Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Katsoin itsekkin noita Oran Jovi vaunuja, mutta en tykkää niistä ulkonäöllisesti miksi sen pussin pitää roikkua maata kohti?
Miten kesävauvaa edes pidetään lämpöpussillisissa vaunuissa ilman sitä lämpöpussia kaiketi eikai sitä kesällä tarvita ? Mietin, että ottaako vaunut sitten mieluummin kovalla kopalla..heh on se vaikeeta ei oo kesävauvoista kokemusta. :whistle:
Mä en nyt hoksannut et mistä pussista puhut.. Tarkoitatko siis tota jalkapeitettä? Sehän vain laitetaan esim. kylmillä ilmoilla tohon päälle suojaamaan. En edes tiedä miltä noi näyttää pehmeällä kantokassilla. Meillä ainakin kova koppa on/oli ihan ehdoton...
joo siitä päälimmäisestä peitteestä puhuin. Niinpä eipä sitä tarvi siinä käyttää heh..noissa siis on kova koppa luulin että lämpöpussi. Tajusin katsoa lisäkuvat...hyvä minä..ihan kivat noin ilman tota peitettä.

 
Siis tuleeko noissa mosmoissa todellakin nuo lisävarusteet vielä tohon samaan hintaan? mulla on joku luetun ja näetyn häirö :LOL: eka katoin että tulee sitten että ei ja nyt että tulee heh...älkää välittäkö mun sekoiluista. :x
Mun pitää varmaan mennä suoraan kauppaan ostamaan nuo vaunut heh tästä tule muuten lasta eikä :$
 
Suzyanne
Nara Katsoin juuri ilmoituksen pari kertaa tarkkaan läpi, ja ainakin minusta saa sellaisen kuvan että nuo lisävarusteet kuuluvat hintaan. Aika käsittämättömältä se kyllä minusta vaikuttaa, hintahan on suorastaan ilmainen. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Nara Katsoin juuri ilmoituksen pari kertaa tarkkaan läpi, ja ainakin minusta saa sellaisen kuvan että nuo lisävarusteet kuuluvat hintaan. Aika käsittämättömältä se kyllä minusta vaikuttaa, hintahan on suorastaan ilmainen. :eek:
juu näin minäkin asian ymmärsin lopulta pari kolme kertaa sen luettua
:D menee jo sekasin kun lukee monia vaunusivuja. Löysin taas muutaman lisää :whistle:
mosmot vois olla ihan jees tuo väri vaan kun tumma kaikki kissankarvat näkyy..nykysin viitsi ostaa mustia vaatteitakaan kissojen takia.
 
NaraKyllä niissä Mosmoissa tulee tohon hintaan kaikki ne lisät. Itse saan ne varmaan ensi tai seuraavalla viikolla.
Huh kun ootte kirjottanu paljon, puoliakaan en enää muista lukemastani :LOL:

Täällä neiti pitää kovaa elämää mahassa, nyt on sentään vähän jo rauhottunut iltaa kohden.

4DUltraan ollaan menossa Femedaan Helsinkiin 27.1. Ihme kyllä, puolisko sitä ehdotti rakenneultran jälkeen, vaikka olunperin pitikin sitä ihan turhana rahanmenona.

Nyt koirien kanssa ulos

Humu & Rinsessa 20+5
 
Heips!

Täällä odotetaan ja jännitetään huomista ultraa!! eikös ollut muutama muukin jolla se huomenna eli 12. päivä on.. Onnea kaikille muillekin ja kertoillaan sitten illalla kuulumisia :)

oon ollu muutaman päivää pois koneelta ja alan nyt lukeen teidän kirjoituksia siltä ajalta kun uni ei kuitenkaan vielä tule ku huomista jännätään :) ensin neuvola klo 11 ja sit ultra klo 14!

Höpöliini ja piipero 20+4
 
Hiphurraa, puoliväli (ainakin laskennallinen) saavutettu :wave: :heart:

R-ultra ylihuomenna, jänskättää.... Se, että onhan lapsi kunnossa, mutta myös sekin, selviääkö sukupuoli (ei haluttas tietää, mutta jos se poju on ja niin auliisti paikkojaan esittelee, ettei vaan voida olla huomaamatta!)..

