TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Suzyanne
Vai on niitä tumppuja H&M:llä, ja minä eilenkin tutkin muka tarkkaan koko vauvaosaston, ties kuinka monetta kertaa jo, täytyy varmaan hankkia vahvemmat rillit.. :ashamed:

Kohta pitäisi lähteä liikenteeseen, valivalivali tänään on ollut harvinaisen huono olo tuon ruokatorven läpän kanssa, tuntuu että koko ajan vaan hullummaksi vaan menee, ja niinhän se meneekin kun kohtu kasvaa. Vaikka koko ajan väsyttää ja tekisi mieli löhötä sohvalla, niin puolimakaavassa asennossa ei kertakaikkiaan voi olla, kun laatta on ihan kurkun päässä, ja painaa siellä niinettä saa tosissaan tehdä töitä ettei se tule kurkkuun. Ei tavallaan okseta, mutta se hiton läppä ei vaan pidä. Nukkuessa kamaa tulee kurkkuun ja henkitorveen vähän väliä, niin että meinaa tukehtua. Lisäksi närästää ihan koko ajan, eikä mikään lääke auta, edes reseptilääke. Tämä on kyllä minun raskaudessani ylivoimaisesti inhottavin vaiva. Istuallaan on vähän parempi olla, mutta kyllä siltikin saa nieleskellä karvasta mehua koko ajan. :x Valivalivali, kylläpä helpotti. :D
 
jasmin: mulla kans valkovuotoa reilusti, joskus aamulla ihan pikkarit märän tuntoset, et ihan ku pissaa tai lapsivettä ois tullu :$

Sompio: onneks pieni voi hyvin sairaalakäynnillä!! koitahan jaksella ja toivotaan parasta :hug:
hokasin vaan et meidän köllykän painoarvio oli vk 30+2 1900g, kauheeta, ensviikolla mulla onki se ylimääränen lääkärinla, ku vauvan (isoa) kokoa seurataan, mut mitenkähän iso se poikkuli onki jo??:whistle:

niisku-rouva: mulla kans maha ihan löysällä ollut jo pari päivää, ja supistelut kiihtyneet että selän puolelle ja alavatsaan koskee ihan kunnolla. vanhasta vauvalehdestäkin luin että monella alkaa synnytys ripulilla( luonnollinen suolihuuhtelu) että melkeen alkaa jänskättää..

runsasta veden juontia äippäpolilla suosittelivat supisteluihin.. ja ainakin Kaksilla yrittäävät hillitä ennenaikaisia supisteluja ensin pelkällä ringer-tipalla(siis suolaliuoksella)... mulla oksennustaudin aikaan supparit riehaantu kuivumisen takia, koska 2,5 litran neste-tipalla rauhottuvat...(1 l ringeriä ja 1,5 l sokeriliuosta)

Korviketta aion ostaa pari purkkia valmiiksi, onpahan sit vaik henkisenä tukena varulta jos ei meinaa "herua", esikoisen kans pärjäsin 2,5 kk:n ikään ennen ku tarvi antaa lisämaitoa, mut ei voi ikinä tietää...

Suzyanne sama vaiva ton yöllisen kurkkuun nousemisen kans, kauhee tunne ku henkeen ehtii vetää oksennusta, ennen ku kunnolla herää, joitaki kertoja saanu ihan kaarella oksentaa keskellä yötä ku alkanu kakomaan... päivällä jonkun verran rennietä joudun syömään, mut yöx nlalääkäri suositteli gaviscon- mixtuuraa, mikä auttaa jonkun verran..

ja vielä streptokokista tottakai kannattaa itse pitää myös huoli et tietäävät antaa tipan kun synnyttämään menee, en tarkoittanut vähätellä asiaa...

33+4
 
Täällä on nyt alkanut vallan kirjoitusbuumi!!! Ei perässä pysy!!!! :kieh:

Outoa ajatella, että ensimmäiset vaavit saattavat puskea pihalle aivan tuota pikaa. Kunpa nyt vielä edes sen pari viikkoa kaikille pysyisi masussa!!!!

