TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Kyllä se varmasti rymisee, kunhan täällä mammat alkaa poksahtelemaan! Saa varmasti lukea tämän tästä ilouutisia, niitä odotellessa! :flower:

Kiitos nara ja Niisku-Rouva, kun kommentoitte tuota rd-kysymystäni. Eilen käytiin synnytysvalmennuksessa ja siellä niin lämpimästi puhuttiin vierihoidosta ja ihokontaktista ja minun piti katsella maahan silmät kosteina, kun huoletti, jos en omaani saakaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin! Ruokavaliolla on toistaiseksi hoitunut minun rd:ni, mutta muutamia koholla olevia arvoja on ollut..

Jokohan kaikki on pakanneet sairaalakassin? Minä en ja takaraivossa se jyskyttää kokoajan, että alahan pakata. Jos tänä iltana :whistle:

Aurora72:n linkittämä horoskooppisivu oli mielenkiintoinen! Jos oma vauva syntyy edes suunnilleen lasketun päivän tienoilla, hänestä tulisi kaksoset!

No kylla on tullut tekstia sitten eilisaamun!

Autoista. Meilla myos ajankohtainen asia tossa joulun aikaan. Ma olisin niin halunnut joko Kuplan tai Minin tai Fiat 500, mutta "pakko" oli ottaa isompi ja viisiovinen kun on vauva matkalla. Paadyttiin sitten tosi vahan kaytettyyn Seat Alteaan, joka on kylla mukava ajaa ja olla kydissa ja ihanan tilava, mutta minkaanlaisia tunteita ei tuota kohtaan kylla ole...

Arsyttavia uutisia eilen sielta laakarista. Vauva ei ole viela edes kiinnittynyt, eli taalta tuskin aloitetaan pinon syntyneet-listan tayttoa, vaikka alkukuun vauva pitaisi muka olla. Pyh. Lisaksi multa loytyi pissasta sokeria, mutta tekivat sitten verikokeen ja siina ei ollut mitaan vikaa. Mista lie johtui. Seuraava aika annettiinkin jo ensi viikolle, eli todennakoisesti sinne on viela sitten raahauduttava. Taalla otetaan yliaikaiset sairaalaan kasittakseni aika pian LA:n jalkeen ja tehdaan "membrane sweep" eli kopeloidaan ja venytellaan kohdunsuuta kasin (ihanan kuulloista) ja sitten lahetetaan kotiin odottelemaan josko olisi mitaan apua. Jos ei, niin sitten sairaalaan kunnon kaynnistykseen niin kuin siellakin. Kunpa tuo nyt tajuaisi itsekseen tulla ulos!

Muuten oli ihana paiva, kavelya meren rannalla ja pitka lounas kivassa ravintolassa. (Sompioko se oli joka kommentoi tata mun ulkomailla synnytysta. Mistaan ihanasta lampimasta maasta ei ole kyse, mutta on tama Lontookin talla viikolla ollut ihana, 20 astetta tai ylikin eika pilven hattaraa taivaalla :)). Tanaan pitaa kylla sitten taas vahan raataa, etta saadaan suppareita aikaiseksi, ei se eilinen rauhallinen kavely mitaan tehnyt. Mahan jaksaisin viela, ainakin tiettyina paivina, vaikka mita mutta kun kaikki muut hoosaa ja on koko ajan ehdottelemassa etta istu nyt alas ja lepaa ja kaannytaan takaisin ja mennaan autolla. Hemmetti. Kovasti tekisi mieli menna jonnekin uimaan, mutta en oikein tieda uskallanko kun ei tosiaan kohdunsuun tilanteesta ole mitaan tietoa ja valkovuoto (tai ehka-valkovuoto) ollut muutaman paivan niin vetista etta ties vaikka olisi joku pieni reika kalvoissa tai jotain. Enka ole koko raskauden aikana saanut aikaiseksi menna uimaan, voi olla etta kunto loppuisi kertakaikkiaan.

Painoa on taallakin tullut ihan tarpeeksi... n.14 kiloa vissiin. Vahan on hamaran peitossa se alkupaino niin en ole varma. Painoa oli viikolla 14 kun oli eka neuvola 54kg mutta luulen etta olin siina vaiheessa jo jotain kolmisen kiloa lihonut kun oli se vaihe kun soin ja soin muuten tuli paha olo ja liikkua en pystynyt kun vasytti niin kamalasti. Taallahan ei painoa laakarilla seurata, mutta eilen punnitsin itseni siella respassa ja 64kg naytti. Toivottavasti lahtee nopeasti, ainakin hinku treenaamaan on tosi kova! Enemmankin saan ja haluan painaa kuin 50 mutta lihasta sen olla pitaa :).

Ja loppuun viela valitusta huonosti nukutusta yosta (enpa nahtavasti ole ainoa...)

