TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~




Tervetuloa kaikki vanhat sekä uudet juttelemaan vauva-arjen ihanuuksista, iloista ja suruista.




SYNTYNEET:

15.3.2010
Pilkkuliini ~~ 32+4 & A 1730g/41,5cm B 2025g/44cm

16.3.2010
Haave ~~ 32+3 1945g

9.4.2010
emv ~~ 34+6 3380g/48,5cm

15.4.2010
napsuneiti ~~ ??+? 2880g/47cm

19.4.2010
Johjo ~~ 38+1 4560g/52cm

20.4.2010
senni1 ~~ ??+? & A 2240g/45cm B 2535g/47cm
MetsäMörrinVaimo ~~ 37+5 3620g/50cm

21.4.2010
Heidi0609 ~~ 38+4 3920g/50cm
Katsu74 ~~ 37+0 3134g/48cm

22.4.2010
Belvis ~~ 34+4

23.4.2010
tirpunen ~~ 38+5 3495g/51cm

24.4.2010
Janskuliini84 ~~ 38+1 3650g/50cm
Vilhelmiina72 ~~ ??+? &

28.4.2010
BornToLose ~~ 38+3 & A 3005g/49cm B 2920g/48cm

29.4.2010
tiitäinen ~~ ??+? 3595g/49cm
alfonsiina ~~ ??+? 2990g/45cm
Adelade ~~ 39+0 2560g/46,5cm

30.4.2010
ce-bra ~~ ??+? 3484g/49cm

2.5.2010
marjutti86 ~~ ??+? 3460g/52cm

3.5.2010
A-L-M ~~ 40+0 3898g/50cm

4.5.2010
KyyneltenHymy ~~ 40+3 4000g/49cm
Tsirppi ~~ 39+6 3130g/51cm
Äitiliini1978 ~~ 2600g/46cm

6.5.2010
sibirica ~~ 38+0
minttuxxx ~~ ??+?

7.5.2010
vennamo86 ~~ 38+1 3090g/51cm

9.5.2010
AnnaBanana ~~ 40+0 3270g/51cm

10.5.2010
Varanikki ~~ 41+2 4435g/50,5cm
heluna ~~

11.5.2010
Heikunkeikun86 ~~ ??+? 3130g/47cm
sanzkuli ~~ 41+2 3795g/50cm
Aukku ~~ 40+2 3140g/48cm
tiktu ~~ 39+3 51cm/3865g

12.5.2010
hentta75 ~~ 40+2
Möhvi ~~ ??+? 3900g/49cm
äiti ja 3poikaa ~~ 38+0 3450g/51cm
Miikulainen89 ~~ 39+1 2556g/44cm
Mimmu86 ~~ 41+3 4000g/53cm

13.5.2010
enkelipoikien äiti ~~ ??+? 4455g/54cm

ulB3 ~~ 38+5 2790g/51cm

15.5.2010
Tipsula81 ~~ 40+2 3779g/52cm

16.5.2010
Toukomamma88 ~~ 38+3 2740g/48cm

17.5.2010
vendela84 ~~ 40+6 3280g/48,5cm

18.5.2010
baby dream ~~ 39+2 4210g/53cm
Nappula ~~ 39+1 3290g/50cm
Finu ~~ 41+1 3800g
Järvenneito ~~ ??+? 4170g/52cm

19.5.2010
Cristiina ~~ 39+0 3520g/52cm

20.5.2010
MsDevil88 ~~ 40+5 3820g/51cm
Anin ~~ 39+1 4290g/51cm.

21.5.2010
Riikka90 ~~ 38+5 3500g/48,5

22.5
lypy ~~ 40+0 3500g/51cm

23.5.2010
Sanse ~~ 40+2 4690g/55cm
Magdalena77 ~~ 41+5 3680g/52cm

24.5.2010
Zara81 ~~ 40+4 4040g/52cm
tatomira ~~ 39+2 2960g/46,5cm
tyttö82 ~~ 3230g/48cm

25.5.2010
Haavemamma ~~ 41+2 3880/51,5cm
Ronya83 ~~ 39+2 3275g/49 cm.

26.5
Napero ~~ 40+0 3880g/50cm

27.5.2010
zizilisko ~~ 39+6 3860g/52cm
Whitey ~~ 40+1 3080gr/47cm
Ronsutar ~~ 40+1 3980g/51cm