Sompio. Kyllä mäkin olisin varmaan huolesta soikeana jos tulisi verta. Hyvä että tulee noin vähän, mutta ihmetystä herättää kyllä, että mistä se tulee ja miksi?

Suzyanne, mulla myös toi närästys ollut ehkä inhottavin vaiva!!! Se alkoi jo Rv 16, hellitti hetkeksi joskus Rv 24-27, mutta nyt taas pari viikkoa närästellyt kunnolla. Ei paljon rennie auta!!!
Ja nyt viime aikoina ollut taas semmoista alkuraskauden pahoinvointia! Yäks.

jasmin84, mulla tuota samaa lorahteluongelmaa vessakäynnin jälkeen. Veikkaan itse, että se on valkovuotoa. Jotenkin sitä lorahtaa enemmän vessakäynnin jälkeen. Saa käydä usein pyyhkimässä vielä kertaalleen, kun on jo noussut pöntöltä,saanut juuri housut jalkaan ja kävellyt olohuoneseen.

En ole tuota tuttiasiaa tullut itse ajatelleeksi, eikä siitä ole missään puhuttu, joten kiva saada täältä siihen vastauksia. Ehkäpä minäkin siis odottelen, että vauva oppii imemään tissiä, sitten saa tuttiakin imeä.

Mulla täällä pakkailurumba, sillä maanantai-iltana muutto!!!! Jännää!! Sit alkaa vauvan vaatteiden pesurumba ja muutenkin kodin sisustus!!!!! :flower:

Nyt mua houkuttelee viennetta jäätelö tuolla pakastimessa...Nam. Ihan pienen palan jos ottais.
Leppoisaa loppuviikkoa kaikille mammoille ja masuasukeille!!!!!

Sande RV 33+6
 
Nikunaku Kehdon tilasin jalkoineen Englannista. Hintaa tuli toimituskuluineen kotiovelle n.100 eur. Mielestäni ihan ok, kun oli patjat ym. mukana.
Tuollainen vastaava juuttikehto oli myynnissä lastentarvikkirpparilla (Metson takana). Hintapyyntö tais olla 60 eur (siis jos vielä on myynnissä).

(.) Neuvolassa käyty ja kanavaa 2cm jäljellä, paikat pehmenneet ja vauva kuulemma todella alhaalla onneksi kuitenkin raivotarjonnassa. Nyt jalat ristiin vielä pariksi viikoksi ja vauvalle massakausi eteen :p

Ellen ja asukki 35+0 POKS POKS
 
Pauzi et todellakaan voi herkutella edes sillon tällöin varsinkaan millään pitsalla jäätelöllä hamppareilla tuo on pahinta mitä voit syödä. Ja ne todella vaikuttaa niihin sokereihin pahimmalla tavalla. Niin se vaan minäkin jouduin kaikesta luopumaan tosin tuli niin paha olokin kun sokerit hipo pilviä. Kyllä sä saat tod.näk äitipolilla sellaset nootit ettei ole tosikaan heh jos sanot niille ettei voi kaikesta luopua tms itsekin sain kuulla himodietilläkin noottia...kannattaa kuitenkin miettiä että se sokerivedessä lilluminen on vauvalle pahaksi ja vauvasta voi tulla isokokoinen tai vauvan sokrut romahtaa synnytyksen jälkeen...Todennäköisesti arvosi tulevat pahenemaan jos jatkat samoin. Ihan hyvällä paasaan tsemppiä ruokailuun. =)
Mullakaan ei ole painoa tullut kuin 5kg koko aikana mutta sokerit nousi nousemistaan.
 
Nikunaku no just semmosta lievää menkkajomotusta mullakin on välillä ollut, mutta sekin on aina hävinnyt ja supparit jatkuvatkin sitten hyvin voimakkaina mutta kutakuinkin kivuttomina. |O
Toisinaan pistelee ja toisinaan ei.

