+++ TOUKOKUUSSA PLUSSAAVAT, kesäkuuta suunnittelevat +++

Onnea Maira! :heart:

MG Tamofenia käytetään Clomien tavalla. Oikeastaan muuta en lääkkeestä juuri tiedä. Tai no että se on alun perin suunniteltu rintasyövän hoitoon. MG Onko lääkäri puhunut teille inseminaatiosta? Oletteko ajatelleet sitä? Ajattelin vain, kun meille lääkäri sanoi, että sitä voisi kokeilla vaikka jo tässä kierrossa. Olen ainakin itse siinä tilanteessa, että "kaikki keinot on sallittuja".

Viola30 Tsemppiä alkaneeseen kiertoon! Mulla ainakin mieliala koheni, kun sain lääkkeet, vaiken niitä vielä olekaan päässyt käyttämään. Toisaalta myös pelottaa se, että tulen putoamaan vieläkin korkeammalta kuin ennen. Mukavaa, että täällä on niin monia samassa tilanteessa olevia! Ei saa ymmärtää väärin, mutta uskon, että tiedätte kaikki mitä tarkoitan.

MG ja Barbamama35 Mäkin olen huomannut ton, että elämä on nykyään alkukierto = dippausta pissaan keskellä kiertoa =yhdyntöjen ajoittamista, loppukierto = itsensä kyttäämistä ja tikkuun pissaamista. Kunnes taas rojahtaa alas, ryömii ja kierii pohjamudissa, nousee kuiville ja alkaa taas dippailla pissaan. Ja nyt kun lääkkeet tulee kuvaan, kaikki on kai vielä tarkempaa. Ei muuta kuin kalenteria käyttöön ja muistutukset piippaamaan!

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Bla-bla > Tarkoitat vertaistukea. Itse päädyin kirjoittelemaan myös tuonne Lapsettomuusosioon. Täälläkin vertaistukea on ja muukin porukka kannustavaa, joten täältä pois osaa enkä halua lähteä. Jotenkin vain hoitojen alettua aloin kaivata myös sellaiseen porukkaan, jossa kaikki ovat hoidoissa tai hoitotauolla. Enimmäkseen pyörin edelleen täällä, sillä lapsettomuusosioon jämähtäminen söisi minulta positiivista fiilistä.

Lääkäri kysyi kontrollikäynnillä olinko puhunut toisen lääkärin kanssa inseminaatiosta. Sellaisesta ei oltu puhuttu eikä tämä toinenkaan lääkäri jatkanut keskustelua. Olen periaatteessa suostuvainen kokeilemaan, mutta en nää siinä oikein järkeä. Vika kun on vain minussa ja miehen veitikat priimaa, niin olisiko siitä pesusta hyötyä? Tässä vaiheessa hoitaisin hedelmöityksen mieluusti kotosalla lemmiskellen, kun siihen on mahdollisuus. Pestyllä spermalla hedelmöittäminen ei paranna minun avulaatiotani ja auta kiinnittymisessä. Siksi en usko onnistuvani raskautumaan sillä hoidolla ja suhtaudun siihen kriittisesti. Toki asiasta tulee varmaan keskusteltua lääkärin kanssa. Ehkä siitä voisikin olla apua, sillä olisihan sekin lääkkeellisesti avustettu hoito. Vain hedelmöittäminen hoidettaisiin eri tavalla.

Iltalämpö oli eilen niin alhaalla, että jätin liuskan dippaamatta. Mielenrauhaa ei tarvinnut hakea rautalankaa vääntämällä. Mielenkiinnola odotan tuleeko tälläkin kertaa Clomeista masisfiilikset. Mieliala kun on valmiiksi jo aika nujerrettu, tyhjä ja turta.

Positiivisuutta: Kesä on ihan nurkan takana ja muutto omaan kotiin konkretisoituu koko ajan lisää. :)
 


