TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Kiitoksia vastauksista ja neuvoista. Olen tosiaan pumppaillut ennen ja jälkeen imetyksen, pakkasessa sen verran maitoa että voisin oman meijerin pistää pystyyn :LOL: Cuplaton on ilmeisesti meillä auttanut paljon, koska yöhuuto on jäänyt pois ja tilalle tullut nukkuva Napoleon :D Päivisin pitää ääntä ja seurustelee jo kovasti. Tuijotteleekin ympärilleen ja etenkin tuolissa olevaa sinistä tyynyä jaksaa ihmetellä kerta toisensa jälkeen...

Maira mullahan toi poika killui kyljissä kiinni siihen asti, kun vedet alkoi tihkumaan. Ja laskeutuikin vasta kunnolla salissa, joten yritä jaksaa :hug: ja toivottavasti teillä vauva päättää laskeutua pian :)

Mutta nyt taas herraa viihdyttämään. Nukkui onneksi tuossa melkein kolme tuntia, niin sain nimipippaloihin kutsuja väännettyä rauhassa. Mä kun en aio poikaa kastaa niin vietetään vaan jotku kakku ja kahvi-kestit :)

Möhvi ja Seán 3vko 1pvä
 
Iltaa! :)

Tulinpa välillä tutkailee teidänkin kuulumisia.. :) Onnea alisalle! :heart:
On ihan kiva lukea teidän vauvajuttuja, osaa vähän varautua siihen mitä tuleman pitää.. :D
Eli kasassa vielä ollaan, tosin tänää on ollu aika...ankee ilta, en oikein tiiä mikä muu sana tätä kuvais..Maha on vähän väliä kivikova, selkää polttelee ja lantioo juilii, ei oo oikein hyvä missään asennossa..Kai nää on sit jotain suppareitten tynkiä.. :D Eli olo melkoisen epämiellyttävä..Mietin just et kai mä sit tajuan kun lähtö tulee, tätä oloo ei ainakaan pysty kellottaa koska tuntuu siltä et kirraa ja polttelee vähänväliä..
Nooo, eiköhä tuo kerro kun aika on käsillä. :)

Mut nyt koiran kanssa ulos!
Voikaahan oikein hyvin kaikki! :hug:

Maira ja emppuedelleenmahassa 39+2
 
Tulin vaan ilmotteleen et tultiin takasin kotia ja poju nukku taas koko matkan =) Ja nukku viimeyönä koko yön =)
Kotosalla jakso olla kaks tuntia hereil ja nukkuu, täs mietin et herääköhän ku ite päsen uneen vai eikö.. Hmm..

Mutta, onnea kaikille nyyteistä :flower:
 
Onnea Alisa! =)

Me oltii ulkona jo 3 vrk vanhana. Suoraa sairaalasta tytön eskarin kevätjuhliin jotka oli ulkona.
Ei kesäaikaan tarvi olla sitä 2 viikkoo sisällä jos kelit on leudot. Marraskuussaki riitti viikon verran odottelu. Varmistin viel sairaalassa joko voi ulos mennä ni sanottii että hyvin voi mennä ku on lämmintäkin.

Meillä nukuttu nyt 3 vikaa yötä tosi hyvin. Yks yö Pyry nukkui jopa liki 7h putkeen =) Selkeesti autto kun aloin iltasyötön tissittelyn jälkeen antaa viel pullosta ja yöllä sen kerran ku herää ni saa pullosta. Saadaa kaikki nukuttuu paremmin.

Päivisin nukkuu paljon niinku vastasyntyneet yleensäkin. Mut saattaa olla jopa 4h hereilläkin ja tapittaa ihanilla silmillään ympärilleen :)

Mulla kutiaa rinnat hirveesti, varsinki imettäessä alkaa kauhee raapiminen, onko kellää muulla samaa??
 
Sanse: Onko vauvallasi ollut sammasta? Se voi tarttua rintoihin ja kutiaa mahdottomasti.