28.5.2010
Nenu ~~ 41+5
NAJ ~~ 41+3 3945g/51cm

30.5.2010
Alisa ~~ 40+4 3100g/49cm
Auringonkukka ~~ ??+? 3180g/51cm

31.5
Nuppu 123 ~~ 41+3
Meillevauva ~~ 40+4 4380g/54cm

7.6.2010
Hyäkkäysvaunu ~~ 42+0 51cm/3379g

9.6
Maira ~~ 40+1 3530g/50.5

10.6
Selis ~~ 41+1 3600g/52cm



Täältä löydät aikaisempia keskusteluita odottajien puolelta:

<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3
<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Täältä löydät aikaisempia keskusteluita "vauvat 0-12kk" puolelta:

TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~
TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Heinäkuussa 2010~~
http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1834216-toukokuun-toukat-2010-syyskuussa/
 
Alisalle kiitos uudesta pinosta!

Ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Joulu meni rauhallisesti, muutamaa yötä lukuunottamatta kun se 3.hammas teki tuloaan. Joulukinkku ja porkkanalaatikko maistui neidille oikein hyvin. Lahjoja tuli roppakaupalla, pääosin leluja. Learning Puppy ja palikkalaatikko taisivat olla meiän neidin suosikkeja :)
Uusi vuosikin meni rauhallisesti, neidin kummisedän luona oltiin. Muutamaa rakettia ikkunan takaa jaksoi katsella, mutta kummisedän 2 koiraa kiinnostivat huomattavasti enemmän.
Neiti oppi uutenavuotena syömään patonkia itse, ihan tohkeissaan kun sai itse ottaa pöydästä ja mutustaa.

RuokailuTäällä on suurimmaks osaksi siirrytty karkeampaan ruokaan, jos purkista saa niin 8kk ruokia. Itse oon edelleen tehnyt paljon ruokia ja haarukalla vähän pienemmäks laittanut esim. kalapyöryköitä perunamuussin joukkoon. Pikku hiljaa koko aika siirrytään sormiruokailemaan, tänään ois vuorossa mm. kukkakaalia. Katsotaan miten uppoaa alas :) Banaani oli helppo, vähän sai säädellä syömistahtia ( tais olla hyvää ;) ), ettei tungis koko banaania kerralla suuhun. Muuten on neiti aika rauhallinen syömäri.

LiikkuminenMeillä vielä ryömitään, peppu alkanut pikkuhiljaa nousemaan vähän ylemmäs polvien kera, ja käsillä punnertaa jo niin, että napa nousee lattiasta. Nyt vasta alkanut kiinnostamaan häntä ylempänä olevat tavarat, joten mahalteen kurkotus on nyt pop.

8kk neuvola on nyt sitten 14.pvä

Hyvää Loppiaista!

Miikulainen, Tirppa kohta 8kk ja Tirlittantoukka rv 8+1/9+2 :heart:

Muoks. Lisään että tänään löysin ylhäältä 4.hampaan alun(oik.yläetuhammas) ja siitä vierestä oikealta ien myös pullottaa, joten tuliskohan 5.hammas samalla :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Alisa uudesta pinosta! :)

Minäki sain oman koneen takasin ja omat tunnukset sitä myöten!! :D jei!

Täällä toisteks viiminen päivä antibioottia, ja on selvästi purrut, kun on jo omaitsensä. Ja täällä on nyt sitte suussa 8 hammasta. Tiistaina huomasin, että ylös oli puhjennut viides ja äsken katsoin, niin alas on puhjennut kolmas! Hullua tahtia hän niitä kasvattaa :D
Ensi viikolla alkaa arki todenteolla, kun Perhetupa avaa vihdoin ovensa! On sitä jo odotettukin. Kyllä käy välillä aika pitkäksi kahdestaan pikkumiehen kanssa. Ja kun kummipoika perheineen ollut niin kipeänä, ettei olla päästy puolin ja toisin vierailemaan.

