**Toukokuun tuhisijat kesäkuussa**

Poika tuli tännekin!
29.5 klo: 23.01. Pituutta 49cm ja painoa 2955g (Rv 40+1) .Synnytys meni suht hyvin, vaikkakin avautumisvaihe oli tosi pitkä ja tosi kivulias. Tulen kertomaan myöhemmin sitten lisää...

nnea muillekin vauvan saaneille ja jaksamista ja tsemppiä vielä mahaansa kantaville!!! =)
 
Voi että, näinkö tosiaan Sompio pääsee matkaan, hieno juttu! :) Tsemppiä koitokseen! Piti käydä katsomassa tuota odottajien listaa ja viimeisenä siellä olen. Voi voi, yksin saan täällä sitten papattaa. No, minäkin voin siirtyä sinne vauvapuolelle, mitäpä yhden takia pitämään kahta ketjua pystyssä! =)
 
Heissan! Sompio taisi päästä tositoimiin kun ei kuulu mitään..! Hienoa! :)

Me päästiin vielä yliaikaiskontrollista kotiin odottelemaan, seuraava aika perjantaina rv 42+1 jos ei tule ennen sitä. Kypsät on paikat: kohdunsuu aivan pehmeä ja 3cm auki jo! Kaulaa jäljellä max. 1cm. Sisätutkimuskaan ei enää sattunut. Jos joutuu käynnistämään niin todennäköisesti riittää että puhkaistaan kalvot. Vauvan painoarvio oli nyt 4194g että iso kaverihan sieltä tulee, niin kuin arvelinkin! :) Lääkäri kyllä lohdutti että mahtuu ulos minun kokoisesta ihmisestä (olen 171cm pitkä).. Vähän silti jännittää.. Nyt kun vaan ne kuuluisat synnytyssupistukset alkaisivat......!!!!

Kiitos paljon Bad Virgin listan päivityksestä! :wave:

RockMummy rv 41+5

 
Hyvä musamaku Kissinmintun tytöllä! :) Kiitos tsempeistä!

Niiksu, älä huoli, mä olen täällä vielä myös! :wave: Jos hassusti käy niin mä olen täällä viimeinen, heheh! Toivotaan että päästään molemmat tositoimiin ja PIAN!!! :hug:

 
Onnittelut Sani pojasta! :heart:

Jospa hieman rustailisin tänne lyhyttä kertomusta tuosta synnytyksen kulusta. Elikkäs torstai-iltapäivänä istuskelin kaikessa rauhassa tässä koneella ja etsin netistä mahdollisia ennakoivia merkkejä synnytyksestä. Olo oli ihan vetämätön ja turhautunut kunnes yhtäkkiä tunsin, että jotain lämmintä olis tulossa. Nousin ylös ja kappas lapsivettähän se alko lorottelemaan ja kunnolla. Kello tais olla jotain 14.10.

Kadonneen puhelimen löydyttyä sain soitettua miehelle, joka oli 3 tunnin ajomatkan päässä, joten seuraava soitto menikin siskolle, joka onneks oli jo kesälomalla. Synnärille päästiin 15.50, jolloin ei kauhiasti vielä supistuksia piirtynyt käyrälle. Enkä kyllä ollut kuin vasta väljästi sormelle auki ja kaulaakin oli vielä jälkejjä 1,5-2 cm. Tässä vaiheessa miettivät minne ne mut työntää, mutta salista löysin itseni hetken päästä. Suppareita tuli 5-6 minuutin välein.

Tästä se odottelu sitten alkoi, illalla ennen vuoron vaihtoa kanavaa oli vielä jäljellä n. sentti ja enkä ollut kuin väljästi 2 sormelle auki. Tässä vaihessa suppareita tuli enää n. 10 min välein, joten yritin saada unta nuppiin, mut eipä siinä tullu nukuttua ku maksimissaan 2-3 tuntia.

