kirjotellu, mutta sillontällön jotain. Nyt aattelin taas jatkaa tota hommaa kun vielä muistaa jotain. Ja tässä mun kysymys:Onko joku muu kirjotellu samankaltaista ja mitä juttuja oot sinne kirjotellu? Eli vinkkejä kaivataan!
Ite ajattelin nyt seuraavaksi ottaa muutaman masukuvan ja kuvat meistä vanhemmista sekä kuvia meidän nykyisestä asunnosta eli vauvan ensimmäisestä kodista. Sitten aattelin kirjottaa hieman loppuraskauden fiiliksistä yleensä.
Joku muistaakseni mainitsi sillon alussa tekevänsä samankaltaista...
 
Helinä mie olen molemmissa raskauksissa saanut neuvolasta sellaisen "odotusaika" vihkosen (joku liberon lahjus) johon on laitettu aina 4 viikon välein tietoa raskausajasta ja sitten jäetty sellaiset tilat päiväkirjan pitoon. Eli siihen olen kirjoittanut joka kuukausi fiilikset ja tapahtumat (ultrakuulumiset, tunnelmat jne). Sit sinne sivun reunoille aina jos on jotain erityistä tapahtunut, tai ollut erityisen hyvä mieli (kummien lupaukset, vauvan liikkeet jne). Eli aina silloin tällöin olen kirjoittanut ja nyt on ollut ihana vertailla mitä on kirjoitellut ekasta samoilla viikoilla!
 
Pitkästä aikaa jotain pientä..

Liityn sairaalassakävijöiden joukkoon. Kompastuin kynnykseen ja kaaduin kylelleni/mahalleni. Olin sitte yön tarkkailussa, mutta pääsin onneksi kotia ko kaikki näytti olevan hyvin. Kyllähän sitä säikähti ja pahasti, mutta ötökkä tuntuu möyrivän samalla mitalla ko ennenki.
Se hyvä puoli tuossa sairaalareissussa oli, että sai ylimääräsen ultran. Painoarvio vauvalle oli 3kg (35+5). Paikat kypsät, kohdunkaulaa 2cm ja sormelle auki. Kivuttomat supistukset iskevät vähänkään enemmän kävelyn jälkeen, joten toiveita on, ettei menis pitkäksi.

Tämän päivän neuvolassa epäiltiin sitte alkavaa raskausmyrkytystä ko proteiini plussalla ja verenpaine korkea ja painoa tullu kilo viikossa. Noita nyt loman tarkkailen ja toivon parasta.

Pääsiäissuunnitelmissa oli lähteä vielä kahestaan sukuloimaan, mutta ei taija uskaltaa lähteä ajeleen tuota 200km ainakaan heti tännään.

Anopeista.. Kyllähän tuon anopin kans toimeen tulee, vaikka kyllähän se ärsyttää se hössääminen. Meillä on kuitenki niin paljon erilaisemmat maailmankatsomukset ja tuota ikäeroaki sen 50v, että.. Ja ko se on sen verran vanhempi, niin ei pysty kovin suoraan sanomaan ja jos satun sanomaan niin eihän se usko. Onneksi eivät asu ihan nurkan takana. Vaan on se ihan kiva ihminen. :)

Meillä onneksi on muutto takana. Tosin kaikki tavarat on hujan hajan ko ei oo kerenny/pystyny niitä laitteleen paikoilleen. Vaan eiköhän tässä vielä kerkeä.

Turvotusta liikkeessä myös täällä. Vettä kyllä kannattaa jua ja ananasta syä. Mulla on tuossa vieressä tuollanen 0,5l vesilasi, joka tulee tyhjennettyä useamman kerran päivässä, että pitäs minun ainaki nestettä saaha.

Hirveästi oli tekstiä ja paljon jää kommentoimatta. Yrittäkäähän jaksaa kaikki!