Taalla hiljenee palsta ihan kokonaan viikoksi tossa kuun puolen valin tienoilla ja sitten kaatuu serveri kun kaikki ryntaa yhtaaikaa kertomaan vauvauutisensa :LOL:

Maya ja poika 38+3

Jee limatulppa ilmeisesti bongattu täälläkin! Sellaista inhaa geelikökköä tuolta alhaalta pukkaa (ja kaikkia kiinnosti) :LOL:
No ehkä se on merkki siitä, että tää vois laskeutua jo ennen +42 viikkoa.

Tuntuu aika "pikkaisen" pitkältä kun esikoinen tuli viikolla 37 ja nyt supistukset ja paikkojen kypsyminen alkoi jo aikaisemmin ja kaikki lääkäriä myöten toitotti, että tää tulee ajoissa...
No ei tullut !

Tänään pitää varmaan painua pihatöihin haravoimaan jne. jos vaikka sais suppareita aikaan....

Onnea uusien autojen omistajille :flower:

Onkos teillä muilla ollut paljon turvotusta?
Yks päivä huomasin jaloista,kun näkyy noi luut siinä ylhäällä ja sitten olivat jalat turvonneet niin ettei niitä varvasluita enää näkynytkään,parina päivänä tullut juotua runsaasti vettä,niin on vähän helpottanut :$
Pohkeitakin kiristi niin jumalattomasti,kun turvotusta tuli lisää :/

Mä tahdon kanssa jo synnyttämään,tai no viimeistään kk päästä :p
Ei jaksaisi enää noita vauvan vaatteita hipelöidä,vaan päästä niitä Papricalle pukemaan päälle :heart:

BV ja P 34+3

Suzyanne
Aurora-72 kiitos horoskooppilinkistä, tämä horoskooppihullu ei ollut vielä tuollaisia sivuja nähnytkään. En minä toki niihin orjallisesti usko, :whistle: mutta tiedän että jos meidän pienellä olisi edes joitain noista kuvailluista härän luonteenpiirteistä, niin ainakin minä tulisin hänen kanssaan paremmin toimeen, kuin jos hän olisi ollut oinas. B) Itse kun olen aika prototyyppi kaksosesta, mitä joka paikassa kerrotaan, sellainen tuuliviiri-pyörremyrsky, niin mitä siitä tulisi jos äiti ja lapsi olisi samanlaisia. :D

Tupakointia tosiaan vähensin noin 80% jo vuosi ennen raskautumista, ja sitten plussattuani lopetin kokonaan. Se oli tosi helppoa, ja sitä ihmettelen todella, koska sitä ennen olin käynyt läpi kymmeniä lopettamisyrityksiä 20 vuoden aikana, ja käyttänyt lähe kaikki mahdolliset apukeinot, purkat, laastarit, tabletit yms., tuloksetta. Vähän jänskättää, alanko sitten vaavin jälkeen polttamaan. Ainakin sitten joskus, kun tulen lähteneeksi viihteelle, varmasti ainakin muutama tulee vedettyä, luulen.. :ashamed:

Eilen sanoin että mulla poksui viikot 38+0, mutta olin päivistä sekaisin, koska tänään ne vasta poksui. B)

sairaalakassi on ollut täällä pakattuna jo noin viikosta 32 lähtien.. :D Se oli aika nopea homma, koska meinaan käyttää sairaalan vaatteita, siteitä, alushousuja, sukkia yms., kyllä ne menettelevät, en jaksa omia alkaa mukana raahata.

Turvotus on täällä nyt ainakin pikkuisen hellittänyt, kun vihdoin uskaltauduin juomaan vettä, aikaisemmin en refluksin pelossa ole kauheasti sitä juonut. Mutta jos vältän makuulla oloa tänään, niin ei se refluksikaan niin herkästi vaivaa. Silti aamulla ei menneet omat sukat jalkaan, vaan miesten kiristämättömät, koko 43-45. :D

Taidan lähteä kohta miehen seuraksi pesemään autoa, ja laittamaan pestyjä vaunujen tekstiilejä kiinni runkoon. Ihana ilma täällä, niin on kiva olla ulkosalla.

Neuvola käynti takana:

Rv 37+3
Painoa +1700g/vko, :whistle: turvotusta, sormuskaan ei sormessa aikoihin..
Verenpaine 131/80, nyt pompsahti, aiemmin ollu n 117-122/70-72, ilmanko huimaa ja korvat lukossa..
Pissa puhdasn
Sf-mitta 35 , ei kasvanut 2:n viikkoo
Rt, aika alhaalla on mahan päältä kokeillessa
Sykkeet 140-145
Liikkeet ++

eli köllykkä voi hyvin, mut äiti alkaa olla lopussa..

Painoa tullut 11kg :ashamed: viimeisenä neljänä viikkona ilm. turvotusta n 3,5kg :/

Viime yönä tonnisen banadolin ja lämpimän viljatyynyn avulla unta pätkittäin...

