TOUKOKUUN TUHISIJAT helmikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Eemelin äidin kaksoset oli hyvänkokoisia. Ihanaa,valtataistelu. Näkyikö pojan vehkeitä kummallakin vai oisko toinen sittenkin tyttö?


Mahannahka antaakin viitteitä taisteluista. Sellanenkin mylläys välillä.
Lääkäri ei tohtinut alkaa veikkaamaan sukupuolia. Toisen vauvan jalka näytti normaalia leveämmältä, meillä suvussa liikavarpaisuutta. Saa nähdä periikö jompi kumpi sen. Mun 7v pojalla oli 12varvasta.

Täällä koitetaan siivota viikonlopun juhlia varten. Mä saan ottaa rennosti ku miehet järjestää. Miehen veli apurina.
Sain onneksi hevosille hoitajan lauantaiksi.

Harrastuksista vielä, että tykkään virkata, liinoja ym. Nyt olen kutonut vauvoille pienet kypärämyssyt. :heart:
 
nikunaku Mä kyselin aikaisemmin noita 4D-hintoja ja Tampereella oli järjestään 225 ?, mutta Hämeenlinnassa oli joku paikka muistaakseni 135 ?. En vain saa nyt päähäni mikä paikka se oli :whistle:

Sastamalan tapaaminen Kuka kutsui heille käymään, kun tulisin pelkopolille. Tulen ensi viikolla ekan kerran, mutta tulen siitä sitten suoraan töihin, joten en ehdi kyläilemään.

Vakuutus meilläkin piti Ifistä ottaa 3 kk ennen LA. Tänään tuli kirje, että äidin sairauksien takia menee johonkin tarkempaan arviointiin, että myönnetäänkö vai ei. Saapi nähdä miten käy :whistle:

Mies joutui sairaalaan välilevyn pullistumisen takia ja huomenna kai leikataan. Onhan se hyvä, että sai nopeasti avun siihen selkä-/jalkakipuun, mutta olihan tuo aika yllättävä diagnoosi. Ihan pienestä revähdyksestä kuvitteli sen johtuvan, mitä töissä kurotteli. Ja nyt onkin sitten menossa selkäleikkaukseen :eek: Huomenna kuulen paremmin ja töiden jälkeen käyn sitten miestä katsomassa.
 
Harrastuksistahan joku kyseli. Mulla kanssa partio on vielä jollain lailla mukana, mutta yöksi en minäkään ole enään retkille menossa. Muutenkin oma retkeily on ollut tosi minimissä nyt. Kiipeily ja melonta on jäänyt tosi vähälle jo ennen raskautumista ja eipä niitä tule kyllä ensi kesänä jatkettua.
Käsitöitä mäkin tykkään tehdä ja niitä nyt onneksi voi tehdä vaikka sänkypotilaana.
 
Siksakkia: täällä otettiin vain 1h arvo, eikä muuta, siksi kai ei otettu edes paastoarvoa, koska olisi saanut syödä aamupalan. Jos tuossa olis ns. kärynnyt, niin sitten olisi edessä 4 tunnin rasitus, neljällä verikokeella.

Nara: onneksi et satuttanut itseäsi tai vauvaa. Meillä mies on lähes hysteerinen, etten telo itseäni tai kaadu. (mulla on kyllä hieman tai ehkä vähän enemmänkin taipumusta siihen). Täällä se varoittelee, etten jäisi auton alle, kun ylitän sen mukaan teitä aina mitä älyttömmimmistä paikoista.

Kelan papereista vielä: meilläkin neuvolatäti tulosti mukaan lapun, josta näki milloin äippäloman yms. eri rahakausien pitäisi alkaa. Samalla myös käytiin hakemus läpi ja melkein täytettiinkin kokonaan. se oli kyllä suuri apu. Lapussa näkyi suoraan myös se äippäloma varhennettu, jos aloitti 50 pv ennen. Eli laskuri siis täällä (jokohan joku laittoikin tämän):

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Sompio: hyvä, että miehesi selkä saadaan kuntoon, sillä kohta sitä nostettavaa riittää :) Usein kyllä vaan kuulee, että selän kanssa on ihmisillä ollut todella pitkään ongelmia, ennenkuin pääsevät leikkaukseen. Hienoa, että teillä asiat eteni nopsasti.

