Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Kiitos @Vesinokkaeläin , canestenia hain ja toivottavasti auttaa.

Mulla on voimakkaimpina raskausoirein aivan tolkuton väsymys ja niin hirvittävä rintojen aristus, et hyvä et pystyn nukkumaan.

Edelleen pelkään keskenmenoa ihan hirveästo, kun todennäköisyydet ei tosiaan oo mun puolella. Varhaisultraan meinasin mennä ei ensi vaan seuraavalla viikolla. Nyt siis viikkoja vasta 5+4 jos pitää yhtään kutinsa.

Vissiin aika pitkälti keskustelu siirtynyt facebookiin, harmi sinänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Eufrosyne
Yritetään me, jotka halutaan olla vain täällä sit pitää keskustelua mahdollisimman vilkkaana (y) . Mä oon tänään nauttinut pahoinvoinnista. Siis oikeasti NAUTTINUT. Tein tosiaan eilen 24h työvuoron josta vapauduin vasta aamulla. Eilen töissä sen verran hommia, että en ehtinyt ajattelemaankaan onko pahoinvointia ollut. Sit kun eilen oli vielä hetkittäin kummallisia alavatsan juilimisia, todennäköisesti siis kohtu aristaa, ilmavaivoja ja ehkä ligamentit voi jo oireilla?! Siinä vaan yöllä nukkumaan päästessä rupesin huolestumaan kun en yhtään muistanut oliko koko päivänä ollut pahoinvointia. No tänään on ollut aiempaan tapaan eikä kummallisia vatsakipuja niin oon saanut taas rauhoitettua itseni ja uskaltauduin jopa tilaamaan kantoliinan. Vähän aikaista joo :rolleyes:. Tein myös kuudennen raskaustestin :D, tällä kertaa digi joka näytti 2-3 viikkoa. Nyt menossa H4+5 eli ihan oikeeta näyttää :)
 
Juu, pidetään me täällä pysyvät tätä ketjua aktiivisena :)

Meillä huomenna edessä varhaisultra, rv6+3. Taitaa mieskin vähän jännittää, että mitä huominen tuo tullessaan. Sen verran oudosti juttelee :ROFLMAO: Jokohan siellä jotain näkyy/kuuluu?? o_O
Mulla kanssa alavatsalla ollu jonkun verran kipuja ja joka kerta vessakäynnillä vähän vauhkoilen, että onko mitään vuotoja tai muuta. Aivastaessa viiltää alavatsassa, kylmä ja kuuma vuorotellen. Ja jatkuva etova olo, joka helpottaa vähän kun syö. Ei kuitenkaan oksuun saakka oo tarvinnu mennä. Maha aika sekasin, vuorotellen turvottaa, ummettaa, pissattaa ja sit meneekin taas kaikki läpi. Että ihanaa :LOL: Mut ehkä siellä siis jotakin tapahtuu.. Ainii, ja VÄSYTTÄÄ!! AIVAN JULMETUSTI!!
Mut varmaan suht normaalia jännäillä tämmösiä tässä alussa, kun kaikki vielä on niin ihmeellistä.. Vai??!

Mitäpäs teille muille? Mitä uusi viikko tuo? Ootteko muut ehtineet jo kertoa raskaudesta jollekin vai pidättekö kuinka pitkään homman salassa?
 
Täällä olo vaan pahenee. Edes pahoinvointiranneekkeet ei vie pahaa oloa pois. Oksettaa mutten oksenna, huimaa, väsyttää, voimaton olo. No tietääkö kehossa tapahtuvan jotain suurta ja mullistavaa:) ei tää helppoa ole kestää mutta yritän asennoitua oikein.
Vajaa viikko ultraan, jännittää aika kovasti jo!
 
Täällä lievää heikkoo oloo ja kans esim tänää vatsa sekasin, tiedä sitten johtuuko tästä tilasta vai mistä (n)

Tänään olin treenaamassa ihan kunnolla, sykkeet nous taivaisiin ym.. mut kaiketi näin varhasessa vaiheessa saakin viel treenata "täysii" :) ittellä tavotteena muurenki ettei raskauskiloi pahemmin pääsis kertyy :)

Mä en oo kertonu tai siis ei olla kerrottu viel täst muuten,mutt mun läheiselle ystävälle heti testin tehtyä kun hän on muutenki ollu ajan tasalla vauvasuunnitelmista ja kaikesta ni oli tavallaa itsestäänselvää. Noin muutoin houkuttelis ajatus kertoo kaikille vast mahd myöhää.. :LOL:
 
En oo kertonu enkä aiokaan varmaan ennen ku alkaa näkymään. Sen verran kova se pelko tuolla takaraivossa. Lisäks työkuviot jänskättää, mulla loppuu sopimus vuodenvaihteessa, suullisesti on kyllä luvattu jatkoa mutta haluun nimet paperiin ennen kuin kerron uutiset. Luotan kyllä esimieheen mutten välttämättä organisaatioon...
 
