TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Suzyanne :itsekin googletin tos viikoilla 12-15 kohdun hematoomasta, kun oli sellainen itsella ja verenvuotoa, sit itkua tuhertaa, kun kaikki mahdolliset kauhuskenaariot lukee :ashamed:

RockMummy mies on niiiin kauhea kuorsaamaan, korvatulpat jatkuvasti korvissa ja kohta varmaan peltorit ostettava.. :p

Kissinminttunapsumista kuulunut munkin mahasta, mies kuuli, itse en huomannut...

Nasu22: esikoinen meni 10pv yli lasketun ajan..

35+4
 
äippäpolilta kotiuduttu..Tuomio: paljon lepoa ja 2 viikon päästä koitetaan kääntää vauva,toivottavasti onnistuu niin ei tarvitse leikata..oli siis perätilassa..et ei ihmekään et sattuu joka askeleella kun kävelee..Mut oli niiiiin ihana nähdä kirppu viel ennen synnytystä :) Ja tästä vaavista tulee kuulemma isompi kuin edellisistä.aapuuva..

luppa- ja kirppu rv 33+6
 
:wave: pitkästä aikaa! Oon taustaillut ja lepäillyt viime ajat.. Kiva lukea tein kuulumisia, yritän jaksaa niitä aina välillä tänne itsekkin raapustaa.. vielä pari sivua maaliskuisia lukematta. huhtikuu sentään ajantasalla.

Täällä edelleen masukki turvallisesti massussa, liikkuu kovasti, ja painoa kertynyt:) suppailee ja kipuja edelleen, toisinaan tosi paljon, toisinaan vähemmän.

Käytiin tiistaina sairaalassa tutustumiskäynnillä, jossa meidän yllätykseksi oli myös jonkin asteinen synnytys valmennus samalla. Oli vaan aika koomista, kun mulla alkoi siellä aikasta napakasti suppaileen koko ajan mitä oltiin, jos olis tarttenut siittä jäädä synnyttään :D Olis ainakin ollut asiat taatusti tiedossa ja muistissa :LOL: käveltiin pitkin sairaalaa n.10 muun parin kanssa, ja sit istuttiin siellä ikäänkuin synnytys luennolla kovilla penkeillä, mä pyörin ja hyörin siinä kun niin suppaili.. Onneksi oltiin takimmaisina ettei kaikkien keskittymistä häiritty. Mies kyseli vähän väliä, jaksatko sä olla, lähettäiskö pois. Ja samaten lähteissä se kätilö jäi kattoon mua kun pysähtelin sinne supparin voimasta, oli kauheesti passittamassa mua näytille, jos tartteis jo jäädä.. Kiireesti siitä sit painui sanomaan kätilölle että mahd synnyttäjä tulossa suoraan synnytysvalmennuksesta :LOL: Mut kotiin me sieltä kuit lähettiin, ja edelleen vauski massussa.
Siellä oli muuten koko alku vuonna syntynyt enenemmän poikia kuin tyttöjä. joka kk oli eritelty määrät, joka kk.ssa oli poikia enemmän.
Lapsivedestä muuten sanoi sen verran, että haisee/tuoksuu makealle. Ja et sitä voi tipoitella piempään, tai tulla desilitroja kerralla.
Ja yliaikaisuudesta infosi, että raskaus määritellään yliaikaiseksi VASTA 42rv jälkeen! Useimmilla kuulemma käsitys että rv 40+ on jo yliaikainen (täytyy myöntää, niin oli miullakin :ashamed: )
Ei sattunut muita toukoja olemaan tiistaina synnytysvalmennuksessa sairaalalla?

galluihin.. mies tulossa synnytykseen mukaan.
Vauski nukkuu varmaan suurimmaks osaksi perhepedissä, mutta pinnasänky päikkäripaikkana.. Tosin sänky vielä vaiheessa, päätettiinkin kunnostaa tuota esikoisella ollutta sänkyä. Riippuu varmaankin siitä, saadaanko se valmiiksi ennen vauskin syntymää, että nukkuuko älaatikossa mummon tekemissä röyhelöissä vaiko ei. Toki saatetaan pienentää pinnistä sillä äp laatikolla, tai jos keksin jtkn muuta.. Ei niin kauhean tarkkaa suunnitelmaa ;) kun pääosin kuit vieres nukkuu..

HUOM RD:stä tietävät : Millaisia oireita teillä ollut? vai onko kaikki olleet oireettomina ennen sen toteamista..? Rupesi mietityttämään kovasti, kun Nyt jonnin aikaa ollut sellaista ihme väsymistä, tai aikamoista uupumista välittömästi syönnin päälle, et on pakko päästä maate.. Ei kai tää ole merkki RD.stä? Samaan aikaan alkaa myös henkeä ahistamaan, tai et se hengitys on paljon työläämpää kuin normisti.. Vai onko tää vaan sitä et vauski vie niin paljon jo tilaa tuolta, et kun syö, jää keuhkoille niin paljon vähemmän tilaa, et hengitys vaikeutuu, ja siks alkaa myös väsyttämään kun ei saa tarpeeks happea?? massun koko hipoo yläkäyrää.
Onko muilla moista? Neuvola kyllä ens viikolla, mut olis kiva kuulla muidenkin kokemuksia jo nyt..?

