TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Juu kyllä nyt on mieli rauhallinen kun vauvan paino on noinkin pieni kunhan sais sen käynnistyksenkin sitten painosta riippumatta sillo rv 39, koska tämä ei kuitenkaan tule ilman käynnistystä niin mitä järkeä on kasvattaa vain vauvan painoa kun spontaaniasynnytystä ei tule tarvittavan ajoissa kuitenkaan. Insuliinihoitoiset raskaudet kun mielelllään päätetään siihen la:han mennessä viimeistään.
Mullakin oli nyt 10vkon jälkeen tullut 1kg painoa 2vkossa yhteensä siis 6kg nyt vielä ehtii tulla lisää heh ..
Tuli tuosta polikäynnistä vielä mieleen että kun ne ambulanssimiehet toi sen naisen sano ne kätilöille että sillä on viikkoja 45 - (MIINUS 6 ) hehe niillä kun ei ole plussa merkkiä...kätilö nauro että mitä 45 sitten se mies että joo oliko se sitten 41 heh ... itse asiassa se kätilö kysy eka niiltä lanssiukoilta että MIKÄ TEILLÄ ON HÄTÄNÄ? hehe mies että ei meillä ole mitään mutta tällä rouvalla voi ristus mikä meininki...ois voinut hieman veetuttaa jos ite ois maannut siinä paareilla.
häh tammikuulaisiakin jo ?? ihan hullua vastahan me plussattiin ja toisaalta siitä on ikuisuus :p :LOL:
 
unista.. vauva unia en ole kertaakaan nähnyt mutta kaikkea muita hämäriä ja niin todentuntuisia/pelottavia unia kyllä sitäkin enemmän :eek:

Nyt on pinna ollut tosi kireenä.. ihan harmittaa kaikkien puolesta :ashamed: itkukohtauksia ollut normaalia enemmän, ainakin muutamissa päivissä.
Olo on kuin ensi synnyttäjällä.. esikoinen syntyi 32viikolla niin tää kaikki nyt ja tuleva on ihan uutta..
 
:wave:

ompas aikamoista! tammikuisten pinoko jo?! :eek: :eek:
Ja on muuten jännää ettei kukaan meistä oo vielä synnyttäny ja ens viikolla vaihtuu jo kuukausikin!!! :D Maltillisia vauvoja!



Siinä täysaika-masu! :D

EM & dee-dee 37+0!!!! :D :D
 
Rockmummy: kiitos tiedosta! mulle on kerrottu vain siitä "ensi päivät" jutusta, eikä se sisällä mitään kierrosta siellä sairaalassa. Se on vain tietoa nimensä mukaisesti niistä vauvan ensimmäisistä päivistä. Täytyykin kysäistä asiasta huomenna, kun mulla on neuvola.

Mä kyllä tahtoisin tästä mahasta jo eroon. Kaikenmoinen liikkuminen on niiiin tuskaa edelleen, kun tuonne pakaraan vihloo niin pahasti. Täytyy pyytää, josko huomisessa neuvolassa, joka on itseasiassa neuvolalääkäri, niin lääkäri kirjoittais reseptillä vaikka ees vahvempia Panadoleja, jos niitä tarttee syödä vaikka raskauden loppuun. Tulis myös halvemmaks ostaa niitä reseptillä.

Tervetuloa Fiodetta!

Nara: onneks vaavin kasvu oli hidastunut, vaikka muuten tuo sairaalareissu ei niin suunnitelmien mukaan mennytkään.

Vauvaunista: mä olen nähnyt vauvaunia. Viime yönä viimeks synnytin. Odotinkin kaksosia. Mahasta löytyi kuitenkin kaksi vauvankokoista päärynää. Jossain unessa vauva on osannut heti kävellä ja puhua. Viime viikolla unessa vauva alkoi syntyä. Käsi oli jo ulkona, mutta lääkäri tunki sen vain takaisin, koska viikkoja ei ollut tarpeeksi. Voikohan noi unet koskaan olla mitään järkeviä?
 
äääk.. apua miten paljon tullu taas tekstiä.. =) Nopeesti kävin läpi.. koitan muistaa!
Oli kyllä ihana yllätys että vaavi olikin oikein päin.. ja kiitosta onnitteluista! :)

Vauvaunia oon nähny aika usein.. synnytyksiä yms. en kunnolla nyt muista mitä kaikkea niissä on ollut mutta kivoja ja painajais unia!

