Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Joo olen siivonnut!
Sitten lähdin kauppaan hakemaan lehteä ja jotain pikkuherkkua että illan rentoutus niin jouduin lievän pahoinpitelyn uhriksi siksi että joku vieras mies törmäsi minuun ..sen jälkeen lensi jotain tosi kovaa päin kasvoja nostin hirveän mekkalan ja hälyytin vartijat...naama on turvoksissa ja mahakin tuli stressistä kipeeksi..no nyt se on putkassa poliisin huomassa. Mukava paikka tämä nykymaailma. :(

Kamalaa Nara :eek:

Mä en ole enään iltavuorosta tykännyt kävellä kotiin, kun pelkään nyt raskaana ollessa enemmän kaikkea pahoinpitelyä yms. Koita rentoutua, että vatsakipu hellittäisi. Tosin varmaan helpommin sanottu kuin tehty.

sompio juu mahakipu hellitti säikähti vaan niin hirveesti..tää tapahtu ihan keskellä kauppaa sitä mietinkin että mitä sitten jos olis ollut tuolla pimeessä kävelemässä. Ai niin nyt muistin että just kun oli astunut kauppaan joku mummeli puhu itsekkeen ja ihmettelin kun se sano että varo sinäkin ettei joku törmää suhun ettei vauvalle satu mitään? ihmettelin sitä pitkään siinä koska mun maha ei edes näy mitenkään selvästi ainakaan, sitten joskus 15min päästä tämä mies sitten alko riehumaan..olipas outo juttu kerkesin jo unohtaa tuon mummelin varoituksen...spookia..

Kauheita tollaset säikäytykset!! :eek: Mitähän ihmettä joidenkin päässä liikkuu. Toivottavasti Naralla alkaa säikähdys poistumaan. :hug:

En koko päivänä päässyt tänne lukemaan juttuja kun sivut ei auenneet! Vieroitusoireita!! :D
Jotain asiaakin mulla oli mutta enpähän sitä nyt muista enää. Tää pää vuotaa kuin seula ja asiat ei vaan siellä pysy. :)

Tiistaina olis sitten se neuvolalääkäri jos tällä kertaa vaikka muistaisin mennäkkin. :saint:
On kiva saada tietää paljonko paino on noussut ja meneeko muut jutut samoilla linjoilla kuin esikoisen kanssa. Teen välillä vertailua neuvolakorttien kesken. :p
Nyt menen syömään vähän sipsiä ja makaamaan sohvalle. :)

Jonz&Tessu

Suzyanne
Nara kamala juttu, varmasti säikähdit kovasti! :hug: Itseäni myös pelottaa nyt raskaana ollessa entistä enemmän nuo kaikenmaailman sekopäät, joita täällä riittää. Meidän kerroksessa asuu yksi sekakäyttäjä joka aina huutelee ja mölisee itsekseen, vältän aina joutumasta hänen kanssaan samaan hissiin. Ja varsinkin sen jälkeen, kun kuulin että viime kuussa hän oli lyönyt yhtä naapurin rouvaa hississä nyrkillä päähän, ihan ilman mitään ennakkovaroitusta. Minua jos löisi, ja varsinkin mahaan, niin olisi kyllä sen jälkeen entinen koko äijä. :kieh:

Siksakin maha on jo mukavan pyöreä. Itsellänikin se kasvaa nyt ihan silmissä, kun tuntui ettei sitä ennen kasvua pahemminkaan huomannut. Noin 2 viikkoa sitten se vaan yhtäkkiä alkoi pullistumaan, kiva, sitä odotinkin että kaikki sen näkevät. B)

Kohta kirppikselle kaverin kanssa. Toivottavasti löytyy paljon kivaa vauvakamaa!

Suzyanne 25+4

Mä olen ollut aina vähän arka liikkumaan yksin ja vieraiden seurassa esim. samassa hississä. Mutta nyt sitä on vielä paljon varovaisempi. Tosin mun selkäkin on ollut niin kipeä, että mies on sitten iltaisin käynyt mua hakemassa, että en ole usein yksin pimeässä kyllä viime aikoina kävellyt.

