Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Maariana83:
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Alkuperäinen kirjoittaja Maariana83:
nukkumaan menokin on ongelma... ilman äitiä kun ei mennä nukkumaan... vieressä saa olla hetklen ja nyt uhman myötä on muutama ilta ollutkin aika hulabaloota, muuta kaippa se tästä rauhottuu(tai pahenee) mut onneks tää on vaan yks kausi.
Joo, meillä kanssa tuon taaperon nukkumaan meno homma on vähän ongelmallinen (meillähän on samanikäiset taaperot). Nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessaan, mutta nukahtaa sinne vain jos mä olen vieressä. Ja se nukahtaminen ei ihan kädenkäänteessä käy, vaan aikaa menee vähintään tunti. Ja usein se vielä herää kun mä hipsin pois ja saa taas mennä päivystämään sinne sängyn viereen. Välillä tympii maata tuntitolkulla siellä huoneen lattialla odottamassa, että pikku-herra nukahtaa. Ja mitä sitten kun vauva syntyy, voi tulla ongelmia eteen... Mutta miten tuon saisi nukahtamaan itsekseen, jollain pehmeällä keinolla? Olisko kellään kullanarvoisia vinkkejä? Mihinkään huudatusoperaatioonkaan ei taida sydäntä olla.
Mulle kanssa kelpaa kaikki hyvät vinkit=) Meillä tosin nukuttamiseen menee 15-30 minsaa, mutta ois kiva jos lapsi oppis itekseen rauhottumaan sänkyyn. Nukkuu omassa huoneessa, ison kerrossängyn alapetillä(ylhäällä jok toinen viikonloppu nukkuu 5v velipuoli). Ukkeli kyllä nukkuu pääosin yönsä ihan aamuun asti kun nukahtaa, mutta se omaan sänkyyn rauhottuminen on ogelma. Ja täytyy saada pitää äitiä kiinni kädestä tai äidin täytyy pitää kiinni jalasta... kummallisia kepposia=)

Ja sekin hyvä puoli on, ettei tarvi maata lattialla kun kerrossänky on 90levee... mutta on se pitemmän päälle pikkasen hölmöä maata toisen vieressä joka ilta(ja päivä, päiväunilla sama homma, tosin nukahtaa niille jo 5-10 minuutissa ja ilman ylöspomppimisia). Johtusko toi siitä, et aamupäivisin on johdonmukasempi rutiini? Illat poikkee jokanen toisistaan kun isi on kotona... auttaskohan se, jos iltoihin tekis täsmällisen kaavan, ei ehkä kellonajallisesti niinkään, mutta tapahtumallisesti??
Joo meilläkin poika onneksi nukkuu yönsä hyvin aamun saakka sen jälkeen kun on nukahtanut. Ihan sama homma täälläkin, että kädestä pitää pitää kiinni ja kun luulee että poika on nukahtanut ja varovasti yritää ottaa kättä pois niin eikös vaan se havahdu hereille. Päiväunet tuo nukkuu vielä ulkona vaunuissa ja niille kyllä nukahtaa ihan helposti, ei tartte ku muutaman kerran ees taas vaunuja työnnellä, jos sitäkään niin jo nukkuu. Meillä iltarutiinitkin menee saman kaavan mukaan joka ilta, eikä siitä ainakaan meidän tapauksessa ole sen kummempaa apua, mutta voisithan kokeilla josko illan rutiinittaminen toisi teille avun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maariana83:
auttaskohan se, jos iltoihin tekis täsmällisen kaavan, ei ehkä kellonajallisesti niinkään, mutta tapahtumallisesti??
Meillä ainakin päivät sujuu hyvin, kun on se sama tuttu päivärytmi aamusta iltaan. Oon huomannut että taaperon on helpompi rauhoittui iltaunille kun on se tuttu kaava:
iltaruuan jälkeen ulkoilua tai leikkiä sisällä
->n. 19.00 suihkuun (ja saunaan)
->sen jälkeen iltapala
->hampaanpesu
->iltasatu (tai jotain muuta pientä leikkiä joka rauhoittaa)
->sänkyyn

Meilläkin nukahtaminen menee niin, että pitää äitin tai isin olla vieressä, mutta ei olla koettu sitä ongelmaksi. Nukutaan perhepedissä ja välillä vanhemmatkin on niin väsyneitä että mennään itsekin jo silloin samalla yöunille (tai nukahtaa vaikkei olisi tarkoituskaan) :)

Yleensä kyllä nukahtaa 10-15min. Mutta heti jos on jotain poikkeavaa illalla, esim. ollaan kylässä myöhään tai meillä on vieraita, niin ei poika osaa samalla tavalla rauhoittua ja sit ei käy niin helposti se nukahtaminenkaan.

Mietitty kyllä on, josko ennen vauvan tuloa opetettaisiin esikoinen nukkumaan omaan sänkyyn mutta se että nukahtaisi sinne itse niin että vaan veisi sänkyyn tuntuu tooosi kaukaiselta ajatukselta.


Ihania ultrakuulumisia, onnittelut niistä! :flower: :)

pianissimo: Juu on täällä Suomen H&M:n liikkeissä myynnissä Nalle Puhia ystävineen, sekä Plutoa, Snoopya, Hello Kittya yms. Bodyt ja paidat taitaa olla noissa Disneyn ym. kuvioisissa hinnaltaan 7,90? ja 9,90? ja sitten "perus"vaatteet, eli yksiväriset tai sellaiset joissa on jotain muita kuvia ehkä vähän halvempia.

nikunaku: Kiitos tuosta alekuponki-vinkistä, mutta en vaan sellaista omastani löytänyt :/ Harmi, kun kuitenkin tulee ostettua aika paljon H&M:ltä niin mielellään tuonkin käyttäisi vaikkei tietysti maata kaatava summa olekaan :)
Siis tarkoitatko sitä Vau'kirjan Odotuskirjaa, jossa on toisella puolella äidille ja toisella isälle ne tekstit? Mikä vuosiluku sulla on siinä kannessa, mulla on 2007-2008 niin onkos mulla sitten joku vanhempi painos?
 
Heippa!

Ja terkkuja teille kaikille toukokuulaisille!! Putosin syyskuussa listalta, kun oli tuulimuna, mutta nyt olen oireiden kera tuolla syyskuisissa. Odotan ultraa joka on 4.2. silloin selviää saadaanko me kolmas syyskuinen. Onnea teille odotukseen!!!

Swiss rv 4+5
 
Ensiksi kiva kuulla ultra kuulumisia. :) Onnea jo käynneille ja vielä odottaville! :heart:

Te olette kirjoittaneet ahkerasti. :)

Tuosta nukuttamisesta muistelen että esikko on ollut samanlainen että on pitänyt nukuttaa. Vieläkin siis saattaa pyytää viereen, (10v kohta 11v) tosin hällä nykyään taitaa olla turvallisuuden tunteesta kiinni koulujuttujen takia.
Joten vinkkejä otetaan vastaan. :D Ei vaan... johan se kohta lentää pesästä niin saa roikkua minussa niin paljon kun haluaa. :)
Kuopus taas on nukahtanut alun jälkeen omaan sänkyyn halien ja suukkojen jälkeen nopsaan.
Kyllähän nuo rutiinit helpottaa lasta rauhoittumaan jos levottomampi. Tapahtumallisesti sama kaava siis voisi toimia.

Eemelin äiti Sehän siinä on kun se tyttö on levitellyt perättömiä puheita niin siksi ei oikein haluaisi mennä, kun ei usko että kukaan uskoo häntä. TOSIN eilen ja tänään tytär on puhellut että voisi käydä ainakin kerran vielä tuolla tallilla.
On siis kyse aika suuresta tallista täällä.


Siksakkia On tarkoitus joo vaihtaa ihan koulua samalla ehkä jopa paikkakuntaa. Toivon kanssa että auttaa. :)

Kyllähän sitä vanhempana kaikkensa yrittää ettei lasta kiusattaisi eikä kiusaisi ketään.

