:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Alhambra Laitoinko syntymäpäivän listaan oikein? :wave:

Nikunaku isot jaksamiset sulle noiden vaivojen kanssa :hug:

Täällä myös alapäävaivoja.. :ashamed: Eppari ei enää kipuile juurikaan, mutta muuten alapää aika ajoin ihan jäytää ympäriinsä. :eek: Onko teillä muilla tällasta?

kissinminttu & uninen Sassu 1vko3pv
 
Nikunaku: Ihan ku toi teksti noista raskausvaivoista ois ollu mun kirjottamaa. Jalat onku elefantilla ja tosiaan vielä pahemmat ku odotusaikana. Hetken ku on jalkojen päällä ni heti turvottaa. Koskakohan sekin helpottaa? Häpyliitos taas tuntuu ihan irtonaiselta. Eteenpäin ei voi kumartaa kun tuntuu et lantio antaa periks ja jakautuu kahtia :p

Niin ja sit toi tositoimiin pääsyn odottaminen. Kopsaan tohon alapuolelle tonne toiseen ketjuun kirjottamani synnytyskertomuksen, mut tosiaan odottavan aika on pitkä ku varsinki kuulee viereisestä salista kantautuvat vauvojen parkaisut.

Tässä tuo toisesta pinosta kopsattu teksti:
Jospa hieman rustailisin tänne lyhyttä kertomusta tuosta synnytyksen kulusta. Elikkäs torstai-iltapäivänä istuskelin kaikessa rauhassa tässä koneella ja etsin netistä mahdollisia ennakoivia merkkejä synnytyksestä. Olo oli ihan vetämätön ja turhautunut kunnes yhtäkkiä tunsin, että jotain lämmintä olis tulossa. Nousin ylös ja kappas lapsivettähän se alko lorottelemaan ja kunnolla. Kello tais olla jotain 14.10.

Kadonneen puhelimen löydyttyä sain soitettua miehelle, joka oli 3 tunnin ajomatkan päässä, joten seuraava soitto menikin siskolle, joka onneks oli jo kesälomalla. Synnärille päästiin 15.50, jolloin ei kauhiasti vielä supistuksia piirtynyt käyrälle. Enkä kyllä ollut kuin vasta väljästi sormelle auki ja kaulaakin oli vielä jälkejjä 1,5-2 cm. Tässä vaiheessa miettivät minne ne mut työntää, mutta salista löysin itseni hetken päästä. Suppareita tuli 5-6 minuutin välein.

Tästä se odottelu sitten alkoi, illalla ennen vuoron vaihtoa kanavaa oli vielä jäljellä n. sentti ja enkä ollut kuin väljästi 2 sormelle auki. Tässä vaihessa suppareita tuli enää n. 10 min välein, joten yritin saada unta nuppiin, mut eipä siinä tullu nukuttua ku maksimissaan 2-3 tuntia.

Aamulla n. klo 7.40 kanavaa jäljellä 1,5 cm ja auki olin 3-4 cm eli supparit tosiaan laimeni. Tässä vaiheessa sainkin sitten tipan vauhdittamaan synnytystä. Tippaa nostettiin tasasin annoksin aina 45 min välein. Muutoksia ei oiekin tapahtunut kuin vasta klo 15 olin noin 5 senttiä auki. Kahden aikoihin pyysin saada jyväpussin kun alko supparit tuntumaan sen verta ilkeiltä. Noh, eipä se kauaa auttanut kun kolmen aikaa pyysin jo saada epiduraalin. Hetken odottelun ja ilokaasu kokeilun jälkeen sain sen vihdoin 15.40 ja melkein heti aukeni taivas.

Kuuden aikoihin taas käytiin tutkastelemassa tilannetta ja olin jopa 8 senttiä auki. Tosin supparit tuntu jo aikasta ikävästi paineentunteena häpyluun päällä eikä niinkään takapuolessa. Noh, hetken päästä kätilöt kun kätilöt olivat poistuneet huoneesta, oli pakko soittaa kelloa kun tuli pakonomainen tarve ponnistaa. Taisin siinä huutaa kätilöille, että nyt se tulee. No, ei tullut ihan vielä siinä vaiheessa. Olin auki 9,5 cm ja sain pudenduspuudutteen 18.15 ja 5 min päästä olinkin jo täysin auki.