Välillä mun alamaha on ihan pinkeenä. Kohtu reagoi vauvan liikkeisiin ihan yhtä radikaalisti kun mun omiinkin liikkeisiin. Ei vaadi just mitään että alkaa supistaa. :attn: Etenkin silloin kun vauva on sikiöasennossa ja sen jalat taivutettuna jossain just tossa mun navan alla, maha menee ihan kivikovaksi ja pinkeeksi. :/ Siinä kun on vielä istukkakin samassa kohden, niin tuntuu ihan karmeelta se paine ja puristus. :headwall:

Onko perää sillä että runsas valkovuoto enteilee kohdunsuun pehmenemistä?

Nimi päätettiin vauvalle tänään miehen kanssa. Lyötiin lukkoon sekä tyttövaihtoehto että poikavaihtoehto, vaikka tyttöhän tämä luultavasti on. :) Meidän pipanaa kun ei kasteta kirkon ekumeniaan, niin meinataan laittaa nimi papereihin heti kun mahdollista. :heart:

Naamakirjasta kuinkas moni teistä siellä on? :D Itsekin siellä olen, joten jos joku haluaa kaverilistalle lisätä niin laittakee yv:tä :LOL:

kissinminttu & pipsu 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Supistuksista kyselen :wave:
Tuntuuko siis koko maha kovalta ja pinkeältä? Ja tuntuuko kipu jossain kohtaa vai koko vatsan alueella? Onko kipu pistävää, viiltävää vai minkälaista?
Mulla kivuttomat supparit on tuntuneet paineelta ja puristukselta. Maha jännittyy kohdun alueelta, tulee pinkeäksi kummuksi siitä missä vauva on.

kivuliaissa on ollut jomotusta ja pistelyä alavatsalla ja jossain kohdunsuun tietämillä. ja niihin tietty lisättynä toi kivuttomien paine ja puristus.
 
Täällä on oli kans vauva samankokonen samalla viikolla kuin Pije:llä ens viikolla taas kontrolliultra saa nähä miten kasvaa?

sompio taitaa supparit vaihdella kovinkin eri ihmisillä. Mulla se on viiltävää kipua alhaalla mahassa joko toispuoleisesti tai molemmilta puolilta samaan aikaan plus maha pinkeä. Kipu on niin kovaa ettei pysty kävelemään tai sängyssä kääntämään kylkeä ja kestää kestää ja kestää. Mulla on kai jotain epätyypillisiä supistuksia heh julmetun kipeitä mutta harmittomia alakerta osastolla. Välillä on kyllä melkeistä itkua vääntänyt kun sellainen tulee autoa ajaessa samalla pukkaa yskää..

omalla kohdalla ainakaan runsas valkovuoto ole pehmentänyt mitään. Voi johtua siitä tulehduksestakin tai yleensä vai raskaudesta. Nää kaikki asiat on niin tapauskohtaisia.

naamakirjassa ollaan. :D

Saunaan ihanata..
 
Sokereista:Mulla perunaa ei kestä juuri lainkaan, juureksia tilalla. Tummaa pastaa kestää paremmin, riisiä ei juurikaan. Turkkilaista jugurttia marjoilla, ruisleipää fun light mehun kera, kananmunaa ja lihaa...

Oma napa: Neuvolassa käyty, B:n alhaisten sykkeiden takia lähtö äitipolille, jossa kaikki kuulemma ok, mutta oma olo edelleen todella huolestunut, kun oikein mitään ei selvinnyt.
 
Kiitos vastauksista tumppu-kyselyyn =) Hyvä et on joku muukin huomannu niiden puuttuvan kaupoista, jotenki hassua et tulis vasta myöhemmin myyntiin mut ehkä se on vaan niin.. Luulin et olis ympäri vuoden myynnissä kun kaikkee turhempaakin on, mut mitäs mä taas mistään tiedän :LOL: Pitää katella vielä, ja jos tosiaan H&M:s olis- siellä en oo vielä käyny kattomassa. Hitsi kun osaiskin ite tehdä, mut ku ei oo suotu käsityölahjoja tipan vertaa :attn:

Tarroja teille, joilla malttamattomat masukit :heart: tuntuupa taas kerran idioottimaiselta nämä omat "murheet" teidän rinnalla :ashamed: Voimia ja lepoa joka iikalle =)
 
Hello!

