TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Me saatiin kone kuntoon ja nettikin pelittää taas! :wave: En ole "hetkeen" päässyt kirjotteleen, mutta nyt sitten pääsen taas (yli)aktiivisena toukovauvan odottajana mukaan... :D

Mulle sopii että laitetaan listaan tieto tai tunne kumpaa odottaa. Mulla ja miehellä on ihan tyttö- tunne. :heart: Ihan sama kumpi tulee, mutta tuo tyttö-tunne on erittäin vahvana sen alun kamalan pahoinvoinnin takia. Mulla on molempia tyttöjä oottaessa ollut sama juttu... ihan erilailla kuin taas poikia oottaessa. =)

Joku kysyi masuasukin nimeä... Mä sanon aina et meidän "minivitonen". :D

Huimauksesta sen verran, et mulla on joka raskaudessa ollut ja nytkin on niin, että jossain kaupoissa tms. missä on huono ilma, mua alkaa huippaan ja tulee ihan kauheen huono olo muutenkin. Kaikista kauhein "kohtaus" tuli, kun odotin esikoista ja oltiin hääpukuun kangasta ostamassa, niin siellä kangaskaupassa tuskan hiki vaan nous pintaan, silmissä sumeni ja jouduin siellä oleen kyykyssä vaikka kuinka kauan. Olo oli ihan kauhee. Sit kun sieltä viimein selvittiin ulos, olo parani nopeesti, kun sai raitista ilmaa.

Mulla tuntuu kanssa joskus kun kauheesti touhotan jotain ilman taukoja, pieniä supistuksia. Huomaa aina, millon olis tauon paikka... :snotty:

Huomenna aamulla neuvola. =)

Äitti ja minivitonen rv 17+1. :heart:
 
kävin siellä rakenneultrassa ja kaikki onneksi hyvin pikkusella,jännitin aivan kauhesti tulevaa ultraa ja itkinkin koko ultrauksen ajan..lääkäri ja kätilö onneksi olivat ihania ja ymmärtäväisiä:) seuraava ultra on kuukauden kuluttua jälleen korkean verenpaineeni takia.
potkut tuntuu jo ihan kivasti,mikä on tosi lohduttavaa.:)
rv 20+3
sitä piti vielä kysyä että onko täällä muita yksin odottajia?
 
Jennyfr: Tervetuloa mukaan. Luinkin tuolta raskaista töistä, että kengität hevosia. Huh, en kyllä jaksaisi. Aamuinen loimitus ja kyykkiminen ottaa nivusiin. Tallilla 8hepoa. Itsellä hevonen ja poni.

Mulla on tyttö ja poikafiilis. Eilen naureskeltiin nimiä, isukki meinas, että pojan nimeksi sopis Kunto saa hän sanoa olevansa Kunnon isä. Mulla välähti sitten, että tytön nimeksi sopis Sievi, olisin Sievin äiti :LOL:

Kyllä muakin huimaa. Johtuu matalasta verenpaineesta ilmeisesti.

Kunto ja Sievi =) 18+1
 
Tervetuloa Jennyfr! :flower:

Ja Äitti-83 olenkin ihmetellyt ja kaipaillut että missä oot, hyvä kun taas mukana ja kaikki kunnossa! :)

Siis mä en kohta pysty enää ollenkaan käymään lenkillä kun heti alkaa alavatsaan sattumaan ja täytyy pysähtyä huilimaan! :( Onko ihan normaalia ja mikä tähän auttais? Lopettaa koko pitempien matkojen kävely? Muutaman kerran oon jo pelkästään ulos mennyt heittelee koiralle palloa kun kaipaa raitista ilmaa kuitenkin.
Muuten koiran omistajat Saako koiralle antaa joulukinkussa olevan potkan? siis sen luun? Vai onko sama kuin kanan luut että repii suolen?

Onnea kaikille ulrtakuulumisista! :flower:
 
""""Muuten koiran omistajat Saako koiralle antaa joulukinkussa olevan potkan? siis sen luun? Vai onko sama kuin kanan luut että repii suolen?""""

Muutama kuukausi sitten luin tästä aiheesta keskustelun eräällä palstalla ja siellä oli vähän kahta koulukuntaa. Jotkut ehdottomasti kielsivät antamasta, luu on "kypsä" ja se saattaa repeillä teräviksi säikeiksi. Jotkut olivat antaneet, ilman mitään ongelmia (ehkä tuuria?!). Itse en antaisi.
 