Hetki piti odotella kun taapero ei ollut laskeutunut tarpeeksi alas, sain toki kevyesti ähistä ja puhista suppareiden tahtiin. Tässä vaiheessa supparit alko tuntumaan ikävästi oikeessa nivusessa. Kipu oli ihan sanoin kuvaamaton, mutta minkäs sille teet. Klo 19.15 sain luvan alkaa ponnistamaan. Aloitin ponnistamisen kyljeltään kun se tuntui parhaalta siinä vaiheessa tuon nivusen kanssa. Klo 19.50 siirryttiin puoli-istuvaan kun en saanut tarpeeksi voimaa työntöihin. Tämä olikin suht tehokas ja poika syntyikin 20.01. Onneks en tiennyt etukäteen kokoa, ois muuten voinu jäädä tulematta alakautta.

Tämmönen kokemus täällä... Niin ja kuumemittari näytti tuon urakan jälkeen lämpöä 38,6 eli olo oli kuin maantiejyrän alle jäänyt. Silti suht hyvöt muistot jo nyt, joten ei voi kuin nauttia tuosta suloisesta taaperosta. Ikää kuvassa noin 1,5 vrk.



Fox ja poitsu 3,5 vrk
 
tultiin äsken neuvolasta,kun ollaan nyt viikon välein käyty Paprican kanssa kun alussa paino nousi liian hitaasti...nyt oli tullut 6 päivässä 290g,ihanaa :D :heart:
Paino on siltikin alle 3kg,mutta P:n painohan oli sairaalasta lähtiessä 2,3kg ja nyt alkoi toivottavasti kova painonnousu =) Ens viikkoon mennessä 3kg menee rikki :heart:

BV ja P 3vk 3pv
 
Ei ole muuten vaivoja alapäässä muuta kuin alavatsalla. Karmeet menkkakivut kuvaa parhaiten. En onneksi saanut kuin pari nirhaumaa virtsaputken suulle. Niitäkään en edes huomannut vessassa käynninkään yhteydessä.
Selkä on kipeä mutta johtunee kuukausien "huonosta" asennosta.

Tuosta mitä Jasmin sanoi kapaloinnista, huomannut saman että kun käärii kapaloon ja se huitominen käsillä jää pois niin on paaaaaljon rauhallisempi. Nukkuu sikeämmin eikä sellaista "koiran unta".
Nyt on tosiaan eka päivä kun on ollut rauhallisempi eikä ole vatsanpuruja änissyt/kitissyt vähän väliä.
Vatsa alkanut tottuu ns. kunnon ruokaan.

Fox Tultiin sairaalaan kai joskus kello 19-20 aikoihin..

( samalla se synnytys kertomus )
En tiedä tarkkaa aikaa kun kärvistelin kotona aamun kotiutumisen jälkeen ( vannoen että takas en mee ennen kuin pää näkyy ). Kunnes mies vaan otti mut ja vei sairaalaan kun ei enää kestänyt katsoa.. oma äiti ( joka oli tullut lapsia vahtii ) hoputti kanssa että menisit nyt ennen kuin sattuu jotain...

Kun sanoi lekuri puolilta päivin ennen kuin kotiutti että pääsethän aina takaisin...että kunhan on tarpeeksi napakoita supistuksia... Pääsin kotiin 12 jälkeen...niin siitä lähtien kärvistelin tihenevien suppareiden kanssa..joita oli muutenkin tullut jo monta päivää sen 7-15 min välein.. sairaalaan en olis vieläkään varmaan lähtenyt kun en edes kellottanut suppareita..mies niitä alkoi kellottaa kun tuli kotiin 17 aikoihin. Tuli 1-2min välein, olin oksentanut aikasemmin eli kai ne supparit sen aiheutti. Päästiin sairaalaan, niin vedet meni 5 minsaa sairaalaan saapumisen jälkeen.. ja se olikin sitten vihertävää. Kätilö totesi että kreivin aikaan saavuttiin, 5cm auki ja kanava hävinnyt. Siitähän ne supparitkin oikein innostui voimistumaan.. Kysyin vielä että ei varmaan tarvii kotiin enää mennä? Pessimisti...

Saliin sitten..siellä vaihtelevalla menestyksellä pärjäsin kipujen kanssa. Onneksi veden väristä huolimatta vauvalla oli kaikki hyvin. paracervikaalipuudutus auttoi hetken...sitten sain spinaalin mikä auttoi hetken. mutta spinaali sai supistukset heikommiksi...joten eikun tippa käteen.. 23.10 olin täysin auki ja 5 minsaa myöhemmin syntyi meidän rakas pikku Bella. :heart: :heart:

Olisin varmaan vieläkin kotona jollei äiti ja mies olis pakottanut lähtee. :whistle:

Ja jessus olin väsynyt, ei tosiaan ole hyväksi jos äiti joutuu valvoo loppuraskaudesta vaivojen takia. Menee voimat synnytyksestä. Toinen kerta jo kuin näin kävi.

