TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

NAJ
Heissan pitkästä aikaa!

Arki vie menessään, ei kerkeä kirjoitella :( Koitan jotain kommentteja laittaa nyt nopsaan.

Hapanmaitotuotteet, viilit ja maito Me aloitetaan hapanmaitotuotteet 10 kk iässä ja sitten 1v tavan maito, kakkosella tuli vatsaongelmia maidosta, ei varsinaista allergiaa, ei laktoosi intoleranssia, vaan yliherkkyys maidolle. Kun aloitetaan maito, tyttö saa luomumaitoa. Viiliksiä en minäkään antaisi vielä, tota sokeria koitan vältellä, siksi ei tyty syö valmispuuroja, niissä kun monesti on niin paljon sokeria, enkä minä jaksa syynätä missä on ja missä ei, joten keittelen puuron itse :) Vauva jogurttia on syöty vajaa kuukausi, neuvolan suosituksesta. Rahkaa jossain vaiheessa, pitäisi saada lisää makuja Myylle, tuntuu että tosi suppea ruokavalio vieläkin (eihän kyllä kiinteitäkään ole syöty kuin 2kk, silti) pitää siis itse aktivoitua, tänään saa Myy kananmunaa :)

Päänympärys on Myyllä 42 cm 8kk neuvolassa pituutta 66 cm ja painoa 6,2 kg, poskien ympärys olisi varmasti ollut suurempi :)

Potta: Ei meillä ole semmoista, pöntöllä käy Myyläinen :) Ja oikeastaan kaikki kakat tulee pönttöön (joskus harvoin vaippaan) pisut tulee aina jos kerkeää heti heräämisen jälkeen viedä pöntölle, ruokailun jälkeen tuloksia tulee satunnaisesti.

Uusia taitoja ei ole, konttausasentoon nousee, samoin polviseisontaan, jos tuki on tarpeeksi matalalla, ryömii kovaa. Hampaita löytyy 3 kappaletta ja neljättä tekee. Saas nähdä milloin se tulee, alhaalla on kaksi ja ylhäällä yksi ja toinen tulossa siis.

Miikulainen: Harmi että suunnitelmat meni uusiksi, meillä oli kanssa eka ultra takaraja, jota ennen ei olla uudesta vauvasta kerrottu.

Nyt Myytä pukemaan,

NAJ+Myy 8kk
 
Tervehdys :)

Juuri kun viimeksi tänne kirjottaessani pääsin ihmettelemästä hyvin nukuttuja öitä ja sitä ettei hampaita ole tullut pariin kuukauteen lisää - niin sieltähän ne kaksi etuhammasta ylös puhkesikin :D Nelisen yötä siinä taas meni kiukutellessa ja muutama päivä ruokahaluttomuutta, mutta nyt on taas rauha maassa. Hammashoitolassa käytiin, siellä ei juuri uutta tietoa tullut mitä ei olisi jo tiennyt. Seuraava käynti 3v ikäisenä, 2v hampaat katsotaan neuvolassa. Jaa niin, sehän olikin uutta että nyt saisi jo alkaa hammastahnaa käyttämään, sitä missä on fluoria se pienin 500ppm määrä.

Oho, moni jo pottailee, meillä serkkupojan vanha potta on vielä varastossa odottamassa, josko sitä lähempänä 1v kieppeillä alkaisi harjoitella.

Mulla töihinpaluu häämöttää parin viikon päästä, hieman haikein mielin. Mies jää sitten siis kotiin. No, eihän tässä ole kuin muutama kuukausi töitä ennen kesälomaa, sitä odotellessa :D

Jaa, tyttö heräskin aamu-unilta, palataan!
 
Miikkis, mukavaa, että juttuni kiinnostaa :)

Äitiliini, muihin mittoihi nähden en usko että teijän likalla olis mitenkää erikoisen pieni pää :) kuulostaa ihan normaalilta!

Meni suunnitelma uusiksi ja nyt on helpompi hengittää, kun päätti, että en mä mee kesällä vielä töihin. On toi mulle vaa niin rakas ja kun oon luvannu olla apuna kaverille ku hänelle syntyy toinen lapsi, että haluan kesästä nauttia vauvojen kanssa <3 Käyn joitain viikonloppuvuoroja tekemässä, nii saa vähä ylimäärästä ja omaa aikaa. Kävin tuos yks lauantai jo kokeilees ja oli kyl ihanaa! :) Ja Eikkakin oli äitillä hoidossa ja niin reipas poika :) Ja kahden viikon päästä kuulemma sitte vietetään Eikan kummitädin kanssa tyttöjen iltaa, sitä odotellessa! :)

Nyt Kung fu panda loppuun! :popcorn:
 
ulb Hyvä Eino! Mä ootan kans millon Tirppa keksii istumisen, kovasti punnertaa sitterissä, vaunuissa, kaukalossa, mutta ei ihan vielä pysy istuma-asennossa vaan horjahtaa siitä. Mä kirjottelen kanssa blogia meiän touhuilusta ja odotuksesta (oon vaan pitäny sitä vielä piilossa sillee että näkyy vaan kutsutuille, että ei puoli tutut vielä sais tietää mun odotuksesta, kun en oo naamakirjassakaan sanallakaan julkisesti maininnut uudesta tulokkaasta.) Kuolailen kovasti sun leipomisblogia, ite tykkäisin leipoa enempi (tarviin vaa treenia kovasti, että saisin niistä edustus(kuvaus) kelpoisia ja tarkotus ois opetella sokerimassalla ja marsipaanilla leikkimään. Isännän sisko on kovin taitava leipoja, täytys joku kerta mennä oppiin tai johonkin kurssille :D

