TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Ajattelinpa taas välillä kirjoitella tänne... Te ootte kyllä ihan mahottomia kirjotteleen, ku tuntuu ettei perässä pysy. Mutta mukava vaan! :)

Täällä kärsitään kans menkkamaisista kivuista, yöt on kaikista pahimpia. Lämpötyynyä saan käydä lämmittelemässä moneen otteeseen yöllä, että kivut helpottaisivat ja saisin nukuttua. Tuntuu että oon nyt koko ajan niin väsyny. Mutta onpahan hyvää valmistautumista siihen vauva-arkeen.

Valkovuoto on tosi runsasta, aamuisin tuntuu ihan siltä että ois pissat tullu housuun, ku niin on vuoto juoksevaa ja kirkasta. Tuskin kuitenkaa lapsivettä on...

Kävin eilen lääkärineuvolassa ja sf-mitta oli pysyny samana ku 3 viikkoa sitten (31,5 cm)... Vauvan pää on jo tosi alhaalla ja kohdunsuu pehmeä, lyhentyny 3 sentistä 1 senttimetriin ja auki 1 cm. :) Lääkäri meinas ettei vauva pysy masussa loppuun asti, mutta se ei haittaa. Saa kuulemma tulla heti ku niin haluaa. :) Painoarviota ei tehty... Seuraava neuvola-aika taas ens viikon tiistaina. Onko teillä kokemuksia miten nopeesti vauva syntyy ku kohdunsuu on lähteny lyheneen ja aukiaan?

Pitää varmaan alkaa tuo sairaalakassi pakkaamaan loppuun, kun ei tiiä millon pikkunen päättää syntyä. :)

Joka päivä jänskään millon ensimmäinen meistä on lähteny synnyttään... Siihen ei varmaan mee enää kovin kauan. :)
 
Neuvola taas takana.
Painoa oli +525g/viikko
Paineet 125/75
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Oli kiva käynti kun omalla tädillä oli harjoittelija siellä ja sitten kysyivät että sopiiko jos katsottaisiin ultralla toi tarjonta että saadaan harjoitella :) (vaikka molemmat selkeästi pään tunsivatkin alhaalla) Olin siis harjoitus kappaleena, eikä tietenkään haitannut ylimääräinen vilkaisu mahaan. :D
Eipähän siinä enää näillä viikoilla paljon mitään näy kun hädin tuskin vanhan laitteen ruutuun pää mahtui kokonaan. ;)
Ja eilen sain kuulla että työkaverini oli saanut pienen pojan hiukan etuajassa toissapäivänä. 33+3raskausviikoilla. Sata grammaa vajaa parikiloinen poika jäi siis vielä päksiin kasvamaan mutta ilmeisesti kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. :)

Malttamattomana odotan kyllä synnyttämään pääsyä on tää maha sen verran hankala. Ja just tuo muitakin häirinnyt hengenahdistus on tosi ikävää.

Toivottavasti ei ole kenelläkään raskausmyrkytystä ja kaikki vauvat vielä hetken kasvaa mahoissa. =)

Jonz&Tessu
 
Huu, olettepa paljon ehtineet kirjoitella taas :)

Menkkakipuja podetaan täälläkin. Ovat vähitellen lisääntyneet. Öisin eivät kuitenkaan vielä täällä vaivaa, oikeestaan öisin ei oo mitään ongelmia pissalle heräämisen lisäksi. Ja oon siitä enemmän kuin tyytyväinen. :)

ElinaMaria Juu tosiaan se limatulppa voi irrota reippaastikin ennen synnytystä, joskus se on kuulemma venyvää ku kananmunan valkuainen ja joskus sellanen silikonimainen klöntti jonka väri voi pienesti vaihdella. Tällasia mä oon lukenut ja kuullut asiasta.