Jaksuja äideille vauvojen hoitoon ja voimia alati hereillä olevien vauvojen äideille.
:hug:

Therean& Neiti 3,5vrk
 
Jospa tänne puolelle kerkeäisin nyt itsekin viimein rustailemaan. Ihan kaiken tekstin perässä en ole kestänyt, mutta yritän kovasti. Pitävät nuo pienet tytöt äitin sen verran kiireisenä, että ei ole liiaksi ylimääräistä aikaa ollut.

Lämpimät onnittelut kaikille pienen nyyttinsä saaneille!!!! :flower: :heart:

Täällä opetellaan löytämään uutta rytmiä arkeen. Mieskin lähti eilen takaisin töihin, joten haastetta riittää. Tuo 1v3kk esikoinen kyllä pitää huolen, että puuhaa riittää! :D
Isosisko oon niin vauvan perään. On mukana vaipan vaihdossa, pusuttelee, halailee, ja käy silittämässä tukkaa!! :heart: Ainakaan vielä ei ole havaittavissa minkäänlaista mustasukkaisuutta.
Vauva kasvaa hyvin. 3vk neuvolassa painoa oli tullutreilut 700g ja pituutta 6cm! Pituus meneekin +2käyrillä. Syö hienosti, ihan sama onko paljas rinta, rintakumi vai pullo. Nukkuu myös ihan taivaallisen hyvin. Muutama päivä sitten pisin pätkä 7h. Öisin herätään 1-2 kertaa, vaihdan vaipan, tissi suuhun ja kohta unet jatkuu! =) Mutta kyllä neiti sitten päivällä valvookin, sellaisia 4-7h pätkiä! On itkenytkin vain pari kertaa!! Eli ei turhista kitaja! Nyt osaa kyllä niin arvostaa tätä hyvin nukkuvaa lasta, kun esikoinen oli ihan päinvastainen tapaus. Kovasti vauva jo vaatii huomiota. Ei viihdy yksin yhtään. Ja ympäristöä seurailee jo niin valppaasti.
D-vitamiini tipat on tosin vähän aiheuttanut kitinää, mutta sepä olikin odotettavissa.

Oma palautuminen on ollut nopeaa. Repeämistä ei ole ole ollut tietoakaan enää aikoihin ja jälkivuotokin on loppunut. Olo on kuin ei olisi ikinä synnyttänytkään! :D Asiasta muistuttaa vain todella arpinen roikkuva mahanahka... :whistle:

Kiitokset kissinmintulle tästä pinon niskoilleen ottamisesta! =)

Mites muissa perheissä on isommat sisarukset ottaneet vauvan vastaan!???

:hug: Kaikille, joilla vauvalla koliikkia, tai muuten itkuisuutta!!

Pitänee yrittää olla taas vähän aktiivisempi...

nasu ja "nipsu"-tyttö kohta 4viikkoa JO!!! (mihin tämä aika karkaa..??)
 
Meillä vauva on kärsinyt vatsavaivoista ihan kotiintulosta lähtien, ei enää itke niin paljoa onneksi. Mutta pari viime yötä on mennyt tosi vähillä unilla, kun vauva ei tosin itke, mutta ähisee jatkuvasti vatsaansa. Ite ei sitten saa sitäkään vähää unta, kun herää jokaiseen ähkäisyyn. Vauvan kakka on ollut muutamana päivänä aivan vihreää ja oon nyt alkanut rajoittamaan omia syömisiäni. Oon vuosikaudet juonut oikeastaan pelkästään limua, eityisesti laitti colaa ja nyt oon poistanut kaikki hiilihapot ruokavaliosta. Vältän myös maitotuotteita. Toivottavasti se helpottaa pienen vatsavaivoja.

Keskiviikkona on neuvola, ootan mielenkiinnolla, kuinka paljon on tullut painoa lisää. Ainakin vauvalle on kehittymässä kaksoisleuka. Omasta painosta ei ole hajua, en ole uskaltanut käydä vielä vaa`alla, käyn vasta ens viikolla. Painoa tuli loppujen lopuks järkyttävät 30 kiloa, nyt on turvotukset lähteneet, mutta läski on jäljellä. Turvotukset lähtivät vasta reilun viikon päästä synnytyksestä. Ruokahalua ei ole ollut kauheasti, välillä unohtaa syödä ja sitten tytön kanssa touhutessa ei ehdi syömään. Maitoa kuitenkin riittää niin, että ylimääriä pitää pumpata pois.