Hampaat nyt on 7.hammas tullut läpi kunnolla ja 8. edelleen ikenen alla pullottelee. Kovasti meillä pureskellaan kaikkea, niin tv-tasoa kuin äidin leukaa,poskia pusun yhteydessä! :D

Tänään isäntä sano nähneensä että neiti otti pari konttaus askelta etiäpäin, ja nyt mua ottaa päähän etten nähny niitä :kieh: vaikka onhan se kiva isällekkin nähdä neidin ekoja juttuja joita oppii, kun on nyt joutunut olemaan kovin paljon töissä. Onneks hällä on 18pvän kesä+talviloma maalis-huhtikuussa, pääsee tyttökin olemaan isänsä kanssa enempi. Tirpasta näkee kyllä kuinka paljon isänsä seurasta nauttii :heart: Oon sanonukki, että ihan isäntyttö kasvaa meiän Tirpasta :D

Vauhti on meillä 2 viikon aikana lisääntynyt, nyt mennään ryömimällä, niin omatyylillä,kuin armeijatyylillä tosi kovaa! Ja etenkin kun siihen lisätään kieriminen ja vatsalteen pyöriminen niin vauhti on päätä huimaava. Neiti heittää lelun pienen matkan päähän ja salamana onkin lelun luona heittämässä sitä uuteen paikkaan! (nyt tätä kirjottaessani oon jo monta kymmentä kertaa käyny neidin siirtämässä pois niin johtojen kuin lasivitriinin luota, jota käy välillä hakkaamassa. ) Silti niin ihanaa, kun tosiaan voin neuloakkin välillä Tirpan vieressä, kun viihtyy omissa leikeissään, välillä kaipaillen juttukaveria va-va,öö-öö juttuihinsa. :heart:

Hammashoitola neuvolasta ojensivat lappusen missä oli numero, josta voi ajan varata. Pitäs tässä kevään aikana varata, ei mulla silleen oo kiire, kun aktiivisesti harjataan hampaita tollasella vähäfluori pitoisella tahnalla. Kuinka useasti harjaatte lapsen hampaita, kerran vai kaks päivässä? Me ollaan toistaseks vaan iltasin harjattu vellin jälkeen. Ajattelin että pian aletaan harjaamaan myös aamuisin.

Tänään oltiin kontrollikäynnillä lastenlääkärillä, vahvisti että rs-virus tämä on kun alkaa olemaan parempi vihdoin, 3vkon sairastelun jälkeen siis. Antibioottikuuri loppuun ja Ventolinea 3:sti päivässä babyhalerilla viikon verran ja sitten vähentää x1 jonka jälkeen voi lopettaa. Ja jos flunssaa yms yskää tulee jatkossa, voi samantien alottaa ensihoidoksi ventolinen. Tarkisti myös mun pyynnöstä neidin pään saumat ja aukileet ja hänestä ne olivat kaikki auki ja eikä ollut harjanteita. Kyseli tulevasta neurologian puolen lastenlääkärin vastaanotosta, ja sanoikin tuntevansa kyseisen lääkärin josta sanoi, että olemme varmasti hyvissä käsissä siellä. ( Kuulemma kyseisen lääkärin äiti on myös todella hyvä lastenlääkäri, jolta saanut hyvät opit)
Ehdotti myös, kun Tirppa tuntuu kallistavan päätä oikealle useasti (ei siis mitään niskajäykkyyttä, tai rakennepoikkeavuutta), että pyytäisin kyseiseltä lastenlääkäriltä lähetteen silmäpuolelle. Voisi kuulemma olla piilokarsastusta, ja olisi hyvä tutkia, jos tämä kallistus vaikka johtuisikin siitä.
Nyt ollaan kyllä löydetty oikein mukava lastenlääkäri tuolta yksityiseltä puolelta, että varmasti jatkossa tullaan hänellä käymään. En mä lähe suotta tohon meiän tk:hon hermojani menettämään Tirpan asioista, etenkin kun tuo vakuutus on olemassa.

Jaahas se olis päivällinen, uunilohta ja pottuja. Ja ystävä on tulossa vielä käymään kahvilla, ehtisköhän sitä leipoa vaikka pannaria kahvin seuraks :)

Miikulainen, Tirppa 9kk ja Tirlittantoukka rv 14+6 ( huomenna jo poksuu rv 15, miten nää ekat viikot on mennykkään näin nopeasti tässä raskaudessa, kun Tirpan kohdalla tuntui että aika matelee, jännä! )

Ihanaa ystävänpäivää teille palstatoverit ! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Miikkis, ois kiva päästä lukeen sunkin kirjotuksia ;)

On kyllä käsittämätöntä huomata et siitä ku lähti konttaamaan, niin on uusia taitoja ja vauhtia tullut niin paljon! Niin pienessä ajassa kaikkea uutta. huh. Kohta ei perässä pysy! :D
Huomaa teidän muidenkin kirjotteluista, että tahti kiihtyy!

Ihanan aurinkoista ollut!:cool: Oikein huomaa, että on vähän virkeämpi, vaikka muuten onkin väsynyt. Ihan eritavalla jaksaa tähän kämppäänkin panostaa, kun aurinko valaisee! :) Mutta samalla kun kevät lähestyy, lähestyy myös mun kauan kammoksumani syntymäpäivä. Se ois 25v täynnä maaliskuussa. HYI. Se on aina tuntunu jonkinlaiselta etapilta, aikuisuuden rajapyykkinä. Kriisiä pukkaa :D

Ja tosiaan Lämpöistä ystävänpäivää teille kanssaäideille! :heart:

ulB3 & Eino 9kk 1pv
 
Kai sitä vois olemassaolostaan välillä ilmoitella.. :)

Eli me käytiin viime maanantaina 8kk neuvolassa, pituutta oli 74,6cm ja painoa reilut 9,7kg, ihan hyvän kokoinen nuori mies meillä, vaatteet alkaa olee järjestäen jo 80cm:siä kun jotenkin toi sälli on niin hassun mallinen et esim.74cm:set bodyt ei mene enää..