Onpas juttu taas tullut..itse en jaksa joka päivä kirjoitella :ashamed: Usein kyllä käyn lukemassa teidän kuulumiset.

Olin tänään neuvola lääkärillä. Kaikki oli muuten hyvin, paitsi pissa näyte täytyy aamulla viedä uudestaan..oli kuivumisen merkkejä kuulemma. Veri oli 103..IIK..rautaa siis aamu ja ilta. Lääkäri tutki ja sanoi vauvan olevan hyvän kokoinen..kysyin tuleeko yli nelikoiloinen :eek:
Meinas ettei tule vaikka vatsa mulla iso..kaikki jaksaa siitä koko ajan huomauttaa. :ashamed: Lääkäri ihan suuttui ja sanoi että on se kumma että raskaana olevat naiset on kuin vapaata riistaa..ikinä vatsa ei ole sopiva..aina liian pieni tai iso :D

Aurora ja toukka 32 POKS! :heart: :heart:
 
Turvutusta ei täällä ole viellä ainakaan...
Noista Supareista, minulla ainakin tuntuu että koko maha vetää aivan pienkeäksi. EI ole kivuliaita ja terkka sanoi neuvolassa että harjoutus suppareitahan ne on.

Tarrasukkia kaikille joiden vauvat pyrkii ennen aikojaan ulos yksiöstään :hug:

 
huh, sainpas kahlattua kaikki kirjoitukset läpi!

turvotusta on mulla ihan kauheesti, ollut lähes alusta asti. nilkat ja polvet on ihan löllöä ja varpaat on aamusin niin turvonnu, ettei pysty oikein liikutella. jalkapohjatkin turpoo yöllä ja yöllisille vessareissuille pitää lähteä varovasti.

neuvolassa kävin tiistaina:
paino: +500g/viikko (vähiten koko raskauden aikana :wave: )
turvotus: +
rr: 139/82
pissa: ok
B-hb: ei mitattu, kun oli viimeks 133
sf: 31 (ja taas käyrällä mennään!)
syke: 141
liikkeet: ++
terkkari sanoi vauvan kääntyneen raivotarjontaan, muttei ole kiinnittynyt vielä.

meillä on koko asunto täynnä muuttolaatikoita ja vielä olisi reilu viikko aikaa pakata! sitten pääsen minäin vihdoin toteuttamaan pesänrakennus suunnitelmiani!

ilmoittauduin tänään Jorviin tutustumiskäynnille! se on 7.4. sitten varmaan alkaa jännittää synnytys, kun näkee millasta siellä on, apua!

minuakin kiinnostaisi tietää, että mitä korvike-merkkiä kannattaa kaappiin varuiksi ostaa. kertokaa kokeneemmat!

yellow 33+0
 
Pauzi
Pauzi et todellakaan voi herkutella edes sillon tällöin varsinkaan millään pitsalla jäätelöllä hamppareilla tuo on pahinta mitä voit syödä. Ja ne todella vaikuttaa niihin sokereihin pahimmalla tavalla. Niin se vaan minäkin jouduin kaikesta luopumaan tosin tuli niin paha olokin kun sokerit hipo pilviä. Kyllä sä saat tod.näk äitipolilla sellaset nootit ettei ole tosikaan heh jos sanot niille ettei voi kaikesta luopua tms itsekin sain kuulla himodietilläkin noottia...kannattaa kuitenkin miettiä että se sokerivedessä lilluminen on vauvalle pahaksi ja vauvasta voi tulla isokokoinen tai vauvan sokrut romahtaa synnytyksen jälkeen...Todennäköisesti arvosi tulevat pahenemaan jos jatkat samoin. Ihan hyvällä paasaan tsemppiä ruokailuun. =)
Mullakaan ei ole painoa tullut kuin 5kg koko aikana mutta sokerit nousi nousemistaan.
No just tätä mä ihmettelenkin, kun tuntuu ettei mitään tietoa mistään saa. Tästä ruokavaliosta kun oon puhunu, niin on vaan sanottu et homma ok. Nytkin yritin kysyä, et mikä se on mikä sitä paastoa nostattaa, mitä kannattais illalla syödä, enemmän jotain vai vähemmän. Niin ei mitään vastausta, sanoo vaan et odota vaan sinne äippäpolille. Kiva. Mun käsittääkseni se aika ei sinne pariin kolmeen viikkoon tule.
Kai mä sit jätän vaan kaiken herkun pois. Sekö siinä sitten on se temppu. Katotaan auttaako.
 