Kerttu & Maisa 15 vrk
 
Niin ja tohon tytön tilalle saa vaihtaa Paprican siihen asti kunnes ristiäiset on vietetty =)

Isosisko 2v8kk on hyväksynyt ihan hyvin pikkusiskon,mutta hakee omaa huomiotaan olemalla aamusta iltaan todella rasittava :headwall: :headwall: :headwall:
toki tulee rauhallisiakin hetkiä,mutta välillä ei tiedä mitä ton kanssa tekisi :ashamed:
 
Kaikille muille ensinnäkin anteeksi, että tunkeilen pinoonne. Olen taustalla seuraillut epäsäännöllisen säännöllisesti alkumetreiltä alkaen kuulumisianne, mutta en ole koskaan saannut aikaiseksi liittyä joukkoon.

Mutta, Kissinminttu, olen vakuuttunut että tapasimme koksin synnytysvuodeosastolla. Minä sain tyttäreni perjantaina 22.5 ja seuraavana iltana taisimme vaihtaa muutaman sanan iltapalalla. En tiedä jäikö mieleesi, mutta olen se äiti joka ehti olla sairaalassa 20 min ja sitten vauva syntyi. Saatanhan erehtyäkin, mutta jotenkin minulle tuli tälläinen tunne.
Hyvää alkanutta kesää ja ihania vauvantuoksuja :heart:
 
(G) Meillä Poitsu nukkuu 3-5h pätkiä. Viime yönä nukkui putkeen 5h heräsi syömään ja seuraavan kerran vasta n. kello 6 aamulla seuraavan kerran syömään.
Synnytys kertomus seuraavaksi:
Perätilan takia Poitsu syntyi sektiolla. Maanantaina 25.5 kello 7.15 oltiin äippäpolilla missä ultralla tarkastetiin että edelleen ollaan perätilassa. Sitten leikkaus paita päälle. Viellä sydän käyrää vauvalta. Verikoe, kanyyli ja kestokatetri ja "tukisukat." Sitten kärrättiinkin kohti leikkaus salia, jossa olin n. 8.00. Anestesia lääkäri pisti puudutteen ja leikkaus alue pestiin. Sitten mies saikin tulla saliin, siinä sitten juteltiin ja vitsailtiin anestesia hoitajan kanssa. Tuntui niin että vatsaa vaivattiin kuin pulla taikinaa ja hups poika syntyi 8.30.
Poikaa näyttettiin minulle hetken verran ja sitten mies lähti kätilön kanssa vähän siistimään vauvaa. Poika tuotiin rinnan päälle kapaloituna siksi aikaa kun minua ommeltiin kiinni. Siinä sitten ihmeteltiin toinen toisiamme :heart:
Minut kun kärrättiin heräämöön niin mies lähti synnytys saliin kätilön ja pojan kanssa. Jossa mies pesi pojan ja antoi vähän lisä maitoa tuttipullosta. Tällä välin minä odottelin heräämössä että tunto alkaisi pikkuhiljaa palaamaan jalkoihin. N. kello 11.00 minua tultiin hakemaan osastolle ja samaan aikaan mies ja poika tuli osastolle.
Osastolla sain heti pojan rinnalle ja heti tarrasi kiinni. :heart: Siinä sitten ihmeteltiin yhdessä että tässä nyt on meidän lapsi.
Maanataina en saanut nousta sängystä ylös vaan poika nostetiin aina rinnalle. Tiistai aamuna otettiin katetri pois ja autetiin sängystä ylös. Olo oli kun uudesti syntyneellä kun pääsin suihkuun =) Ja vointikin oli niin hyvä että pystyin heti hoitaa itse poikaa.
(.) Meillä lähti eilen illalla napatynkä irti joten tänään Olli pääsee ekan kerran kylpemään. :heart:

Tässä Olli tunnin ikäisenä

Ja tässä Olli 6vrk vanhana

Tytti ja Olli 1vk 1pv
 
Suzyanne
Vauvan yöunista, vaikka Vilillä on vatsavaivoja/koliikkia, hän vieläkin nukkuu suht hyvin öisin, useinmiten 4-6 h yhtäsoittoa aamuyöhön asti, kunnes sitten 4-6 välillä alkaa nukkua katkonaisemmin, ja heräilee reilun tunnin välein. Se onkin ihan hyvä että nukkuu noin hyvin, niin mekin jaksetaan paremmin tuon koliikin kanssa. Tänään itki aamulla/päivällä noin 5 h putkeen ilman että mikään auttoi. :( Mutta sitten lopulta nukahti vaunulenkillä, ja nyt on muutaman tunnin nukkunut, syönyt vain kerran välillä.