Jee, viikonloppu tulossa, levätkäähän!
 
siksakkia :D Tää kaksos-asia ei ole mitenkän arka juttu meille, päinvastoin.. Huumoria viljellään ja vakavana ajatellaan mitä oltais tehty jos oliskin kaksoset tulossa. Vaikka lapsettomuutta onkin takana ja yritys on ollut kova niin silti kaks vauvaa tähän sekalaiseen seurakuntaan niin huh huh . Meillä on siis tää yks yhteinen nyt 1v.4kk, ukolla 2 ennestään josta nuorempi on 9v. ja rapiat down-lapsi, toinen muuten vaan teini.. Minä pyöritän tätä rumbaa ja ukko on päivät töissä ja illat jossain "vapaaehtois"hommissa.. Olis saattanut pikkusen voimavarat olla hakusessa kaksosten kanssa.. En ole mitenkään uskonnollinen, mutta nyt kyllä joku kuuli meidän toiveet ja päättikin toimitella vaan vauvan kerrallaan.. Kiitokset siitä, kuka lieneekin ;)

Naapurin eukkosta ei ole näkynyt.. Mutta eiköhän viimeistään viikonloppuna ala kikatus kuulua ja sillon kyllä ajattelin pikkusen puhuttaa tätiä.. Kummasti vaan tuo suomenkielentaito heikkenee kun pitäis asiaa keskustella.. Ollaan siis jo puhuttu siitä että hiekkis ei ole heidän kissalleen varattu iso käymälä jne.. Suutuspäissäni vaikka piirrän jos ei kieltä ymmärrä ja mulla kun tuo venäjä ei oikein taitu :/ Olis vaan pitänyt soittaa se palokunta niin olisivat hommanneet sossun paikalle, mutta kun sitä ajattelee että jos onkin väärä hälytys tai joku kuolee toisaalla kun me pyydetään katsomaan naapurin kypsää paistia.. Ärsyttävää.. Monasti olen ajatellut että valitan hhuoltoon, mutta en kylläkehtaa soittaa sinne ja sanoa että mua häiritsee kun naapurit nauraa :LOL: Tosin koko yön ja kovempaa kuin meidän telkkari tuossa sängyn vieressä.. Vali vali..

Jos vaikka alkais aamu hommiin..


Mukavaa päivää kaikille!

Anu
 
Pianissimo Täälläkin on taipumusta teloa itseään ja kävellä päin karmeja yms. Mies nimittääkin minua täystuhoksi ja tahmatassuksi. Edellisessä asunnossa hän liimasi kynnyksen illalla ennen nukkumaan menoa. Minä olin sitten kuitenkin jostain syystä ehtinyt vielä käydä siellä huoneessa ja aamullahan oli kynnys liimaantuneena väärään paikkaan. Ei muuta kuin pari neliötä laminaattia uusiksi ja uusi kynnys :ashamed:

Kiitos miehen voinnin huomioimisesta :heart: En ole tänä aamuna vielä viestitellyt, mutta eiköhän tuo ilmoita, kun leikkausaika selviää. Muuten pääsee kai heti aamusta, mutta jos ensiapuun tulee kiireellisempiä tapauksia, niin sitten he menevät miehen ohi. Mutta pääsen vasta viideltä töistä ja ehdin sitten sairaalaan kuudeksi, joten sitä ennen varmasti on asiat selvinnyt johonkin suuntaan.
Olen kanssa tosi yllättynyt, että näin nopeasti hoidettiin ja selvitettiin kivun syy. Tosin alkuviikosta ensin työterveyslääkäri oli kuvannut ja sanonut, että issias. Eilen sitten terveyskeskuksesta lähettivät heti keskussairaalaan. Ensin tk:n hoitajatkin oli hieman, että etkö nyt autosta pääse pois. Mutta siinä vaiheessa kun mies saatiin raahattua ensiavun pöydälle makaamaan, niin sanoivat kyllä heti, että et täältä kyllä istuma-asennossa enään lähde eteenpäin.

Sokerirasituksessa meilläkin käsittääkseni otetaan 0h, 1h ja 2 h arvot. Ainakin aikaa piti varata 2 h ja paastota sitä ennen 12 h.
 
Ai niin se mun kysymys. Uinnista kysyisin
Voiko raskausaikana käydä uimassa niin kauan kuin paikat on kiinteinä ja kiinni? Entä vaikuttaako, kun minulla on joku emätintulehdus? Lääkitys on juuri menossa.
Onkohan uinti hyvää selkävaivaiselle vai huonoa?
Mun täytyy saada tuo oma selkä kuntoon/pysymään kävelykunnossa kun mies jo on vuoteen omana varmaan leikkauksen jälkeen. Tosin itse kyllä haen sairaslomaa, jos menee niin pahaksi kuin joulun aikaan. Silloin mies sai auttaa minut ylös.
 