Työkuvioitakin täällä jo mietin, kun varmaan joudun sitte takas töihin kun Eikka on täyttänyt vuoden, ei yksin oikein ole varaa jäädä kituuttamaan tuella. Harmi, sillä oon aina haaveillu, että olisin lapsen kanssa mahd. pitkään kotona. :/

Einon isänkin toiminta mietityttää, mut pitäs vaan yrittää antaa paskan olla. Noh, eiköhän tää tästä kuitenkin :D

Omanapainen avautuminen tällä kertaa, yritän paremmin ensikerralla. :wave:
 
Mukavaa loppiaista kaikille!

täällä kurkkimassa taas pitkästä aikaa. Tuntuu jotenkin että on niin kiirus ettei ehdi oikein mitään =). Tätä tämä kotiäiteys on.

meillä poju täyttää ensi viikolla 9kk, mutta hampaita on edelleen vain 2 alhaalla. Ei vielä ryömitä, eikä kontata. Eteenpäin mennään kierimällä. Konttausasentoon kyllä nousee hienosti, ja itse istumaan. Mutta ei vielä hoksaa siirtää käsiä ja jalkoja niin että konttaamalla pääsisi eteenpäin. Meillä on kävelytuoli pojalla ja sillä sitten huristelee hirveetä vauhtia. Suurinta huvia on ahistaa koira johonkin nurkkaan sen tuolin avulla. Sille jaksetaan nauraa aivan hirmuisesti =)

ulB3 onhan teillä hampaita jo tullut. Huih. Hirmuinen määrä! Onko poju ollut niistä kiukkuinen? Uppoaako jo karkeampikin ruoka?

Meillä on annettu pikkukakkoselle lupa tulla. Tosin en usko että kovin helposti luomuna tärppää. Tuota ihanaista esikoistakin kun odotettiin 3vuotta ja vihdoin ivf auttoi. Ajattelin soitella naistenklinikalle ensi viikolla ja kysellä miten toimitaan sitten kun mietittäisi pakkasukkojen kyytiin ottamista. Meillä on siis pakkasessa vielä kaksi alkiota. Ajatuksena vähän olisi että jos nyt elokuun alkuun yrittäisi luomuna ja sitten voisi ottaa huurunenän kyytiin. Jos vaan selviävät sulatuksesta ja kaikki menee ok.

Töihin en aio tämän vuoden puolella palata, keikkaa teen jonkun verran. Mutta täysipäiväisesti ei onnistu. Mies käy meillä iltakoulua, ja mulla sen verran pitkä työmatka, ettei hoito-ja hoidostahakukuvioiden järkkäily oikein ole mahdollista. Mutta mielelläni mä kotona olenkin, ja keikkailu on ihan ok. Saa vähän tuulettaa pääkoppaa ja lisää tienistiä. Tiukille se vetää kun äippäloma loppuu.

Mukavaa vuotta 2011 kaikille vauvoille ja äideille <3
 
Napsuneiti, juu.. Kaks ekaa tuli jo ennen ku hän ehti 4kk täyttää.. Ja on kyllä ollu öisin levottomampi ja aamulla syy on löytynyt sitte suusta :D Ja valmissoseista 8kk ja 12kk soseita syödään, ite tehdyt pitää vaa pienentää haarukalla.. hienosti pureksii :)

Lounaan jälkeen äitille näytettiin miten hienosti noustaan polvilleen ja seisomaan, tukena imuri :D <3
 
Viimeksi muokattu:
Meillä pitää vielä olla aika sileetä sapuskaa. Kökköisen sylkee heti ulos. Maissinaksuja kyl mutustelee, silloin harvoin kun niitä saa.

Onnea hirmuisesti Einolle uudesta taidosta! Kohta saa äiskällä sit olla silmät selässä ja refleksit ajatustakin nopeemmat. huih, tota aikaa odotellessa =)
 
pitäisiköhän minunkin aktivoitua näin uuden vuoden kunniaksi, muistaneeko kukaan enää :). Täällä on seuraavia taitoja: tukea vasten seisotaan ja tietysti ryömitään, ei kontata, mietittiin että jättääkö konttaamisen välistä ku on seisaalleen menossa joka hetki, että askeltaako ensin.
Pottailu on aloitettu hyvällä menestyksellä, täyskestoilla mentiin tuonne n. 5-6 kk ja nyt osakestoillaan.
Hampaita ei oo viel yhtään, yks nystylä on jonkun viikkoa alhaalla ollu, tuntuu muttei näy.
Täysimetyksellä mentiin 6 kk ja kiinteiden aloitus sujui tosi hyvin, ei tarvinnu mitään maistelukertoja, kaikkee vetää hyvällä ruokahalulla. ite oon tehyn, porkkanaa, maissii, kokolihaa, jauhelihaa, parsakaalia, kukkakaalia ja nyt aion tormistautua ja tehdä vispipuuroja ja kiisseleitä enemmän. tuntuu että hukun silti noihin pikkupurkkeihin vaikka ne ruokaisat on vaan lisänä omille ja makeat lisänä puuroille jne. oon tarjonnu jo hiukan karkeampaa ja hyvin tuntuu menevän. Puuroja oon tehny "aikuisten" puurohiutaleista, oon vähän niitä ensin käsissä murskannu. Jaa-a, nyt ei enempi järki juokse.