miimaamuu ja masukki 35+2
 
Ompas *ittumainen naaputi Anskulla :hug:
Suzyanne aivan mahtava tuttipullo!!! B) Meillä on yhdet kuorivaipat mitkä on tehty pääkallo kuvioisesta kankaasta B)
Maha on napsunut täälläkin ja välillä kuuluu ihan ihme "lorinaa."
Valkovuotoa tällä on aikasta kausittain nyt on ollut vähempää, mutta välillä on oikea niagaran putous :kieh:
(.) Sitten äippäpoli kuulumisia. Istukka on noussut riittävän ylös\0/ \0/ 6cm kohdun suulta ei estä alatiesynnytystä. Mutta... Papu on edelleen perätilassa, lääkäri sanoi että koska istukan paksuin kohta on juuri lantiossa niin se hidastaa kääntymistä oikeaan asentoon. Sain uuden ajan toukokuun alkuun jolloin katsotaan onko viellä perätilassa ja sitten yritetään kääntöä. Lääkäri sanoi, että on viellä ihan todennäköistä että Papu kääntyy viellä itsekkin kun kohdun kasvaessa istukkakin nousee ja Papu pääsee lähtökuoppiin. Joten nyt peukut pystyyn db.
Muuten kaikki on hyvin siellä se Papu mennä melskasi jo potkasi lääkäriä käteen B) Ja Papu painaa jo 2kg, mutta tarkaa paino arviota lääkäri ei antanut, koska niissä on kuulemma aina heittoa. Mutta sanoi että Pavun syntymä paino on n.3500-4000g eli äitiinsä tulee syntymä painossa.

Tytti ja Papu 32+4
 
Nyt vasta tajusin että meidän listoilla on tosiaan kirsutiina ei oo vaan harmainta aavistusta että kuka hän on? liekö koskaan edes tänne kirjottanut? Meidän listalaiset sitten poksuu kuka missäkin onnea vaan! :flower:

RD:stä joku kyseli että joo tuleehan se huono olo jos väärin menee syömään ja hirveä väsy hiki. Insuliinihoitoinen rd on päällänsä. Mä osaan arvioida jo mun verensokerin olon perusteella :p

Kiva polkkis NN pojalla kummasti muuten pojille tulee luonnonkiharaa ja monesti tytölle sitten ei meillä mennyt niin jostain syystä heh..
 
olenpa mä sitte tosi tumpelo näissä jutuissa,joten tulen varoittavana esimerkkinä kertomaan mitä mulle meinas tapahtua. Eka meinasin missaa sen työnantajalle äippäloman aloituksen kertoimisen ku olen hoitovapaalla ja mietin pitääkö kertoo 2 kk ennen LA vai 2 kk ennen ku aloittaa äippäloman ja itse aloitin loman 50 pv ennen.Sen ehdin onneksi ajoissa.
Nyt sitte avasin palkkakuitin joka mulle tuli ja ilmoitti,että maksetaan 0 ?,enhän tosiaan ole töissä.Mutta iski silmääni että perus prosentti 60%!!! :eek: siis täh.Sama sairauskassa joka maksaa kotihoidontukea ni ei se mene 60 % mukaan vaan sinne toimittamani verokortin mukaan.Nyt sit selvis,että pitää teettää uusi vero kortti tuota äippärahaa varten ku kotihoidontukea varten saamani korttia on alhaisempi veroprosentti ku sen 20% + 2 % korotettuna.Eli muuten menis ekasta äippärahasta jota on odotettu ku kuuta nousevaa se 60 %.Hyppään samantien nyt autoon ja meen hakee uuden verokortin.

 
Heippa!

Tiistaina jäi laittamatta neuvolakuulumiset, joten laittelen nyt:

*pissa puhdas
*painoa tullut kilo edellisestä käynnistä, eli 585g/vko (kolmekymppisherkuttelut kostautu heti)
*RR 125/87
*Hb 121, kuukauden raudan popsiminen ei oo nostanut yhtään hemppaa
*Sf 34 cm
*RT
*syke oli nyt n. 133-140

Mulla alkaa nyt ihan selkeesti olla paniikkia päällä, hössötän koko ajan vaatteista ja koko ajan tuntuu että ei vauvalle oo vaatetta vaikka kaappi pursuaa niitä. Sit en tiiä millasen ulkopuvun vauvalle hankin vai hankinko mitään uutta...jne jne. Eilen kävin ideaparkissa ostoksille ja kyllähän sieltä tarttu matkaan kaikenlaista, tän puvun ostin kotiintuloasuksi

Mulla kans maha napsuu ja sit tuntuu sellasta kummaa "sisäistä lorinaa" vaikee selittää, mut tuntuu siltä kuin vauva ampuisi pissasuihkun mahasssa :D

a-nskulla ikävä tilanne :/ meillä oli viime kesänä vastaava, naapurista tuli uhkaus, että jos kissamme vielä näkyy heidän pihallaan niin sitä ei enää näy meillä. Ei nähty sitten muuta vaihtoehtoa kuin raskain sydämmin antaa kissa uuteen hyvään kotiin maalle missä saa rauhassa kuleksia. Se olis ollu täysin mahdoton tehtävä pitää kissa sisällä, se kun oli vuos kaudet tottunu pihalla kulkemaan. Ja sehän olis karannut kuitenkin monta kertaa päivässä kun lapset ramppaa ovessa jatkuvasti. Ei uskallettu ottaa sitä riskiä että kissa löytyy joku päivä nirhattuna tyyliin postilaatikosta. Ymmärrän kyllä myös sen toisen näkökulman asiaan, mutta kyllä asioista vois osata sanoa vähän toiseenkin tyyliin.

Nikunaku niinhän sitä sanotaan, että jos hikka tuntuu alhaalla niin vauva olis rt:ssä. Itsellä myös tuntuu alhaalla ja rt:ssä tuo vauveli on. Ihanat hiukset teidän pojalla! Meillä kans on noita pitkätukkapoikia :) taaperolta (1v10kk) ei oo muuten tukkaa koskaan leikattu paitti otsatukkaa vähän lyhennetty . Kakkosella (8v) ja kolmosella (7v) oli pienenä pitkät kiharatukat, mut sit jossain vaiheessa halusivat ne lyhyiks ja sillon leikattiin, mutta nyt ne on taas halunneet kasvattaa pitkät hiukset. Varsinkin tolle kakkoselle ne sopii ihan älyttömän hyvin!

