:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Onnea Sompio ja hannapur:heart: :heart: :heart:

imetyksestä/rintakumista: taisin käyttää sanaa "jouduin käyttämään". maitoa ei herunut niin hyvin rintakumien kanssa ja maidontulo loppuikin jo ennen kuin lapsi oli 4kk. ja muutenki kumien peseminen ym, tuntui "vaivalloiselta" minusta. mutta onhan ne hyvä juttu, jos helpottaa imettämistä, jokaisella varmaan oma tuntuma asiaan...

Kierukka: meillä ei kajaanissa nla-lääkäri kuulema laita kierukkaa, uudelleensynnyttäjälle, jälkitarkastuksessa( kuulema kaikilla ei kohdunsuu sulkeutunut tarpeeksi, kierukan tippuminen vaarana..)

Neuvola: täällä tapana että nla:n-täti käy kotona kun vauva n, viikon ikäinen ja nla:ssa käydään sitten kuukauden ikäisenä, aikaisemminkin voi käydä, jos tarvetta, esim vauvan paino ei nouse tai muuten vaan itse epävarma vauvan hoidosta..

Meillä näyttäisi olevan tiheän imun kausi alkamassa.. viimeisen vuorokauden ajan on syöty vähintään kolmen tunnin välein, päivällä useamminkin kun on hereillä pitempää pätkää..

Vieläkin kaksi tikkiä jäljellä "repeämässä" ja huomasin että mistä tikit hävinnyt,on repeämä jäänyt hieman auki, eli semmonen "röpelö" jäi tonne alakertaan :$ :x :/ mites muilla parantunut?

Pije ja köllykkä huomenna 4vk... :heart: :heart:

Heh, vieläkin joka kerta menen odotuspuolelle, kunnes muistan, että enhän mä odota ja että ketju on nykyisin vauvapuolella :kieh:

Imetys: Meillä ei vielä rytmiä syönnissä ole. Viimeyönä tuli ennätys unet ja syöntiväli oli 7h, mutta yleensä se on ollut öisin 3-5h. Päivisin sitten syö miten sattuu rinnan kerrallaan välillä syö ja jatkaa unia ja välillä taasen valvoo ja tissuttelee tiheämpään. Rinnat eivät ole olleet kipeät missään vaiheessa... on vissiin tarpeeksi nykineet isosisaret, että ovat jo niin karskissa kunnossa ;) ja edellisen imetyksenkin lopetin vasta reilu vuosi sitten.

Tytti: Ensimmäisen neuvola-ajan olen itse soittanut. Toisaalta saahan terkat tiedot synnytyksestä, joten kaipa hekin alkavat perään soittelemaan, jos ei perheestä mitään kuulu.

Makeannälkä: Juu jatkuvasti olen karkkipussilla :ashamed: Edellisten imetysteni perusteella annan vinkinkin, jota myös yritän itse noudattaa eli kannattaa aina kun makeannälkä iskee ensin hörppäämässä lasi vettä ja sitten vasta suunnata namikätkölle. Mulla ainakin makeannälkä iskee aina, kun on nestehukkaa, joten tällä veden juonnilla pitkittyy seuraava makeannälkä.

Oma paino: Laitoksella kävin puntarissa ja vain 5kg lähtenyt. Sen jälkeen on vähän toi etupömppö laskeutunut, mutta kyllä tuota läskiä riittää. Mä en mahdu yhtiinkään farkkuihini, samoissa housuissa kuljen, missä kuljin raskausajankin :(

vauva 2vk ja 5pv

Aivan ihania vauva kuvia olette taas laittaneet :heart: :heart:
Imetykseen viellä. Aivan "kuningas" hankinta on meillä ainakin ollut tuo imetys tyyny. On tosi helppo imettää sylissä kun on tuo tyyny käytössä.
Ja neuvolan tätihän soitti tänään iltapäivällä ja huomenna tulee käymään. Taisin vain hätäillä :ashamed:
(.) Tänään käytiin syömässä minun vanhemmillani tai pikkuveljenihän oli ruokaa laittanut. Tosi herkullista grilli kylkeä :p Vähän huonoa omatuntoa kyllä nyt poden. Toivottavasti ei ollut liian mausteista ettei käy pienen mahan päälle :ashamed: Tosin meidän poju osaa kyllä pierrä. Eilen aamullakin hirveästi paukutteli :eek: No onhan se hyvä että ilma pääsee pois.

