+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++

Maira.. jännää :) Ja sähän et tehny vissiin aamupissasta? Kyl tuo varmasti on plussa ja aamulla on vahvempi ja sit perjantaina digi <3
No ei ollu ihan yön jäljiltä juu kun piti jo aamuyöstä herätä vessaan kertaalleen..

Piti ihan avata toi testi jotta saisin paremman kuvan teille tiirattavaks :



Kyllä siinä ihan päivänselvä vaaleanpunainen paholainen on..
Oliskohan tää tilanne kuitenkin ihan ok?Mulla on kuitenkin menkkojen alkamispäivä vasta tänää...

Anteeks kun piinaan teitä täällä taas.. :ashamed:
Mies on jo ihan fiiliksissä et joo meille tulee vauva ja asia on ja pysyy näin, joten en viitti sen kans ees yrittää puhua tästä ja kukaan muu ei tiedä kun en uskalla kertoa kellekkään...
 
Viimeksi muokattu:
Maira: Toihan on kai Davidin puikko? Ne on kyllä sellasia testejä, jotka näyttää tosi haaleita viivoja... Veikkaan, että Pregcheck olis antanu tummemman :) Digi kyllä näyttäis plussaa jo tuollaisesta haamulaisestakin. Mun kokemuksella ainakin. Ja huomenna sitten uusintatestiä tänne tiirailtavaksi :D :popcorn:
 
Maira: Huono on tilanne... Negaa vaan pukkaa tänne :( Eipä tainnut olla tämä kierto SE kierto... Huomenna aamulla (dpo 12) testaan vielä, ja jos on edelleen negaa, niin sitten lopetan Luget. En halua tätiä turhaan pitää Lugeilla poissa, jos kerran tärppi ei ole käynyt. Ja nyt mua ei edes niin kamalasti harmita, koska se uusi työ alkaa elokuussa ja lomamatkakin on suunnitteilla ensi talvelle :) Itseasiassa, jos matka päätetään varata ensi vuoden alkuun, niin pitää käyttää kumia 1-2 kierron ajan, sillä en uskaltaisi matkalle lähteä ihan viimeisilläni raskaana... Hassua ajatella näin, kun tämä raskautuminen tuntuu muutenkin olevan aika vaikeeta mulle :rolleyes:
 
^Voi ei SiSa.. :(


Hermo petti, tein digin:



Nyt ei tartte enää arpoa, poistun takavasemmalle odottajiin, tulen takaisin sitten jos tässä tullaan taas kovaa alas, nyt näihin tunnelmiin: Oikein aurinkoista ja plussarikasta loppukevättä ja kesää kaikille! :heart: Toivottavasti te kaikki pölähdätte tonne toiselle osastolle! :)

Kiitos kaikesta tuesta ja siitä että jaksoitte kaiken mun vuodatuksen, orpoa olisi ollut ilman teitä! :heart:

Maira ja Kirppu hurjat 4+0 ;)
 
Maira > Vauvaliimaa ja tarrasukkia! Älä tule takaisin kuumeilemaan ennen kuin seuraavaa lasta! :D

Sisa78 > Entä jos raskaus ei vielä näykään silloin dpo12? Oviksen ajankohtako on varma? (Anteeksi lahopäisyyteni, kaikki valuu pois. :ashamed:) Tietenkään Lugejen lopetusta ei kannata kovin pitkälle pitkittää, jos tärppiä ei ole tullut, mutta minusta tuo dpo12 kuulostaa hätiköidyltä. Itse tietenkin päätöksen teet enkä sinua arvostele. Raskaudet kun ovat yksilöllisiä myös samalla ihmisellä, niin ehkä toivoa on vielä sen dpo12 jälkeenkin. :) Plussatuulta!
 
mg: Mulla on vaan sellanen tunne, että dpo 12 näkyisi, jos on jotain näkyäkseen. Siis kun on aikasemmin näkyny. Paitsi toi viimeisin km-raskaushan oli sellanen, että plussa tuli tosi myöhään ja ehkä mä siksi pelkään sellaisia myöhäisiä plussia. Uskon, että sellaiset enteilee mun kohdalla pahaa ja siksi heitän kirveen kaivoon mielummin jo aikaisessa vaiheessa. Kuulostaa varmaan tosi hölmöltä :ashamed: Mutta joo, on ihan totta, että voihan noita Lugeja käyttää sinne dpo 14 asti :) Mullahan oli niistä ovistesteistä se kuva missä oli iso kokoelma positiivisia ovulaatiotestejä (digi ja kaks erilaista liuskaa), jos muistat :D Siksi luulen, että ovulaation ajankohta on laskettu oikein...
 
