**Toukokuun tuhisijat kesäkuussa**

juu jä täällä ollaan edelleen. miepä ainakin veikkaan että mulla ei oo kohdunsuulla tapahtunut juuri mitään. mulla ei oo ees lapsenpää viel kiinnittyny...joten tuskin siel suullakaan mitään edelleenkään tapahtunut on.
kohta täytyis ruveta siivoilemaan,kunhan tuo kello tulis vähän enemmän ja tietty sit kun esikoinen herää.

täytyy vaan toivoa että ne pian alkaisi käynnistelemään koska nyt ois esikoiselle mahdollisuus saaha hoitaja että isi pääsis synnytykseen muuten ei pääse.

Rockmummy, missäs sie kävit ya kontrollissa ?

Heidsu ja kakkone 41+5
 
Heipä hei kaikille ja paljon onnea vauvan saaneille :flower: Kovasti jaksuja vielä odottaville.

Aivan meinaa tämä netteily jäädä. Poikien kans menee kivasti aika ja sitten hepo tuli kotiin ja kaikenlaista muutakin... Poni meni astutettavaksi ja pojat teki perhereissus matkan. Täällä toinen poika nukkui yhtenä yönä 7h... Muuten nukkuvat 2-3h pätkiä ja syövät.

Tuolla alussa oli äidinruokavaliosta ä.maitoon, itse koitan syödä sellaisia ruokia jotka eivät ole maustettuja. Hernekeittoa kans vältän, esikoinen piereskeli kovasti ku oli rokkaa syönyt.

Eemelin äiti ja pikkumiehet huomenna 1kk :heart:
 
Heidsu, Jorvissa kävin yliaikaiskontrollissa, mua ei otettu sinne vielä sisään vaikka kovasti valittelin unettomia öitä jne.. :( Toivottavasti sut otettais nyt sisään kun ois kerran hoitajakin esikoiselle valmis. Monelta sulla on se aika? Tsemppiä kovasti! :)

Kylläpä oli yöllä taas muutama tosi kivulias ja repivä suppari mutta kun nukahdin niin en ainakaan herännyt unen läpi uusiin suppareihin.. Aamulla maha ihan kipeä, ehkä harjoitussupparit on taas jyllänneet.. Seksiäkin kokeiltiin eilen, mutta eipä tää meidän kaveri tuu ulos ees sillä näköjään.. Nyt aamulla kun oon tässä koneella istunut niin on pari kertaa tullut supistuksia mutta eipä taas niitä kovia.. Ihan mietityttää että jos vauva ei synny ennen perjantain kontrollia niin mikä mahtaa olla tilanne kohdunsuulla?! Varmaan ainakin pääsee puhkomaan suoraan sikiökalvot kun ne ois melkein saanut jo eilen rikottua kun olin jo 3 cm auki. Ottavat perjantaina sisään riippuen kuinka monta muuta mammaa siellä on synnyttämässä.. blaah, kiva jos joutuu vielä lauantaille kärvistelee jos on ruuhkaa.

Onnea Leylahille vaavista!!! :heart:

Mitenköhän sais ajan kulumaan nyt tänään ja huomenna niin ettei tuntuis tää odotus niin pitkältä..? Oisko hyviä vinkkejä?!! :)

Tsemppiä kaikille, odotan innolla Sompion kuulumisia, hän on varmaan jo saanut nyytin syliin! :heart:

RockMummy & sitkeä sissi rv 41+6
 
Rockmummy
Mulla ainakin oli tuollaista juupas eipäs oloa, ja niiden "harkkareiden" jälkeen vatsa ihan kipeä..sinä aamuna juuri kun neiti päätti sitten aikuisten oikeasti tulla.. Sanoi kätilö sairaalassa aiemmin viikolla että yrittää ihan selvästi käynnistyä mutta odottaa sitä viimeistä potkua. Että hyvätkin mahikset voi olla että pääset sinäkin hakemaan VIIMEIN sitä teidän rakasta vauvaa tänään. :hug: Voimia..tiedän nuo unettomat yöt..se ei oo mitään kivaa..ei ottanut täälläkään lekuri kuuleviin korviin sitä että olin ihan kuollut unenpuutteesta.. itkin vaan miehelle kun en enää jaksanut valvoa...