Eemelin äiti Mä kattelin kans sen saman kaksosten synnytyksen, jossa ne piti b:tä masun päältä paikoillaan ettei enää kääntynyt huonoon tarjontaan. Musta se synnytys näytti kans tosi helpolta :D

Tytti voi mä en oo ees kyselly äiteeltä uudestaan josko lähtis semmosessa tapauksessa mukaan synnytykseen. Mä luulen että se hermoilis liikaa siihen nähden että sillä on sydänlääkitys jo valmiiks. :p

(.) Uskaltauduin tänään vähän siivoilemaan kun suppareita ei oo juurikaan tänään ollut. :whistle:
Lonkat on alkanu löystyä. :whistle: Eikös sekin oo joku synnytystä edeltävä juttu se :D Hitto mä enää tiedä.
Masusta on alkanu kuulua kaikenmoisia kummallisen hassuja ääniä. :LOL: Napsumista ja lorinaa...onko muilla tällasta esiintynyt?

Phiuh, vauva heräs. Onkin vetänyt sikeitä masussa melkein koko päivän. No, rumbasi se sen kolme vuorokautta ihan urakalla, että sallitaan lepopäivä. :p

kissinminttu & pipana 33+6
 
heissan!

Ei enää muista mitä kaikkea täällä gallupoitiin, mutta ainakin meillä lähtee mies synnytykseen, vauva nukutetaan (jos suostuu) ensin äp-laatikossa, kokeillaan kestoilua ja kantoliina pitäis hankkia.

Maanantaina oli neuvola. Sf-mitta oli 29 cm, kasvanu 2 cm. Painoa ei ollu tullu yhtään lisää, mutta ei se täti siitä vielä ollu huolissaan. Todennäkösesti kuulemma on sirorakenteinen vauva tulossa. Sykkeet n. 140. Paineet mulla 108/68 eli aika alhaset edelleen, hemppakaan ei ollu noussu; 113. Ja äippäpolille se varas ajan, joka on vasta 4.5.

Hitsi ku kiehuttaa naapuri. Ei aikasemmin oltu tavattu, kun tässä ollaan vasta vuoden vaihteesta asuttu ja ovat niin sanotusti vähän eri ikäluokkaa, mutta nyt kävi naapurin setä useamman puolesta sanomassa kissasta. Ja siis ei siinä mitään. Ollaankin mietitty, että haittaakohan se jota kuta, kn se ulkona pyörii ja todettiin, että tulevat sitten sanomaan. Ja ihan asiallisesti ja ystävällisesti hän ilmoitti, että jos ei viikossa tapahdu muutosta, niin ryhdytään toimenpiteisiin ja voi johtaa siihen ettei kisaakaan enää sitten ole. Ennen tätä olin ystävällisesti ehtinyt sanomaan, että asia on selvä ja tehdään asialle jotain ja tosi hyvä juttu että tulitte sanomaan. Miksei se idiootti voinu lopettaa siihen?? Minkä takia sen jälkeen, kun vastaava osapuoli (minä) on jo sanonut kaiken olevan selvää ja asia hoituu ja kiitos kun tulitte sanomaan, pitää alkaa uhkailemaan kissan omatoimisesta hävittämisestä??? No joo, sanoinkin sitten, että ei tarvii alkaa uhkailemaan, johon herra totesi ettei ole uhkailua. Kyllähän se vähän siltä kuulosti sanoin ja läksin kävelemään. Kaduttaa ehkä että läksin kävelemään, mutta ois tullu itku, enkä sitäkään halunnu. Sit tässä oonki tihrustanu itkua pari tuntia ja henkeeki ahisti vähän. Tosi kiva naapurin setä. Kuhan mies tulee töistä nii saa kyl käydä sanomassa, että ei oo pakko käydä järkyttämässä raskaana olevaa vaimoa, joka jo oli hyvin ymmärtäväinen. *kele... :kieh: anteeksi off-topic vuodatus. Tuo kissa EHKÄ haluis ulos nyt, mutta eihän sitä voi päästää. Ei vissiin tarvii nukkua ens yönä kun se maukuu.

No ni, kylläpä helpotti :D

Nyt muihin puuhiin!

Ansku rv 33+0 poksis :)
 
Iltaa.

