**Toukokuun tuhisijat kesäkuussa**

Täällä kukutaan taas yöllä kun ei vaan nukuta sitten millään.. :) Vähän jo jännittää se perjantain kontrolli... Kovin on hiljaista täällä odottajien palstalla, no ihmekös se kun meitä on enää ihan kourallinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Täällä kukutaan taas yöllä kun ei vaan nukuta sitten millään.. :) Vähän jo jännittää se perjantain kontrolli... Kovin on hiljaista täällä odottajien palstalla, no ihmekös se kun meitä on enää ihan kourallinen.
No,kohta sinäkin siirryt tuonne vauvaantuneiden puolelle =)
Jännittääkö jo? :D

tehotuhot onnittelut prinsessasta :heart:
 
RockMummy: Minulla on myös se yliaikaiskontrolli 41+5, mutta kuulosti lähinnä sattuvan sille päivälle. En tiedä sitten tarkemmin mikä käytäntö on, että onko se muillakin yleensä noin. Saa nähdä mennäänkö tässä sinne asti, vakaa aikomus on, että EI! :LOL: Olenkin tässä lähdössä neuvolaan, toivottavasti viimeistä kertaa ilman vauvelia.

Tsemppiä meille muutamalle, jotka vielä kärvistellään :hug:

Niiksu 40+4
 
Bad Virgin, joo jännittää jo ihan vietävästi kun tietää nyt että vauva syntyy viikonlopun aikana! :) Yllätysmomentti jää nyt puuttumaan, mikä tietysti jännittää enempi, mut toivotaan että kaikki menee hyvin! :heart: Sekin jännittää että ottavatko jo huomenna sisään ja onko kohdunsuu avautunut miten paljon lisää kun koko eilisen päivän supisteli muutaman tunnin tauoista huolimatta. Kävin eilen keskustelupalstoilla lueskelemassa miten ihmisillä on edennyt synnytys samanlaisista tilanteista kun minulla (kohdunsuun tilanne hyvä) ja tosi monella oli melko nopeasti lähtenyt etenemään.. Toivotaan näin! Lääkäri arveli viime yliaikaiskontrollissa että avautumisvaihe olisi nopea mutta ponnistus melko pitkä kun vauva on jo niin iso..

Kiitos Therean toivotuksista! :wave:

Niiksulle tsemppiä, toivottavasti olis viimenen neuvolakerta!! :)

RockMummy 42 raskausviikkoa täynnä!!! :eek:
 
Kuihan kauan näitä hemmetin supistuksia täytyy kestää... Tulee kipeitä muttei liian tälleen 10-30 minuutin välein... Eilenkin tuli aika samoilla linjoilla. Kai tuo vauva jaksaa tällaset vielä. Yöllä oli jonkun verran, sain kuitenki nukuttua kohtuullisesti. Tympii ku haluis jo synnyttää ja kun nää alko jo tiistaina ja olin jotenki ajatellu, että alkas sitten kerralla (niinhän sen voi suunnitella :D ) äääääh! Nooooh, ainaki huomenna on poliaika aamulla nii tietää taas enemmän. Paitsi jos syntyis jo tänään. Niivvarmaan...

Ansku 41+1 (ei jaksa ennää)
 
Alkuperäinen kirjoittaja a-nsku:
Kuihan kauan näitä hemmetin supistuksia täytyy kestää... Tulee kipeitä muttei liian tälleen 10-30 minuutin välein... Eilenkin tuli aika samoilla linjoilla. Kai tuo vauva jaksaa tällaset vielä. Yöllä oli jonkun verran, sain kuitenki nukuttua kohtuullisesti. Tympii ku haluis jo synnyttää ja kun nää alko jo tiistaina ja olin jotenki ajatellu, että alkas sitten kerralla (niinhän sen voi suunnitella :D ) äääääh! Nooooh, ainaki huomenna on poliaika aamulla nii tietää taas enemmän. Paitsi jos syntyis jo tänään. Niivvarmaan...

Ansku 41+1 (ei jaksa ennää)
Hei, tuosta syystä minäkin olin huolissani että miten vauva sen jatkuvan suppailun kestää kun olivat melkoisen voimakkaita +tietty oma jaksaminen oli jo sitä sun tätä.
Siksi mentiin näytille ensimmäisen kerran kun olin huolissani vauvasta. Sanoi kätilö siellä että yllättävän hvyin vauvat jaksaa tuollaista. Mutta jos itseäsi huolestuttaa niin käy näytillä. Soitin itse ja sanoin huoleni, kehoitti tulee käymään. Ja onneksi oli vauvalla hyvin asiat kun sitä käyrää otettiin.
Jaksamisia kovasti äidille! Toivotaan että pian tulee vauva ulkomaailmaan. :hug:
 
Paljon onnea vaavin saaneille!!! :flower: =)