torstai 12.5.2011


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
öttiskä......................kp51/28-30...........22v...1. lapsi.....yk1/10km2
Kauniina Päivänä Tuut....kp49/27-30................................
Lisey..........................kp40/30-32........28v.....2. lapsi...yk2/4kkm1
Emmuska10...............kp35/38.............28v......2. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp34/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
SiSa78........................kp26/28-30.......32v.....2. lapsi....yk6km2
Ansku83......................kp24/30-32.........27v...1. lapsi......yk5
Midia...........................kp21/30-32........34v....2. lapsi.......yk1
unna84......................kp21/??.............26v.......2. lapsi.....yk1
Sunflower11...............kp20/26-31.................3. lapsi....yk5
nepari80.....................kp20/29..............31v...2. lapsi.....yk4
Sinderella..................kp19/25-30.........38v...6. lapsi....yk5/7km1
pikkumy......................kp16/28.............25v...1. lapsi......yk8
Tuuska.......................kp15/28...........25v.....3. lapsi......yk5
kissendaal...................kp14/35.............25v.......2. lapsi....yk2
MinyMom...................kp13/27-28..........26v....2 .lapsi....yk12
Bla-bla........................kp13/34.............34v...2. lapsi......yk13
Metku.......................kp11/22-26.................3. lapsi.....yk1
Zanca.....................kp10/26-31........27v......1. lapsi.....yk10
Viola30....................kp10/27............31v......2.lapsi......yk12/km yk11
Barbamama35............kp7/23-28........35v...3./4. lapsi...yk9
Epa_88......................kp4/??............22v......1. lapsi.....yk1/4tm1
Laurelle.......................kp4/28-31........24v.......1. lapsi.....yk3
macy gray...................kp3/30-35........31v......2. lapsi.....yk18
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21




TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Viulu, myrskytuuli, Ngale, Epa_88, Minnarun, tattoomam, PieniTytönTylleröinen, AiraM, *Justiina*, iloksi



PIINAILIJAT
Kauniina Päivänä Tuut....dpo29
Pänä...........................dpo28
SiSa78.........................dpo12
Ansku83......................dpo11?
Lisey...........................dpo11
Jensar........................dpo8-9



PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu: MiiJane76 10.3., EevaN 25.3., Mariel85 26.3.

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?
Mango86............17.4....kp27/??............24v......2. lapsi.....yk1km1
Miimau...............21.4....kp27/27............31v......1. lapsi.....yk10
Camilla31............24.4....kp29/??............31v.....2.lapsi......yk1
Jul.....................24.4....kp28/27.............27v....1.lapsi.....yk3
Viola30...............27.4....kp28/27............31v...2. lapsi.....yk11

Plussanneet 2011 toukokuu:
Maira.................11.5......kp29/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1


Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/



HAAMUILIJAT







Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:


Listaa päivittää: Ansku83


Listan lyhenteiden selitykset ja huhtikuun pinkan linkki etusivulla! =)



Plussarikasta toukokuuta!
 
Moikka moi :)

Minä tulen täältä taustalta hehkuttamaan elämän onnea ja autuutta pilleristinä :)

Lämpimät onnittelut plussanneille!

Viikko sitten unohdimme juhlia lapsenteko-projektin 5-vuotispäivää. Äitienpäiväkin meni niin, että tyystin unohdin surra omaa lapsettomuutta.
Elämä on sietämättömän kevyttä, kun TIETÄÄ varmasti, ettei ole MINKÄÄNLAISTA mahdollisuutta tulla raskaaksi.
Työrintamalla on ollut rankkaa jo monta kuukautta ja olenkin nyt kiittänyt lääkäreitä siitä, että tähän vaiheeseen määrättiin pillerit. Yksi huoli on vähemmän. Vaikka vuoto on jatkunut kohta jo kaksi viikkoa, niin ei haittaa. Se on pieni hinta siitä, että ei tarvitse toivoa. Ei tarvitse miettiä, josko nyt. Ei tarvitse surra, että ei tule raskaaksi, vaikka haluaisi, sillä nyt on ehkäisy käytössä.

Uusi hoito alkaa parin viikon päästä. Sitten nähdään, mitkä ovat tunnelmat silloin.
Nyt kuitenkin hermot saa kaipaamaansa lepoa ja voin sanoa, että nautin lapsettomuudesta :) Kuinka mukavaa onkaan elämä ilman suurta vastuuta toisesta ihmisestä. Kuinka ihanaa onkaan voida tehdä mitä haluaa, milloin haluaa (noh, työt vähän rajottaa). Kuinka upeaa on, kun voi itse, ja vain itse määrätä aikataulunsa elämässä, nukkua yöt hyvin ja tuhlata vapaa-aikansa mihin turhuuteen ikinä haluaa.
Voi suunnitella "lapsellisille" epäkäytännöllisiä reissuja, telttaretkeilyä, juhannusta luonnon helmassa kaukana juoksevasta vedestä tai muista pikkuvauva-arjen tarpeellisista jokapäiväisistä helpottajista. Voi heittää viihteelle (vielä parin viikon ajan) ihan juuri sillä hetkellä kuin haluaa(jos ei tarvitse mennä töihin).
Voi tätä lapsettoman onnea :)