mukavaa uutta vuotta kaikille !<3
 
Napsuneiti, Eino kiittää! :) Ja tosiaan, saa nyt jo olla vahtimassa kun pääsee itseään vetämällä joka paikkaan.. :D Että odotan jo kauhukuvat silmissäni aikaa kun kävellään.. Varmaa alle vuoden ikäsenä lähtee, ite kävelin ilman tukea jo kun olin 9kk :eek:

Ainiin, se joulukuun numeron Sittenkin äidiksi -juttu oli meistä, jos olette lukeneet.. :)

Iltatoimiin!
 
Mä luin sen jutun ja tunnistinkin sut siitä =). Olet mielestäni ihanan rohkea, avoin ja mukavan oloinen ihminen! Ja ne kuvat teistä oli mun mielestä tosi tosi onnistuneita! Ei voi kun nostaa sulle hattua, ja tosi korkeelle <3!
 
ulb3 mä kans luin, ja olin ihan varma että se kerto teistä. Napsuneidin kanssa samaa mieltä, ihanan rohkea ja avoin! Hatun nosto myös!

Napsuneiti meillä Tirppa päätti tulla e-pillereistä huolimatta ja Tirpan syntymän jälkeen annettiin lupa pikkukakkoselle tulla, 4kk yrityksen jälkeen onnisti. (Ekaa ultraa odottaen vielä) Toivotaan että teilläkin onnistais! :)
 
Pitääpääs minunkin tulla korkkaamaan uusi pino :)

Napsuneidille onnea yritykseen bd. Me kanssa tehtiin tuota kolmosta 3 vuotta, mutta tätä nelosta ei tarvinnut edes tehdä, kun sai alkunsa touhutipasta :whistle:

Joulu oli ihana ja kaikin puolin onnistunut. Lapset sai sopivasti ja ennenkaikkea järkeviä lahjoja. Ei siis mitään krääsää roskiin heitettäväksi. Leluja pääasiassa tuli näille pienemmille.
Benjamin söi joulupöydästä porkkanalaatikkoa, joka upposi hyvin. Paketeista kiinnosti lähinnä nauhat :)

Joulupäivänä Benjamin oppi menemään itse istumaan. Me ei sitä ennen kovin paljon oltukaan istutettu, mutta nyt hän ei sitten paljon muuta teekään kuin istuu ja leikki. Välillä konttaa eteenpäin ja taas pysähtyy istumaan ja tutkimaan vastaan tulevia aarteita. Mahalleen ei oikeestaan olekaan enää.
Pinnasängyssä nousee laitaa vasten seisomaan, mutta muualla toistaiseksi nousee vain polvilleen asti. Sängyn pohjaa pitäisi siis laskea.
Hampaita on edelleen vain kaksi, eikä mitään tavujakaan vielä tule. Lähinnä sellaista murinaa :D
Potalla oon yrittänyt silloin tällöin istuttaa, mutta Benjamin ei tykkää yhtään :/ Meillä on kaikki lapset ollut pottakammoisia, joten ehkä mä vaan en osaa tätä pottahommaa :confused:

Kovin kiinni minussa tuo poika on. Jos vaikka menen yläkertaan ja jätän Benjaminin alas isänsä kanssa, niin heti alkaa huuto jos vain kuulee minun äänen. Ja jos hetken olen poissa, niin hyvä ettei tuo syö minua kun tulen takaisin ja otan syliin :) Kotona tulee perässä joka paikkaan ja roikku jalassa kiinni.