Tytti ja Olli 2vk

Pijekö kävi KAKS:ssa pyöräyttämässä pojan? Sinne suuntaan minäkin. Kerrotko mitä tykkäsit ja millaista palvelua sait? :)

Minäkin voin vihdoin ja viimein sanoa tietäväni, mitä on supistus. Aamuviidestä-kuudesta asti supistellut, aika harvakseltaan (jopa tunnin välejä ), mutta kuitenkin. Jee, jotain edistystä. Viimeisen tunnin ajan supistellut n. vartin välein, mutta nyt taitaa tulla taas pidempi väli. Jospa tässä pian pääsisi viimeisenä (?) toukokuulaisena vauvanhakuun..

Niiksu 41+1

Niin, oltiin siellä neuvolalääkärillä... tosi tyly täti, jäi vähän epämukava olo siitä käynnistä.. mieskin totesi jälkeenpäin että meinasi sille antaa palautetta että oisi kiva kun saisi asialista kohtelua.. :| Mutta poika kasvanut hyvin ja kaikki muukin oli kunnossa! Hyvä näin.

Kiitos onnitteluista. En ole jaksanut lukea ollenkaan tätä pinoa vielä :snotty:

Neuvoa kysyisin :attn:
Millä neidin saisi pysymään omassa sängyssä? Meidän välissä nukkuu välillä pitkiäkin aikoja hyvin, mutta omassa sängyssään hyvä jos 30 min. Perhepeti ei tunnu meille luontevalta kun ei saada kumpikaan nukuttua kunnolla. Miehen selkälääkkeetkin ovat niin vahvoja, että hän ei uskalla iltaisin enään ottaa lääkettä, koska niistä menee tokkuraan. Viime yön hän nukkui patjalla ja me Nupun kanssa sängyssä. Mutta hän heräilee jatkuvasti syömään pieniä pätkiä ja nukkuu pieniä pätkiä? Miten voisi saada pidennettyä imetysvälejä ja samalla nukkumisesta tulisi ehkä pitempää? Aletaan olla aika väsyneitä molemmat :(
Alussa neiti nukkui useampia pitempiä pätkiä, mutta tuntuu että koko ajan mennään huonompaan ja huonompaan suuntaan. Imemäänkään ei pystytyä muuta kuin rintakumilla, kun neiti ei saa enään rinnan päästä pitävää otetta. Ei auta vaikka pumppaisi rintaa tyhjemmäksi.
Minkälaisia päiväohjelmia teillä on ollut viikon ikäisenä? Paljonko nukkunut, ollut hereillä, syönyt?
Kiitos jos joku osaa vastata.

Sompio ja Nuppu 1 vk (ja tuntuu, että äiti ei osaa nauttia yhtään tällä hetkellä vauva-ajasta :ashamed: )

Moikka

just yritän omenaa tässä syödä makean himoon,mutt ei auta. Eilen kävin maistraatissa nimiasioissa. Nyt voi lentoyhtiöön soittaa nimen ja hakee passia.

Meillä vauva vaan nukkuu ja syö.On pienieä ptkiä hereillä.Enimmäkseen vaan nukkuu.
Imetyksestä: höpöliini oli huolissaan imemis ajan pituudesta.Meillä kaikki on syönyt nopeasti itsensä täyteen.Yks ilta imetin vauvaa ja pumppasin toista tissiä samaan aikaan.Sen aikaa pumppasin ku vauva söi tisua ja aikaa meni n.5min.Maitoa tuli pumpulla 120ml.

Perhepedissä meilläkin nukutaan.Mulla ei ole makkarissa edes kelloa joten en osaa ollenkaan sanoa monelta vauva herää syömään yöllä,enkä välttämättä edes,että kuinka monta kertaa yössä. Pitempiä taukojakin selvästi on kun en ole niin kamalan väsynyt. Kaikki tulee varmasti muuttumaan kuhan vauva saa enemmän ikää eikä vaan pelkästään nuku ja syö.