Tämä virsi saattaa muuttua parin viikon päästä, mutta nyt näillä fiiliksillä :)

Oikein mukavaa loppuviikkoa ja alkavaa kesää :) Nautitaan auringosta ja kukkaan puhkeavasta luonnosta. Eiköhän niitä lapsia jossain vaiheessa tule (ja jos tuntuu, että ei tule, niin katsokaa plussanneiden listaa... aina sinne vaan nimiä tulee lisää :) )

Tsemppiä!
 
Onnea Maira!!! :flower:
Ja kiitos Liseylle vuodon jakamisesta :D
Täällä on oireista päätellen (ja jos verta ei huomioi) tänään dpo1. Jotenkin vaan tuntuu, ettei kaikki ole kohdallaan. On kuitenkin neljättä päivää verta valkovuodon seassa. Tänään ylsi pikkuhousunsuojaan saakka. Mutta täytyy elätellä toivoa, eihän sitä tiedä. Vaikka tosi skeptinen olenkin, koskaan ennen ei ole tällaisia välivuotoja ilmennyt. Ovulaatiotestejä en sit kuitenkaan ostanut.
Iloksi, nauti nyt elämästä! Hienoa, että olosi on nyt hyvä. Hoidot kun ovat rankkoja, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Mukavaa kevätpäivää kaikille,

Kissendaal
 
Oltiin tiputtu tosi alas etusivulla! Huomenta vaan kaikille ja ihanaa kun viikonloppu alkaa!

Olipa kiva kuulla susta iloksi!! Sulla on hämmästyttävän positiivinen mieli ja suhtautuminen asiaan. Uskon kyllä sen että kun nyt ei ole mahdollisuuttakaan raskautua, niin itsellä on helpompi olla. Näin mulla oli maaliskuussa, kun mies oli oviksen aikaan toisella puolella maailmaa, niin stressasin selvästi vähemmän. Toivon niin kovin että alkavat hoidot teille tulosta tuottaa, olette olleet "jonossa" liian kauan. Tsemppiä :)

Bla-bla ja mg, niinpä.. Noin siinä käy mullekin, eihän sille mitään voi että kun pitkän odottelun jälkeen saa jotain apuja, niin toivo on kova. Luotto ei niinkään, mutta se tyhmä toivo. Nytkin vaikka mulla ei ultrassa näkynyt kasvavaa follikkelia, niin silti sekstaillaan (kuvitellun) oviksen aikoihin ja toivotaan parasta.

Anskulle kiitokset taas listan päivityksestä :) Kyllä kun tuota listaa lukee niin aika hurjia kiertomääriä monella meillä alkaa olemaan. Eipä varmaan yritystä aloittaessa monikaan uskonut et näin kauan siinä kestää (mä en ainakaan..)

Tänään mä lähden kaverin kaa syömään ja terassille, jeejee! Vähän jotain iloa ja eloa munkin elämään. Huomenna aattelin käydä kaupoissa kattelee töihin hameita, mulla ei oo yhtään järkevää kesähametta (siis sellasta joita vois laittaa töihin).

Kesäistä viikonloppua kaikille!!!
 
Omanapainen viesti :ashamed:

Tänä aamuna klo 5 tuli täysin puskista tämmöinen testitulos:

Aijaa.com - Dpo 12 - 8027870.jpg

Toivottavasti erotatte, huono kuva ja yön pimeydessä näpätty.
Joku haamun haamun haamulainen siinä on.
Ihan onnettoman vaalea.
Nyt on pikkasen olo niinkuin heikoilla jäillä... Ei paljon juhlita kemiallisen ja kkm:n jälkeen... :$

Tein aamulla klo 7 sitten piruuttani Davidin o-testin, siihen pamahti nätti ovisplussa kyllä...että jotain hormonia kehossa on. (tuo r-testikin on Davidin)

Voi kumpa pieni nyt tarttuisi kiinni... : / :heart:
 
Iloksi: Hienoa kuulla että olo on noin hyvä! Toivotaan että hoito jää teille viimeiseksi ja tsemppiä siihen vielä kerran! :heart:

Lisey: Minä näin ihan selvän viivan, toivotaan että pysyy mukana ja viiva siitä vahvistuu!:heart:

ON: Ensikäynti on nyt takanapäin ja kyllä se vaan niin on että meille ei lasta tule ilman IVF:ää, eikä varmuudella tietty silläkään. Olin jo varautunutkin siihen mutta ei se silti mukavalta tunnu. Ovis on sitkeesti väärällä puolella ja nyt se tuli taas todistettua, oikeanpuoleisista lupaavista kivuista huolimatta. Lääkäri siis bongasi keltarauhasen sieltä väärältä puolelta. Muutenhan meidän tilanne on ihan normaali, eli kunhan näytteiden tulokset vielä saadaan niin pitäisi olla ihan hyvä lähtötilanne siihen hoitoon. Eli heinäkuun menkoista näillä mun kierroilla alkais meidän hoito jos kierrot nyt menee "putkeen" eli odotetusti. Vähän stressaa jos kierrot jotenki heittelee ja joutuis hirveesti odottelemaan vielä, nyt kun "tuomiokin" niin ilmeinen oli. Yritti lääkäri aluksi tyrkyttää clomeja tulevaan kiertoon mutta lopetti kun näki tilanteen ultralla ja kun oli aikaisempienkin kiertojen ovisdiagnoosit siinä pöydällä niin lopetti pikaseen sen tyrkytyksen:rolleyes: Turhaahan se olisi ollut...
 
Lisey, varovaiset onnittelut täältäkin! Mahtavaa!

Vai sellaisia uutisia tuli Jensar.. Nopeasti homma lähtee kyllä etenemään. Sanoiko lääkäri siihen mitään et miks elimistö ovuloi jatkuvasti toiselta puolelta?
 
Sunflower11
Voi harmi Jensar :( Multa on varmaan jotain jäänyt ohi, mutta miksi huono juttu että ovulaatio tapahtuu toisella puolen? Anteeksi jos joudut taas kertomaan. Jollakin oli se kaksiosainen kohtu, mut olitko se sinä? Täällä niin paljon porukkaa niin ei aina muista..

Niin ja Iloksi, kiva kuulla sinusta ja ihana asenne!! Toivottavasti tää "tauko" on nyt se mitä tarvitsette ja pian tärppäisi! Olet aika usein mielessä :)
 
Iloksi: Mikä hoito teillä olikaan edessä? Jos on IVF missään muodossansa niin olisin kiitollinen jos raportoisit tännekin miten se etenee.:p Mua vähän jännittää kun kaikki on ihan uutta ja en oo kauaakaan ehtinyt edes miettimään tuollaisia asioita kun aika puun takaa tää raskauden alkamattomuuden syy nyt kuitenki on selkeytynyt.:confused:

Viola30: Ei osannu sanoa enkä jaksanut sitä enää kyselläkään, kun ei kukaan oo ikinä kuullutkaan semmoisesta. Kai se tieto pikkuhiljaa etenee sitä mukaa kun tapauksia ilmenee..Ja netistä oon lukenut monista lääkärivastauksista että tosiaan näin voi ollakin eikä siinä mitään kummempaa olisikaan. Mulla nyt kun on vaan sattunut niin ikävästi että se johdin on poistettu sieltä juuri mistä ovis tulee:mad: En olis kyllä uskonut että tilanne tähän menee mutta nyt tuli semmoinen olo että paskaakos tässä ja höyryä päälle vaan ja nenä kiinni kalenteriin josko sais sitä hoitoo vaikka jo kesäkuun menkoista alkamaan, oon aika hyvä inttämään asiasta jos niinkseen tulee:p En mä jaksa tässä jaagailla turhaan, tuli sen verran pettynyt olo kuitenkin loppujen lopuksi. Onneksi lääkäri oli innokas hoitojen suhteen ja se puoli tuossa yksityisessä onkin hyvä että rahoilleen saa kyllä nopsaan sitten vastinettakin ja saadaan hoidot heti alkuun. Me ainaki käytiin verikokeet jo saman tien ja mies vie simpat sinne heti vaan ku pääsee töiltänsä. Pahimmillaan menee kaks hukkakiertoa vaan mikä on hyvä. Ja ainahan sitä ihmettä voi toivoa siinä välissä mutta mä katon hoitojen suuntaan jo ja yritän henkisesti valmistautua siihen...:whistle:

Sunflower11: Mulla oli ku toisella puolella ja se munatorvi poistettiin sen seurauksena reilu vuosi sitten =/ Siitä asti on tärppi ollutkin kateissa ja syy lienee nyt selvä.
 
Liseylle varovaiset onnittelut minultakin! :)

Jensarille pahoittelut huonoista uutisista, ja toisaalta onnittelut hyvistä, koska onhan se myös hyvä asia, että saitte vihdoin tietoa tilanteesta, ja siten saatte asiaan myös apua. Kovasti peukutan sinulle täältä!

Peukutukset myös Iloksi:lle hoitoihin!

Omasta navasta ei olekaan kerrottavaa tällä kertaa. Odotusta, odotusta vaan... Kovasti olen valeraskaana, mutta niin tein viimeksikin yrityksen ollessa päällä. Plussa tuli sitten "välikierrosta", jolloin ei paljoa pupuiltu eikä muutenkaan ennätetty yrittelemaan.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Lisey: Haamulta vaikuttaa, toivottavasti vahvistuu!! b:)d

Omaa napaa: Kävin tänään jälkitarkastuksessa operaatiostani ja lääkäri vahvasti suositteli odottamaan syksyyn... On tulossa pienempi operaatio vielä syyskuussa ja sitten saisi olla vapaasti raskaana :) Harmittaa kyllä kovasti, kun kuume on noussut jo niin kovaksi, että olisin voinut heivata pillerit mäkeen kyllä... Mutta onneksi mulla on tuo ihana 8kk poika tuossa, muutama kuukausi menee hujaksessa :)

Hyvää kesää teille kaikille ja paljon onnea matkaan vauvahaaveissanne!! PLUSSATUULIA!
 
Kiitos mg!

iloksi: Ihanaa miten positiiviset ajatukset sinulla on tällä hetkellä =)

Lisey: ONNEA haamusta! Toivottavasti viiva vahvistuu ja kaikki menee tällä kertaa hyvin! b=)d

Jensar: :hug: Harmillinen juttu. Toivottavasti saatte hoidoista apua! b=)d Kerrohan meillekin miten tuo teidän hoitotilanne etenee. Meitä on tosiaan täällä monta, joilla on apuja eri muodoissa niin on kiva kuulla muiden kokemuksia.

Omaa napaa... Käytiin tänään siellä lekurilla. Ultran mukaan ovis olisi tulossa ensi viikolla ehkä vähän myöhemmin kuin yleensä. Mullakin näyttäisi olevan toinen munasarja aktiivisempi kuin toinen. Nähtäväksi jää onko sillä jotain vaikutusta tähän kokonaisuuteen. Se selittäisi kiertojen vaihtelun (vuoronperään lyhyt ja pitkä). Hieman muutoksia tuli jatkosuunnitelmiin. Nyt tuli loppukierron tueksi myös Luget. Näillä mennään (clomit + luget) seuraavat pari kiertoa vielä eikä tarvitse käydä ultrassakaan, kun kuulemma ei näyttänyt olevan vaaraa viitosista. Yllättäen mies pyyhki tuon uutisen jälkeen otsaansa helpottuneena :LOL:
 
Barbamama 35: Ette te minusta vielä pääse eroon;) Normaaliyritys jatkuu varmaan niin kuin ennenkin, parin kierron verran saa kuulostella vielä kroppaa vaikka ei siitä mitään hyötyä olekaan luultavasti. Ajattelin bongata edelleen kaikki "turhat" ovikset ja hyödyntää ne, ei sitä oikein osaa päästää enää irtikään kun on kauan aikaa jo näin menty...:confused: Ehkä tästä voi saada myös helpotusta nyt kun kissa on pöydällä ja suunnitelma jo olemassa, kukaties.

Mietin kun mulla oli joskus esikoisen yrittämisen aikaan normaalikierrot sellaiset epäsäännöllisen pitkät, niin voiskohan olla että juuri siitä kierrosta mistä tärppäs, olis ovis tullut sieltä laiskemmalta puolelta. Se kierto oli meinaan vaan 20 päivää eli ovis oli ollut jo menkkojen loppuvaiheilla:confused: Mulla ei oo sen koommin sellaisia kiertoja ollut ja nythän se ovis onkin pesiytynyt sinne aktiivisemmalle puolelle. Tekis mieli melkein ajatella että toivoa ei ole vielä menetetty mutta hullun hommaa se on toivoa ja pettyä kun todennäköisyys onnistua näin on niin pieni. Tulispa kesä nopeesti....|O:heart:
 