Siksakkia joo samoil linjoil mennää.. ja ite katoin siit koneesta ni sekii näytti jotaa 2,9kg =)

Painoa mulle tullu yhteensä 8kg.. ihan kiva, ei liikaa..

Mut nyt on kiirus.. ostettii uus auto.. tila-auto! Mahtuu hauvat ja vauva ja me! :D
 
Kiitosta vaan... B) maltillisia vauvoja tosiaan taitaa nää toukolaiset olla :LOL:
Tekee kyllä niin hankalaks tää liikkuminen... vauvat maltillisia ja äidit senkin edestä malttamattomia.. hihhih.
Hirveesti kuullu ett mull todella pien massu vaikk ihan loppu suoralla melkein ollaan.
Kummallista miten raskaudet voivat olla niin erilaisia.

Toukotytsi

Huhh, kun tuli syötyy, herkuteltuu piiitkästä aikaa.. kebabbia ja jälkkäriks pikkasen jädee :p nyt ei kyllä tänää enää mitään syö, huhh :x

Onkos kuinka monella tiedossa kumpi tulossa? meille poika, mutta sellasta viirua ei ole vieläkään tullut masun päälle. Pitäiskö huolestuu?


Toukotytsy, kiva homma! Tila autosta varmasti apua.. Minkäs mallinen ;) meil normi henk.auto, mutta se saakin riittää. Tyhjää parempi.
 
G: lähtöpaino täällä oli n. 68 kg ja viime viikolla neuvolan vaaka pysähtyi kohtaan 79,4 kg eli 11,5 kiloa on tullut nyt lisää. Olen joskus painanut tämän verran ihan ilman raskauttakin, joten en ole kauhuissani. ;)

Väsyttää aivan hulluna pikku päikkäreistä huolimatta. Vauva on ollut tänään superaktiivinen, ei ole vielä vastaavaa aiemmin ollut. Ehkä se pikkuhiljaa mönkii alaspäin. Niin ja oikea rinta vuotaa kuin seula, ihan hullua.
 
kissinminttu Toki... eli 46cm ja painoa oli 2370. 9pistettä sai ja kaikki oli ok, hengitystä seurattii ja ruokinnassa tarvitsi apua.. Keltaisuutta hoidettiin myös.
Olen kyllä onnellinen että tää on edennyt pidemmälle, vaikka olinkin varma että käy vielä samoin.

Tänää tämäkin masukki on ollut yllättävän aktiivinen. Kai se tekee tää ilma ja valoisuus ja muu. Väsymys vaivaa itteenikin vaik saanu levätä ihan hyvin tänääkin.
 
Tervetuloa fiodetta :wave: Hieno juttu että tämä raskaus on edennyt sulla näin pitkälle vaikka esikoinen syntyikin keskosena. Löytyikö ennenaikaiselle synnytykselle jotain syytä?
Ja kiva kun vielä viime metreille saadaan uusia odottajia mukaan :)
Tuolla etusivun listalla lukee nimimerkin perässä sukupuoli niillä kenellä tiedossa, tai jos on siitä tuntemus.
 
Fiodetta tuo on tommonen seittemän paikkanen chrysleri... en niin hirveesti noista autoista tiijä :whistle: mut iso se on ja hyvin mahutaa.. ! Meil oliki toi entinen auto joka meni nyt vaihossa niin semmonen pikkuauto minne hyvä kun vauvan kantokoppa ois mahtunu saati vaunut sitten takapaksiin! :D Niin ja tervetuloa joukkoon! :)
 
Tervetuloa fiodetta :wave:
Mitä tammikusilla jo oma pino!!! Kyllä aika rientää!
Kiitos kaikille kommenteista tuosta painosta. Minulla vaan silloin lukio aikana painoni ole tosi herkkä aihe. Itkeskelin jo miehelle. Mutta onneksi ymmärsi ja olen kuulemma edelleenkin ihan yhtä hyvän näköinen kun vasta tavatessamme.
Kotiutumis vaatteet meillä on body, potkarit, puuvilla myssy ja fleese haalari. Tosin täytyy sitten katso ilmanlämpötilan mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissinminttu:
PilkkuPantteri jospa teidänkin vauva tekee muuttosiivousta? ;)
Se olisi kyllä ihan huippua. Mutta kyllä nämä viime päivien uudet tuntemukset tuovat synnytystä koko ajan lähemmäksi, vaikka välillä odotus tuntuu vieläkin ihan loputtomalta. Mähän olen koko ajan toivonut, että olisin tuttavapiirissäni se poikkeus, joka synnyttäisi ennen laskettua aikaa... Kaikilla muilla on mennyt ainakin viikon siitä yli.