SiSa78 > Vaikka sulla aikaisemmin onkin näkynyt varhain, niin eihän se tarkoita että nytkin näkyisi. Yleensä Lugekuuri aletaan purkaa siinä kahden viikon käytön kohdalla. Mietin vain vähän huolissani onko siitä mahdollisesti haittaa, jos hätiköiden nyt lopetat ja sitten oletkin raskaana. :confused: Ovistestikuvat muistan nyt, kun muistutit. :D

Huusivatpa testit kaupan hyllyllä niin lujaa, että tulin ostaneeksi yhden liuskapaketin. :headwall: Kohdussa tuntuu hassulta. Kipuilee juuri siinä missä tuntui kipuilua muutama päivä oviksen jälkeen. Tästä hämmentyneenä päätin ostaa testipaketin, että on huomenna valmiina, jos vähänkin on tarvetta vääntää rautalangasta mielenrauhaa. En tiedä onko tuolla jotain yritystä sitten ollut, kun kipuja on ollut ekaa kertaa Terojen aloituksen jälkeen särkylääkkeen tarpeeseen asti ja niin selvästi tuossa tietyssä kohtaa kipuilua tunnen. Varmaan sekoan kohta. :stick: Silti lienee parempi olla liian varovainen kuin huoleton. Onhan 1.50€ pieni hinta mielenrauhasta.
 
Paljon Onnea Maira! :flower::)

Ja peukutukset macy greylle!

Kiitos myös kaikille testeistä vastanneille. Ostin äsken niitä kaupan testejä S:stä, mutta lisäksi menin vielä tilaamaankin niitä mammaksi.fi:stä. Toivottavasti ne eivät ole sellaisia väärän plussan näyttäjiä kuitenkaan?! Se olisi niin kauhean julmaa...

Minulla on aina ennen menkkoja ollut jopa todella kipeät rinnat, mutta tuon pojan synnyttyä se loppui. Eilen illalla havahduin "auts" tunteeseen, kun otin liivit pois, ja tänään ne ovat vielä kipeämmät... Se nyt tietysti nosti toiveita vähän, vaikka niin kovin vaikea uskoa, että ihan ensimmäisestä kierrosta onnistaisi! :O Lisäksi meinaa väsyttää kovasti, mutta se on kyllä aika pysyvä olotila muutenkin... :| Toisaalta toiveita kyllä vie se, että varmaan ovuloin juuri sillä viikolla, kun olin kauheassa mahataudissa... mutta testaamallahan se kai selviää. Siihen vaan on vielä niiiiin monta päivää. 20. päivä ajattelin kuitenkin jo kokeilla. :whistle: Mitäköhän sitä ajattelisi siihen asti...?! :ashamed:
 
Midia > Vatsatauti on sen verran kova koettelemus keholle, että on todennäköisesti siirtänyt ovista. Sinuna odottelisin siis ainakin oletettuun menkkojen alkupäivään asti enkä silloinkaan vielä negasta toivoa menettäisi. :)

Turhauttaa. Miksi ihmisen pitää olla niin kärsimätön testien kanssa? :stick: Miksi niihin tulee sellainen pakkomielle, että päivänselvässäkin tilanteessa pitää päästä tikuttamaan ja itseään negalla kiusaamaan? Mielenrauhaa (rautalankaa vääntäen tässä tapauksessa). Entä jos sittenkin. Tai ihan niin kuin varmistustesti ennen Clomikuurin aloitusta parantaisi mahdollisuuksia plussaan tästä kierrosta. Mieli on ihmeellinen. Yhtään ei ole raskautunut olo, menkkakivut vaan vähän kiusaa. Huomenna ne jo hiipuvat vuodon mukana ja parin päivän päästä olen jo keskittynyt tiistain ultraan miettien kuinka monta pistosta tällä kertaa täytyy tuikata ennen irroitusta. Miettien oviksen ajankohtaa, toivoen sen ajoittuvan viikonlopulle.