Hemppu ja sintti 35+6
 
JIPPII!!!! Sain sektion!!! Eli meidän tyttö syntyy kahden viikon päästä perjantaina, eli 20.4. :) Jos synnytys lähtee käyntiin aikaisemmin (kuten vähän merkkejä on ollut), niin sitten leikataan heti päivystyksenä, avautumista yms. ei tarvitse jäädä odottelemaan! Ihanaa, kyllä putosi kivi sydämeltä. Oli se minun paniikkikohtaus synnärillä vissiin kiirinyt lääkärinkin korviin, koska sama lääkäri oli kuin viimeksi, mutta nyt oli ihan eri ääni kellossa. Pahoitteli vielä, että ei viimeksi ollut huomannut miten kovasti pelkään, mutta olin kuulemma pystynyt puhumaan asiasta niin kovin asiallisesti ja rauhallisesti. Mutta nyt siis kaikki ok, osastolle jään vielä yhden yön nukkumaan (sain privaattihuoneen, että saisin nukuttua) ja huomenna sitten kotiin pääsiäisen viettoon.

Helpottunut Commander
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 15:40 Commander kirjoitti:
JIPPII!!!! Sain sektion!!! Eli meidän tyttö syntyy kahden viikon päästä perjantaina, eli 20.4. :) Jos synnytys lähtee käyntiin aikaisemmin (kuten vähän merkkejä on ollut), niin sitten leikataan heti päivystyksenä, avautumista yms. ei tarvitse jäädä odottelemaan! Ihanaa, kyllä putosi kivi sydämeltä. Oli se minun paniikkikohtaus synnärillä vissiin kiirinyt lääkärinkin korviin, koska sama lääkäri oli kuin viimeksi, mutta nyt oli ihan eri ääni kellossa. Pahoitteli vielä, että ei viimeksi ollut huomannut miten kovasti pelkään, mutta olin kuulemma pystynyt puhumaan asiasta niin kovin asiallisesti ja rauhallisesti. Mutta nyt siis kaikki ok, osastolle jään vielä yhden yön nukkumaan (sain privaattihuoneen, että saisin nukuttua) ja huomenna sitten kotiin pääsiäisen viettoon.

Helpottunut Commander
Onnea kovasti helpottavasta uutisesta :heart: :hug:

Toivottavasti pääset sitten ajoissa kertomaan miten hienosti kaikki meni, jos vaikka sinun kokemuksesi saisi minukin paniikkiani siten hälvenemään :D

:flower:
 
mamma80
Commanderille tsemppiä ja jaksamista!! Samoin JabbaTheHutille, pidän sulle peukkuja!

Pääsiäiseksi lähdetään Turkuun miehen vanhemmille, miehen poika & koira mukaan. Aateltiin ite mennä lauantai-iltana leffaan. Perjantaina vois tuijotella Idols-finaalin!

Mulla menossa rv 32 + 2 ja olo ihan ookoo. Töitä jäljellä vielä 2 viikkoo ennenku pääsen äippälomalle.

Supistuksia on päivittäin mutta vain välillä ne sattuvat. Onko normaalia?
 
Hieno juttu Commander! Tosi hyvä mieli tuli itsellekin kun kerroit uutisen!

Hemppu: Onni onnettomuudessa tosiaan että kaikki on hyvin vaikka vatsalleen kaaduitkin! Aika hyvässä suojassa se vaavi siellä vaan on :)

Tiitteräinen: Kiitti linkistä! Täytyty kokeilla tuota kaavaa.. pitäisi lisää kankaitakin ostaa, ja kaivaa vintiltä vanhat pyyhkeet uusiokäyttöön =)

t. balou karjalanpiirakkatalkoiden lomasta..<br><br>
 
Hienoa Commander että pidit pintasi, noin ne hommat etenee. Harmi vaan se, että ei kerrasta uskottu. =)

Hemppu oli myös käynyt sairaalassa, kiva että kaikki hyvin eikä vauvalle käynyt kuinkaan.

FANG ANN-75 (kirjoitnkohan oikein) onko sulla mennyt sen sairaalareissun jälkeen kaikki ok?

Täällä maha täynnä pyttipannua ja ootan miestä kotia että pääsen kauppaan. Oi sitä ihanuutta kun en varmasti ole ainoa joka kauppaan on menossa. Taidan vaan tahtoa miehen mukaan kun nuo liitoskivut taas sellaiset että ei välttis kannata paljon kauppakasseja nostella.

Ja lunta sataa \|O En mä tällasta ilmaa oo tilannu :/

Helinäkö se kyseli niistä muistiinpanoista. Minä oon tytön kohdalla tehnyt muutamia, mitannut vyötäröä ja laittanut milloin on alkaneet liikkeet tuntua ja sairaslomat ym. Nyt olen sitten ollut laiska enkä oo laitellu mitään muistiin, mikä varmasti jälkikäteen harmittaa. Mutta melkein sama kun luen tämänkin kohdalta tytön muistiinpanoja kun on kaikki mennyt niin samanlailla, vaikka eri sukupuolta onkin ultrassa luvattu. Sairaslomallekkin jäin samaan aikaan ku tytöltä jne.