Fiodetta - tervetuloa porukkaan!

Jaaha, jos säätiedoksen katsoisi ja sitten painuisi nukkumaan. Tosin jos tämä jytke mahassa jatkuu, niin eipä ole paljon unta luvassa...
 
Kiitos muillekin jotka vielä ottavat vastaan.. Ihan uusi tämä, joten koettakaa jotenkin saada selkoo mun tekstistä :LOL:

Toukotytsy No mutta pääasia että hoitaa hommansa ja tilaa riittää kaikille.
Nyt aloinkin pohtii tuota auto juttua.. huih, kohta kaks muksuu istuu takan, ja vaunut sellaset etteivät ne kyllä enää mahdu kyytiin.. *huolestui*
:eek:

Sairaalaan poitsun vaatteista mukaan tulee bodeja,pöksyjä ja fleecehaalari ja hattuja myssyjä.. Toivottavasti silloin ei olisi niin kylmä kuin nyt on taas ollut todella kylmä vaikka näyttää että ulkona sulais kun niin valoisaa ollut..

Aika uneton yö taas tulossa.. todella vaikeeta saada unenpäästä kii. Vähänkin kääntyy niin heti herään kipuihin.. :ashamed: POitsu yleensä alkaa pahimmillaan elämöimään masussa siinä 2 aikaan.
 
Onko muutes kaikkien muiden neuvolassa "tavallinen" vaaka jolla painoa mitataan? Meillä sekä edellisessä että tässä uudessa neuvolassa terkkari mittaa sellaisella vanhanaikaisella jossa siirrellään punnuksia :whistle:
Mä aina mietin että onkohan se ihan luotettava vai heittääkö sillä mitta paljonkin :D
 
Hirmuisesti on tullu tekstiä... :) Menipä aikaa että sai luettua läpi, nyt sitten en muista enää mitä pitikää kommentoida.

No, alkuun tämän päivän neuvolakuulumiset:

Paino 69,3 kg (+ 700 g) Yhteensä tullu lisää 14,8 kg
RR 122/78
pissa puhdas
Hb 114 (edelleen jatkan raudan syömistä)
RT

Täällä on ollu aika kurja olo jo muutaman päivän. Maha on ihan kummallisen tuntonen... Tuntuu että vähän väliä sais mennä vessaan isommalle asialle, mutta mitään ei tuu. Tai siis ihan normaalisti on maha toiminu, mutta en tiiä mistä johtuu tuo tunne että tarvis käydä useammin..?? Jotenki särkee tuota alaselkää ja kipu säteilee välillä tuonne pakaroihinki, ja ehkä se saa tuon tunteen aikaan...

Niin ja valkovuoto on edelleenki tosi runsasta (varsinki aamuisin). Mites teillä joilla limatulppa irronnu, miltä se on näyttäny? Mulla on tullu useampana iltana valkosia klimppejä.. Mutta luulisin että se on tavallista valkovuotoa (joka muuten päivisin on ihan kirkasta). Ihania tosiaan nämä meijän eritekeskustelut... No, onneksi (tai toivottavasti) täällä ymmärretään... :)

Yöt on kyllä vaikeita. Maha alkaa olla niin iso ja kova, ettei hyvää asentoa löydä sitten millään. Ja asennon vaihtaminen käy niin kipeetä ja saa aikaan supistuksia, jolloin maha on entistä kovempi. No, päivisin on onneksi hyvää aikaa nukkua päikkäreitä.

On kyllä ihme ettei kukaan oo vielä lähteny vauvanhakuun!! Jonku pitäis vaan olla ensimmäinen, eiköhän muutki tulis sit perässä. :)

Uneksija ja Mussukka 38+2
 
Tervetuloa uusille! :wave:

ja mun rivi kokonaisuudessaan nyt kun vielä muistan

20.5 leylah & tyttö...........TAYS................kolmas.............27

täällä sairastetaan, kuopus tuossa pihisee ja rohisee vieressä sohvalla. En siitä parvorokosta nyt sitten enää jaksa hötkyillä, kun viikkoja on jo niin hyvin kasassa. Ja vielä se ei kai meille asti ole rantautunut.