Niiksu ja Jasmin82, siitä luusta en kyllä antaisi meidän reilu puolivuotiaalle idiootille sitä. Varmasti saisi itsensä sillä hengiltä innostuksissaan. Enkä kyllä antanut vanhallekaan koiralle, johan se pelkästään suolan määrän takia on vähän suspekti, koostumuksesta puhumattakaan.
Mutta tästä tuli mieleeni, että koirallehan voisikin jouluherkuksi ostaa naudan putkiluun järsittäväksi.

Olin aamulla kosmetologilla kaikenlaisten karvojen sokeroinnissa ja se kehui kovasti mahaani. Tuli hyvä mieli. :xmas: Eilen illalla nimittäin oli joku kauhea turvotus ja ruokaa laittaessani tunsin itseni ihan muumimammaksi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
Ja Äitti-83 olenkin ihmetellyt ja kaipaillut että missä oot, hyvä kun taas mukana ja kaikki kunnossa! :)
Kiitos vaan. :hug: Kyllä niin malttamattomana olen oottanut, että pääsen taas lukeen teidän kuulumisia ja itekin kirjotteleen! Tää on tämmönen "henkireikä" kotiäidin arjessa. :D

Neuvolassa on käyty, kaikki ok. Pikkuisen sydänäänet kuului hyvin, voi sitä ihanaa ääntä, voisin kuunnella sitä vaikka kuinka kauan. :heart: Painon nousun kanssa on ollut vähän tarkkaa seurantaa neuvolassa... Kun alun pahoinvoinnin seurauksena paino tippui 5kg, vieläkin ollaan 3,5kg alle lähtöpainon. Mutta kuitenkin kun paino oli noussut edellisestä neuvolasta, kaikki on hyvin senkin suhteen. =) Hurjaa vauhtia raskaus edennyt, puolivälissä ollaan ihan pian. :eek: Ja ennemmin kuin kerkiää tajuamaan onkin jo nyytti sylissä. :heart: :D




 
Uus neuvolatäti oli tosi kiva, sydän äänet oli 145 ja hyvältä kuulosti, tosi voimakkaat! Laitto musta tiedon kättärille, katotaan millo ne soittaa yms ultra ajasta... Jihuu! Toivottavasti saisin sen jo vaik ens viikolle.... Verenpaineet 123/81, eikä enää niin koholla ku viimeks... Painoa mulle oli tullu vaa 600g, mikä aika ihme, tuntuu et oisin paisunu enempi, toivotaan et baby ois kuitenki kasvanu reippahasti...
Kauheena iskias vaivaa, siis oli tosi hankala kävellä neuvolaan ja takasi, linkkasin menemään...

Mullekki passaa et laitetaan sit sukupuoli sinne listaan... Heti ku saan vaan tietää!!! :heart:
Taidan alkaa siivoomaan, moppasin jo keittiön, vielä vois vaik vessaa kuurata... pari kaverii tulee tänään kylään, en oo nähny niitä ikuisuuksiin!
 
Kaikki issiaksesta kärsivät!!!!! Mää kävin sen takia fysioterapeutilla ja sain yhden ainoan venytysohjeen ja sillä se lähti sitten pois eikä oo enää takasi tullu. Kokeilkaa teki!
Eli jos vielä voitte niin mahalleen lattialle makaamaan ja siitä nostatte käsillä yläkroppaa ylös, kädet mahdollisimman lähellä lantiota (eli ei siinä pään vieressä tai olkapäitten) Muutaman kerran päivässä noin viis nostoo kerralla, mulla kesti noin viikon ni lähti kaikki oireet pois. Se käy ensin tosi tosi kipeää mut pikkuhiljaa helpottaa.
Jos ei pysty enää mahalleen olemaan niin sitten seisaltaan taivutat yläkroppaa taakse ja pidät alaselän kohdalla käsiä ikään kuin tukien "taitoskohtaa".
Sit minkä itse keksin ni jos on jumppa pallo ni sen päällä selälleen makaaminen niin että selkä menee notkolle ni seki helpottaa. Mutta pahinta siis on taivuttaa yläkroppaa polvia ja varpaita kohden, voi helpottaa hetkeksi mutta pahentaa vaan tilannetta.

jasmin84: Mulla oli esikoista odottaessa viikolta 19+ alavatsa kipuja ja painetta niin etten voinut reippaasti kävellä. Tukivyö auttoi aika pitkälle ja lopussakin vähensi kipua. Mut mulla se siis vaan paheni loppua kohden ja lopuksi en enää voinut kävellä muuten ku just ja just kaupassa käydä etten ihan kuolis tylsyyteen. Oli tosi mukava kesä maata vaan kotona sohvalla ja lihoa =( Neuvola vaan sano että joillakin nyt vaan tulee maha kipeäksi ja joillakin selkä. Ei siihen sen kummempaa syytä kuulema oo.