Vaunuista ootte menneet puhumaan niin paljon että tekis mieli ostaa ihan uudet! Meillä on 11v vanhat Emmaljungan yhdistelmävaunut odottamassa mutta kun uudet olis niin ihanat.. :heart: Alkaa siis tarttua tuo ostovimma.... Mutta epäilen että mies ei suostu uusia ostamaan kun olis kaikkea muuta mihin tarvii rahaa...Tila-auto, asunto..jne.. Ehkä jos halvalla saa jostain niin saattais onnistuakin.

Täällä vauva potkii kovasti ja usein. Pari viikkoa sitten mies tunsi käteen ensimmäistä kertaa vauvan potkun ja oli onnellinen kun viimein tunsi. :) Eli täälläkin yksi kärsimätön vauvan kuulostelija ollut. Muistelen että jotkut muutkin mainitsi että mies ei malta. :)

Toissapäivänä vauveli potkaisi kuopusta päähän kun hän tuli halii masua.:)

Kantoliinasta Mietin kanssa että onnistunkohan pudottaa vauvan jos en kuitenkaan osaa sitoa sitä kunnolla..eli vaikka kolmas tulossa niin epävarmuutta ilmassa. :D

Vanhimman tytön kummi ilmoitti joku aika sitten että odottaa kanssa vauvaa. Ensimmäistä kertaa potee kuvotusta, edellisiltä tytöiltä ei ollut mitään.
Olen jo hänen kahden tytön sylikummi..ja olenko ihan kamala kun "pelkään" että pyytää nytkin...? :ashamed:
Pelkään ettei mulla ole oikein aikaa tarpeeksi jne.. Nytkin omatunto soimaa kun en ole ehtinyt kummityttöjä näkemään. :/

Taisin kirjoittaa jo ihan hirveästi.. :ashamed:

Therean& neiti 21+0
 
Aamulla käytiin neuvolassa ja pikkumies oli taas niin huolissaan, et mitä tuo täti tekee äidille... mutta ei sitä nyt yksinkään voi jättää. Ihanasti ekan kerran tökkäsi eilen mahaani ja totesi vauva. On alkanu omaa vauvaa käyttää kylvyssä ja joskus tuo sen mukanaan syömäänkin keittiöön. Taitaa pikkumies olla viisampi kun äiti uskoiskaan. Tuntuu hyvin aavistavan että asiat pian muuttuu ja uusi tyyppi on tulossa asumaan meille.

Mutta siis, verenpaineet oli kohallaan 127/74, hb oli 133 ja sf-mitta 19... painoa oli tullu nyt 600g/viikko, mutta kokonaispainoa ei oo tullu lisää kun 2kiloo, pikkusen taasen paino tippu alkupainosta ensin=) väsymykseen täti käski vaan nukkua, päivällä pojan päikkärien aikaan(jotka on juuri taas menossa ja istun koneella) vauvan syke oli 158, tasanen rytmi ja liikkuvainen tapaus... eikös se jotenkin niin ollut, jos vauvalla on päälle 150 tuo syke, niin se on todennäkösesti tyttö??? muistaako joku lukeneensa jostain ko. asiasta??

Raskausajan vaivoista oli Suzyanne löytänyt hyvän listan... mua ainakin väsyttää nykyään tolkuttoman paljon (ja hb oli tosiaan 133, ei ainakaan siitä johdu). nenästä saa niistä verta päivittäin ja E-kupin liivit alkaa olla liian piukat. en ois kyllä tota rintojen kasvua enää odotellu ja kun niihin vielä joku kaunispäivä se maito nousee, niin huh-huh.... mistähän löytäisi hyvät, edulliset ja tukevat liivit loppuajaksi, kun ei viitsisi liiviliikkeeseen marssia ja maksaa itteään kipeeksi. Hiki kun pilaa liivit kuitenkin parissa kuukaudessa ihan kamaliksi... koko ajan on niiiin törkeän kuuma ja jos ei jostain syystä oo kuuma, niin on mahoton vilu.