VAS:ista mä sain kyllä hyvää palvelua ja hoitajat oli tosi mukavia. Ainut miinus oli siivuos. Illallahan sinne osastolle menin ni aamulla vasta siivosivat,Pyykkikori ja roskikset oli ihan täynnä.

Meille tulee neuvola täti perjantaina kotiin.Muusta en tiiä.

Jasmin: millai kamala se neuvolalääkäri oli? Mä en ole häntä vielä tavannu.Mutta kuullu,että hänellä ei ole yhdestäkään lapsesta hyvää sanottavaa. :eek:

Pitäis jaksaa alkaa siivoomaan.Ei yhtään huvittais.Meidän 1v9kk on ihan mahoton.Tän aamun aikana hän on jo piirtänyt kynillä lastenhuoneen tapettiin,vesiväreillä ruokapöydän pinnan ja sen jälkeen levitteli mehut pitkin pöytää ja tuoleja.Ah..ja kun pumppasin hetki sitten ni oli repimässä sitä pumppua kokoajan kädestä.

NN ja CC oisko 11 vrk

heippa!
nasu22: kiitos vastauksesta tohon keltasuus juttuun!

JEE!! maanantaina labrassa käytiin tosiaan vielä ja bilirubiini oli laskenut :) arvo oli 160 eli laskenut 236:sta hyvin!! nyt ei enää tarvi seurailla!!

jasmin84: oon kuullu samaa tuosta neuvolalääkäristä :( monille vanhemmille kuulemma jättänyt pahan mielen ja kohtelee lapsia tylysti! saas nähdä onko meillä se sama täällä äetsän neuvolassa..

sompio: kurjaa että teillä tollanen tilanne.. meillä oli esikoinen kans samanlainen että ei meinannu alkuun rauhottua omaan sänkyyn millään.. kai se on sitte jotenki vauvan mielestä aluksi niin "turvaton" paikka tai jotain.. ootko äitiyspakkauksen laatikkoa kokeilu nukutukseen? eskoisen sain usein laitettua omaan sänkyyn nukkumaan kun kiedoin hyvin johonkin peittoon tai jopa välillä ihan kapaloon tai sitten nukutin meidän sänkyyn oman peiton kanssa ja siirsin sen sitten sen paiton avulla omaan sänkyyn.. pikkuhiljaa alkoi onnistumaan..

tää neiti tuntuis ainakin ihan hyvin nukkuvan pinnasängyssä, paitsi pakko myöntää että useampana yönä se on viereen jäänyt imetyksen jälkeen.. mutta meillä nukkuukin mies takkahuoneessa :D saas nähdä miten kauan mutta nyt toistaseks ainakin.. vauva saattaa yöllä valvoo kolmekin tuntia putkeen ja halua laittaa valot päälle makkariin kun syötän tai vaihdan vaippaa yöllä niin ei tarvi sitte ainaka aatella ettei mies sais sen takia nukuttua :) ja nyt ku on toi esikoinenkin niin mies jaksaa sitte paremmin herätä sen kans aamulla jos sattuu vauva just sillon nukkuun ni mä voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa kans unia :)

imetysvälit: tuskin niitä saa oikein pidennettyä millään muulla kun antamalla pullosta korviketta.. syökö se nuppu sompio hanakasti jokakerta vai onko se vaan turvallisuutta hakeakseen tissillä? kyllä mä oon ainaki sitä mieltä että jos voimat alkaa loppumaan tai maito ei tunnu riittävän niin sitten vaan korviketta lisäksi!! sillä me saatiin esikoisen yöt pidemmiksi ja kolmeviikkosesta alkaen annettiin aina iltaisin.. silti jatkoin imetystä 5kk.. saas nähdä kuinka nyt käy :)

neuvolasta käytiin eilen kotona ja neiti kasvanut hyvin :)

höpöliini ja tyttönen 1viikko 4päivää

Täällä rintatulehdus :headwall:

kuume nousi yllättäen sunnuntai-iltana. Rintatulehdus iski vaikka olenkin tissit vuorannut kaulaliinalla ulkona ollessa. huoh... pahimmillaan kuume oli 39.3, ja tärisin kylmästä niinku missäkin horkassa. Kefexin antibiootti menossa..