Potkuja oon alkanu pikkuhiljaa tuntemaan heti neuvola käynnin jälkeen ku sai taas vakuuden että kyllä siellä joku on. Vaikka mahakin on kasvanut ni silti tuntu niin epätodelliselta.
Mullakin on rakenneultra 8.1 =)
Ja ei mitään hajua oisko tyttö vai poika :xmas:
 
jasmin84: Mulla on myös ollut tota alavatsakipua ja tosiaan välillä niin, ettei voi 500m pidemmälle kävellä. Tiistaina kun olin ultrassa, niin mainitsin asiasta ja lääkäri veikkaili kohdun kasvusta johtuviksi krampeiksi. Neuvoi kokeilemaan magnesiumia. Neuvolatätikin käski vaan lepäillä, mutta oishan sitä kiva käydä joskus kävelylläkin ulkona eikä vaan maata sohvalla...

Minkäslainen tuo tukivyö on? Sellasta vois kyllä kokeilla jos nää kivut ei tästä pikkuhiljaa ala helpottaa.

Oon ihan fiiliksissä, kun huomisen jälkeen alkaa kahden viikon loma :D

Wendy & Mini 20+2
 
Tukivyö:Mää ostin sen ihan stocmannilta ja varmasti löytyy kaikista äitiysvaate liikkeistä ja lastentarvike liikkeistä. Se on semmonen.. no.. vyö =) joka tulee vatsan alle ja mahan päälle tulee kangasta. Taakse kiinnitetään tarralla ja kokoa voi säätää mahan kasvun mukaan. On aika kallis, muistaakseni päälle 40 euroo mutta mulla ainaki hintansa väärti.
Löysin kuvanki..

https://ssl.lemonkids.fi/shop/product_info.php?products_id=350&pc=5

tuossa näyttää niinku housut kuuluis samaan mut ei siis kuulu.. Ja mulla on siis just tuo anitan..
 
Täällä on taas alkuviikosta neuvolassa käyty, toinen meinasi kokoajan luikkia dopplerin alta pois Neuvolan täti kysyi puoliskolta kumpaan meistä on tullut kun sillä lailla remusi sielä mahassa. Syke oli 145. Kaikki arvot ym oli kunnossa ja kohdunpohjan ja lapsivedenmäärän kohdalle kirjottivat "Hyvin kasvanut" Nyt sitten odotellaan ensiviikolla alkavaa talvilomaa, joulua ja 8.1 olevaa ultraa

humu & rölli 17+2
 
Tervetuloa Jennyfr :wave: Lisäsin sinut etusivun listalle, haluaisitko laitettavaksi sinne myös iän ja synnytyssairaalan?

Mulla oli esikoista odottaessa tukivyö kokeilussa, ostin sen äitiysliikkeestä netistä, mutta siitä ei ollut mitään apua noihin selkäkipuihin. Möin sen sitten pois. Neuvolasta terkkari sanoi että niitä on eri mallisia, että kannattaa kokeilla toista jos jostain ei ollut apua. Meillä niitä saa lainaan oman tk:n fysioterapiasta ettei tarvitse omaksi ostaa, kannattaa kysyä mikä käytäntö teillä on. Kävinkin sellaisen hakemassa mutta eipä siitäkään juuri mitään apua ollut.

Nyt ei ole ne selkäkivut alkaneet yhtä pahana, toivottavasti ei tulekaan :saint: Mulla vaan selkärangassa sellainen "mutka" joka aiheuttanut tosi kivuliaita ongelmia jo nuorena. Joskus yläaste-iässä fysioterapeutti sanoikin että jos olen joskus raskaana niin varmasti on selkä kipeä, ja niin olikin :/
 
Heipsis!

Tervetuola Jennyfr!