Niiksu
 
Hei

Minullakin rakenneultra huomenna..jännittää! :p
Aijon kysyä kumpi se on... Olen kanssa surffannut netissä vauvan tarvikkeita etsien...
Huusin huuto.netistä jalat ammeelle ja hoitoalustan. Kirpparilta löysin aivan ihanat sänkyvaatteet tytölle..ostin ne..jos tulee poika laitetaan takas myyntiin.
Pinnasänky komeilee jo tuolla meidän makkarissa :D

Aurora ja toukka 21+3
 
Kiitos kommenteista mahan taputteluun. En siis olekaan ainoa, joka saa selkäkarvatkin pystyyn taputtelusta.

Rakenneultrassa on käyty. Kaikki oli hyvin. Mun poikaolo piti paikkansa ja poika pitäisi olla tulossa. Tosin itse en olisi kuvasta osannut tulkita sukupuolta. Mies veikkasi tyttöä. Kyl, me naiset tiedetään. Kuukauden päästä mennään kyllä uudelleen ultraan, sillä baby ei suostunut näyttämään naamaansa lainkaan, kädet oli tiukasti suun edessä koko ajan. Ilmeisesti haluavat ultrata vielä kasvot, huulihalkion poissulkemiseksi. Kuukauden päästä on myös sokerirasitus, yök yök. Luulin, ettei sitä täällä edes tehdä, mutta tehdään näköjään. Noh, itseni parhaaksihan se on.

Lääkärin jälkeen mentiinkin sit shoppailemaan vauvanvaatteita. Suurin osa valkoimasta oli sitä perusvaaleaa. Mä olisin kaivannut enemmän värejä. Vaikka niitä kivoja vaatteita oli aika vähän, meinasi se mopo silti karata.
 
Pianissimo Onne hyvistä ultrakuulumisista :heart: Mä kävin kanssa shoppaileen perjantaina ultran jälkeen ja onneksi mulla kanssa sitä mieleistä valikoimaa ei ollut kauheesti. Koska niistäkin löysin kuitenkin kassillisen ostettavaa, vaikka ensinä näytti, että ei ole kivoja vaatteita :ashamed:

Kaikille hurjasti onnea ultraan :heart:
 
Onnen toivotukset tänään ja tällä viikolla ultraan menijöille! :flower:

Minä suuntaan tukivyö-ostoksille, hirvee probleema että ottaako minkä värisen.. onko perus valkonen ihan aneeminen kun sitä kuitenkin joutuu nyt tässä pitämään ja kattelemaan mahansa peittona kun kaikkea vaivaa on.. hmm.. No, tärkeintä on että siitä minulle apua!

Onpa mukava uusilla silmälaseilla kattella ja töllötellä tietokonetta ja telkkaria, en muistanutkaan että jotain voi ihan oikeastikin nähdä! :D

Minun korvaan kantautunut noista mosmon vaunuista kritiikkiä.. olisivat kuulemma huonosti ommeltu kankaat ja muutenkin kiikkerät. Mutta vaikea sanoa kun ei omaa kokemustä ei ole eikä kellään lähipiirissä. Itse jätimme kuitenkin ostamatta kun kukaan ne hankkinut ei niistä hyvää sanaa täällä netissä ole sanonut ja joku uusia mosmoja jo myikin huuto.netissä.
Mutta toivottavasti ovat hyvät vaunut! =)

Reipasta alkanutta viikkoa!

Jasmin ja Aarre 24+2 (24+5) :heart:
 
Meillä imehen tahdosta vaunujen hankinta jää huhtikuulle, eli kuitenkin aikas loppupuolelle..
Mut, hän se on aktiivisemmin vaunuja etsinyt ja vertaillut ja ilmeisesti Mosmoihin päätynyt juuri tuon runsaan lisävarustepaketin takia.

Laittakaa ihmeessä viestiä jos niistä negatiivista sanottavaa on, ehdin kääntää miehen pään ennen hankintaa! Tässä kohti ei kuitenkaan kannata säästää, minä se kuitenkin olen joka niitä enimmäkseen lykkii joten munhan se pitäis tyytyväinen ostokseen olla!
 
Onko kellään ikäviä sanoja Emma Bestar Kombi -merkkisistä vaunuista? Niitä olen harkinnut vakavasti... :p Carenoita ensin kattelin mut kuulin niistä huonoja kommentteja että nitisee ja natisee ja että ei ole hyvät... Hinnaltaan vaunujen pitäis olla kuitenkin siinä 300 euron hujakoilla.