Toivon OIKEIN kovasti kovempia suppareita sinulle. :heart: :hug:

Therean& Neiti 4,5vrk joka hakee vielä omaa unirytmiään... ( lue rivien välistä: syötiin viime yö 1-1,5h välein... ) :)

*muoks* Niin ja tietysti ONNEA LEYLAH!
 
Therean, kiitos paljon! :heart: Helpottaa kovasti kuulla että kohtalotovereita on, jotenkin tajuaa että kyllähän se meidänkin vauva sieltä tulee kun se on teillekin tullut kaikkien vaivojen jälkeen... Jaksamista sulle vauvan kanssa, aikas väsyttävää varmasti tuo teidän neitin unirytmi vielä... :hug: Miten sun synnytys sitten lähtikään etenemään tuon harkkarisupistusten jälkeen?

Heidsu, mä luulen että auttaa jos alkaa oikeesti väsymyksestä itkemään siellä ja näyttää tosi väsyneeltä. Mä olin erehtynyt meikkaamaan ja sehän tietenkin sai mut näyttämään ihan pirteältä vaikka kuoren alla oli todellinen hermoraunio... :) Ymmärrän niin täysin sun fiilikset, kun ei vaan enää jaksa yksinkertaisesti! Yritä nyt vaatia niitä käynnistämään jos et itse enää jaksa hetkeäkään, se on sun oikeus! Mihin aikaan sulla on se niin voin jännätä sun puolesta? :hug:

RockMummy 41+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Therean, kiitos paljon! :heart: Helpottaa kovasti kuulla että kohtalotovereita on, jotenkin tajuaa että kyllähän se meidänkin vauva sieltä tulee kun se on teillekin tullut kaikkien vaivojen jälkeen... Jaksamista sulle vauvan kanssa, aikas väsyttävää varmasti tuo teidän neitin unirytmi vielä... :hug: Miten sun synnytys sitten lähtikään etenemään tuon harkkarisupistusten jälkeen?

Heidsu, mä luulen että auttaa jos alkaa oikeesti väsymyksestä itkemään siellä ja näyttää tosi väsyneeltä. Mä olin erehtynyt meikkaamaan ja sehän tietenkin sai mut näyttämään ihan pirteältä vaikka kuoren alla oli todellinen hermoraunio... :) Ymmärrän niin täysin sun fiilikset, kun ei vaan enää jaksa yksinkertaisesti! Yritä nyt vaatia niitä käynnistämään jos et itse enää jaksa hetkeäkään, se on sun oikeus! Mihin aikaan sulla on se niin voin jännätä sun puolesta? :hug:

RockMummy 41+6

Sinä aamunahan mulla niitä epäsäännöllisiä kipeitä supistuksia alkoi tulee tunnin ajan 2minsan välein( sitä ennen oli aina tulleet monta päivää about 7-15min välein..et tosi harjoitussupistuksia tosiaan...)
..joten viideltä aamulla mentiin sairaalaan, enkä ollut kuin sen 2cm auki ja kanavaakin jäljellä 2,5cm. Tosin uudelleen synnyttäjällä kanava alkaa aukee vaikka olisi jäljellä. anyway.. siellä sitten aamun oli lepäämässä..sain petidiiniä...ja supparit harveni 7min sitä ennen...silti sellaisia ettei saanut nukuttua.
Lääkäri tuli puol 12 sanoo että menet kotiin odottaa...olin vaan että selvä... koko ajan siis tuli epäsäännöllisiä suppareita mitkä sattui alavatsaan. Pääsin kotiin niin alkoi kovenee tuntemukset.. vannoin exällekin joka tuli hakee tyttöjä että en mene muuten sairaalaan ennen kuin pää näkyy. :D Ex vaan sanoi että ainahan sä olet ollut jääräpää. :whistle:
Niitä suppareita vaan tuli ja tuli, en edes kellottanut kun ajattelin että ei tee paljon kipeämpää kuin ne aamullisetkaan niin tuskin ovat NIITÄ. Kärvistelin vaan. Oksensin päivän aikana kerran, todennäköisesti niistä suppareista.
Enkä nyt muista monen aikaan ne on muuttunut 1-2 min väleiksi, kun niitä kellottanut vieläkään, pessimistisenä. Mies sitten alkoi kellottaa kai joskus viiden kuuden maissa. Yritti saada mun äidin kanssa mua lähtee sairaalaan. 19-20 maissa taidettiin olla sairaalassa.
Mut tosiaan, paha sanoa vaikka olen ennestäänkin synnyttänyt...en olis varmaan lähtenyt vieläkään itse jollei olis pakotettu. Että älä heitä toivoasi! Saattaa olla niitä itseään jo.
Jo Höpöliinin tarina valoi uskoa muhunkin että noinkin pitkälle pääsee "huomaamatta" .:D Ja mä olin "vaan" sen 5 cm auki kun menin sairaalaan, vedethän mulla meni melki samantien kun päästiin sinne..olin onneks ehtinyt saada sairaala vaatteet jo päälle. Ei omat vaatteet kastunut. :)
 