Ja kiva kun Äitti-83 pääsi taas mukaan juttuun!

Onnea kaikille ihanista ultrauutisista!

Mulla ei oikeestaan sillai oo niin kauheen selkeetä tyttö- tai poikafiilistä, no tottakai oletan sen olevan poika, mutta sen kummemmin oloja suuntaan tai toiseen ei ole. Työnimeä ei vauvalle myöskään sen kummemmin ole, tai täällä kutsun Suloksi, mutta se ei ole puheisiin kuitenkaan tarttunut. Yleensä puhutaan vaan vauvasta tai pikkuveikasta.

Huimausta on mullakin alvariinsa, mutta onneks kohtalaisen lievää, ettei sentään silmissä mustene. Mutta pää on kaikenaikaa sellanen "töhkänen" vai miten sen nyt sanois.. Issias vaiva näyttää myös hiipivän tänne, se on ollut joka raskaudessa ilona. Pahimmillaan se on jos istuu tai seisoo tai makaa pitkään paikallaan ja sitten lähtee liikkeelle. Parhaiten se pysyis kurissa kun kaikenaikaa olis pikkasen liikkeellä.

Eilen olikin mulla neuvolakäynti, oli tosi pikanen kun oikeesti mulla olis ollu vasta ens maanantaina se ja eilen oli kuopuksen 1,5v neuvola. No sitten se täti keksikin että kattoo mutkin samalla niin ei tartte taas maanantaina sinne mennä, mulla vaan oli jo kiire hakee eskarilaista eskarista niin tuli vähän nopeutettuna tarkastettua. Painoa oli tullu 260g/vko, hemppa oli 135, pissa puhdas ja verenpaine ok. Sydänäänet hyvät, n. 155 jumputti. Sf-mitta oli 17cm ja ihan yläkäyrällä menee.

Maha onkin nyt tässä oikeestaan viikon aikana pompsahatanu oikein kunnolla esiin. Saapahan nähdä pystynkö enää jouluna salaamaan raskautta kun nähdään joitakin sukulaisia. Yritän kyllä pukeutua johonkin sellaiseen kaapuun, että en vielä paljastuisi. Musta olis kaikista hauskinta jos en paljastus ollenkaan vaan sitten vaan ilmottais sukulaisille kun vauva on syntyny, että meillä on nyt tällanen =)

Liikkeet tuntuu nyt oikeestaan jokapäivä, sellasia hentoisiahan ne vielä on, mutta selkeesti kuitenkin tuntuu.

Rakenneultra olis sitten 5.1., eli vähän aikaa saa vielä odotella. En vaan millään osaa päättää haluunko kysyä sukupuolta vai en. Nyt oon ehkä kallistumassa sellaseen vaihtoehtoon, että yritän ite tiirailla sitä, mutta en kysy, ellei ihan selkeesti näy omiin silmiin niin silloin voin kysyä vahvistusta omalle arviolle.

villahousu & Sulo 19+0 :heart:
 
Tervetuloa Jennyfr !! =)

Mulla ihan POIKA olo ollu alusta asti.. ja mieshän innolla sieltä sitä poikaa odottaakin! :heart: Mies keksi "pojalle" tekonimeksi Väinö! :D Että sillä mennää sinne toukokuuhun asti...
30.12 toivottavasti selviää onko masussa sitten se poika vai tyttö.

T.toukotytsy+masukki 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Maha onkin nyt tässä oikeestaan viikon aikana pompsahatanu oikein kunnolla esiin.
Tätä mun pitikin tänne kirjottaa, mut unohin. Mulla on meinaa ihan sama juttu. Ei enää kauheesti jää arvailujen varaan, jos yhtään osaa katsoa mahaa... :D Kai tää jollekin saattas vielä selittyä ihan vaan lihomisena, mut on tää masu mun mielestä ainakin eri mallinen mitä lihomisena vois pitää. Nää mun housutkin kiristää, pakko siirtyä pikkuhiljaa pelkästään äitiyshousuihin.