Meillä poika nyt 6 vk ja 2 pv, ei suostu nukkumaan omassa sängyssään. Mies on sitten siirtynyt nukkumaan sohvalle ja minä nukun pojan kanssa isossa sängyssä, että pääsen imetysten välillä siirtymään kauemmaksi. Poika syö vähintään 2 tunnin välein, joten sen pitempiä yhtämittaisia unia en ole tainnut nukkua yli kahteen kuukauteen, kun raskauden loppuaikakin oli niin uneton. Vaunuissa on kyllä nukkunut lähemmäs 3 tuntiakin kerrallaan.

Tänään ajateltiin lähteä koko perheellä Ähtärin eläinpuistoon, kun miehelle tuli ylimääräinen vapaapäivä =)

Ristiäiset meillä on 19.6., vieraita kutsuttu parisenkymmentä ja mun sisko miehensä kanssa on kummeina.

-Katsu ja Tipsukka 6 vk ja 2 pv
 
Meille syntyi tuhti prinsessa (4380g,54cm) rv 40+4 31.5.2010

Synnytys lähti itekseen käyntiin (JEE!) aamuyöstä kipeillä supistuksilla joiden väli oli heti max 10 minsaa. Mä kärvistelin parisen tuntia kotona, kävin suihkussa, soitin sairaalaan (voi olla hyvin kotona jos pystyy), otin panadolia 1g. Lopulta soitin äidin meille ja mies pakotti mut lähtemään taksilla sairaalaan, hän tulis perässä heti kun mun äiti olis täällä.
Sairaalassa supparit jatkui tiiviinä ja melkein samantien mentiin saliin.
Sain epiduraalia, ilokaasua ja myöhemmin pudendaaliakin. Oksitosiinitippaakin annettiin mutta se näköjään tekee mun kehossa sen että tämäkin vauva meinas tulla virhetarjonnassa ulos. Saatiin kumminkin pää suoraksi ja sit 21 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen syntyi iso tyttö. Ja koska mun synnytyksissä pitää näköjään olla dramatiikkaa, istukka repes ja sitä pungettiin ulos toista tuntia. Oltiin jo menossa leikkuriin ja just kun oltiin lähdössä, kätilö painoi vielä kerran ja saatiin loppuistukkakin pois ilman kaavintaa. Verta menetin lähes litran ja hb oli jossain 88.. Mutta en tarvinnu veritankkausta. Ei repeämiä, ei välilihaleikkausta.
Eli sain kokea toivomani alatiesynnytyksen ja synnytyksen jälkeen olen ollut hyvässä kunnossa. Koirien kanssa olen jo käynyt rauhallisilla kävelyillä =)

Vauva sai jo sairaalassa lisämaitoa koska mun maidontuotanto kestää ennenku homma toimii. Syntymäpainon ja kotiutumishetken painoero oli 400g eli siitäkin syystä nyt tarkkaillaan enemmän.
Yöllä herää pariin kertaan ja mun hieno periaate "ei lapsia meidän sänkyyn" meni hetkeksi romukoppaan ja vauva nukkuu osan yöstä mun viekussa (sen maidon nousemisen takia..)

Mut nyt neuvolaan. Palailen :wave:
 
Onnea Meillevauva!! :flower: :hug:

Tuli vaan tsiigattua etusivua ja meillon kovasti unisex-vauvoja, mikäli mulla silmät ei petä.. :whistle:

Joo. Mitäs kaikkea ootte höpisseet.. Hmm.. Napanuora tippu Neitillä 6pv iässä, korviketta ei oo tarvinnut enää antaa aikoihin.. 2vko 2pv iässä kävi terkka kotikäynnillä ja painoa oli tullut noin 160g/viikko..
Neiti nukkuu suunnilleen iltakympistä puoli yhteen, syö ja nukkuu viiteen, syö ja nukkuu kahdeksaan tai jopa kymmeneen, killistelee pari tuntia ja nukkuu noin puoliltapäivin välillä TOKI syöden tonne neljään-viiteen ja taas killistelee ja ottaa pikkutirsat alkuillasta ja roikkuu tissillä taas yöunille asti. Vaihtelee vielä aika railakkaasti rytmit.

Mamma ei oo kunnossa, sormet tikkuilee edelleen, enkä oo varma alkaako mulla nyt menkat vai mikä vit*** nyt alkaa kun ehdin jo päästä pikkuhousunsuojiin ja taas punertaa prkl ja kiukuttaa |O

Painoa mulle tuli se 10 kg, laitokselle jäi vain 4,5kg ja nyt ollaan -1kg lähtöpainosta.