A-nsku
olipa paskamainen naapuri. Tietysti ymmärrän toisenkin näkökulman, mutta tuollainen uhkailu on ihan turhaa - erityisesti siksi, että olit jo ymmärtänyt asian. oisit vaan ruvennut itkemään, niin olisi tullut äijälle huono omatunto. :kieh:

Mä olen tänään taas saanut jotain aikaankin. Ostin hoitopöydän (Brion Two) hyllyille laatikoita hoitotarvikkeille ja vaipoille ja jatkoin taas vauvan vaatteiden pesua, se homma oli jäänyt vähän vaiheeseen. Joukossa mm. näitä superherkullisia vauvan mekkoja ja housuja: http://www.plastisock.com/

Äitiyspakkauksen laatikko muuten sopii hoitopöydän alemmalle hyllylle kuin valettu ja aionkin säilöä sinne vielä liian isot vaatteet odottamaan käyttöä. Pinnikseen pitää sitten vaan kehitellä jotain pehmustetta liian avaruuden välttämiseksi. Jos jaksan, niin päällystän laatikon vielä jollain kivalla paperilla.

Aamupäivällä luulin, että kuolen väsymykseen, mutta päätin torkkujen sijaan vähän jumpata ja venytellä. Ja sekin toimi. Ajattelin, että täytyy vähän treenata kuminauhan kanssa käsivarsia ja hartioita, niin ei ole paikat ihan jumissa vauvan nostelemisesta ja imettämisestä. Ja onhan siinä taustalla silkkaa turhamaisuuttakin - jos edes käsivarret olisivat kesällä rantakunnossa B)

Kumman nopeasti nämä päivät kyllä menevät. En ole vieläkään saanut vietyä loppuun lakanoiden ompeluprojektia, vaikka se viime viikolla innolla starttasikin. Taitaa mennä aika paljon aikaa kaikenlaiseen haaveiluun ja suunnitteluun, että ei itse edes sitä oikein hahmota. Ja tän palstan seuraamiseen :saint:

Kovasti valuttaa täälläkin tuo alakerta vuoronperään kirkasta ja vaaleaa nestettä. Pikkarit joutuu vaihtamaan ainakin kerran päivän aikana eli kahdet menee per päivä...

Jaaha, nyt se väsymys taas hiipii. Vielä koira iltapissalle ja pyykit kuivumaan, eiköhän se sitten ole siinä tämäkin päivä.

PilkkuPantteri & Jyvä 35+1
 
a-nskulla ikävä naapuri :| Mutta en mäkään tykkää vieraista kissoista. Meillä kanssa kulkee pihassa jonkun kissa ja se käy pomppimassa tuolla terassin kalusteillakin. Mietityttää, että mitäs jos se menee vauvan vaunuihin. Kun ei toisten kissoista voi tietää :/
 
pikasesti moi

onpa täällä sattunut ja tapahtunut vaikka mitä.Onneksi kaikki on suht hyvin kaikilla. Tosi monella on muutto takana,menossa tai tulossa. Voimia siihen.

Terveisiä Tukholmasta ja ykstyiseltä hammaslääkäriltä. Jätin viime viikolla soittopyynnön ja lääkäri soitti mulle ma iltana ku oltiin laivalla. Oli aikamoinen persoona.Aika räväkkä ja puhui vaikka mitä.Melkeinpä pelotti ajatus mennä sen lääkärin luo. Toukokuun lopussa oli ensimmäiset vapaat ajat sielläkin.Oli kyllä niin äimistynyt,että kunnallisessa jätettiin kokonaan hoitamatta.Sanoi,että on taidoton hammaslääkäri ja todella edesvastuutonta. Pyysi mua laivalta palattua soittaa heille ajanvaraukseen ja sanoo,että lääkäri on luvannu ekan peruutus ajan mulle. Soitin sitte laivasta tultuamme sinne ja yllätys oli suuri,samana päivänä oli klo14.30 peruutus. Ehdimme ajaa Hesasta just sinne.
Ien on aika arka vielä,lääkrä ipoltti laserilla sen ikenen pois ja paikkasi hampaan. Sanoi,että syksyllä sit katsellaan mitä sille voi tehdä.Ainakin se on nyt suojattu ja ei tartte pelkää,että se tulehtuu,mätii tai hajoo suuhun.