Omaa napaa, mut nyt lähden päikkäreille, huono olo ja umpiväsy...

37+3

Ei käänny meidän tyttö ei, luulee kait että menee vielä veri päähän jos menee raivotarjontaan :LOL: Kävin tosiaan eilen siellä äippäpolilla ja oli edelleen perätilassa, koittivat sitten jo eilen kääntää, mutta ei suostu kääntymään. Sanoivat, että näyttäisi mahtuvan tulemaan ihan alakauttakin, mutta kuvaavat vielä torstaina ja jos silloinkin näyttää, että tilaa on, lähdetään siitä, että alakautta tulee, jos ei mitään muita ongelmia ilmene. Varasivat jo 28.5 ajan, jos menee yli, niin tekevät uuden arvion synnytystavasta. Tytön tämänhetkinen paino oli 2,4 kg, j a muuten tosiaan on kaulaa 2cm jäljellä ja auki 1cm.

35+1

fiodetta: Mulla on masu kutissut molemmissa raskauksissa, tässä toisessa ei ihan yhtä paljon. Öljysin masua babyoililla vaikkei se niin kuiva ollutkaan, mutta siitä oli hieman apua.

Onnittelut uusista autoista :flower: Meilläkin kovasti pohditaan auton vaihtoa isompaan, nyt ihan tavallisen kokoinen farmari jonka takaboksiin mahtuu suht hyvin isot yhdistelmä-rattaat, mutta nyt saa sitten kustata noita tuplarattaita niin tekee jo vähän tiukkaa... Etupenkille ei voi laittaa (ainakaan kaukalon ohjekirjan mukaan) turvakaukaloa/istuinta eli molemmat oltava takana. Esikoinen istuu vielä selkä menosuuntaan enkä haluaisi vielä vaihtaa kasvot menosuuntaan istumaan kun ikääkin vasta alle 2v. Mutta jalkatilaa kuskille ja apukuskille ei sitten paljoa jää, kun vauvan turvakaukalo telakkasysteemillä vie myös paljon tilaa.

Nyt vaan mietitään, että pitäisikö ostaa diesel, kun miehellä tulee työmatkaa päivässä 114km edestakaisin ajettuna ja tähän saakka kulkenut vain puolet kuusta omalla autolla kun on onnistunut kimppakyyti. Nyt ilmeisesti vuorot muuttuu niin ettei enää pysty kulkemaan ainakaan niin paljon yhdessä niin tulee sitten kilometrejä omaan autoon aika paljon. Ja me jäädään sit melkein kokonaan autottomiksi lasten kanssa. Mielellään ei kyllä toista autoa hankittaisi jos vaan jotenkin yhdellä pärjää.

Tupakoinnin lopetin kuuden vuoden jälkeen juuri ennen kuin aloin odottaa esikoista. Pahoinvoinnin aikaan pelkkä tupakan hajukin sai mut oksentamaan ja siihen lopetti mieskin :flower: Sitten kun pahoinvointi helpotti, alkoi tupakka tuoksua hyvältä ja olis kamalasti tehnyt mieli polttaa. Aikamoista tahtojen taistelua se oli että pystyin olemaan polttamatta, onneksi en kuitenkaan ratkennut! Vielä kun vauva oli syntynyt teki kamalasti mieli polttaa, mutta koska imetin olin päättänyt etten polta silloinkaan yhtään! Noin puoli vuotta sitten vasta helpotti, ettei enää tee mieli tupakkaa, kauheeta miten koukussa siihen on ollutkaan :| :ashamed:
Olen kuitenkin tyytyväinen etten aloittanut uudelleen ja toivottavasti kestän loppuelämän erossa. Vois käydä niin että jos polttaisin yhden esim. tämän raskauden/imetyksen jälkeen niin repsahtaisin taas uudelleen :whistle:

Niiksu: Täälläkin varsinainen sairaalakassi pakkaamatta vielä :snotty: Jotain jäi reppuun su-ma sairaalareissulta mutta ei se vielä synnytystä varten valmis ole B) Maanantain polikäynnille viimeistään täytyy kassi pakata kun voivat ottaa mut sieltä taas seurantaan, eli valmiudessa on oltava.

Bad Virgin: Mulla on ollut turvotusta jo monta monta viikkoa, vettä juon tosi paljon joka päivä mutta silti sitä vaan riittää.

Huomenna neuvolaan heti aamusta...