Mä en ole myöskään kertonut kenellekään. Miestä tekis jo mieli kertoa perheelleen :D toppuuttelin kuitenkin vähän vielä. Mä oon yövuorossa, hoidan tämmöistä 3vk ikäistä vauvaa :love: hyvää harjoitusta:D saa nähdä miten jaksaa valvoa.. :sleep: oon ollu kyllä mielettömän väsynyt mut onneks iltapäivällä sain 2,5h nukuttua. En oo pitkään aikaan tehnyt öitä enkä ikinä raskaana ollessa myöskään. Tänään aamulla oli kauhee pahoinvointi, ei kuitenkaan oksentaa tarvinu. :sick: saas nähdä miten valvotun yön jälkeen käy..

Tänään 5+5 :love:
 
Täällä 7+3 eikä oikeestaan mitään oireita oo ollu paitsi mitä nyt alavatsalla jomotuksia aina välillä.mahallani en pysty enää nukkumaan. Itelle iski flunssa ja tänää pitäs varmaan lääkäriin jaksaa raahautua hakeen vähän reseptiä että sais särkylääkkeitä mitä vois syödäkkin :) mekään ei olla kerrottu raskaudesta kellekkään vielä ajattelin odotella sinne ekaan ultraan asti jos vaan mahdollista niin kerron sitten vasta asiasta muille :)
 
Voi harmi @Miiiii .

Mun tekis niin kovin mieli jo varata se varhaisultra mut jotenki vielä epäröin. Jos varaan sen parin viikon päähän niin en malta kyllä odottaa millään. Tekis mieli varata jo perjantaille kun omien laskujen mukaan ois sillon 6+2 mut en taida uskaltaa jos heittääkin viikot. No, luulis yksityiselle sit pääsevän lyhyelläkin varoajalla.

Mulla olis neuvolaan varattu kapselinasennus 17.10, täytynee soitella ja muuttaa se äitiysneuvolaks :D Mun neukkutädilt kyl loksahtaa taas suu auki... Mulla oli jossain kohtaa alkuvuodesta kadonnu kierukka, tuloksena raskaus joka päätty km:n kesäkuussa. Asennettiin uus kierukka, joka poistui pari viikkoa sitten. Plussasin lähes samantien kierukan poistumisen jälkeen, joten raskaus saanu alkunsa kierukan vielä ollessa paikallaan. Liekö sit roikkunu jossain kanavassa...
 
ToukkaHaave87 Meilläkin on huomenna varhaisultra. :) Vähän kyllä jännittää.

Tää pahoinvointi on ihan hirveetä. Oksentanu en oo, mutta yököttävä ja heikottava olo on melkein aamusta iltaan :sick: Päässä heittää ja oksettaa, mutten oksenna. Töissä olo on jotain ihan hirveetä ja kotona en sitten muuta kykene tekemään ku makaamaan :unsure: Mielessä kävi jo, että haen sairaslomaa, mutta jotenkin hölmöltä sekin tuntuis (n)
rv 6+3
 
Uus viikko ja uudet kujeet, toivon ja rukoilen, että tää närästys, pahoinvointi ja väsymys antas ees hiukan siimaa. Mulla menee kohta mielenterveys tähän! Sanoin jo ukolle, jotta kirjotan kyllä näistä oloista päiväkirjaa, etten ikinä koskaan hairahdu enää tämmöiseen showhun, kerta kokemus saa riittää! :ROFLMAO: Ja siis vasta 6+6, ja oon ihan helisemässä! Työpäivästä kun selviää niin en iltaan jaksa tehdä mitään, haluan vaan nukkua!

Meillä nyt ihan lähipiiri tietää, sillä näin tupakoivilla se on aika nopeasti 1+1 jos et poltakkaan ja aika hyvä pokeri saa olla, jotta pokka kusettaisi ihmisiä joita päivittäin näkee. :X3:
 
Voi harmi Miiiii!

Mulla pari kaveria saattaa hyvinkin epäillä kun brunssiin kuulunut alkoholijuoma ei uponnut. Kenellekään ei ole vielä kerrottu, mutta ainakin toinen noista kavereista kyllä saattaa arvata kun on erittäin tarkkanäköinen näissä asioissa. Samoin jos oon ensi viikolla kovin aamupahoinvoiva, niin meidän äiti varmaan arvaa kun on meillä koko viikon.