Tänään vasta ensimmäistä kertaa bongasin vauvalla hikan. Ja se muuten tuntui tuolla alhallaa.Eli onko vauva raivotarjonnossa? Potkut tuntuu useimmiten nykyään ylempänä.

Streptokokki viruksesta oli viime viikolla liv kanavan jossain synnytys ohjelmassa ja siinä ihmeteltiin kuinka sitä vähätellään.Vauva kuolleisuus oli paljon suurempi.Mutta ongelmana oli se,että vaikka sitä seulottaisiin ni se voi olla kuulemma jollain äidille negatiivinen edellisellä viikolla mutta seuraavalla positiivinen. Jos joku tuon ohjelman näki kokonaisuudessa ni kerro ihmeessä lisää.Itse näin vain otteita sieltä täältä.

Ainakin muistan nyt sanoo ku jotku oli miettiny pääseekö ammeeseen jos on menny lapsivedet. Vammalassa ainakin pääsi.Viime synnytyksessä menin ammeseen ku olin 6 cm auki ja vedet oli siis mennyt kun synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla.Ponnistamaan siirryin sänkyyn eivät edes ehdottaneet siellä vedessä synnyttämistä.

Mut nyt uuteen sänkyyn /patjoihin laittamaan puhtaat lakanat. Jasmininille ja hänen miehelle suur kiitokset kantoavusta vielä kerran. :heart:

NN rv 31+5
 
kissinminttu: Mulla ollut kans tuota lorinaa muutaman kerran. Sitten välillä pitää makuulta nousta äkkiä ku tuntuu, että jalka putoo lonkasta :eek:
Kerron sitten aikanaan kuinka se synnytys oikeesti menee...

Ansku: Ikävästi jotkut ihmiset käy oitis hyökkäykseen. Voin kuvitella sen kissan itkun ku ei pääse ulos. Onneksi asutaan niin maalla, että saavat ulkoilla.

Sompio Kannatta hankkia vaunuihin se eläinsuojaverkko. Eikä pelkästään kissojen vuoksi vaan linnut ym elävät voi mennä vaunuihin.

Uudelleen synnyttäjät: Tyhjeneekö teillä suolet luonnollisesti? Tuota ammetta ajattelin, mutta mulla tyhjenee ylä ja ala kautta :x ei viitti kyllä mennä ammeeseen |O

PilkkuPantteri: Mä oon käyttänyt tuon takia kauan pikkuhousunsuojia. Ja sitten toisinaan ku yskähtää saattaa lirahtaa :ashamed:

K&S 34 :heart: :heart:
 
Iltoja täältäkin!

Kuka se joskus vitsaili itseruskettavasta, mä tässä suihkunraikkaana istuskelen ja odottelen että päivettävä voide kuivuisi :) Käytän sitä ihan säännöllisesti, toiveena että salakavalasti masuun ilmestyneet raskausarvet vähän haalistuisivat sen myötä kun iho hieman tummuu.
Muutenkin kivempi rasvailla koko kroppaa kun saa jotain "extraa" eli ei pelkästään hoida ja kosteuta ihoa vaan myös päivettääkin =)

epiduraalipiikin koosta joku sanoi kans jotain... Sain tänään synnytysvalmennuksessa kyseisen neulan letkuineen käteeni katsottavaksi, enkä pelästynyt. Lisäksi kätilö sanoi että ennen sen pistämistä laitetaan puudutus eikä monikaan pidä sen pistämistä kovinkaan epämiellyttävänä.

Täällä meidän sairaalassa siis pääsee ammeeseen kun on 4cm auki. Vesi kuulemma rentouttaa niinkin tehokkaasti että saattaa supistukset lakata ja synnytys pitkittyä jos aiemmin pulahtaa. =)

Sompiollekkin tiedoksi että kannattaa synnyttää vauva vapun jälkeen, silloin pääsee ihan uudelle synnyttäneiden osastolle, missä mm. korkeintaan kaksi asukasta per huone ja muutenkin mukavammat tilat. Mä ainakin yritän pidätellä muutaman päivän yli lasketun ajan :D