Ei muuten ole selkä ihan niin kipeä kuin ennen. Eli taisi se akupunktio jotain jumituksia laukaista jo ekalla kerralla. Loppuviikosta uudestaan. Meillä onneksi terveyskeskuslääkäri antaa akupunktiota, että siitäkin menee vain se tk-maksu 12,80 e. Ei käy liiaksi kukkaron päälle :D

Joo masu on tosiaan kasvaa hujahtanut, kai se sitten nopeammin tulee esiin nyt kun toinen raskaus. Vertailin esikoisen odotusaikana otettuihin masukuviin ja kyllä silloin samoilla viikoilla näytti olevan pienempi. Takaa päin kun katsoo, niin ei huomaisi ollenkaan että on raskaana, mulla ei masu leviä ollenkaan tuonne sivuille vaan kasvaa suoraan eteen.

Hui, mitä Naralle oli käynyt :eek: Varmasti on säikäyttänyt!
Onneksi se häirikkö "pääsi" putkaan rauhoittumaan. Onko sulla kasvoissa jo turvotus laskenut?

moi
eilen illalla tultiin kotiin ja matka oli mitä kamalin.Miehellä nousi lahdessa pe-la välsienä yönä kuume.Mulla la aamuna. Hän tuli hakee meidät hesasta kotiin. Mä ajoin eka kunnes vointi meni niin huonoksi.Sitte mies jatkoi. Onneks päästiin kotiin.Tultiin rauhassa kaikkia pikku teitä.
Illalla kuume nousi 39 molemmilla. Käytiin saunassa ja sielläkin palelin. :eek: Yöllä nousi kuume nourimmalla tytölle ja pojalle. Voimia ei ole ollenkaan,hengittäminen tosi raskasta,pää ihan tukossa ja mulla vielä ripuli.

Mutta sen verran vieroitusoireita mulla oli,että pakko oli illalla päästä lukemaan.

Täällä olikin sopivasti poikien hiuksista puhetta. Äitini meidään pe kysyi koska leikaan 3 v pojan puolipitkät kihartavat hiukset pois. :eek: Vai teenkä hänest suoraan ponihäntä pojan. No mulla ei ole käynyt mielessäkään leikata pojan niuksia. Kaikki aina kehuu hiuksia. Kerroin siskolleni mitä äiti sano,ni hän totes ettei niitä voi leikkaa koskaan.

Äitini pääsi myös kivasti kommentoimaan.... 4 v sanoi,äidin masusta tulee kaikki tytöt ja pojat. Siihen äiti sanoi,että NIIN välillä tuntuu että KAIKKI tulee tosiaa vaan sieltä!!! Onneks 4 v ei ymmärtäny mitä mun äiti tarkoitti.

Mut nyt pitää kerää jotenki voimia,että pääsis apteekkiin.

NN rv 21+2

On tuo jonninverran turvoksissa silmän alunen ja liilanpunertava. Kipeekin kai se parissa päivässä laskee. Ärsyttää vaan tuolla kylillä liikkua turpiin saaneen näköisenä. "Hauskinta" on että se tyyppi tulee jatkossakin vastaan kun täällä asuu no tietääpähän varoa.

Täällä kans tyttö alko yöllä valittamaan korvaansa ja tänään nousi kuume eipähän tarvi huomenna mennä päiväkotiin esittelemään naamaansa. Tulis jo kesä ja kaikki taudit hus pois! toivon mukaan..

Nyt laskiaispullia väsäämään :p

idea park tapaaminen : Lauantai 7.2 ? tai 14.2? klo12.

Jasmin ja höpöliini voi tulla mun kyytiin.Sovitaan yksityisviesteillä sitte tarkemmin kun ollaan saatu päivä lyötyä lukkoon.

Apua, Muista nyt sitte jatkossa Nara kiertää kaukaa se sekopää.

Ideaparkin tapaaminen Mulle käy molemmat nikunakun ehdottamat päivät. Ja klo 12 voisi olla hyvä aika.

*muoks* Olen ottanut tänään jo kolmet päiväunet. Jokohan sitä iltaan asti pysyisi hereillä. Ja saakohan ensi yönä nukuttua...