Siksakkia 37+5

:wave:

neuvolassa kävin aamulla ja siellä ei mitään erityistä.. kovin koitin terveydenhoitajaa patistella kokeilemaan vauvan asentoa, mutta niinkun veikkasinkin eipä hän osannut sanoa mitään.. aluksi arvaili että olisi oikeinpäin mutta sitten kuulemma sydänäänet kuuluikin taas napani yläpuolelta joka taas kuulemma kertoo että olisi perätilassa tai poikittain.. eli ei mitään tietoa vieläkään!! ens viikolla on lääkäri neuvola niin jos edes se lääkäri hiukan sais käsituntumalla katottua asentoa.. kaikki arvot oli hyvät, mitä ny hb liian alhanen (94) kuten ollukkin :( sellanen punnusvaaka meidänkin neuvolassa on joka rämisee ja kolisee kun siihen kapuaa :D

tupakointi: satunnaisesti poltin ennen raskautta, mutta heti plussattuani lopetin eikä yhtään ole mieli sen jälkeen tehnyt!! ennen esikoista 4 vuotta sitten poltin vakituiseen muutamia vuosia, mutta samaten lopetin heti esikoisesta plussattuani.. saas nähdä kuinka nyt käy mutta luulempa että joskus vielä tulee satunnaisesti poltettua muutama.. viihteelle?! mitä se on?!? :D muistankohan enää!! :D tosi ihanaa jos jokus joskus pääsee jossain käymään, mutta tää mama ei kyllä ikinä :( pojan jälkeen muutama vapaailta ollu mutta meillä ei oo hoitajia ja ei varsinkaan ketään joka ottais tulevaisuudessa molemmat lapset.. ehkä mäkin sitten joskus 10 vuoden päästä taas :) on sitä kuitenki aikanaan saanu tarpeeks mennä,, aikansa kutakin!

nikunaku: kyl mulle vaan tosiaan sopii että joskus nähtäis :) ja vaikka sitten teillä jos se sulle sopii! jasminin kanssa ootte vissiin jo treffanneetkin?! mut vois vaikka koittaa jokukerta sillai että hän pääsis kans?! ennen tai jälkeen synnytyksen?!

kai tässä pitäis alkaa vappu simaa suunitella tekeille :) ja äitienpäiväkin lähenee jo! mä sanoin että mut pitää sitten viedä äitienpäivänä ravintolaan syömään, minä en sillon kotona kokkaile :D saas nyt nähdä moniko sitten viettää äitienpäivää jo vauva kainalossa ja joku varmaan sairaalassakin :)

nyt lepään hetkeks kun poikakin tais nukahtaa päikkäreille :)

Höpöliini ja tyttönen 35 viikkoa :heart: :heart: JEE!!! 36 viikolla oleminen tuntu taas jo PALJON pidemmältä kun 35 viikolla :D

Heipat!

Neuvolaterveiset tähän alkuun

eli rv 36+6
*pissa puhdas
*RR 125/92, alapaineesta tuli vähän "sanomista" ja onhan tuo vähän koholla. Valittelin sitten samaan syssyyn lisääntyneitä rytmihäiriö tuntemuksia ja sain lähetteen kilpirauhaskokeisiin.
*Paino tippunut viime viikosta 1100g, eli nyt ollaan taas sitten 1,1kg miinuksella lähtöpainosta. Jännä nähdä kyllä paljonko painan synnytyksen jälkeen, täytyyhän multa olla lähtenyt ainakin jokunen kilo omasta massasta.
*Sf-mitta 36cm, yläkäyrällä menee, mutta toisaalta vauva on tosi korkeella että se saa kyllä ton mitan isoks.
*Syke 145-155 välillä
*Rt:ssä pysynyt

Tosiaan tässä on muutamana iltana ollu inhottavasti rytmihäiriöitä. Eilen jo meinasin että täytyy lähtee päivystykseen kun ei meinannut mennä ohi. Sellasia muljahduksia mulla on ollu aina, mutta nyt on ollu vähän toisenlaisia, ensin sydän hakkaa hirveetä tahtia ja sitten ykskaks muutaman kerran jysähtelee ihan hitaasti ja taas pulssi kiihtyy, samaan aikaan on rinnassa sellanen kumma olo. Olis ihan kiva saada käyrälle tota rytmiä että sais varmuuden siitä onko vaaratonta, mutta milläs sitä käyrälle saat, tästäkin jos lähet keskussairaalalle päivystykseen niin taatusti rytmihäiriöt on jo ohi kun pääsee perille.

Vauvaunia
tosiaan on tullu nähtyä. Oon nähny ainakin kaks kertaa nyt ihan lähiaikoina sellasta unta että ootankin kaksosia. Sit oon ultrassa ollu useamman kerran unissani ja synnyttämässäkin muutaman kerran.

Siksakkia nykyään meillä neuvolassa on digivaaka. En muista oliko vielä alkuraskaudessa punnusvaaka vai oliko sillonkin jo digi, ei toi ainakaan kovin kauaa vielä oo ollu.