Pauzi Diabetes- liitto osaa ainakin auttaa ja niillä näyttää olevan ihan materiaaliakin saatavilla edullisesti: http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=36&lk_id=&ok_toiminto=lista&ok_kat_id=18

http://www.keittotaito.com/diabetes.html

Eli käytännössä ihan samantyyppinen ruokavalioa kuin diabeetikoilla, jotta sokerit pysyisivät mahdollisimman tasaisina.

 
pauzi Onpas oudon pitkä odotusaika polille? sullahan olis viikkoja jo sitten huru mycket paljon enää ruokavaliotkaan auttas vauvan painoon ajatelle jos siihen asti odottaisit vaan jatkaen ruokavaliota entisellään. toivottavasti saat aiemmin!!! Täällä päin saa muutamassa päivässä ajan. Juu kannattaa jättää kaikki herkut tuollaiset sokerirasvapommit. Tietty niitä annoskokoja katsoa noista hiilihydraateista. Kokonainen banaanikin voi nostaa sokerit siksi siitäkin suositellaan puolikasta. Kannattaa pitää sitä ruokapäiväkirjaa helposti voi tulla päivän aikana napsittua yhtä sun toista. Parasta ois syödä aamupala päivällinen välipala lounas illallinen. Aamupalan ja päivällisen välissäkin voi syödä vaikka hedelmän ja iltapalankin jälkeen esim just sillo 22 ruisleivän että verensokeri pysyy kokoajan tasaisena. kalomääräisesti n. 1800kcal päivässä aamulla syödään kevyemmin ja iltaa kohti tankataan. Aina ruokavaliokaan ei auta mutta sitten vaan insuliinille. Itsellä ainakin kummasti helpotti elämä ilta insuliinistä kun tuntu ettei enää mitään pystynyt syömään. Tietty dieetti jatkuu edelleen..
 
Suzyanne
Ihan pikaisesti tässä vaan kommentoin, kauhee väsy.

Mamcelli tumppuja löytyi Prismasta! Suomalaiset Marlon-merkkiset, 2,90 e/ pari.

Aurora72 saman olen huomannut, että aina on jonkun mielestä joko iso tai pieni vatsa, mutta tosiasiassahan jokaisella on juuri sopiva vatsa, hänelle itselleen. :D Itselläni ei ole koosta kommentoitu niinkään kuin muodosta, kaikki sanovat että onpa selkeä poikamasu. B)

Supistukset tuntuu mullakin paineelta ja puristukselta ollessaan kivuttomia, joita suurimmaksi osaksi ovatkin koko ajan olleet, siitä viikosta 23 jolloin ne alkoivat. Pienenkin rasituksen jälkeen sitten muuttuvat kivuliaiksi, ja ne ovat minulla "rengasmaisia", eli kipuvanne alkaa ylhäältä kylkiluiden alapuolelta, ja menee alaspäin aaltomaisesti. Kivuton supistus ei niinkään tunnu liikkuvalta, vain kivulias. En tiedä osasinko oikein kuvailla, mutta suurinpiirtein tuolta se minusta tuntuu.
 