Pitkän tauon (2viikkoa) jälkeen suomeen aamu yöstä.
Reissu meni kaikin puolin hyvin ja huomenna paluu töihin.
En jaksanut nyt lukea viestejä läpi luen paremmalla ajalla, toivotavasti olette kaikki olette voineet hyvin.
Tytti ja Papu 22+0

Tytti83: Ihana juttu, että reissu meni hyvin =)

Mä olen voinut ainakin hyvin. Masu tuntuu venähtäneen yhtäkkiä, mutta pysyn vielä yhdenodotus sf-mitta käyrällä =)

Täällä synttäri kemut pidetty. Onneksi mies imuroi talon paraati kuntoon. Säästyin siltä hommalta.

Huomenna ehkä paremmin koneelle.

K&S 23+4 :heart:

Huomenta..

Omassa navassa kaikki hyvin.. Neuvolassa oli perjantaina ja sf-mitta meni kyllä ihan omalla käyrällään, mutta makkaraa on niin paljon että eipä ihme :ashamed: Oli jo 23cm ja kohdun pohja navan yläpuolella. Hemppa oli laskenut edelliskerrasta jolloin oli 158, nyt vaan 125. Syön nyt jonkin aikaa rautaa, jos vaikka auttaisi myös tuohon kamalaan väsymykseen. Esikon kanssa laski 130 alimmilleen ja tunsin olevani kuollut, nyt onkin jo ihan zombie olo :D

Te joille on tehty suunniteltu sektio, kauanko jouduitte olemaan sairaalassa?? Pääsyttiin nyt lopulta miehen kanssa siihen, leikkauksen riskeistä huolimatta koetaan että pienempi paha kuin taas yrittää punkea vuorokaus tolkulla pientä ja samalla pelätä että on hetken liian kauan synnytyskanavassa ja saa jotain vaurioita.. Vaikka persus on kuin 7 leivän uuni niin supparit olivat aivan tehottomia.. Kaikkeni tein, mutten saanut mitään valmista aikaiseksi :ashamed: MIes aikoo pitää 3 viikkoa isyyslomaa putkeen ja sitten on vielä kesälomat ja 2 viikon lomautus tiedossa, ihanaa kun ei tarvitse asennoitua hoitamaan heti arkea täyspainoisesti yksin :heart: Ellei tuo sitten päätä pitää totaalista lomaa ja pörrätä mönkijällä pitkin kyliä :LOL: Täytyy vissiin takavarikoida rottelosta renkaat jo pääsiäisenä :snotty:

Mukavaa maanantaita ja vointeja..

Anu rv.22+3

Kiitos noista hiuskommenteista. Eli kaikki ei ainakaan ajattele, että pojalla pitäisi automaattisesti olla luhyet hiukset. Sehän on totta, että vanhemmilta ihmisiltä saattaa kyllä tulla kommenttia, kuten oli Nikunakukin saanut.

Meille kävi tällä viikolla vähän hassusti. Mehän oltiin siellä rakenneultrassa jokunen viikko sitten. Silloin vaan vauva oli vähän ujonpuoleinen, eikä kaikkea saatu ultrattua. Ultra sitten uusittiin viime lauantaina. Nyt oli toinen ultraajatäti, joka sitten ei edes tiennyt, että tällä kertaa olisi pitänyt tsekata vain ne muutamat jutut. No tämä sitten tarkasti kaiken uudelleen, eikä se tietenkään meitä haitannut. Hän myös kysyi, tahdotaanko tietää sukupuoli, ja mä menin sanomaan, että kyllä. Enkä maininnut mitään siitä, että mehän kuultiin se jo viime kerralla. No tätipä sanoikin, että meille olisi tulossa tyttö! Mun silmät revähtivät auki ja mies alkoi nauramaan ihan hervottomasti. Mihin se meidän viime kerralla nähty poika oli kadonnut. Edellinen ultraaja näytti jalkoväliä, jossa oli hänen mukaansa näkyvissä jalkat ja pippeli. Tämä taas näytti jaloväliä,jossa kuulemma näkyi jotkut kolme häpyluuta (?) enhän mä noista mitään ymmärrä, vaan luotan siis ultraajaan. Me lähettiin huvittuneen hämmentyneinä ultrasta pois. Kaikki oli noin niinkuin rakenteellisesti hyvin, mutta sukupuolesta meillä ei taidakaan olla käsitystä. Ja mä menin ainakin täydelliseen vaatteidenostolakkoon, ennen kuin päästään tällä viikolla keskiviikkona 4d-ultraan, jonka varasin heti, kun päästiin tuolta reissulta kotiin. (ja mäkö olisin muka utelias tietämään sukupuolen)...