Mein neiti sai omat nimiäiset sunnuntaina ja nimeksi tuli Sara. :)

kissinminttu & Nöttönen 2vkoa3pv

Höpöliini Ei ole äitiyspakkauksen laatikkoa kokeiltu. Kun jos se on avaruuden ja turvattomuuden tunnetta, niin miksi vauva kuitenkin jää nukkumaan meidän sänkyyn myös yksin päiväunia? Nyt otin hänelle oman peiton, jos kokeilen sen kanssa viemistä omaan sänkyyn. Kapaloa kokeiltiin sairaalassa yhtenä yönä, mutta ei oikein nukkunut sen paremmin. Mutta täytyy kotonakin kokeilla.
Alkaa yleensä hanakasti imemään, mutta nyt en ole aamupäivällä antanut joka kerta tissiä, vaikka on suutaan ja kieltään liponut. Ollaan yritetty sylkytellä enemmän kuin aikaisemmin.
Nytkin on meidän sängyssä vedellyt 2 tunnin päikkäreitä ja en sitten millään nukahtanut itse edes hetkeksi :headwall: Syöttöajat on aika lyhyitä, 5-20 min, mutta tuntuu saavan sillä tarpeeksi, koska tekee parit kakat päivässä ja lisäksi monta pissavaippaa.
Ja maito tuntuu riittävän, ainakin on rintakumissa aina maitoa kun lopetellaan. Paitsi yöllä oli pari kertaa tyhjä, mutta saattoi olla väärä imukin silloin.

Jaksuja Kissinmintulle :hug:

Kissanmintulle pikista paranemista :hug:
Sompiolle jaksamista Nupun kanssa :hug: . Toivottavasti syöttövälit pitenee.
(.) neuvolan täti kävi ja Olli painaa jo 4200g (syntymä paino 3700g) Joten hyvin on rintamaidolla kasvanut. Muutenkin terkka kovasti kehui pojua :heart: No ehkä ne kehuu kaikkia vauvoja...

Tytti ja Olli 2vk 1pv

Meillä herättiin tänään jo viideltä koska poika oli sitä mieltä että nyt on aamu.

Sompio: Oletko kokeillut että kun nukkuu omassa sängyssä ja herää niin paijaat vaikka päästä niin jatkaisiko unia? Meillä ainakin alussa riitti se kun menin vain lähelle siihen ja vauva tunsi minun hengitykseni niin jatkoi unta. Meillä oli myös viikon ikäisenä pojalla sellainen tankkaus vaihe eli söi todella usein!! Itse olen ainakin huomannut että poika syö paljon pidempää päivisin kun en anna tissiä heti vaan odotan että hän on kunnolla hereillä. Ja yöllä odotan että on vähän aikaan jo sängyssä äheltänyt merkiksi että nyt on nälkä. Meillä ei siis itketä oikeestaan koskaan vaikka olisi nälkä! Sellasta ähellystä vain! Oltiin silloin viikon ikäisenä aamulla n. tunti- kaks ja illalla sama. Muuten oikeestaan jatkettiin unia aina kun syötiin.

Meillä on vieläkin joka kerta ollut kakat vaipassa kun vaihdan vaipan. Ja vaipan vaihdan melkeinpä aina kun syödään. Yölläkin saa kaksi kertaa vaihtaa!

Täällä vihdoin ja viimein on jälkivuoto loppunut! IHANAA!!

Nyt vähän siivoilemaan ennen kuin mies tulee töistä ja vauva herää!

Jaksamisia kaikille!

Heips!

Meille syntyi terve pieni poika perjantaina 5.6. klo 15.30. Pituus 49,5cm, paino 3080g ja pipo 35cm. Tänään päästiin kotiin.

Tarinoin sitten myöhemmin synnytyksestä ja lueskelen noita kommentteja. Nyt pitää mennä ihmettelemään tuota ihanaa nyyttiä :heart:

Ansku ja poitsu 4 vrk

*muoks* rv oli 41+2

Voimia kissinminttu :hug: :hug: Itsellä oli esikoisesta ja olotila kaamea. Toivottavasti parannut pian!!!

pikkuprinssi kohtalotoveri, loppui täälläkin, ihanaa! pelkäsin että taas kestää viikkoja!

Täällä kävi kans terkkari ja vaikka neiti kovin puklaileekin, niin viikossa tullut silti 320g eli nyt ohitettiin syntymäpaino vihdoin ja se on 4680g =) Kovin kehui vauvaa täälläkin.