juu mun pitää olla äpolilla 12.30.. :)
saa nähä sit...ja täytyy muistaa ettei meikkaa :D no ei...vaan mie teen sit niinku siel sanotaan,eli kohta mie oon jo täällä taas kirjottelemassa... taas sattuu selkään niin vietävästo,jaksa näitä kipuja yhtään..:(..mutta muutapa ei juuri missään tunnukkaa :D
mut yritellään jaksaa,jonkunhan tää pino on elossa pidettävä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidsu:
juu mun pitää olla äpolilla 12.30.. :)
saa nähä sit...ja täytyy muistaa ettei meikkaa :D no ei...vaan mie teen sit niinku siel sanotaan,eli kohta mie oon jo täällä taas kirjottelemassa... taas sattuu selkään niin vietävästo,jaksa näitä kipuja yhtään..:(..mutta muutapa ei juuri missään tunnukkaa :D
mut yritellään jaksaa,jonkunhan tää pino on elossa pidettävä..
Juu tsemppiä vaan ja jos joudut vielä palaamaan kotiin, niin mä kyllä varmaankin pysyn täällä sun seurana ainakin perjantaihin, jos ei lauantaihinkin asti...! ;)

Mitenköhän Niiksulla ja a-nskulla menee??
 
Ainiin Therean, nyt muistinkin lukeneeni synnytystarinasi, kiitos vielä! :) Mäkin oon vähän jääräpää kun oon niin monta kertaa käynyt jo "turhaan" tuolla Jorvissa näytillä.. ei kehtais ihan heti mennä uusiksi ja kun kaikki tosiaan sanoo että kyllä ne synnytyssupistukset on sitten kivuliaampia ja ne huomaa varmasti! Heheh, pitääpä seurailla tilannetta nyt iltaan asti ennen ku alan hoppuilemaan.. Jos ei tää olo nyt tästä helpota niin voishan sitä illalla käydä näytillä, mut ikuinen pessimisti minussa sanoo että ei se tänään lähde syntymään! :D Jos ei muuta niin ehkä nää availee vähän lisää paikkoja ja oisinkin sitten perjantain kontrollissa jo vaikka tuon 5cm auki että pääsis ehkä jo tositoimiin! Toivoa on hyvä pitää yllä! :wave:
 
Hellou! Miten musta kuulostaa, että RockMummy vois pian päästäkin synnyttämään! :D Voi onnellista! Mulla on paikat kipeenä, mutta ei supistele tai muutakaan, joten aivan tasan tarkkaan täällä vielä hiimaillaan päiväkausia. Huomenna on neuvola, se olkoon seuraava tukipiste, kun tuntuu niin turhilta nämä päivät nykyään. Tosin tuli tuossa eilen mieleen, kun raskauden alussahan ne meinasi vaihtaa mulle lasketun ajan kesäkuun alkuun, mutta pitivät kiinni sitten tuosta 31.5.:stä, kun siinä oli vain muutama päivä eroa. Eli periaatteessa liekkö mulla vieläkään laskettu aika! Ja jos tästä vielä sen pari viikkoa menisi yli.. No mutta, minkäs teet.