Hampaita meillä on 2kpl edessä alhaalla, kumpikin tuli yhtäaikaa ilman mitään sen kummempia kiukutteluja tai huutoja, nyt ootellaan koska ylös puhkee, sen verran jäytää et tuskin menee kauaa..

Ryömitty meillä on joulukuusta ja nyt on alkanu pikkuhiljaa tulee konttaustakin mukaan, eli konttaa jo lyhyitä matkoja, hiljaa, yleensä kuitenkin liikkuu ryömimällä/vetämällä käsillä kun pääsee niin pirusti paljon lujempaa.. :D Ylöspäinkin meillä kurotellaan jonkun verran ja meinasin saada sydärin kun poika viime viikolla nous sitterin päälle huojumaan..

Potta meillä on, muttei tuo sen päälle vielä mitään ymmärrä, joten antaa sen asian vielä olla, ei mulla ole kiirettä potalle vielä opettaa..

Kaikenkaikkiaan Juhasta on tullut uskomattoman kiltti ja ihana lapsi, turhia se ei itkeskele tai kiukkuile ja yleensä hurmaa kaikki naiset ruskeilla silmillään ja leveällä hymyllään.. :heart: Kovin rakas tuo pieni mies on..

Omassa huoneessa tuo pötköttelee, on sen pari kuukautta jo pötkötelly ja nukkuu siellä hyvin, joskus on öitä et saa käydä tutittaa useemmin, mut melkein se pari-kolme kertaa yössä on vakio.
Nukkumaan meillä aletaan 19.30 ja herätään yleensä 07.00-08.00, joten ei tässä unen puutteesta enää voi valittaa.. :)

Sen tänne nyt tunnustan että lupa toiselle on annettu ja melkein jo tulikin, mutta luontoäiti päätti toisin, joten katsotaan kuinka tässä edetään vielä kevään mittaan.

Mukavaa viikkoa kaikille! :) Ja oikein hyvää ystävänpäivää! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
ulb laitan sulle privana viestiä.. Jos joku muu on kiinnostunut lukemaan blogia, niin laittakaa privana mulle viestillä sähköpostiosoite, johon lähetän kutsun :) Kun tosiaan se on "piilossa" kutsun takana :) Tsemppiä sulle ikäkriisiin, mulla vasta maaliskuussa (pian siis jo!) tulee mittariin 22v. Mulla kans rajapyykkinä tuo 25v :D mulla siis kriisi vasta 3 vuoden päästä ;D

Maira mä tänään etusivulta huomasinkin, että olit "kuumeilijoiden"/plussaavien pinoon kirjottanut. Harmi että luontoäiti oli päättänyt toisin, ja kovasti plussatuulia seuraavaan kiertoon ja yritykselle tsemppiä. Mä monena kuukautena itkua tirautin, kun ei plussaa kuulunut ja harmittelin, vaikka loppupeleissä 4kk vaan yritettiin aktiivisesti. Mutta semmosta hermoilua se oli, vaikka lupasin isännälle että en hermoile, vaan tärppää kun tärppää-rennolla tyylillä :D Valtavasti siis tsemppiä!
Ihanasti Juha kasvanut, iso poika! :heart:
 
Hellurei..

Tääl Eetu kiertää häkkisänkyä ympäri kävellen :D Se pirulainen ku nukkuu yhet päikkärit ja neki nippanappa tunnin mittaset.. : / Meil on siis illalla väsyny poika.
Ite jännäilen kun on menkat myöhässä :) Huomenna teen testin ja sit ois niiku viiko yli, mutta ei siel mitään oo. Toivo on suuri vaikka ei yritetäkkään vielä toista, puheissa se kyllä kulkee :) Huomenna siis apteekkiin ja kahtellaan kuis käy, sais edes nuo menkat alkamaan. Niin mä kyl tein Eetunki kohalla, ostin testin et saisin menkat alkamaan ja kas kummaa tulikin kaks viivaa :) Nii ja on tää jännä kun kuumeilee täs onko raskaana vai ei, on sit sata oiretta mukamaste päällä :D Outoja nää naisten oikut :)

Nyt täytyy Maira kysyä et kuuletko sä jos teijän pikkanen huutaa toisessa huoneessa? Ite oon kans miettiny Eetua toiseen huoneeseen mut meil kun tuttia tarvitaan öisinki nii en siirrä, hädin tuskin herään nytkään ku Eetu huutaa korvan juuressa :D

Jahas, olipas nopee sepustus. Äijä saa hepulin!
 
