TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Voi Neiti-81 :'( :'( :hug: OTAN OSAA!! On niin äärettömän surullinen olo teidän perheen puolesta että miksi piti käydä näin :'( Itku tuli enkä löydä mitään sanoja :ashamed:
Voimia ja jaksamista sekä kaikkea kaunista & ihanaa teidän perheelle, toivottavasti teillä on siellä lähellä ihmisiä jotka osaavat ja jaksavat tukea.

Pikkuisen pojan on varmasti hyvä olla nyt enkelinä :heart:

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Antaa kyynelten tulla,
antaa sydäntä pakottaa,
antaa ajatusten sattua.
Kun suru on kohdannut,
lamaannuttanut, mykistänyt.
Kyyneleet pesevät, itku hoitaa.
Sydän aina tuntee
ja ajatukset tekevät surutyötä.
Surutyö on hyvästijättöä ja luopumista.
Luopumista siitä,
mitä emme koskaan omistaneet,
vaan saimme pitää määräajan lahjana.

Pyörtyilystä/huimaamisesta: Ensimmäisen kerran raskausaikana (kun ei oksentelua lasketa), meinasin äsken pyörtyä. Oli nälkä ja olin iltapalaa tekemässä, kun alkoi sumentua. Äkkiä makaamaan jalat kohoasentoon ja siinä helpotti. Sain syötyä ja tilanne meni onneksi ohi. Onko muilla ollut tällaista, onko normaalia, pitäisikö huolestua? Pitäisi varmaan googletella, mutten taida jaksaa. Menen makoilemaan.. Onneksi saikkua vielä huominen ja torstai muuten vapaa töistä.

:|

Me käytiin tänään rakenneultrassa! Vauvan oli erittäin liikkuvainen ja koko vastasi viikkoja hyvin. Kaikki tutkitut rakenteet oli pikkuisella kunnossa :heart:

Painoarvio oli 290g. Sukupuoltaan pikkuinen ei halunnut paljastaa, oli kyllä jalat levällään mutta napanuora kulki niin sopivasti jalkovälissä peittäen kaiken, että lääkäri sanoi ettei osaa sanoa ollenkaan, voi olla ihan kumpi vaan =) Kivahan se on kun jännitys säilyy ;)

Oli kyllä tosi ihana ja mukava lääkäri ja vaikutti oikein ammattitaitoiselta! Ollut kuulema aiemmin yliopistollisessa sairaalassa töissä. Kirjoitti mulle vielä antibioottikuurinkin, kun olen kipeänä poskiontelotulehduksessa. Kätilö sanoi että kysy ihmeessä voisiko kirjoittaa reseptin, kun meillä tk:een aika hankala saada aikoja :| Sanoi että eihän se periaatteessa heidän toimenkuvaansa kuulu, niin kuin tiesinkin ja siksi arvelin ettei halua kirjoittaa, mutta onneksi kuitenkin kirjoitti niin jospa tämä tauti tästä alkaisi parantua!

Esikoinen on myös kipeänä, muutama viikko sitten meillä molemmilla sekä miehellä oli pitkäkestoinen flunssa ja nyt minulla ja pojalla taas tauti päällä.

Onnittelut kaikille muillekin ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista :flower: Olikos nyt niin että kaikki kenelle sukupuoli selvinnyt, odottavat poikaa?

Mitäs olette mieltä, haluatteko että päivitellään tuonne etusivun listaan kumpi tulossa? Joissain kuukausipinoissa on niin tehty, samoin laitetty myös tyttö/poikatunne joillakin vaikkei "varmaa" tietoa olisikaan :)

Siksakkia & Toivo 19+4

Niiksu Mä myös kärsin tuosta huimaamisesta / pyörtymisen tunteesta. Pari kertaa olen tässä raskaudessa pyörtynyt, esikoista odottaessa kerran. Kai se ihan "normaali" raskauteen kuuluva vaiva on, vaikkakin ikävä sellainen.

Ekan kerran kun pyörryin tässä raskaudessa niin se tapahtui ravintolassa kun olin ruokajonossa, sinne sitten hälytettiin ambulanssi ja tutkivat kaikki mahdolliset mitä nyt siinä pystyy, lisäksi käskivät sairaalaan tarkistettavaksi vielä.
Mulla oli silloin ainakin verensokeri ja verenpaineet ihan normaalit, en tiedä mistä se pyörtyminen oikein johtuu.

Mitä sulla on hb? Entä onko niskat jumissa?

Siksakkia: Mulla on kyllä niskat jumissa, tuntuu että ne on aina. Hb oli viimeksi 130. Luulen nyt vähän, että se pyörrytys johtui tuosta nälästä. Pitäis huolehtia, ettei sellaista nälkää ehtisi tulla.. Ja pitää nyt seurailla, toivottavasti ei jatkuisi.