Heippa!
Olen sivusta seuraillut teidän juttuja jo hetken aikaa,nyt aatelin liittyä porukkaan jos sopii:)
Elikäs ollaan tällänen uusioperhe..ja meillä on nää mun tytöt tässä.Miehellä ei oo omia lapsia(vielä:rolleyes: ..vauvan kaipuu on suuri kun nää mun neiditkin on jo niin isoja,esikoinen jo yläasteella 14v ja pikkusiskot tän vuonna 10 ja 9v...eli koululaisia jo kaikki..
Miehen kanssa ollaan tunnettu jo pitkään..meillä on nuorena ollut sutinaa,mut sit elämä vei eri suuntiin kunnes facebookin kautta löydettiin taas toisemme ja 2v tällä viikolla tuli yhteiseloo...
Vauvaa ollaan sit yritetty..hmm likipitäen vuosi mut alkuun ei niin intensiivisesti ja muutenkin ollu välissä kuukausia mut sanotaanko et kyllä tää vuosi ollaan jo "tekemällä tehty" mut eipä vaan tärppää:|
 
Jensar, haleja sulle hoitojen aloitukseen! :heart: Onhan se toisaalta hyvä et lääkärikin tietää nyt minkä sinäkin ja voitte tehdä asialle jotain. Sanoiko se mitään syytä sille miksi toinen puoli ei ovuloi? Toivottavasti hoito tuo tulosta nopeasti!! :)
Sunflower, täällä ilmoittautuu "onnellinen" kaksiosaisen kohdun omistaja.. : / Ärsyttävä asia kyllä.

Mä oon jotenki ihan hukassa vielä yrittäessäni tunnistaa kummalla puolella ovis on, kun se toinen puoli tuskin voi raskautua. Aiemmin olen aina tunnistanu selvästi mut en tiedä miksi en enää muutamaan kuukauteen ole ollut kärryilla. Kierrotki on alkanu lyhentyä, aiemmin 28-32 päivää, nyt ei enää koskaan yli 30 vaan useimmiten 26 päivää! Eikös se ole outoa? Mä luin et kierron lyheneminen kielis hedelmällisyyden laskusta.. Kiva. Tässähän oltiin muutenkin jo niiiiiin hedelmällistä maaperää että! :headwall:

Maira ja Lisey, ONNEA KOVASTI!!!!! :D Perässä tullaan, mies lupas metsästää haikaran kiinni mulle!!

Iloksille myös kovasti onnea alkaviin hoitoihin!!! Mulla on nyt positiivinen mieli, niin näemmä sullakin, kevät tulee ja kaikkea, ei sitä tiedä mitä elämä tuo vielä tullessaan, toivottavasti jotain pientä ja massunpohjaa potkivaa..! ;)

Tänään juhlitaan mun pienen poikani 2-vuotis syntymäpäivää, kakkuja on kaapissa ja vieraita tulossa. Poika on hokenut "kakku"-sanaa koko viikon vaikka on puhunut vasta kuukauden verran! :heart:
 
nii ja tässä on tää..

Iltatähti-80....kp 9/25-28...31v...4s lapsi...yk 5

Mä en oikeen tajuu ihan noita kaikkia(auttakaa tyhmää)..lasketaanko toi kiertopvä siitä pvästä kun menkat alkoi??...kun mulla alkoi 6.5 niin siitä on nyt 9 pvää...mä vähän "kaunistelin"tota yk ja laitoin alkaaneeni vuoden alusta yritys kun en oikeen osaa tarkkaa määritellä millai on alkanut...
 
MinyMom: Ei se lääkäri sanonut, oletin jotenki et ei se pitänyt sitä edes epänormaalina. Joskus voi olla että toinen puoli on pitkiä aikoja laiskempi tai ihan aina, sitä ei voi ennustaa. Sen se sanoi mulle et kipujen tuntemus jommalla kummalla ei kerro kummalla se on oikeesti, ne voi tuntua kummalla vaan. Itseasiassa mulla ei ollut kipuja vasemmalla juuri yhtään tässä kierrossa, vaan oikealla koko aika ja silti se ovis oli ollu vasemmalla: / En mä usko että sulla on vielä syytä huoleen, toi kierronpituus kuulostaa vielä ihan normaalilta. Sit jos menee kuukausia ilman menkkoja, on varmaan jo jotain pahempaa häikkää, niin kuin mun siskolla oli (ennenaikaiset vaihdevuodet). Jos ja kun pääset tutkimuksiin, niin varmaan saat mielenrauhan siitä! :)