Pissan ja kakan ruikkimisesta, täälläkin saa olla todella tarkkana aina vaipanvaihdon yhteydessä, sillä lähes päivittäin tulee Vililtä pissa tai kakka juuri silloin kun ei ole vaippaa. Nyt olen oppinut onneksi jo vähän varautumaan, mutta varsinkin ekan viikon aikana sain useasti roiskeet päälleni. :D Noista vauvojen pissimisistä tuli mieleeni huvittava tapaus 90-luvulta. Olin ortodoksisissa ristiäisissä, heillä vauva on kastettaessa(tai ainakin näillä oli) alaston, ja hänet kastellaan kastemaljassa lähes kokonaan. Eikös tyttö pissinyt kastemaljaan sitten, ja sylikumminsa vaatteille.:LOL: Siinä oli vaan pieni kastevedenvaihtotauko välillä, ja homma jatkui ilman sen kummempia ihmettelyjä. Ei pappikaan hämmentynyt yhtään vaikka oli juuri kastamassa lasta kun vahinko kävi. Varmaan ovatkin tottuneet. :D

Meillä perjantaina neuvola, odotan jännityksellä kuinka paljon Vili on kasvanut. Nimittäin tuntuu että painoa on viime käynnistä tullut ihan valtavasti lisää, ihmettelisin jos ei olisi jo ainakin viisikiloinen vauvanpötikkä. Posket alkaa olla Vilillä jo tosi pyöreät, ja jalat alkavat kohta muistuttaa Michelin-miehen jalkoja. B) Mutta se on hyvä että kasvaa, ainakin maito riittää. Tuli tuosta mieleen, tietääkö kukaan voiko vauva ylensyödä?

Kerttu, maitotuotteet olen minäkin poistanut vähän aikaa sitten ruokavaliostani, toivottavasti auttaa. Oletko kokeillut mitään lääkettä ilmavaivoihin, Cuplatonia, Disflatyliä tms.? Meillä ainakaan ei niistä ole ollut mitään apua, ainoastaan vatsan ja jalkapohjien hieronta sekä jalkojen pumppaus on jonkin verran auttanut. Jalkojen pumppaaminen varsinkin on ainakin meillä tosi tehokasta-muutaman kerran pumppauksen jälkeen jo Vili alkaa piereskellä ilmaa pois masusta oikein kunnolla, ja se ihan selvästi helpottaa kipuakin. Kannattaa kokeilla!

Suzyanne ja Vili , 3 vk 5 pv
 
voi vitsi kirjotin pitkät pätkät ja kone sammui...

yritän myöhemmin kirjotella uudestaan.Oli niin paljon asiaa.

http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20090604.index

to on lidlissä vauvan vaatteita. Itse aattelin mennä ostaa noita hihattomia bodeja kesäksi. Olen ennenki ostanu niitä ja laatu/kangas ollut miellyttävää.

mun aina niin positiivinen äiti.....NOT. no nyt se on ollu sitte tarpeeksi kauan meillä että on taas oma normaali itsensä.:whistle: ku mun turvotus eilen meni potenssiin sata ja tänä aamuna siivosin koko aamupäivän.Sitte ku istuin alas syömään lounasta ni alko jalkoja särkee ja valittelin jalkoja.Ni mun äiti siihen:että saas nähdä kuinka käy! Kysyin että ai mitä? Niin että jääkö sun jalat tollaiseksi! heh heh..mun äiti on aina niin positiinen....eli siis suomeksi näkee kaikesta aina pahimman!
Lastenlääkärissä käyty ja kaikki oli hyvin.
to tulee neuvola täti kotiin.

mä jatkan kohta ruoka pitää ottaa uunista. ja yhdeltä kakka vaippa pois.

jne.
 
Suzyanne
Tässä Vili isänsä sylissä muutama pv sitten



nikunaku, me ostetaan melkein kaikki Lidlistä, jotain pientä vaan muualta, kissanruokaa ja sellaista. Täytyykin mennä torstaina ostamaan noita vauvajuttuja, onpa edullisia! Ainakin noita bodeja varmaan ostan, ja sukkia, ja itselle voisi ostaa ihan kotikäyttöön nuo imetysliivit, jos vaan kokoja löytyy.

Heh mun äiti on lähes yhtä "peruspositiivinen" kuin sunkin. Mm. toivoi tyttöä, ja kun heti synnytyksen jälkeen kerroin että poika tuli, niin sanoi pettyneesti että no eihän sille mitään voi, pääasia kuitenkin että on terve. =) No tottahan se on, mutta ei poika sen huonompi ole. B)

Gallup: Oletteko saaneet mistään mitään hassuja, vanhoja raskauteen tai vauvanhoitoon liittyviä neuvoja? Tuli vaan mieleen, kun itseäni eräs yli 80-vuotias nainen neuvoi vähän aikaa sitten, että aina imetyksen jälkeen pitää rinnat pyyhkiä puhtaalla kankaalla, joka on kostutettu keitetyssä vedessä. Muuten rinnat tulehtuu, ja vauvakin voi saada niistä pöpöjä.Heh no ei ole saanut...=)
 
Kiitos kissinminttu uudesta pinosta! Listaan saa päivittää vauvan nimen, eli Sulo =) Kiitos!