Täällä alkoi loma kun isoveljet lähti kesisleirille sauvoon ja tulevat vasta pe käymään kotona ja sitten vkl isälleen. Hiukan jännittää kuin nuorempi pärjää niin monta yötä poissa kotoa. Mutta toivottavasti hyvin,kun on isoveli ja naapurin poika tukena siellä. Ja tekemistä niin paljon ettei ehdi kaivata äippää.

Mutta ruuan laittoon. Sisko tulee käymään eli herkkua päästään miehen kanssa yhdessä saunaan =)

äippä ja jatta 2vkoa ja 5vrk

A-nskulle onnittelut pikku prinssistä. :heart: En olekaan muistanut käydä kurkkimassa odotuspinoa.

Kissinmintulle: parannus säteitä. Onneks se lääkekuuri alkaa auttaa nopeasti.
Mulla on nyt parina iltana tullu kamala palelu kohtaus ja olen ollu kahden peiton alla horkassa.Molempina kertoina ajatellu,että nyt se rintatulehdus sitte iskee. Joka kerta sen olen saanut vaikka olen tissejä pumppaillu tyhjäksi.

Sompio: Kun vauva nukahtaa teidän sänkyyn päikkäreille ni imetätkö ja olet vieressä? Silloin vauva haistaa sinut/tuoksusi.Ja sänky on varmasti lämmin jos pötkötät vieressä. Oma sänky tuntuu kylmältä.Jos haluat kokeilla siirtää omaan sänkyyn niin "lämmitä" vauvan oma sänky etukäteen.Eli vaikka kaurapussin lämmität ja laitat sinne sänkyyn imetyksen ajaksi. Laita vaikka oma paita sinne sänkyyn tuomaan äidin tuoksua.

Monilla on ollu ristiäiset tai nimiäiset.Meillä ne on vasta 1.8. Mies haluisi pitää nimeä vielä salassa....mutta tuskin ristiäisiin asti saadaan pidettyä salassa. Mun esikoinen joka oli viime viikolla serkkunsa kanssa meillä lomalla ovat varmasti salakuunnelleet vauvan mahdollista nimeä.He ovat kuulleet että vauvan nimeksi tulee Sisilia! Sanoin,että joo Sisilia Salami.Meillä nimi muuttui viime metreillä.Pitkään piti vauvasta tulla Emilia,mutta se oli muutaman mielestä liian tavallinen nimi meidän lasten joukkoon.Meidän lapsilla on kyllä ihan normaalit nimet.Kahdella isoimmalla varsinki on suosikki nimiä.Eipä me olla nimiä miettiessä mietitty onko nimi harvinainen vai suosituimpien joukossa.

MIten Suzyannella meni isyyden tunnustus?Toivottavasti ihan asiallisesti.
:heart:

Kiitos jaksuista :heart:

Olo on tänään jo parempi kuin eilen, tosin rinnat on edelleen paikoin hyvinkin arat, toinen enemmän kuin toinen. :/

Tytillä jo ronskiksi kasvanut poitsu! :)
Meidän neiti painoi viimeksi 3400g (2vko neuvola) ja kovin sirppanalta näyttää edelleen. :) No, taitaa tulla minuun. :whistle:

Nikunaku sisilia salami :LOL: aika loistava. Ihana millasia salakuuntelijoita :D

Hmm.. Nyt kun on synnytyksestä lähes toipunut tikkauksia ja jälkivuotoa myöten, sitä oikeen aattelee autuudella että huh onneksi se koettelemus on ohi. :snotty: Ei käy ollenkaan kateeksi niitä tuttuja joilla se on lähiaikoina edessä, vaikka omakin synnytys olis voinut rankempikin olla eli melko helpolla pääsin...mutta kuitenkin. Ne ekat päivät epparin ja jälkivuodon kanssa oli yhtä tuskaa. |O

Onko tässä ketjussa muita esikoisen synnyttäneitä jolle tää esikoinen on mahdollisesti myös ainokainen? Tai suunnitelmissa ei ole toisen lapsen hankintaa muutamaan vuoteen? :whistle:

Moi kaikille!