Tupakoinnista mä poltin silloin kun aloin esikoista odottaa ja lopetin samantein kokonaan kun plussatestin tein. Olin sitten polttamatta tyystin öö..jotain neljä vuotta, kunnes jostain ihmeen syystä kolmannen vauvan jälkeen aloin taas uudestaan polttamaan. No sitten poltin taas jonkun neljä vuotta kunnes aloin odottaa tota nelosta ja taas lopetin kokonaan plussatestin tehtyäni. Nyt kyllä on sellanen olo, että en varmastikaan enää sorru polttamaan, tai kovasti ainakin toivon niin. Mutta kyllä sitä näköjään sen verran tupakoitsija edelleen on, että esim. tupakan haju ei ollenkaan ole paha mun mielestä.

Thereanille onnittelut uudesta perheenjäsenestä!!

Ja uusien autojen ostajille myös onnittelut! Meillä meni silloin nelosen jälkeen auto vaihtoon, sillon ostettiin chrysler voyager, sinne mahtuu nyt sitten vielä tämäkin vauva. Oon tykänny hurjasti tosta autosta vaikka bensaa se kyllä syö...

Sairaalakassia olen pakannut sen verran, että vauvan ja omat kotiutumisvaatteet on kassissa. Loput kamat pakkaan sitten kun lähtö tulee.

Turvotusta ei ole lainkaan. IHME!!

Tervetuloa Fiodetta :wave:

Ja kiitos osanotoista :hug:

Nyt ruokaa perheelle!!

villahousu & Sulo 36+6

Tänään aamulla bongattu ilmeisesti limatulppaa, tai ainakin luulen sen olleen sitä... Painostakin olitte jutelleet. Mulle on tullut alusta asti "vain" 17 kg... Great... Ja voin sanoa, että ahteri ja jalat ei ole olleet IKINÄ näin leveät. Mulla pysyi paino samassa aina viikolle 19 asti, ja sen jälkeen sitä onkin sitten tullut...

Tänään käyty neuvolassa:
Painoa tullut +800g/vko (yht.17 kg)
Turvotus + (sitä on ihan kiitettävästi, sormukset on olleet pois kohta kuukauden)
RR 132/82 (suht-normaali mulle,vaihdellut välillä 143/81....126/76)
Pissa puhdas
Hemppaa ei ottanut kun viimeksi oli noussut 102->119
Sf 34
RT ja syke 130 (sykkeet olleet normaalisti 140-153)
Pää kiinnittynyt hyvin ja alhaalla

Neuvolantäti oli sitä mieltä että oireet (syke madaltunut, turvotus,limatulpan pala, verenpaine...) alkaa olla sellaiset, että elimistö alkaa häätää kohta salamatkustajaa ulos. Veikkasi, että parin viikon sisään syntyy, mutta veikkaillahan aina voi... Aika näyttää sitten sen. Muuten ei mitään väliä, mutta ukko joutuu työreissuun ensi viikolla niin, että lähtee ke-iltana ja tulee to-iltana kotiin. Kunhan ei juuri silloin päätä syntyä. Olen kyllä varannut sisareni kuskiksi ja tukihenkilöksi,jos tämä jäärä päättää syntyä juuri silloin.

Eilen aloin pakata sairaalakassia, mutta päädyin sitten siihen, että teinkin listan mukaan otettavista tavaroista ja teippasin sen jääkaapin oveen. Ajattelen niin, että ehdin pakata silloinkin kun lähtö tuntuu tulevan. Ei niitä tavaroita kauaa kassiin heittele listan mukaan. Jos lähtö tulee jossain muualla kun kotona ollessa, niin ei se kassi ole kuitenkaan mukana, ja silloin on ihan sama, että pakkaako mies ne sitten kotona käydessä ja tuo sairaalaan. Ja sitäpaitsi olen ihan varma, että jos pakkaan kassin oven luokse nököttämään, niin tämä menee varmasti viikolle 42. Kun ei ole pakattu, niin saattaa jopa syntyä aiemmin :whistle: Hyvä logiikka, eikö?

-Snowball & peikko 37+2
(Eilen tajusin, että jos mentäisiin alkuperäisen l.a:n mukaan,niin mulla olisi jo 38+0 :eek: )

Kylläpäs on taasen tullut tekstiä, mutta ei vieläkään yhtään vaavi uutista...

Neuvolassa käyty.
Painoa tullut +33g/viikko :D (yhteensä n.13kg)
Pissa puhdas
Verenpaineet ok
Hemppa 130!! :D
Syke 154
Kaveri on viimein kiinnittynyt, ja siksi varmaan sf-mitta oli 32cm, kun kaksi viikkoa sitten 33cm...

Jotain puhetta oli sokerivauvoista, ehkä? (hyvin jää jutut päähän kun samalla yrittää lukea, ja juosta esikoisen perässä :whistle: )
Itse sain esikkoa imettää 30min ja sitten veivät vastasyntyneiden tarkkailu osastolle sokeritippaan, kun neidin sokerit oli niin matalat. Siellä prinsessa sitten olikin 3vrk...
Toivottavasti tästä pikkuisesta ei tarvitse luopua.