Muttas, lähdenpä "tälläytyyn" sitä kauppareissua varten :)

Lumisateen keskeltä Tiitteräinen :wave:
 
Hemppu Onneks ei käynyt vauvalle eikä sulle kuinkaan! =) hui kyllä varmasti säikäytti!!
commander hyvä ja onnea että sait sektion!!!!! :D hieno juttu!! ja onpas jännä ajatella et nyt on vauvan syntymäpäiväkin teidossa,tosin ellei sitten ennemminkin :)
Helinä kyseli niistä muistiinpanoista raskauden ajalta....
mä en oo muuten laittanut mitään sen kummemmin kirjalle muutaku siihen neuvolasta saatuun vau'kirjaan oon kirjotellut aina sillon tällön kuulumisia :) huomaa et tässä toisessa raskaudessa on laiskempi kirjottelemaan raskaudenaikasia kuulumisia. mahakuviakaan en oo ottanut yhtä ahkerasti ku esikoista odottaessa :ashamed: vaikka onhan tota masua tullut kuvattua nytkin paljon ja välillä tulee enempi,välillä vähempi ja oon kaikki tärkeimmät jutut laittanut siihen vau'kirjaan ylös,mut en ihan niin paljon kumminkaan mitä viime raskaudessa =)

Hoh tässä odottelen ukkoa töistä kotia....ylitöissä :kieh: pitäis lähteä kauppaan vielä kun se tulee!! joo ja poika jälleen vauhdissa...mentävä taas :wave:
 
Tiitteräinenki näköjään samoissa "puuhissa" kuin minä...nyt vasta hoksasin et kirjottelit myös odottelevas miestä kotia että pääsee kauppaan :D kuin myös....saa mies tulla mukaan raahaamaan kauppakasseja ja poikaa ;) ei edes huvita ajatella meneväni yksin sinne ruuhkaan ja saati sitä ruokamäärää mitä taas saa kantaa kotia :eek:

juuh mut nyt menoks....
 
Onnea Commander, kun lupa sektioon heltisi! :flower:
JabbaTheHutille ja toki muillekin kuulumiset äitiyspolilta.
Vauveli on täydellisesti perätilassa, jalat kohti suuta ja pylly kohdunsuun päällä. Lapsivettä oli niukanlaisesti ja istukka siten ettei kääntämistä edes ehdotettu. Olen helpottunut! En todellakaan halunnut kääntämistä.

Vauva syntyy sitten 24.4. suunnitellulla sektiolla, mikäli ei jo aiemmin pyri eroon ahtaasta yksiöstään. =) Jännä kun tietää syntymäpäivän jo etukäteen... ei siihen enää kauheasti ole aikaa.

Minua ei huoleta sektio ollenkaan, perätiesynnytykselle en lämmennyt yhtään vaikka lääkäri sitä hieman hienovaraisesti mainostikin. Onneksi äidillä itsellään on kuitenkin viimeinen päätösvalta näissä asioissa ja en kokenut mitään painostusta mihinkään.

Rassella on mitä suloisin Myy... hellyttävä pieni tyttönen. Onnea! :hug:

Oikein rauhallista pääsiäistä ja hyviä vointeja! ;)

Sykkyrä + Masukki 36+6 (36+2)
 
moi.

selvisihän se sektio asia vihdoin commanderillanyt voit sitten huokaista. :hug: :flower:

kateeksi käy nuita sektio äitejä,kun ennakkoon tietävät milloin vaavi syntyy =) :heart:

meidän alateitse synnyttävien ei auta muuta kuin ootella :'(

t:virpi1980
 
Iltoja,
onpas jännää lukea, että kohta noita vauvoja alkaa tulla urakalla tänne meidän virtuaali ystäväpiiriin. Piti heti tarkistaa Commanderin ja Sykkyrän lasketutajat, että kuinka lähelle laskettua aikaa antavat sektio ajat, kun itselläkin on ensimmäinen suuniteltu sektio edessä, aikaisemmin niihin on vain päädytty kesken synnytyksen.

meillä mies nukkuu ja lapsille annoin sipseja ja laitoin lastenohjelmia pyörimään jotta saan rauhassa lukea kuulumisia. Mies hioi 12 tuntia seinää jossa tuulessa, joten saunan ja ruuan jälkeen simahti ihan totaalisesti sohvalle, en raaski herättää edes, että siirtyis omaan sänkyyn.