Onnea pianissimolle hienoista ultrauutisista!! :hug:
Auroralle, höpöliinille ja niiksulle tsemppiä ultraan!

Tänne ei mitään ihmeellistä, VETTÄ SATAA!! pöh. Siinäkö se talvi nyt sitten oli... :snotty:

EM ja Dodoliina 22+6 :heart:
 
Paljon ihania ultra uutisia. Monille oli sukupuolikin selvinny.
Onnea ultraa menijöille. Mulla iski tänä aamuna jännitys tuosta ultrasta.Mulla on keskiviikkona se.Kyllä jännittää onko kaikki hyvin vauvalla ja kyllä oikeesti olen aika malttamaton ja nyt enemmän kuin koskaan haluan tietää sukupuolen.Tänä aamuna totesin myös ettei mun maha ole ollenkaan kasvanut vähään aikaan. Kyllä sitä saa huolen aiheita vaikka mistä.

Meille kävi lumipallo efekti.Eilen ku uudelleen järkättiin yläkerran olkkaria ni sinne lähti lastenleikkihuoneesta yks hylly rakennelma yläkertaan.Samoin kodinhoitohuoneessa ylimääräisenä ollut vanha arkku löysi vohdoin paikan.Eli eilen illalla siivoilin kodinhoitohuoneen ja tänään aamulla ensimmäisenä lasten leikkihuoneen uudelleen järkkäys.Huh huh ja nyt vasta osasin pysähtyä ku nälkä alkaa olee niin kamala.
Miks huoneet ei vois olla isompia.Olis helpompaa :D

Piti käydä kurkkaa niitä mosmoja ja olipa niissä OIKEESTI ihan kamalasti kaupanpäälle lisävarusteita. :eek:

Pianissimo:minkä hintaisia vauvan vaatteet siellä on? Monet H&M:n vaatteetkin on tehty siellä. Joskus eksyin johonki valmistajan nettivisuille josta sai jälleenmyyjät tilata ja bongasin todella monia vauvan vaatteita mitä mulla oli ostettuna Lindexiltä tai H&M:ltä.

Mullakin tuli eilen ensimmäinen masuun koskija.:D S eoli kylläkin 6 v poika. Ja hauskinta oli se,että hän kysyi olenko mä jo oikeesti aikuinen? :LOL: ihanaa,muutaman viikon päästä tulee 34 v täyteen.

Piti muuten sanoa,että oletteko huomannu,että siinä neuvolan raskauskirjasessa on yhdellä sivulla H&M:ään kuponki jolla saa 50 ? ostoksesta 10 ? alennusta.

Kai mun on pakko mennä aamupalalle. Palaan kyllä varmasti tänne moneen otteeseen vielä.Sen verran addiktoivaa tää on.
Ihmettelen muuten ystävääni joka saa neljännen.Hän ei käy missään lukemassa tai kirjottamassa,eikä laske raskausviikkoja.Sanoo vaan,että kyllähän se siellä kasvaa ja sitte se syntyy.
Itse en pystyisi elää ilman tätä mieletöntä taustatukea! Täältä saa apua ja paljon vinkkejä joita yksin ei olis osannu edes ajatellakaan. Ja mä ainakin murehdin ja stressaan kaikesta mahdollisesta.Lasken viikkoja ja päiviä.Aina päivä ja viikko enemmän,sen parempi. :ashamed:

NN rv 19+3 (20+4)
 
Terkut neuvolasta! Kaikki hyvin. Hb oli 135, sykkeet 140- 150 ja vauva liikkui kovasti. Sf oli jo 22 cm ja yläkäyrällä kuulemma. Painokin oli noussut vähän liikaa, 500 g/vko. Toisaalta edellisellä kerralla oli vain 100 g/vko. Kokonaisuudessaan paino on noussut n. 6 kg ja se oli tädin mielestä ihan ok. Paineet oli vähän koholla, mutta mä luulen sen johtuneen kiireisestä kävelystä neuvolaan. Sain kaikki vanhempain-/äitiysraha- ja äphakemukset. Kivaa! Minä joudun joidenkin uusien suositusten (yli 25 v. ensisynnyttäjä) valossa sokerirasitukseen ja se on sitten edessä helmikuun ekalla viikolla....

Mulla on tänään vapaapäivä, kuten taisin jo eilenkin kertoa. Olen surffannut netissä koko aamun tutustuen kaikenmaailman kestovaippoihin ja huuto.netissä jotain tarjosinkin. Mies ei oikein innostu kestoilusta, mutta täytyy sitten sille antaa mahdollisuus kertakäyttöisiin. Onhan se osakestoilukin jotain!

