TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Huhhahheijaa miehellä oli sitten ruusu koivessa..ne makaa nyt molemmat tytön kanssa reporankoina. Piti sitten saada vielä poliisitkin peräänsä kun tultiin lekurista. Juma mitä törppöjä me tultiin toisesta suunnasta missä ollut edes tutkaa ja käännyttiin sitä sitten ne lähti fiksuna jonkun ilmeisesti sinisen auton perään ja yhtäkkiä ne oli mun perässä pillit ulisten :LOL: mä siinä rauhassa parkeerasin autoa ..sitten ne kahestaan supisi joo ei se tää ollut, edes anteeksi pyytänyt että soronoo vaan :wave: hetken miettin että sakotko tässä nyt saa jonkun muun puolesta heheh...
jees luin vain muiden kuulumiset .... jatkan oloani lepäillen ja telkulla
 
Heipä hei kaikille! Kaikkea en enää muista mitä olitte noille miljoonille sivuille ehtinyt kirjoittaa.
Naralle on kyllä sattunut ja tapahtunut. :eek: Jaksamisia! :wave:

Kissinminttu pysyy vaan yhessä kasassa!

Joo-o, sairaslomalle supistusten takia tunkivat tämänkin mamman. Toivotaan nyt että ainakin 6 viikkoa vielä napero pysyis sisällä. Muuttaminen tulee olemaan helppoa... :headwall:

Ainoa mitä ihmettelen että ei lääkäri tutkinut mitenkään...toivottavasti kaikki on ok... Oli sama lekuri kuin neuvolassa.. :whistle: Jotenkin epäilyttää..

Vauva myllää kovasti ettei sen puoleen huolta, paineen tunne alapäässä on lisääntynyt viikon aikana joten toivotaan että ei asettelis itseään ihan lähtökuoppiin.

Toi tee juttu vaikutti mielenkiintoiselta.

Kaikille jaksamisia tasapuolisesti!

*muoks* Niin siis mulla ainakin on vuotanut rinnat etenkin yöllä ja aamulla. Ja toinen on jos pienen vauva itkun kuulen esim neuvolassa tai esim tänään kaupassa niin alkoi valumaan maitoa. =)

Therean&neiti 29+2
 
Neuvolakuulumiset:

Pissa puhdas, hemppa noussut huimaan 129! SF-mitta 32... Painoa tullut kahdessa viikossa 800g... Paineet hyvät ja vauvalla oli kova hikka sydänääniä kuulostellessa =) Kovasti kehui että otan kuulemma tosi rennosti ja hyvän tuulisesti tän loppuraskauden... mitähän seinille hyppijöitä ne muut siellä käyvät sitten on? :eek:
Unitautiin ei auta kuulemma kuin lepo, sanoi että kyllä mulla on ihan oikeus olla väsynyt näillä viikoilla :D
Mies ei päästänyt edes koiran kanssa lenkille kun sanoi että nyt vaan lepäilet, heh.

Illanjatkoja! :wave:
 
Moikka! Olipa paljon kuulumisia ja ihania masuja. Yritän itsekin ottaa kuvan ja laittaa tänne. Ehkä viikonloppuna... Työkiireet jatkuvat aina vaan, mutta nyt ei ottanut niin paljon kupoliin kuin maanantaina. Kiitos vaan myötätunnosta täällä palstalla! Meillä on kyllä mukava porukka täytyy sanoa.

Eilen oli neuvola:
painonnousu 475 g/vko (yhteensä 9,3 kg)
turvotus -
RR 110/64 (oli taas sijainen, se vakkariterveydenhoitaja nostattaa mun paineita... mystistä)
Hb 113 (viimeksi 134, joten rautaa peliin)
Sf-mitta 29 cm (vihdoin yläkäyrän alapuolella! Tosin nyt oli eri mittaaja)
Syke 145
Liikkeet ++
Tarjonta vino rt

Kaikki siis aika hyvin ja tuo hb:n lasku selittää satunnaiset näkenttähäiriöt ja voimattomuuden tunteen.