Mulla on ihan ähky olo, tein lämpösiä leipiä ja söin niitä ihan liikaa ja sitten vielä päälle rahkapiirakkaa kun mummo laittoi meille sitä matkaan kun kävästiin päivällä siellä.

Meidän poika näyttää ihan Viipurin katulapselta kun leikkasin sille kesätukan, sillä kun on ihan uskomattoman vahva tukka vajaa kolme vuotiaaksi, sellainen karvahattu versio jos kasvaa vähänkin yli mallista.

Onko teillä muilla taikauskomuksia, mulla on jotain juttuja joita tuntuu, että pitäis tehdä samalla lailla kuin aikaisemmissa raskauksissa, että kaikki menis yhtä hyvin. Kuulostan varmaan ihan bimbolta ja vähän myönnän sitä olevani. Esim. sairaalakassiksi aion ottaa saman kuin aikaisemmilla kerroilla, sitten niitä uusia pinnasuojia ja verhoja en kuitenkaan aio hankkia, vaan tuntuu, että pitää käyttää samoja kuin sisaruksilla on ollut...

Joku jo aiemmin kirjoitti kuinka perhekeskeiseksi on heittäytynyt, minäkin saan oikein patistaa itseäni soittamaan ystäville. Puuhaa ja touhua riittää kotona ihan kylliksi, ja jotenkin olo on ihan omissa maailmoissa, ihan kuin ei osais jutella ns. normaaleista asioista toisissa elämäntilanteissa olevien kanssa, en jotenkaan jaksa keskittyä edes kuuntelemaan toisia.

Nyt pienet leikit lasten kanssa ja sit iltasadut ja muksut maaten.

T:Minnihiiri
 
commanderille ja sykkyrälle onnea sektiopäätöksestä, pianhan teilläkin vauvat sylissä =)

jos nyt ois aikaa kirjoittaa synnytskertomus. pahoittelen jo valmiikis että voi olla paljon kirjotusvirheitä kun nopeasti kirjoitan.

eli kaikki alkoi 29.3 aamulla, mulla oli liikkuessa supistuksia (vähän kivuliaita) mut ajattelin että ei tässä mitään ihmeempiä. puolenpäivän aikaan aloin miettiä että en ole tuntenut koko aamuna vauvan liikkeitä ja yritin muistella tunsinko niitä edes keskiviikkona (28.3). soitin neuvolaan mut täti oli lomalla. soitin sit forssan neuvolaan ja sanoivat että tule vaan heti, pakkasin pojan autoon ja vein sen päikkäreille miéhen työpaikalle. neuvolassa sydänäänet löyty heti mut supparit tuli kivuliaampana ja useammin. täti soitti äitipolille ja sieltä sanottiin että suoraan hämeenlinnaan. sit menin miehen työpailkalle ja lähdettiin koko perheen voimin kohti hämeenlinnaa. siellä ne laitto sydänkäyrälle (ei oikein meinannut löytyä sykettä) ja sit ne alotti ultraamisen. ensin ne katto sydäntä ja löysi sieltä jotain outoa, sitä löydöstä ne ultras varmaan tunnin ja sit ne katto virtaukset ja mittas vauvaa (sain siinä sivullsa kortisooni piikin joka vahvistaa vauva keuhkoja) sit mua alettiin valmistelemaan naistenklinkalle siirtoon. siinä laitettiin sydän- ja supistuskäyrälle, vaihdettiin sairaalan kaapu, laitettiin supistukisa estävä tippa (mikä ei auttanut). mua alkoi säännöllisesti supistella ja sit tarkastettiin kohdunsuun tilanne, oli 4cm auki, sit jatkettiin käydrillä (piti saada tarpeeks aikaa käyrillä)sit taas kohdunsuun tilanne 6cm auki. ambulanssia odoteltiin ja supistukset vaan lisäänty ja voimistu. kun ambulanssit oli valmiina, tarkastettiin vielä kohdunsuun tilanne, olin kokonaan auki. sit mut kärrättiin suoraan synnytyssaliin (en sillonkaan vielä tajunnut tilannetta että synnytys on menossa ja kohta nään vauvan) mies ei päässyt synnytkseen kun sen piti poikaa vahtia. salissa pyysin jotain kivunlievitystä, ainut oli jotkut piikin tuolta alapään kautta sisään (laitto sattu enemmän kun supistukset yhteensä. ne kuulu vaikuttaa sit kun vauva on tulossa ulos, mut ei mun tilanteessa ollut mitään apua kun vauva oli niin pieni) kätilö sano että ponnista kun ponnistuttaa (en kokenut että ois pitänyt ponnistaa) aloin ponnistaa kun tuli supistus, toisella ponnistus kerralla kätilö puhkas kalvot ja samalla vauva "lensi" ulos. lastenlääkäri tuli samalla saliin ja alkoi antaa vauvalle ilmaa pumpattavalla maskilla, hetki meni ja vauva alkoi itkeä (niinkuin myös äiti onnen kyyneleitä). vauva vietiin pois (en tiedä tarkkaan minne) ja mies ja poika kutsuttiin sisään missä kerroin isille että pikku rinsessa syntyi. saimme kahvia, kuoharia ja leipää. ja kun vauvaa alettiin siirtää lastenklinikalle niin saimme käydä katsomassa häntä. itse hän silloin hengitti (ilman apuja). helsinkiin vietiin mahdollisen sydänvian takia, missä maan parhaat sydänlääkärit tutki vauvan. sydän oli kunnossa mutta duktus-niminen suoni oli laaja. se joko menee kiinni itsekseen, lääkkeillä tai leikataan. meidän vauvalla se meni la-su yönä itsestään kiinni. sunnuntaina siirrettiin vauva takaisin hämeenlinnaan.