UNISTA: Minä näin joskus puolenvälin tienoilla unen, jossa piti äitiyspolilla tiirailla vauvan kokoa ja sukupuolta. Ensin ultrattiin ja sitten lääkäri sanoi "ja nyt katsotaan hieman tarkemmin" Lääkäri kaivoi siinä sitten muina miehinä vauvan ulos, nosti tutkimuspöydälle ja kommentoi "onpas kaunis pieni tyttövauva" tutki sen siinä sitten nopeasti (vauvan killitellessä mua hymyillen) ja sitten sanoi "laitetaan toinen vielä joksikin aikaa takaisin kasvamaan" ja sitten se tunki sen takaisin mahaan ja kiinnitti vauvaan vielä jonkun ihme sensorin jolla mitattiin tiesmitä elintoimintoja... :LOL:

omaPAINO: juu on tullut...noin. 13kiloa. Hieman enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa, mutta luotan taas imetyksen ihmeelliseen voimaan. On toiminut mulla aina todellisena luomurasvaimuna, siihen kun yhdistää vaunulenkit ja kotijumpat niin jo on kumma jos ei tämä mamma ole entistä ehompi kesän lopussa! :D

nyt syömään niin on sitten enemmän laihdutettavaa kesällä :whistle:

leylah ja masukki 35+6
 
uneksija: mä en ole tässä raskaudessa vielä limatulppaa bongannut, mutta viimeksi se oli sellainen kellertävä klöntti, jossa pari veriviirua. Aika ällöttävän näköinen :x Ja tosiaan huvittavaa tälläsistä keskustella, mutta kaikkea se raskaus teettää :LOL:

Jospa sulla synnytys niin lähellä jo että siitä johtuu nuo masun tuntemuksetkin, moni tuttu on sanonu että maha alkoi toimia erilailla juuri ennen h-hetkeä! Ja jos vauva painaa jo tosi alas niin ei ihme että kipua säteilee vaikka vähän mihin suuntaan.

Laskin tuolta etusivulta että 131 odottajaa listalla, ihan varmasti useampikin jo synnyttänyt, sattuu vaan olemaan taustalla ne äidit :) Ja fifty-fifty 23/23 menee pojat/poikaolot - tytöt/tyttöolot :D
 
Huh, kun olette kirjoitelleet. Kaikki luin, kommentoinnit jääköön seuraavaan kertaan. Kohta hipsin miehen kanssa saunaan. Ihanaa!

Neuvolakuulumisia tältä aamulta

Rv 35+0
Painonmuutos +50g/ viikko
Verenpaine 138/79
Pissa puhdas
Hb 110
Sf-mitta 30
Rt
Sykkeet +160
Liikkeet ++

Ja ylihuomenna taas neuvolaan, siellä silloin lääkäri. Heillä ei tiedossa millon seuraavan kerran sinne tulee lääkäri, ja kun viikkoja jo noin hyvin kasassa, ei sitä lääkärikäyntiä voi oikein venyttää. On kuulemma eri lääkäri kuin viimeksi. Minkähän takia en ole lainkaan yllättynyt, lähinnä vain helpottunut! :kieh: Jospa tällä kertaa sais jotain tietoa kohdunsuun tilanteesta... :xmas:

Täällä ollut nyt toista päivää seurana menkkajomotusta, lähinnä alaselässä. Ja ruokahalu on kadonnut ties minne. No se on ihan kiva, ei ainakaan paino nouse liikaa. Kuten mulla ollut aiemmissa raskauksissa tapana tässä loppusuoralla aina sitä painoa kerryttää oikein urakalla...

stk ja minivitonen 35+0 :heart: :heart:
 
Noniin.. päivän viimenen päivitys, sit läpsäytän läppärin kii.

Siksakkia meillä neuvolassa käytössä Nordican elektroniset vaa'at. Näyttävät tosin aina sen kilon verran enemmän kun meillä täällä kotona. :p Sellasta vanhanaikasta jonka kuvailit en ookaan aikoihin nähny :whistle:

Uneksija se limatulppa voi olla kaiketi kellertävääkin, kaipa riippuu irtooko enemmän kerralla vai pienissä osissa, semmonen silikonimainen tapaus. Kananmunan valkuaiseksikin kuvailtu. Venyvää.. :snotty:

|O |O |O Mä oon tänään taatusti suppaillu sen tuhat kertaa! Yritin niitä aikavälejä jossain vaiheessa päivää laskeskellakin, silloin 3-8min välein tulivat, mutta ku eivät olleet mitenkään kivuliaita vaan pelkästään hyvin napakoita ja voimakkaita mä lopetin seurailun.
Nyt iltaa kohden taas hieman voimistuneet mut edelleen tuntuvat huimalta paineelta sekä selässä että mahassa.