Huomasin katsovani aikaa reilun kuukauden eteen päin vuodon alettua. Nyt elän sitä kontrolloitua reilua kuukautta olematta valmis päästämään irti edellisestä. Tähän on tultu. Tädin saavuttua aamuyöllä kömmin takaisin sänkyyn odottamaan särkylääkkeen vaikutusta ja unta. Aamulla kaivoin kalenterin ja polin paperit esiin, merkkasin kuukausisuunnitelmaan Clomipäivät ja kontrollin, edelliskierron mukaisen ovispäivän ja testipäivän. Soitin polille ja varasin ultran. Tänään, kp2, olen jahkaillut tekisinkö sittenkin varmistustestin huomenna ennen kuin aloitan Clomit. Vääntäisinkö jälleen rautalangasta, että viime kierto meni jo. Mitään ei ole jäljellä vaikka jotain olisi yrittänyt ollakin. Että täytyy taas onnistua kasaamaan itsensä, suoristaa ryhtinsä ja asennoitua toiveikkaana tähän kiertoon. Päättää selvitä tästä voittajana vaikka pettymykset loputtomilta tuntuvatkin. Elämäni on muuttunut noin 34 päivän pätkiksi. Pätkiksi, joiden jälkeinen aika on aina eräpäivään asti tuntematon.
 
mg: Tuttu tunne tuo, että elämä on muuttunut pätkiksi, joiden aikana ensin on ihan masentunut, sitten iloinen ja toiveikas ja lopussa hermoheikko kunnes kaikki alkaa taas alusta. Kovasti plussaonnea tähän kiertoon! Hienon lupauksen saitte ainakin lääkäriltä. Toivottavasti se arvio pitää paikkaansa. Sehän tarkoittaa sitä, että olet syksyyn mennessä raskaana =)

Mairalle: Isot onnittelut! :flower: ja hiiiiirmuisesti pienelle vauvaliimaa :heart:

Omaa napaa... Tänään on ollut vähän ärsyyntynyt mieliala vaikkei siihen ole mitään syytä. Ehkä siis clomien takia??? Huomenna otan viimeisen tällä erää ja perjantaina ultraan katsomaan tapahtuuko siellä mitään. Jännää :D
 


keskiviikko 11.5.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
öttiskä......................kp50/28-30...........22v...1. lapsi.....yk1/10km2
Kauniina Päivänä Tuut....kp48/27-30................................
Lisey..........................kp39/30-32........28v.....2. lapsi...yk2/4kkm1
Emmuska10...............kp34/38.............28v......2. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp33/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
SiSa78........................kp25/28-30.......32v.....2. lapsi....yk6km2
Ansku83......................kp23/30-32.........27v...1. lapsi......yk5
Midia...........................kp20/30-32........34v....2. lapsi.......yk1
unna84......................kp20/??.............26v.......2. lapsi.....yk1
Sunflower11...............kp19/26-31.................3. lapsi....yk5
nepari80.....................kp19/29..............31v...2. lapsi.....yk4
Sinderella..................kp18/25-30.........38v...6. lapsi....yk5/7km1
pikkumy......................kp15/28.............25v...1. lapsi......yk8
Tuuska.......................kp14/28...........25v.....3. lapsi......yk5
kissendaal...................kp13/35.............25v.......2. lapsi....yk2
MinyMom...................kp12/27-28..........26v....2 .lapsi....yk12
Bla-bla........................kp12/34.............34v...2. lapsi......yk13
Metku.......................kp10/22-26.................3. lapsi.....yk1
Zanca.....................kp9/26-31........27v......1. lapsi.....yk10
Viola30....................kp9/27............31v......2.lapsi......yk12/km yk11
Barbamama35............kp6/23-28........35v...3./4. lapsi...yk9
Epa_88......................kp3/??............22v......1. lapsi.....yk1/4tm1
Laurelle.......................kp3/28-31........24v.......1. lapsi.....yk3
macy gray...................kp2/30-35........31v......2. lapsi.....yk18
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21




TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Viulu, myrskytuuli, Ngale, Epa_88, Minnarun, tattoomam, PieniTytönTylleröinen, AiraM, *Justiina*, iloksi



PIINAILIJAT
Kauniina Päivänä Tuut....dpo28
Pänä...........................dpo27
SiSa78.........................dpo11
Ansku83......................dpo10?
Lisey...........................dpo10
Jensar........................dpo7-8



PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu: MiiJane76 10.3., EevaN 25.3., Mariel85 26.3.