Meille syntyi viimein oma ihana pieni poika raskausviikolla 42+3! Eli poju syntyi sunnuntaina 7.6. klo 2.39. Painoa miehellä on 3970 g ja pituutta 52cm, päänympärys 36cm. :heart:

Olo on todella onnellinen, päästiin tänään iltapäivällä sairaalasta kotiin 2 vrk ikäisenä, vaikka lääkärintarkastuksessa todettiin että vauvalla oli murtunut solisluu synnytyksessä.. :( Ilmankos on itkeskellyt vaatteita vaihtaessa! Onneksi se parantuu itsestään ja pitäisi olla luutunut jo 2 viikon ikäisenä. Muuten siis terve poika! :heart:

Maito on alkanut nousta, kova on poika syömään kun on niin iso! Yöt meni sairaalassa ainakin hieman huonosti ja molempina öinä oli aamuyöstä pari tuntia "hoidossa" kun ei asettunut millään aloilleen. Yöllä joutui antamaan myös lisämaitoa, vaikka oli syönyt jo monta tuntia tissiä putkeen. Päivällä riittää oma maito, mutta yöllä ei. POjan rytmi on sama kun mahassa, nukkuu päivät ja valvoo yöt! :) Mutta sen mukaan mennään nyt, kai se alkaa pikkuhiljaa korjaantua.

Äsken oli ikionnellinen hetki kun poju teki vaipanvaihdon yhteydessä ekat kakat hoitopöydälle! :D Tosin kakki se jo heit synnyttyään suoraan kätilön päälle, mutta tässä oli kuitenkin ekat varsinaiset kakat.

Synnytyksestä rustailen tarkemmin ensi kerralla, hyvin meni, kesto 8,5h.

Ikionnellinen RockMummy & Oliver melkein 3 vrk :heart: (tuon nimen saa päivittää listan alkuun, se on jo päätetty ja kerrottu kavereillekin :))

Kissinminttu, en usko että Oliver jää meidän ainoaksi mutta ainakaan 2-4 vuoteen en tällä hetkellä halua sisarusta vauvalle. Voi tietysti olla että mieli muuttuu mutta jotenkin haluaisi nauttia tuosta yhdestä mahdollisimman kauan yksistään.. Ja mulla on tietysti opiskelutkin kesken ja mielenkiintoinen työ josta en kauhean montaa vuotta haluaisi olla poissa putkeen. Mutta katsotaan nyt miten tähän vauvojen "tekoon" ihastuu ja suodaanko niitä meille lisää vielä. Jos saisin itse päättää niin haluaisin 2-3 lasta noin 3-4 vuoden väleillä, mutta kaikkea kun ei voi suunnitella niin katsotaan miten elämä menee.

Mikä sulla itsellä on tilanne asian suhteen?

Paljon onnea a-ansku ja rockmummy :heart: :heart:

Kissinmintulle paranemisia :hug:

Niiksu: joo, kaksilla synnytin. tosi mukavia kätilöitä synnärillä, ainakin meille sattui, ja osastolla oli myös mukavaa porukkaa. hyvä mieli jäi... vuoron vaihtuessa kävivät hymyssäsuin esittäytymässä ja sai kysellä , jaksoivat iloisesti vastailla ym.. Onneksi henkilökunta "nuorentunut" sitten tytön teon, silloin 12 vuotta sitten sattu tosi ikävä yö-vuorolainen synnärillä( onneksi jäänyt eläkkeelle) |O ja osastollakin oli silloin jotenkin tympääntynyttä porukkaa.. Tiedän synnärillä olevan tällähetkellä ainakin yhden tympeän kätilön, siskolle sattunut 2 kertaa, mutta muut ilm. mukavia..

1 kk:n nla takana, köllykkä painaa 5025g ja on 56 cm pitkä. eli lähes kilon noussut paino(syntymäpainosta) ja pituutta tullut 3,5cm. pullealta alkaa näyttää, mukava kaksoisleukakin tullut. :heart: :heart: :heart:

Rela-tippoja kävin ostamassa, iltaisin tuntunut olevan hieman maha kipeä, levoton tuhisija ollut eikä ole meinannut nukkumaan asettua, sylissä saanut kannella.. onneksi ei ole huudettu kuitenkaan. jalkojen jumppailun ja mahan hieromisen jälkeen piereskelee mahottomasti ja asettuu sit.. jospa ne helpottas, jos ei, kokeillaan sit cuplaton;ia.