Äitti ja minivitonen 17+2 :heart:


 
Mulla oli tänään rakenneultra. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen vilkutteli siellä :heart: Sukupuolta ei lääkäri lähteny veikkaamaan. Sitten myöhäsemmässä vaiheessa:)
Mun äiti ja miehen siskot, serkut ja äiti järjesti mulle sunnuntaina vauvakutsut. Toivat kaikkia ihania vauvajuttuja. Oli mukava yllätys:)

Erica ja muru 20+4
 
Siksakkia ikää on ehtinyt kertyä jo 27v. ja tarkoitus oli mennä tyksiin varsomaan
:D MP tosiaan ei ole millään lailla hidastanut mun työtahtia tai muitakaan menoja. Alkuraskauden hiljaa keikkui matkassa mukana, aina viikolle 13 asti kunnes lääkäri kertoi että nyt olis syytä vähän rauhoittua :D Ensimmäinen reaktioni oli :eek: Sen jälkeenkään poika(tunne) ei ole kiusannut äitiä =) Kovasti ystävä viime ultrassa jumppasi ja sydänäänet on vahvat. Ollaan mieheni kanssa naurettu että saadaan rauhallinen poika :LOL: Alku viikosta tosin sälli pisti äitinsä hyppäämään kesken vauhdin autosta ja oksentamaan keskelle parkkihallia :headwall: että kiitos vaan :LOL:

Jennyfr & MP :heart:
 
Täällä on kans yhtäkkiä ilmestynyt MAHA:. :D

IHanaa työt loppu jäi vaan vähän paskafiilis koko paikasta mutta olkoot.

Kannattaa noitten suppareitten ja muitten repimisten kanssa kuunnella omaa kehoa. Mulle ultraaja sano että lekurille pitäs mennä jos kovin yltyy..yöllä taas oli tosi kovia supistuksia tai se on yks pitkäkestoinen ja se kestää ja kestää oikeesi mahaa kivistää ainakin 10min putkeen..eikä voi kylkeä kääntä mulla siis tulee levossa outoa? edellisissä raskauksissa samaa en osaa huolestua kun ei ne ole koskaan saanet mitään aikaan ..vaikka ainahan toinen raskaus on erilainen...

tänään olis taas yhdet joulujuhlat niitä tällä viikolla riittää...

kohta saunaan rentoutuun ja karistaan ikävän työpaikan pölyt ja unohtamaan koko paikan..
 
tervetuloa Jennyfr :flower:
Meillä onkin monta yhdistävää juttua. Eli sama ikä ja sama synnytyspaikka :) Laskettu aika sentään heittää kaikki sen 5 päivää, et tie vaikka oltais samaan aikaan synnyttääs ;)

Täällä kans neuvola takana ja voi kun hyvä olo, kun paino oli pudonnut neljän viikon aikana. Tosin vaan sen 600g, mut joka tapauksessa =) Ei ainakaan hetkeen tarvitse stressata, et joutuis siihen sokerirasitukseen.
Neuvolassa kaikki muutkin oli hyvin ja mun sf-mitta otettiin nyt ekaa kertaa ja se oli sama ku viikot eli 18. Omat arvot kohdallaan.

Joulu iskee kovaa vauhtia ja meillä olis vielä toistaiseksi nuorimman syndetkin.. HUH! Onneks miehen hesan keikka loppuu ja saan sen takas kotiin!

Gallupeista meillä mies ihan varma että tulee tyttö, hänelle olisi kolmas tyttö siis. Nyt jo vauvaa kutsuu nimellä, jonka saa jos tytöksi paljastuu. Jännään koska möläyttää sen väärässä paikassa, niin sitten nimi jo kaikkien tiedossa. Kauhee kammo muutenkin, että kaverit ku saa helmikuussa vauvan antaakin MEIDÄN nimen.. Tie mitä sit tekis.. Kokemuksia?
Ei meinata kysyä ultrassa kun mennään. Halutaan saada tietää vasta kun masukki syntyy. Meillä txt käytetään masukki nimea ja muuten vauva tai pieni. Lapset puhuu vauvasta.
Ja myös minä olen 7-13 jouluaattona töissä! Suurin syy siihen on uudenvuodenaattona oleva ultra. Meillä töissä kun pääsääntöisesti jompikumpi aatto ollaan töissä, niin lupasin jouluna tulla! Lyhyt vuoro ja saapa mies kuunnella sitä koska pukki tulee lausetta koko aamupäivän, senkin vuoro joskus kärsiä talläsesta :LOL: :LOL:

Joku kyseli miten 2.luokkalaiselle kertoo, niin myös me annettiin ultra kuva ja mein isot eli 00 ja 01 syntyneet pojat oli tosi innoissaan jo kuvasta. Nyt harmittelevat kun pääse ultraan lainkaan..