siinä tais kaikki olla

rasse04 ja pikku myy
 
Hei kaikille!

Piti tulla toivottamaan kaikille oikein hyvää pääsiäistä! Ja sitten sai lukeakin Rassen synnytyskertomuksen. Ihan sitä liikuttui, ja alkoi odottamaan omaa synnytystä.. :) Maha-asukki potkii ihan älyttömästi ylämahaan just nyt, ei taida tykätä tästä istuma-asennosta... =) Parempi olis vissiin mennä maata, kun huomenna lähdetään miehen kotia vajaan 200 km:n päähän. Ollaan siellä varmaan MAhin asti. Anoppi on kyllä mukava immeinen, eikä oo tullu vielä ikinä (kop kop!!) tullu mitään sanaharkkaa mistään.. Mutta nyt makuulle!
Pääsiäisiä kaikille ja hyviä vointeja!

Terv. Toukomamma07 ja potkunyrkkeilijä 34 +2
 
Meea
Käypä täällä vilkas keskustelu - alkavatko kaikki jo vähitellen olla äippälomalla?

Ääh, tippa tuli silmäkulmaan kun luin Rassen kertomusta. Ihana, että nyt kaikki hyvin ja voitte olla enemmän pienen kanssa.

Meinaa unohtua itseltä välillä, että voihan sitä tapahtua yllättäen vaikka mitä - olisi kai jo aika valmistautua vähän. Hyvistä aikomuksista huolimatta ei ole vielä sairaalakassia valmiina.
Tällä viikolla oli neuvolakin ja kaikki ok. Paino oli tippunut reilusti ja sf mitta oli 33 ja sokeritkin pysyneet aivan kohdallaan. Mun neuvolatädillä oli sijainen, jonka tunsin lastenneuvolan puolelta ja oli kyllä paljon parempi yhteisymmärrys meillä kuin mitä sen oman neuvolatädin kanssa. Olen varmaan jo joskus aiemmin sanonutkin, että neuvolassa ei koskaan tunnustella vauvaa - hätäisesti vain kuuntelee äänet. Nyt tunnusteltiin kunnolla ja kertoi koko ajan mikä missäkin ja miten päin.
Vauva on pää alaspäin, mutta ei vielä kiinnittynyt yhtään. Ja muutenkin oli aidomman oloisesti kiinnostunut meidän voinnista - synnytyksestäkin jo jotakin puhuttiin. Ja koska edellinenkin on ollut nopea, niin nytkin on parasta lähteä pian ja jos joudun yksin lähtemään (jos mies töissä), niin sitten ambulanssilla. Ja jos lapsivedet tulee, niin sitten mentävä kiireesti. Uskomatonta, että tuli tosta ihan levollinen olo - nyt on ainakin selvät toimintaohjeet!

