TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Varaslähtö kesäkuuhun~~

Alisa mää muistelisin että ihan alussa mulla kutisi tissit, maidonnousun aikaan kun ne oli ihan pinkeät. Mä oon ymmärtänyt että sammas jos tulee äidille niin se tekee kipeetä, voin olla väärässäkin mutta näin muistelisin. Ja luulis et se ois sulla sit kummassakin tississä?

magdalena mä kanssa voisin niiiiiiin polttaa!! Mähän lopetin kun tulin raskaaksi, ja luulempa että jossain vaiheessa alkaa taas. Sieppaa välillä niin julmetusti ja pysyisin paremmin hereillä jos kävis välillä sauhut vetäseen :LOL: Onneksi on imetys ja neidin epäsäännölliset ruoka-ajat niin ei voi polttaa. Mutta ihan joka päivä tekee mieli ja jos en imettäis niin varmasti palais :/

Jossain vaiheessa oli muuten puhetta rintojen suojauksesta tulehdusten varalle, mä en ole suojannut mitenkään... Kunhan on kuivat liivinsuojat niin se on riittänyt. Ihan kelien mukaan siis oon pukeutunut, eli t-paitaa helteillä jne.

Joo-o, saiskos sitä päivänsä käyntiin.... Jos kävis kierteleen kirppareita kun tahtoo noi 62 koon bodytkin jo oleen niukkoja :/
 
Alisa84: Mulla ainakin tuntuu sellain tosi voimakas kihelmöinti/pistely (lähestulkoon kipu) aina syötöllä tai syöttöjen välillä kun maito nousee ja sit jo saakin taas juosta liivinsuojaa vaihtamassa jollei likka oo imemässä.
Pumppailen ennen syöttöä (ja joskus syöttöjen välillä jos pidemmät unet tms) n.50ml-1dl per tissi jos vaikuttaa että likka ei saa otetta tai jos suihkuaa jo heti liivin luukun avattua vaihdilla. Syötän yhden tissin aina syötöllä, harvemmin molemmat, siis todella harvoin.
Pieni on rinnalla parista minuutista puoleen tuntiin, riippuu syökö vai pitääkö minkä verran taukoja, päivällä tykkää tunnelmoida samalla kun maito lotisee vieressä "hukkaan" rätille syöntitauolla, muttas yöllä vetää kerralla kaiken ja sit jatkaa uniaan. Ja kun nukutaan perhepedissä niin voi vaan kääntää kylkee lykätä tissin suuhun - pari minuuttia ja taas voi nukahtaa kun pienikin nukkuu maha pullollaan maitoo. Meillä noi yöt meneekin hienosti 21/22 käydään sänkyyn, syödään ja nukutaan 01/01 asti jolloin taas syödää ja sit nukutaan 06/08 astijonka jälkee ollaanki sit hereillä seurustelemassa.

Sammaksesta tulee sellai "peitto" myös rintoihin ja on tooosi kipeet, se näytti kuin olis ollu joku vaalee kerros siinä päällä kun mulla se oli esikon aikaan. Jos epäilet sitä niin voithan hoitaa sitä kotikonstein puolukalla tai sitruunalla syöttöjen jälkeen (sivelet vähän ja katot helpottaako muutamassa päivässä), onko tein vaavilla sammasta suussa, se pitäis hoitaa sit samalla kertaa?

Tupakoinnista: mä olin niin kamala että poltin huonolla omatunnolla koko raskausajan 0-3 tupakkaa päivässä, ennen raskautta askikin saattoi mennä, mutta synnytys teki sen että loppui kuin seinään (näin kävi myös esikon aikaan ja mä tyhmä menin ratkeemaan sit 6kk paikkeilla), 1,5 viikkoa olin polttamatta kun alko tekeen mieli; poltin 1/4 tupakkaa ja se maistu ihan karmeelta joten heitin pois ja nyt ei oo tehny ees mieli ennenko nyt parina päivänä kun esikko vain kiukkuaa (flunssa + uhma) mutta en ole sortunu :p
Laitoksella painotettiin sitä että tupakointi ei ole este imetykselle (mutta maidonluovuttamiselle kyllä jos on edes raskausaikana polttanu 12 viikon jälkeen) mutta parashan on kun ei polta, mutta jos polttaa niin mahdollisimman pitkä tauko imetykseen, mieluiten ainakin se 2-3tuntia...