Jasminille onnittelut jo etukäteen huomisen johdosta! :flower:

Nasu mulla on aiemmat lapset syntyneet suht samoilla viikoilla. Kaks lähti syntyy 38+5, yks 39+0 ja yks synty tasan 40+0. Kovasti oon asennoitunu siihen, että n. viikkoa ennen tääkin syntyy. Täytys kyllä muistaa malttaa mielensä jos meneekin yli la:n, ettei tuu hermoromahdusta.

Meillä mies ei onneksi kuorsaa (enkä minäkään), mutta meillä mies PIEREE unissaan välillä ihan tolkuttomasti ja se haju on niin järkyttävä, että mä tarttisin happinaamarin selviytyäkseni. Toi piereskely oikeesti häiritsee mun nukkumistani välillä ihan älyttömästi kun ei voi vapaasti hengittää tai tukehtuu hajuun. :kieh:

Mitään sen kummempia toiveita synnytyksen suhteen ei oo. Ilokaasua haluan, mutta muuten pyrin mahdollisimman luomuna synnyttämään. Ammeeseen olis kiva päästä, kun en ole koskaan siinä ollut. Polikliinista synnytystä toivon kyllä ehdottomasti.

Mitähän vielä piti kirjottaa...menin jo sekasin. Noh, lätkäsen tähän vielä masukuvan ja lopetan tältä erää. Musta tuntuu, että toi maha on tässä n. viikon aikana ottanut oikein kasvupyrähdyksen, kun oli pitkä aika että tuntu että se on aina vaan samankokoinen.


villahousu & Sulo 35+0 ja taas poksuu :D

 
Huhheijaa... toivottavasti muistan edes jotain mitä piti kommentoida... :D

Meillä vauvat on syntyneet näin:
1. rv 40+0
2. rv 41+0
3. rv 40+1
4. rv 40+3
Jotenkin en osaa asennoitua, että tämäkään ennen la:ta syntyis... :whistle:
Vaikka äiti kyllä eilen mainitsi, että mitä jos vauva syntyykin jo 3 viikon päästä! Ja mä olin ihan että :eek: , älä nyt hulluja puhu!! :D Mun toinen sisko on syntynyt rv37, joten sillä tuo tuli äidille mieleen.

Täällä kovasti väsymystä ilmassa. Kai se sitten on luonnon laki, et nyt laittaa väkisin nukkumaan, kun vielä mahdollista nukkua kokonaisia yöunia. Kohta ei taas pysty! :D Ja on mulla se hb (108) sen verran laskenutkin, että rautaa vaan nassuun urakalla.
Yöt on tosin aika katkonaisia jo nykyään, kun missään asennossa ei ole kauaa hyvä olla. Ja vauvaan ja etenkin synnytykseen liittyviin uniin olen välillä heräillyt. Yhtenä yönä meni mukamas lapsivedet. Ja kääntyminen on aika työlästä, kun alapäätä jomottaa. Ja varsinkin yöllä pissalle nouseminen... melkoista puhinaa...

Mä en (tietääkseni) kuorsaa, se on meillä enemmän miehen homma. :xmas:

Tänään tuntui taas sitä "poraamista" alapäässä, ja ei ollut kivan tuntuista!! :|

Tytöt tuossa hölöttää koko ajan, menee ajatukset täydellisesti sekaisin... esikoinen (1lk) tuli koulusta ja juttua taas piisaa... :D

Meillä on kaikilla lapsilla ollut pienenä luonnonkiharat. Pojilla paljon enemmän ja kauemmin pysyneet kuin tytöillä. Isommalla pojalla oli vielä nuorimmaisen ristiäisissä oikea pehko, pitäis kattoo löytyykö kuvaa. En millään raaskinut leikata lyhyeksi "poikien tukaksi", mutta sitten mies jo melkeinpä pakotti. Ja sitten pikkuhiljaa monen leikkauskerran tuloksena pojan hiukset lyheni nykyiseen mittaansa. :D

stk ja minivitonen 33+2 :heart:
 
Heips täällä taas :wave:

Kamalasta taudista selvitty, kiitos kaikille myötätunnosta. Ootte ihania :heart:

Meillä oli koko alkuviikon kone huollossa ja tähän vaihdettiin Linux :| Opettelua opettelua kun olen aina tähän asti käyttänyt vaan Windowsia. Tekstiä oli tullut tänne sillä aikaa 6-7sivua, niitä yritin eilen lukea ja jotain kirjoittaakin mutta kaikki katosi kuin tuhka tuuleen :kieh: Totunkohan ikinä tähän uuteen :whistle:

Kestovaippoja ei meillä varmaan tulla käyttämään, korkeintaan kokeilen niitä esikoisen 2007 ja tämän vauvan pakkauksista tulleita vaippoja. Pyykkiä on muutenkin ihan tarpeeksi niin en kaipaa enää pestäviä vaippoja siihen lisäksi varsinkin kun kuivatustilaa ei hirveästi ole.
Oon varmaan kamala ihminen mutta en tunne asiasta kamalan huonoa omaatuntoa edes :snotty: :ashamed: Yritän muuten kyllä olla ympäristöystävällinen, kierrätän paljon vaatteita ym. vauvan tarvikkeita.