Elli Etikka mulla ihan samaa ajatusta ollut tänään jaksamisesta. Esikon uhmailut ottaa voimille ja välillä menee hermot kyllä täysin. Tänään oli tosi paha päivä - illalla miehelle jo itkua väänsin puhelimessa, että en tajua kuinka jaksan sitten kahden kanssa kun nytkin on tällaista. Säikäytti sekin, kun tajusin kuinka kovasti itse suutun jatkuvaan vastustamiseen ja venkuroimiseen. Piti mennä jo toiseen huoneeseen, että en huutaisi kurkku suorana äkkäilevälle tenavalle. Pitäisi varmaan yrittää saada tästä kotona olosta välillä lomaa edes pariksi tunniksi. Luulen, että se helpottaisi paljonkin. Välillä vain tuntuu, että siinäkin on niin kova järjestäminen, että jää siksi sekin tekemättä...

Onneksi commander olet saanut leikkauspäätöksen. Toivottavasti nyt saat levättyäkin, kun ei tarvitse siitä huolehtia. Keräile rauhassa voimia vielä pari viikkoa!

Mä kuulun niihin, ketkä eivät haluaisi sektiota - siis toivon, että tämä lapsi, vaikka saattaakin olla iso, mahtuisi tulemaan ihan alateitse. Mä oksentelen jo pelkän hammaslääkärin puudutteen tai ilokaasun jälkeen, joten voi vain kuvitella, mitä on leikkauksen jälkeen. Ainakin yhden nukutuksessa tehdyn leikkauksen jälkeen vuorokausi meni pelkistä aineista toipuessa - eli ei kiitos. Eniten pelkään sitä jatkuvaa pahoinvointia ja tokkuraisuutta. Mutta eipä siinä sitten auta pullikoida, jos tilanne sellaiseksi menee.

Nyt unten maille, että jaksan huomisen taas taistella ton rakkaan jääräpään kanssa :heart:
 
lumikko
Olipa kiva kuulla sinusta rasse. Ihan tuli tippa linssiin kun luin kirjoitustasi.

Ja commanderille paljon jaksamista. Hienoa, että sait sen sektio päätöksen.

Nyt en ehdi enempää kommentoimaan. Pitää lähteä taas raksalle siivoamaan. Eilen saatiin melkein eka kerta käytyä kaikki läpi. ei jäänyt kuin keittiöstä pari laatikkoa ja lattia. Ja tänään aloitetetaan sitten koko rumba uudelleen! Jaksoin itsekin olla siellä aamu 9 ilta 22.30 vaikka ajattelin että olen vain vähän aikaa ja tulen sitten kotiin lepäämään. ehkä se motivoi ja auttaa jaksamaan kun tietää, että kohta vähän helpottaa tämä elämä. En tiedä miten tänään jaksan kun heräsin jo puoli viisi.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Tiitteräinen täällä edelleen ollaan... :wave: Mukava ku olit kaivannu.. Esikoinen kysy eilen, että äiti oletko saanu uusia kavereita netistä ku aina käyt siellä toukomasujen sivulla... ;) Kyllähän täällä alkaa ihan kavereina pitämään aktiivisempia kirjottajia...

Eli lukemassa olen käyny joka päivä, mutta en ole ehtiny kirjotella ku päivät ollu töissä ja sitte töitten jälkeen ollu ihan hirveästi tekemistä.. olen yrittäny siivota taloa Pääsiäiskuntoon ja muutenki. Eilen alotin jo aamulla klo 10 siivoamaan tyttöjen huoneet ja valmista tuli vasta klo 20. Onneksi mies tuli illasta avuksi, muuten ois menny varmaan yöhön asti.

No sehän kostautu sitte viimeyönä... nivustet niin pirun arat ja heräilin vähän väliä.. Nyt tarkotus sitte lähteä pilkille päiväksi moottorikelkoilla... saas nähä miten haarojenvälit kestää sitä hajareisin istumista.