Tuli semmoinen tunne klinikalla et ne lääkärit katsoo alkuun jotenkin "karsaasti" kun nuoret ihmiset vähän kolmenkymmenen yli tulee hakemaan hoitoa:rolleyes: Onks noi hoidot sitten vaan nelikymppisille oikeutettuja ja sitä nuoremman pitäis vaan odottaa löysässä hirressä...? Tuntui että oli semmoinen kysyvä katse ja ihmettelyä aluksi, vaikka ongelman jo selvitinkin ja kerroin kauan on yritetty. Toki ne hoitaa mielellään myös pariskuntia joilla hoitoennuste on hyvä mutta en sit tiedä tuliko mulle tunne että sen mielestä me hätiköidään, eihän yritystäkään ole VASTA kun 1,5v ;)

Tervetuloa Iltatähti-80!!:wave: Ihan oikein laskit kiertopäivät!
 
Viimeksi muokattu:
Oon jostain lukenut että jos ei vuoden sisällä oo raskaus alkanut niin silloin kannattaa tutkituttaa asia..
Mä vähän luulin että me vaan tehdään se lapsi(tai nin luuli mieskin)..nooh "pilvilinnoista"ollaan tultu aika ryminällä alas,ja usko on aika pahasti hiipunut tai sanotaanko et välillä on vähän parempia kuukausia ja välillä taas huonompia...mä en oo koskaan tikuttanut ovista mut mulla on aika säännöllinen kierto ja mielestäni sunnistan sen..ens vkolla se pitäs olla ja mietin hakisko kaupasta ne ovis testit..koska nyt en oo ihan varma mikä hormooni häiriö mulla on koska menkkojen alkamisesta on jo yli viikko (siis se 9pvä)ja vielä tänääkin tuli ruskeeta tuhruverta ja yleensä menkat kestää vaan max sen 5 pvää...niin en sit tie missä päivissä tässä kierrossa mennään?!
 
:heart: Sunflower11, Jensar, Viola30, Midia, Lara--, Barbamama35, MinyMom :heart: Kiitos teille! :flower:

iltatähti -80, tervetuloa! :wave:

Voimia hoitojen kanssa painiville ja hoidon aloittaneille. :hug: Toivon sydämestäni, että tuloksia tulisi pian!

Ajatukset pyörii ympyrää, ei oikein osaa keskittyä mihinkään.
Ei uskalla iloita, pelkää vaan että koska tämä(kin) otetaan pois... : /
Onneksi viiva oli tänä aamuna hitusen vahvempi. Ei auta muuta kuin pitää kädet kyynärpäitä myöten ristissä... :$
 
Jensar > Eivät ne varmaan sitä ole ihmetelleet miksi olette apua hakemassa. Toki toiveena onkin, että ajoissa haettaisiin apua, että päästäisiin helpommin toivottuun lopputulokseen. Mieluumminkin siitä voisi tulla sanomista, jos lähele 40 ikävuotta yrittäisitte omillanne. Aikaa menisi silloin hukkaan, kun onglemaan ei voitaisi puuttua. Iän lisääntyessä mahdollisuudet heikkenevät ja riskit kasvavat, joten senkin vuoksi avun hakemisen ajoissa on suositeltavaa. Ehkä he ovat tuumineet tilannettasi ja kummastelleet itsetuntemustasi. Olen huomannut, että miuakin katsotaan välillä kulmien alta, kun termit on tuttuja jo valmiiksi ja tunnen kehoni aika hyvin.

iltatähti-80 > Tervetuloa! Sinä oletkin tullut nuorena äidiksi. Tuntuuko nyt erilaiselta kuumeilla, kun ikää on yli tuplaten? Miten lapsesi suhtautuvat ajatukseen pienestä sisaruksesta vai tietävätkö he toiveesta? Toivottavasti ottavat avosylin vastaan. Plussatuulta! :)

MinyMom > Joku häikkä tuosta kierron lyhenemisestä tulee mieleen vaikka ei tuon enempää olekaan lyhentynyt. Oletko jo pyytänyt hormonikokeita? Tuolla yk-määrällä tutkimuksiin alkaisi päästä jo muutenkin, joten suosittelen selvittämään tilannetta. Toivottavasti kaikki on kunnoss aja plussa tulee pian. :)

Lara-- > Odottavan aika on pitkä, mutta hujauksessahan tuo kesä menee. Lääkäri on ihan oikeassa, että parempi vielä odotella, kun operaatio on tulossa. Toivottavasti sen jälkeen ei ilmaannu lisää viivästeitä vaan voitte alkaa toivomaan pikkuisellenne sisarusta.