Benjamin syö pääasiassa soseita ja aika paljon oon nyt kaupan purkkejakin syöttänyt, vaikka tarkoitus oli suurimmaksi osaksi tehdä itse, niin kuin edellisenkin kanssa. No mutta on tässä tätä hommaa muutenkin, että en siitä kuitenkaan mitään huonoa omaatuntoa kanna.
Ite syötäväksi oon antanut vain parsakaalia, leipää ja maissunaksuja. Vois kyllä vähän aktivoitua ja laajentaa vähän skaalaa. Sellaiset isot ja ihan pehmeät päärynät on muuten helppoa syötävää pienille. Meidän kolmonen veti koko päärynän viidessä minuutissa ja hirveä huuto aina kun piti välissä poistaa siemenet :)

Ulb3 Voi harmi kun en joulukuun lehteä ostanut. Olis varmasti ollut hyvä juttu. Pitää katsoa, jos vaikka neuvolassa olis tuo lehti luettavana :)
Mekin ollaan oltu samaisessa lehdessä vuonna 2009.
Saitko muuten kuvia itsellesi? Mulle lähettivät pyynnöstä jälkikäteen.

Zizilisko+Benjamin 7kk ja risat
 
Kiitos kommenteista! :) <3 Paljon on tullut positiivista palautetta, vaikka alkuun jännitin, että miten ihmiset suhtautuvat..

Zizilisko, hyvä kun sanoit niistä kuvista, pitääkin kysellä kuvaajalta josko niitä saisin! :) Ja meillä myös syöty pääasiassa purkkiruokaa, vaikka alkuun suunnittelin kovasti että teen itse, kun kerran pidä ruoanlaitosta.. Nyt on jo kyllä helpompi ku aina vaan karkeampaa vaatii ja pureksittavaa noilla hampaille :D

Tänään VIHDOIN päästään kummipojan luokse kylään! <3

Jaha, hermostus ->
 
Kiitos Alisalle uudesta pinosta.

ulb missä lehdessä teistä oli juttuu?

Meillä Henkalla on jo 7 hammasta ja purkkiruoista menee 8kk ruoat ja isommat palat pitää tilsii haarukalla pienimmiks.

Mut nyt muksut päikkäreille.

baby dream ja Henkka
 
Uusia vuosia kaikille!

Jos nyt viimesellä kerkeis ihekkii jottai kirjottammaann, kun iida on jo yöunilla ja vanhempi tyttö kahtoo telkkarii niin keskittynneenä.

Meillä on vesirokkoo sairasteltu joulusta asti. Ekaks sen sai tuo vanhempi ja nyt on näppylät pahimmillaan nuoremmalla (tai ei ne nyt sitä tunnu niin hirveesti vaivaavan, mutta naama on tosi pahan näkönen).

Kuinkas moni täällä on jo uudelleen raskautunut?? Meillä ei ehkäisyä ole välillä käytetty ollenkaan, mutta tositoimiin päästään vasta nyt, kun kuukautiset alkoivat tuossa vuodenvaihteessa. Vauvakuume vaivaa siis täälläkin, vaikka edellinenkään vauva ei ole edes kunnolla oppinut vielä ryömimään :)

Koitan nyt jatkossa käyvvä kirjottelemassa pikkasen usseemmin, ettei tulis taas tämmöstä muutaman kuukauvven väliä (mutta kun se aika vaan vierähtää johnkii... :O )

Nappula& Iida kohta 8kk
 
Taidanpa minäkin uuden vuoden kunniaksi kirjoitella hieman...

Eli meillä Neiti oli täysimetyksellä sen 6kk ja sen jälkeen aloiteltiin kiinteät ensin kasviksilla ja sitten puurolla ja sen jälkeen otettiin lihat mukaan. Nyt syö aamu- ja iltapuurot sekä lounaan ja päivällisen, joskus harvoin jotain hedelmää välipalaksi, mutta yleensä tarjoan vain rintaa, koska ei ole mitenkään suuriruokainen lapsi. Puuro on ihan eloveenaa ja muut ruuat purkista (laiska äiti), mutta en ole viitsinyt vielä tehdä itse, saa sitten kun alkaa syödä samaa kuin muut...

Yöllä syö vielä n 3kertaa, mutta nukkuu vieressä, joten eipä ole juuri haittaa tuosta. Siirretään sitten joskus omaan sänkyyn, nukkukoon nyt vieressä kun siinä on hyvä olla ja esikoinenkin nukkuu ihan vieressä omassa sängyssä, tämä järjestely sopii meille.

Aamuisin heräilee seitsemän pintaan ja nukkuu vielä yleensä kolmet päikkärit, ulkona yleensä. Jos alle -15 niin nukkuu ulkona, meillä kuitenkin terassi, jossa seinät ympärillä ja harso vaunuissa suojaamassa hengitysilmaa. Myös esikoinen nukkuu edelleen päikkärinsä ulkona, onneksi on kahdet vaunut/rattaat :) . Iltaisin menee nukkumaan yhdeksän jälkeen, kaikkineen unta tulee ehkä 14h, joskus vähemmänkin.