Aamulla n. klo 7.40 kanavaa jäljellä 1,5 cm ja auki olin 3-4 cm eli supparit tosiaan laimeni. Tässä vaiheessa sainkin sitten tipan vauhdittamaan synnytystä. Tippaa nostettiin tasasin annoksin aina 45 min välein. Muutoksia ei oiekin tapahtunut kuin vasta klo 15 olin noin 5 senttiä auki. Kahden aikoihin pyysin saada jyväpussin kun alko supparit tuntumaan sen verta ilkeiltä. Noh, eipä se kauaa auttanut kun kolmen aikaa pyysin jo saada epiduraalin. Hetken odottelun ja ilokaasu kokeilun jälkeen sain sen vihdoin 15.40 ja melkein heti aukeni taivas.

Kuuden aikoihin taas käytiin tutkastelemassa tilannetta ja olin jopa 8 senttiä auki. Tosin supparit tuntu jo aikasta ikävästi paineentunteena häpyluun päällä eikä niinkään takapuolessa. Noh, hetken päästä kätilöt kun kätilöt olivat poistuneet huoneesta, oli pakko soittaa kelloa kun tuli pakonomainen tarve ponnistaa. Taisin siinä huutaa kätilöille, että nyt se tulee. No, ei tullut ihan vielä siinä vaiheessa. Olin auki 9,5 cm ja sain pudenduspuudutteen 18.15 ja 5 min päästä olinkin jo täysin auki.

Hetki piti odotella kun taapero ei ollut laskeutunut tarpeeksi alas, sain toki kevyesti ähistä ja puhista suppareiden tahtiin. Tässä vaiheessa supparit alko tuntumaan ikävästi oikeessa nivusessa. Kipu oli ihan sanoin kuvaamaton, mutta minkäs sille teet. Klo 19.15 sain luvan alkaa ponnistamaan. Aloitin ponnistamisen kyljeltään kun se tuntui parhaalta siinä vaiheessa tuon nivusen kanssa. Klo 19.50 siirryttiin puoli-istuvaan kun en saanut tarpeeksi voimaa työntöihin. Tämä olikin suht tehokas ja poika syntyikin 20.01. Onneks en tiennyt etukäteen kokoa, ois muuten voinu jäädä tulematta alakautta.

Tämmönen kokemus täällä...

Tsemppiä vielä kaikille kärvistelijöille. Ei teilläkään mene enää kauaa.

Fox ja poitsu 3,5 vrk
 
On täällä Niiksu vielä muitakin... Viime yönä supisteli ensimmäistä kertaa silleen oikeesti (ei se kipu nyt mitään sietämätöntä ollut, mutta tunnistettavaa). Puol kolme alko ja seittämään kesti ja tuli n. 7 minuutin välein. Seiskalta sit alko harvenemaan ja nyt tässä aamupäivällä on tullu ihan satunnaisia. Mä jo niin toivoin :headwall: Ja toivon kyllä vieläkin... Ehkä ne tästä vielä palaa ja voimistuu. Nyt se olo vasta malttamaton onkin, kun jotain konkreettista on tapahtunu. Jotenki ajattelin, että alkas sitten kerralla kun alkaa, kun ei ole ollut tosiaan Mitään merkkejä aikasemmin. Kärsimättömäkshän tässä käy B)

Mutta onnea niille jotka taas on vauvan saaneet ja Sompio tais olla matkalla :) Tsemppiä sinne!

malttamaton ansku 40+6
 
hei. pikaisesti ilmoittelen. että meille syntyi 22.5 tyttö 16.50 viikoilla 40+2. kokoa 3885g, pituus 50 cm ja pipo 35.neiti tuli sitten vauhdilla. juuri ehittiin sairaalaan 94 km. eli varsinainen luomuprinsessa tänne maalle saatiin! kaiki voidan hyin. vilskettä pitää kolmen kanssa ja kesätöiden. eli toivotan teille kaikille lämintä kesää!
 
a-nsku: Mukava, että muitakin vielä on, vaikka toki toivoo kaikille jo lähtöä! :) Mulla ei mitään supisteluita, siksi yritänkin valmistella itseä vielä pitkään kestävään odotukseen.. Hirveästi haluaisi jo nähdä oman lapsen...

Nisuselle onnea tytöstä :heart: Jokohan Sompiolla on nyytti viekussa.. :)

Niiksu 40+3
 
Onnea vauvan saaneet! :flower:

Ja lähetän nämä mun jälkisupparit teille jotka niitä tarvitsette. :)

Tultiin sairaalaan kai joskus kello 19-20 aikoihin..

( samalla se synnytys kertomus )
En tiedä tarkkaa aikaa kun kärvistelin kotona aamun kotiutumisen jälkeen ( vannoen että takas en mee ennen kuin pää näkyy ). Kunnes mies vaan otti mut ja vei sairaalaan kun ei enää kestänyt katsoa.. oma äiti ( joka oli tullut lapsia vahtii ) hoputti kanssa että menisit nyt ennen kuin sattuu jotain...

Kun sanoi lekuri puolilta päivin ennen kuin kotiutti että pääsethän aina takaisin...että kunhan on tarpeeksi napakoita supistuksia... Pääsin kotiin 12 jälkeen...niin siitä lähtien kärvistelin tihenevien suppareiden kanssa..joita oli muutenkin tullut jo monta päivää sen 7-15 min välein.. sairaalaan en olis vieläkään varmaan lähtenyt kun en edes kellottanut suppareita..mies niitä alkoi kellottaa kun tuli kotiin 17 aikoihin. Tuli 1-2min välein, olin oksentanut aikasemmin eli kai ne supparit sen aiheutti. Päästiin sairaalaan, niin vedet meni 5 minsaa sairaalaan saapumisen jälkeen.. ja se olikin sitten vihertävää. Kätilö totesi että kreivin aikaan saavuttiin, 5cm auki ja kanava hävinnyt. Siitähän ne supparitkin oikein innostui voimistumaan.. Kysyin vielä että ei varmaan tarvii kotiin enää mennä? Pessimisti...

Saliin sitten..siellä vaihtelevalla menestyksellä pärjäsin kipujen kanssa. Onneksi veden väristä huolimatta vauvalla oli kaikki hyvin. paracervikaalipuudutus auttoi hetken...sitten sain spinaalin mikä auttoi hetken. mutta spinaali sai supistukset heikommiksi...joten eikun tippa käteen.. 23.10 olin täysin auki ja 5 minsaa myöhemmin syntyi meidän rakas pikku Bella. :heart: :heart:

Olisin varmaan vieläkin kotona koska jääräpää kun olen.. :whistle:

Therean&Neiti 3,5vrk
 
Lämpimät onnittelut kaikille pienokaisensa syliin saaneille!!! :flower: :heart:

Toivotaan kovasti, että loputkin alkaisivat jo päästä tosi toimiin!!
Ainakin RockMummy voisi jo päästä sairaalaan, kun kerran paikatkin jo ovat noin lupaavasti auki!! =)

Täällä tytöt pitää sen verran kiireisenä, että on jäänyt tämä koneella olo vähän vähille...

nasu ja tytöt, kohta 4viikkoa ja 1v3kk :heart:
 
hei huhhuuu... miekin olen viel mukana...
huomenna ois se yliaikaiskontrolli..ONKO KUKAAN JÄÄNY JO SILLE TIELLEEN SAIRAALAAN?
minnuu nimittäin pelottaa et se lapsi on kamalan iso ja muutenkin minuu alkanu synnytys pelottaa. yöllä en saa enää kuynnolla nukuttua kun selkään koskee..:)

heidsu ja Kakkone 41+4 :/
 
Merks merks. :wave:

Kiitos uudestan pinosta! Minäkin menen varmaan tuonne vauva-puolelle lueskelemaan enemmän nyt. :)

Ja onnea Vauvoista!! Ja tosi paljon jaksuja mahaisille vielä. :flower: =)