Viikonloppuna mennään synnytysvalmennuskeen, joka on siis joku parituntinen luento. Lisäksi Eurokankaassa on joku vauvakangaskamppis (harsoja, lakanakankaita jne), siellä pitää käydä. Muutenkin voisin nyt yrittää viritellä vauvatarvikkeita ihan tosissaan jo käyttökuntoon, eihän sitä tiedä vaikka lähtö tulisi jo huhtikuun alussa. No, ei ole kyllä mitään merkkejä siitä. Harjoitussuppareita on tosi harvakseltaan, eikä ne ole mitenkään kivuliaita. Siksi uskallankin lähteä käymään vielä puolentoista viikon päästä Tukholmassa lentäen. Kivaa päästä moikkaamaan ystävää.

No, tämä nyt oli tällainen omanapainen viesti. Ajatuksenjuoksu on aika tahmeaa.

PilkkuPantteri & Jyvä 31+1
 
Ihania masukuvia olette laittaneet! :heart:
Isyyslomasta mies aikoo pitää kolmeviikkoa ja aloittaa vauvan synnyttyä. Kesäloman pitää viellä siihen jatkoksi, kun heillä on työpaikalla kiertävä loma systeemi. Ens kesänä sattuu just heinäkuulle miehen kesäloma B)
Tietysti omat sekä miehen vanhemmat asuvat samassa kaupungissa, joten heistäkin saa tarvittaessa lapsen hoito apua. Tosin minulla on pelko että ne on täällä koko ajan "hössöttämässä" :whistle:
Kerttu älä ota huonoa omaatuntua laukusta.Kyllä meidän odottavien äitien on oikeus hemmotella itseämme. Itse ostin viime viikolla uudet kengät, mitä en olisi kyllä tarvinut. Mutta jos vaikka Pavun ristiäisissä käyttäisin ;)
Nara toivottavasti miehesi jalka paranee pian. Olen päässyt siihen käsitykseen että vyöruusu on aika kivulias.

Tytti ja Papu 28+3
 
Tuli teidän masuista mieleen että etten ole ottanut vielä yhtään omaa mahakuvaa.
Tytti83 juu eiköhän tuo penisiliinillä parane se on siis ruusu ei vyöruusu. Vyöruusu on joku vesirokon aiheuttama joka vaanii elimistössä ja ruusu on streptokokin aiheuttama bakteeritulehdus.

Vähän pönttö sekasin kun saanut valvoskella oksentavan tytön kanssa. Itsellä tulee edelleen sitä vuotoa. Eilen illalla oli pienen pieniä verihyytymiä siinä mukana. En nyt siitä ole huolissani kun kerran se lekuri sano että tulee limakalvoilta en kyllä tiiä voiko hyytymät tulla limakalvoilta mutta niin kauan kun lorisemalla tule niiin olkoot.
Tänään oli ainakin paasto hyvä jotain positiivistä.
 
Kyllä vain, vyöruusu on vesirokko viruksen aiheuttama. Ruusu on sitten vakavempi, toki se vyöruusukin on kivulias.. :/
Itse sairastin vyöruusun parikymppisena, se on se nuorena sairastettu uinuva virus mikä saattaa puhjeta vyöruusuksi jostain syystä. Ja kyllä se oli kipeä. Ei onneksi ole vielä uusinut vaikka se on mahdollista että uusii samaan kohtaan. Esim. lapsi voi saada vesirokko tartunnan vyöruususta. :) Meillä ei saanut kun en antanut nuohota itsessäni liikoja.

Nara? Onko sulla raskaus mennyt päivääkään ettei olis ollut jotain? :flower: Jaksamisia ja TOIVON että pystyisit edes vähän huilaa. :hug:

Therean&neiti 29+3
 
Lisäys: Nyt kun muistan, isyyslomasta että pitää jos pystyy, ykstyisyrittäjä joten jää nähtäväksi miten ehtii tai pystyy. Toivottavasti muutaman päivän voisi olla kotona kun vauvan kanssa kotiudutaan että pääsis hänkin vauvaan tutustumaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Suzyanne: Mullakin lisäksi selkä vaivaa, varsinkin alaselkä on tosi kipeä. Tänään käveltiin kerhosta pois, n. 2,5km ja tuntui ihan kuin alavartalo olisi vähän irrallaan ylävartalosta, sellaista ihme lonksumista ja kamalaa vihlontaa lantiolla ja alaselässä :|

Kävely on aiheuttanut nyt muutaman viikon ajan noita kipuja ja supistuksia. Samoin esikoisen nostelu ja kaikki muutkin arkiset hommat.