Vaikka tuonne vauvapuolelle jo kuulunkin, niin silti pitää käydä lukemassa teidän viime metrien jännäilyjä! =)

RockMummyllä on jo aika mahtavat viikot kasassa!! :D Uskon kyllä, että olo on jo varmasti tukala!! Jaksamisia ja täällä pidetään peukkuja, että huomenna ottavat teidän sairaalaan. Toivottavasti osastolla on tilaa!! :hug:

Heidsulle myös tsemppiä huomiseen koitokseen!! :hug: Pian on nuppu sylissä sinullakin!! :heart:

Voimia myös kaikille muille, jotka vielä saavat "nauttia" isosta masusta!! :D

nasu ja typy 4vkoa
 
Hyvä muisti!!
Piti kysyä RockMummylta, että ovatko milloin viimeksi sairaalassa kertoneet mitään paino arvioita pikku kaverille? Kun viikkoja on jo kuitenkin noin kiitettävästi kasassa, niin onko tietoa, että minkä kokoista vauvaa odotetaan..?
Varmaan olet asiasta kertonutkin, mutta kun ihan kaikkea tekstiä en ole kerennyt lukea, niin on voinut mennä ohi... :headwall:
 
täälläkö te pidätte pinoa pystyssä.Mä jotenki kuvittelin,että kaikki siirtyy tuonne vauva puolelle. Menny ihan ohi teidän viime hetken piinailut.Stemppiä kovasti viime hetkiin. :heart:

Ja onnittelut kaikille vauvansa saaneille. :heart:
 
Nasu22, kiitos tsempeistä! :heart: Tuosta painosta: meillä oli toissapäivänä se eka yliaikaiskontrolli Jorvissa ja siellä annettiin painoarvioksi 4194g, eli onhan tuo jo aika iso.. mutta ihan pitäis kuulemma hyvin mahtua tulemaan mun lantiosta. TOSIN voihan nuo painoarviot heittää paljonkin ja pelkään lähemmäs viisikiloista vauvaa, suvussa kun on miehen puolelta kaikki olleet melkoisia pojanjötkäleitä ja meillekin on tulossa poika.. Kaipa sen saa nitistettyä sieltä ulos jotenkin mutta täytyy varautua pitkään ponnistusvaiheeseen ja mahdolliseen sektioonkin niin ei tule sitten mitään yllätyksenä.. Ihan alkaa nyt oikeesti jännittää kun on näitä viikkoja näin paljon ja kun tietää että huomenna tai lauantaina käynnistellään..huh.

a-nsku, minäkin olen miettinyt vauvan vointia kun monta päivää on jo supistellut ja pitkiä pätkiä muutaman minuutin välein.. mutta kaipa vauva ne kestää, toivotaan niin että luonto hoitaa tämänkin.. VOIMIA SULLE KOVASTI! :hug: Ja soita synnärille jos yhtään mietityttää mikään, jos ei muuta niin saat mielen päältä sen pois painamasta.

Mitkäs on Heidsulla fiilikset näin H-hetken alla?

Vitsit mua jännittää huominen... vähemmän jännäis jos alkas luomusti tämä homma.. jotenkin tuntuu aivan epätodelliselta että kohta se kauan toivottu vauva on oikeesti tuossa.. Kaikilla varmaan ollut samat fiilikset ennen kun vauva on syntynyt.. :)

Kiitos kaikille mukana elämisestä näillä jännillä loppumetreillä, helpottaa niin kovasti kun saa tsemppiä täältä teiltä kaikilta! :heart:

RockMummy rv 42
 
Kiitos tsempeistä :) Nyt nää on jo ainaki kahesta asti tullu 8-10 minuutin välein... Jokohan sitä pääsis ihan oikeisiin hommiin :whistle: Ei jaksas oottaa, että alkaa tulla parin minuutin välein. No, jos ei tänään mitään tapahdu niin huomen aamulla on tosiaan äippäpoli nii ainakin tietää tilanteen. Ja kyllä tää pieni varmaan jaksaa. Kuitenki liikuskelee supistusten välissä.

ootellaan...
 
Me käytiin äsken Jorvissa kun alkoi turhauttaa kun tää pikku-ukko on viettänyt taas hiljaiseloa koko päivän. Jotenkin pelottaa näillä viikoilla tuo liikkumattomuus kun kuitenkin on jo suurempi riski kohtukuolemaan jne.. No, siellä käyrällä ollessa se sitten vähän alkoi liikkumaan ja piirtyipä käyrälle mun supparejakin, mitkä oli max. jotain 130 luokkaa. Lääkäri tarkisti mut samalla, ei edistystä kohdunsuulla hänen mielestään, eli edelleen kahdelle sormelle auki. Ei kuulemma vielä saisikaan puhkottua kalvoja vaan pitäisi Cytotecillä käynnistellä... :( Sain mukaan vähän unilääkettä jotta saan levättyä. Huomenna ei siis tarttee mennä äippäpolille koska nyt lääkäri katsoi tilanteen ja sovittiin että jos ei tule ennen sitä, niin lauantaina klo 9 menen Jorviin ja kohdunsuun tilanteen mukaan aletaan käynnistää joko Cytotecilla tai kalvojen puhkaisulla. Nyt lääkäri vähän sisätutkimuksessa "venytteli" paikkoja, toivottavasti lähtis nyt hitto ittestään käyntiin!!! Mä en oikeesti haluaisi niitä Cytotecejä, kun oon kuullut että saattaa kestää montakin päivää että käynnistyy.. :(