Kestovaipoista ei mulla siis kokemusta ole niin en tiedä ovatko millaisia, mutta huutiksessa törmäsin sellaiseen myyjään kuin katnin jolla oli (kai?) aika edullisesti jotain vaippoja myynnissä, kannattaa kurkata jos joku vielä vailla.

Turvotus on tuttu vaiva täälläkin, ollut jo monta viikkoa. Varsinkin nilkat ja sormet on kuin puupökkelöt välillä :(

Synnytykseen mukaan tulee mies, en kyllä ilman häntä sinne edes haluaisi mennäkään :heart:
Täytyy vain toivoa että lähtö on sen verran kiireetön että saa esikoiselle hoitajan ja mies pääsee heti alusta asti mukaan.

PilkkuPantteri: Täällä ei ole uudelleensynnyttäjille mitään synnytystapa-arviota enää eikä polille pääse kokoarvioon. Neuvolalääkäri ultraa viimeisellä käynnillä mutta ei osaa tehdä kokoarviota tms.

Meillä tehdään äp:n laatikosta ensisänky. Esikoiselle ostin aikoinaan siihen laatikkoon kauniin reunalakanan ja laitettiin laatikko pinnasänkyyn. Se oli sellainen kiva pieni pesä, vaikka olishan sänkyynkin voinut rajata pienemmän alueen esim. peitolla tai tyynyillä.
Yöllä vauva ei siinä kyllä varmaan paljoa nuku va
meidän vieressä (ainakin jos menee samalla tavalla kuin esikoisen kanssa) mutta päiväunia ehkä silloin kun ei ole sylissä tai ulkona nukkumassa.


Noniin enpä päässyt kovin pitkälle kun esikoinen heräsi... täytyy jatkaa myöhemmin :wave:
 
Heipä hei kaikille! :wave:

Nyt olen saanut kahlattua nuo kirjoitukset läpi ja ajattelin laittaa omia kuulumisiakin. Meni vaan äsken hermo kun yritin niitä kirjoitella tolla läppärillä, mutta kirjoitus katkes aina ja lopulta kone jotenkin heitti mut ulos. Hiiressä on siis jotain häikkiä. En osaa oikein selittää, mut nyt siis pöytäkoneella, jos tää vaikka onnistuis.

Gallupeista: Mies on tulossa synnytykseen mukaan. Meitä vaan vähän jännittää, kun miehellä on taipumusta pyörtyillä varsinkin väsyneenä ja jos joutuu kauan seisomaan paikoillaa. Sillä vaan taju lähtee. No saa nähdä kuinka käy.
Vauvaa ollaan ajateltu nukuttaa aluksi tossa äippäboxissa, joka laitetaan pinnikseen, jos keretään saamaan se tuolta miehen sedältä. Jos ei, ni täytyy virittää se jotenkin kahden tuolin päälle tukevasti. Tästä näinkin jo painajaista. Näin unta et vaavi nukku tos laatikossa lattialla ja kun me oltiin miehen kanssa menty nukkumaan, ni oltiin heitetty vaatteita sen laatikon päälle ja se vaavi oli vaatteiden alla. Vieläkin tulle ahdistunut olo tosta unesta. :(
Joku tais kysellä kestoilustakin. Me ajateltiin kokeilla, jos tää vaavi ei ihan meitä väsytä täysin muutenkin. Saatiin noit pieniä kestoja kaverilta lainaan, et ite en oo vielä hankkinut pahemmin niitä. Hankin vasta sitten, jos tuntuu, et se on meiän juttu.

Hitsi kun tuossa aiemmin luin noi teiän jutut ja nyt en meinaa mitään muistaa kommentoida. Jollakin oli mies sanonut jotain todella kaunista, että kyynyleet tuli silmiin täällä. Ja Anskulla tosi inha naapuri. Ja aivan ihania masukuvia! :heart: Ja kaikille, joilla kipuja :hug: .

Sitten vähän omaa napaa. Viikko sitten oli neuvola ja kaikki kunnossa. Hemoglobiinikin oli noussut 124, joten sain luvan pitää välillä välipäiviä raudasta, jos mahan kanssa on vaikeuksia. Vaikka koko ajan siis olen syönyt niitä vain joka toinen päivä. Painoa oli kyl tullu lisää n. 900g/viikko eli kiloja kasassa nyt 62,6 kg. Vauva ilmeisesti RT ja vähän jo painunut tonne alaspäin. Aikojakin sain tonne toukokuun alkuun saakka. Viimeinen lääkärineuvola ois 2 viikon päästä, jossa sit katotaan painoarviota ja sitä että mahtuuko tulemaan. Tuo jännittää jonkun verran, kun omalla äidillä on todettu ahdas lantio ja aikoinaan hälle oli sanottu, että minkään kokoinen ei mahdu alakautta tulemaan. Meille veikkailtu isoa vauvaa, niin mietityttää miten käy. Ajatus sektiosta ei ole mieleinen.
Eilen meillä oli viimeinen perhevalmennuskerta. Musta oli ihan hyviä noi jutut siellä. Synnytysvalmennuskerralla mulla vaan meinas tulla aika paha olo kaikista niistä jutuista. :|
Imetyskerta laukaisi ehkä mun paineita ton imetyksen onnistumisen suhteen. Aiemmin oon tainnut sitäkin täällä purkanut.
Ja sit eilen siellä oli tuore perhe kertomassa kokemuksistaan. Synnytys oli ollut heillä tosi pitkä ja hankala. Mut jännä tämä ihmismieli, kun mua ei sitten eilinen kertomus ruvennut hirvittämään/ pelottamaan eikä mulle tullut pahaa oloa. Se varmaan johtui siitä äidistä, joka sitä kertoi niin rauhallisesti ja hänen kasvoista näki, että pahoja fiiliksiä hänellä ei ollut tuosta jäänyt. Mut siis positiiviset fiilikset jäi noista neljästä kerrasta, niin mulla kuin miehelläkin.