Pije ja köllykkä 4 vk.

Suzyanne
Onnea a-nskulle ja RockMummylle pikku prinsseistä!! :heart:

RockMummyn vaavilla on sama syntymäpv kuin mulla, eli 7.6. =) Voi reppanaa, vai murtunut solisluu. :( Onneksi paranee ítsekseen.

kissinmintulle paranemisia! Meille Vili jäänee ainokaiseksi, tosin pakkasessa olisi vielä viisi vauvanalkua, ja mies on suoraan sanonut että haluaisi yrittää vielä toistakin. =) Itse olen kyllä vähän sitä mieltä että tämä yksikin oli jo niin suuri lahja, että vähän hirvittäisi edes alkaa toista yrittämään, ei toinen hoito millään voisi onnistua kerralla, ja alkaahan meillä miehen kanssa olla jo "kohta" ikääkin, mulla 37 ja miehellä kohta 45. B)

nikunaku kiitos kysymästä, isyyden tunnustus meni tosi hyvin. Jännitti ihan pirusti, eikä se kyllä kivaa mitenkään ollut. Lastenvalvoja oli tuimahko, vakava tyyppi, ja meinasin revetä kun hän kysyi että vannonko etten ole ollut muiden kuin miehen kanssa sukupuoliyhteydessä Vilin hedelmöitymisen aikaan. Mutta sain pidettyä pokan. :D Kun mieheltä kysyttiin, että uskooko hän olevansa lapsen isä, niin mies tuumasi leppoisaan tyyliinsä ettei hänellä ole mitään syytä epäillä varsinkaan kun vauva on saman värinen kuin hän. =)

Sompiolle jaksuja! :hug: Meillä Vilillä on alusta asti ollut suht samanlainen rytmi, eli herää 9-10 maissa syömään, valvoo 2-3 h, sitten nukkuu tosi pitkät unet eli noin 4-7 h, ehkä kerran herää siinä välillä syömään. Sen jälkeen taas hereillä 2-3 h, sitten nukkuu taas 4-7 h jonka aikana herää kerran-pari syömään. Säännölliset rytmit siis, harmi vaan pienelle kun hereilläoloajat aika pitkälti itkeskelee vatsaansa. :( Nukkumispaikasta, Vili nukkuu myös mieluiten meidän sängyssä, yöt sekä päivälläkin mieluiten. Joskus nukkuu omassa kopassaan päiväunia, mutta hänen täytyy olla tosi väsynyt että sinne jää nukkumaan.

Jälkivuoto ei täällä ota loppuakseen millään. Tosi niukkaa se on enää, mutta kuitenkin kestänyt tosi kauan, kahden päivän päästä 5 viikkoa, saisi jo pikkuhiljaa alkaa loppumaan.

Tänään oli toinen kerta vyöhyketerapiassa, mutta eipä siitä kyllä ole vielä minusta pakemmin apua ollut Vilin vatsavaivoihin tai itkuisuuteen. Saas nähdä tuleeko olemaan. Ainakin pari kertaa aiotaan varmaankin vielä käydä.

Suzyanne ja Vili, 4 vkoa 5 päivää

:wave:

Vauvahieronnassa neljättä kewrtaa tänään ja voi että kun poika tuntui nauttivan! Yksi kerta meni silloin aika lailla täysin huutamiseksi, mutta se on normaalia. Nyt alkoi huutaa kun hieronta loppui =)