Ryöminyt jo kohta 3 kk ja konttausasennossa ollut, mutta ei ihan vielä konttaa, eikä myöskään istu itse. Hampaita x 5. Kovasti jo veljen kanssa "leikkivät" ja hyvin huomaa kun veli nukkuu päikkäreitä, niin neitiä pitää viihdyttää, koska ei ole kaveria.

Mulla työt alkavat tai siis jatkuvat syksyllä ja silloin sitten esikoinen menee päiväkotiin ja neiti varmaan mun äidille ainakin aluksi. esikosen haluan päiväkotiin, koska on silloin jo 3v ja mielestäni päiväkoti hänelle parempi vaihtoehto kuin perhepäivähoito. Ei ole kyllä vielä ollut aiemmin ulkopuolisessa hoidossa, koska äitini on häntä hoitanut kun olin töissä. esikoinen ei ollut kuin 8 kk kun menin takaisin töihin, mutta asiaa tietenkin helpotti, että hoitopaikka oli mummula ja mies tekee vuorotöitä ja näin ollen ei tarvinnut hoidossa olla joka päivä.

Aika omanapaista juttua, olen kyllä lueskellut viikottain, mutta aikaa omalle kirjoitukselle ei tahdo vaan löytyä. Kohta varmaan jo ensimmäiset ottavat ensiaskeleensa, niin se aika vaan kuluu uskomattoman nopeaan!

Magdalena ja Neiti O
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Meillä tyttö konttaa koko ajan pitempiä matkoja ja reviiri on laajentunut selvästi. Ei enää pysy olohuoeneessa lelujensa parissa vaan lähtee tutkailemaan asuntoa muualtakin. Pari kertaa on noussut tukea vasten ylös. Kerran pinnasängyssä ja eilen sohvaa vasten. Kovasti varvistaa. Saa nähdä häviääkö itsestään.

Pari päivää sitten alkoi yhtäkkiä juttelemaan tavuja: taa taa tä tää väy väy jne,,, ja jotain äitän tapaistakin tapailee. Päristelykin näyttää yhtäkkiä unohtuneen.

Mutta samana päivänä kun yhtäkkiä alkoi tavuttelemaan, niin tuollon alkoi myös nukahtamisongelmat. Siis ennen niin helposti itsekseen nukahtanut tyttö, ei nyt parina iltana ole millään suostunut yöunille. Päikkäreille vaunuihinmeno käy helposti, mutta illalla kauhea huuto, ei hyvä sylissä ei pinnasängyssä. Ihan ihmeissään ollaan ja mietitään, että mitä pitäis tehdä, että tekis oikein. Tassuttelun tapaista ollaan yritetty. Mutta huuto on niin kauhea, ettei meinaa äidin sydän kestää, kun ei ole tuommoiseen itkuun ollenkaan tottunut. Voiko tämä olla nyt jotain eroahdistusta? Vai onko meillä iso tyttö, joka vain sinnittelee??? En usko, että mikään olisi kipeä, kun ei päiväsaikaan kitse, vaan touhuaa tyytyväisenä. Jännityksellä odotan taas iltaa. Niin ja 8 kuukautta tuli juuri mittariin.
 
Uusi vuosi ja uudet kujeet!

Onkos kukaan ostanut seuraavaa turvaistuinta (9-18 kg)?
Katselin tuolta EuroTestin arvosanoja ja Römer merkkiset tuolit saanu ihan ok arvosanan. Onkohan kellään kokemusta ko. istuimesta tai muista vastaavista?

Katselin myös tuolta Saksan maalta ja näyttävät yllättäen taas halvemmilta kuin Suomesta ostettuna, jopa postikulujen kanssa eroa tulee noin 50e joissain istuimissa. Vaunut hommattiin Saksasta ja taitaa mennä istuinkin samalla kaavalla.

Typsyllä meni masu sekasin kun ite söin thaimaalaista curryä :( hitsi kun se on niin hyvää mutta kaippa pitää vielä odotella siihen ettei enää imetä.
 
Aiim, puolen kuun jälkeen käyn ostamassa Cybexin Pallaksen meille seuraavaksi istuimeksi. Menee pitkään ja samanmoisesta vastaavasta on kokemuksia kummipojan kautta.. :) Käytiin testailemassa jo ja kyllä Eikka viihtyi!