G: onko teillä muilla kipeytyneet jompi kumpi puoli alavatsaa ihan tosta nivustaipeen yläpuolelta?

Itsellä vaiva tuntuu etenkin öisin, hyvä että kävelemään pääsee heti alkuun. Onko ne nyt sitten jostain väärästä nukkuma-asennosta johtuvia ligamenttikipuja vai mitä? |O Aamuisin sitten kun herää niin tietyt liikkeet tuntuvat vielä tosi ärtsyiltä.

Siksakkia: kyllä mun puolesta saa sukupuolitiedot/aavistukset merkkailla listaan.

kissinminttu & Papu 18+0

Heips kaikille ja Neidille osanottoni. :hug:

Ja onnea kaikille ultrassa kävijöille. :) Joku taisi kysyä koska kenelläkin on muistaakseni, meillä se on 5.1.09 heti aamusta kello:7.40 että ei onneksi tarvii jännää koko päivää. :)

Vaikka luulen että vauvalla on kaikki hyvin, on liikkeet alkanut tuntuu joka päivä voimakkaammilta ja (doppler mikä viimein tuli! ) sydänäänet on voimakkaat sekä vilkas kun kuuntelee ääniä.
Neuvola on maanantaina, toivottavasti papakoe oli normaali.:)

Niin ja kyseltiin että haluaako veikkauksen laittaa etusivulle, mulla on kyllä tyttö olo ja voihan sen sinne laittaa.

Kissinmintun
galluppiin vastaten, joo on kipeät molemmin puolin. Lisäksi supistelee herkästi. :/

Mitähän mä nyt unohdin...anteeksi niille jos unohdin vastata johonkin. Sama pää kesät talvet. :snotty:

Therean&vaavi 18+3

Neiti-81 :flower: Koville olette joutuneet, mutta näköjään ratkaisu oli aivan oikea.

G:
Välillä tuntuu oikealla puolella aika kovaa kipua, varsinkin esim. sängystä noustessa. Nopeasti se onneksi helpottaa. Välillä on sitten jotain outoa kohdun "kovettumistunnetta". Onko ne jotain harjoitussupistuksia vai mitä? Ensikertalainen ei tiedä :ashamed:

Ja aamulla, kun heräsin, niin sängyssä oli märkä läntti. Ihmettelin, että olinko nukkunut pois tynyltä ja kuolannut, kunnes huomasin vasemmasta rinnasta valuvan pisaran! On tämä jännittävää, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :xmas:

Eilen oli työpaikan pikkujoulut ja muiden humaltuminen oli TODELLA rasittavaa seurattavaa. Poistuin klo 23 maissa kotia kohti, osa porukasta oli niin idioottikunnossa, että en vain kestänyt olla siellä.

Mua ei nyt taas huvita oikein MIKÄÄN. Olisipa jo joulu. Ja ennen sitä on vielä se jännittävä ultra! Mulla on tyttöfiilis, saa nähdä mitä siellä näkyy.

PilkkuPantteri ja Jyvä 19+1

Onnea kaikille hienoista ultrauutisista! :heart:

mulla oli aluks tyttöfiilis, sit mä en tienny et mikä fiilis, nyt on vähän ehkä poikafiilis... et en sano viel mitään. :D Katotaan ens maanantain rakenneultran jälkee. :D

EM ja Dodo 19+1

Juu kyllähän toi huimaus on mullakin ihan normaalia, monesti pitää käydä istumaa/makuulle, kun alkaa silmissä sumeta, mutta onneksi en ihan pyörtynyt ole. Sitten välillä tulee sellainen kokonaisvaltainen heikotus, kun on jotain tekemässä esim. tänään voitelemassa leipää, semmoinen kokonaisvaltainen väsymys, jolloin on pakkoistahtaa ja toisinaan tulee myös oksettava olo. Siitä en kyllä tiedä mistä lienee moinen, kun en muista sellaista edellisistäkään raskauksista. Onko teillä sellaista?

Vauva potkii kovasti jo ja usein. Mutta mua ihmetyttää, missä on mun tunteet vauvaa kohtaa. Mä saatan pitää kättä potkujen päällä, enkä siltikään tunne minkäänlaista rakkauden tunnetta vauvaa kohtaan :( En tiedä onko mulla joku menetyksen pelko vai mikä, kun ei sellaisiinkaan ole mitään syytä :/

hei kaikille pitkästä aikaa. voimia toivottelen vielä neiti-81! mulla vatsa kasvanut nyt vauhdilla. vk-loppuna kävi isosisko joka terkkari ja toi mukana matkakuunteluvälineet joten kerrottiin lapsillekin ja annettiin kuunnella ääniä, olivat 6v isosisko ja 3v isoveli ihmeissän, 6v tuumas vaan että ei taas sitä huutamista saa kuunnella :LOL: liikkeet tuntuu jo ja etenkin autoillessa se kun kuuluu työhön. ovat jo asiakkaatkin alkaneet huomauttelemaan vatsapuolesta :) vielä 2 pv töitä ja sitten kahden viikon loma. kyllä tulee tarpeeseen!