Tulehduksen estosta: En mä oo rintoja muuten suojannu kuin pihalla imettäes vähän pitäny suojaa ettei viima käy, perusjutut kuten hygienia ja kuivat suojat riittäny tähän asti ja tietty se ettei liian kauaa piä liian täytenä ja liivit ei saa puristaa yhtään.
 
Heipparallaa..
Oon käyny lueskelee joka päivä, mut ei oo kirjottamaan kerinny..

Emv :hug: menkoista

Hyäkkäysvaunu welcome! :flower:

Alisa mulla tuntu ainakin maidonnousu kihelmöintinä ja pistelynä rinnoissa.

Unohtelusta, oisko kyyneltenhymy puhunu? Täällä kans unohtuu pyykkien nosto, jos korin jättää hetkeksikään "odottamaan", ja tekstiviestin naputtelukin saattaa kestää 4 tuntia :whistle: Luen viestin ja oon vastaavinani siihen ja laitankin luurin hetkeks pöydälle yms, niin muistan sen viestin ehkä jos mm. luuri sattuu soimaan, et "ainiin mulla oli tää viestin kirjotus kesken.." :D

Hampaista, tiedän kans yhden jolla alkanu hampaat puhkeemaan 1,5kk iässä. Meil ei vielä onneks ainakaan siitä oo merkkejä..

Tupakoinnista Mä lopetin raskausviikon 10 tienoilla kokonaan, koko loppu raskausaikana ei tehny kertaakaan mieli, mut pari viikkoa synnytyksen jälkeen teki jo ensimmäisen kerran mieli ja nyt taas eilen viimeks. :attn: Mutta en ole sortunut (ainakaan vielä!) Isäntähän meillä polttaa, lupaili yrittää lopettaa nyt kesällä.. Mut heikolta näyttää :/ Ja tiiän et jos mä sorrun, nii isäntä ei ainakaan yritä ees lopettaa. Eli kova tsemppaus itseä kohtaan on täällä meneillään, että en alottaiskaan...

Kylläpä monella ihanan hyvin on kasvua tullu :heart: (vaikka kamala, miten nopeasti nää kasvaa.. :p )

Isyyden vahvistaminen, käytiin tiistaina tekee. Sellanen vartin homma, tuttu lastenvalvojakin (hoitanu mun ja siskon asioita vanhempien eron aikaan monta monta vuotta sitten).
Nyt sit ootellaan viikon päästä niit papereita, ja sit laitellaan tytön nimipaperit menee maistraattiin, kun ristiäiset täällä on vasta elokuun 14.päivä.

Vauvan henkkarit onko kukaan vielä hakenu lapselleen henkilökorttia? Mulla ois tarkotus tässä kuussa, kunhan nimiasiat selvät. Ja passi sitten joskus myöhemmin..

Oli vähän puhetta, että ruotsiin mentäis alkusyksystä ja sinne tarttetaan sitten kyseistä korttia ja varmasti matkustetaan vielä moneen muuhunkin paikkaan sen 5v aikana :)

Siitä tulikin mieleen.. ruotsin risteilystä, onko kokemuksia pienen vauvan kanssa? Tarkotus ois varmaan mennä Silja Linella. Missä ootte laivalla vauvan nukuttaneet, vaunuissa vai matkasängyssä? niitä saa vissiin "vuokrata" sieltä( kö ) ?

Viime yönä ja monena monena muuna yönäkin neiti nukkunu sen 7 tuntia. Meiän normirytmi; Aamulla 6-8 välis aamusyönti, josta uni jatkuu 10-11 asti,syömistä. Aamupesut, seurustelua, jonka jälkeen nukkuu 1-3 tuntia(riippuen ollaanko liikenteessä vai ei), syö. Sitte 15 -18 hereillä, seurustelua yms (ehkä 15 min pikalatauksia). Tunnin pikaunet, syömistä, seurustelua. 21 main alkaa iltatankkaus, syö vähän väliä 60-120ml annoksia tonne 23 maille, sitte iltapesut yms. jonka jälkeen touhuu itekseen leikkimatolla tunnin verran, sitte alkaa silmät lupsahtelee kiinni äitille merkiks, että maitoa ja sassiin. Syöminen ja neiti sammuu tiukkaan kapaloon 1 aikaan. Siitä nukkuukin sinne 6-8 asti.
Eikä oo menny rytmi sekasin, vaikka joinain päivinä lähdetty liikkeelle jo aamuvarhain.
Tää rytmi sopii hyvin myös äidille :p

Mutta nyt neiti kiljahtelee tuolla pedissään, että vissiin unifilmi loppunu nukkumatilta..
:wave:
Miikulainen ja Tirppa 7vkoa 1pvä :heart:
 
Huomenta!


Ristiäispaniikki iskee |O |O Mitä mää paan päälle etten hikoo kun sika tai näytä hk:n blöööltä??? |O |O miten mää kestän itkemättä sen toimituksen?? |O |O |O Miten mää saan siivottua tän mökin siistiks?? AAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHHHHH |O |O |O |O

:D :D :D

Tupakkia en oo polttanu ko kaheksan vuotta ennen esikoisen odotusta. Yhen tupakin oon polttanu lopettamisen jälkeen, tuhannen kännissä kuulema vuos sitten juhannuksena. Vetäsin siis lärvit ja puoli yötä istuin itkemässä kuulema talvista keskenmenoa. Eipä oo tehny mieli tupakkia sen jälestä. Eli sanosin että lopettanu oon 17.10.2003 kun tumppasin vikan savukkeen. Tuollonki polttelin vaan puolikkaita, koska omatunto ei sallinut enempää.. Syytän kyllä tosta esikon raskausmyrkytyksestä täysin itteäni ja noita alkuajan tupakoita, vaikkei ne välttis tehnykkään sitä. Mut silti. :/

En ees muista mitä taas just äsken luin ja sen nimi on imetysdementia |O :attn: B) Tosin siitä kärsii myös puolet imettämättömistä äideistä kuulema, tarttuva tauti kun on, voi myös jokunen isä olla hiukan hajamielinen ;)

 
Ristiäisistä Mä laitan päälleni tuubimallisen PITKÄN tunikan ja alle sukkikset tai mekon. Riippuen mikä fiilis sinä aamuna :D
Meillä tyttö pukee kastemekon jälkeen "ruusupuvun" (jos vaan mahtuu viel elokuussa päälle :D ), joka on ollu meiän äiteelläkin päällä vaavina. Valkonen kokopuku jossa röyhelötyyppinen kaulus ja puvussa ruusukuvioita.

Varanikki meillä ristiäiset pidetään isännän äidin luona, joten ei tarvii onneks oman kodin siisteydestä sillo välittää :D Tsemppiä sinne urakkaan!
Ja täällä kans toinen joka varmasti vollottaa koko toimituksen! :wave:
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1773294#m21114346 Tuossa meille uusi heinäkuun ketju :D Niin se aika on vain hurahtanut..

Hyäkkäysvaunu Ok, luulen, että vauvalla ei oo sammasta suussa. Kieli ainoastaan sellaisen vaalean jutun peitossa, mutta ohuesti, joten se on varmasti maidosta peräisin. Häviää/vähenee syöttöjen välissä.

tissien suojauksesta, mää oon ihan hysteerinen noiden tissien kans, ku sen rintatulehduksen sain. Eilenkin aamulla kävelyllä tuulitakki päällä vaikka oli 20 astetta lämmintä :D :headwall: Jospa sitä pikkuhiljaa alkais luottaan siihen, ettei se tuu, vaikka en oo pukeutunu ku talvisotaan.

Varanikki Mää kans mietin, että miten selviän ristiäisistä itkemättä. Meillä nimittäin aika varmasti mun äiti kyynelehtii koko homman ajan :headwall: Tuo vaateasia mietityttää myös.. Mulla olis ihana mekko, mut miten imettää se päällä :/
 

Yhteistyössä