Meillä ollaan jo täydessä unessa! En muista koska viimeksi ois tähän aikaan simahtanu! Vielä jos nukkuis pitemmän pätkän ni saisin itekin unta kunnon satsin *haaveilee* |O

muoks: Tilaankin Saksasta.. saa hyvin paljon halvemmalla mitä suomesta!!! :D
 
Viimeksi muokattu:
Me ostettiin joku viikko sitten Britaxin multi-tech ja on tykätty kovasti. Oli pakko hommata isompi istuin ku poika ei meinannut vauvakaukaloon mahtua talvivermeissä, ja automatkat oli aivan järkyttävää huutoa. Pikkumies viihtyy ihan erilailla nyt autossa kun näkee ikkunasta paremmin ulos. Tsekkailin testejä autoliiton yms sivuilta, mutta niistä oli ihan mahdoton saada mitään tolkkua. Tämäkin istuin oli pärjännyt yhdessä testissä ja toisessa saanut ihan paskat arvostelut, samoin kuin toinen vaihtoehto mitä mietittiin.
Käytiin kokeilemassa liikkeessä molempia ja päädyttiin Britaxiin koska se oli niin tukevan oloinen. Jos olis ollut "ylimääräistä" rahaa niin olisin ostanut be safe -merkkisen istuimen, mutta eipä ollut ylimääräistä rahaa ja se maksoi 200e enemmän kuin tuo britax.

Meilläkin on alkanut kuulumaan tavuja, lähinnä kö ja kä, mutta tänään myös hökkö. Eipä ole vielä äiskälle auennut mitä tuo tarkoittaa vai tarkoittaako mitään.

Saatiin kavereilta lainaan "kävelykärry", en tiedä miksi sitä oikeasti sanotaan. Kärry oli kuitenkin hitti, poika hoksas heti miten eteenpäin mennään. Eilen osasi jo peruuttaa ja kääntyä kun oli umpikujassa. Äitikin saa vähän levätä kun ei kokoajan tarvi olla seläntakana kyttäämässä, kärryllä kun ei voi kaatua. Onhan se kyllä aivan järkyttävän ruma, mutta onneks ei tarvi kauaa sitä katella. Pieniä hetkiä olen antanut pojan siinä potkutella vaikka jos hän saisi päättää niin varmaan istuis kaikki päivät siinä hökötyksessä :)

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!!
 
Turvaistuin me ollaan kans menossa ostaa joko Britax Evolva 123 Plus tai Graco Nautilus. Hintahaitari oli 225-300e kaupasta riippuen. Meillä tuo kaukalokin on Britax-merkkinen, joten aika varmasti päädytään tuohon Britaxiin. Ja halutaan sellainen istuin, joka menee pitkään.

Tavuja eilen hokasin, että neiti hokee äi äi. Kuinkakohan pitkään mahtanut sitä jo hokea :D Mä oon vaa jotenkin liittäny sen murinan, kiljunnan, pärinän ja sihistelyn piikkiin, mutta ihan selkeesti se sieltä tulee :D

Hoitovapaan paprut tuli, mutta yritin niitä sitten täytellä.. Noh kelaan se on pakko mennä, en mä taaskaan ymmärrä kaikkea. Mä oon niiin huono täyttelee yhtään kelan lappua, hermostun sitten kun en jotain kohtaa ymmärrä tai osaa vastata.

Viime yönä neiti nukku kokonaisen yön heräämättä, pitkästä aikaa. Meillä kun nuo hampaiden tuleminen on vähän pätkittänyt unia. No enköhän mä sitten 4 kertaa heränny itse viime yönä :D

Mutta kaipa se olis kauppaan lähteminen :wave:

Miikulainen, Tirppa kohta 8kk ja Tirlittantoukka rv 8+5/9+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huhuh mitä menoa, nyt kun Benjamin nousee seisomaan ihan joka paikkaan. Eilen piti jättää imurointikin kesken, kun nousi koko ajan imuria vasten. Samoin astianpesukoneen täyttö on aika haastavaa, kun luukun päällä kiipeilee tuollainen 7 kuinen :D Vauhtiakin on jo sen verran, että kun kannan kauemmaksi, niin ei mene kuin hetki, kun on jo kontannut takaisin.
Suihkuun myös pakko ottaa poika mukaan vatiin istumaan, kun tulee jo niin nopeasti perässä jos laitan lastenhuoneeseen leikkimään. Toisaalta helpompikin, kun on siinä ihan silmien alla koko ajan ja aamusuihkustanihan en tingi :)
Kolmas hammaskin bongattu pari päivää sitten. Viime yönä itki puoli kolmeen asti, joten olisko se neljäskin hammas sieltä sitten tulossa. Särkylääke lopulta auttoi huutoon ja nyt on koko tämän päivän ollut ihan tyytyväinen. Toivottavasti tänä yönä saadaan nukkua.

z+B 7,5kk
 
Hellurei aikoihin!