Pauzi
pauzi Onpas oudon pitkä odotusaika polille? sullahan olis viikkoja jo sitten huru mycket paljon enää ruokavaliotkaan auttas vauvan painoon ajatelle jos siihen asti odottaisit vaan jatkaen ruokavaliota entisellään. toivottavasti saat aiemmin!!! Täällä päin saa muutamassa päivässä ajan. Juu kannattaa jättää kaikki herkut tuollaiset sokerirasvapommit. Tietty niitä annoskokoja katsoa noista hiilihydraateista. Kokonainen banaanikin voi nostaa sokerit siksi siitäkin suositellaan puolikasta. Kannattaa pitää sitä ruokapäiväkirjaa helposti voi tulla päivän aikana napsittua yhtä sun toista. Parasta ois syödä aamupala päivällinen välipala lounas illallinen. Aamupalan ja päivällisen välissäkin voi syödä vaikka hedelmän ja iltapalankin jälkeen esim just sillo 22 ruisleivän että verensokeri pysyy kokoajan tasaisena. kalomääräisesti n. 1800kcal päivässä aamulla syödään kevyemmin ja iltaa kohti tankataan. Aina ruokavaliokaan ei auta mutta sitten vaan insuliinille. Itsellä ainakin kummasti helpotti elämä ilta insuliinistä kun tuntu ettei enää mitään pystynyt syömään. Tietty dieetti jatkuu edelleen..
En mä ihan varma tosta odotusajasta ole, puhe oli vaan synnytystapa-arviosta, jossa samalla katsotaan tuo sokeri-juttu. Niin mun mielestä noita synnytystapa-arvioita ei tehdä ennen rv 36, joten siitä ajattelin et menee pitkälle se mun aika. En sitten tiedä, että eikö tilanne heidän mielestään ole niin paha kun on vaan aina se aamun arvo koholla, ja joskus harvoin se aamupalan jälkeinen. Muut arvot on olleet aivan normaaleja ja hyviä koko ajan. En tiiä. Koitan nyt sit olla mahd. vähillä sokereilla ja hiilihydraateilla. Meillä kyllä käytetään muutenkin lähes aina tummaa leipää, tummaa pastaa jne. Et jos noi perunat jättää sit vähemmälle ja korvaa kasviksilla.
On mulla tiistaina neuvola, et täytyy siellä sit kysyä jos olis jo oma täti, et olisko noita ohjekirjasia sieltä saatavilla, joista PikkuPantteri jo laitto linkkiä.

Jännä et noin ylimalkaisesti suhtaudutaan tähän asiaan. Mulla on kyllä kaks edellistä lasta olleet suhteellisen pieniä/normaalikokoisia, 3280g ja toinen 3220g, joten vaikee uskoo et tästä mitään jättiläistä tulis. Esikon aikana narahdin kans paastosta, mut ne kotimittaukset kesti kuukauden ja sen jälkeen annettiin olla. Eniten nyt huolettaa et vauvan sokerit onkin sit jotenkin huonosti syntymän jälkeen. Toivotaan että tiistaina saisin jotain oikeeta tietoo asiasta.

Nyt meinasin mennä lastenhuoneeseen muuttamaan järjestystä. Täytyy alkaa tehdä vauvalle vähän tilaa...
 
Huomenta.

ai että olis väsyttäny vielä. Pikku neiti heräili aika monta kertaa yössä.
Kiitos Jasminille mukavasta illallasta. Alku oli itkua (palaverin jälkeen) mutta loppu oli naurua. :LOL: Nimimerkillä käytiin aatamin aikaisella huoltoasemalla tankkaa. :whistle:
Mekin löydettiin niitä tumppuja oliks se jesper juniorista 2,95e.
Kävin ostaa sen juuttikehdon.Ideaparkista löyty muutama juttu kotiin. Jasmin: mä googletin aamulla niitä sisätyynyjä 35*70cm tuntuu olevan vähissä...mutta törmäsin siihen täysin samaan torsoon/mallinukkeen jota katselin,mut se makso vaan vähän enemmän nettikaupassa,meinaan 100? :eek: .
Minne heivais sen nojatuolin makkarista.Mies ei varmaan heti lämpeä torsolle,ellei sit markkinoisi sitä sille silmönruokana tms.:LOL:

Hei missä se kevät on? Täällä oli aamulla pakkasta -16.Odotan niin innolla,että lumet sulais. Meidän piha on ihan kamalassa kunnossa ku päivällä aurinko sulattaa lumia ja yöllä ja aamulla kamala pakkanen ni ne menee jäähän ja isoiks kokkareiksi.