Huomenta..

Tuskainen yö takana flunssan takia. Ja koko yön näin unta noista myöhästyneistä vakuutuksista :( Tänään selviää saadanko vielä, Tapiolasta oisi tarkotus ottaa...

Pitäisi pakkaamaan ruveta viikonloppureissun tavaroita mutta ihan kauhee olo.. otin jo panadolin että jaksan, josko auttaisi eteenpäin.

Kaunista viikonloppua kaikille ja toivotan hyviä vointeja myös Sompion miehelle!

Toivottelee flunssainen Jasmin ja aarre 28+6, huomenna POKS! :heart:
 
Noniin sokerirasitus lusittu. Täälläkin otettiin 0h, 1h ja 2h arvot. Ihan ekaks mitatiin pikamittarilla paastoarvo, se oli 3,7. Hauska labratäti oli, ei osannu käyttää sitä verensokerimittaria vaan mä jouduin neuvomaan sille miten se toimii :D Saapahan nähdä mitä arvot sitten ovat, täytyy ens viikolla soitella neuvolaan ja kysellä.

Meiltäkin löytyy kissa, mutta mitään erikoissuojauksia ei ole tarvittu. Se kyllä menee tonne taaperon pinnasänkyyn, mutta ei silloin kun poika on ite sängyssä ja vauva saakin nukkua perhepedissä. Sitteri oli aikanaan myös kissan mieleen ja nyt tykkää maata syöttötuolissa. Vaunut meillä on sisällä säilytyksessä ja niistä se tykkää kanssa. Ulkona tuo kissa ei käy joten ei ole silloin vaunuihin menossa kun poika nukkuu terassilla päiväunia.

Kaatumista saakin nyt pelätä. Ihan tolkuttoman liukasta joka paikassa. Ei paljon huvita edes ulkoilla kun joutuu köpöttelemään ku mikäkin mummo kun muuten ei pysy pystyssä.

villahousu & nimipäiväänsä viettävä Sulo 27+1 =) :heart:
 
Moikka

Aamulla aikasin käyty neuvolassa.Kaikki oli hyvin paitsi painoni oli jotain ihan järkyttävää. Nyt tulllu yhteensä n 6kg.Mutta ku lähtöpaino oli jo kokoa valas. :$
Pissa puhdas, hemppa laskenu 122, paineita en muista mutta mun arvoiksi kuulemma niin hyvät,että terkkari sanoi,että tämä raskaushans suorastaan sopii sinulle.Sykkeet 148. sf mitta 22 cm. Sain kelan paperit joita saakin viikonloppuna alkaa ihmettelee. Sokerinrasituskoe venyy aika pitkälle,oli vapaita aikoja vasta 18.3 (silloin 28+5) Neuvolalääkärin ajan sain,mutta sekin menee maaliskuun puoleen väliin.

Villahousu,olipa sulla paaston pika arvo tosi alhainen.Tuskin mitään vikaa itse taipeesta otettuihin arvoihin.Olen kuullu,että toi pika testi antaa vähän alhaisemman tuloksen yleensä. Meillä ei muuten oteta sitä.Ja silloin kun Hesassa tehtiin sokerirasitus ni sillo otettiin se pika arvo sormen päästä jossa katsottiin ettei ole niin koholla, että testiä ei voisi tehdä.

Palaan myöhemmin,nyt on ruuanteko niin pahasti kesken.

NN 24+0

 
Mantelinkukalle paranemisia :flower: ja muille sairaille..

Luoja kun tympii taas..mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Eilinenkin oli niin tuskanen päivä sen tärskyn jälkeen, liitokset lantiot sissos panadolia piti ottaa kahteen kertaa onneks pääsi saunaan.

Täällä tehdään kans pikatesti eka sormesta että paasto on alle 8 jos yli ei sokerirasitusta saa tehdä ollenkaan.