Paljon olis kommentoitavaa, mutta en taida viitsiä nyt edes alottaa, sillä Sulo alko mönkiä siihen malliin sylissä, että ei taida nyt kirjottamisesta tulla mitään..eli täytyy yrittää toiste.

villahousu & Sulo 3vko3pvä
 
Olipas suzyannen äidiltä tosiaan outo kommentti varsinkin kun lapsi ole muutenkaan ollut mikään itsestään selvyys vaan suuri lahja niinku itse kullekkin.
Älä NN nyt itseäs hirveesti väsytä sukulaisten takia.. toisaalla maailmassa sitä äidit lepää 40 päivää passattavana niin täällä äidit passaa sukulaisia hehe vaikka pitäs levätä ja toipua synnytyksestä.
Täälläkään ei ole mies ollut yhtäkään kokonaista päivää kotona sitten synnytyksen just hirveä työkaaos päällä ...yksin tässä saa kaikki hoitaa ... onneks isommat lapset sentään auttaa...jännä sisänsä että viidennen lapsen tulo on ollut kaikista pienin muutos verrattuna aiempien lapsien tuloon. Kukaan ei ole mustis eikä mikään ole muuttunut paitsi omat yöunet heh....
 
kissinminttu: meijän neiti tais puuttua vielä listalta eli syntyi 29.5 paino 4200g ja pituus 52cm, pipo 36,5cm ja rv.40+2

nikunaku: me saatiin lastenlääkäri aika vasta perjantaille.. kiva että teijän vauvalla kaikki oli hyvin!! mä olin huoneessa 11 joten naapureina sitten oltiin :) vai kuulit meijän vauvan itkun :) kyllä se heti syntyessään mallikkaasti parkuikin :D

voisin koittaa laittaa jotain synnytystarinaa neidin pikaisesta maailmaan tulosta vielä tänään myöhemmin..

Höpöliini ja tyttönen 4vrk
 
Löysinpäs tämän pinon. :)

Onnea kaikille vielä!! :D

Muuten menee tosi hienosti meillä mutta tänään on alkanut sattumaan oikeaan rintaan toi imetys ihan sikana. :( tai siihen särkee koko ajan. ei oo kuumetta et ei ainakaan oo rintatulehdus vielä... nyt on kaalinlehti tissillä ja oon kivusta irvistellen imettänyt siitä kuitenkin. inhottavaa!!! |O |O

EM ja neiti 3 vk ja 4 pvä :heart:
 
no niin jos kertois kans oman tarinansa tytön syntymästä :)

perjantaina 29.5 mulla oli äitipoli aika klo 11 ja sitä odotellessa.. piti katsoa vauvan paino arvioo.. no perjantaina aamulla hiukan supisteli mut ei mitään sen kummemmin että olisin uskonut jotain tapahtuvan. mies lähti mökille 70km:n päähän ja aamu sujui normaalisti supistuksia ei juurikaan ollut enää kun olin lähdössä.

äitini tuli meille pojan kanssa äitipoli käynnin ajaksi.. olin äitipolilla klo 11 ja ajat tietty myöhässä joten 11.45 pääsin vasta sitään siinä odotellessa tuli muutama supistus.. lääkäri teki ensin sisätutkimuksen ja totes yhtäkkiä että herranjestas kohdun suu on 7cm auki ja synnytys käynnissä :eek: siinä oltiin yhtä hämillämme minä sekä lääkäri :D

no äkkiä soittamaan miehelle että sairaalaan ja heti!! sitten klo 12 menin käyrälle jossa alkoi hiukan enemmän supistella, varmaan sisätutkimuksen ansiosta.. tunnin olin siinä käyrällä ja klo 13 siirryin synnytyssaliin. mies kun ehti paikalle klo 13.10 niin puhkaistiin kalvot ja siitä alkoi puolentunnin kovat kivut ja klo 13.37 15 minuutin ponnistuksen jälkeen tyttö syntyi :)

onneks mulla oli se äitipoli aika!! en nimittäin niillä suppareilla olis kotoo lähteny minnekkään ainkaan ennen yhtä ja sitten olis tullu jo kiire ja mies ei tosiaan olis enää ehtiny :D vieläkin ihan uskomaton olo koko synnytyksestä kun kaikki meni niin äkkiä!

ekat päivät kotona on menny hyvin, Tyttö on tyytyväinen.. nukkuu päivät ja valvoo yöt :) niinhän sen kai kuuluu mennäkin.. ja isovelikin on toistaiseksi suhtautuntu hyvin!