Joku mainitsi jonkun pakaraan säteilevän kivunkin tänään, :wave: Täällä ihan sama juttu.

...Mun kissa yrittää just ikkunan läpi partsille :LOL: :LOL:

öitä kaikille!
 
Fiodetta: Tervetuloa! Täällä on ollut tuota kutitusta yhtenä päivänä, ja ihmeissään tosiaan olin ku vaikka kuin raapi ei helpottanu.. Ihan niinku se kutitus ois jossain tuolla mahan sisällä. Ja tuntuu muutenki ettei tuossa navan kohdalla oo enää kovin tuntoa. Täälläkää tuon kutinan ei pitäis johtua kuivasta ihosta, ku sen verran ahkerasti oon mahaa rasvaillu. :)

Hitsi ku välillä vihlasee niin kipeästi nivusista, tuntuu että jalat menee alta. Ja pikkunen tuntuu työntävän itteensä alaspäin ku sattuu välillä niin kovasti. Mutta tapahtuupahan edes jotaki (ainaki toivon niin)... :)
 
Tervetuloa Fiodetta, mukava saada vielä uusia odottajia mukaan! :wave:

Toukotytsy, onnea uudesta autosta! :flower: Meillekin iski autokuume ja ostettiin just uusi auto, pankkilainan allekirjoitusta valmis kauppa, jes! Ollaan kierrelty viimesen kuukauden ajan aina miehen vapaapäivinä autokauppoja pk-seudulla ja käyty joka päivä netissä tutkailemassa tarjontaa. Nyt vihdoin löytyi eilen se "helmi", eli Peugeot 307 Sport Wagon, vm- 2006, ajettu vaan 58 t km.. Ja mikä parasta, se on aivan ihanan värinenkin, eli metalliväri punainen! :heart: Miellyttää molempien silmää.. Auto rekisteröity seitsämälle hengelle, eli muuten se on normi farmari, mutta tarvittaessa takaboksiin saa vielä 2 penkkiä lisää! Ja sit siinä on ihana panoramakatto, josta voi kattella taivaalle! :) Kunhan pääsis vaan entisestä autosta eroon, joka on sekin kyllä oikein toimiva biili. Eihän kukaan tarvitsisi Volvo V40 farmariautoa, ajettu 168 000 km, vm-96, tummansininen, tosi siisti, kahdet renkaat joissa molemmissa aluvanteet, ja vain 3 omistajaa, kaikki tiedossa? Just siivottiin auto tänään jos joku haluais tulla koeajolle.. ;) Meillä on se siis myynnissä nettiauto.comissa, myydään halvemmalla koska on vähän pakko päästä siitä, ettei tarvii maksaa kahta lainaa ja vakuutuksia päällekäin. Kamalaa kun tämä ihana autokuume iskee.. heh.

Painosta, mulle on tullut noin 15kg nyt, lähtöpaino oli 69kg. Osittain siihen vaikuttaa myös se että tupakinpoltto loppui kuin seinään kun tein plussatestin. Joten siinä ymmärrän hyvin Suzyannea.. :) mäkin olin vähentänyt huomattavasti jo ennen raskautta kun kerkesin jo kerran lopettaa sillon aiemmassa raskaudessa, joka siis meni kesken alkuvaiheessa.

Onko muuten muita tupakoinnin plussatestiin lopettaneita? Itse en ole polttanut tupakin tupakkia lopettamisen jälkeen, nyt vaan mietityttää että alkaakohan se uudelleen kun vauva on syntynyt.. :/ Polttanut olen siis yli 10v. ennen raskautta.. Mies lopetti myös tupakoinnin vauvauutisen jälkeen, mutta on polttanut silloin kun ottaa alkoholia. Ja pari kertaa multa salaa muutenkin, luullut etten haista.. hehe.. Ihan niinkuin raskaana olevan nenä ei huomaisi!!! :LOL:

No jospa menis nyt sohvalle makoilee, koko päivän ollut liikkeellä ja alkaa selkä kenkkuilemaan... Huomenna lääkärineuvola klo 10.20., jeeee!

Öitä kaikille!

RockMummy+ pikkujätkä 35+5
 

Yhteistyössä