Jaaha, lounastauko ja sitten vähän kylille, luulen.

PilkkuPantteri ja Jyvä 22+6
 
Nikunaku: Käytiin sellaisilla lastenvaatemarkkinoilla, jossa myydään sekä kiinalaisia lastenvaatteita, että jotain länsimaalaisia (kuten H&M, Kappahl, Disney, Mark&Spencer). En tiedä miten nuo jälkimmäiset ovat sinne päätyneet, todennäköisesti varastettu tehtaalta tai sitten niissä on jotain pieniä virheitä, etteivät ole kelvanneet ns. oikeaan myyntiin. Tuolla kuitenkin vaatteet oli todella halpoja. En tiedä myydäänkö tällä hetkellä Suomen H&M:ssä esim. Nalle Puh vaatteita, mutta niitä oli sekä markkinoilla, että Kiinan H&M:ssä. Hintaa plyyssisellä haalarilla oli markkinoilla n. 5e, H&M:ssä 10e. Muuten tuolla markkinoilla hihattomat bodyt oli noin 1-2e, haalarit 2-5e. Ne vaatteet mitä ostin ihan "oikeista kaupoista", olivat kalleimillaan H&M:llä, jossa haalarit oli kaikki noin 10e, trikoopaidat ja -housut 5e/kpl. Varmaankin ihan samaa hintaluokkaa kuin Suomessa.

Katselin kotona juuri niitä H&M:n kaupasta ostettuja vaatteita. Suurin osa on tosiaan tehty Kiinassa, jotain oli valmistettu myös Turkissa. Noiden kiinalaisten merkkien kanssa piti olla tosi tarkkana, että laatu oli hyvää. Niissä oli usein vähän ompeleet "sinne päin" ja piti tsekata, että napit sun muut pysyy paikallaan. Noissa länkkärimerkeissä selkeästi toimii laaduntarkkailu paremmin.

Mäkin huomasin tuon vauvakirjan alennuskupongin. Se taitaa olla juuri 20+ jotain viikkojen kohdalla. Täytyy varmaan käyttää se, kunhan tullaan Suomeen.

Ihanaa Nikunakusta ja muistakin huomata, että sitä on yhtä innoissaan ultrasta, vaikka olisi toinen, kolmas tai kymmenes lapsi tulossa.
 
Heippa ja hyvä alkanutta viikkoa taas kaikille. Kompaan Nikunakua täysin, täällä ainakin toinen addikti tän palstan suhteen! Päivittäin, ja joskus monta kertaa päivässä täytyy tulla pistäytyyn lukemassa teidän kuulumisia =)

Ollaan myös todettu miehen kanssa että tää vauvanodotus ja syntymä tuo mukanaan valtavasti tekemistä ja hankkimista. Ollaan kuitenkin jo jonkin aikaa elelty ilman pieniä, kun tuo esikoinen lähestyy murrosikää.. Ensinnäkin täytyy remontoida. Paino sanalla täytyy, vaikka mies meinaa että vähempikin riittäis... Mulla on ilmeisesti nyt erittäin korostunut pesänrakennusvietti meneillään, sillä mun mielestä on välttämätöntä fiksata paikka jos toinenkin ennen vauvelin tuloa -erityisesti vierashuone, josta nyt sit tulee vauvan huone. Tosin nää muut fiksaukset täytyis tehdä muutenkin, ollaan niistä puhuttu jo ennen tätä raskautta, mut niihin on nyt pantava vauhtia :kieh:

Onneksi suvussa on syntynyt viimeisen kahden vuoden aikana tosi monta pientä, niin että vaatetta ja vaikka mitä varustetta saadaan lahjoituksena/lainaksi. Mut vaunut täytyy hankkia, ne ei jouda keltään vielä kiertoon. Ollaan kateltu Emmaljungan City Crosseja sillä silmällä, ne vastais meidän käyttötarpeita, kovalla makuukopalla lisävarusteltuna. Onko kommentteja puoleen tai toiseen? kaikki kokemus tervetullutta! Ostetaan kai vaunut Ruotsista, hinta käsittääkseni halvempi.(?) City Cross ratas-vaunu+kova makuukoppa+jalkapeite n.650 euroa.