Ar-ultra on vasta reilun kahden viikon päästä, sen jälkeen voisi lähipiirille kertoakin jos tuntuisi olevan asiat kunnossa.

5+0
 
Voi harmi miiiiii!

Mä oon kertonut mun äidilleni. Hän tiesi edellisestä keskenmenneestäkin ja oli hyvä että oli joku jonka kanssa jakaa asia.
Muille ei kerrottu. Koska mahdan jäädä kiinni on toinen juttu. Vatsa mulla pompahtaa nopeaan esiin ja sitten alkoholiin jos en koske, herää lähipiirin epäilyt.
Ja tää pahoinvointi ei voi tarkkasilmäiseltä jäädä huomaamatta.

Elysee sekä salaisuus 6+4
 
@Mieva mun tupakanpolton lopettamista ei oo kukaan muu vielä ihmetellyt paitsi oma äiti tais tajuta miksi oon lopettanut kun se katto mua ja rupes nauraan ja sano että niin niin semmosella hassulla äänensävyllä et tais arvata mut en kertonu sillekkään vielä :whistle::D
 
Ehkä mäkin uskaltaudun tänne jos mukaan vaan mahtuu? Täällä siis 21-vuotias esikoistaan odottava opiskelija pk-seudulta :) Viikkoja ois näillä näkymin 5+3, ja ensimmäinen neuvolakäynti parin viikon päästä! Oireina itsellä herkät rinnat, pahoinvointi ja vatsan nippailut.
Ja jos mukaan mahtuu niin listaan:
23.5., innap, 21, ensimmäinen, ?
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Mulla on ollu jo useamman päivän kohtuullisen voimakkaitakin alavatsakipuja. Ei sellasia kramppimaisia vaan samanlaisia kuin menkkojen aikaan kun kohtu on tosi herkkänä. Tänään jouduin töissä ottaa sit panadoliikin niitten takia. Joka kerta vessaan mennessä pelottaa ettei vaan oo tullu vuotoo. No heti kotiin tultua netti auki ja ilmeisesti tällaset kivut on aika yleisiäkin niin ehkä mä koitan taas rauhoittua :rolleyes:.

Me ollaan yritetty pitää raskaus vielä mahdollisimman hyvin salassa. Yks työkaveri on arvannut. Äidit yrittää kyllä parhaansa mukaan udella. Saa nähdä pysyykö viikonloppuna salassa kun vietetään sitä yhdessä mun vanhempien ja siskojen kanssa...
 
Varhaisultrassa käyty, helpotti kyllä hurjasti :)
Sieltä löytyi yksi ötökkä, ihan oikeasta paikasta ja vastasi kooltaan suunnilleen mun omia laskelmia eli 6+2. Ja pikkuinen sydän sytkytti siellä hirmuisesti :love: Eli kaikki ok täällä!
 
Mä olen muutamalle kaverille ja omalle äidilleni kertonut nyt tästä raskaudesta ja tosi mielenkiintoista on huomata kuinka tällee kolmannesta lapsesta ihmiset ei enää onnittele. Vastaanotto on
"oho"
"oliko vahinko?"
"voi vitsit"

Tai syvä hiljaisuus. Mutta sitä "ihanaa, onnea!" ei kuulu. Mun edellinenkin raskaus oli oireeton, vielä tätä nykyistä oireettomampi, että en osaa syvällisesti edes miettiä kuinkahan normaalia tämä mun hyvinvointisuus on. Katsellaan sit ekassa virallisessa ultrassa et mitä meininki tuol mahas on.
Mulla noi ainoat oireet on lähinnä se et tissit kasvoi yhdellä kuppikoolla ja juurikin et pinna on todella kireellä - ei pahoinvointia, ainut että kaikki hajut on sata kertaa voimakkaampia ja oksennus nousee suuhun - mutta ei loppuun asti. :ROFLMAO: Voihan se toki myös olla, että ehkä oonkin arvioinut viikkoni aivan väärin - ja oonkin vaikka enemmän alussa mitä luulen olevani. Nooh, mutta ensi viikolla eka neuvola, saa nähdä oisko neuvolaterkkari niin kiltti että ultralla kurkkais, edellisessä raskaudessakin näillä viikoilla katsoi - ihan mun mielenrauhan takia. :love: Nyt toki aiempaa enempi mielenrauhaa, et ehkä en saa terkkariakin hermostumaan. :LOL:
 

Yhteistyössä