Onko muuten muualla tapana, että tuleva lastenneuvvolan terveydenhoitaja käy ennen laskettua aikaa perheen kotona visiitillä. Meillä täällä on. Olikin aika kiva kun meillä tuo nykyinen jatkaa siis myös lapsipuolella, ja nyt tiistaina oli sitten meillä kylässä. Reilun tunnin ajan rupateltiin mukavia ja oli tosi helppo puhua, kun oli valmiiksi tuttu ihminen. Olisi ehkä ollut hieman outoo, jos täysin tuntematon olisi meille tullut ja jotain ois pitänyt ittestä puhua.

Nasulle maisteltiin tossa viime viikonloppuna sun tekemiä karjalanpiirakoita. Tiedät kyl varmaan missä. Mut siis ne oli niin NAM :p ! Toivottavasti sulla helpottaa noi kivut, ettei tarttis niitten kanssa kärvistellä loppuun saakka.

Mut ehkäpä tässä oli kaikki tällä erää.

:wave:

Hannapur 34+1
 
Heip!
Tänää tuli aika sinne äippäpolille ultraan.. ja siin luki et varaudutaan ulkokäännökseen ja ei saa syödä? :/ Tietääks kukaa et miks ei saa syödä? :ashamed:
ja sit oon miettiny kauheesti yksikseni kun tää vauva on ollu jotenkii tosi hiljaksee masus jo jonkii päivää.. ei vaihtele asentoo.. sillon tällön vähän työntelee jaloil tai käsil mut tosi paljon vähemmän ku yleensä?! :ashamed: jotenkii alkanu huolestuttamaan täs loppuraskaudessa enempi vauvan vointi!

Meilläkin kuorsataan, mutta en minä, vaan tää vahvempi osapuoli ja se onkii sit ihan julmetun kovaäänistä! :D välil meinannu pää hajota kun ei saa unenpäästä kiinne kun kuulee vaa sen rohinan, ja korvatulppia en osaa käyttää.. Sohvalle on joutunu sit välil miehen ajamaan kun ei vaan kertakaikkiaan enää pysty kuuntelemaan! :snotty:

Nyt on hetki lepäiltävä.. tytsy+masukki 35+4
 
Toukotytsy: Oon kuullut joskus että sen takia syömättä, jos jouduttaisiinkin tekemään sektio. En tiedä pitääkö tuo paikkaansa?
Tsemppiä :hug: Toivotaan että vauva kääntyisi ja pysyisi sitten myös pää alaspäin.
 
Tämänpäiväiset neuvola kuulumiset:

Painoa oli +800 eli 400 per viikko (yhteensä 12 kg)
Paineet 107/69
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Tarjonta RT
Sf 33 :eek: ku viimeksi 2 viikkoa sitte 29. Hyppäs yläkäyrän yli. Nyt oli kyllä eri mittaaja.
Kontrolli tämän takia ens viikolla. Onkohan tämä vaaveli jättiläinen :D :eek:
Veri oli 111 (viimeksi 103)
Syke 135-145 ja neuvola täti meinas että poikaa tässä tehdään..meille povattiin tyttöä ultran mukaan. Jänskättää kumpi sieltä tulee loppujen lopuksi. :p

Mullaki tulee kirkasta valkovuotoa..mäkin mietin että onko tää lapsivettä..mut ei kai..

Joku kyseli millä viikoilla edelliset lapset syntyneet..

Mulla näin 39+5, tasan 40 ja 39+4 eli uskoakseni nytkin menee lähelle laskettua.

Aurora ja toukka 34 POKS! :D

Hyvää pääsiäistä kaikille! B)
 
Niin H&M ostin tänään vaavelille vaatteita..sinnekin oli tullut ihania juttuja..voin laittaa myöhemmin kuvan. Benettonilta ostin myös yhen paidan joka sopii molemmille. :heart:
Hulluksi tulee tuolla kaupoissa..pitäis pysyä kotona :kieh: :D
 
Suzyanne
a-nsku Tosi ärsyttävää että naapurin piti ruveta uhkailemaan, vaikka suhtauduit häneen ihan asiallisesti, olis voinut tosiaan jättää siihen. Kissat ei tosiaankaan ole olleet lainsuojattomia taajama-alueella enää pitkään aikaan, eikä niitä saa vapaasti tappaa, siitä kannattaa naapuria muistuttaa.

Bongasin tuolta kirppispalstalta toisen Manduca-kantorepun, kun edellinen meni sivu suun. Tämä on vaan aika kallis, maksanut kuulemma noin vuosi sitten 89 e, ja käytetty kaksi kertaa. Koska myyjä ei maininnut pyytämäänsä hintaa, käsitin että aikoo uuden hinnan pyytää, ja siihen vielä postikulut. |O Tiedustelin toki häneltä tarkkaa myyntihintaa ja postikuluja, en tosiaan meinaa yli 70 e:llä ostaa. Harmi, kun se edellinen, sivu suun mennyt olisi ollut 55 e!