 
Ohoh, millainen synnytys Höpöliinillä! :) Aika harvinaista varmaankin..? Onneksi oli sinulla tuo äippäpoliaika että olit valmiiksi sairaalassa! Eikö tosiaan tullut ennen lääkäriaikaa kivuliaita, selkeitä supistuksia? Mietin vaan että voiko noin käydä mullekin, nyt avautunut kohdunsuu 3 cm:iin ilman kivuliaita supistuksia.. Tänään tosin sisätutkimuksen jälkeen kun tulin kotiin ja lähdin illalla lenkille, niin supistuksia tuli muutaman minuutin välein melko kivuliaasti mutta kun tulin kotiin niin ovat harvenneet ja laimentuneet.. Noh, perjantaina on kontrolli, joskohan päästäis multakin puhkaisemaan kalvot niin saatais syntymään vihdoin tämä meidän jötkäle! :D Onnea sulle vielä vauvasta! :heart:

RockMummy rv 41+6
 
Tervehdys :wave:

Me käytiin jo pikku miehen kanssa 2vko neuvolassa navan takia. Niin iso napanuora että ei meinannu tynkä irrota ja hautus koko napa noilla hiki päivillä.

Mittojakin saatiin 4120g 52,5 ja kesähattu 36,5 :D Ihan kivasti kasvanut rintamaidolla. Esikoinen siis korvikkeella ni tää on niin kivaa huomata et sittenkin mun elimistö osaa tän homman :D

Lakkiaisissakin oltiin lauantaina. Minimies nukkui koko juhlan ajan. Hyvä niin. Ja neiti kyllä näytti kaikki kevätjuhlaliikkeet. :LOL: :LOL: :LOL:

Juhlinnan jälkeen lähetttiin mökkeilee loimaalle ja tultiin sunnuntaina takasin. Huh mikä reissu ja mikä keli! Vauva huusi ja kitisi ja raivosi kun mistään ei tullut mitään joka paikassa kuuma ja hän varmaan vierastaa ei suostu vieraassa paikassa olemaan rauhassa muutakuin tissillä. Onneksi oppi nopeesti tutin niin ei mun tarvitse olla huvitissinä. Ei siitä tulisi mitään kun on tuo esikoinen niin mustis.

Viikonloppuna lähdemme mökkeilemään, mutta tällä kertaa saaristoon omalle mökille. Toivottavasti ei sada. Ei olisi kiva mökissä kykkiä ja muutenkin siellä on kaikki hommat kesken kun nyt vasta talven jälkeen ekan kerran pääsen sinne. ;)

Mulla on muutenkin tullu sillanen vika että vaikka yö menisi päin mäntyä ja nukkuisin tosi vähän niin en malta päivällä mennä päikkäreille vaan alan siivoomaan tai lähden ulos viim klo11 ja laukkaan kaupoissa ja isovanhempien ruohot ajamassa ja kaikkea keksin.

Ei ole ihan mun tapasta. Aina ollut laiska. :LOL: :LOL: :LOL:

Öistä vielä hiukan.

Aluksi vauveli nukkui kivasti sängyssä. Nyt syöttöjen välillä jos sen laittaa sänkyyn alkaa kitisemään ja pakko ottaa se takasin sänkyyn. Ei ainakaan tartte seksiä miettiä kun vauveli nukkuu välissä :LOL: :LOL: :LOL: Ja se syöminen aloittaa puol 1 ja lopettaa puol 4 ja herää klo 7 ylös... Eihän se koko tota aikaa syö mutta ei ainakaan ole rauhallinen.

Mitäs vielä. Kait siinä sit oli kaik...

Hyvää kesää kaikille. :wave: :flower:

Nasu22 Meillä esikoinen 1v 3kk ja ihan mahdoton. Onneksi ollaan miehen kanssa kasvatettu pinnaa että jaksaa. Maanantaina esikoinen veti kaikki alas lattialle mitä vähänkin sai käsiinsä! Ja kun syötä vauvelia tulee hän taputtamaan/kiljumaan viereen. Ja jos häntä oikein raivostuttaa viskaa leluja vauvan päälle kun vauva yrittää rauhassa syödä. Että näin meillä. Neiti kylläkin on kovin avulias vie vaipan roskiin ja auttelee pikku hommissa. Se on niin jotenkin suloista kun äidin pikkanen on jo niin "iso" tyttö ja vastahan se synty...