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?
Mango86............17.4....kp27/??............24v......2. lapsi.....yk1km1
Miimau...............21.4....kp27/27............31v......1. lapsi.....yk10
Camilla31............24.4....kp29/??............31v.....2.lapsi......yk1
Jul.....................24.4....kp28/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Viola30...............27.4....kp28/27............31v...2. lapsi.....yk11

Plussanneet 2011 toukokuu:
Maira.................11.5......kp29/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1


Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT







Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83


Listan lyhenteiden selitykset ja huhtikuun pinkan linkki etusivulla! =)



Plussarikasta toukokuuta!
 
Midia: Jos teillä on ollut talletuksia niin tärppi on voinut hyvinkin käydä, tsemppiä loppukiertoon!

MG: Kuulostaa aika tutulta. Vaikka toivo olisi kaikin puolin jo lähes menetetty, niin silti vaan pitää testata vielä ja mitä hullummista oireista. Ihan kun ei olisi jo tähän päivään mennessä oppinut sitä, että kroppa oireilee milloin mitenkin kierron eri vaiheissa:rolleyes: Annoin kyllä itselleni luvan tehdä hulluja päähänpistoja ja varmistella varmistuksen päälle jos siltä tuntuu. Kai se kuuluu tähän hommaan??:D Toinen vaihtoehto olisi rampata lekurilla joka pistoksesta ja tuntemuksesta eli kyllä se testi tulee halvemmaksi:LOL: Tee ihmeessä testi tai toinenkin jos siltä tuntuu, voit sitten päästää irti ja katsoa täysillä eteen päin!! :hug:

Toi pätkissä eläminen realisoituu viimeistään hoitojen alettua. Miten sitä voisikaan huolettomasti porskuttaa kun kuitenkin pitää huolehtia lääkkeistä ja ajoituksista. Miehillä on helpompaa ja huolettomampaa: / Mä saan työssäkäyvänä stressiä jo siitä kun pitää työajalla sumplia kaikki ja valehdella poissaoloista. Jos jotain hyvää pitää myös etsiä, on mahdollisuudet kuitenkin hoitojen kera paremmat ja siten pääsee myös nopeammin sinne maaliin. Itse ajattelin psyykata itseni hoitoihin siten että hoitojen aikana ei sitten ole ihan niin vapaata elämistä, mies saa luvan tehdä osuutensa ja huolehtia enemmän muista tärkeistä asioista sinä aikana. Ja tosiaan kauheesti ei voi suunnitella asioita eteen päin, kalenteri kädessä saa katsoa milloin sopii tehdä mitäkin ja miten se osuu aikatauluun hoitojen suhteen. Tsemppiä ja tärppionnea!!:p
 
Viimeksi muokattu:
Maira, onneksi olkoon!!!! Olipa ihana uutinen! Tuo digin teksti on kyllä niin ihana lukea että oksat pois. Nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä ja pysyyhän se :) Oon miettinyt tuota paljon et miten käy kun (jos) seuraavan kerran plussa tulee, niin sitä on varmaan ihan kauhuissaan np-ultraan asti. Ja kun ei auta kun toivoa parasta.

Voi harmin harmi mg. Onneks kerkeette vielä yhden kierron hoitoja ennen klinikan taukoja. Oliko susta nyt suurempi pettymys kun ilman apuja? Pelkään vähän sitä et ens kiertoon kun clomit saan, niin toiveet nousee entistä enemmän.

Pitäs varmaan huomenna ruveta tikuttaa ovista. Kävin eilen lääkärissä ja ultrattiin ja kohdussa näkyy vielä keskenmenon limakalvoa, höh. Eli todennäköisesti paikat ei oo vielä palautuneet. Sain luget loppukiertoon palauttamaan kierron nopeammin kohdilleen ja clomireseptin käteen seuraavaan kiertoon. Ekana aattelin jos en ees tikuttas tässä kierrossa ovista et sekstailtas vähemmän aikataulutetusti, mutta saa nyt nähdä. Oon nimittäin huomannut, et mun koko elämä pyörii tän yrityksen ympärillä ja oon eristäytynyt täysin kavereistani. En oo nähnyt ketään en ees muista millon viimeks. Ajattelin jos vaikka perjantaiks sais terassille seuraa et sais vähän muuta ajateltavaa. Kohta mulla ei oo enää yhtään kaveria, kun keskityn vaan töihin ja tähän pakkomielteiseen yritykseen.