Päivisin en juuri ehdi istahtaa tai olla levossa, mutta illalla kun menen nukkumaan niin kyllä ne kivut tuntuu myös silloin. Samoin supistelee välillä pitkällään ollessaankin, mutta onneksi ne ei vielä mitään kamalan kipeitä ole ollut muutamaa päivää lukuunottamatta.

Tuon kävelynkin kanssa on vähän sellainen tilanne, että jos meinaa täältä neljän seinän sisältä johonkin päästä niin pakkohan mun on kävellen mennä, kun ei aina ole autoa käytössä. Ja vaikka kerhot ja muskari jätettäisikin käymättä, niin kuitenkin esikoisen kanssa ulkoillessa tulee käveltyä ym. mistä noita kipuja tulee.
Kuulostaa tutulta, tuo kävely ja pitkään istuminen aiheuttaa poltteen ristiselkään ja liitoskivut on kamalia loppuillan jos on kävellyt pari kilometria tai istunut liian kauan. Ja sitä myöten supistuksia tulee kanssa enemmän ja tuskaisempia. :/
 
Huomenta

Neuvolalääkärissä käyty.Kaikki suht hyvin. Mitä nyt kohdunkaula ihan pehmeä jota se ei saisi olla kun en kärsi supistuksista. Mutta onneksi oli kiinni. Nyt sattuu ja jomottaa kamalasti sen tutkimuksen jälkeen. Painoa tullu 2 kg kuukaudessa :whistle: nyt loppu joka päiväinen leipominen,koska eihän niitä voi olla syömättä.Ens viikon sokerirasitus sitte vaikuttaakin loppu aikaan.
Neuvolatäti sano mulle viimeisenä,että vaikka sokerit olis kunnossa ni silti varaudu henkisesti isoon vauvaan ku nelonen oli 3,9kg ja aina vauvojen koko vaan suurenee.
Lääkäri taas tehtyään tutkimusta sanoi,että pieni vauva tulossa. Eli mitä päättelen....vauva on pieni toistaiseksi. Verenpaine oli parempi ku koskaan raskaudessa,on laskenut kokoajan.
Lääkärin kanssa keskusteltua hän lupaili mulle taas käynnistystä viikko ennen laskettua aikaa.Sf mitta oli 28 cm ja yläkäyrälle meni.mutta niin se on menny aina.
Eli kaikki toistaiseksi hyvin.
Ainut kurja juttu oli se,että limakalvot ja iho välilihan alueelta on niin kuivaa,että on melkein vereslihalla. :$

Nyt alan kantamaan noita vaatteita tuonne vaatehuoneeseen pikku hiljaa.
Mies lähti ajelemaan kohti Pieksamäkeä ja totesin,että eiks se ole ihan kamalan kaukana.Hän siihen,ettei se nyt niin paljoo kauempana ole ku eilinenkään paikka.Selvisi sitten ,että hän tarkoitti Helsingissä sijaitsevaa pitäjänmäkeä. :LOL: sanoin että siinä on aika suuri ero.

nn rv 27+6
 
Sompio, tässä linkki Eurokankaan mainokseen: http://www.eurokangas.fi/index.php?page=1&sub=kamp

Isyysloma-asiaa en eilen muistanut kommentoida. Meillä mies pitää sekä isyysloman että isäkuukauden, ainakin näillä näkymin. Mutta on mahdollista, että pitää ne kaikki sitten putkeen ensi talvena. Sillä on niin paljon käyttämättömiä vuosilomia, että voi käytellä niitä tuossa kesän aikana. Ja ihan alkuun (JOS voin itse hyvin ja vauva voi hyvin), ei isän lomailu varmaan ole esikoisen kohdalla niin tarpeellista. Saavat paremman kontaktin sitten, kun lapsen kanssa voi jo kommunikoida ja vauav ei ole niin kiinni äidissä. Toki varmasti pitää siis vapaata, mutta ystävien kertoman mukaan isyyslomaa kannattaa säästellä myöhempään vauvaikään. Tietysti sitten, kun on useampia lapsia, niin isän kotonaolo on tarpeen varmaan jo ihan alussakin.