Mä taidan jäädä viimeseks tässä pinossa kun Heidsulla käynnistetään huomenna ja a-nskullakin on noin lupaavia suppareita.. Mites Niiksun vointi?

RockMummy rv 42
 
Täällä on koko aamu siivottu ja eipä tiedä olossa mitään.. Alkaa olla semmoinen olo, että ei tämä vauva taida syntyä kuin sitten joskus vasta käynnistämällä. En jaksa edes ajatella niin pitkälle, haluaisin niin, että tämä lähtisi luonnostaan tulemaan. Mutta onhan tässä vielä aikaa, ihmetyttää vaan, kun ei ollenkaan supistele! Lähes normaali olo, mitä nyt vähän paikat välillä arkana, mutta taitaa kuulua ihan vain raskauteen se. Neuvolassa oli eilen kaikki ihan ok, no se verran edistystä, että vauva olisi nyt kiinnittynyt.

Olisikohan a-nsku päässyt jo vauvan hakuun.. Lupaavalta tosiaan kuulosti! Jos tässä ei tule enää tänään käytyä, niin Heidsulle tsempit ja RockMummylle myös, ei oo sullakaan enää kauaa jäljellä! :) :hug: Minä olen kanssa ruennut vähän hätäilemään tuota vauvan liikkumista. Hyvin se siellä liikkuu, mutta kokoajan seurailee, että liikkuuhan se. Alkaa vainoharhainen olo tulla. Pitäs mulla nyt vähän malttaa mieltä, kun ei paljoa olla vielä yliajalla..

Niiksu 40+5
 
Kiitos Bad Virgin! :hug:

Kylläpä nukutti hyvin, otin yhdeltä yöllä ne nukahtamislääkkeet mitkä sain eilen ja koisinkin todella sikeesti 10 h yöunet! Olo on kuin uudestisyntyneellä! :) Yöllä heräsin pissahätään ekan kerran vasta 4 aikaan ja kylläpä olin tokkurassa kun hortoilin vessaan.. Tuntui ettei jalat kanna ja seinistä piti ottaa tukea! Oli tehokkaat lääkkeet! :LOL: Ensi yönä en kyllä uskalla ottaa enää lääkärin määräämää kahta pilleria, enhän mä herää muuten aamulla sitä käynnistystä varten millään!

Mitenköhän sitä osais henkisesti valmistautua huomiseen, apua...

RockMummy 42+1
 
Kovasti tsemppiä Niiksu! Käy vaan jos jaksat sairaalassa jos kovin alkaa liikkeet huolestuttaa, mulle ainakin on kätilöt ja lääkärit sanoneet joka kerta että tuut vaan heti uudestaan jos ei ala liikkeet tuntua. Mieluummin käy siellä tsekkauksessa kun stressaa itseään. Voi kun sulla käynnistyis itestään niin ei tarviis kärvistellä enää eikä käynnistellä! :hug:
 
Hiphei, tänään lähdetään käynnistykseen vähän yli tunnin päästä!

Yöllä ei meinannut oikein tulla uni silmään vaikka otinkin lääkärin määräämät kaksi nukahtamislääkettä, kaipa tämä tuleva koitos jännittää! Mieskään ei kuulemma ollut nukkunut juuri yhtään. Yöllä kävin yhden aikaan vessassa ja pyyhkiessä tuli ihan kirkasta verta! :eek: Soitin sitten Jorviin ja siellä sanottiin että se voi olla merkki että kohdunsuu on kypsynyt lisää ja kehottivat laittamaan siteen ja seurailemaan vuotoa. Nyt aamulla oli siteessä sitten ruskeaa verilimaa joten ilmeisesti kohdunsuulla on tapahtunut jotain lisää!! Toivottavasti! :) Viimeksihän oli sen 2-3cm auki ja ei ihan vielä olisi päässyt puhkaisemaan kalvoja, toivottavasti nyt!

Kovasti tsemppiä teille kaikille, tulen seurailemaan teidän viime hetken jännityksiä / vauvauutisia kunhan kotiudun sairaalasta joskus!

RockMummy & pikku-ukko rv 42+2
 

Yhteistyössä