^Mulla on itkuhälytin apuna, tosin kuulen pojan öninän jo ennen kun itkuhäly ehtii reagoimaan siihen.. :) Jotenkin sitä on korvat paljon tarkempina nykyään kun sillon kun poika oli samassa huoneessa ja nyt on oppinu myös huomaamaan koska önistään vaan unissaan ja koska ollaan tuttia vailla.. Eli kummasti sitä pää sopeutuu näihin tilanteisiin.. :)
 
Kyyneltenhymy meillä nukkuu neiti kans eri huoneessa, siirty jo joulukuussa. Ja hyvin mä kuulen jos yöllä heräilee, tai vaan kaipaa tuttia yms. Niinkun Maira laittokin, että kyllä nuo korvat on tarkempia nykysin.
On nuo oireilut kummia, niin psyykkisiä. Mä ainakin tunnen miljoona erilaista raskausoiretta jos menkat parikin päivää myöhässä, vaikka sitten raskaana ollessani en niitä oireita havaitse :D

Itkuhälytin mä käytän sitä vaan sillon, kun neiti nukkuu parvekkeella, kuulen sit samantien sisälle jos heräilee yms mumisee unissaan :)
 
Oma huone Meilläkin tyttö on nyt kuukauden nukkunut omassa huoneessa ja hyvin kuuluu, kun ovet on auki. Yleensä herää vain kerran yössä ja silloin annan maidon. Yleensä ei ehdi kunnolla alkaa itkemäänkään vaan herään jo siihen, kun kalisuttelee pinnasängyn laitaa. Meillä on toinen laita laskettava ja se kolisee kivasti kun tyttö tönii sitä. :D Tutitella ei onneksi yöllä tarvi. Joskus saattaa yöllä kerran "vinkasta" mutta jatkaa sitten unia. En tiiä, kuulenko niitä kaikkia ;) mutta joskus herään niihinkin. Nyt kun oli kauhea räkätauti, niin kaks yötä nukuin patjalla vieressä ja kuuntelin toisen rohinoita ja yskää. Onneks se tauti on nyt voitetettu kanta.
 
Omasta huoneesta, mä en tiedä koska se meillä tapahtuu, koska meil on vaan kaksio, eikä nyt lähiaikoina varaa muuttaa kolmioon. Minähän en olohuoneessa nuku! :D Mut hyvin se näinkin menee. Eilen oli sit mun lääkäri ja sain apuja nukahtamiseen ja lähetten neuvolapsykalle. :)

Hesarin kolumnista, Nyt kiehuu tämä äiti kyllä. Mua ei kiinnosta, jos joku menee töihin heti kun äitiyslomaloppuu, tai ennen, ei se kuulu mulle, enkä tuomitse..
Minähän teen just niinkuin itsestä tuntuu hyvältä ja mikä mun perheelle on mun mielestä parhaaksi! Ja niin tekee muutkin! Olenko mä työtön, jos olen kotona lapsen kanssa ja mulla on kuitenkin työpaikka! Just joo :D

Meillä on rytmi muuttunut. Eikka nukahtaa siinä 19 aikoihin. Viime yö oli levoton, mutta muuten yöt menee edelleen hyvin! :) Poskihampaita tehdään, ikenet ihan kovina ja pari paukamaa tuntuu. Saa nähä tekeekö vielä kauan. Mun puolesta sais tulla pois pientä kiusaamasta! :)

Itkuhälytintä käytän kun Eikka nukkuu parvekkeella ja itsellä keittiössä tekemistä. Muuten jos hengaan olohuoneessa, niin kuuluu sisälle! :)

Nyt blogipäivitystä ja kaverin kanssa skypetystä. Sitte itekin aa-aa!

:wave:
 
emv
Heippa!

Oli kyllä ihana viikonloppu, kaikin puolin! Kiitos toivottaluista. Ensin perjantaina oli mun 27v synttärit (ei ikäkriisiä! :D, vaikka onhan nyt taas 30 kohta lähempänä kuin 25 ja se on hiukka pelottavaa, teini oon silti!) ja olin shoppailemassa yksin, kavereiden kanssa kahvilla ja äidin kanssa syömässä. Lauantaina lähdettiin hääpäivän viettoon, oltiin Gocessa syömässä (suosittelen ehdottomasti) ja Scandic Marskissa yötä. Kotiin palattiin sunnuntaina puolen päivän jälkeen, lähdin sit illalla vielä Tavastialle katsomaan Pelle Miljoonaa (kaverin synttärilahja). Oli hauskaa! Pelle ei kuulu mun ykkösartisteihin eikä musatyylikään ole mulle se mieluisin, mut onhan se suomimusan aika kova tekijä ja sanoitukset on aika hauskoja. Keikka oli loistava ja kyllä mä sinne ehdottomasti halusin mennä. Menisin uudelleenkin!

Ma-ti yönä alkoi meillä sit vatsatauti. Sade valvoskeli ja oli itkuinen. En tiennyt silloin vielä, että miksi. Yöllä oma masu tuli kipeäksi ja ma illalla jo vilutti. Tiistaina oli sit selkeästi ittellä lievempi pöpö ja Sade oksensi pari kertaa, samaten eilen vielä oksensi. Miehellä oli vaan vähän masu outona. Viime yön Sade nukkui tosi hyvin ja on oikein iloisena leikkinyt tänään.

ALM: Meillä kävi etuhampaiden suhteen ihan samalla tavalla. Huomasin kans just sen jälkeen kun olin kirjoittanut, et tytöllä on kans tullut ylös kaks etuhammasta. Niitä ei meillä erityisesti valitettu.

Sade siirrettiin marraskuussa omaan huoneeseen, mut meillä on pieni rivari, joten kuullaan kyl hyvin kun se heräilee. Jotenkin sitä on herkistynyt tytön äänille.

Kolumni oli aika hurja :O aika provosoiva. Vastaavia juttuja on ollut aika paljon viime aikoina, joko haastatteluina tai lehtijuttuina. Aika monessa just tosta työttömyydestä kirjoitellaan, mullakin on kyllä työpaikka odottamassa, enkä oo hetkeen vielä töihin palaamassa. Mulla se johtuu ihan siitä, et haluan olla tytön kans kotona ja pidän sitä tärkeänä meille. Mies on samoilla linjoilla. Ja kuten miikulainen kirjoitti, et eiköhän jokainen perhe osaa itse valita omalle perheelleen parhaan systeemin tai ainakin on oikeutettu valitsemaan itse.