Barbamama35 > Toivotaan hyvää ovista ja onnistunutta hedelmöittymistä. :) Vauvapölyä ja tarrasukkaista plussatuulta!

Viola30 > Ei minullakaan näkynyt follia ensikäynnillä kp10, mutta niin vaan taisin ovuloida joskus siinä kp17 tienoilla. En enää muista tarkkaan missä vaiheessa oireet olivat, mutta tosiaan ovis vaikutti tulleen. Peittoja siis kannattaa heilutella, jos vähänkään löytyy fiilistä. ;) Jospa se tärppi sieltä tulisi. :)

Lisey > Kyllähän siinä viiva näkyy. :) Varovaiset, mutta vauvaliimaiset onnittelut!

Omasta navasta ei nyt taida olla uutta sanottavaa. Muutto pitää aika kiireisenä sillä aika paljon on vielä pakattavaa, eikä siivousta olla vielä edes aloitettu. Viikkosiivouksenkin kanssa on vähän niin ja näin, kun laatikoiden välissä on hankala mahtua siivoilemaan. En pidä tästä sekasortoisesta vaiheesta, mutta herkuttelen ajatuksella omasta pihasta nauttimisesta reilun parin viikon päästä. Sen voimin kyllä tämän stressinkin jaksaa.
 
Lisey: Uskon, että on vaikeaa luottaa siihen, että kaikki menee nyt hyvin. Se on kuitenkin todennäköistä, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Sulla on jo osunut nuo ikävät asiat kohdalle, niin todennäköisyydet alkaa olla puolellasi. Sekin on jo hyvä merkki, että viiva vahvistuu. =) Yritä ajatella jotain muuta. Vaikka järjestää kovasti jotain tekemistä tälle viikonlopulle, niin pääset pahimpien päivien ohi ja maanantaina testiin tulee jo vahva viiva. Oletko ajatellut meneväsi varhaisultraan? Ehkä sen jälkeen osaisit rauhoittua ja rentoutua? Ainakin ku mahdollisuus suljettaisiin siellä ulos. Toivon tosi kovasti, että kaikki menee nyt hyvin. :hug:

Tervetuloa iltatähti! Meillä on aika samanlainen tilanne - uusperheen yhteistä yritetään. Minulla on myös pari isompaa lasta edellisestä liitosta (tänä vuonna täyttävät 9 ja 11). Miehelläni ei ole lapsia ennestään. Viime kesänä jouduttiin keskeyttämään raskaus nt-ultran ikävien uutisten jälkeen. Sen jälkeen ollaan yritetty tosi aktiivisesti, mutta ilman tulosta. Hakeuduttiin lapsettomuus klinikalle tutkimuksiin maaliskuussa, kun uutta yritystä oli takana yli puoli vuotta (olen jo 35v). Mitään syytä ei löytynyt, mutta omaa epäsäännöllistä kiertoani tasaamaan ja raskauden alkamista tukemaan tuli lääkitystä tästä kierrosta alkaen (clomit + luget).

Jensar: Kurjaa, jos sinulla on tullut tuollainen olo. Voisitteko pyytää pääsyä toiselle lääkärille? Me ajattelimme miehen kanssa molemmat, että ehkä meihin suhtaudutaan juuri noin, kun jo nyt hakeudumme tutkimuksiin. Lääkäri oli kuitenkin tosi ystävällinen ja tukeva. Hän ymmärsi surun kokemastamme ja yrityksen tuskan, kun ikääkin alkaa jo olla. Yhtään ei selitelty, että voitte te tässä vielä jonkin aikaa yrittää ilman apuja - päinvastoin! Meille on väläytelty jo isompiakin hoitoja mahdollisuutena, mutta ollaan itse tyrmätty ne toistaikseksi. Nyt voidaan vielä mennä kesän yli näin ja sitten mietitään tilannetta uudestaan. Tosi nopeasti siis saatiin apuja ja on ihanaa tietää, että keinoja on lisää, jos tämä ei auta.
 

Yhteistyössä