Jään odottelee Heidsun kuulumisia :)

Niiksu 40+3
 
Täällä vieläkin. Viime yönä supisti ehkä kolme kertaa, joten vau mitä säännöllisyyttä. Kävi kyl vähän kipeesti, mut ei nii ei. Kaikki supistelut mitä tulee, on kipeitä. Tai ei edelleenkään sietämättömiä vaan lähinnä tuonne alaselkään juilii melko ikävästi. Mut äsken tuli limatulppa kun vessassa kävin :) Tiiän ettei se välttämättä mitään tarkota, mutta luo se sentään uskoa, että ehkä tämä täältä joskus tulee ja ehkäpä jopa omin avuin. Saas nähä. Mä olin ihan varma, että mulla mitään limatulppaa tule. Heh, tuli kuiteski :) Sai miehen lukemaan aiheesta "milloin on aika lähteä synnyttämään?" :D söpöä :heart:

Toivotaan että Heidsu pääsee jo synnyttelemään ja samaa toivon myös RockMummylle. Sulla alkaa olemaan ihan riittävästi noita viikkoja!

Ansku 41+0
 
ONNEA FIODETTA! :heart:

Mietin just kans että jäiköhän Heidsu synnyttämään.. :)

Mä vetelin äsken yli kaks tuntii unta palloon, oli pakko nukkua kun on jotenkin niin huono olo.. varmaan ne koko aamupäivän kestäneet supistukset vei voimat pois, nyt ei taas oo suppareita..

Lähetään illalla miehen kaa viel ulos syömään, varmaan viidettä kertaa "viimestä kertaa" :LOL: Nyt kyl tietää et se aika satavarmasti on vika kerta ennen vauvan tuloa koska mulla alkaa nää viikot paukkua sen verran hyvin! Se oiskin huomenna 42 viikkoa eikun poks vaan!!!

Kohta suihkuun, hyvä että saa raahattua ittensä ulos vielä, täällä neljän seinän sisällä tulee hulluks kun vaan laskee minuutteja siihen perjantain kontrolliin....

Voimia muillekin tosi paljon! :hug:

RockMummy 41+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Lähetään illalla miehen kaa viel ulos syömään, varmaan viidettä kertaa "viimestä kertaa" :LOL:
Hihhih, kuulostaa tutulta :D Mekin on tehty sitä ja tätä VIIMEISEN kerran (vähään aikaan), oikein positiivisesti ajateltuna.. Mutta mitä vielä ehtiikään! :LOL:

Täällä väsymys painaa, vaikka unta on tullut ihan hyvästi. Pääkipu meni onneksi ohi.. Mahassa tuntemuksia, mutta eipä nää supistuksia taida olla. Maha on vähän sekaisin. Mä niin toivon, että kohta pääsis synnyttää!!!
 
Niiksu, voimia sinnekin päin, odotus lasketun ajan jälkeen on NIIIIIN maailman tylsintä..! :hug: Onneks sun pääkipu meni ohi, nuo Panadolit kun ei oikein meinaa ainakaan mulla auttaa pitkäkestoisiin pääkipuihin. Millon muuten teillä päin on yliaikaiskontrolli, onko se sielläkin 41+5 vasta?

Hyvää oli ravintolassa ruoka, otin ihan kunnon pihvin medium rare- kypsyydellä, eka kerran uskalsin ottaa puoliraakaa lihaa koko raskausaikana. Ja vitsit että oli hyvää!!!! Maistoin mieheltä pari tilkkaa punaviiniäkin, ihme jos ei mielihyvähormonit lähtenyt jylläämään... :) Sit käytiin viel kaupasta ostamassa herkkuaamiaistarvikkeet huomisaamuksi ja herkkuruokatarvikkeet, aattelin tehdä kanan rintafilerullia joissa on sisällä pestoa, pinaattia ja fetaa..mmmm.. Ja nyt illaksi on Carte D'or vadelma-mustaherukkajädeä, njam!

