Oltiin Vilin kanssa tänään
vyöhyketerapiassa ekaa kertaa. Terkkari suositteli tätä hlöä, ja olikin mukava ja osaavan tuntuinen. Seuraava kerta on ensi tiistaina, ajattelin että käydään muutama kerta. En ole ihan varma uskonko varsinaisesti että se auttaisi koliikkiin, mutta on ainakin moni niin sanonut, ja ei siitä ainakaan haittaa ole. Teen melkein mitä vaan että Vilillä olisi parempi olla, seisoisin vaikka viikon päälläni jos se hänen vaivojaan jotenkin helpottaisi. Sain terapeutilta hierontaohjeita, minähän olen Viliä jo hieronutkin, mutta nyt sain uusia ohjeita uusiin hierontakohtiin, mitä meinaan kokeilla.
Raskausarpia mulle ei jostain syystä tullut ainuttakaan. En tiedä oisko "sukuvika", kun äidillä ei kolmen lapsen, sekä siskolla kahden lapsen aikana ole tullut niitä ollenkaan.
Linea negra on täälläkin vielä paikallaan, ihan tummana. Muutenkin koko maha on paljon tmmempi kuin muu iho, ja napa varsinkin on ihan tumma. En ole aurinkoa ottanut, Jotenkin ihmeellisesti on vaan pigmentti kasautunut mahaan.
G: Onko teidän lapsilla syntymämerkkejä, joko näillä "tuoreilla", tai sitten heidän sisaruksilla? Vilillä on takaraivossa ns. "haikaranpurema", eli punainen läntti, n. 4 cm halkaisijaltaan. Ei se onneksi hiusten alta tulevaisuudessa tule näkymään, tosin joiltakin se kuulemma lähtee poiskin.
jasmin84, tosiaankin tuo kaukalo/matkaratassysteemi on ihan unelma! Tänään oli ekan kerran käytössä, kävin autolla kaupassa, kaksin Vilin kanssa. Aiemmin oli tosi hankalaa käydä kaupassa varsinkin ilman miestä, kun se kaukalo oli niin painava kantaa. Laitoin sen aina ostoskärreihin, vaikka ainakin jossain kaupoissa se on kiellettyä. Mutta eihän sitä millään jaksanut kantaakaan. Nyt oli kyllä niin helppoa, ostoskori toisessa kädessä, ja toisella kädellä työnteli rattaita, kun ovat vielä tosi ketterät liikutella, verrattuna vaunuihin.
Neuvolassa oltiin tänään, Vilin paino oli noussut hienosti, eli hyvin riittää oma maito. Paino oli 5180 (3778 syntyessä ) ja pituus 56 cm (51 cm), pipo 37 cm (36 cm). Vaatteista ei mene enää isoimmatkaan 50-kokoiset ollenkaan, otin tänään loputkin pois hoitopöydän laatikoista. 56-kokoiset on nyt juuri sopivia, tai osa niistäkin alkaa jo olla vähän nafteja. Ihan liikaa olin hommannut 56-koon vaatteita, puolet vähemmillä olisi pärjännyt, varsinkin kun meillä on kuivausrumpu. Mutta kun niitä oli niin kiva kirppiksiltä ostella..
Jälkivuotoa on vielä, mutta vain niin vähän, että pärjää ihan pikkuhousunsuojalla. Varmaan viikossa loppuu kokonaan.
Vauvan nukutusasennosta, minua neuvottiin nukuttamaan vauvaa kyljellään, vaihtamalla kylkeä aina välillä. Pään muotoutumisesta mullekin puhuttiin, eli kuulemma jos selällään nukuttaa, tulee litteämpi takaraivo. Kylläpä ne ohjeet vaihtelee eri sairaaloittain.Olen kyllä selälläänkin välillä nukuttanut, juuri kun Vili puklailee aika usein nukkuessaan.
Suzyanne ja Vili, 4 vk 1 pv