Ellen: no ei ollu pahanhintainen kotiin tuotuna. Ihana se oli. Hmm...pitäiskö kysästä jos mies yrittäis tuoda sen pelkän "kantokopan" näköisen korin.
http://www.target.com/Hooded-Moses-Basket-Gingham-Bedding/dp/B0003008AY/qid=1238048859/ref=br_1_12/183-2933070-9052666?ie=UTF8&node=13006461&frombrowse=1&pricerange=&index=tgt-mf-mv&field-browse=13006461&rank=pmrank&rh=&page=1
Tuota katselin, maksaa 25 ?.
Voishan niitä jalkoja katsella paikan päältä tai osaisko mies tehdä.Mulle riittäis ne x:n malliset jalat ei tarttis olla kehtojalkoja.

Aika monella oli muutto tulossa. Älkää liikaa rehkikö. :heart: Pistäkää miehet kantamaan ja itse toimitte työnvalvojina.

Aamupalalle alkaa nälkä iskee...

NN
.... ja hei apua vihdoin ultranki LA:n mukaan mulla poksuu viimeisenä 30+0!!!
 
Aurora72: On se jännä kuinka just odottavan mahaa voidaan kommentoida vapaasti sekä toinen ryhmä on hoikat ihmiset johon itsekin kuulun. Nytkin ihmiset tämäntästä sanoo, että onpa iso maha ja sitten jos on puhetta painoarvioista niin ne onkin sitten niiiiin pieniä. Jättiläisiä multa ei ole ennenkään tullut ja nyt ku siellä kasvaa kaksi niin kivasti ovat kasvaneet. |O

Ottakaa tosiaan rauhallisesti muuttohommissa =)

Masukuvaa, ei ole omaan silmään kasvanut...


Äitini oli löytänyt jostain kans ihanat pörröiset tumput ja töppöset. Täältä meidän kaupoista en löytänyt.

K&S 32+2 :heart: :heart:
 
Joo se on kyllä ihmeellistä kuinka se vauvamasu on kuin kaikkien yhteistä omaisuutta jota voi vapaasti käpälöidä ja kommentoida :/ Itse olen tässä raskaudessa vielä ainakin onneks säästynyt molemmilta.

Nikunaku täällä kanssa kummastellaan että missä ihmeessä se kevät oikein luuraa. Toissa vuonna tällä päivämäärällä istuin t-paita päällä pihalla kattomassa ku lapset hyppi trampoliinilla!! Mä inhoon muutenkin niin paljon talvea ja lunta ja pakkasta, että alkaa kertakaikkiaan olla mitta täys tätä.

Muutajille tsemppiä! Ottakaahan rauhallisesti!

Naamakirjasta löydyn minäkin...

Niin ja Siksakkia etusivulle saapi päivittää iäkseni 30 vee....apua!!! Kauheeta oli herätä tänä aamuna ja todeta, että nyt on sitten loppu kakkosella alkavat ikäluvut :'( Pientä kriisin poikasta joo ilmassa, noh ehkä se tästä =)

villahousu & Sulo 33+1
 
Villahousulle synttäri onnittelut! :flower:

Mulla se kriisi meinaa puskee näin jälkikäteen,ku tuli 34 v täyteen.Voi apua olenko mä noin vanha.Ei kyllä yhtään tunnu siltä.

Toi kori jonka linkitin ni sitä olikin arvosteluissa haukuttu.Mutta melkeinpä jokaisen korin kohdalla josta vähän luin ni oli hyviä ja huonoja arvosteluja.

 

Yhteistyössä