Hyvä että nikunakun hammas tuli vihdoin kuntoon. Tosiaan siltä edelliseltä lääkäriltä kerrassaan ammattitaidotonta käytöstä jättää kokonaan hoitamatta!! Ilmeisesti hänellä itsellään ei ole koskaan ollut hammasongelmia, niin ei osaa eläytyä siitä miltä mäsä hammas suussa tuntuu. :/

epiduraali on mulle laitettu muistaakseni kaksi kertaa leikkausten yhteydessä. Ja itse olen aina niiden jälkeen ihmetellyt, kun moni sanoo että se sattuu. Kun minua kummallakaan kerralla se ei sattunut ollenkaan, neula oli niin ohut. Mutta kaipa se on yksilöllistä, ja jos inhoaa neuloja ja pistämistä, se on eri asia. Ainut neula, joka minua koskaan on OIKEASTI sattunut, on irtosolunäytteen ottoon käytetty neula, joka pistettiin rintaan. (siis tissistä läpi pohjaan saakka niin että rutisi) Minulla oli noin 10 vuotta sitten toisessa rinnassa kyhmy, josta siis otettiin näyte, mutta onneksi kyhmy oli hyvänlaatuinen, ja hävisi itsekseen. Mutta se näytteenotto ei ollut kivaa. :xmas: Siitä oli vaan se hyöty, että sen jälkeen en ole pelännyt ollenkaan neuloja tai pistämistä. =)

Kivun lievityksestä synnytyksessä, olen ajatellut että pyydän ihan kaikki mahdolliset mitä on olemassa. Mutta ne aqvarakkulat saa minunkin puolestani laittaa jonnekin ihan muualle kuin minuun. :/

nikunakulla ja villahousulla on syötävän suloiset pikku kiharapäät! :heart: Miehellä on ollut juuri tuollainen tukka monta vuotta lapsena, vaalea ja luonnonkihara. Ja pitkänä pitää sitä edelleen, ja luonnonkiharakin on säilynyt. Väri on vaan tummunut vaaleanruskeaksi. Mutta pidän sormet ja varpaat pystyssä että meidän vaavi on perinyt isänsä kultakutrit. :heart:

[/b]villahousulla ihana kotiintuloasu vaaville, itsellänihän on myös noita Lindexin uusretroja varattuna vaaville kotiintuloa varten. Olin näköjään töissä ennen saikulle jäämistäni jollekin sanonut että tykkään niistä, koska sain niitä eilen lahjaksi työkavereiltani. Ovat vähän isoja jnk aikaa, mutta hyvä vain, koska ihan pieniä mulla on jo ihan liikaa. Laitanpa tähän kuvan koko lahjasta. http://www.aijaa.com/v.php?i=3982717.jpg

Hannapur, ei käsittääkseni terkkari meilläpäin käy kotikäynnillä ennen synnytystä, enkä tiedä käykö täällä edes synnytyksen jälkeen, ei ole siitä ainakaan vielä puhunut. Itse meinasin että menisin jokatapauksessa itse neuvolaan vaavin kanssa, kun se neuvola on tuossa ihan vieressäkin, 500 m päässä. Jos se on jotain parin viikon päästä synnytyksestä, niin hyvinhän voi sen ikäisen kanssa jo mennä, varsinkin kun sitten alkaa jo varmaan aika lämmintäkin olla.

Yölliset kivut ovat täällä edelleen voimakkaina, ovat ilmeisesti tulleet jäädäkseen loppuraskauden ajaksi. Googlesta löysinkin, että kovatkin selkäkivut öisin ovat aika tavallisia tässä vaiheessa. Siitä en juttuja löytänyt, mutta itse ajattelisin kipujen liittyvän jotenkin vauvan laskeutumiseen. Koska minulla kivut alkoivat vauvan laskeuduttua, ja samalla närästys ja refluksioireet ovat hieman hellittäneet! No, hyvä sentään kun ei ole kaikkia vaivoja samaan aikaan , vaan vuorottelevat. :D Yöllisen selkäkivun kanssa pystyy elämään, kun ottaa Panadolin, ja valvoo sen aikaa kun lääke alkaa vaikuttaa. Se helpottaa niin, että pystyy taas nukkumaan. Kaikille muillekin, joilla on selkä-ja muita kipuja, jaksamisia. :hug:

 
Toukotytsy: Luulisen sen takia syömättä, että mahassa enemmän tilaa ku vatsalaukku tyhjä...

Mulla oli noita aqvarakkuloita ja niistä ollut kyllä mitään autuutta.

Neuvolatäti käy pari kertaa kotona syntymän jälkeen punnittemas ja muuta tarkastusta.

Mä en ole käynyt nyt neuvolassa ollenkaan ku siellä sairaalassa ollut tarkistukset. Sairaalassa ei sf-mittaa oteta ja viimeksi ei hb:tä katottu ku sano, että 117 on ihan hyvä. Rautaa saa syödä edelleen.

Onko kellään kokemusta siitä apteekin kuorsauksen esto lääkkeestä? Mikä sen nimi oli :eek: tv:s mainostettu...


 
Toukotytysy kun tänään sain uuden ajan äippäpolille, että sitten käännetään jos ei itse käänny. Lääkäri sanoi että syömättä pitää tulla, juuri sen takia ettei vatsalaukku ole teillä ja ettei ruoka nouse kurkkuun. Synnytyksen käynnistymisen riski on todella minimaalinen kääntöyrityksessä. Tälläiset ohjeet minä ainakin sain.
Minä olen meillä se joka kuorsaa :ashamed: Tosin nyt se on vähentynyt kun en enään voi selällään nukkua.
 
Musta se epiduraali"neula" oli hirveen ison näkönen telkkarissa tosin telkkarissahan kaikki näytää suurelta ja Amerikassa on kaikki suurempaa :LOL: ei se kovin ohut voi kuitenkaan olla koska sen sisään pitää mahtua vielä se letkukin joka jää selkää tosin eihän puudutuksen jälkeen tunnu eikä varmasti jos vielä kova supistus päällä. Sehän voi raapia luita ja epiduraalitilan rusto on erityisen kovaa. Mulla on leikkauksessa käytetty spinaalia siinähän ei jää mitään letkua ja viime synnytyksessä oli kans spinaali haluan sen kyllä nytkin kun puuduttaa niin alas että auttaa ponnistusvaiheessakin kipuun netistä luinkin että spinaalineula on huomattavasti ohuempi kuin epiduraalineula. Epiduraali edes ehtis saada.
Aquarakkulat taitaa auttaa enempi selkäsuppareihin en ole niitä halunnut esikoisen jälkeen järkytyin pahoin heh kun mahaan tykitti ..
ramasee...sauna sai taas suppareita aikaan..
 
Täällä saunan lämpeämistä odotellaan. Mua naurattaa toi meidän rairuoho, on vähän levähtänyt joka suuntaan. Tipusetkin hukkuu tuonne viidakkoon. Mies ehdotti josko sitä vähän saksittaisi... mä siihen tuumasin että en mä ainakaan jaksa sitä sheivailla, antaa rehottaa vaan. :xmas: :D Oikee pääsiäispöheikkö. :LOL: :whistle:

Mullakaan ei mitään erityisiä toiveita ole synnytyksen suhteen. Kunhan saadaan nyytti turvallisesti maailmaan, niin olen tyytyväinen. Saa nähdä, päättääkö tämä tulla vielä nopeampaa kuin edellinen. Mutta voihan olla että tämä synnytys kestäiskin kauemmin.

Mä en löytänyt tältä uudelta koneelta sellasta kuvaa, missä pojalla oli pisimmillään hiukset. Tiedän kyllä että täällä jossain nekin kuvat on, mutta missä, se on arvoitus... Mies sanoi 5000 kuvaa siirtäneensä tälle uudelle koneelle vanhalta koneelta, joten... :whistle: Tämmöisen kuvan kuitenkin löysin, missä näkyy hyvin, kuinka kikkarat hiukset pojalla oli:

:D :heart: :D Eihän noita raaskinut leikata pois... :D

Tyttöjä nauratti tänään, kun vauva päätti pitää pippalot juuri silloin, kun isosiskot ihmettelivät äidin isoa masua. :D Maha heilui puolelta toiselle... huomaa että alkaa tila loppumaan masuasukilta... eikä ole kauheen kivan tuntuisiakaan ne potkut, mitä masusta satelee pitkin kylkiä... :whistle: Mutta kohta niitä taas haikeena kaipaa, kun vauva on syntynyt. =)

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!!
 
no niimpä tietenkin.. oishan se nyt itekki pitäny tajuta ettei maha täynnä oo kovin kiva ku joku painelee ja kääntelee tosta masun päältä ! :headwall: :D

Synnytyksestä ei erityisiä toiveita, jos nyt siis saavat vaavin oikein päin, mutta epiduraalin haluan ainakin! :)

Hauskaa Pääsiäistä täältäkin kaikille! :wave:
 
Kuorsauksesta, meillä mies tosiaan kuorsaa kuin kamala porasaha!!! Kaikkia kikkoja kokeiltu: nenäsumutetta, sitä Silence- kuorsauslääkettä, kaikkia mahdollisia asentoja... mikään ei enää auta! Ennen auttoi kun nukkui kyljellään, mutta ei sekään enää! :kieh: Silence auttoi aluksi mutta ei enää.. Nyt mies on saanut lähetteen keuhkolääkärille ja uniapnea tutkimuksiin, molemmat ajat ovat Jorvissa toukokuun lopussa, viikko lasketun ajan jälkeen! :D Voikin sit suoraan synnäriltä hyvässä lykyssä kipasta tutkimuksissa, haha.. Korvatulppien kanssa olen tosiaan nukkunut jo vuosia mutta ei ne auta mitään, kuorsaa niin kovaa että kuuluu todellakin läpi. En raaski enää ajaa sitä sohvalle vaan siirryn sinne suosiolla nyt ite. Eihän se sille mitään voi että kuorsaa ja on nyt sentään lopulta suostunut tekemään asialle jotain ja mennyt tutkimuksiin. Ehkä se tästä.. Mietin vaan kauhukuvaa jos tulisi koliikkivauva ja sais yötä päivää kuunnella vauvan huutoa ja miehen kamalaa kuorsausta... kääk!!! :/

Tsemppiä muillekin kenen miehet kuorsaa, muistaakseni ainakin Pijellä ja Toukotytsyllä oli samat tuskat kun mulla.. Tsemppiä myös teille ketkä kuorsaatte itse, ei varmaan ole kivaa kun ei sille mitään oikein voi..

Jokatapauksessa kivaa pääsiäistä kaikille!!!

RockMummy rv 34
 
Nikunakun pojalla ihanat hiukset :heart:
Oispa kiva olla samaan aikaan synnärillä :heart:
Mä en ole muuten muistanut koko verokorttia. Tosin ei mulle ole äippärahapäätöstäkään tullut vielä. Mutta tosiaan täytyy Kelalle muistaa se verokortti toimittaa. Kiitos muistutuksesta :)

Pianissimo Mulla auttoi akupunktio. Kävin kaksi kertaa ja sen jälkeen oli vielä kipeä, mutta se oli kuitenkin jo siedettävää. Sain kyllä fysioterapeutilta jumppaohjeita, mutta en nyt oikein osaa niitä tähän selittää. Jos huomenna olisi virkeämpi ;)

PilkkuPantteri Mä en ainakaan osannut toivoa yhtään mitään :D Sanoin vain, että perhehuone, jos mies pystyy jäämään yöksi ja se olisi mahdollista. Ja kivunlievityksiä minullekin kaikki mahdollinen, mutta en niistäkään mitään toivonut erikseen.

Luppa ja Tytti Toivottavasti vauvat kääntyisivät itsekseen :heart: Toukotytsylle sama toivomus :)

Villahousunkin lapsella ihanat hiukset :heart:
Juu, ja meilläkin piereskellään unissaan :/ Välillä kun kuorsaamisen takia pidän korvatulppia niin kiva kun haistaa vaan että jaa nyt siellä taas piereskellään vaikka ei kuule mitään. Tosin meillä on muutenkin välillä aikamoinen Viivi & Wagner-parisuhde :LOL:

Terkkarin kotikäynti Ei ole ollut puhetta, mutta en usko, että ennen syntymää tulee. Tai en tiedä tuleeko syntymän jälkeen vai ei. Eiköhän tuo kerro joskus :D

Monella oli hyviä neuvolauutisia ja ihania hankintoja tehty. Onnea niistä :heart:

Minä tein kerrankin kirpparilta löytöjä. Oli muutamassa pöydässä -50 % ja löysin lyhythihaisia bodyja kesäksi. Yhteensä 5 kpl oli vain 2,50 ? :D
 
Kuorsauksesta pitaa tulla valittamaan munkin. Meilla se on mies joka kuorsaa ja ihan helvettia on kylla kun ei saa nukuttua :(. Potkin ja tokin sita hereille etta olisi hiljaa niin se hermostuu sitten siita eika nukuta kummatkaan. Sehan ei auta, etta toinen menisi sohvalle (ma en kylla enaa tan mahan kanssa pystyisikaan), koska kuulen sen kuorsauksen seinan lapi ihan hyvin. Ja juu, korvatulpatkin on, mutta mulla on vissiin jotenkin oudon malliset korvat, kun kuulen niiden lapi raskaamman hengityksenkin... Onneksi puolet tyovuoroista tuolla yovuoroja, silloin saan nukuttua. Ennen onnistui myos niin, etta menin aikaisemmin nukkumaan ja jos ehdin kunnolla nukahtaa ennen kuin mies tuli sankyyn niin sitten en enaa herannyt, mutta nykyaan kun vauva herattelee pitkin yota niin ei toimi. Mies on kaynyt laakarilla varmaan 8 kertaa, mutta aina ne vaan maaraa jotain nenasuihketta joista ei ole yhtaan mitaan apua. Tekisi mieli menna miehen mukaan vaatimaan kunnn hoitoa, mutta eivat ne taida paasta tallaista hullua muijaa sinne riehumaan, ei laakari eika mies...

Tanaan kavin taas laakarilla ja kaikki oli hyvin. Verenpaineet laskeneet vahan, mika oli hyva, ja pissassa ei talla kertaa ollut valkuaista (taisi tosiaan olla valkovuotoa sekoittunut naytteeseen silloin viime kerralla). Vauva mongersi ihan kummalliseen asentoon just kun tutkittiin ja mitattiin, ja tulos olikin 3cm enemman kuin viikko sitten! Luulen kylla etta ihan johtui tuosta asennosta, kivuliaan taydesta virtsarakosta ja eri mittaajasta.

Synnytystoiveista. Mulla on mielessa se vesisynnytys. Ja siihen avuksi ilokaasua. Myos jumppapalloa ja TENSia aijon haluta kayttaa, mutta molemmat loytyvat kotoa eli toive olisi jos kestaisin taalla siihen 4cm asti niin paasisinkin suoraan altaaseen sitten kun sairaalalle lahdetaan. Kipulaakkeita ja ylos altaasta sitten jos tuntuu etta ilman ei parjaa. Haluan yrittaa synnyttaa veteen ja haluan, etta vauvan sydanaania seurataan koko ponnistusvaiheen ajan (vesisynnytyksessa ei aina seurata kuin silloin talloin tavallisella dopplerilla). Jos kaikki on molemmilla hyvin, niin haluan kotiin rauhoittumaan mahdollisimman pian ja tulen vaikka sitten takaisin sairaalalle tarkistukseen jos on tarve. Mulla ei mitaan hajua miten ja missa vauvan ja minun tarkastukset syntyman jalkeen tapahtuvat. Tuleeko joku kotiin? Mennaanko omalaakarille? Mennaanko synnytyssairaalalle? Mennaanko tuolle toiselle pienemmalle sairaalalle? No ehka se sitten selviaa.

Se kummallinen kipu palleasta on hellittanyt onneksi. Ei kokonaan, mutta ei enaa tarvitse kipulaaketta ottaa eika valvoa jos pysyy tietyissa asennoissa. Tulin itse siihen diagnoosiin, etta liittyi vaan mahan venymiseen ja kun siina kohdin mulla oli aika tiukat lihakset niin ovat jotenkin revahtaneet. Piti tatakin laakarilta kysya, mutta enhan ma muistanut enaa siina vaiheessa kun olin yli 2 tuntia vasyneena ja nalkaisena odottanut etta kutsuttaisiin.

Ihania kikkarapaita taalla :). Meilla myos miehella kiharat, toivottavasti periytyy pojalle.
 
toukotytsy

Olen käsittänyt että kun käännösyritykseen mennään on riskinä istukan vahingoittuminen.... varmaa tietoa ei ole joten älä nyt ala panikoimaan... ja kun mennään syömnättä ja juomatta ei tule komplikaatioita nukutuksen kanssa jos hätäsektioon joutuu... NÄIN EI ASIA VÄLTTÄMÄTTÄ OLE!!! siis ei ole kokemusta eikä mulle vielä kerrottu mitään neuvolastakaan... ottavat käännöksen jälkeen käyrille ja tarkkailevat vauvan vointia joten ei hätää. :hug:

Täällä omaa napaa supistellut klo 20asti... nyt alkaa nahka olemaan jo niin kireellä että en tiedä mitä tehdä... Ainakaan tämä istuminen ei auta asiaa yhtään... :/

 

Yhteistyössä