Mä muuten haluan suositella raskaustesteinä Davidin 10 puikkotestejä, ei niitä liuska koska ne näyttää aina haaleaa, mutta mulla se herkkä puikko toimi. Ja ne ei hirveen kalliita ees netistä ostettuna oo.
 
Viola30 > Oli se pahempi. Tai ei sillä tavalla suoraan. Ensin otin negan ihan rauhallisesti vaikka tiesin siinä vaiheessa todennäköisesti negana pysyvän. Se lauantai vaan oli kaikkine juttuineen sellainen romahduttava kokemus. Oli mulla odotukset entistä suuremmat ja usko onnistumiseen todella vahva siihen negaan asti vaikka tiesin ettei ekasta hoitokierrosta välttämättä tärppää. Kyllä tämä tukipaketti mahdollisuuksia parantaa, joten tietenkin odotukset olivat korkeammalla. Putoaminen vain tuli pienellä viiveellä useamman asian yhteisvaikutuksesta ja nyt on vaikea nousta. Kannattaa asennoitua pitämään jalat maassa. Mullakin olevinaan oli, mutta taisi vain varpaat hipoa.

Harmi tuo tilanteesi. :hug: Mutta miten Luget sinua auttaa, onko sitä Teroja vastaava kuuri vai miten? Toivottavasti paikat palautuu pian ja plussaat. :)
 
Mairalle sylin täydeltä Onnea!! :heart: Ja paljon tarrasukkia matkaan!

Se on kyllä hurjaa mitenkä tähän yritykseen on näin uppoutunut. Suunnittelee kaiken etukäteen, että varmasti olisi mahdollisuus hyödyntää ovulaatio. Välillä tuntuu, että itsekkin on unohtanut kaverit jo täysin. :ashamed: Tosin yksi syy on sekin, että melkein kaikki kaverit ovat eri tilanteessa ja vielä nauttivat baareissa istumisesta.
Välillä on tuntunut, että elämä on vain työtä ja tätä. Nyt onneksi sain aloitettua uudestaan (tuossa kerkesikin olla jo kuukauden tauko välissä) jumpissa käynnin. Ja nyt vihdoinkin aloin lukea sitä kirjaa, mitä suunnittelin alkavani lukea jo muutama kuukausi sitten :D Alkaa olemaan taas hyvät säät olla parvekeella, lukea kirjaa ja ottaa aurinkoa :)
 
mg: Taitaa se olla viisainta käyttää Lugeja varmuuden vuoksi kierron loppuun asti, vaikka en plussaan oikeen enää jaksa uskoa. Kiitos kommenteistasi :) Mua on vaan harmittanut ootella sitä tätiä kylään neljä päivää, vaikka kierto pitäisi olla loppu... Mulla on muuten tuota samaa, että elämä menee 28 päivän jaksoissa : / Sinulla on niin pitkä tie takana, että nuo ajatuksesi ovat varmasti täysin normaaleja :hug: Eikä se maailmaa kaada tehdä "turhia" r-testejä, ei se ole suuri synti ;) Etkä ole varmasti edes ainoa :whistle:
 
SiSa78 > Ehkä se vuoto sitten tulee lyhyemmällä viiveellä, jos antaa kierron mennä loppuun asti. :) Toivotaan, ettei tarvitse jäädä kärvistelemään. Enemmän toivotaan kyllä sitä, että testiviiva muuttuisi punaiseksi. ;)

Kiitos kommentoinnista! :kiss: Ainoahan minä en ole ja hulluilla on halvat huvit. :D

Jensar > Minä olen lykännyt miehelle lisää vastuuta tärkeistä asioista. Pääni ei yksinkertaisesti pysy mukana, joten asioiden hoitamista ei voi jättää minun vastuulleni. Olen kyllä hoitanut tärkeitäkin asioita tilanteen mukaan, mutta tarvitsen miestä muistuttelemaan, varmistelemaan ja huolehtimaan tarvittavat paperit kuntoon.

Barbamama35 > Onnea ultraan! Luultavasti ärtyisyys on Clomeista, joten huomenna varmaan jo helpottaa. :)
 

Yhteistyössä