(.) Maha on ollut muutaman päivän hankala, kun ei halua toimia, niin minkä sille voi. Ajattelin illalla kokeilla, että jospa reipas lenkki koiran kanssa saisi edes muutaman supistuksen aikaiseksi, kun ei tuosta saunomisesta tai seksistä ainakaan tunnu paljoa apua olevan... Neuvolantätikin toivoi, että ei tavattaisi ensi viikolla, että saisi kaveri jo syntyä, että mahtuisi tulemaan...
Limatulppaa ei ole näkynyt, eikä kuulunut. En tosin bongannut sitä esikoiseltakaan..

Nyt ruoan kimppuun. Yritän tulla paremmalla ajalla kommentoimaan enempi! =)

nasu ja nipsu, huomenna 38+0 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Nyt en ole juuri omasta vauvasta unia nähnyt, mutta muutaman kerran sellaista unta että villahousu synnytti tytön ja kirjoitti täällä ettei voi uskoa sitä todeksi vaikkei vauvalla pippeliä ole vaan selvä tyttö :D
Joo siinä se oliskin jos sieltä tyttö tulis! Mahtas olla melkonen "shokki"! Kieltämättä on välillä käynyt mielessä, että mitäs jos mä en ookaan nähny ultrassa oikein ja se ei ookaan poika. Mehän ei siis olla keltään kysytty sukupuolta vaan tää on ihan oma "diagnoosi". No meidän tapauksessa ei niin kovin vaikee kyllä oo muutenkaan sukupuolta veikata ja kyllä ne vehkeet musta niin selvästi on näkyny, että ei voi erehtyä. Mutta olishan se aikamoista jos sieltä tyttö tuliskin. Mitä mä tekisin noille kaikille vaatteillekin!

Vaaka on meillä neuvolassa digitaalinen.

Auton turvatyynyistä Mun mielestä meidän auton ohjeessa lukee, että vaikka turvatyyny edestä olisi kytketty pois niin siihen ei saa istuinta laittaa. Täytyypä tarkistaa kun autossa käy. Autoa ei olla nyt vaihtamassa kun tuohon mahtuu vaunut yms. kyytiin hyvin. Tosin piti kyllä pitää auto uutena ja vaihtaa se usein. Mutta eipä anna rahat myöden :ashamed:

Synnytystapa-arvioon tuli kutsu ja se on rv 36+4.

Niiksu Sairaalakassia en ole pakannut eikä ole vielä edes suunnitelmissa :whistle:

Turvotusta on hieman. Ja aamulla enemmän kuin illalla :eek: Yritän laittaa sormukset sormiin kun lähden asioille ja välillä ei aamusta saa laitettua, mutta illalla menee :/ Tukisukat auttaa nilkkaturvotukseen aika hyvin. Tosin juon iltaa kohti vähemmän vettä kun muutenkin saa yöllä rampata vessassa.

Paljon varmaan unohtui kun oli niin monta sivua :ashamed: Tänään tulinkin ekan kerran vasta lukemaan, kun aamusta olin miehelle niin kiukkuinen niin en tullut tänne ärisemään :kieh: Meidän piti tänään mennä synnärikierrokselle, mutta miehen selkä oli niin kipeä, että ei päässyt lähtemään. Enkä yksin halunnut mennä. Siirrettiin sitä kahden viikon päähän, koska ensi viikolla ei ollut enään tilaa. Sinänsä ei haittaa, koska sillä viikolla me vasta saataisiin mennäkin VAS:n synnyttämään, jos tässä lähtö tulisi. Sitä ennen ohjataan Taysiin kun on vielä liian vähän viikkoja. Mutta sitten mies voi mennä haravoimaan :headwall: Eikä tajua miksi mua itkettää ja on paha olla :ashamed: Ja samalle päivälle tuli nyt kaksi kertaa Vammalan reissu, kun aamusta olisi eka synnytystapa-arviolääkäri ja illasta sitten synnärikierros. Ja ei oikein auta lääkärin vaihtokaan kun sille viikolle on jo miehen lääkäriä yms. Kun kaikki menot on samalla viikolla, mutta toivottavasti jaksaa :/

Lääkärinla takana.. Paineet meinaa pysyä vähän koholla (136/86) ja painoa tullu taas kilo viikossa. Yhteensä painoa on nyt tullut noin 23 kiloa, sitä vaan tulee ja tulee, en kyllä oo synyt itelleni tollasia kiloa. Ja tosissaan uusia muotoja löytyy perseestä ja reisistä, ne oli kyl tarpeeks muodokkaat jo ennen raskautta. Ei auta muuta ku laittaa kädet ristiin ja lenkkeillä niin maan prkleesti..