Nyt ei kyllä ehdi enempää...voikaa hyvin kanssasisaret, ihanaa et olette olemassa! Myöhästyneet ystävänpäivä toivotukset!

-emv ja sade 10kk
 
Heissan!

Meillä Henkka nous eilen isoveljen nojatuolia vasten polvilleen ja siitä seisomaan :O vielä aika huteralla pohjalla on tuo meno. Ja kokoajan vaan pitää nousta ylös. Sängyssä ei vielä nouse reunaa vasten,mut pohja on kuiteskin laskettu ihan alas.

Maira plussatuulia täältä kans :heart:

Meillä Henkka sanoo äiti :D luulin eka et kuulen omia :confused: mut mies ja poika sano et ihan selvästi sano äiti :D

Mut nyt siivouspuuhiin. Petivaatteet onkin jo ulkona ja pesukone pyörimässä kohta leivinuuniin tulet ja imuroimaan.

Mukavaa pakkas viikonloppua kaikille tasapuolisesti :wave:

baby dream ja Henkka 9kk
 
Me päätettiin, että tutit lähtee nyt. Nyt tuntuu sopivalta hetkeltä. Flunssa takana. Hyvä unirytmi ja nukahtaa helposti. Ja käytössä on vain nukahtamistutti. Öisin ei herää huutelemaan tuttia. Katsotaan nyt sitten, miten tässä käy. Miehellä on nyt vapaat, joten on silleenkin hyvä hetki, kun on kaksi jakamassa mahdollsiaa itkuja. Ainakin päikkäireille nukahti helposti ilman tuttia. Tosin pakkasten takia jouduin nukuttaan pinnasänkyyn ja päivisin täytyy nukuttaa sylissä. Yöunille nukahtaa itse omassa sängyssä. Raportoin sitten, miten yöunille nukahtamiset alkaa sujua. Jokatapauksessa nyt se tutti on ja pysyy piilossa!!!! Ja tämä päätös pitää :attn:

Neljäs hammas on puhjennut, ylös.

Tyttö on kehittynyt mainiosti. Kävelee tukea vasten ja selkeästi yrittää jo toistaa joitakin sanoja. Vasen käsi, josta olen aiemminkin kirjoitellut, on kuitenkin edelleen hyvin kömpelö ja tyttö ei viitsi juuri kättää sitä. Käsi kyllä toimii, kun siihen tarjoaa lelua. Pinsettiote ei toimi vasemmalla - kun taas oikealla tosi hienosti. Maaliskuussa mennään kastomaan, mitä fysioterapeutti nyt tuumaa. Josko tuohon käteen alettaisiin nyt samaan jotakin kuntoutusta. Neuvolan lääkäri tuumi 8 kk käynnillä, että jos kädessä jotakin vikaa nyt on, niin näyttää hyvin lievältä ja että kuntoutuksella saadaan varmasti hyvä toimiva käsi. Istuessaan ja leikkiessään lattialla poimii lelut aina oikealla kädellä. Esim. legopalikat kerää aina oikealla, siirtä sitten vasempaan ja poimii sitten palikan myös oikeaan käteen ja hakkaa palikoita yhteen. Taputtaakin ihan hyvin ja kontatessa on kämmen auki.
Olis kiva tietää, että mikä ihme tuossa kädessä oikein on! Vai onko se vain kömpelö ja kun on kömpelo ei viitsi käyttää ja kierre on valmis...:confused:
 
Meille on viimein tullut hammas läpi alas. Ja itseasiassa toinen tuli samantien viereen. Lisäksi pikkuakka muutti siskonsa kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, ihan hyvällä menestyksellä. Pari kertaa yössä joutuu käydä tutittamassa mutta nukkuu koko ajan. Isosiskokaan ei varsinaisesti herää huutoon. Tai havahtuu mutta ei valita asiasta, viime yönä oli isompi neiti laittanut tyynyn korvalleen..
Ja pikkuakka on ehkä löytänyt ryömimisen taidonkin.
 
NAJ
Jaahas pitkästä aikaa taas moi ja IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!!

Siitä on aikaa kun viimeksi tuli kirjoiteltua ja aika hiljainen palsta muutenkin on :'(

Kotona olen toivottavasti vielä pitkään, siis sinne asti kun Myy täyttää 3v, katsellaan onnistuuko.

Käytiin Myyn kanssa 9kk neuvolassa kontrolloimassa kasvu ja Myy onkin jo tosi iso tyttö, 68,8 cm ja 6,5 kg :) Kaikki muutenkin hyvin, tyttö seisoo tukea vasten, istuu ja nousee itse istumaan ja tukevasti neiti istuukin. Konttaamaankin neiti on oppinut, paljon uusia asioita. Selkeitä tavuja mam-mam, nam-nam-nam, annaanna tulee, tosin liittää niistä suurimmanosan syömiseen jostain syystä :) isoveljet opetti Myyläisen vilkuttamaan, nyt vilkuttelee kun hälle sanotaan HeiHei :)

Hammashoitolaan laitettiin recall kutsu samalla kun tuo 5v kävi hampaita näyttämässä. Eli joskus toukokuussa mennään. Ollaan koitettu hampaita harjailla, niitä kolmea :) Aamuisin ja itaisin, joskus kyllä vielä unohtuu :( Myy kun menee ennen isoja poikia nukkumaan, niin ei ole yhteistä hampaidenharjaus hetkeä vielä.