Ja mulla on nälkänen vauva taas |O :heart:

:wave: :wave:

Jatkunee tissin jälestä..
 
Morot! :D ...pääsinpäs viimein korkkaamaan tämän uuden keskustelun, kiitos Alisalle pinosta! Ja tuhannesti onnea kaikille viime näkemästä vauvaantuneille :flower: :flower:

Täällä vauva-arki on vielä vähän hakemista, jotain säännöllisyyttä tosin tytsyn unirytmissä on havaittavissa...(äitillä ei niinkään :( ) Pitkät 3-4h unipätkät ajoittuu klo 22-03 ja klo 10-15 välille, satunnaisesti 3 tunnin iltatorkut klo 17-21 välillä, muuten lyhyttä 30min-2,5h pätkittäistä nukkumista. Äitin ainoa pitkä unipätkä on valitettavasti vain tuossa 22-03 välillä...ja sen kyllä huomaa |O

Jälkivuoto alkaa viimein hiipua ja välilihan haava alkaa olla hyvässä kuosissa, joten jokohon sitä kohta uskaltais touhutakin jo jotain tuon ukkelin kans... Muut kanssasisaret, joilla välilihaa leikattu, missä vaiheessa ootte pystyny sekstailuun..?

Vauvan vaatetus ulkona vaunuissa ja kotona sisällä: Millasta vaatekerrosta olette pitäneet vauvoilla vaunuissa ulkona nukkuessa?? Entä sisällä? Meillä on sisällä kotona lähes poikkeuksetta 22-25 astetta lämmintä näin kesällä alakerrassa, ja yläkerrassa (missä makkari) jotain 27 asteen luokkaa, ja tuntuu jotenkin todella vaikealta tuo pukeminen, ettei olisi liikaa sisällä ollessa (nukkuisiko paremmin yöllä vähemmissä kuteissa?) ja toisaalta vaunuissa ulkona. Olisi kiva jos yöuniin saisi pikkuisen lisää pituutta, eli vaikka 2 sellasta 4h pätkää peräkkäin, niin itsekin saisi levättyä enemmän..

Tissittely tuntuisi onneksi toimivan, ei ole korviketta ollut tarvetta antaa, ja terkkari kun kotikäynnillä mittasi viikko sairaalasta pääsyn jälkeen, tyttö oli kerännyt mukavat 250g painoa! Tosin, tuntuu että tisseissä riittää maitua "just eikä melkein" eli ettei mitenkään saa enää lypsettyä välissä varastoon... Olisi ihan kiva joskus päästä käymään jossain, mutta ei tee mieli jättää miestä yksin korvikkeenkaan varaan, jos se ei tytölle kelpaakaan :/ Onko muilla vastaavaa tilannetta ollut, ja miten pinteestä pääsisi...??

Raskauskiloja tuli 13,5kg ja nyt jäljellä niistä n.2kg joten siltä osin pitää olla tyytyväinen - taitaa toi imettäminen olla kova sana tuossa painon putoomisessa! :)

Kaikista kommenteista kiitollinen ensikertalaisäityli & pikku-prinsessa 18 pvä
 
moiks..

tääl kärsitään tunnekuohuista :ashamed: tänään ollaan itketty kun tuntuu ettei jaksa, vaikka saan nukkua yöt ym. tai sitten huudan ja hermoon, välimuotoa ei taija meikäläisellä olla :ashamed:

onkos muitten lapsille tullu tavaks "ilta huuto", mul on nyt sylis nukkuva/huutava lapsi ja tätä kestää ainakin tunti. meil tämmönen rutiini.
|O

raskauskauskiloja tuli 19kg ja nyt on jäljel enää 5kg, omasta mielest aika hyvin :) maanantaina alotetaanki kahtelee miehenkaa painareitten pisteitä, tuleepahan syötyä enemmän ja monipuolisemmin =)

(poika sippas, koitetaan nukkuuko sitterissä)

Vendela meil on pikkasen lämpösempi sisäl kun teil ja pojalla on lyhyt hihanen body pääl ja ohuet housut ja sukat, öisin piän kyl yöpukua ja täkkiä. Ulkona nukkuessa meil on pitkähihanen body ja potkarit, siin sit tuulipukuhaalari jos on tuulinen ilma ja jos ei nii sit on vaan huppari ja housut, meil ainakin vaunut on tosi suojaset. nii ja tietenki aina ohut mösä ja tumput.