Mies yllätti kivasti, oli sopinut työnantajan kanssa ettei mene enää huomenna töihin, jää mun seuraksi kotiin nyt käynnistykseen (pe tai la) asti etten ihan mökkihöperöidy! :heart: Niin ja jää tietty sit isyyslomalle kun vauva syntyy, nyt kun vauva on näin paljon myöhässä niin ei tarttee mennä ennen juhannusta töihin! Jos siis vauvalla ja mulla on kaikki hyvin niin vois lähtee mökille jo ennen juhannustakin. Mietittiin et oiskohan helpompi vauvan kaa matkustaa vaunupaikalla IC-junassa kuin autossa..? Junalla menis vaan vajaa 5h kun taas kuumassa autossa varmaan paljon pidempään ja ois vaikee syöttää, pitäs aina pysähtyä jne. Junassa vois olla joko vaunuissa tai kantoliinassa ja imettääkin vois millon haluaa. Mies vois tulla auton ja tavaroiden kaa perästä sitten. Onko kellään kokemusta pikkuvauvan kaa junassa matkustamisesta?! Tietty voihan olla että ei mihinkään päästä lähtemään jos minä tai vauva ei voida hyvin viel sillon mut kiva ois kyl lähtee mökkijuhannusta viettää jos kaikki on hyvin. Mökillä on kuitenkin kaikki mukavuudet: juokseva vesi, sähkö jne.. Onko moni matkustanut kaksiviikkoisen kanssa? Vauva nyt ainakin on varmaan aika iso kun näin myöhäsillä viikoilla syntyy..

No hyvä suunnitella kun koko vauva ei oo viel ees tullut masusta ulos! :D

Kohta saunaan.....

RockMummy 41+6
 
Yliaikaiskontrollis käyty. Käynnistys pe kalvojen puhkasulla.jos ei sitä ennen synny. Pää ei ollu kiinnittyny kohdunkaulaan mut kohdunsuu oli pikkuhiljaa pehmenemään päin ja jopa 2cm auki.et tämmöst sit tääl..
 
:heart: Aivan syötävän suloinen pikku neitimme syntyi 30.5. klo.20.05.Supisteli jo perjantaina,lauantaina jatko harvakseltaan kunnes puol 6 illalla soitin miehen töistä kotiin.Siinä jäi kesäkukat istuttamatta, vaikka mä oisinki viel jääny niitä kaivelemaan =) Jälkeen 7:n oltiin sairaalassa ja olinkin 7cm auki.Suoraan saliin opiskelijakätilön kanssa ja kätilö meni hakemaan paperit.Ehdinpä ottaa ilokaasuakin,mies ei :LOL: Kalvoja puhkaistessa olin 8cm auki ja sitten se persanan kätilö lähti johonki...Mä totesin et tää tulee nyt ja opiskelija huus miehelleni,että paina sitä hälynappia,puol päätä näkyy jo!Onneks kätilö tuli heti,koska neidillä oli 2kertaa napanuora kaulan ympäri ja se jouduttiin katkasemaan.Se meni niin nopeesti koko homma etten itekää meinannu tajuta ettei enää tarttekaa synnyttää :LOL: 3290g ja49cm oli kesäneitomme mitat.Sunnuntaina tultiin kotiin ku lääkärit ei kotiuta yöllä ja eilen käytii kontrollissa jossa kaikki hyvin verikokeita myöten.

Tulihan se vihdoinkin,vaikka meinas jo usko loppua!Odotti vaan kaikkien lasten juhlat ja lomalle pääsyn.Ehtihän isoimmat olla lomalla peräti 10 tuntia.Niin ja isoveljen kanssa on sama syntymäpäivä ;)

Mahakkaille jaksuja viime hetkiin,ei ne sisään jää :hug:

Uusille vauvautuneille onnea ja paljon rakkautta pienelle.Se on se luonnon kantama voima,jota ei koskaan voi antaa liikaa :heart:

 
Heidsu, no mutta meillähän on sit jännät paikat perjantaina! :) Tosin vielä ei oo varmaa käynnistetäänkö mulla pe, riippuu kuulemma siitä onko siellä osastolla tilaa.. :eek: Toivottavasti on, pitäs onnistuu mullakin kalvojen puhkasulla kun on ihan pehmeänä ja 3cm auki. Meil on aika klo 9.10., monelta teillä? Sehän oli hieno uutinen että sullakin oli kohdunsuu jo auennut, hyvähyvä! :)

Onnea Tehotuhot! Pitkään jouduit sinäkin vauvaa odottamaan ja sieltä se viimein tuli! :heart: Onnea oikein paljon! :flower:

 

Yhteistyössä