Ultrasta löytyneestä kuplasta sen verran, että kätilö meinas et se vois olla vaikka ilmaa suolessa tms... kuullosti aika hassulta, mutta ei lähteny veikkailemaan mitään muutakaan. Siitä, että jos se on vielä seuraavassa ultrassa, niin mitä sille sitten tehdään ei ollu puhetta... kaippa sitä sitten aletaan seuraamaan, jos ei ratkea mikä se on.... ja jos se ylipäätään nyt siellä vielä sitten on... kyllä mä oon jättäny asian ihan korkeemman huomaan, ja ajatellu, et se on hyvä, ettei se oo esim aivoissa tai sydämmessä, niin se on ainakin sitten leikattavissa pois, jos on tarvis. Mutta jänskäillään nyt sinne ultraan asti asiaa.

Sokerirasitus(yök) täytyy taasen varailla ja kelan papereita saa alkaa täyttelemään... ihanaa, pian pääsee hipelöimään niitä pieniä vaatteita ja tosiaan se H&M:n tarjouskuponki pitää kyllä käyttää...(ihanku niitä vaatteita ei ois jemmassa tuolla vaatehuoneessa=) )

mutta jos nyt menisin hetkeksi torkkumaan, niin jaksaa illan sitten keksiä touhuja pikkumiehelle.

Enkeleitä tammikuuhun kaikille!!!

Maariana + Tiiti 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Swiss:
Heippa!

Ja terkkuja teille kaikille toukokuulaisille!! Putosin syyskuussa listalta, kun oli tuulimuna, mutta nyt olen oireiden kera tuolla syyskuisissa. Odotan ultraa joka on 4.2. silloin selviää saadaanko me kolmas syyskuinen. Onnea teille odotukseen!!!

Swiss rv 4+5
Tarrasukkia ja paljon onnea! :heart:

Therean & neiti 21+0
 
Voi miten ihanaa Swiss että olet uudelleen raskaana :D :hug: Olen monesti miettinytkin kun noita vanhoja (alkuraskauden) pinoja olen lueskellut että mitähän sinulle kuuluu. Tosi kiva juttu että tulit kertomaan kuulumisia! Oikein paljon onnea tähän raskauteen, toivon todella että kaikki menisi tällä kertaa hyvin loppuun saakka ja saisitte pikkuisen syliin syyskuussa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maariana83:
eikös se jotenkin niin ollut, jos vauvalla on päälle 150 tuo syke, niin se on todennäkösesti tyttö??? muistaako joku lukeneensa jostain ko. asiasta??
Mä oon kuullut myös, että jos vauvalla on korkeat sykkeet niin se olis tyttö ja matalilla sykkeillä sitten taas poika tulossa. Esikoista odottaessa terkkari sanoi leikillään (sykkeet yleensä 135-140) että selvät poika-sykkeet ja poika meille tulikin. Mutta en kuitenkaan usko että siinä on mitään sen kummempaa perää koko jutussa, niin monilla on tullut korkeilla sykkeillä poika ja toisinpäin. Sehän sykehän riippuu paljon siitäkin, onko vauva hereillä vai nukkuu, kun sydänääniä kuunnellaan.
 
Vaihdoin nikkiä!!! :attn: On pitänyt jo kauan vaihtaa, mutta aina se jäänyt. Nyt sitten sain aikaiseksi... Eli Äitti-83 täällä kirjoittelee! :wave:

Swiss ihana kuulla sinusta! Oikein paljon onnea raskauteen!! :heart: :hug:

sykkeistä Meillä ei sykkeet ole juurikaan paikkaansa pitäneet, joten itse en niiden perusteella ennustettuun sukupuoleen oikein usko. :D Nyt on sykkeet ollut n. 140, sen mukaan olis poika tulossa? Itsellä kuitenkin ihan tyttö olo. :D No, 50% mahdollisuudella toinen on oikeassa; joko sykkeet tai sitten oma tuntemus. :D
 
Moikka moi pitkästä aikaa!!