Nyt lounaalle, hyviä vointeja mammat!

Kesäihme
 
No oho, pakko oli munkin käydä noita mosmo-vaunuja kurkkimassa ja kylläpä tosiaan on käsittämättömän isot kaupanpäälliset :eek: siis matkarattaat, sitteri, matkasänky ym. ym. Pakko sanoa, että skeptisenä ihmisenä tulee kyllä heti mieleen, että joku tossa mättää ja pahoin pelkään että se on sitten se laatu....en tosin ole mikään sanomaan, kun ei ole minkään valtakunnan kokemusta ko. vaunuista. Mä oon kyllä sellanen tyyppi, että helposti haksahdan kaikkiin kaupanpäällisjuttuihin, joten jos vaunut olis ostoslistalla niin varmaan saattas noi lähteä tilaukseen.

Onnea kaikille taas hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä tuleviin ultriin niille keillä se on edessä! Tosi moni jo tietääkin vauvan sukupuolenkin =)

villahousu & Sulo 22+4
 
Heipä hei,

Ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan kunnossa. :heart: Kovin rauhallisesti siellä köllötteli.
Kätilö heilutti masua useasti että olisi saanut vauvelin vaihtamaan asentoa, mutta ei :D
Kätilö veikkas tyttöä..ei kuitenkaan sanonut että varmasti tyttö. Oli se asento sellainen että ei kunnolla nähnyt. Ei kuitenkaan kiveksiä eikä pippeliä näkynyt :D :D
Minulla on ollut niin vahvasti tyttö-olo. Mies ehkä vähän pettyi..mutta kuitenkin sanoi että pääasia että kaikki kunnossa.
Mietitään vielä sitä 4D-ultraa..tampereella lähin. Matkaa siis n.200km. :/

Niin ja painoarvio oli vähän vaille 500g :D Laskettu aika piti paikkansa
 
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maariana83:
nukkumaan menokin on ongelma... ilman äitiä kun ei mennä nukkumaan... vieressä saa olla hetklen ja nyt uhman myötä on muutama ilta ollutkin aika hulabaloota, muuta kaippa se tästä rauhottuu(tai pahenee) mut onneks tää on vaan yks kausi.
Joo, meillä kanssa tuon taaperon nukkumaan meno homma on vähän ongelmallinen (meillähän on samanikäiset taaperot). Nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessaan, mutta nukahtaa sinne vain jos mä olen vieressä. Ja se nukahtaminen ei ihan kädenkäänteessä käy, vaan aikaa menee vähintään tunti. Ja usein se vielä herää kun mä hipsin pois ja saa taas mennä päivystämään sinne sängyn viereen. Välillä tympii maata tuntitolkulla siellä huoneen lattialla odottamassa, että pikku-herra nukahtaa. Ja mitä sitten kun vauva syntyy, voi tulla ongelmia eteen... Mutta miten tuon saisi nukahtamaan itsekseen, jollain pehmeällä keinolla? Olisko kellään kullanarvoisia vinkkejä? Mihinkään huudatusoperaatioonkaan ei taida sydäntä olla.
Mulle kanssa kelpaa kaikki hyvät vinkit=) Meillä tosin nukuttamiseen menee 15-30 minsaa, mutta ois kiva jos lapsi oppis itekseen rauhottumaan sänkyyn. Nukkuu omassa huoneessa, ison kerrossängyn alapetillä(ylhäällä jok toinen viikonloppu nukkuu 5v velipuoli). Ukkeli kyllä nukkuu pääosin yönsä ihan aamuun asti kun nukahtaa, mutta se omaan sänkyyn rauhottuminen on ogelma. Ja täytyy saada pitää äitiä kiinni kädestä tai äidin täytyy pitää kiinni jalasta... kummallisia kepposia=)

Ja sekin hyvä puoli on, ettei tarvi maata lattialla kun kerrossänky on 90levee... mutta on se pitemmän päälle pikkasen hölmöä maata toisen vieressä joka ilta(ja päivä, päiväunilla sama homma, tosin nukahtaa niille jo 5-10 minuutissa ja ilman ylöspomppimisia). Johtusko toi siitä, et aamupäivisin on johdonmukasempi rutiini? Illat poikkee jokanen toisistaan kun isi on kotona... auttaskohan se, jos iltoihin tekis täsmällisen kaavan, ei ehkä kellonajallisesti niinkään, mutta tapahtumallisesti??
 

Yhteistyössä