Kaulaa oli jäljellä 3 cm, kiinteä ja kiinni. Eli ei täällä ainakaan hetkeen synnytetä. Kävellessä neuvolaan tuli ekaa kertaa sellainen kipu, että oli pakko pysähtyä. Toisella puolella mahaa oli sellainen kova kipu, joka nousi nivusesta ylöspäin, supistus, mikä lie. Vauva ei ole kiinnittynyt, vaikka matalalla onkin.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, kai pitäis pikkuhiljaa. Nyt pitäis muutenkin alkaa varrmaan lenkkeilemään, et sais supistuksia ja jotain edistystä aikaan.

Kerttu ja nakki 37+5

Tervehdys

Neuvolassa kaikki hyvin. :D
Paino sama kun viimeviikollakin :D
syke 133
RR 120/70
tarjonta rt

Oma olo... limainen ja supistuksien saattelema päivä... Menee kyl ihan 100% taas iltaa kohden ohi...

Jos mentäis alkuperäsen La mukaan ni mullahan olis viikkoja jo rutkasti 38+1 :LOL:

Mut oikeesti vasta 37+0 :D

Nyt ulos neidin kanssa... se kun ei jaksa sisällä enää leikkiä... :kieh: :whistle:

Sompio uskon että moinen siirtyminen harmittaa, muakin olis harmittanut ihan kunnolla jos eka olis moinen selkäkivun takia peruttu ja sitten toinen mennytkin huhkimaan muuta hommaa. :hug:

Hei kertokaahan te muutkin jotka supistelette ..että onko teidän masunne muutenkin aika pinkeitä ? :attn: Itselläni näin on, oon miettinyt että johtuuko siitä että supistelee niin paljon vai siitä että tää beibi on niin alhaalla ja kun ei muutenkaan tota ylimäärästä pehmustetta oo missään.. :whistle: ...Niin ja istukka tossa etuseinässä.

Meidän kummassakaan autossa ei saa lasta kuljettaa etupenkillä. Kyseessä Chrysler Neon ja Opel Vectra. Etenkin Opelissa on turvatyynyä joka suunnalla.

Turvotusta löytyy ajoittain sormista ja jaloista. Muualla en ole vielä huomannut.

Siksakkia Diesel autossahan on huonona puolena se diesel vero. Muutoin kyllä erinomainen pitkiin ajomatkoihin.

RockMummy Noi sun neuvolakuulumiset oli aika samanlaiset kun mun viimekertaiset. SF-mitta ihan sama, ja painoa oli mullekin tullut 1kg/vko :D... Muutenkin arvot aika samaa luokkaa kun sulla paitsi pissa mulla oli puhdas. Aika samaa tahtia mennään vissiin. Masunympärys mulla pienempi mutta ei mikään ihme kun oon ollut laiheliini ja oon kai vieläkin :D Myös toi kohdunsuun kypsyys aika samaa luokkaa meillä. Mulla oli jotain 2cm viimeks ja pehmeä. Masu on kyllä tullut siitä alemmas, että oiskohan nyt jo kokonaan kadonnut tuo 2cm:kin. :eek: :D

kissinminttu joka huomenna poksuu.

Kissinminttu, hauskaa että sulla on niin samassa tahdissa mennyt! :) Onko sullakin irronnut sitä limaa (limatulppa?) jo? Mulla tullut viikon aikana 3 krt limaa sellanen peukalonpään kokonen möykky. Kirkasta, geelimäistä töhnää.. Ilmeisesti se on yksi kohdunsuun kypsymisen merkeistä? Just luin Vauva- lehdestä että se ei yksistään tarkota synnytyksen käynnistymistä, mutta yleensä muutaman viikon sisällä syntyy vauva... :eek: Näinköhän, jännityksellä pitää jäädä odottamaan! :D Innolla jäänkin seurailemaan sun kuulumisia Kissinminttu jos meillä vaikka samaan aikaan alkais tapahtumaan!

Toi mun vyötärönympärys huolestuttaa, miten se voi kasvaa tollasta tahtia! 4,5cm viikko ja en oo edes herkutellut normaalia enemmän.. Huh, nyt tullut jo 17kg, täytyy luottaa että ne pikkuhiljaa sulaisi pois, toivottavasti imetys onnistuisi, se kai polttaa aika paljon kaloreita?