Kiva lukea teidän ahkerien kirjoittajien juttuja! Käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumiset, mutta en ite aina jaksa kirjottaa... :ashamed:

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki hyvin. Hb matala, 100, verenpaineet myös matalat. Pissi puhdas ja Sf mitta oli 18.
ltrakin oli iltapäivällä ja kaikki oli niinku oll pitää. Syke vauvalla oli150. Niin, ja veikkaukseni/tunne meni oikein, eli poika olisi siis tulossa taas! :heart:
Helpottavaa sinänsä, ku tuo esikoinen on poika, ni on noita poikien vaatteita ja leluja kertyny kasapäin =)

Rinnat täälläkin kasvaneet älyttömästi...Muutenkin ku oon isotissinen (D-DD), niin nyt on jo kasvaneet varmaan sillä kahella kuppikoolla, saatikka kunhan maito nousee :headwall:

KAntoliinoista: mullaon kans se sininen vauva-lehden mukana tullut liina, jota en oo avannu ees paketista. Kiva ois noita liina juttuja kokeilla, mutta oon laiska opettelemaan ja pelkään, että vaavi putoo sieltä :snotty:

Sykkeistä: ite en oo koskaan uskonu noihin syke juttuihin... Nytkin noiden sykkeiden perusteella pitäs kaiketi tyttö olla tulossa :kieh:
Samoin masun muotoihin en henk.koht. usko ollenkaan...

Jeps, vaan ei auta ku lähtee ruoan laittoon...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille mammoille!!! =)

Toivottaa: SaNi ja poitsu 20+4 :heart:
 
Tervetuloa Äitti-83 uudella nimimerkillä, syli täynnä kultaa on kaunis nikki :)

Joudutko SaNi-81 aloittamaan lisäraudan vai onko sulla ollut jo aiemmin se käytössä? Meillä raja on 110, viimeksi neuvolaan mennessä jännitin että on taas tippunut, mutta oli noussut yhdellä eli oli 116 niin ei vielä tarvinnut aloittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Tervetuloa Äitti-83 uudella nimimerkillä, syli täynnä kultaa on kaunis nikki :)

Joudutko SaNi-81 aloittamaan lisäraudan vai onko sulla ollut jo aiemmin se käytössä? Meillä raja on 110, viimeksi neuvolaan mennessä jännitin että on taas tippunut, mutta oli noussut yhdellä eli oli 116 niin ei vielä tarvinnut aloittaa.
olen joutunu syömään rautaa koko raskausajan. Esikkoa odttaessa miun hb oli alimmillaan 90, vaikka söin montaa erilaista rautavalmistetta ja c-vitamiinia..
 
Siinä vaukirjasessa jossa toinen puoli isälle ja toinen äidille.On siellä äidin puolella ja just rv 19 tai 20 tietämillä.Se on ihan tavallinen sivu jossa on kuvassa vaatekaappi tms jossa vatteita.Ja lukihon siellä sivun toisella puolella lisäteksti.

Ihania uutisia Swiss!:heart: Onnea! Ja jos vaan jaksat ni käy kertomassa meille ultran jälkeen uutisia.Toivottavasti hyviä sellaisia.

Meidän etusivun listassa on paljon nimimerkkejä joita en ollenkaan muista pinosta. :whistle: Tulkaa nyt kaikki kertomaan kuulumisia sieltä taustaltakin! Olisi kiva kuulla onko kaikki hyvin. VAS:iinkin ( nyk. SAS ? ) oli useampi menossa synnyttää.Nyt meitä kirjoittelee mielestäni jasmin,höpöliini ja minä.

 
Swiss OI KUN IHANAA!!! :heart: Onena matkaan kovasti!! :hug:

Haluaisin tehä ite kantoliinan mutta kun en tiiä että minkälaisesta trikoosta se kannattaa tehdä... jossain luki että interlock -trikoo mut eihän se mulle sano mitään. :( Ja sit pitäis tietää et minkä paksuista sen pitää olla... melkein jo voisin tilata jostain kantoliinan. :)

Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista!

EM ja Dodoliina 22+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Tervetuloa Äitti-83 uudella nimimerkillä, syli täynnä kultaa on kaunis nikki :)
Kiitoksia. :D Vähän tuo nikki tuntuu itsestä vielä oudolle, mutta eiköhän siihen totu. :D

Onko täällä muut saaneet siis neuvolasta sellasen kirjasen, mihin saa kirjottaa joka raskauskuukauden kohdalle omia tuntemuksiaan? Mä oon saanut sellasen kahdessa (vai kolmessa?) raskaudessa... edellisessä enkä tässä raskaudessa ainakaan ole saanut. Ja minä niin tykkäsin siitä. =)

Tänään rv 20+6 :heart:

 
syli täynnä kultaa: Me saatiin ensimmäisellä käynnillä se kirja. Kysy ihmeessä neuvolasta, jos niillä on vaikka silloin olleet ne kirjat lopussa ja sittemmin unohtanut antaa.