(poika päätti ettei sitä pietä sitteris vaan sylis huutamas)

täällä vaan jälkivuoto jatkuu ja jatkuu, hiipuu välil ja sit lisääntyy. Ei se haittaa mut siteet hinkkaa ihon hajalle tai jopa rakoille, pirun kiva sit olla :kieh:

Hieman jännittää, meijän iskä pääsee töihin (lomautettu ollu) ja nyt hirvittää miten arki alkaa pojan kanssa rullata.. Aamulla kun jaksas het alkaa siivoon ja laittaa paikat nii ei ois ku päiväl tehä ruoka vaan.. No saapi nähä kuin meikäläisen käy :D

KyyneltenHymy & Kitunen poika 1kk
 
Onnea onnea Meillevauva!! :flower: :heart:

Vendela84 mä olen pitänyt potkaripukua vauvan päällä vaunuissa tällaisilla lämpimillä ilmoilla, ja tietty kevyt puuvillahattu ja sitten sellainen puuvillainen peitto. Se tuntuu olevan ihan sopivasti meidän pojalle. Sisällä hän yleensä viihtyy potkarissa ja sukissa. En pidä sisällä hattua. Meidän poika tuntuu tykkäävän enemmän sellaisista vaatteista jotka peittää kokonaan. Eli lyhythihaisissa bodeissa hän ei näytä ihan niin iloiselta kuin pitkähihaisissa. :) Nyrkkisääntöhän on kuulemma se, että vauvalle yksi kerros enemmän kuin mitä itse laittaisit päällesi.

Tuosta yksin ulkona käymisestä Vendelalle.. mulla on vähän sama ongelma. En saa pumpattua kuin noin 20ml tunnin aikana, ja se ei kyllä enää riitä meidän pojalle mihinkään. Kävin tänään ostamassa Tuttelia ihan vain varmuuden vuoksi. Ajateltiin kokeilla täällä kotona että suostuuko poika ottamaan korviketta, ja sitten vasta lähden vaikka pariksi tunniksi pois, niin katsotaan jos isä pärjäisi vaavin kanssa. Olis tosiaan ihan kiva välillä päästä yksinkin jonnekin. Eli voisithan tosiaan kokeilla että kelpaako se korvike, ja sitten vasta päättää että lähdetkö yksin ulkona käymään.
Välillä tuntuu etten varmaan pääse yksin ulos edes muutamaksi tunniksi ennenkuin vauva on paljon vanhempi, mutta sitten muistan että sitähän varten tässä ollaan äitiyslomalla, että vauvan kanssa ollaan, ja kyllä sitä omaa aikaa sitten taas jossain välissä on. Mutta tsemppiä sinulle Vendela tuon asian kanssa! Et ole yksin! =)

Kyyneltenhymy
tsemppiä tunnekuohujen kanssa. :hug: Tiedätkö, mun terkka kertoi että suurimmalla osalla pienistä vauvoista tulee tuollaisia huutokohtauksia iltakuuden jälkeen.
on kuulemma vähän niinkuin jotain henkiinjäämisitkua, tai sillä nimellä hän sitä kutsui. IHmisissä on kuulemma geenitasolla sellainen illantulonpelko, ja se itkettää pieniä vauvoja. En sitten tiedä onko totta, mutta sinullekin sanon että et ole yksin! =)

Mun pieni poika tuntuis haluavan syödä puolen tunnin välein iltakuudesta iltayhdeksään. Onko täällä kohtalotovereita??

Hyvää viikonloppua!
AnnaBanana ja poika 3 viikkoa, 5 päivää
 
Noniin, hetki omaa aikaa ennen kuin vauva tod.näk. heräilee tankkaamaan.. tai sit ei,sai vähän aika sitten lisämaitoa.
Mulla on alkanut maito nousta paremmin ja ainakin viime yö pärjättiin ilman korviketankkaamista. Ensi yö voi olla taas eri juttu.

Käytiin tänään jo painokontrollissa ja kahdessa päivässä oli paino noussut 90g.

On kyllä silleen erilainen vauva kuin siskonsa että on enemmän mun perään (johtuiskohan ihan tästä maitobaarista). Mies just totesi että esikon kanssa hän pystyi olemaan enemmän ihan pikkuvauvanakin. Mutta tuopa ei syönytkään tissiä..

Mä oon yllättynyt edelleen miten hyvä fiilis, tai sellainen rento fiilis, mulla on. Tuntuu että yöheräämisetkään ei väsytä (VIELÄ!) ja päivätkin jaksan. Tosin nyt mies on kotona ja touhuaa lähes koko ajan esikon kanssa. Että voi tilanne olla hyvinkin erilainen sitten kun mies palaa töihin..
Nythän esikko kokeilee nimenomaan mun kanssa rajojaan, kieltäytyy tekemästä mitään mun kanssa jne. Siksipä olin ikionnellinen nyt illalla kun mies rupatteli vauvan kanssa ja me tytön kanssa pelattiin nopilla =)

Mulle siis tää uuden vauvan tulo jännittää eniten juurikin siinä miten yhdistän 2-vuotiaan ja pikkuvauvan elämän niin että kaikki olisivat iloisia.. ja miten kerkiän ja jaksan viihdyttää molempia tyttöjä sitten kun isi on töissä.
Vaikka toi 2vee on tositosi reipas ja auttavainen ja ymmärtää ainakin osin että äiti joutuu olemaan vauvan kanssa paljon, niin silti se on vasta 2vee. Että vaikka on kova auttamaan oikeesti mua, on sillä oikeus olla ihan lapsikin.

 
AnnaBananalle sanon että meillä kans poju tahtoo puolen tunnin välein ruokaa ja just tuona aikana ku teilläki. Muistin, että esikoinen oli samanlainen ja kysyin neuvolasta, niin sano että se on sitä tankkausta yötä vasten, että jaksaa paremmin nukkua pidempiä pätkiä. Ja on ihan kuulemma normaalia ihan isommillaki lapsilla, että illalla on enemmän nälkä ku aamulla/päivällä.

Täälläkin on kyllä niin tunteet pinnassa, että ihan itteeki pelottaa. Mulle tullu uutena tunteena ns. tyhjyyden tunne, vaikka elämä on täynnä ihania ihmisiä (siis oma perhe) ja tukiverkko on mitä loistavin, mutta aina kun mies on töissä niin tulee jotenkin ontto olo. Niinku olis yksin elämässä lasten kanssa, vaikken sitä kyllä tosiaankaan ole. Mies on mitä ihanin ja hoitaa molemmat mukulat jos oon tosi väsynyt yms. Itkusuutta myös itellä (niinku lapsillaki) on tosi paljon, pienimmästäki vastoinkäymisestä tulee paha mieli ja itku. Muilla samaa?

Ja tuosta yksin liikkumisesta, ite oon kerran käyny yksin kaupassa ja samalla reissulla moikkaamassa kavereita, olin poin n.3h, vähän vajaat. Imettelin pojan ennen lähtöä ja mies oli joutunut vähän antamaan korviketta sillä välin kun olin poissa ja imetin sitten heti kotiuduttua pojan. Meillä kun on käytössä tää osittaisimetys. Oon ajatellu nyt kun tuo toinen lapsonen tuli, että oon esikoisen kanssa tehny roiman määrän "virheitä" ja nyt ollu sitte kauheen tarkkana pojan kanssa kaikesta ja en suunnittelekaan pääseväni yhtään mihinkään ennenku poika syö jo kiinteitä yms...

Tulipas sepostus, toivottavasti joku lukkee. :D

Devili + nukkuvaKarpaasi 15vrk
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Mulla ei tuu nykyään täällä käytyä. Tuntuu tää elämä niin kiireiseltä viiden lapsen kanssa ettei ehdi juuri mitään ylimääräistä. Etenkin tuo pian 1v5kk pitää äidin liikkeessä ja muu aika onkin vauvan. Välillä pitää yrittää antaa aikaa myös isommille (4, 8 ja 10v).

Meillä on helppo vauva. Ei turhaa itke ja nukkuu hyvin. Nykyään syö illalla 22 aikoihin ja seuraavan kerran aamulla 4 ja 5 välillä. Tuo toiseksi nuorin 1v5kk sitten heräileekin useamman kerran kuten on tehnyt koko ikänsä. Unikoulua kokeillaan sitten kun mies pitää isyysloman heinäkuussa.

Ristiäisetkin oli viime viikonloppuna. Kauhee stressi oli siivouksista ja leipomisesta mut hyvin saatiin kaikki tehtyä. Hyvin meni muutenkin ristiäiset ja vauva nukkui suurimman osan ajasta.

Kuvassa neiti isin sylissä ristiäisten jälkeen.



Johjo & Jeea 1,5kk
 
Meillevauva :flower: Onnea tytöstä :heart: !! Mukavaa että sait kokea alatiesynnytyksenkin ja onneks dramatiikasta huolimatta kaikki sujui.

Ihania kuvia pikkusista!!! Täällä niin haikeesti oottaa omaa nyyttiä ja nää muiden ihanat kuvat ei kyllä edesauta yhtään. Kyllä pieni ihminen on vaan niin mahottoman suloinen!

Täällä supistelee nykyään lähes kokoajan, käytiin kääntääs synnärilläkin kun ovat niin pitkään jatkuneet. Kuten arvelinkin niin ei oo mitään synnytyssuppareita ja päästiin tietty sit vielä kotiin. Kätilö kuitenkin meinas että lähipäivinä palaudutaan synnyttämään. Sitä siis odotellessa.

Selis ja "mötkäle" 40+2
 
emv
Pikaisesti vaan Sanselle tosta kutinasta. Mulla oli erityisesti alkuun ja välilä vieläkin niin et rintojen iho kutisi (ei kylläkään rintojen välistä) erityisesti kun maito nousi tai rinnat oli tosi pinkeenä. Nykyään ei enää juurikaan, joskus just jos rinnat on ihan täynnä.
 
Alisa & Neiti Nötterö Kiittää onnitteluista! :)
Täällä arki alkanut ihmetellessä. Välillä tuo pikku kirppu nukkuu hurjan lyhyitä pätkiä ja syökin lyhyitä pätkiä (n.5-10min). Tässä mietinkin, että syötänköhän tyttöä liian usein, kun välillä tulee ihan tunnin välein syötyä, mutta ne onkin sitten noiota lyhyitä syöttöjä. On tää arki kyllä yhtä kysymysmerkkiä :D Pahoin pelkään, että neidille tulee vielä jossain vaiheessa koliikki, kun nyt jo kovasti masua vääntää. Välttämättä sitä ei itke, muttakroppa ja naama vääntelehtii siihen malliin, että masusta ottaa. :/ Pulauttelu on myös jonkin asteinen ongelma, syötö pitää taphtua pienessä kohoasennossa, jotta pukli ei tuu.

Ulkoilusta Meillekin sanottiin, että ulkoilun saa aloittaa heti.

Voi miten söpöjä vauva-kuvia tänne on tullutkaan!! :heart:

Nenu Me ei olla vielä kauheen aktiivisesti nimeä mietitty, ootellaan, että ikää tulee hieman lisää, jotta nähään varmasti miltä tyttö näyttää :D

meillevauva oikein lämpimät onnittelut!! :heart: :flower:

Alisahan päivittää unisex listaa, mutta kun en tiedä mistä löydän samoja sydämiä mitä varanikki käytti odotuspuolella tai miten tekstin sais värjättyä, joten help me please!! :D Tai sitten antakaa jokin muu vaihtoehto :)

annabanana meillä kans tytteli syö välillä tosi tiuhaan :wave:

kovasti jaksamisia kaikille mahan kanssa oleville, onneksi ei oo enää pitkä aika! :hug:

Te joilla väliliha leikattu, kauanko mennyt sen paranemiseen? Itellä tikkejä alapää täynnä ja 6pvän jälkeen tuntuu edelleen aralta tuo alapää, joka ilmeisesti normaalia. Kävelykään ei oo vielä ihan kivutonta.

Kokeilen nyt päivittää tuota etusivua, huikatkaa joiden tiedot puuttuu tai oon vahingossa sivuuttanu. Laittaakaa oikein tummennosten kera, että huomaan ja tajuan :D

Niin ja tervetuloa uusille palstailijoille!! :wave:

Alisa & Nti Nötterö 6pv
 
Pikapikaa....pumppu surisee...

Paljon paljon Onnea vauvan saanneille!! :heart: :flower:

Ihania vauvakuvia olette laitelleet!!

Täällä on kova touhu ja tohina päällä (joka päivä... ) kun huomenna on ristiäiset. Kotona järjestetään juhlat ja vieraita on tulossa nelisenkymmentä ja kun suurin osa on kauempaa ni ruokajuhlat järjestetään. Samalla juhlitaan neidin 2v bileitä. Nimet on jo papille ilmoitettu mut maistraatin paprut on täyttämättä ku vieläkin pähkäillään toisen pojan nimeä :headwall: :D, että voikin olla hankalaa.
Eipä muuta ku kahville ja siivoamaan, koitan keritä seuraavax (joskus ) myös kommentoimaan :ashamed: =).

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Pilkkuliini ja poitsut
 
Taas omaa aikaa kun mies ja tyttö lähtivät uimaan ja vauvakin on ollut varsin nukkuvainen. Käytiin tossa jo kävelemässäkin.
Uutta tai ainakin sellaista mitä en muista edellisestä, on se miten paljon vauvat nukkuu. Ja ihkauutta on kyllä tää imetys.. Nyt ollaan kaksi yötä pärjätty ilman lisämaitoa ja jopa mä olen levänneen oloinen (vielä) aamuisin. Oisko maito sit noussut että ruokkii vauvan niin hyvin? Korvikevauvan kanssa kun aina tiesi kuinka paljon maitoa kului per syöttö niin nyt ei kyllä tiiä. Ja kun tuon paino kuitenkin laski sen verran reilusti sairaalassa jo, niin ehkä sitä on jollain tapaa varovainen tai jotain.. Toisaalta yritän koko ajan muistaa että vauva on kumminkin nelikiloinen eli ei ihan ihan pienikään.

Mutta nyt taas "sorvin" ääreen..
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Meillä myös vauva syö aika usein. En oo kellosta kattonu, mutta yleensä aina ensimmäisenä tarjoan rintaa. Jossain vaiheessa alkuillasta alkaa sitten vatsanväänteet ja muutama tunti menee sylitellessä. Kantoliina on helpottanut , niin on itse saanut kädet vapaaksi ja vauvakin vähän tyytyväisempi, kun on saanut olla pystyasennossa. Maitoa tulee ihan reilusti ja muutaman kerran on pitänyt ihan herätellä poikaa, kun on meinannut tissi räjähtää :D

Yöt meillä nukutaan ihan kunnon pitkiä yöunia. Oon tämmönen laiska ja mukavuudenhaluinen äiti, enkä ole jaksanut herätä yösyötöille tai nukuttamaan poikaa pinnikseen, joten hän on nukkunut kainalossa. Yösyötöt 2-3 kertaa yössä menee siis kummallakin puoliunessa, joten kauneusunet ei häiriinny :D

Tänään on ollut ensimmäinen päivä kun sektiohaava ei ole ollut kipeä. Aivan ihana fiilis! :) Keskiviikkona kävin kättärilläkin kääntymässä, kun olin niin huonossa kunnossa. Jotain lievää tulehdusta oli, mutta kotia laittoivat. Ihanaa jos tää toipuminen nyt tästä kunnolla alkaa lähteä käyntiin.

Mulla myös tunteet tosi pinnassa. Oon synnytyksen jälkeen itkenyt tosi paljon ja ihan pienestä. Riittää vaan kun radiosta tulee joku sopiva biisi, niin alan kyynelehtiä ja alakuloisia ajatuksia. Johtuukohan tämä jostain hormooneista? En muista, että olisin edellisten kanssa ollut näin herkillä. Eilen jo mietin, että ei kai vaan ole alkamassa mitään synnytyksen jälkeistä masennusta :eek:

Huomasin juuri vauva-lehdestä, että 17. päivä menee vauvakinossa sinkkuelämää 2. Just ennen synnytystä harmittelin, kun en pääse leffaan sitä katsomaan, mutta pääsen sittenkin, ellei tule mitään yllättäviä esteitä. Kotiäidin pieniä ilonaiheita :)

zizilisko & ihana poju 9vrk
 
Alisa täältä sytämiä:

http://www.glitter-graphics.com/gallery.php?categoryID=65

Hakusanaan laitat pink heart ja sivulla viisi on mun käyttämä, hakusanaks kun vaihdat blue heart niin heti ekalla sivulla on mun käyttämä sininen sytän. Jos meinaan ihan nuo samat haluat
:D

Miun neitonen vetää kolmen tunnin hirsiä, ensin nukkuin 40 min pihalla kylmässä, ja nyt eikun posottaa makkarissa, missä ikkuna selällään ja julman kylmä |O Juu, on vaatetus asianmukainen toki :D

Joo, jos sitä vielä jotain tekis kun kerta ehtii :wave:

Noo vielä kuva neitosesta:

3vko 2pv
:heart: :heart: :heart:
 
Onnea taasen tuoreille äideille :heart: :heart: :heart:

Vauvan vaatetuksesta meidän neiti on varmaan aika kuumaverinen. Hiki päässä ollut vaunuissa, vaikka ollut pitkähihanen body, puolipotkarit ja myssy, äp:n makuupussi auki. Ja siis tämä helteillä vaatetuksena ollut.. Sisällä meilläkin ollut välillä melkein +30astetta, jolloin on ollut lyhythihainen body ja tarpeen vaatiessa sukat jalassa. Siitä huolimatta on hikinen. Yksi yö oli tuskaa nukkumisen kanssa, tajusin vasta aamulla että olishan tuota vaatetusta voinut hiukan vähentää, oli siis unihaalari päällä. Nyt kaksi yötä mennyt lyhythihaisella bodylla ja nukkunut paljon paremmin.

AnnaBanana Meillä myös iltatankkaukset tuohon samaan aikaan, jatkuu tosin joskus melkein puolille öin...

Käytiin neuvolassa tällä viikolla, neidillä oli tuolloin tasan 1kk ikää. Paino nyt n. 4700g ja pituus 55cm. Komeasti siis kasvaa tissimaidolla. Muutenkin kaikki hyvin. Toinen silmä on rähminyt syntymästä asti ja kahteen otteeseen on nyt tippakuuri mennyt, saa nähdä auttaako tämä toinen kuuri. Eilinen päivä oli kamalaa masuvaivojen kanssa, kamala kattoa kun toinen oli ihan tuskissaan eikä tullut kakka.... Söi 1,5-2h välein, eikä juuri nukkunut välissä, en siis itsekään päässyt päivän aikana lepäämään ollenkaan, itse asiassa suihkuunkin pääsin vasta kun isukki tuli töistä ja "aamupalan" söin yhden aikaan päivällä. Ei sydän anna myöten jättää toista yksin itkemään. Iltaa kohti helpotti kun vatta alkoi toimia ja sitten saatiin cuplatoniakin annettua ja nyt neiti on oma aurinkoinen itsensä ;)

Vendela ja muut jotka miettii ulos pääsemistä, mä koen juhlaksi jo ruokakaupassa käynnin yksin :) Tosin varmaan senkin takia, kun olin niin pitkään huonona siitä leikkauksesta, niin nyt on ihana kun voi tehdä ihan arkisiakin asioita. Vielä ei ole tullut oloa että muuten tarttis päästä kotoa pois, mutta eiköhän senkin aika tule. Haluaisin kovasti vielä kesän aikana terassille juomaan yhden siiderin :ashamed:

Sanse mulla tissit kutisi kanssa alussa, varsinkin sillon kun ne oli vaikka aamuisin ihan pinkeet täynnä maitoa. Nyt en oo enää huomannut...

Jaha, kutsuhuuto käy... :wave:
 

Yhteistyössä