Perjantaina tämä mamma juhlii synttäreitään, tänään tuli isältä postissa paketti ja minähän jo availin sen :ashamed: Muutenkin odotan ihan täpinöissä perjantaita ja viikonloppua kun äitini ja siskoni miehineen tulevat viikonloppuvierailulle. Eivät olekkaan vuoteen meillä päin käyneet!

a-nsku :hug: Tosi kurjaa käytöstä naapurilta! Asiasta sanoi mutta asiattomasti. Yritä jättää tuollaiset kommentit omaan arvoonsa, tuskin äijä teidän kissaan tosissaan kajoaisi, ainakin toivotaan niin! Nyt on vain sitten kehitettävä kissalle joku toinen ulkoilusysteemi.

Öitä!
 
Eemelin äiti Meillä on vaunujen mukana joku verkko kyllä ja ajattelin sitä säännöllisesti käyttää. Meillä on välillä piha aika eläintarha kun siellä juoksentelee milloin mikäkin eläin. Luonnon eläimet eivät olet toistaiseksi tulleet terassille asti, mutta mistä sitä ikinä tietää.

Jasmin Mullahan se LA on 30.5., joten tod.näk. menee vapun yli. Kiva, että on uudet tilat :D
 
Psssssttt... B)

Taitaa toi etusivulla oleva KirsuTiina olla sama KirsuTiina joka kirjoittelee meidän toukokuisissa tuolla toisella palstalla.
Hän on kuitenkin saanut viime sunnuntaina 5.4 tytön :heart:

Ehkähän itse korjaa jos olen väärässä henkilössä :ashamed:
 
Hiphei, täällä sitä killutaan silmät ristissä hereillä klo 6 aamulla.. heräilin koko yön noin puolen tunnin välein kunnes lopulta oli pakko nousta ylös klo 5 aamulla kun tuli niin huono olo makuuasennossa... |O Eikä yhtään auta että mies on kova kuorsaamaan!!! :kieh: Pitää vaan sitkeesti ajatella että tää on vaan vaihe ja valmistaa vauvan tuloon.. huoh.

Joo limaa on tullut täälläkin alapäästä jo pidemmän aikaa, monta viikkoa sitten jo vessapaperiin jäi pyyhkiessä sellanen kirkas limaklöntti ja nyt valkovuotoa tiputtelee päivittäin tosi reilusti.

Ja joku puhui hikoilemisesta, sama vaiva täällä, saattaa yhtäkkiä alkaa hiki valua hulluna joka puolelta kehoa vaikka olisi alasti kotona!!! :D

Kohta pitää yrittää taas nukkua, toivottavasti nyt onnistuisi...

rv 34 POKS!
 
kissinminttu no se oli kyllä juurikin tuota venyvää kananmunanvalkuaista... huh. no vielä ei onneksi ainakaan oo mitään merkkejä ilmassa. :D Ei yhen yhtä kipeetä supistusta onneksi. :)

Haluaisin että vauva kasvaisi masussa vielä muutaman viikon ainakin!!! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
|O Eikä yhtään auta että mies on kova kuorsaamaan!!!
Ou nou - meillä se kuorsaaja olen MINÄ. Nokka on olut koko raskauden aika tukossa ja nyt viime viikkoina olen alkanut kuorsata myös kyljelläni. Muutenkin kuulemma päästelen outoja kiekaisuja. Herään niihin välillä myös itse. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Ja joku puhui hikoilemisesta, sama vaiva täällä, saattaa yhtäkkiä alkaa hiki valua hulluna joka puolelta kehoa vaikka olisi alasti kotona!!! :D
Ja voin liittyä myös tähän kerhoon. Varsin hehkeä taidan olla, kun tähän vielä lisätään vähän ilmavaivoja...

Eilen illalla ei meinannut uni tulla millään. Miestä oli vähän ikävä ja vauva kemmersi mahassa minkä kerkesi. No, nukuin sitten lopulta kuin tukki klo 7 asti, kunnes koira tuli herättelemään. En käynyt koko yönä edes vessassa!

Nyt ulos nauttimaan auringosta!