Ei sitä ale-kuponkia ole tuossa mun kirjassa, oon nyt käynyt sen kolme kertaa läpi enkä nähnyt :/ Jos joku viitsii laittaa vielä sen sivunumeron niin voisin kerran vielä tarkistaa, että oonko tullut sokeaksi B)
 
piti jo aikasemmin kirjottaa,että mulle on nyt vasta iskeny toi rintojen arkuus ja on turvonneet. Ei tästä ole montaa viikkoa ku lopetin imetyksen.Silloin ei ollu rinnat ollenkaan arat ja turvonneet.
Kyllä hartaasti olen ajatellu,että jos pääsis tän imetyksen jälkeen rintojen pienennys leikkaukseen.Mitä nyt osiossa yks kirjotti kokemuksestaan ja laittoi ennen ja jälkeen kuvat. Ei ollut kunnallisessa maksanu ku oisko ollu 120 ?.

 
Kuulumiset luettu, on tämä niin mukava palsta seurata. Kun samoilla viikoilla mennään...

Onkohan täällä ketään muuta, joka vielä tekee yötyötä? Menen nyt kahdeksi yöksi vielä töihin, sitten siirryn päivävuoroihin, aamuun ja iltaan. Joten siirryn nyt ottamaan pienet torkut. Onneksi ei tarvi yksin valvoa, kun Napero potkii tahtia :)

Vointeja jokaiselle!

Alhambra + Napero rv 22
 
Mä mietin kans varmaan pari päivää sitten mitä tippuneille kuuluu, et monikohan on uudelleen raskautunut! Onnea swiss :flower:


Huomenna neuvola. Jotenkin kiinnostas yhtään kun sinne on palannut täti joka ei ole se kaikkein mieluisin. Ärsyttää selittää aina uudestaan samoja asioita kun ihmiset vaihtuu.

Toivottavasti ens yönä sais nukkua viime yö oli taas hirveä kun ei millään saanut unta..
 
swissille rutkasti onnea :flower: Kiva kuulla kuulumisia.

Therean: Toivottavasti tallille meno onnistuu ja tyttösi saa harrastaa tuota ihanaa hevostelua ;) Ponillemme tuli postissa uusi satula... Jännittää, toivottavasti se sopii sille ettei tarvi palauttaa.

Meillä noi sykkeet olleet vauvoilla 140 ja 155. Matalemman sykkeen omistaja katsottiin 100%pojaksi, mutta toinenkin luultavasti poika :whistle: Jos ei tytöksi osoittaudu synnytyksessä. Vaikka mulla noita ultria monta vielä ennen sitä.

Tänään ostin ekat vauvanvaatteet, bodyn ja potkuasun. Kirppikseltä ostin kypärämyssyn 60cm. Yritän olla ostamatta samanlaisia vaatteita.
Kaksostenvaunuihin en löytänyt sitä metallista kissaverkkoa. Reunapehmusteita katsoin ja olivat vielä kalliimpia kuin netissä.

Tämä on kyllä kiva ku saa lukea mitä muut ovat miettineet ym neuvola juttuja...

21+5 "Kunto ja Sievi"
 
Onnea Swiss :heart:
Onnea myös hyvistä Ultra kuulumisista! :flower:

Syli täynnä kultaa Meiilä sai neuvolasta sen VAU:n kirjan mihin voi kirjotella muistareita ja sit viel semmosen meille tulee vauva kirjasen... :) Itsekin kirjoittelen noihin kirjasiin ylös raskauden kulkua ja omia tuntemuksia yms.

Tytsy+masukki 23+1

Sykkeistä: En kyllä itse usko noihin syke juttuihin, koska meiän pienokaisen sykkeet ollu kokoajan sen 160 ja selvä poika siellä molskii kuitenkin.. :D
 

Yhteistyössä