Ihana aurinkoinen pakkaskeli. No, ihastelen sitä täällä toimistolla.

PilkkuPantteri & Jyvä 31+2
 
meillä isäntä pitää isyyslomaa ensin kaks viikkoo heti ku syntyy, sit onki kesäloma melkeen putkeen, pitää myös isäkuukauden vanhempaunvapaan lopussa, mulla samaan aikaan tän kesän kesäloma,joskus ens tammikuussa...

oksennustauti kävi meillä 3 viikkoo sitten ja jouduin silloin synnärille tippaan, supparit riehaantu sen verran..

köllykkä kääntää kylkee, potkii, muljahtelee päivät pitkät.. pää pysyy alhaalla kuitenkin.

lupasin leipoo sämpylöitä ja mokkapaloja koululaisille tänään, isäntä aiko siivota töistä tullessaan, ni ei käy liian raskaaksi, melkeen voisin sanoo et maailman paras mies on kohdalle sattunut =)

31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja PilkkuPantteri:
Tietysti sitten, kun on useampia lapsia, niin isän kotonaolo on tarpeen varmaan jo ihan alussakin.

PilkkuPantteri & Jyvä 31+2
Juurikin näin. Mulle on tosi tärkeää että mies on kotona heti vauvan syntymän jälkeen. Kun kuitenkin on hyvä pystyä ottamaan ihan rauhassa ne synnytyksen jälkeiset päivät, niin se ei oikein vauvan ja neljän isomman kanssa onnistuis ilman miestä. Pääsee sitten palautumaan paremmin synnytyksestä.

Huomenna onkin aamusta heti lääkärineuvola. Saas nähdä, mikä on tilanne alapäässä. Supistuksia ei ole nyt tullut niin paljoa kuin yhdessä vaiheessa. Mutta alaselkä on ihan p*skana, ja alapäässä alkaa armoton jomotus jos jotain enemmän teen. Mä oon jotenkin niin kyllästynyt tämmöseen olotilaan. Ei ole "normaalia minua". Ottaa henkisesti koville... Kun normaalisti olen aika aktiivinen touhuamaan ja liikkumaan. Eilen illalla viimeksi olo oli aika järkyttävä. Kaupassakin olo oli kuin selkäviallisella norsulla. :headwall: No, koitan parhaani mukaan tsempata mieltäni ja ajatella että enää ens kuu ja sitten alkaa synnytys oleen ihan nurkalla! :heart: Eiköhän tämä tästä. Huomenna on mieskin koko päivän kotona, sekin piristää kummasti! =)

stk ja minivitonen 29+2 :heart:

 
Terveisiä neuvola lääkäristä

Nyt oli toinen lääkäri ja totesi ettei alakerrassa niin paha tilanne kuin edellinen lääkäri totesi. :eek: :D Oli kyllä ammattitaitoisempi. Kahen viikon päähän taas kontrolli. Vaaveli asettunut pää alaspäin..JEE! Muljahtelee myös mulla päivittäin ja vaihtaa kylkeä. :D
Välillä en tiedä kuinka päin se siellä oikein on. Selkä myös mulla ihan poikki..päivällä pystyn kyllä touhuamaan mutta illalla on tukala olo. Sitten valvon joka yö 3-4 aikaan noin tunnin, koska selkää ja lonkkia särkee :kieh: Onneksi saa olla kotona..töiden teosta ei kyllä tulisi mitään.

Mun äiti hemmotteli mua eilen..vei syömään rossoon ja teki mulle jalkahoidon :D :D
On jalkahoitajaksi joskus nuoruudessaan lukenu, mutta tehny sitä työtä vain pari vuotta.