PilkkuPantteri & Jyvä 35+2
 
Torstia!

Yöllä meni sitten unessa lapsivedet heh...synnytys vaan pyörii mielessä.

Hyvä että NN hammas saatiin hoitoon. Joo ja tuo streptokokki viimeksi kun lekurilta siitä kysyin niin sitä ei välttämättä edes hoideta jos se kasvaa vaikka yhdellä plussalla mutta mulla se kasvaa kolmella plussalle eli ehdottamasti hoidetaan. Sikssakkia tais mainitakkin että siellä muuttunut niin että kaikilta se otetaan? jos oikein muistan. Ihan hyvin vois synnytyksissäkin kaikilta ottaa kerran siihenkin on pikatesti olemassa.

A-nsku olipas veemäinen naapuri ne kyllä osaa olla. Se on just kumma että monesti asiaa haudotaan se vuosi ja sitten tullaan vittuileen ovelle.Toisekseen eihän kissoja saa tappaa vaikka ne vapaana kulkiskin. "Eläinsuojelulain ja metsästyslain uudistuttua kissan lainsuoja on parantunut aikaisesta. Vapaana kulkeva tai heitteille jätetty kissa ei ole lainsuojaton. Metsästyslain mukaan kotikissalla on lain suoja koko maassa. Eläimen saa lopettaa vain ja ainoastaan sen omistaja. Kissan tai minkään muunkaan lemmikin liikkuminen yksin ilman omistajaansa ei suinkaan tarkoita, että se olisi villiintynyt. Oman pihansa ulkopuolella kulkevaa kotikissaa ei saa enää tappaa. Kotikissan tappaminen on rikos ja siitä voi tehdä rikosilmoituksen." Vois mainita sille naapurille että POLIISIASIA!

Meillä on kans naurettava ilmoitus käytävässä, että koiria ja kissoja ei saa kusettaa pihalle heh enpä ole vielä nähnyt että siellä olis kissoja käyty varta vasten kusettamassa meidän kissat edes kuse ku omaan hienostoboksiinsa :LOL: ja eläimia ei saisi pitää ilman hihnaa kodin ulkopuolella. Meidän kissat on tasan tarkkaan omalla pihalla (ei siis talonpihalla) ilman hihnaa..rakennetaan siihen kesällä kissaaitaus kylläkin. Sitten joka noita sääntöjä laatii kusettaa ite koiraansa heti hyvä ettei oven pieleen ja ulkoiluttaa koiraansa talon ympäri kun koira ei kuulema halua lenkille :LOL: :LOL:

Valkkaria tulee täälläkin niin paljon että menee collegehousuistakin läpi jossei ole suojaa.

Tänään pitääkin sitten muistaa käydä ajoissa kaupassa....
 
Elikkäs vähän eilisiä neuvola kuulumisia.
pissa puhdas
RR 110/68
hemppa 124
painon muutos per viikko +-0g (paino oli ihan sama kuin viikko sitten! =) )
syke 158
sf-mitta 33 (sama kuin viime viikolla, onneksi!!)
rt
Vauva ei ollut vieläkään kiinnittynyt. Niin arvelinkin, koska vauvan pylly on välillä vasemmalla ja välillä oikealla, eli sielä vielä hyvää asentoa etsitään..
Kaikki muuten hyvin, mutta sokereita pitää alkaa kyttäämään ihan todenteolla.
streptokokki-tulos oli tullut ja oli +++ Joku viisaampi varmaan tietää, että meneekö niin, että sitä pahempi mitä enemmän plussia!?? Tyhmä, mikä tyhmä... :whistle:

Viikon päästä olisi sitten se ultra. Odotan sitä kuin pieni lapsi joulua!! :D

On niin räkäinen olo, kun ei pysty omia allergialääkkeitä syömään... :snotty:
Sitähän piti vielä kysyä, että te joilla on jo lapsia, niin ovatko synnytykset alkaneet suht samoilla viikoilla vai miten?? Esikoinen syntyi 38+6 ja nyt sitten mietiskelen, että tulisikohan tämäkin paketti yhtä hyvissä ajoin...

