Ai kauhee mikä suolaisen ja rasvaisen himo!
Masun turvotus on myös järkkyä. Pahoinvointi ei onneksi ole pahentunut juurikaan vielä. Ekasta raskaudesta muistelisin, että viikot 6-7 oli pahimpia ja sen jälkeen iski armoton väsymys, mutta pahin pahoinvointi väheni ja 10 viikolla oli aika lailla ohi.
Minäkin säästyin ihme kyllä raskausarvilta ekassa raskaudessa vaikka reisissä niitä on teini -iältä. Rasvailin melko ahkerasti. Bio-oilissa oli muistaakseni joku epäilyttävä ainesosa. Viimeksi tilasin jenkeistä jonkun kalliihkon rasvan, mutten pystynyt alkuraskaudesta käyttämään kun siinä oli niin voimakas tuoksu, joka kuvotti. Burt's beesin rasvaa pystyin käyttämään, mutta siinäkin oli jotain epäilyttävää ainesosaa.
Supernenä on selvästi taas kehittymässä, eilen tuntui että mies dunkkas saunan jälkeen ihan hirveesti kun oli käyttänyt normaalia suihkugeeliä ja juonut yhden saunaoluen.
viimeksi oli lisäksi nenän tukkoisuutta ja verenvuotoa.
Masurasvasta tuli mieleen, että jos haluutte käyttää luonnonkosmetiikkaa ja vähentää sillä haitallisten kemikaalien altistusta sikiölle, niin tässä mun suosituslista: dödönä We Love on hyvä ja alumiiniton (tai itse tehty vastaava kookosöljy-ruoksooda-maissitärkkelysvoide), Madaran tuotteet on aika kivoja etenkin hiuksiin ja kasvoille (mutta dödö ei). Santella myös ihan ok ja aika edullisia esim. suihkugeeli ja vartalovoide. Ja Dr. Hauschkan luomiväripaletti on aika kiva. Urtekramit on halpoja muttei minusta kovin hyviä hiuksille eikä kauheen kivan tuoksuisia. Vauvalle olen tosin käyttänyt Urtekramin tuoksutonta vauvasarjaa.
Siiderisuosituksena alkoholiton Happy Joe oli ihan juotavaa. Jotkut alkoholittomat kuoharit on ihan juotavia. Kaikki punkut mitä oon maistanut on ollut kamalia.
Kohta täytyy varmaan lähtee etsiskelemään jostain ranuja....
4 + 2