Aurora ja toukka 30 POKS! :heart:

niin ja sf mitta tänään 28..lääkäri sanoi että ihan hyvän kokoinen vauva..mitähän lie tarkoitti. Neuvolatäti sanoi sitten että jos sf mitta keskikäyrällä tulee noin 3,2-3,7 kokoinen vaaveli. Nyt mulla pudonnut sinne keski- ja ylä käyrän väliin. Veikkaan noin nelikiloista vauvaa. :whistle:
 
Aurora: Mulla samanlaisia öitä. Sit vielä ne vessakäynnit tunnin-parin välein. Lonkkia särkee, kun voi maata vaan kyljellään. Meillä viikotkin aika samoissa. Ajatellaan yövalvonnas, että joku muukin valvoo :)

syli täynnä kultaa : Eikö olekin vaikea olla rauhas, vaikka on lääkärin komento. Kun normaalisti tulee touhuttua paljon ja ympärillä olis tekemistä vaikka mitä. Mutta kun ei voi...

Illalla innostuin vähä siivoomaan ja kyllä tuli pontevia suppareita. Yöllä taas lupasin itselleni, että nyt olen rauhassa, jos tästä selviän. Mieles kävi jo lääkäriin menokin, mutta nyt olo parempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
syli täynnä kultaa : Eikö olekin vaikea olla rauhas, vaikka on lääkärin komento. Kun normaalisti tulee touhuttua paljon ja ympärillä olis tekemistä vaikka mitä. Mutta kun ei voi...
Ei kun mulla ei ole lääkärin komentoa olla tekemättä mitään. Omat rajat vaan tulee vastaan... kun ei pysty kävelemään kuin hitaita vaappumisaskelia, niin ei pysty. Ja kun jotain teet, vaikka nyt eilen siivosin (vähän liikaa ) ylimääräistäkin, niin ilta menikin sitten tuskaillessa... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Neuvolatäti sano mulle viimeisenä,että vaikka sokerit olis kunnossa ni silti varaudu henkisesti isoon vauvaan ku nelonen oli 3,9kg ja aina vauvojen koko vaan suurenee.
Lääkäri taas tehtyään tutkimusta sanoi,että pieni vauva tulossa. Eli mitä päättelen....vauva on pieni toistaiseksi.
Meillä oli kolmas isoin meidän vauvoista, 4550g. Ja neuvolantäti vouhkas koko nelosen raskauden ajan kuinka on niin iso vauva nyt tulossa. Mäkin jo aloin "panikoimaan" et kuinkahan iso sieltä oikeesti tulee. Sitten lääkärintarkastuksessa rv 37 ultrattiin vauva, ja kokoarvioksi sain 3700g. Poika syntyi rv 40+3 ja oli pienin meidän vauvoista: 3740g. Joten ei aina automaattisesti seuraava vauva ole edellistä isompi. =)

 
Syli täynnä kultaa: Niin se lääkärin komento on mulla... Mutta mulla on välillä niin hyvä olo, että tulee tehtyä ja sitten kärsin...

Täällä toinen ja kolmas olleet täsmälleen yhtä painavia... Kolmatta odottaes kyl pidin aika tarkaa dieettiä. Nyt mennään yläkäyrällä.
 
Käyn aina lukemassa muiden kuulumisia. Mitään ei saa taas kommentoitua ku pää on ihan höttöä.
Nuo on kyllä hirveitä selkäsäryt jne..kun alkaa liikkumista rajoittamaan.
Soitti taas vanhemman pojan terveydenhoitaja että se on pahoinvoiva ja päänsärkyinen että pääseekö joku hakemaan. Käy siis n.12km päässä koulussa bussilla. No mepäs tässä aletaan arpomaan ajaako sinne ruusukinttuinen koipi vai lääkärin"lepoon" määrätty oksupotilasta hoitava äitee...heh oikeesti alkaa oleen jo viimiset voimat vaan ei se auta ku jaksaa vaan...poika saa tulla bussilla.
Onneks tänään pääsee saunaan rentoutuun.
Mulle on annettu tässä raskaudessa eka sillo rv 26 arvio että pieni vauva tulee nyt se onkin jo iso heh..niin ne muuttuu arviot.

toivottavasti tässä tulee vielä se suvantovaihe että pääsee keskittymään siihen synnytykseenkin .. ois kyllä hirveetä jos pitäs ampasta synnyttämään jonkun hirveen härdellin keskeltä. Noh ei kerkeis hirveesti panikoimaan... :D
 

Yhteistyössä