Haavoista/tikeistä
Mä olen nyt alkanut vasta pyyhkimään kunnolla. viikko sitten ni pyhkisin reippaasti ja repäs tikkiä ikävästi. Sattu ihan sikana! Nyt ei oikeastaa tunnu miltään ikävältä. Mut jos odottais vielä viikon ennen kun kokeilis tuota peittojenheilutusta. EI kyllä mahdollisuutta just ton vauvelin takia :LOL: :LOL: :LOL:
 
Viime yö nukuttiinkin sitten hyvin eka pätkä 5h yritti herätä mutta ei herännyt sitte klo 5-6 tunti syöntiä vaipanvaihtoa hereillä olo ja jatkettiin unta aina puol ysiin söi tosin tunnin välein mutta jatko aina unta jes..hitsi miten voi olla taas eri olo nukuin kyllä eilen päivälläkin 2h päiväunet heh...

G; en ole saanut hassuja neuvoja enää esikoisen aikaan taisin kuulla jotain heh nuo ammuvainaan aikaiset neuvot on kyllä hauskoja.

EM mullakin on välillä rinta kipeä jos maito pääsee kertymään sillälailla että tulee kipeä paakku. Imetystä vaan mielellään eriasennoissa vielä että rinta pääsee tyhjenemään tasaisesti jokapuolelta ja niin kuumaan suihkuun ku nahka kestää. Käytätkö kaarituellisia imetysliivejä..nekin voi aiheuttaa tota.

synnytyksestä toipumisesta vielä että mulla ei ole tikattu esikoisen jälkeen koskaan ja aina on ollu heti kondiksessa. Muistan kyllä että esikoisesta tehdyn epparin jälkeen oli kipee...ja sektion tietty heh..ainut on jälkivuoto joka vois jo loppua vähän vielä tiputtaa...välillä loppuu kokonaan ja sitten taas tulee vähän ärsyttävää.

toivottavasti rockymummykin pääsee pian hakemaan vauvaa. =)
 
Huomenia! :wave:

Ihme yö.. hurrasin jo itsekseni kun poika veti unta peräti kolme tuntia putkeen 12-03 välisen ajan. Sitten heräsi syömään ja loppuyö onkin historiaa.. eli sitten vähän sama kuin Niisku-Rouvalla että ei koko loppuyötä syönyt tauotta mutta ei todellakaan myöskään ollut rauhallinen! |O Luovutin kuuden maissa ja silmät ristissä kahvin keittoon... Leevi on kyllä viehtynyt tohon radio Novaan, rauhottuu aina aamuisin keittiöön sitteriin sitä kuulostelemaan! :D Johtuukohan siitä että se oli odotusaikanakin lakkaamatta päällä kotioloissa kun ei meillä mikään muu kanava kuulu. =)

Niisku-Rouva Siis mulla on ihan sama vika, jos yö menee huonosti ja niinä yön pitkinä väsyttävinä tunteina miettii ja vannoo että vedän kyllä sellaset päiväunet ettei tosikaan! Mutta sitten seuraavana iltana huomaa ettei niitä päiväunia sitten tullutkaan otettua kun oli niin paljon "kaikkea muuta" :whistle: Sitten mua kaduttaa kun iltasin sen huomaa taas miten väsynyt on... Koskahan tää kostautuu ja tulee joku burn out?!? :snotty:

Hassut neuvot vauvan hoitoon Noh, anoppi oli aivan paras kun varoitteli tossa raskausaikana että älkää vaan sitten laittako vauvan nähtäville mitään kirkkaita kuvia kun se alkaa niitä sitten tuijottamaan ja menee niskat jumiin eikä pää enää käänny! :eek: :LOL:
Voi moro.. ja hän itse neljä lasta kasvattanut :saint:
Hyväähän nämä neuvot tarkoittanevat mutta mutta! :xmas:

Tytillä , suzyannella ja Foxilla suloiset ihmisen alut! :heart: Pitää pyytää miestä liittään meidänkin poitsun kuvan tänne..ite turha yrittää, ei riitä äly :ashamed:

Höpöliini Aika hurjaa toi sun avautuminen lähes "huomaamatta"! :eek: Mulla olisi varmaan syntynyt kotiovelle kun itekkään en lähtenyt synnärille kuin vasta ihan älyttömissä kivuissa ja silloinkin tosi pessimistisenä.. Hui että noinkin voi edetä! Onneksi miehesikin ehti mukaan ja kaikki sujui hienosti!

..aurinko paistaa vielä vaikka sateen ropinaa luvattu.. taidan viedä pojan ulos nukkumaan ja jos sitä pakottaisi itsensäkin edes kirjaa lukemaan, eilen siivoilin ja pyykkikone pyörii nytkin joten ei ole mitään akuuttia raivattavaa tiedossa! :)

Jaksamisia taas jokaiselle!

Jasmin ja Leevi 1kk 1vk :heart:
 

Yhteistyössä