Kiitos kaikille mun tupakkagallupiin vastaajille, tsempataan toisiamme sittenkin kun vauvat syntyy! :heart:

RockMummy 35+6

Huh, onneksi täällä on kohtalotovereita, joilla viikkoja saman verran kuin itsellä tai enemmänkin, eikä vauva vielä kiinnittynyt. Mulla meni jotenkin ihan fiilikset neuvolan jälkeen, kun ajattelin, että odotusta kestää ihan loputtomiin. |O

Muutenkin tämä iltapäivä on yhtäkkiä täynnä ihan massiivista *itutusta. Ja syy oli? Ei mikään. Tai no, koiran murrosikä on taas tänään ihan pahimillaan ja pidän sille nyt mykkäkoulua. Sitten mua ärsyttää toi mies, joka ei saa mitään aikaiseksi. Tai ainakin tänään tuntuu just siltä. Tosin ei se ressukka ole vielä edes tullut töistä kotiin ja mä olen omassa päässäni raivonnut sille jo pari tuntia. :ashamed: Varmaan tosi nastaa sille. Eipä voi mitään, tänään vaan on tällainen päivä.

Minä muuten en ole juurikaan itkeskellyt tässä raskauden aikana! Ja se on yleensä mun helmasyntejä, että alan pillittää milloin mistäkin. Riidellessä kyllä itken aina, kiukusta. Se on ärsyttävää, koska se itku vie täysin pohjan mun raivolta.

Ruokaa!

Suzyanne
Niiksu, minä olen kaksonen, ja ainakin minuun tuo kaksoslapsen luonnekuvaus sopi ihan 100% täysin, oikein nauratti miten hyvin, juuri sellainen vilkas ja kekseliäs, musikaalinen sanaseppo ja ruuneperi olin lapsena, ja olen vieläkin. :D Kaksoslapsen kanssa ei varmaankaan tule aika pitkäksi. =)

Autoista, meillä on omat autot molemmilla, minulla Ford Mondeo -98, ja miehellä sitten..hmm, oiskohan tällä hetkellä 5 autoa, 1 itserakennettu kaksipaikkainen urheiluauto ja 3 vanhempaa Volkkari-maastopakua, joista yhdestä juuri rakentaa asuntoautoa, ja sitten yksi Toyota Hiace, jota on myymässä. Mies on ihan autohullu. B) Minun tekisi mieleni vaihtaa omani johonkin farmarimalliseen, se kun on ihan tavallinen porrasperäinen, eikä siis pikkulapsiperheelle kovin käytännöllinen, vaunut ei mahdu takapaksiin millään. :/ Mutta ei kyllä nyt oikein voi vaihtaa autoa rahatilanteen takia, ehkä sitten joskus kun palaan äippälomalta töihin. No, miehen pakuilla on hyvä vaunuja kuljettaa, omaa autoani varten varmaan hankin matkarattaat sitten kun vaavi vähän kasvaa.

Ai niin, täytyy kertoa yksi aika nolo juttu joka mulle kävi eilen. :ashamed: Kun luin että kaikki kirppikseltä ostetut vauvan lelutkin pitää desinfioida, niin heitinpä eilen sitten kaikki kattilaan. Tuttipullot olen jo keittänyt aiemmin. No, 99% leluista suli, ja meni ihan toaalisen pilalle, vaikka sen desinfiointiohjeissa mainitun 5 min. vaan niitä keitin. Nekin lelut jotka ei sulaneet, niistä värit haalistui ihan piloille. Kaipa ne olisi pitänyt desinfioida jotenkin muuten kuin keittämällä, en tiedä sitten. Mutta anyway nolottaa oma tyhmyys, nyt täytyy hommata uudet purulelut ja helistimet. |O :headwall:

Suzyanne 38+0

*muoks* poistin mustaukset kokonaan, kun taas vaihteeksi sössin ne.. :whistle:

Nyt kolahti ja kunnolla... Sokerit ovat ilmoitelleet itsestään jo jonkin aikaa vaikka syönkin ohjeella, mutta tänään oli oikein kolmella plussalla ja jos ihan rehellisiä ollaan niin olo on ollut sen mukainen. Huomenna labraan ja jos vihdoinkin vaikka saisin sen mittarin kotiin niin pääsisi tutkimaan mitkä ruoka-aineet nostavat arvoja kohtuuttomasti. Onneksi viikkoja ei ole jäljellä kovin montaa ;) Hemppakin oli enää vaan 112..

Turvotusta, joo.. Sormet ja varpaat muistuttavat nakkeja. Sormukset eivät todellakaan mahdu.

Nyt kotihommiin kun täystuhot ovat unilla :D

Suzyanne
Minä pistän kaiken mahdollisen tiskikoneeseen ja kuumimman ohjelman. Muovieläimistä pikkuautoihin ja dubloihin. Toimii hyvin, ainut mikä on sulanut oli Ikeasta ostettu jääpalamuotti sellainen silikoninen. Saivat porot pikkuisen uuden muodon..

Anu rv 34+5

Suzyanne
anuaanua , oliskin astianpesukone! Miehellä on tosin sellainen varastossa, ja on luvannut sen meille asentaa, kun ehtii. Sitä ennen pitää vaan sitten yrittää varoa sulattamasta enää enempää vaavin tavaroita.. :whistle:

Yhteistyössä