Masussa kaikki vaikuttaa olevan ok. Supistelee välissä jo kipeästikkin, mutta eiköhän se kuulu jo pikkuhiljaa asiaan.. vauva välillä yrittää tunkea jalkoja kylkiluiden alle ja tuntuu, että täytyy itte kädellä pukata niitä jalkoja takasin alaspäin.. Seuraava neuvola vasta 20.4 (lääkärinneuvola). Vauvan hommia vielä laittamatta jonku verran. Nyt sain toissapäivänä aikaseksi tilata netistä Aventin tuttipulloja ja niitä kippoja. Toivottavasti ovat hintansa väärti..

Oli ihana lukea rassen kuulumisia... Varmasti jo helpottavaa ku kaikki on jo noin hyvin..

Commanderille myös halaukset siitä, että sait sektion.. Mulla ois ollu varmaan sama eessä jos vauva ei ois kääntyny.. luulen, että oisivat patistaneet synnyttämään alakautta ku olen ennenki niin synnyttäny..

Anopeista ollu kans puhetta... minun anoppi asuu 8 METRIN päässä!! eli asutaan samassa pihassa, omissa taloissa.. Onneksi ikäeroa meillä kuitenki yli 40-vuotta niin anopilla jo sen verran elämänkokemusta, että osaa olla tarvittaessa erossa meän asioista. Itte kun on joutunu joskus asumaan oman anopin kanssa saman katon alla niin tietää mitä se voi pahimillaan olla..
Tottakai, välissä tulee kränää, mutta onhan siitä paljon hyötyäki mm. lasten hoidon kannalta. Lapset saa aina hilputella Ämmin luo ku haluavat.. ;)

Nyt täytyy lähteä aamupalan syöntiin ja sitte pimplaamaan.. Hauskaa ja munarikasta Pääsiäistä teille kaikille... ;) :wave:

Hanna ja Nöössi 33+3
 
Aurinkoista pitkäperjantaita B)

Yritin jo eilen illalla lueskella teidän kirjoituksia mut taas jälleen kerran nää sivut tökkis niin pahasti, etten päässyt lukemaan.

No nyt toimii, joten sain luettua kuulumiset.

Commander aikamoisia tunnekuohuja olet käynyt läpi. Onneksi ne lääkärit tuli järkiinsä ja sait sen sektioajan :hug:

Rasse, kyllä tuli kyyneleet silmiin sun kertomusta lukiessa. Mukavaa, että kaikki meni lopuksi hyvin ja te voitte hienosti :hug:

Hepotyty, sä kysyit edellisten vauvojen syntymäpainoja. Mulla eka syntyi rv 41+1 ja oli 3250g 50cm (poika). Toinen syntyi rv 41+2 ja oli 3110g 50cm (tyttö).
Nyt pelkään tän kolmannen kohdalla tuota lasketunajan ylimenoa. On meinaan tulossa aika iso poika.

Mielelläni synnyttäisin alakautta. Mä kuulun meinaan myös noihin, jotka pelkää sektiota. Tosin en halua kovin isoa vauvaa alakautta väkisinkään yrittää, joten en tiedä sitten :/ Ei ole helppoa...

Mies on tulossa mukaan synnytykseen. Edellinen synnytys kesti 3 tuntia, joten toivottavasti hän nyt kerkee sinne.

Anopin kanssa meillä on ihan hyvät välit. Jutellaan kaikenlaisista asioista ihan hyvässä sovussa. Lasten kasvatusasioissa ollaan aika pitkälti samoilla linjoilla. Antaa meidän elää omaa elämää =)

Mistäs vielä oli juttua...

Isyyspakkausta mä en ole tehnyt ollenkaan mutta teidän pakkaukset on kuulostanu tosi kivoilta.
En kyllä oikein jaksa uskoa, että mun mies innostuisi sellaisesta. Lapsille voisin kyllä hankkia jotain kivaa vauvan syntymän kunniaksi.

Ai niin ja turvotuksesta vielä. Vettä mäkin juon ihan koko ajan. Mulla on tollanen lasten puolen litran mehukatti pullo, mitä kannan mukana. Sitä ei paljon tarvitse jääkaapissa säilyttää...ei kerkee vesi lämmetä, ku juon siitä pieniä kulauksia jatkuvasti. Täytän sen aika monta kertaa päivässä... turvotusta ei pahemmin ole.

Niin ja paljon oli uusia toukomasuja tullut mukaan...Tervetuloa :wave:

Nyt tietysti unohdin jotain mutta palaillaan.

Räppänä rv 33+1 :wave:
 

Yhteistyössä