Hyvää alkavaa viikkoa!

Tytti83: Mukava kuulla että reissu meni hyvin, varmasti ihana katkos arjen keskellä :)

Oho, onpa Pianissimolla käynyt jännästi :D Tottahan se on, ettei niihin ultriin (ainakaan tavallisiin 2D) ole täyttä luottamista mitä sukupuoleen tulee :whistle: Muutamalla tutulla myös kokemuksia, että on sanottu 99% varmaksi sukupuoli joka sitten ei olekaan pitänyt paikkaansa.
Mutta tietysti sitä asennoituu siihen mitä sanotaan, vaikkakin pienellä varauksella, joten varmasti on yllättänyt että toinen ultraaja näkeekin asiat ihan eri tavalla :)

Mun on koskenut hampaaseen koko viikonlopun, ollu aikamoista tuskaa |O
Joulukuussa lohkesi hammas, varasin ajan jonka sain 2 kuukauden päähän eli helmikuulle. Nyt oli pakko soittaa särkyaika jonka onneksi sain klo 11. Otin viikonloppuna panadolia, mutta siitä ei ollut yhtään mitään apua.

Kai ne puudutteet on sellaisia joita voi raskausaikanakin käyttää? Joku joskus sanonut ettei ne olis turvallisia, mutta liekö vanhaa tietoa, kellään kokemusta?

Iltapäivällä olis sitten esikoisen neuvolalääkäri. Vähän jännittää miten se menee, kun on siihen aikaan kun normaalisti jo nukkuu päiväunia. Ja se lääkäri on sellainen vanhempi mies, aika jyrmy, niin vähän jännittää käykö niin että poika huutaa kurkku suorana eikä antais tutkia mitään :whistle:

Siksakkia & KultaPieni 25+2

Pianissimo: Oli pakko kirjautua, että pääsi kommentoimaan... Meillä ultraaja meinasi, että kaksi poikaa olisi tulossa, mutta en oikein siihen usko koska noi sydänäänet ovat niin erilaiset 140 ja 155. Vahva tunne, että kumpaakin olisi tulossa.

Hiusten pituus riippuu vanhemmista. Meillä poika oli pienenä muutenkin niin suloinen ;) , että monet luuli tytöksi. Hiukset on olleet lyhkäiset, koska muuten näyttää Eemeliltä(vilkas poika ku on) =)

Mun piti mennä huilaamaan ku pojan synttärit oli eilen, mutta nettiin jäinkin :snotty:

K&S 23+5

Siksakkia Mä oon ravannu molemmissa raskauksissa hammaslääkärissä porattavana ja aina on puudutettu. Joten ei niissä enää kai mitään oo. :) Anoppi on ollut hoitajana näillä käynneillä joten kuvittelis että olis sanonu heti etten saa puudutusta. ;)

anuaanua: Meille tehtiin kakkosen kanssa suunniteltu sektio ja olin sairaalassa 3vrk, vaikka mullekkin sanottiin että 5 pitää olla. Se vaan riippuu äitin ja lapsen voinnista. Nyt on sama edessä ja toivottavasti ei tartte kauemmin siellä olla. Saako udella, että lupailtiinko teille sunniteltua sektiota jos sitä haluatte?

Ihania nimiä ovat kaikki suunittelleet, meillä muuten pysyköön salaisuutena, mutta S-kirjaimella alkaa (poikahan meillä on Samuli ja tyttö Sanni jo ennestään).

Tänne ei mitään uutta, kamala flunssa vaan päällä

Tervetuloa takaisin lomailemasta Tytti83! :wave:

Ideapark-tapaaminen Lauantai 7.2 olisi mainio päivä, silloin ystävänpäivävkloppuna olemmekin reissussa. Ja klo 12 on ihan käypä aika! Kuinkas muille sopii?