Vatsa on täälläkin kasvanut. Ihmettelen, että miten raskaus vielä pysyy salassa. Tosin olen aika monelle jo kertonut, kun ei malta olla hiljaa :D

Täällä on tyttöolo. Tai en tiedä onko tyttöolo, mutta tyttöä molemmat toivotaan :)

Alavatsassa on hetkellisiä kipuja, mutta enempi vaivaa alaselkä. Kenkiä kun solmii, niin ei aina meinaa päästä ylös. Samaten sängystä nouseminen tuottaa välillä tuskaa.

Pauzi

Neiti-81:lle osanottoni. Onneksi sinulla oli voimaa ja rohkeutta tehdä oikea ratkaisu. Toivon että että se voima ja rohkeus riittäisi myös selviämään suuresta surustanne :heart:

G: Välillä on sitten jotain outoa kohdun "kovettumistunnetta". Onko ne jotain harjoitussupistuksia vai mitä? Ensikertalainen ei tiedä :ashamed:
Jep, niitähän ne. Jos alkaa oleen kipeitä tai jos niitä tulee tosi usein/säännöllisesti niin kannattaa soitella neuvolaan ja kysyä onko homma ok.

Mä oon aivan rikki tästä työharjoittelusta, ei jaksa kun just ja just lukea teidän jutut ja sit jotain syömään ja nukkumaan heti kun lapsetkin. Tää raskaus alkaa näemmä väsyttämään nyt, ja jalat alkaa turpoomaan kun koko päivän on jaloillaan. Onneks ei olis tän viikon jälkeen ku 4 viikkoa...

Mä en vieläkään tunne ovin usein niitä selkeitä liikkeitä. Enkä tiedä yhtään et missä on istukka. Haluisin kysyä et pääsiskö neuvolaan tsekkaan sydänäänet, mut en tiiä kehtaanko... Pitävät pian ihan hötkynä. Ja kai tää itkuherkkyys ja huimaus todistaa et homma vieläkin ok.

Semmosta. Nyt meen keittään kahvit et jaksan pysyy hereillä. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!

Pauzi ja pikkuinen 18+6

Voimia Neiti 81 :hug:
Rakenneultra on minulla 8.1 ja neuvola 30.12. Ei olla vielläkään päätetty halutaanko selvittää sukupuolta. On kyllä ihan poika fiilis ja avomies on ollut alusta asti ihan varma että poika se on.
Eilen tunsin ensimmäiset liikkeet :) Papu taisi heittää volttia kun tuntu ihme "muljuamista" ja sen jälkeen ilmeisesti potkuja :heart:
onko minulla kohtalon tovereita? Onko kukaan muu jouluaatto aamuna viellä töissä? Minä olen. Kukaan kun ei ole jalostanut sellaisia kasvilajikeita mitkä eivät kasvaisi tai vaatisi hoitoa kun on pitkät pyhät :headwall: No ainut lohtu on että tehdään vain välttämättömimmät ja lähtään kotiin kuuntelemaan Joulurauhan julistuta.

Tytti ja Papu 16+3

Mitä täällä oli muute puhetta niskan ja hartiaseudun kipeytymisestä, en jaksa enää etsii ja lukee, mulla itellä nimittäin on, niin ja tänään inhottavasti iskias kipeenä, ihan ku veitsellä iskettäs, ilkeeltä tuntuu...

Huomenna neuvola, jessssss. :heart: :heart:

Jees, täällä odotellaan esikoista. Laskettuaika 15.5, siitä päättelin kuuluvani tänne :D Olis kiva kuulla jos täällä muitakin turun seudun odottajia. Masu ei kovasti suuri vielä ole muuta kuin iltaisin ja se on aika huono juttu kun oon koittanut parhaani mukaan salata raskauteni töissä ja teen yötyötä. Vuorovaihdoissa on aina tukalat oltavat kun pitää vetää vatsaa sisään :LOL: Millaisilla nimillä te masuasukkeja kutsutte? Meillä tämä pikkuystävä on MP. Mutta nyt pakko lähteä töihin, sitä ennen pitää MP:lle hakea metkaevääksi jackya :D

Yhteistyössä