Plaah mitä kivaa sitä keksis? mieltä piristävää. Ulos ei uskalla mennä muuten on taas turvallaan.. :D

nara ja himmpu 27
 
terveiset TAYS:sta. minut voi poistaa odottajien listalta,sain maanantaina pienen poikani maailmaan viikolla 28+1. painoa pojalla oli 680g ja 32cm.
toistaiseksi voidaan hyvin.kerron joskus meidän tarinan. <3
 
Hauskan näköisiä noi Tytti83 tekemät hahtuvahousut :D Musta ei ole kestovaippa mammaksi. Hattua nostan kun jaksatte niitä pestä ja tehdä vielä vaipatkin itse. :flower:

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Veriarvot noussu 111 ja vatsan kasvu hidastunut. Sf mitta oli 23-24..eli keskikäyrällä mennään. Ultras sellasella ikivanhalla koneella..vaaveli oli poikittain masussa. Eli perätilassa sanoi neuvolatäti. Toivottavasti kääntyy vielä. En kyllä anna niiden väkisin ruveta sitä kääntämään jos ei ite käänny :eek: kuulemma ottaa aika kipeetä :/
Noh aikaa/tilaa on vielä tehdä vaikka voltteja masussa :D Painoarviota eivät täällä näin aikaisin tee.

Sairasloma jatkuu näiden liitos/selkäkipujen takia. Olenkin nyt pessyt urakalla vauvan pyykkiä. Silittänyt joka ainoan nutun ja myssyn. :heart: Lakanat ja harsot myös..niin ja pinnasängyn suojat ja uudinverhon. Kamala määrä pyykkiä tuli..eipä uskois. :eek:
Nyt täytyy tehdä kun jaksaa ja intoa riittää. :p Mies kysyikin yks päivä että kuinkahan monta kertaa päivässä sanon sanan vauva :LOL: Olen kirjaimellisesti täynnä vauvan odotusta :LOL: :LOL:

Aurora ja toukka 26+1
 
Duello: Apua mä pelästyin ihan kamalasti kun kirjoitit että voidaan poistaa listalta.Heti pahinta ajattelin.Itku pääsi.... Mutta onneksi kaikki on hyvin. Paljon suojelusenkeleitä pojalle! :heart: Tule kertomaan sitten kun jaksat ja pystyt. :heart:
Kaikkea hyvää,voimia ja.....en osaa sanoa mitään järkevää.
 
siis mitä täällä tapahtuu.kirjoitin yhden kirjoituksen.Sitte toisen ja se toka tuli kaks kertaa.sitte poistin sen ylimääräisen ni katos mun kaikki kolme viimeistä kirjoitusta.

Duellolle:
Paljon suojelusenkeleitä pojalle.Toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:
 
Tytti83: Vau mitä kaikkee sä olet saanut aikaiseksi =) Ihania nuo vaipat, tosi nättejä kankaita oot löytänyt!
Kestovaipoissa on kaiken ekologisuuden ym. lisäksi se hyvä puoli että ne voi olla kauniita ja kuosit kivoja, toisin kuin kertavaipat on aina tylsän valkoisia joissa samat kuvat seikkailee :D

Jos meillä käytettäis kestoja niin mä varmaan hurahtaisin niihin niin kuin lasten vaatteisiinkiin, vaikkei välttämätöntä tarvetta uudelle vaipalle olis niin voisin sellaisen ostaa ihan pelkästään siksi jos sattuis kivannäköinen kohdalle :LOL:

Eemelin äiti: Eikö ultraaja sitten saanut laskettua varpaita tarkkaan? Meillä rakenneultrassa lääkäri katsoi molemmista käsistä ja jaloista että löytyykö viisi varvasta/sormea. Tietty eihän ne aina välttämättä näy (ainakaan 2D:llä ), esikoinenkin oli aikoinaan kädet nyrkissä niin ei sormia voinu laskee.

anuaanua: Hieno juttu että asiat meni sitten parhain päin :hug:

Onpa osalla hyvä palvelu neuvolassa, kun saa hakupaperit sieltä ja vielä täyttöapuakin :D
Meillä terkkari antaa vaan sen liitteen, todistuksen raskauden kestosta vai mikä olikaan nimeltään. Hakupaperit pitää itse hakea Kelasta tai täyttää netissä.

