Ihanaa, kun taas moni oli laittanut kuulumisiaan, niitä on aina ihana lukea!
Äitiliini meillä syödään
korviketta, nan2-maitoa myöskin. Tarkotus on siirtyä tavalliseen maitoon vuoden iässä pikkuhiljaa, koska mulla ja mun perheessä on paljon laktoosi-intorelanssia, niin varovasti alottelen, ja jos vähäänkään näyttää että tulee ongelmia, siirrytään kokeilemaan laktoositonta maitoa. Tässä välissä ajattelin kokeilla 10kk paikkeilla sitä Nan3-maitoa.
Tuttipullo, nokkamuki meillä Tirppa alkanut vasta oppimaan, miten itse juodaan tuttipullosta. Olen nokkamukia yrittänyt, mutta ei ymmärrä sen päälle vielä mitään, puree vaan sitä nokkaa ja itku tulee kun ei tuu juotavaa. Mä en aio pitää kiirettä vieroittaa pois tuttipullosta, sitten kun näyttää että oppii juomaan nokkamukista/ mukista, jota useasti harjoitellaan kyllä.
Sormella osoittaminen mä muistelen että siskontyttö oppi vähän yli vuoden iässä osoittamaan sormella ja sanoi jotain tä-tä, kun halusi tietää mikä esineen/asian/henkilön nimi on.
Kyyneltenhymy syy vatsan kovuuteen voipi olla myös siinä, että ette juuri saa kuituja jos ei puuro maistu. Vispipuuro maistuu meidänkin Tirpalle, mutta muutkin. Neuvolasta sanoivat vaan, että vispipuuro ei olis kauhean hyväks näin pienelle vielä, kun voi aiheuttaa masuvaivoja, kun se on vispattu, niin tulee ilmaa "syötyä". Meillä ei kyllä aiheuta, mutta ei syödäkkään sitä suurta määrää kerralla. Ja mä teen tummista mannaryyneistä sen, ovat ravintopitoisempia kuin vaaleat.
Mulla raskaus menny taas oireettomasti, niinkuin Tirpankin kohdalla, nyt ehkä vielä oireettomammin. Ei edes tissit ole kipeät tai arat
Ei pahoinvointia, ja todella vähän ällötystä. Väsymys oli kamalampaa, koko joulukuu ja vuodenvaihde meni horroksessa
Vahva tunne, että tyttö tulisi, mutta erehdyin mä Tirpankin kohdalla, kun oletin että poika tulee (vaikka tytöstä haaveilinkin). Lapsiluku meillä ei ole vielä täys tämän kakkosenkaan jälkeen, kuusi lasta mä haluaisin tulevaisuudessa, mutta isännälle neljä riittää. Joten neljä olis meille hyvä, nyt kakkosen jälkeen pidetään kyllä taukoa. Ens keväänä haetaan molemmat opiskelee, jos isäntä pääsee hän lähtee, jos ei ja minä pääsen, niin minä lähden. Muuten menen töihin, sitten 2012 elokuussa, siks ajaks että isäntä opiskelee. Katotaan kuin käy
Lähihoitajan työstä nautin, mutta työajat ovat vuorotyötä, ja haluisin arkipäiväistä päiväduunia, ihan lasten takia. Joten terkkariks olis haave päästä opiskelemaan, että sais kuitenkin hoitoalalla olla, tää on vaan mun alaa, josta nautin :heart:
Me kanssa lähdetään lauantaina ulos ja Tirppa menee hoitoon. Mennään ystäväpariskunnan kanssa syömään tsekkiläiseen ravintolaan ja leffaan katsomaan Veijareita. Ihana aikuisten ilta tiedossa, ja kuten Kyyneltenhymy sanoi, ajasta ilman lasta osaa nauttia ja arvostaa, nyt kun se on harvinaista herkkua. Mua ei kyllä haittaa vaikka onkin harvinaista, koska mun tekee edelleen vaikeaa kun Tirppa pitäs laittaa hoitoon, vaikka neiti onkin tyytyväistä sorttia eikä sen puoleen ole ongelmia, jättää hoitoon.
Nyt pitäs alkaa lounaan tekoon, ystävä tulee tyttärensä kanssa meille lounaalle ja kahvittelee
:wave:
Miikulainen, Tirppa kohta 9kk ja Tirlittantoukka rv 14+2 :heart:
Muoks. sen verta, että
Hapanmaitotuotteita vauvajogurttia ja vauvarahkaa ollaan maisteltu, ja hyvin on alas menneet eikä oo ollu ongelmia.
Taitoja tänään neiti yritti nousta polviseisontaan, otti tv-tasosta kii ja veti itteeän ylös polvilleen. Hetken jakso siinä yrittää, kunnes varmaan väsy iski. Täyty hetki tuijottaa, että mitä neiti puuhaa
Ja siinä kun kameraa otin esille, niin tietty just sillon alko väsy toiselle tulemaan. Koskaan ei oo kamera käsissä kun pitäs :kieh: