:wave: pitkästä aikaa! Oon taustaillut ja lepäillyt viime ajat.. Kiva lukea tein kuulumisia, yritän jaksaa niitä aina välillä tänne itsekkin raapustaa.. vielä pari sivua maaliskuisia lukematta. huhtikuu sentään ajantasalla.
Täällä edelleen masukki turvallisesti massussa, liikkuu kovasti, ja painoa kertynyt
suppailee ja kipuja edelleen, toisinaan tosi paljon, toisinaan vähemmän.
Käytiin tiistaina sairaalassa tutustumiskäynnillä, jossa meidän yllätykseksi oli myös jonkin asteinen synnytys valmennus samalla. Oli vaan aika koomista, kun mulla alkoi siellä aikasta napakasti suppaileen koko ajan mitä oltiin, jos olis tarttenut siittä jäädä synnyttään
Olis ainakin ollut asiat taatusti tiedossa ja muistissa
käveltiin pitkin sairaalaa n.10 muun parin kanssa, ja sit istuttiin siellä ikäänkuin synnytys luennolla kovilla penkeillä, mä pyörin ja hyörin siinä kun niin suppaili.. Onneksi oltiin takimmaisina ettei kaikkien keskittymistä häiritty. Mies kyseli vähän väliä, jaksatko sä olla, lähettäiskö pois. Ja samaten lähteissä se kätilö jäi kattoon mua kun pysähtelin sinne supparin voimasta, oli kauheesti passittamassa mua näytille, jos tartteis jo jäädä.. Kiireesti siitä sit painui sanomaan kätilölle että mahd synnyttäjä tulossa suoraan synnytysvalmennuksesta
Mut kotiin me sieltä kuit lähettiin, ja edelleen vauski massussa.
Siellä oli muuten koko alku vuonna syntynyt enenemmän poikia kuin tyttöjä. joka kk oli eritelty määrät, joka kk.ssa oli poikia enemmän.
Lapsivedestä muuten sanoi sen verran, että haisee/tuoksuu makealle. Ja et sitä voi tipoitella piempään, tai tulla desilitroja kerralla.
Ja yliaikaisuudesta infosi, että raskaus määritellään yliaikaiseksi VASTA 42rv jälkeen! Useimmilla kuulemma käsitys että rv 40+ on jo yliaikainen (täytyy myöntää, niin oli miullakin :ashamed: )
Ei sattunut muita toukoja olemaan tiistaina synnytysvalmennuksessa sairaalalla?
galluihin.. mies tulossa synnytykseen mukaan.
Vauski nukkuu varmaan suurimmaks osaksi perhepedissä, mutta pinnasänky päikkäripaikkana.. Tosin sänky vielä vaiheessa, päätettiinkin kunnostaa tuota esikoisella ollutta sänkyä. Riippuu varmaankin siitä, saadaanko se valmiiksi ennen vauskin syntymää, että nukkuuko älaatikossa mummon tekemissä röyhelöissä vaiko ei. Toki saatetaan pienentää pinnistä sillä äp laatikolla, tai jos keksin jtkn muuta.. Ei niin kauhean tarkkaa suunnitelmaa
kun pääosin kuit vieres nukkuu..
HUOM RD:stä tietävät : Millaisia oireita teillä ollut? vai onko kaikki olleet oireettomina ennen sen toteamista..? Rupesi mietityttämään kovasti, kun Nyt jonnin aikaa ollut sellaista ihme väsymistä, tai aikamoista uupumista välittömästi syönnin päälle, et on pakko päästä maate.. Ei kai tää ole merkki RD.stä? Samaan aikaan alkaa myös henkeä ahistamaan, tai et se hengitys on paljon työläämpää kuin normisti.. Vai onko tää vaan sitä et vauski vie niin paljon jo tilaa tuolta, et kun syö, jää keuhkoille niin paljon vähemmän tilaa, et hengitys vaikeutuu, ja siks alkaa myös väsyttämään kun ei saa tarpeeks happea?? massun koko hipoo yläkäyrää.
Onko muilla moista? Neuvola kyllä ens viikolla, mut olis kiva kuulla muidenkin kokemuksia jo nyt..?
miimaamuu ja masukki 35+2