Mutta jos alkais täällä töissä lopettelee niin pääsisi kotiinkin.
 
pian äippä *3: tuohon nimi asiaan.Jos teillä on joku nimi jonka ehdottomasti haluatte antaa lapsellenne niin VARATKAA se nimi. Kerrot ystävällesi että meidän lapsesta tulee se ja se jos on tyttö. Kun imoitin tästä raskaudesta melko uudelle tutulle niin onnittelun lisäksi viestissä luki että se ei ole sitte jenni tai niko (nimet keksitty päästä) ;)
Meillä on nyt 2 kertaa käynyt niin että me ollaan "viety" miehen veljen perheeltä nimi.Meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ku kastettiin ,kasteen kahvitilaisuudessa veli tuli miehelle sanoo,että veitte sitte meidän lapsen nimen. Tällä hetkellä lapseton pariskunta eikä lapsia vielä suunnitteilla. No meidän toka poika synty 1 kk aikasemmin ku heidän lapsi.Nimistä ei puhuttu ollenkaan. Me oltiin jo lähettetty paperit maistraattiin ja poikaa kutsuttu nimellään 1 kk ku heidän poika syntyi. Yllättäen hekin olivat suunnitelleet samaa nimeä.Pyysivät jos voitais vielä vaihtaa meidän pojan nimi.Mutta anopin sanoin nopeat syö hitaat. Ja jos on joku MUST nimi ni ei sitä salassa saa pitää vaan pitää suoraan sanoa.


Munkin mies on taas Hesassa koulutuksessa pari päivää.Onneks tulee jo huomenna kotiin ja onkin 2 viikkoa lomalla.Rakentelee kylä tietokonetta itselleen silloin,kaverin lapsille jne. Ja aivan varmasti keksin monta prokkista täällä kotona jotka pitää tehä loppuun ja keksin uusia. Pesänrakennusviettikö mulla on niin pahana. :whistle: nimimerkillä eilen ajettiin ikeaan ja törsäsin veronpalautukset,sohvaan,rahiin ja moneen moneen juttuun lasten huoneeseen.

Muuten en muista,että olisin raskaana,mutta tuo kunto tuntuu heti loppuvan. Ku menee yläkerran ja alakerran väliä ni on hengästynyt. Maha pömpöttää kivasti ja takki ei enää meinaa pysyy kiinni.En edelleenkään ole löytäny talveksi takkia.

vauvan liikkeitä olen tuntenut varmaan reilun viikon ajan. Ei mitään potkuja vaan kunnon myllerrystä ja kuperkeikkaa.Tuntuu jo navan korkeudella ellei jopa vähän yläpuolellakin.

Nyt on kyllä liian hiljaista täällä talossa,pitää mennä katsoo mitä ihmettä lapset tekee.

NN rv 15+6 (17+0)
 
3xäippä ollaan sitten kumpkin aattona töissä ja minä olen myös uudenvuoden aattona töissä myös :headwall: No tammikuussa on kahden viikon loma, joten se lohduttaa.
Tein tänään vähän vauvan vaatehankintoja naapuri kaupungin lastentarvike kirpparilta ostin myös muutaman harson. Kaverini jolla on 3 kuukautta vanha poika suositteli hankkimaan riittävästi harsoja. Hieroin myös kauppoja eräästähoito pöydästä jolla ei ole keväällä enään käyttöä tuttava perheestä.
Meidän masuasukki on nimeltä Papu :heart:
Olen myös tänään tuntenut Pavun liikkeitä :heart:

Tytti ja Papu 16+4
 
Minun lähipiirissäni on useampi saanut nyt vauvoja, myös miehen sisko. Hän oli miettinyt mielessään nimen minkä haluaisi lapselleen antaa. Hän ilmoittikin kaikille, että aikoo pitää nimestä kiinni, vaikka joku muukin ehtisi antamaan saman nimen ennen häntä. Mielestäni ihan hyvä keino tämäkin! Ei sitten kuitenkaan sattunut muita samannimisiä :D

Mulla loppuu tänään sairasloma ja huomenna pitää palata sorvin ääreen. Pikkuisen jännittää ja pelottaa, kun oli tuo pyörryttämisjuttu ja oksentelut..
 

Yhteistyössä