Mä sain ystävänpäivälahjaksi suklaalevyn sekä siskolta että äidiltä :whistle: :D Nyt saa varmaan hyvällä omallatunnolla muutaman palan sitä syödä kun ei ole edes itse ostettua ;) Oon yrittäny herkkuja välttää, mutta ihmeellisesti tässä raskaudessa on tehnyt karkkia, suklaata ja muita makeita mieli silloinkin kun oli se pahin pahoinvointi.
Esikoista odottaessa en syönyt mitään makeaa juuri ollenkaan, ei vaan tehnyt mieli muuta kuin perunaa yms. terveellisiä ruokia. Ja muutenkin kaikkee suolaista, niin kuin suolakurkkuja.
Onkohan tää nyt sitten tyttö, muutama tuttu on kertonu että pojista teki mieli suolaisia ja tytöistä makeita :p


Siksakkia & KultaPieni 28+0 POKS!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja duello:
terveiset TAYS:sta. minut voi poistaa odottajien listalta,sain maanantaina pienen poikani maailmaan viikolla 28+1. painoa pojalla oli 680g ja 32cm.
toistaiseksi voidaan hyvin.kerron joskus meidän tarinan. <3
Voi, onnea hurjan paljon :flower: :flower: Ja suojelusenkeleitä pikkuiselle prinssille että kasvaa ja kehittyy hienosti masun tällä puolen :heart:
 
Duello Paljon onnea ja suojelusenkeleitä täältä myös!!

Kiitos kaikille tsemppaamisesta, kovasti koetetaan parantua, olo on tosi kamala vieläkin. Kirjoittelen voimien palattua enemmän, yritän jaksaa nyt lukea teidän kuulumisia. Menee päivät paremmin kun saa täällä kurkkia kuulumisianne. Onneksi sentään pysyn nyt hereillä, meni monta päivää niin etten jaksanut olla hereillä edes kahta tuntia vaikka olin yöt nukkunut.

Mantelinkukkka + vekara viikot jotain 25+?
 
Suzyanne
Duellolle paljon onnea ekasta toukovauvasta! Minäkin ensin säikähdin, mutta onneksi kaikki hyvin! :flower: :flower:

Rintojen vuotamisesta vielä, kun eilen kirjoitin että niissä on jotain kuivunutta kellertävää töhnää, :/ niin tänään tuli pari pisaraa jotain ihan kirkasta. Kumpikaan ei näyttänyt maidolta. Mitä ihmettä mulla siis valuu, osaako joku tyhmälle kokemattomalle kertoa? B)

Sompion miehelle toipumisia!

Meinasin aamulla lentää pyrstölleni kun kävin vaa'alla ekaa kertaa neuvolan jälkeen, joka oli 3 viikkoa sitten. Neuvolakäynnillähän arvio oli 360 g/ vk. Mutta nyt viimeisten 3 viikon aikana on tullut 1000 g/ vk! Nythän se vauvan kasvu on juuri suurimmillaan, käsittääkseni n. 200g/vk, mutta silti oli aika järkytys tuo 3 kiloa 3 viikossa, 10 kiloa on tullut nyt kaikkiaan, mahdan olla ihan valtava tuossa keväällä.. :whistle:

Tytti83 oli tehnyt hienoja kestovaippoja, hienoa kun joku jaksaa itse tehdä! Meillä mies on monta kertaa ehdottanut että minä voisin myös alkaa tehdä niitä itse. Hänellä on äitinsä vanha ompelukone varastossa, jos haluaisin sitä käyttää. Mutta kun minä olen täysi tumpelo koneella ompelussa, ja hermoni eivät kestä sitä yhtään, hyvä että saan suoraa saumaa ommeltua. :ashamed: Onneksi nykyään on tasa-arvo, ja mies siis voi itse ommella vaipat, jos haluaa. :LOL:

Harrastuksista joku kyseli, sohvaperunana olon B) lisäksi harrastan musiikkia, eli teen sanoituksia, aj laulan bändissä. Kyselin ihan alkuraskaudesta teratologisesta tietopalvelusta että onko harrastukseni Ok, kun soitto on kuitenkin yli sen db-suosituksen 85 db. Sanoivat, että koska treenaamme vain kerran viikossa 1,5-2 h, niin ei pitäisi olla haittaa. Pikkuinen möyrii vähän enemmän aina treenien aikana, mutta rauhoittuu kyllä heti kun soitto loppuu. B)

Tänään on taas pitkästä aikaa ollut väsypäivä. Yleensä minulla on nyt sairasloman aikana ollut 1-2 päivää viikossa, jolloin en jaksa lähteä sisältä mihinkään koko päivässä, lepäilen vaan, syön ja nukun. On tämä joskus ihan kivaa, ja onneksi nyt saikun aikana täysin hyväksyttyä. B)

Leppoisaa perjantai-iltaa kaikille!

Suzyanne 28+2
 

Yhteistyössä