Ystävälle syntyi eilen pieni prinsessa, lähden katselemaan jotain kivaa hänelle! :heart:

Jasmin ja herra aarre 26+2 :heart:

Hiuksista Musta on aivan ihanaa kun pojilla on pitempi tukka! :D Ylipäätäänkin, että pikkulapsilla on pitempi tukka. :heart:

syli täynnä kultaa laittelin sulle yv:tä kerhoon liittyen

anu tohon liian kauan synnytyskanavassa oloon...mä itse olen syntyessäni siellä ollut just sen tovin liian kauan ja sen seurauksena synnyinkin toinen silmä lähes sokeana. Mulle jäi ns. 'vuorotteleva' katse kun peittohoidolla sitten hoidettiin näkemään. Leikkauksiakin oli jo pienellä iällä. Just nää tälläset nippelijutut on aika pelottavia. :/

Allergioista Hmm.. onko totta että lapsen allergiat periytyy useimmiten isän puolelta? :whistle: Meillä miehellä kissa-allergiaa (on tosin siedättynyt reilusti) ja kotona kissa...

Ärrinmurrin.. musta alkaa nyt vähitellen tuntua siltä, että olis närästys alkamassa. :kieh: Todella outo tunne kun ei ole koskaan närästänyt! |O

..muuten kai kaikki ihan hyvin. Vauvva potkii ja muljuaa oikein urakalla. Ei kellonajoista väliä. :heart: Taitaa tulla mun veljen kaltainen levoton tapaus. :LOL:

kissinminttu & pipana 23+4

Kysykö joku suunnitellusta sektiosta että kauan oli sairaalassa. Mä olin 3vrk:ta sen saman kuin alatiesynnytyksessäkin.

Hammaslekurin puudutus on nimensä mukaisesti paikallispuudutus eikä siitä ole haittaa. Itse olen ollut myös paikattavana raskaana.

maksoin tänään vaunut saa nähä millon tulevat?

Jotenkin ärsyttävä olotila taas..muutamina päivinä taas oksentanut. Hirveetä hommaa tuon syömisen kanssa ettei syö liikaa tai liian vähän.

Huh, selvisinhän mä siitä hammaslääkärikäynnistä! Kuten arvasinkin, tää raskauden aikainen oksentelu on taas tehnyt tuhojaan hammashalustolle ihan niin kuin ensimmäisessäkin raskaudessa :/ Tuossa hampaassa joka nyt oli kipeä, oli se lohjennut reikä hermoon asti ja lääkäri arveli että osa hampaasta kuollut :eek: Laittoi siihen väliaikaisen paikan ja aikaisintaan kuukauden päästä edessä juurihoito. Onkohan se kamalaa? Mulla pienoinen hammaslääkäripelko ja aina tuollaiset uudet jutut mistä ei ole kokemusta pelottaa kamalasti etukäteen :ashamed:

Vieläkin puolet naamasta puuduksissa, varmaan tuntuu kohta aika "kivalta" kun vaikutus alkaa loppua :whistle:

Meinasin taas muutes pyörtyä siellä lekurilla! Alkoi vaan yhtäkkiä tuntua siinä maatessa että pyörryttää ja sain onneksi sanottua sen verran. Hoitaja avasi heti ikkunan ja käski nostaa polvet koukkuun, se raitis ilma kyllä auttoi sitten onneksi ja saatiin paikattua loppuun asti.

Esikoisella oli 1,5v. neuvolalääkäri ja siellä kaikki ok, sanoi vielä että ei voisi tasaisemmin kasvaa kun käyrät meni korkeintaan millin heitolla siinä keskikäyrällä.

Oletteko ottaneet lapsillenne rota-virusrokotetta ja aiotteko näille ottaa toukokuisille?
Nythän se on kai tulossa yleiseen rokotusohjelmaan mukaan, mutta ei välttämättä ehdi vielä toukokuussa syntyville. Me otettiin se esikoiselle ja varmaan tälle toisellekin itse hankitaan jos ei ole jo ilmainen.
Terkkari sanoi ettei siitä ole tehty vielä päätöksiä, missä menee raja kenelle annetaan. Kuulema syksyllä olisi tulossa rokotusohjelmaan mutta ei tietoa vielä saako sitten vasta siitä eteenpäin syntyvät vai kaikki jotka ovat sillä hetkellä rokotusiässä.

hyvä, kun teillä olikin ollut puhetta hammaslääkärin puudutteesta. mä olen just kohta lähdössä hammaslääkäriin ja mietitytti minuakin tuo asia. tovottavasti ei löytyisi mitään kauheita ylläreitä, mulla kun on muutenkin niin reikiintyvät hampaat...

yellow 24+4

Yhteistyössä