Mairalle plussatuulia täältäkin

Miikuilainen: Eikös ole hassua kuinka nopsaan toinen (saati kolmas) odotus menee, esikoisen kanssa sitä tuntuu että aika mataa, Myytä kun odotin tuntui että oho nytkö on jo toukokuu??

Tulkaahan kirjoittelemaan kuulumisia :)

NAJ+Myy 9kk (missä mun vauva on???)
 
Onpas täällä hiljaista! Pitkästä aikaa meiltäkin kuulumisia.

Me päästiin tutista irti todella helposti. Parina iltana pyöriskeli vähän pitempään sängyssä ennen kuin nukahti (20 min) ja ekana iltana piti ottaa syliin hetkeksi rauhoittumaan, kun itkeskeli. Suurta huutoa ei ollut. Ei ole tuttia kaivattu eikä tarvittu. Yöt menee samaan tahtiin kuin ennenkin, yksi syöttö ja nukahtaa samantien.

Meillä oli viikonloppuna ihan järkky vatsatauti koko pesueella. Onneksi tytöllä oli "vain" ripuli eikä oskentanut ollenkaan. Hyvin joi, joten ei mennyt huonoon kuntoon, vaikka kesti nelisen päivää. Kiinteät sen sijaan ei vieläkään hirmusen hyvin maistu. Mutta jotakin sentään.
Nyt ootellaan, että ruokahalu palaa ja päästään maisteleen hapanmaitotuotteita oikein kunnolla ja kohta kai se pitäisi alkaa totutteleen pois korvikkeeltakin.

Ihana ilma! Päikkäreiden jälkeen pulkkailemaan.
Aurinkoista kevättä kaikille!!!
 
Jehhii, kuulumisia täältäkin suunnalta!!

7.3. oli sosped käynti ja se jäikin viimeiseksi, kun ei ole kehityksestä huolta! Kauheasti sai kehuja taidoistaan ja jo tulevista sanoista sekä tavuista.
10kk pituus on 76,5cm ja paino n. 11kg kun ei paikallaan pysynyt, niin ei kovin tarkasti saatu ja päänympärys 46cm.
Hirveän kova tahto ja komennus pojalla on. Se on maailman loppu jos äiti ottaa jotakin pois tai kieltää. Ruokaillessakin komentaa. :D Härkälapsi on selkeästi ;D
Ensi-istahdus pulkassakin koettiin eilen. Kyllä tykkäs ja hienosti pysyi pystyssä ahkiopulkassa (mäkeä laskiessa makoili selällään), kun ei muuta tarjolla ollut :)
Kadun aurinkoisella puolella: hiiri mittaa maailmaa männynneulasella... tuolla kuvamateriaalia

Ihanaa keväänodotusta,

ulB & Eikka sunnuntaina 10kk <3
 
Heipparallaa ja myöhäiset naistenpäivä toivotukset :flower:

Huomenna meillä tulee 10kk mittariin, ja kuten Naj totesi; missä se mun vauva on? Aivan samaa mäkin voisin kysyä.. Niin tää aika vaan rientää!

Meillä oli päänmuodon vuoksi se kontrolli lastenneurologin luona, ja 10kk mitat 70cm ja 8,2kg, pipo 44cm. Tasaista kasvua ja omalla käyrällään menee. Eli kun kasvu ja kehitys tasaista ja normaalia, niin edelleen seurantalinja. Uusi kontrolli vuoden ikäisenä. Kyllä kivi taas tipahti sydämeltä, oon niin kauheesti pelänny että meinaavatko operoida.. Neurologi sanoi, että ei syytä siihen jos ei mitään poikkeavaa tule.

Uusia taitoja meillä opittiin ihan alta viikko sitten polviseisonta tukea vasten :heart: Ja nyt parina päivänä ottanut jo konttaus askeleita pari, kunnes toteaa että nopeampaa pääsee perille ryömimällä. Istumaan ei osaa vielä mennä kunnolla, mutta jos laittaa istuma-asentoon niin saattaahan hän pari minuuttia siinä pysyä. Osaa kyllä itse siitä mennä konttaus asentoon.
Nyt sitten meillä kiipeillään joka paikkaan minne ylettää. Sitteriin kiipeäminen on kova juttu, samoin äitin puhelin on kiva käydä sohvalta ryöstämässä. Lelulaatikkokin päihitetty ja nyt saa itse lelut sieltä pois.

Meillä oli tammikuu-helmikuu ajalla 3vkoa kestävä Rs-virus, sitten oli hetki terveenä ja eikun oksutauti siihen sitten. Monta päivää meni välissä, kunnes minä sairastuin siihen. Isäntä selvis kaikkein helpoimmalla. Mulla se oli ihan tuskaa, yli 12 tuntia vartin-puolentunnin välein oksuamista, mikään ei pysyny sisällä. Sokerit laski, kuumetta oli. Onneks sit iltaa kohti alko helpottamaan, yöllä vielä kuumetta aika rajusti. No olihan tässä vissiin viikko välissä siihen ja nyt sitten Tirppa on taas kipeä.. Kuumetta, räkänen ja kova yskä. Ventoline aloitettu babyhalerilla, ja katotaan jos pahenee niin viikonloppuna mennään sit yksityiselle päivystykseen. Ja tänään sitten mulla on vähän kurkku kipeä ja tukkonen olo. Ei oo vuos hyvin alkanut :D
Jospa sitten kesän olis terveenä ;)