tulen kommentoimaan paremmalla ajalla! :wave:

nasu ja nipsu 36+0 JO!!!! :D
 
Voi että.. Muillakin on kuorsaus vaivana! Meillä myös ikäväkyllä minä olen se joka on kuorsannut.. Mun mielestä se on vastoin kaikkia luonnon lakeja. Eihän naisten pitäis kuorsata?! :LOL: Mies on ymmärtäväinen, mutta ite oon ottanut sen aika raskaasti.. Oon itelleni vähän liian ankara muutenkin. Mieli on aika herkillä muutenkin, niin ei tuntunu kivalta huomata että mies oli nukkunut sohvalla osan yöstä :ashamed: Mullakin siis nuhaa, ja nenä tukossa melkein koko ajan.
Kommentteja ja kokemuksia, jos muillakin on?

Nyt siivoilemaan, kun huomenna tulee vieraita!!

miida 36+2

 
Hyvä tuo streptokokki-näyte, mikä otetaan kaikilta. Otettaisipa meilläkin :|

Meillä kuorsataan molemmat vaikka mies kyllä enemmän. Mulla on ollut korvatulpat usein käytössä ja nyt olen opetellut nukkumaan ilman. Kun saisihan sitä hyvät yöunet vauvan kanssa, kun nukkuisi korvatulpat korvissa ja mies saisi nousta hoitamaan vauvaa yöllä :D Usein vain aamuyöstä olen niin herkkäuninen, että vessareissun (tai toisen tai kolmennen reissun) jälkeen laitan kuitenkin aamuyöksi tulpat korviin.
Mulle tehtiin nenään joku polttojuttu, missä jotain "karstoja" poltettiin pois. Sen piti avata nenää ja estää tuota kuorsaamistakin. Alunperin se tehtiin sitä varten, että se auttaisi minun uniongelmiin. En kyllä huomannut siitä apua yhtään mihinkään :|
 
En minäkään tykkäis jos vieras kissa kävis pihan kuopimassa ja merkkailemassa, että ymmärrän kyllä naapureita, mutta ois sen voinu toisellakin tapaa hoitaa :/ Mies ois käyny sanomassa asiasta, mutta yllättäen illalla ei ollu ketään kotona eikä tänä aamunakaan. Kiva käydä urputtamassa ja sit lähtee karkuun. Noh, kyllä tämä tästä. Harmitti vaan kovasti. Ja kyllä eläinverkkoa suosittelen niille, joilla eläimiä pihalla pyörii. Ei niistä koskaan tiedä!

Vauva on alkanu nukkumaan mennessä toisella kyljellä ollessa painaa ikävästi rakkoa. Vähän jopa sattuu. Kiusaa äitiä B) Ja autolla ajaminen on hankalaa, kun kaveri aina pynkeää ittensä oikeiden kylkiluiden alle niin, että on hankala istua normaalisti... Muuten täällä vielä mahdutaan ratin taakse ihan hyvin.

Kohta pitäis kai olla niitä toiveita synnytyksestä, mutta ei mulla ole kyllä hajuakaan, mitä haluaisin :eek: Selviäisköhän ens tiistaina jotain, kun mennään tutustumaan synnärille... Oon jotenki aina ollu, että "hehheh, kaikki puudutukset vaan tänne", mut nyt kun on sit OIKEESTI synnytys edessä ja on lueskellu kaikkee juttuja, niin en enää tiedä. Epätietoisuus jyllää. Ihan hurjaa, että vauva voi syntyä jo vaikka kolmen viikon päästä, mieluummin neljän. Näin terkkarin mukaan. Ite sanoisin, että vähän pidempään sais olla kun pitäis toukokuun alussa käydä vielä yks juhlakonsertti johtamassa... Vaikka onhan meillä kolme lääkäriä orkesterissa :D Kaikkeen sitä suostuu. Vähän niinku pitämään muskarisijaisuuksia, vaikka ei oo siihen koulutettu. Se oli jännää.

Huomaan kyllä olevani omanapainen höpisijä. Pahoittelen :ashamed: Pitäis varmaan alkaa kirjottaa päiväkirjaa nii ei kaikkien tarviis lueskella.