Jonz&Jesper (alettiin nyt harjoittelemaan tulevaa nimeä jo) huomenna 1kk. :D
 
Heips, eli masukkaita jäljellä vielä minä, Niiksu, a-nsku ja Heidsu? Sompio onkin varmaan nyytinhakumatkalla jo? :heart:

Heidsu, mut passitettiin vielä ainakin kotiin tänään yliaikaiskontrollista ja vasta perjantaina seuraava kontrolli jolloin viikkoja jo 42+1! Käynnistys viimestään lauantaina jos ei tuu ennen sitä. Mulla ihan samat fiilikset kun sulla: pelottaa että lapsi on iso (painoarvio nyt melkein 4,2kg!), synnytys alkaa jännittää, öisin heräilen jatkuvasti... Toisaalta se yliaikaiskontrolli helpottaa fiiliksiä kun saa tietää kohdunsuun tilanteen, painoarvion, lapsiveden määrän, istukan toiminnan, sydänkäyrän jne. Ne kuulemma olisi ottanut mut saman tien sisään jos lapsiveden määrä olisi ollut vähäinen, napanuoravirtaukset olisi heikentyneet merkittävästi tms. Istukka oli mulla jo melko kalkkinen, mutta se on kuulemma normaalia kun on näin paljon yliaikainen. Eikä se vauvakaan nyt enää kerkee kasvaa kun max. 100-150g ennen kun käynnistetään, joten ei se paljoo pahemmaks voi enää tästä mennä! :D Tsemppiä kovasti sulle ja toivottavasti saat yön nukuttua hyvin! Ties vaikka vauva päättäisi alkaa syntyä ensi yönä.. ;) Muistaakseni PilkkuPantterilla alkoi yliaikaiskontrollin jälkeen supistelemaan ja olikohan jo saman vuorokauden puolella kun palasivat takaisin sairaalaan synnyttämään, eli synnytys käynnistyi luonnollisesti!

Nätti nimi Jonzin vauvalla! :heart:

Kiitos Thereanille ja Foxille synnytyskertomuksista! :wave:

Ja paljon onnea vauvelista Nisunen!!! :flower:

Kovin tuntuu pitkältä tämä odotus, nyt etenkin kun sattuu selkään ja lonkkiin niin maan vietävästi.. Tänään pitäs lähtee miehen kanssa lenkille, kävely kun ilmeisesti vois mahdollisesti edistää suppareita..? Ja lääkäri käski vielä vetää kierroksen saunaa, seksiä ja siivousta.. :) Niitä on kaikkia kokeiltu jo monen viikon ajan, ehkä niistä sit on ollut jotain apua kun on jo paikat 3 cm auki, hehe. Mies ei vaan oikeen enää innostu seksistä, en kyllä ihmettele.. ;) Saiskohan se pakotettua itsensä tänään hommiin jos se vaikka vauhdittais tätä meidän pikkukaverin maailmaantuloa, hih.

RockMummy rv 41+5
 
Pikaisesti minäkin ilmoitan että meille syntyi pikku-prinsessa 26.5.2009 klo.12:65. rv40+6 :heart: Kotiin päästiin eilen. Pikkuisen sydäntä tutkittiin tarkemmin lisälyöntien takia. Tehtiin ultra ja holter-vuorokausii seuranta. Ei mitään rakenteellista poikkeavuutta ja toistaiseksi riittää normaali neuvolaseuranta. Kyllä se säikäytti, mutta ilmeisesti "vika" poistuu iän myötä.

Pikku-neiti on aivan ihana ja rauhallinen tapaus, on kiertänyt koko perheen pikkusormensa ympäri :D Tässä sitä sitten opetellaan arkea kolmen lapsen kanssa, melko hulinaa on, mutta kyllä se tästä kun ensin sopeutuu =)

Odottaville vielä jaksuja ja onnea vauvautuneille! :flower: palaan paremmalla ajalla :wave:

Leylah ja pikku-neiti 1vko. :heart:
 

Yhteistyössä