Lastenhoidon tuki alkanut, ja saatiin myös toimeentulotukea puoleks vuodeks. (siihen asti että mun uus äitiysvapaa alkaa) Joten huojentavaa tietää myös, että taloudellisesti onnistuu että oon kotona Tirpan kanssa, ja saan ilman työstressiä nauttia raskaudestani. Parin viikon päästä on rakenneultra ja puoliväli jo :heart:
Naj kieltämättä tosi hassua, mutta eihän sitä toisaalta ehi laskea päiviä ja viikkoja kun touhuaa lasten/lapsen kanssa ihan tätä normi arkea :) Toisaalta kiva, mut vähän jänskättää et muistaakohan sitä hankkia ns. "tarpeelliset" uudelle vauvalle, enneku se on jo syntynyt ;)

Hampaat 8 hammasta löytyy tällä hetkellä ja entistä vaikeempaa yrittää tutkia toisen suuta, että onko lisää tulossa :D Hampaiden harjaus kerran päivässä, iltaisin. Joskus se jää, jos päivänrytmi ollut jostain syystä poikkeava. Aamuharjaus otetaan kyllä jossain välissä käytäntöön.

Ruoka meillä alkaa nyt huhtikuun alussa tavallisen maidon kokeilu, siitä vaihdetaan sitten laktoosittomaan jos ei sovi. Hapanmaitotuotteita menee, viili on vielä kokeilematta. Vähän musta tuntuu että osa aiheuttaa ilmavaivoja, mutta toisaalta eivät oo onneks vatsaa kipeeks ilmeisesti tehneet. Puuro on vihdoin alkanut olemaan meillä herkkua, saatan antaa kylmäpuuronkin välipalaks hedelmäsoseen kera, jos aamupuurolta jäänyt kattilaan ylimäärästä.
Herkkuja meillä neiti on todennut, että jos joku muu napostelee niin hänkin haluaa. Ostin kokeiluks porkkanatikkuja lastenruoka hyllyltä, ja hyvin niitä nakertaa. Maissinaksut neiti nykyään tykkää murskata tai napsia siitä paloja, jotka käyvät ensin lattian/pöydän kautta ennenku menevät suuhun :D Laktoositonta jäätelöä on annettu maistaa, itsetehtyä marjarahkaa ja mustikkakeittoa. Neiti on alkanut leikkiä koiraa, isältään suoraan sanottuna kerjää samaa mitä isäkin syö. Suurilla silmillään tuijottaa ja aukoo suutaan kun näkee haarukan/lusikan nousevan lautaselta, sekä saattaa yrittää nousta nykyään polviseisontaan siihen vierelle. Isäntä kun meillä syö eriaikaan pääosin ku me, kun tosiaan yötyötä tekee.

Yöt nää sairastelut on rokottaneet meidän öitä. Nykysin neiti sammuu yöunille vasta puolen yön aikaan (ennen 22 mennes), ja saattaa nukkua 8-9 asti heräämättä, mutta ajoittain herää 3-5 aikaan jolloin vain maito tai velli rauhoittaa uneen.
Tarkotus on kokeilla taas rytmin muutosta, kunhan neiti ensin parantuu ja isännän loma alkaa kuun lopussa, että sais yöunille 22 aikaan viim.
Aikaisemminhan neiti on nukkunut 11 astikkin, mutta nyt se on aika tarkalleen klo 9, joka tietää myös välillä aamupäikkäreitä ennen lounasta. Päikkäreitä on päivässä siis 2-3 kappaletta, useimmiten vaan max.tunnin kerrallaan. Nytkun kipeenä ollu, niin oon iltapäivästä saanu nukkumaan 2 tuntia.
Tänään sitten heräs 8.30 ja 10 aikaan sammu unille takas, ja nukkuu edelleen.

Kiva oli lukea muittenkin kuulumisia, hyvin kasvavat toukokuulaiset.
Toivotan myös hyvää keväänodotusta!

Miikulainen, Tirppa huomenna 10kk ja Tirlittantoukka rv 18+3 :heart:
 
emv
Heipat täältäkin!

Miikulainen: I feel you! Siis ton sairastelun suhteen. Meillä kans tänä vuonna oltu terveenä yhteensä noin 2 viikkoa, siis Sadea tarkoitan. Ensin flunssa joka oli piiiiiiitkä, jälkitautina korvatulehdus (lähti onneks ekoilla antibiooteilla), sit vatsatauti, välissä 1½viikkoa lähes terveenä (vain nuhaa), sit uus vatsatauti, joka kesti viikon ja vei sekä minut että Saden sairaalaan nesteytykseen (päästiin kyl samana päivänä pois) ja sit heti kun vatsatauti meni ohi, nousi seuraavana päivänä kuume ja flunssahan sitä taas pamahti. Nyt (KOP, KOP, KOP!) näyttäisi et flunssa lakaa olla menossa ohi, enää pientä yskää ja nuhaa. Vauvauintiin ollaan päästy kerran tänä vuonna. ÄR! No, mut mä kans elättelen toiveita, et jospa ei sit keväällä ja kesällä niin tulis mitään. Sulla raskaus jo noin pitkällä! huh huh et aika juoksee.

ulB3: Meillä kans löytyy tahtoa ja loukkaannutaan aivan älyttömästi kun ei saa esim. läimiä telkkaa tai muuten kielletään. Nopeasti menee kyllä ohikin. Sade on kyllä oinas, mut sarvipää mikä sarvipää! Ihania pulkkakuvia! Ja ihanaa et varmistus siitä, ettei tartte huolehtia kehityksestä.