Mutta aurinkoista kiirastorstain jatkoa kaikille ja hyvää pääsiäistä!

Ansku 33+1
 
hommaa riittää kotona. Pyykkiä pestään ja mies laittelee johtoja listoihin jne.

Voiku toi näyte otettais sitte kaikilta loppu raskaudessa.

Täältä kyllä putoaa jos ei pariin päivään kirjoittele. :whistle: Olis niin paljon kommentoitavaa.
Laitanpa tässä kuvan ku joskus kauan sitte oli puhetta voiko pojalla olla pitkät hiukset.Laiva kuvia siirtelin koneelle ja oli pojasta tullu tälläinen kuva takaapäin ku just oli kääntäny pään.Näkyypähän polkkatukka kunnolla.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3981060.jpg

Jatkan hommia

NN rv 32+6
 
Sompio: mä just tajusin,että mehän voidaan olla hyvinki samaan aikaan synnärillä.Sun LA 30.5 ja mulla on menkkojen mukaan 28.5 ja sen ultran mukaan 5.6 jota ne katsoo.Lääkäri sano,että viikko ennen LA:ta varmasti taas käynnistetään synnytys eli siinä toukokuun lopulla. :wave:
 
NN: niiiiin ihanat hiukset. Mäkin tahdon meidän vaaville tuollaiset. (ethän anna leikata noita ennen kuin on 18v.... :LOL: )

Ja sit mä tarvin teidän apua. Joku joskus aiemmin kertoi jotain venytysohjeita issias-kipuun. tai muita vinkkejä myös. Se vaiva saapui eilen ja kerralla kunnolla. Nyt on käveleminen niiiin tuskaa. Vihlova kipu säteilee vasemmasta pakarasta jalkaan. Kävin kyllä tänäänkin pienellä kävelyllä, kun liikunnan pitäisi helpottaa, mutta mielestäni kipu on kyllä nyt pahempaa, kuin mitä se oli aamulla.

Olen kärsinyt ihan pienestä issiaksesta välillä, mutta kipu ollut siis niin pienen pientä, ettei sitä ole melkein huomannut, jos ei asiaa ole sen enempää ajatellut. Eilen sitten pesin yhtä suhteellisen matalalla olevaa ikkunaa, ja luulen, että tuo huono työasento laukaisi kivun. Toivottavasti menisi ohi, eikä olisi koko loppuraskausen vaiva.

Täällä lähdetään kohta pääsiäisen viettoon, joten ihanaa pitkää viikonloppua kaikille!
 
Miida - minuakin ahdistaa välillä tämä kuorsaus. Se ei nimittäin ole mitään kissan kehräystä, vaan ihan totista sahaamista. Ja mies nukkuu tosiaan sen takia tällä hetkellä tosi huonosti ja välillä sohvalla. :eek: Nyt se on varmaan ihan onnessaan työmatkalla, kun saa nukkua yksin hotellihuoneessa.

Mulla on jo käytössä kaikki konstit: nenähuuhtelukannu, nenäsuihke ja nyt aloitin allergialääkkeet, mutta ei se kuorsaus vain lakkaa. Kunhan nyt sitten lakkaisi, kun vauva syntyy!

Nikunaku kiva polkkatukka teidän pojalla. Kyllä pojille sopii tuollainen prinssitukkakin hyvin!

Mitäs toiveita te aiotte synnytyksestä esittää?
Mulla on ollut mielessä lähinnä sama toive kuin A-nskulla eli kivunlievitystä kiitos (ja aquarakkulat voitte työntää jonnekin muualle..) :p Minkälaisia toiveita voi edes esittää? Ollaan toivottu perhehuonetta, mutta sehän on ihan tilannekohtaista. Niin kuin tietysti moni muukin asia. Ja sellaisen toiveen olen myös esittänyt, että jos tilanne ei etene ja näyttää huonolta, niin sektiopäätös voitaisiin tehdä nopeasti. Olen viime aikoina kuullut niin karmeita stooreja Kysiltä kuinka sektiopäätöstä on vaan venytetty ja venytetty...
 

Yhteistyössä