Sompio Vauvat ovat mitä ovat, jotkut vetävät yöllä unta 6h putkeen, toiset tuntuvat heräävän sen sata kertaa! Meillä sorruttiin eka viikko nukkumaan perhepedissä kun oli niin helppo antaa vauvan jäädä viereen syöttämisen jälkeen. Mutta mä oon ollut odotusajasta asti sitä mieltä että vauva nukkuu omassa sängyssään joten otimme miehen kanssa taas ryhtiliikkeen ja vauva pinnikseen yöksi. Aamulla kuuden aikaan ei enää rauhoitteluista huolimatta viihdy unimaailmassa niin sitten pääsee meidän väliin ja torkutaan kahdeksaan asti. Meillä on äitiyspakkauslaatikko käytössä, se on vuorattu pehmusteella ympäriinsä, jonka lisäksi kapaloin pojan. Eli ylimääräistä tilaa ei juurikaan latikkoon jää! Näin nukkuu selkeästi paremmin. Leevi syö pullosta pumppaamani maidon joten aika hyvin osaan arvioida milloin herää syömään sen perusteella montako milliä nukkumaan mennessä joi. Jos herää kovin paljon aiemmin niin en lähde heti maitoa lämmittämään vaan koitan ensin muilla keinoin. Silittelen päätä, annan käteni levätä vauvan käsien ja rintakehän päällä, tarjoan tutin, tai kuiskin että "nyt nukutaan, ei hätää.." ym ym Kärsivällisyys palkitaan tässä asiassa! Saattaa aluksi tuntua että juuri kun pääsit pinniksen vierestä takasin sänkyyn niin joudut palaamaan takaisin, mutta kyllä se rauhottuu.. ainakin toivon niin!

nikunaku vaikee selittää sitä lääkärin käytöstä, siis se äänenpaino millä se "tivaa" sulta niitä tietoja ja koko asenne.. Kun se rupesi tutkimaan poikaa ja seisoin siinä vieressä niin kysyi multa että syökö vauva tuttia..vastasin että joo ja sillon se se alko vaahtoomaan että "no laita se tutti nyt sen suuhun, etkö näe että hän on aivan paniikissa! Silitä päätä, pidä käsistä kiinni, puhu rauhallisesti!" Hitto mä en tiennyt millä käsillä oisin tehny kaiken mitä se pyysi ja olin tosi hermona itekin lopussa... Ymmärrän kyllä että kun sydänääniäkin kuuntelee niin pitäis vauvan olla mahdollisimman rento mutta se tapa millä asia esitettiin..hui! :eek: Eikä saatu edes pukea poikaa loppuun siellä huoneessa vaan meidät häädettiin käytävään pukee loput! Luultiin että siellä on joku toinen jo jonossa mutta ei ketään missään.. ihan outoo...

Toivottavasti kissinmintun tulehdus helpottaa! :hug:

Rockmummylle onnittelut pikku prinssistä. :heart: Oliver on hyvä nimi. :) Kaima löytyy täältä kotoa.

Mä en tajuu..mulle tuli taas se kamala palelu kohtaus.Olin suihkuun menossa ja siellä kuuman veden alla seisoin ja mietin koska ja miten voin poistua sieltä äkkiä peiton alle. Mua vähän mietityttää toi kohtutulehus,mutta silloin kai on niin kipeä,että käveleminen ei onnistu.Vuoto ei haise,mutta jotenki oudolta tuntuu kohdunsuulla tms.Yks ilta treenailin niitä lantionpohjanlihaksia ja sen jälkeen tuli ne kivut.Oiskohan pitäny eka ottaa selvää saako niitä vielä treenata.:|

suzyanne: sen enempää asiasta tietämättä ni mutu tunteella vois sanoa,että hyvinkin voisi seuraava hoito onnistua myös ensi yrittämällä. Tosi usein lukee kuinka keskenmenon jälkeen on tullu raskaaksi heti vaikka on ollut vaikeuksia raskautua. Kai niitä hormooneja on elimistössä vielä. Itse en usko,että imetys toimii ehkäisynä.
Ihanaa,että teillä on valmiita vauvan alkuna odottamassa jos päätätte yrittää vielä. :heart:

Jasmin: laittakaa palautetta siitä lastenlääkäristä. Jos ja kun se meidän kohdalle osuu aion laittaa palautetta eteenpäin. Lastenlääkärin nimenomaan pitäis olla rauhallinen ja lapsista pitävä.Siis mun mielestä.Se vanha lastenlääkäri kyllä oli suloinen,vanha pappa joka tykkäsi lapsista.Ainakin meidän lapsille leperteli vaikka mitä ja ihali pikkusia.

Syön tässä samalla kaupasta ostamia irtareita. :whistle: Eilen söi hetkessä lidlin tiramisu jäätelön. :p pakko pakko olis ottaa niskasta kiinni.Mut tähän ei edes tahdonvoima riitä.

NN ja sisilia salami ( Cecilia Celine)

Yhteistyössä