Äitiliinin perheessäkin koko porukka sairastanut. Teillä on tutin kanssa onnistunut hienosti sen poisjättäminen. Meillä ei olla ees yritetty...:ashamed:

NAJ:
Mulla kans tarkoitus olla kotona siihen saakka kun neiti 3v. (tai jomman kumman meistä aikuisista ainakin) mut meillä myös ajatus et tän vuoden jälkeen jossain kohtaa annettais toiselle muksulle lupa tulla, että vois olla ettei tässä töihin vielä hetkeen mennä. Välillä ikävä omaa työtä, on kiva työ , mutta en silti oikeasti haluais palata.

Meillä on kaksi selkeätä sanaa eli äiti on tullut jo pitkään, mut vatsatudin yhteydessä oppi sanomaan anna. Alun perin aina ruokapöydässä, mut nyt tulee jo muutenkin. Äsken just halus kirpparilta ostetun kirjan, kun mä vielä irrotin hintatarraa. Sade tykkää hirveästi kirjoista, katella ja että luetaan. Mieletöntä höpötystä ja selitystä koko ajan :) Ihanaa!

Mitäpä muuta. Ihanaa, aurinko paistaa! Kevät tulee.

-emv ja sade 11kk :heart:
 
Terve pitkästä aikaa....

Huh tosiaan mihin tää aika humpsahtaa, tänään tulee kuluneeksi vuosi siitä kun yritettiin kovasti estellä hätäisiä poikia tulemasta maailmaan, mut kun päkkipäitä olivat ni tulivat kuitenkin ja HYVÄ niin!!
Ja huh miikulaisenkin raskaus on jo puolessa, kiva varmaan kun liikkeet jo tuntuu :)!

Mistäs alkais...paljon tuntuu kaikilla olevan samanmoiset vaiheet meneillä kun meilläkin. Sairastelua oli aika paljon syksyllä ja nyt alkuvuodesta tuntui et säästytäänköhän, mut ei flunssassa ollaan kertaalleen oltu ja korvatulehdukset kaupanpäälle. Eemelillä jopa puhkesi tärykalvo ja kolmas tulehdus 3-4kk sisään eli jos seuraava tulee parin kuukauden sisään ni putkien laitto on edessä.

Kovasti pitää koko ajan olla liikkeessä, molemmat konttaavat kovaa vauhtia, joka paikkaan noustaan ylös ja jopa pienesti kiivetäänkin. Seiniä pitkin kävellään ja uutena on nyt tullut et välillä päästetään kädet irti ja seisoa huojutaan paikallaan sekä katsotaan et huomaako kukaan :D. Tuoleja käytetään taaperokärryinä, mut itse tääperokärryt menee vielä liian kovaa alta pois.
Pyllyn peseminen ja pukeminen tuottaa äidille hikikarpaloita ku ei paikallaan haluttais hetkeäkään pysyä ja noin 11 kilon voimalla laitetaan hanttiin. Molemmat kyllä yrittävät itse laittaa vaatteita pään yli ja Aksu onkin kerran vahingossa onnistunut laittamaan kypärämyssyn päähän.

Ruoka maistuu hienosti, purkkiruokaa syödään enimmillään. Normi maitoa olen pikkuhiljaa antanut ja kohtalaisen hyvin maistuu. Samaa ruokaa mausteineen ja suoloineen ajattelin alkaa antamaan vasta lähempänä laskettua aikaa, jolloin olettaisin suoliston ja elimistön olevan valmiimpi. Meillä syödään tosi mietoa ruokaa muutenkin esikoisen takia. Herkkuja ei olla vielä annettu sit synttäreillä maistellaan kakkua ja eiköhän se sit siitä lähde....karkkia neitikään (3v) ei vielä syö. Kovasti ovat aina jaloissa maiskuttelemassa ku itse syö jotain ruokapöydän ääressä. Nii ja nyt kun ajattelin pikkuhiljaa lopetella imettämistä ni nyt siitä ollan innostuttu kunnolla :headwall:.

Pottailua ei olla oikein keretty harjoittelemaan, pari kertaa. Kyllä sitä sit kerkee...tietty tottumisen kannalta ois hyvä aina välillä istutella.

Yhteisleikki pojilla sen kun lisääntyy, mm. kukkuu leikki ja "takaa-ajo", ja samalla lisääntyy myös kinastelu ja toinen pojista puree välillä oikein kovaa, auts!

Hampaita on suussa molemmilla 8 kappaletta ja niilllä on kiva narskutella. Ai että miulle tekee pahaa...edes oksennus tms ei tee niin pahaa :kieh:.

Molemmat pojat tuntuu tykkäävän tosi paljon musiikista, laulavat kovin ja hytkyttelevät. Toinen pojista osaa taputtaa, ni hää aina hytkyy ja taputtaa ku musiikkia alkaa kuulua :D. Nii ja vilkuttaminenkin on nyt tullut uutena juttuna. Äääääti ja tissi osataan sanoa omalla hienolla tavalla ja sit melkoisia papupatoja ovat molemmat, tulevat isiin, äitiin ja siskoon. Pakko pitää ääntä jos haluaa saada äänensä kuuluviin. Kiukutellakin osataan oikein kunnolla, murina on välillä melkoinen kun kielletään tai otetaan jostain pois ja toinen kavereista osaa jo heittäytyä lattialle sätkyttelemään....huh, 2-3 vuotiaan uhmaa odotellessa ;).

Mut tällaisia...aikaa ei tunnu vieläkään olevan hirveesti omille jutuille, mut aikansa kutakin. Kovin käyn kyllä teijän kuulumisia lukemassa vaikka en kerkee kommentoimaan. Aurinkoista kevään odottelua ihanaiset!!!!

Pilkkuliini ja Tiuhti sekä Viuhti
 

Yhteistyössä