Myöhäset joulut ja uudet vuodet :) En tosiaankaa oo käyny aikoihin! Muutto ehkä verotti koska netti ei toiminu heti ja sit joulu häsläykset ja pohjanmaallaki oltiin melkeen kaks viikkoa.
Eetu kasvaa tohinalla! Ryömiomällä liikutaan, konttausasento löytyy mut siin on vaan kiva nytkyttää ihteään. Polvilleen nousee häkkisängyssä ja huutelee vävävää vavavaa.. öisin herärään kerran, lopetan yösyötöt jahka herra suostuu taas syömään puuroa. Hampaat varmaan vaikuttaa, neljäs tulossa sitten ois kaks alhaalla ja kaks ylhäällä. Kaikkea syödään ja hapantuotteet alotettii tänään. Oli eilen neuvlalääkäri ja tilitin maito kolmiostamme kun taas alkanu huuto, sano et alota tavan maito :) Eetulla oli painoa 9,8kg ja 70,5cm pitkä :) Päätti näyttää taitonsa ja nousta istumaanki lattialla. Tääl oli outoa kun neuvolas lattialle levitettiin matto ja lapsi siihen leikkimään, lääkäriki senkaa makoili siellä :D

Tääl päätettiin jäädä kotia, ens kuus on vika mammaloma päivä : / Kokeillaan onko varaa mun jäädä kotia vai lähenkö sit töihin.

Mun pelko ja ahistus ihmistenilmoille lähöstä on lieventyny ja mieskin sano etten pelkää autokyytiä enään kun en haukkunu kertaakaan sitä automatkalla anoppilaan ja takas :D Kyllä huomaan itestäniki et oon paljon pirteempi :)

onnea kaikille jolle on uus tulokas tuloillaan :)
Meillä ei oo yritystä viel, katotaan sit kesä-heinä-elokuussa :D Ja mies on kyllä ilmottanu et seuraava lapsi vasta kun on oma talo ja naimisissa, eli ei moneen moneen moneen vuoteen. Itekki kyl haluan nähä elämää kun eetu on vuoden ja päälle :)

Jahas, huutoa pihalta.. Omaa persiettä näin pitkästäaikaan :D
 
heha, kylläpä on energiaa nyt ku on ulkoiltu ja eilen ja tänään nähty vauvakavereita. olikin jo ikävä heitä ku viimeks ennen joulua nähty. helpotti myös se ettei tääl olla ainoita, jotka ei syö/nuku/tms :D
kelan elatusasiahässäkätki tuli hoidettua ja nyt odotellaa jos se isähenkilö jotain maksais vai pistetääks sitte hakemusta kelaan.. ei oikee riittäs energia mihinkää tommosee, et jos ei kuulu, ni kelaa hakemus ja he saa sit hoitaa sen perinnän. plää.

sitte toisen kerran jo jouduin soittaa myrkytystietokeskuksee (eka kerta oli joulupäivänä kukannupusta) kun söi shampoota jonku paperitollon mukana. ihmettelin ku tuli hiljasta ja jätkä löyty kylppärin lattialta ja nauro vaan. en mä tiiä mist semmonen kökkö tippunu lattialle ku mitkää purkitkaa ei ollu kaatunu ja on kiinni. :confused: no sanoivat ettei kosmetiikkatuotteista oo myrkytysvaaraa, et pahoinvointii voi tulla jos on nielly sitä ja tietty suus kirvellä, mut ei toi kyllä merkkejä sellaisista näytä :D ihme jätkä :D <3

zizilisko, teillähä sitte juu vauhtia riittää.. täälläki vissii uhkaavasti lähestytään tota seisomaan nousua.. tällähetkellä vaan on toi imuri kun motivoi nousemaan :D

Huomenna sitte neuvolakuulumiset!
ps. melkosen omaperseistä, mut koittakaa kestää :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä